Onko Viaplayssa mitään järkeä? Livenä tai jälkilähetyksenä?
Lähinnä kiinnostaa helppous nyt. :) Tarvittaessa maksellaan jutuista jos se sen vaatii!
Jos nyt hilpeä hintapolitiikka sivuutetaan, Viaplay on minusta kohtuullisen suositeltava tapa katsoa pelejä. Kaikki pelit näkyvät ja häiriöitä on ollut suhteellisen vähän. Vuosi sitten oli jotain pientä ja nekin johtuivat enemmän Viaplaystä riippumattomista asioista.
Helppoa tuo on ainakin minusta, katsoi sitten livenä, takamatkalta pelin ollessa käynnissä, tai sitten ihan puhtaasti tallenteelta jälkikäteen. Takamatkalta katsoessa appiksessa on pieni hauskuus, jos siirtää pelin chromecastiin. Vaikka valitsee ”katso alusta”, kannattaa olla katsomatta telkkarin ruutua muutaman sekunnin, koska se menee ensin livekuvaan, kunnes striimi siirtyy lähetyksen alkuun. Ton oppii yrityksen ja erehdyksen kautta aika nopeasti.
Muuten ainakin iPhonen appis on muihin vastaaviin verrattuna aika selkeästi paras, mitä olen käyttänyt. Ajansiirto toimii liukusäätimellä ja 15 s painikkeilla sujuvasti. Esim. Cmore on valovuoden perässä käytettävyydessä. Ja se on sentään toiseksi paras. Tai toiseksi vähiten huono, ihan miten haluaa sanoa.
LG:n telkun omaa sovellusta tulee käytettyä vain livenä katsoessa. Ohjelmaopas on hiukan kankeampi käyttää kuin luurilla. Ja joskus se ei edes tarjoa kaikkia lähetyksiä, siksi se chromecast tai vastaava on hyvä olla vaihtoehtona.
Takamatkalähetyksissä mulla on ollut jotain kummallisuuksia läppärin kanssa. Sillä jos valitsee ns. etusivulta jonkun lähetyksen, ei meinaa oikein päästä katsomaan alusta sitä striimiä. Se pomppi ainakin aikanaan jotenkin ihmeellisesti. Sama ilmiö ei toistu, kun menee striimiin varsinaisen ohjelmaoppaan kautta. Ton takia en kännykälläkään tykkää käyttää niitä ”livenä juuri nyt” kuvakkeita. Ehkä toi on jo korjattu, ei voi tietää, olen tapojeni orja.
Jos nyt jotain negaa haluaa sanoa, niin striimit ovat tarjolla vain kaksi päivää. Lätkän tai futiksen kanssa tuo ei juuri haittaa, mutta esim. dartsia olisi kiva katsoa hiukan kauempaakin.
Riippuen matsista, selostuksen kielen voi valita. Mulla on oletuksena englanti, koska mä vaan tykkään kuunnella niitä mieluummin. Välillä kyllä selostus tulee siitä huolimatta suomeksi. Ihan hyvin nekin vetää, ei siinä mitään. Mutta ärsyttää tietysti.