Jaa täälläkö vielä tämä keskustelu jatkui.
No hain tuolla kommentilla lähinnä sitä, että on kuvottavaa kuunnella suomalaisten änärifanien kommentteja, kun suomikiekko on niin paskaa, ja että minä en sitä suostu katsomaan. Siihen päälle vielä se kun joku pelkästään SM-liiga joukkueen kannattajaksi tunnustautuva kommentoi jotain NHL-ottelua niin palaute on tyyliin "sm-liiga janari".
Ei kai nykymaailmassa tarvitse viihdettänsä valita sillä perusteella mistä maasta se on lähtöisin? Jos tässä se kansallisuus siis oli pointtina. NHL on mielestäni kaikin puolin viihdyttävämpää katsottavaa (ja toki tasoltaan kovempaa jos sitä itseisarvona pitää) kuin kotoinen liiga ja itse asiassa aika eri tasolla kaikkeen paitsi parhaiden maajoukkueturnauksiin ja U-20:een (joka on viihdyttävää vähän eri syistä kuin nämä muut) verrattuna. Mielestäni se pitäisi olla tällä puolella ihan ok sanoa ääneen, ei se sattumaa ole etten vastaavia koe tarvetta käydä laukomassa liigapuolella.
Minusta on oikein hienoa että mahdollisesti maailman toisiksi viihdyttävintä (omiin silmiini pohjautuvan subjektiivisen mielipiteen perusteella, ennen case SBA:ta tuosta olisi vielä voinut ottaa tuon "mahdollisesti" pois) jääkiekon ammattilaissarjaa satutaan pelaamaan maassa jossa asun ja vieläpä niin että lähin sarjan halli on kävelymatkan päässä kotoani, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa ettei kyseinen sarja kiinnosta minua läheskään yhtä paljon kuin NHL ja viihdearvo on siitä aika kaukana. "Suostuin" sitä kuitenkin paremman puutteessa melko aktiivisesti seuraamaan, toki katse pääasiassa Bruins-työsulkulaisten joukkueissa.
Ja vaikka monista asioista olen saattanut työsulkuvitutuksen aikana puhua aika kärkevin sanakääntein, niin tuollaista palautetta ei ole minulta kukaan saanut. Joten varaan edelleen oikeuden pitää änäriä ja Bruinsia muuhun sarjakiekkoiluun verrattuna äärettömän kovana juttuna ihan hyvällä omallatunnolla. ;)
Ei NHL-peleissä ole mitenkään oletuksena enempää tunnetta.
Siinä on kuitenkin tasokkaampien pelaajien ja pienemmän kaukalon ansiosta oletuksena enemmän intensiteettiä, joka tahtoo peliä katsoessa vaikuttaa tunteelta. Olen myös eri mieltä siitä että pieni kaukalo ja kova vauhti tappaa taidon (onnistunut kynäily pienessä tilassa ja kovassa vauhdissa on huomattavasti näyttävämpää kuin vaikka KHL:n kävelyvauhdissa), mutta se ei ole senkään vertaa tämän ketjun asiaa joten se tästä.
Haha! Kyllähän tuo alun perin jo huvitti että JYP hommasi työsulkuvahvistuksensa noista kahdesta joukkueesta, mutta tuo on kyllä aika hyvä tilanne näin lockoutin jo päätyttyä. Kannattaa Ellerin varoa ettei tule mitään Montrealin hc-faneja vastaan jos tuota raahailee...