Nyt jos koskaan olisi julkaistava pohjoismainen NHL-appi, joka toimisi Viaplayn tunnareilla. Huutava vääryys ettei GC:tä ole voinut käyttää kuin selaimella. Esim. Kanadassa Rogers omistaa oikeudet NHL:n esittämiseen ja Gamecenterin tarjoamiseen, jolloin Rogersin asiakkaat pystyvät käyttämään NHL-appia Rogersin tunnareilla. Ei voi olla liian vaikeaa saada toimimaan samoin myös Viaplayn kanssa.
Tämä olisi mielestäni hyvä vaihtoehto. Eli Viaplayn tilaamalla saisi oikeuden käyttää myös NHL:n omaa palvelua, joka on valovuoden tuota Viaplayta edellä kaikessa. Ei mua haittaisi vaikka tuo sitten muutaman euron maksaisi enemmän, kunhan se vain olisi mahdollista. Minä en ole ollut Viaplayn asiakas enää moneen kauteen, mutta nyt tosiaan ryhtyisin heti heidän asiakkaaksi, jos näin tapahtuisi.
Minä olen suoraan sanoen allerginen Mäkiselle. En usko, että katsoisin Suomen kielisenä muutenkaan, mutta nyt en varsinkaan.
Minulle NHL:n katsominen on nimenomaan sitä, että voi katsoa alkuperäisiä lähetyksiä. Miten tällainen vaihtoehto ei ole vielä mahdollista ja kuinka helvetin vaikeaa se olisi toteuttaa? Viasat saisi rahaa ja roppakaupalla lisää tyytyväisiä asiakkaita näin toimien. Tai edes sitten niin, että saisi Viaplaystakin valita katsooko Suomen kielellä vai alkuperäisenä, mutta kun ei. Ei sitten millään.
Minäkin sain nyt koneen selaimella tuon palvelun pelaamaan kyllä, mutta PS4:lla tai Apple TV:llä ei tosiaan pelitä. Onko kyse nyt sitten siitä, että pitäisi löytää palvelu, joka muuttaa myös ip-osoitteen? Siitäkö se nyt kiikastaa?
Voi tietysti olla, että esim. Unblock-US blokkaa tuon ongelman vielä tässä lähiaikoina, mene ja tiedä. Löysin muuten googlemalla jo palveluita, jotka lupaavat purkaa NHL-tv:n geoblokkauksen, mutta sielläkin sanottiin, että palvelu ei toimi vielä, mikä ei anna kovin vahvaa lupausta.
Toivossa on hyvä elää. Jos on pakko katsoa sitten läppäriltä loppukausi, niin sitten mennään sillä. Viaplayn asiakkaaksi en lähde, mikäli NHL-tv:tä ei saa sieltä jatkossa täysimääräisenä käyttöönsä ja jokaisella laittaalle. Surullinen päivä NHL-fanille.
EDIT. Laitoin Viasatille kyselyä, että onko tällainen mahdollista toteuttaa. Suosittelen samaa muillekin. Tarpeeksi moni, kun asiasta kyselee, saattaa tapahtuakin jotakin asian tiimoilta.