NHL-lähetykset netissä

  • 3 725 318
  • 9 711

Dale Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals, Tappara
Ehkä minulla on käynyt säkä sitten: Olen katsonut kauden jokaisen Capitalisen pelin ja muutaman muun. Alussa oli kovasti ongelmia mutta viiimeiseltä kuukaudelta, parilta muistan vain yhden pelin joka on kussut teknisistä syistä (kolmas erä tuli toisen tilalla). Mainitsemiasi pikselimössöja ja varsinkaan välkkymisiä en ole huomanut oikeastaan yhtään.
Syy voi olla siinä että katson pelit tietokoneelta (tai joskus padilta).
Siitä olen samaa mieltä että tuotteessa on parannettavaa mutta lähinnä koskien käyttöliittymää, miten kelataan jne.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Minun mielestäni tuo NHL.TV on edelleen aika onneton viritys. Tuntuu, että melkein joka peli mitä yrittää jälkilähetyksenä katsoa, on jollain lailla pilalla. Tänään yritin katsoa Panthers vs Kraken kotijoukkueen feedillä. Pikseliartifakteja normaaliin tapaan paljon, mutta lisäksi kuva välkkyi moninpaikoin niin mielipuolisesti, että piti hyppiä pitkiä pätkiä yli, ettei saa jotain epilepsiakohtausta. Lopulta oli pakko luovuttaa.

Viikonloppuna yhdestä pelistä puuttui kolmas erä. Eilen illalla NHL.TV Android TV appi ei antanut katsoa Coloradon peliä kun se vielä ekan erän jälkeenkin väitti, että "peli alkaa pian". Chromecastilla onnistui puhelinsovelluksesta. Android TV -sovellus on kaikkiaan niin buginen viritys että olisi helpompi sanoa mikä siinä toimii, kuin että mikä ei toimi.

Kaikkiaan se NHL.TV:n kuvanlaatu on jäänyt kehityksestä jälkeen. Reilu 10 vuotta sitten NHL GameCenterin alkuaikoina se kuvanlaatu oli sille aikakaudelle hyvä niin bittivirraltaan kuin muutenkin (ei ollut pikseliartefakteja, välkkymistä, puolikkaita pelejä ym). Jonkun vain pitäisi kertoa NHL:lle, että striimien bittivirta pitäisi viimein päivittää tälle vuosikymmenelle.

On tuo NHL.TV maksavan asiakkaan aliarvioimista. Kyseessä on lajin johtava sarja, jonka liikevaihto lasketaan miljardeissa, mutta nettistriimit ovat... en tiedä minkä tason puuhastelua kun mestislähetyksetkin taitavat olla kuvanlaadultaan parempia.
Samanlaisia kokemuksia. Ainakin Devilsin peleissä noita pikseliartifakteja on näkynyt säännöllisen epäsäännöllisesti, viimeksi viime yön pelissä Rangersia vastaan.

Sen lisäksi jatkuvaa häntimistä. Tuntuu, että sieltä tulee vajaat 20 kuvaa sekunnissa, kun normaalisti se on 25 tai 30 (kodi.tv:ssä kai jopa 60). Tuo ilmiö näkyy etenkin niissä kohdissa, missä kuva (ja kiekko) siirtyy vauhdilla alueelta toiselle, esim. puolustuspäästä vastustajan siniselle. Latistaa vähän fiilistä katsoa noin huonolaatuista kuvaa.
 
Viimeksi muokattu:

Dale Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals, Tappara
Noniin, vuorokausi sen jälkeen kun täällä väitin että ei ole välkkymisiä tai pikselimössöä niin katson Caps@Hawks ja nyt niitä on. Ei niin paljon että koko katselukokemus olisi pilalla mutta huomattavan paljon kyllä.
Pahempi moku silti on kun ESPN joka tarjoaa striimin, leikkasi uusintaan siitä kun Chelios vierailee Chicagon kopissa ennen peliä samalla kun Ovie tekee 1-0.
 

Hehku

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
En vain osaa ilmeisesti mutta puhelimen sovelluksella ei pysty castaamaan, läppärin selaimella bugittaa ihan jatkuvasta ja kodi.tv:n kautta valittaa login dataa. Ei voi käsittää miten lapsen kengissä voi tällainen palvelu olla vuonna 2022. Käsittämätöntä!

Jos joku mukava voisi vaikka yv:nä auttaa miten helvetissä tän kasan paskaa saa toimimaan edes siedettävästi niin olisin kiitollinen.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Ekat 10 minuuttia Devilsin ja Starsin välillä oli sellaista katselukelvotonta pikselikuraa, että meinasin jo jättää pelin katsomatta. Sen jälkeen välkkyminen ja pikseleiden jämähtäminen vähän rauhoittuivat, että sain katsottua pelin sentään loppuun. Ei silti mitenkään huikea katselukokemus.
 

morukara

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
En vain osaa ilmeisesti mutta puhelimen sovelluksella ei pysty castaamaan
Voitko vähän tarkentaa mikä on ongelma castauksen suhteen? Telkkarin (tai siihen kytketyn Chromecastin) pitää olla VPN:n takana samoin kuin se puhelin, mistä castaus tehdään.

Jos VPN-sovellusta ei saa itse telkkariin, on toinen paikka reitittimessä.
 

Hehku

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Voitko vähän tarkentaa mikä on ongelma castauksen suhteen? Telkkarin (tai siihen kytketyn Chromecastin) pitää olla VPN:n takana samoin kuin se puhelin, mistä castaus tehdään.

Jos VPN-sovellusta ei saa itse telkkariin, on toinen paikka reitittimessä.
Taitaa olla pääsyy siinä etten saa telkkaria ja puhelinta saman VPN:n yhteyden taakse wifillä pariutumaan. Puhelimesta ja telkkarista löytyy samat VPN sovellukset mutta puhelimen näytöllä cast-symboli pysyy harmaana ellei ole myös wifiä päällä ja silloin tosiaan sijainti paljastuu ja pukkaa erroria ruudulle vaikka antaa ennen sitä aloittaa castauksen. Tv:n ruudulle jää vain musta kuva ja teksti nhl.tv
 

morukara

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Taitaa olla pääsyy siinä etten saa telkkaria ja puhelinta saman VPN:n yhteyden taakse wifillä pariutumaan. Puhelimesta ja telkkarista löytyy samat VPN sovellukset mutta puhelimen näytöllä cast-symboli pysyy harmaana ellei ole myös wifiä päällä ja silloin tosiaan sijainti paljastuu ja pukkaa erroria ruudulle vaikka antaa ennen sitä aloittaa castauksen. Tv:n ruudulle jää vain musta kuva ja teksti nhl.tv
Monissa tai useimmissa VPN-sovelluksissa on ns. "LAN bypass" asetus, joka sallii liikenteen lähiverkkoon VPN:n ohi. Asetus voi olla esim. nimellä "Allow LAN traffic".

Tuon avulla ongelman pitäisi korjaantua.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Areenan Blue Jackets-Hurricanes -ottelusta näyttää puuttuvan äänet kokonaan. Eksoottista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hyvin itsellä kuuluu, combo osx ja safari.
Erikoista. Kokeilin Areenasta muita ohjelmia, ja niillä kuului, samoin kännykän sovelluksella. Ainoastaan tuo yksi matsi oli mykkänä telkkarin sovelluksella.
 

Naamavelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Oleskelin syksyn poikkeuksellisesti Suomessa, mutta palattuani ulkomaille (Euroopan ulkopuolelle), niin Viaplay ei enää toimikaan. Sitä ei voi enää katsoa kuin EU:n alueella ja VPN:llä se ei toimi lainkaan.

Ainakin 6 kautta olen tilannut Viaplayn ja katsonut Euroopan ulkopuolella ihan ongelmitta. Ilmeisesti tekijönoikeuksiin liittyy, näin ainakin asiakaspalvelusta vastasivat.

Kannattaako mun nyt siis ottaa tuo nhl.tv, kun en mielellään mitään randomeita striimejä katsele? En myöskään asu Pohjois-Amerikassa, joten sitten on tietysti se kysymys, että toimiiko tuo sitten ihan missä vain? Ilmeisesti VPN:llä toimii, jos kerran Suomestakin sitä voi sen avulla katsoa.
 

morukara

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kannattaako mun nyt siis ottaa tuo nhl.tv, kun en mielellään mitään randomeita striimejä katsele? En myöskään asu Pohjois-Amerikassa, joten sitten on tietysti se kysymys, että toimiiko tuo sitten ihan missä vain? Ilmeisesti VPN:llä toimii, jos kerran Suomestakin sitä voi sen avulla katsoa.
NHL.TV toimii monissa maissa suoraan (linkki vie NHL:n sivuille maalistaukseen):

Muualla VPN tuntuu toimivan. Törkeimmät kuvanlaatuongelmat on valittamalla vähentyneet. Vielä on se vika, että tiettyjen TV-yhtiöiden (esim. SN) feedeissä on surkeampi kuvanlaatu (etenkin liiketoisto), kuin esim. Bally Sportsin feedeissä.

Android TV:n appi on bugikasa, mutta jotenkin toimiva. Nettiselaimella en piittaa katsoa. Kodin NHL.TV add-on on hyvä ja toimiva.

Edit. typo
 
Viimeksi muokattu:

morukara

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Miten ihmeessä olet saanut tuon toimimaan? Mulla Kodi on koko kauden väittänyt että mulla ei ole NHL.tv tunnuksia vaikka on ja selaimella toimii.
Varmista, että käytät viimeisintä "master" haaran riliisiä:
NHL.TV Kodi add-on Githubissa

Mulla puuttui lisäksi "InputStream Adaptive" add-on. Kun asensin sen, alkoi myös NHL.TV add-on toimia:
InputStream Adaptiven asennusohje Kodin foorumilla

Tuntuu, että uusi Kodi 20 osaa näyttää pelit paremmalla kuvanlaadulla (vaikkakin kuvanlaatujumppa kestää aluksi jonkun minuutin) kuin Kodi 19.3.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Varmista, että käytät viimeisintä "master" haaran riliisiä:
NHL.TV Kodi add-on Githubissa

Mulla puuttui lisäksi "InputStream Adaptive" add-on. Kun asensin sen, alkoi myös NHL.TV add-on toimia:
InputStream Adaptiven asennusohje Kodin foorumilla

Tuntuu, että uusi Kodi 20 osaa näyttää pelit paremmalla kuvanlaadulla (vaikkakin kuvanlaatujumppa kestää aluksi jonkun minuutin) kuin Kodi 19.3.
Osaatko sanoa, löytyykö tähän jostain palikkaohjeet vai onko parempi unohtaa koko asia? Lähinnä tuon viimeisimmän "master"-version asennukseen.

Tuon add-onin sain kyllä asennettua, mutta ilmeisesti ongelmana just tuo, ettei ole "master"versio kyseessä. Kokeilin kyllä asentaa uusimman version Kodista ensin, mutta ei se tainnut ihan oikein mennä (oletan että olisi pitänyt esim. asentaa NHL.tv:n add-on ns. puhtaalta pöydältä uudestaan).
 

morukara

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Osaatko sanoa, löytyykö tähän jostain palikkaohjeet vai onko parempi unohtaa koko asia? Lähinnä tuon viimeisimmän "master"-version asennukseen.
Kannattaa varmaan ensin poistaa se vanha add-on pois alta. Sitten Kodin add-ons - valikosta "Install from zip file" ja valitset sen zip-tiedoston, jonka saa ladattua edelliseen viestiini laittamani linkin takaa.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Kannattaa varmaan ensin poistaa se vanha add-on pois alta. Sitten Kodin add-ons - valikosta "Install from zip file" ja valitset sen zip-tiedoston, jonka saa ladattua edelliseen viestiini laittamani linkin takaa.
Kiitokset, täytyy testata huomenna.
 
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Peliitat
Varmista, että käytät viimeisintä "master" haaran riliisiä:
NHL.TV Kodi add-on Githubissa

Mulla puuttui lisäksi "InputStream Adaptive" add-on. Kun asensin sen, alkoi myös NHL.TV add-on toimia:
InputStream Adaptiven asennusohje Kodin foorumilla

Tuntuu, että uusi Kodi 20 osaa näyttää pelit paremmalla kuvanlaadulla (vaikkakin kuvanlaatujumppa kestää aluksi jonkun minuutin) kuin Kodi 19.3.
Kiitos, nyt toimii! Olin tuota Kodin foorumia tsekkaillut aiemminkin mutta ilmeisesti tuon viimeisimmän master-julkaisun asentaminen vihdoin ratkaisi homman.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Kannattaa varmaan ensin poistaa se vanha add-on pois alta. Sitten Kodin add-ons - valikosta "Install from zip file" ja valitset sen zip-tiedoston, jonka saa ladattua edelliseen viestiini laittamani linkin takaa.
No niin, nyt minäkin sain toimimaan. Kiitokset! Huomattavasti mukavampaa katsoa pelejä nyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös