Näin SM-liiga draftin ylläpitäjänä huutelen vieraaseen pöytään, että kannattaa toisaalta pitää mahdollisimman yksinkertaisena kilpailu mikäli ei sitten ole aikaa ylettömän paljon käytettävänä draftin ylläpitoon.
Kun ottaa huomioon, että joukkueita on NHL:ssä 30 niin jo pelkän draftin ylläpito yksinkertaisellakin tavalla kuitenkin tuottaa aika paljon työtä.
Itse pyöritin pari vuotta sitten samaisen draftin (tosin sillon ei palkkakattoa ollut) ja kyllä se loppuun asti saatiin.
vilperi kirjoitti:
En muista saatiinko sitä viime vuotista NHL-draftia koskaan loppuun asti vedettyä? Itse en siinä kyllä mukana ollut, mutta kuitenkin. Kannattaa vielä miettiä lähteekö heti alkuun pistää kilpailua niin haastavaksi? Onko ylläpitäjällä resursseja pyörittää draftia kuinka paljon? Kuinka vaikeata on kikkailla hintojen kanssa?
Viime vuotista draftia ei muistaakseni saatu loppuun ja se kyllä taisi kaatua suhteellisen huonoon organisontiin.
Ylempänä jo mainitsin, että olen vienyt tälläisen draftin ennenkin loppuun asti ja enkä pelkää, että koko laiva kaatuisi minun takia. Enemmän itseäni huolestuttaa se, että löytyykö 30 manageria, jotka oikeasti jaksavat ja tietämys riittää kokoamaan järkevästi NHL-joukkueen tämän palkkakaton alle. Se, että joku on kussut on kaikki mahdollisuutensa kun viiden kierroksen jälkeen huomaa että 10 miljoonaa enää jäljellä, hieman pelottaa. Ja sitten jätettäisiin koko homma kesken. Siksi olenkin vähän kysellyt managereiden mielipiteitä, että ovatko varmasti valmiita tähän.
---
Varattavista pelaajista vielä, että siis täysin NHL:n sisäisesti varaillaan. Varauskelpoisia tulevat olemaan kaikki pelaajat, joilla on voimassa oleva NHL-sopimus sekä kaikki viime kaudella NHL:ssä pelanneet, joilla ei kuitenkaan ole vielä sopimusta mihinkään joukkueeseen. Eivätkö ole ilmoittaaneet lopettavansa uraa. Tälläisiä tapauksia esim. Alex Tanguay.
Näistä tulee kuitenkin hyvissä ajoin ennen draftin alkamista ihan kunnon säännöt.