Mainos

NHL Fantasy Draft 2009-2010

• 16 760
  • 175

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuosta palkkakatosta olisi mukava kuulla mielipiteitä. Kyllähän siinä tulee lisää pohtimista ja haastetta, mutta toisaalta myös jännitystä. Olisiko porukka valmis tähän?

Näin SM-liiga draftin ylläpitäjänä huutelen vieraaseen pöytään, että kannattaa toisaalta pitää mahdollisimman yksinkertaisena kilpailu mikäli ei sitten ole aikaa ylettömän paljon käytettävänä draftin ylläpitoon.

Kun ottaa huomioon, että joukkueita on NHL:ssä 30 niin jo pelkän draftin ylläpito yksinkertaisellakin tavalla kuitenkin tuottaa aika paljon työtä.

En muista saatiinko sitä viime vuotista NHL-draftia koskaan loppuun asti vedettyä? Itse en siinä kyllä mukana ollut, mutta kuitenkin. Kannattaa vielä miettiä lähteekö heti alkuun pistää kilpailua niin haastavaksi? Onko ylläpitäjällä resursseja pyörittää draftia kuinka paljon? Kuinka vaikeata on kikkailla hintojen kanssa?

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Vielä noista palkkakatoista sen verran, että onko se kaikille sama vai joukkueesta riippuva? Itse ehdottomasti yhteisen palkkakaton kannalla. Niin ja mitenkäs nuo NHL:n ulkopuolella pelaavat NHL varauksen omaavat pelaajat? Kuitenkin esimerkiksi KHL:sä pelaa monta kovan kaliiberin miestä jotka pärjäisivät hienosti NHL:sä.

Mun mielestä olis ihan paras, että kaikille sama tietty summa jonka alle on mentävä. Ja sitten olen myös kanssa sillä kannalla, että pysyttäis änärin sisällä, ettei mentäis Venäjälle ja Eurooppaan. Paljon helpompi seurata palkkakattoa ja muutenkin, se olisi silloin juuri se NHL-draft eikä NHL/euro-draft. Ja lisäksi, eikös vaikka joku Morozov tienaa hirmu summia Venäjältä, jolloin palkkakattokin nousisi hurjiin lukemiin. (Ellei tietty raja huitele siellä 100 milj. $ paikkeilla.)

HockeyNator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, kaikki junnut
Palkkakatto ehdottomasti mukaan ja pancorin viestiin viitaten, että eiköhän oteta sama palkkakatto kaikille ettei Hurricanesin, Coyotesin yms. tarvitse ottaa omistajiensa rajallista kukkaroa huomioon. Palkkakattosivustoista suosittelen www.capgeek.comia, joka on nhlnumbersia tai nhlscapia selkeämpi.

Varattavaksi pelaajiksi ehdotan niitä, joilla on NHL-sopimus draftin ensimmäiseen varaukseen mennessä.

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin ja mitenkäs nuo NHL:n ulkopuolella pelaavat NHL varauksen omaavat pelaajat? Kuitenkin esimerkiksi KHL:sä pelaa monta kovan kaliiberin miestä jotka pärjäisivät hienosti NHL:sä.

Ainakin aikasempina vuosina on saannut ottaa ainoastaan tulevalle kaudella NHL-sopimuksen omaavia pelaajia ja sanotaanhan tuossa avausviestissäkin selvästi, että varataan joukkue NHL-pelaajista. Eli KHL-pelaajia ei pitäisi pystyä varaamaan.

Itse olen kyllä hiukan tuota palkkakattoa vastaan. Kyllähän se tuo sillä tavalla uuden elementin, että aina ei ole järkevintä varata parasta pelaaja, vaan palkkasuhteeltan paras pelaaja.

Mutta tässä kun kuitenkin varataaan vuorotellen, niin en oikein näe, että palkkakatto tuo kovin paljon eroa joukkueiden voimasuhteisiin. Tämä varaussysteemi toimii jo itsessään eräänlaisena palkkakattona, ei tässä kukaan pysty nappamaan itselleen todellista tähtisikermää, vaan joukkueet ovat todella tasaisia. Itse asiassa jos noita aikaisempien vuosien kokoonpanoja katsoisi, niin veikkaan että kyllä siellä lähes kaikki joukkueet mahtuvat alle palkkakaton.

Eli loppupeleissä palkkakatto taitaa olla vaan enemmän haittaa ja vaivaa kuin hyötyä. Mutta kyllä se palkkakatto meikäläiselle kelpaa, jos näin päätettään.

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Näin SM-liiga draftin ylläpitäjänä huutelen vieraaseen pöytään, että kannattaa toisaalta pitää mahdollisimman yksinkertaisena kilpailu mikäli ei sitten ole aikaa ylettömän paljon käytettävänä draftin ylläpitoon.

Kun ottaa huomioon, että joukkueita on NHL:ssä 30 niin jo pelkän draftin ylläpito yksinkertaisellakin tavalla kuitenkin tuottaa aika paljon työtä.
Itse pyöritin pari vuotta sitten samaisen draftin (tosin sillon ei palkkakattoa ollut) ja kyllä se loppuun asti saatiin.

vilperi kirjoitti:
En muista saatiinko sitä viime vuotista NHL-draftia koskaan loppuun asti vedettyä? Itse en siinä kyllä mukana ollut, mutta kuitenkin. Kannattaa vielä miettiä lähteekö heti alkuun pistää kilpailua niin haastavaksi? Onko ylläpitäjällä resursseja pyörittää draftia kuinka paljon? Kuinka vaikeata on kikkailla hintojen kanssa?
Viime vuotista draftia ei muistaakseni saatu loppuun ja se kyllä taisi kaatua suhteellisen huonoon organisontiin.

Ylempänä jo mainitsin, että olen vienyt tälläisen draftin ennenkin loppuun asti ja enkä pelkää, että koko laiva kaatuisi minun takia. Enemmän itseäni huolestuttaa se, että löytyykö 30 manageria, jotka oikeasti jaksavat ja tietämys riittää kokoamaan järkevästi NHL-joukkueen tämän palkkakaton alle. Se, että joku on kussut on kaikki mahdollisuutensa kun viiden kierroksen jälkeen huomaa että 10 miljoonaa enää jäljellä, hieman pelottaa. Ja sitten jätettäisiin koko homma kesken. Siksi olenkin vähän kysellyt managereiden mielipiteitä, että ovatko varmasti valmiita tähän.

---

Varattavista pelaajista vielä, että siis täysin NHL:n sisäisesti varaillaan. Varauskelpoisia tulevat olemaan kaikki pelaajat, joilla on voimassa oleva NHL-sopimus sekä kaikki viime kaudella NHL:ssä pelanneet, joilla ei kuitenkaan ole vielä sopimusta mihinkään joukkueeseen. Eivätkö ole ilmoittaaneet lopettavansa uraa. Tälläisiä tapauksia esim. Alex Tanguay.

Näistä tulee kuitenkin hyvissä ajoin ennen draftin alkamista ihan kunnon säännöt.

Juna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saatan ampua vähän näitä tosi Sharks-faneja nilkkaan, mutta en voi vastustaa kiusausta. Eli voisin tulla San Josen manageriksi, jos mahtuu.

Se hyvä puoli tässä on, ettei tämä Sharks tulisi ainakaan runkosarjan kärjestä tipahtamaan pleijareiden ensimmäisellä kierroksella. Siellä hännillä oltaisiin jo valmiiksi.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Viime vuotinen drafti saatiin kyllä onnellisesti loppuun, mutta äänestykset jäivät sitten puolitiehen.

Janda

Jäsen
Vaikuttaa kyllä toi palkkakaton mukaanottaminen ihan mielenkiintoiselta idealta mutta itseltä ei taida riittää tarpeeksi motivaatiota tarpeeksi tuohon. Tämän takia onkin parempi siis antaa oma paikka pois siinä tapauksessa, että palkkakatto päätetään ottaa mukaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ylempänä jo mainitsin, että olen vienyt tälläisen draftin ennenkin loppuun asti ja enkä pelkää, että koko laiva kaatuisi minun takia. Enemmän itseäni huolestuttaa se, että löytyykö 30 manageria, jotka oikeasti jaksavat ja tietämys riittää kokoamaan järkevästi NHL-joukkueen tämän palkkakaton alle. Se, että joku on kussut on kaikki mahdollisuutensa kun viiden kierroksen jälkeen huomaa että 10 miljoonaa enää jäljellä, hieman pelottaa. Ja sitten jätettäisiin koko homma kesken. Siksi olenkin vähän kysellyt managereiden mielipiteitä, että ovatko varmasti valmiita tähän.

Kannattaa tosiaan miettiä tarkoin tuota palkkakaton mukaan ottamista.

On totta, että muilla managereilla saattaa olla töitä/koulua jolloin on vaikea ennättää varailemaan muutenkin jo. Siihen sitten palkkakatosta huolehtiminen niin saattaa vetää vaikeaksi?

Toisaalta ei tässä draftissa oikein mitään unelmajoukkuetta saa jokatapauksessa kasaan joten onko palkkakatto hieman turhakin?

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itselle passaa palkkakatolla tai ilman, mutta epäilen ettei saada tarpeeksi innokkaita mukaan, jos otetaan palkkakatto.

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
En tiiä onko palkkakatto ihan tarpeellinen, ku tosiaan tässä ei mitään "dream team with salary cap" -tiimiä olla kasaamassa. Mutta menee tää palkkakatonki kans, pitää vaan tehä vähän enemmän nhlnumbersin tai jonku vastaavan sivuston kans tätä valintaprosessii. Ite käyn koulussa ja töissä, mut jostain syystä mulla löytyy kuitenkin aivan liikaa aikaa koneelle...

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Itse liputan sen puolesta että salarycappi pois, hidastaa aikas paljon draftia. Sinänsä kyllä ihan mukava ajatus toisaalta.

Viimeksi muokattu:

Johnnie

Jäsen
Joo, ei tarvita. Tulisi liikaa säätöä ja laskeskelua niiden palkkojen kanssa, ja aika monella varmaan palaisi hihat jatkuvan numeroilla "pelleilyn" kanssa. Eikä siinä sitten auta, olkoon Marwin kuinka hyvä organisaattori tahansa. Aikaa se varmaan vie myös, ja tuskin kovin monella on enää alkupään intoa, kun tätä on tahkottu puoli vuotta :)

EDIT: Jos kuitenkin kaikilta aikaa ja malttia löytyy, niin miksei. Hyvä idea sinänsä, mutta epäilen edelleen toteuttamismahdollisuuksia.

Juna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen jonkin verran mietiskellyt tuota palkkakattoa ja alan tulla samaan johtopäätökseen kuin iso osa kirjoittajista. Eli palkkakatto on ehkä kuitenkin liian monimutkaista ja se hidastaa draftia. Varsinkin kun 30 joukkueella tämä tuskin muutenkaan menee kovin jouhevasti. Sharks kannattaa siis palkkakatotonta draftia.

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Itsekkin kun rupeaa miettimään niin se olisi mukava idea niin kuin alkuksi olin sen kannalla, mutta kun en itse pidä numeroista ja laskupää on mitä on niin ehkä se olisi helpompaa ilman, mutta itselleni käy myös sen kanssa jos siihen päädytään.

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Jätetään palkkakatto pois, kun on tuo sen verran saanut vastalauseita. Olin kyllä varautunut siihen, että porukka ei lämpene ajatukselle. Joten parempi näin.

Nyt taitaa olla vielä kuutisen managerin paikka jäljellä. Tässä nyt ei varsinaisesti mitään kiirettä ole draftiin suhteen, mutta jos vaikka huomiseen mennessä hyvissä ajoin on paikat täytetty, niin mikä ettei vaikka alotettaisiin?

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
No eipä tuo niin haittaakaan, vaikka mennäänkin ilman palkkakattoa. Saapahan ainakin varata vapaammin pelaajia, ei tarvitse laskeskella. Plus tietysti homma rullaa nopeammin. Mikäpä siinä, Flyers on hommassa mukana jokatapauksessa.

Kauankohan sitten kullekkin managerille suotaisi annettavan varausaikaa per vuoro? Vai mennäänkö melko löysällä ja vapaalla tahdilla, että voi varata vaikka heti minuutti edellisen vuorosta tai jos ei millään ehdi palstalle, niin aikaa vaikka jopa ihan 12 tuntia?

Kauankohan sitten kullekkin managerille suotaisi annettavan varausaikaa per vuoro? Vai mennäänkö melko löysällä ja vapaalla tahdilla, että voi varata vaikka heti minuutti edellisen vuorosta tai jos ei millään ehdi palstalle, niin aikaa vaikka jopa ihan 12 tuntia?
Mielestäni arkisin sitä aikaa saisi olla vaikkapa se 12 tuntia, mutta viikonloppuisin sitten hiukan tiukempaa. Tietysti toisilla on vklppusin menoa, joten...

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
onnistuisikohan tuo SM-liigan draftissa köytössä oleva kiinteä varausaika tässäkin draftissa? Selkeyttäisi ainakin mun mielestä hommia reilusti, kun ei tarvitse arvuutella koska se oma vuoro tulee eteen.

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Mielestäni arkisin sitä aikaa saisi olla vaikkapa se 12 tuntia, mutta viikonloppuisin sitten hiukan tiukempaa. Tietysti toisilla on vklppusin menoa, joten...
Voin luvata, että tuossa menisi ikä ja terveys..

''Yhden varausvuoro varausaika on enintään yhden tunnin. Ellei varauta tule sen aikana, vuoro siirtyy seuraavalle. Jos varaus tulee ennen tunnin täyttymistä, siirtyy varausvuoro välittömästi seuraavalle. Rästivuorot hoidetaan pois alta, heti kun päästään seuraavan kerran koneelle. Jos managerilla on jo yksi vuoro rästissä, seuraavat vuorot menevät rästiin automaattisesti. HUOM! 00.00-06.00 välisenä aikana varausaika ei kulu, mutta varata saa toki!''

Tällä säännöllä mentiin kaksi vuotta sitten. Tosin kolmella ensimmäisellä kierroksella taisi olla kahden tunnin varausaika. Kyllähän tuossa aina muutamia vuoroja jäi rästiin, mutta niitä jää väksinkin. Tällä systeemillä meni pari viikkoa draftin suorittamiseen, sitten päälle äänestykset yms.

Minä kannatan tätä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy