NHL fantasiadraftin joukkuekatsaus

  • 8 570
  • 107

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Ghost

Kuka haluaa ottaa kontolleen raadin kokoamisen? Itse en tähän tehtävään lähde kun NHL-palstan parhaat tietäjät varmasti joku muu osaa paremmin arvioida. Sopiva raadin koko voisi olla 15 jäsentä.

Joo, sovitaan se 15 jäsentä. Mutta sitten tuo raadin kokoaminen, jonkun se on tehtävä. Kuka siis nyt olisi se vapaaehtoinen? Tai voihan sen tehdä porukalla, ainakin saadaan sellainen raatijoukko, jota kannattaa muukin kuin yksi henkilö. Eli aletaan vaan ihan vapaamuotoisesti ehdotella hyviä vaihtoehtoja, tätä mieltä minä olen. Ja jos jollakin on hyvät perustelut kyseistä ehdotettua henkilöä vastaan, ei häntä raatiin valita. Kuitenkaan ei 15 henkilöä ole niin ylivoimaisen vaikea löytää porukalla, jotta se sopisi lähes kaikille, vai onko?!?
 
Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Viestin lähetti Markus91
Eli aletaan vaan ihan vapaamuotoisesti ehdotella hyviä vaihtoehtoja, tätä mieltä minä olen.

Mitä on tullut seurattua Jatkoajan NHL:ään liittyviä keskusteluja, niin ainakin nimimerkit The Original Jags ja vlad ovat vakuuttaneet allekirjoittaneen tietämyksellään.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
ahab ja jland
 
Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Viestin lähetti Black Adder
ahab ja jland

Iskeppäs yksityisviestillä kyseisiä hemmoja. Itse olen ottanut yhteyttä edellämainitsemiini nimimerkkeihin, mutta palautetta en ole heiltä ainakaan vielä saanut.

Lisää nimimerkkejä?
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Tribal
Mitä on tullut seurattua Jatkoajan NHL:ään liittyviä keskusteluja, niin ainakin nimimerkit The Original Jags ja vlad ovat vakuuttaneet allekirjoittaneen tietämyksellään.

Vladhan raatiin pitää saada ehdottomasti. The Original Jagskin on hyvä vaihtoehto.

NHL-puolella, varsinkin Red Wings-osastolla Henkka on osoittanut asiantuntemustaan. Mies tuntuu myös seuraavan tarkasti NHL:n tapahtumia, joten mielestäni hän olisi hyvä raatin jäsen.

Predatorin jotkut ottaisivat mukaan automaattisesti, mutta itse en häntä ottaisi mukaan kahdesta syystä:

1. Tämä on NHL-fantasiadrafti, eikä suinkaan Toisen maailmansodan saksalaisten syöksypommittajien fantasiadrafti.

2. Hänellä on jo tarpeeksi tekemistä kahvien (tai aamukahvien) siivoamisessa näytöltä, kun ne yllättäen sille purskahtivat.
 
Viimeksi muokattu:

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pyytäisin tähän vielä kyseltyjen nimimerkkejen hyväksyntää tähän ketjuun. Eli siis vaikka vlad, jos alat raatin jäseneksi, ilmoita se tähän ketjuun.
 
Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Viestin lähetti Markus91
Pyytäisin tähän vielä kyseltyjen nimimerkkejen hyväksyntää tähän ketjuun. Eli siis vaikka vlad, jos alat raatin jäseneksi, ilmoita se tähän ketjuun.

Tosiaan vladilta odotan vastausta yv:iin mutta tännekin voi tietenkin laittaa ilmoituksen. Pitäisi melkein perustaa oma viestiketjunsa raadissa olemisesta kiinnostuneille. Tähän ketjuun ei välttämättä draftiin kuulumattomat kirjoittajat eksy. Tai sitten eksyvät. Mitä ovat muut mieltä?
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vaikka voisit Tribal perustaa itse tuollaisen ehdottamasi ketjun. Sitten sinne voisi kuka tahansa ilmoittaa, jos olisi pätevä tuohon hommaan, toki sitten vaaditaan meidän managerien hyväksyntä. Kejun nimeksi joku iskevä "Halukkaita NHL-fantasiadraft tuomaristoon?"-tyylinen.
 
Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Viestin lähetti Markus91
Kejun nimeksi joku iskevä "Halukkaita NHL-fantasiadraft tuomaristoon?"-tyylinen.

Onkos muutkin managerit tällaisen ketjun perustamisen kannalla? Tai sitten vaihtoehtoisia mielipiteitä siihen, miten tulevat tuomarit tavoitetaan?
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Mulle sopii oikeestaan kaikki tänne tulleet ehdotukset. Ketjun perustaminen myös.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Tribal
Onkos muutkin managerit tällaisen ketjun perustamisen kannalla? Tai sitten vaihtoehtoisia mielipiteitä siihen, miten tulevat tuomarit tavoitetaan?

En usko kenelläkään olevan mitään tuota ketjun perustamista vastaan, mutta voidaanhan tässä odotella, kuitenkin enää on vain pari kierrosta jäljellä, joten jos ei nyt hirveesti aleta turhaan hidasteleen...
 
Burke, Norrena

Giroux-Blake
Marttinen-Desjardins
Söderholm-Hana :D


Stillman-Koivu-Fedotenko
Pärssinen-Metropolit-Tenkrat
Kovalenko-Immonen-Peltonen
Eloranta-C.Lapointe-Nielikäinen
 
Viimeksi muokattu:

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Viestin lähetti Derby
Florida Panthers:

Jeff Halpern - Aleksei Yashin - Nikolai Zherdev
Marek Svatos- Josef Vasicek - Martin Gelinas
Dimitri Afanasenkov - Mike Sillinger - Magnus Arvedson
Wes Walz - XXXX - Nathan Horton

Chris Pronger - Robyn Regehr
Eric Brewer - Braydon Coburn
Dion Phaneuf - Ryan Suter

Jevgeni Nabokov
XXXX

Millä kierroksella olet varannut Wes Walzin? Itse varasin hänet monta kierrosta sitten. Joten olisitko hyvä ja vaihtaisit pelaajasi.

-Stouni-
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

Dany Heatley - Jeremy Roenick - Jean-Pierre Dumont

Henrik Zetterberg - Rod Brind'Amour - Mikael Renberg

Scott Thornton - Shawn Bates - Jason King

Darren Langdon - Todd Marchant - Trevor Letowski

Mathieu Schneider - Jordan Leopold
Rhett Warrener - Jason Woolley
Nick Schultz - Ron Hainsey


Jose Theodore
Johan Hedberg
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti stouni
Millä kierroksella olet varannut Wes Walzin? Itse varasin hänet monta kierrosta sitten. Joten olisitko hyvä ja vaihtaisit pelaajasi.

-Stouni-

Ei tarvitse vaihtaa. Derby on varannut Jeff Halpernin joka puuttuu tuosta listasta. Tuo Walzin varaus huomattiin heti päällekkäiseksi ja se on otettu huomioon siinä montako rästiä on ollut tekemättä. Walz siis tuohon kokoonpanoon ei kuulu, mutta uuttakaan ei tarvitse varata.
 

The Rock

Jäsen
Phoenix Coyotes

GM: zahovic

1.ketju: #10 Ville Nieminen - #12 Olli Jokinen (C) - #8 Teemu Selänne

- Nimo rouhii laidoissa ja taistelee kiekkoja ketjukavereilleen. Miehelle lohkeaa myös suuri ruutu tämän ketjun puolustustyöskentelystä ja siinä samassa myös Nieminen pyrkii ärsyttämään vastustajia suoltamalla tekstiä enemmän kuin laki sallii. OJ rakentaa peliä ja laukoo siinä samassa maaleja, myös kovat taklaukset kuuluvat miehen repertuaariin silloin tällöin. Teemu keskittyy neppailemaan OJ:n passit pömpeliin.

2.ketju: #21 Jan Hlavac - #18 Matthew Lombardi - #24 Antti Laaksonen

- Matt Lombardi on tämän ketjun aivot ja miehen kautta lähtevät kaikki vaaralliset tilanteet. Jan Hlavac pyrkii olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan kun Lombardi luo tilanteita. Antti Laaksoselle lankeaa ketjun puolustava rooli ja laitarouhinta jonka lomassa mies yrittää niitata pari maalia.

3.ketju: #9 Jeff Cowan - #14 Kevyn Adams - #29 Grant Marshall

- Ketju jonka pääasiallinen työ on vastustajien ykkösketjujen kaitsenta sekä täydellinen pimentäminen. Laidoilla Cowan-Marshall dúo taitaa niin kovan pelin kuin maalinteonkin, mutta ensisijainen tehtävä on pelata 0-0:aa vastustajia vastaan. Kevyn Adams puolestaan nopeana luistelijana on alivoimapelaajien aatelia ja miestä tullaan käyttämään myös paljon ratkaisevissa aloituksissa miehen hyvän reagointikyvyn takia.

4.ketju: #31 Derek Boogaard - #39 Travis Green (A) - #37 Jarkko Ruutu

- Jarkko Ruutu sytyttää vastustajat sääntöjen rajamailla olevilla otteillaan ja puheillaan. Derek Boogaard tekee tämän jälkeen työnsä ja mies suoranaisesti "sammuttaa" vastustajien valot jos tarpeeksi pitkälle mennään. Travis Green on joukkueen isähahmo ja hyvänä aloittajana ottaa paljon omanpään aloituksia joukkueelleen.

1.pakkipari: #55 Christian Bäckman - #5 Aki Berg

- Christian Bäckman on tämän parin selvästi peliätekevämpi puolisko, joka hyvällä laukauksellaan pyrkii tinttailemaan siniviivalta kiekkoa reppuun. Aki Berg puolestaan on aina tunnettu puolustavana puolustajana ja myös tässäkin pakkiparissa Icebergin tehtävänä on varmistava sekä taklaava rooli.

2.pakkipari: #51 Francis Bouillon - #44 Mathieu Biron

- Francis Bouillon on pieni, mutta pippurinen puolustaja jonka pelistä tappelut eivät tule puuttumaan. Pystyy myös rakentamaan peliä ja laukomaan maaleja, mutta silti tässä parissa se pelaavampi puolustaja tulee olemaan kivitalon kokoinen Mathieu Biron jonka laukaus on painava ja kova. Biron pyrkii ulottuvuudellaan puolustamaan vastusjien aikeet turhiksi.

3.pakkipari: #27 Todd Simpson (A) - #2 Garnet Exelby

- Kovuutta ei tästä puolustajaparista puutu. Molemmat pystyvät tappelemaan jos tilanne niin vaatii. Myös taklauspeli on arvossaan kun tämä pari jäälle liukuu. Pyritään peluuttamaan vastustajan parhaita pelaajia vastaan juuri kovan puolustusasenteen takia.

1.maalivahti: #34 Miikka Kiprusoff

- NHL:n yksi viileimmistä ja parhaimmista maalivahdeista, joka tykkää pelata paljon ja vastuuta myös tulee. Parhaimmillaan kovassa kiekkosateessa. Irtokiekkoja ei hirveästi tältä mieheltä tipu. Hyvänä päivänä pitää joukkuetta suurinpiirtein yksin pystyssä ja torjuu voittoja joukkueelleen.

backup: #35 Tommy Salo

- Kokemuksellaan on hyvä tuki Kipperille. Saa silloin tällöin pelata pelin sieltä toisen täältä ettei Kiprusoffia polteta loppuun.
 
Viimeksi muokattu:

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Oma arvio

Tuli tässä sitten käytyä läpi kaikki kasatut joukkueet, jotka tässä ketjussa esittelivät pelaajistoaan ja aika tasaisen kärjen itse hahmotin, n. 5 joukkuetta. Harvalla oli kauttaaltaan tasaisen hyvä, tai jopa häikäisevä materiaali. Jos pelkkiä ykköskentällisiä olis lähtenyt vertaamaan eroja ei juurikaan olisi tullut, mutta se materiaalin syvyys...

Aika vahvaksi mestarikandidaatiksi, kun omaa en herrasmiesmäisesti arvioi, nostan Carolina Hurricanesin. Ketjujen roolituksia olisin itse hiukan muokannut eri tavalla, mutta mm. erittäin kova sentteriosasto vakuuttaa. Allisonin ura vain taitaa olla ohi ;) Myös pakisto on erittäin laadukas Carolinalla. Kahteen ensimmäiseen pariin löytyy aivan A- ja B-arvosanan puolustajia ja kolmosparikin on hyvää NHL:n kolmospakkiparitasoa.

Muita mainitsemisen arvoisia joukkueita olivat mm. Edmonton, Pittsburgh, Detroit, New Jersey, Nashville ja Florida.
 
Suosikkijoukkue
Kerho ja Philly
Re: Oma arvio

Viestin lähetti Black Adder
Aika vahvaksi mestarikandidaatiksi, kun omaa en herrasmiesmäisesti arvioi, nostan Carolina Hurricanesin. Ketjujen roolituksia olisin itse hiukan muokannut eri tavalla, mutta mm. erittäin kova sentteriosasto vakuuttaa. Allisonin ura vain taitaa olla ohi ;) Myös pakisto on erittäin laadukas Carolinalla. Kahteen ensimmäiseen pariin löytyy aivan A- ja B-arvosanan puolustajia ja kolmosparikin on hyvää NHL:n kolmospakkiparitasoa.

Kiitoksia vaan. En ole vielä ihan varma pidänkö ketjut nykyisessä muotissaan. Illalla kun alan vetämään yhteenvetoa niin voi mieli muuttua vielä roolitusten suhteen. Erityisesti kolmosketjuun olen kuitenkin todella tyytyväinen eli se ainakin säilyy nykyisessä formaatissaan.

Eikä ole Allisonin ura muuten ohi ;). Otin hänet riveihini puhtaasti siitä syystä, että terveenä ollessaan hän on peliä dominoiva sentteri NHL-tasolla.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
No niin nyt pitäisi tehdä päätöksiä tulevaisuudesta. Lähinnä ensimmäisestä kierroksesta, sillä sen jälkeenhän valta siirtyy arvovaltaiselle raadille. Kaksi asiaa, joista mielipiteitä kaivataan:

1) Nuo joukkueiden sanalliset esittelyt. Käytetäänkö ylipäätään, otetaanko pelkkiä tilastoja, tehdäänkö joku muu yhtenäinen tapa, vai onko sana vapaa?

2) Millaisella aikataululla aloitetaan äänestäminen ja kauanko on aikaa antaa äänet ensimmäisellä kierroksella? Oma ehdotukseni on, että aloitetaan perjantai-aamuna ja aikaa on maanantaihin kello 16 asti. Näin ollen pistelaskenta saadaan tehtyä vielä maanantain aikana. Äänestämisessä kannatettiin ilmeisesti ketjun käyttämistä, eikä yv:tä. Ollaanko samaa mieltä edelleen?
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Ghost
No niin nyt pitäisi tehdä päätöksiä tulevaisuudesta. Lähinnä ensimmäisestä kierroksesta, sillä sen jälkeenhän valta siirtyy arvovaltaiselle raadille. Kaksi asiaa, joista mielipiteitä kaivataan:

1) Nuo joukkueiden sanalliset esittelyt. Käytetäänkö ylipäätään, otetaanko pelkkiä tilastoja, tehdäänkö joku muu yhtenäinen tapa, vai onko sana vapaa?

2) Millaisella aikataululla aloitetaan äänestäminen ja kauanko on aikaa antaa äänet ensimmäisellä kierroksella? Oma ehdotukseni on, että aloitetaan perjantai-aamuna ja aikaa on maanantaihin kello 16 asti. Näin ollen pistelaskenta saadaan tehtyä vielä maanantain aikana. Äänestämisessä kannatettiin ilmeisesti ketjun käyttämistä, eikä yv:tä. Ollaanko samaa mieltä edelleen?

1) Minun mielestä pakollisia on pelkästään kokoonpanot, kapteenin ja varakapteenit voisi ilmoittaa. Sitten tilastot, sanalliset esittelyt ja muut sellaiset ovat vapaaehtoisia, mutta ei kuitenkaan niitä "mun joukkue on paras"-tyylisiä mainostuksia.

Toisaalta, jos joku alkaa kirjoittamaan joukkueen jokaisen pelaajan elämänkerran ketjuun, ei kukaan niitä jaksa lukea, jollei ole sitten erittäin kiinnostunut. Eli sanalliset esittelyt kohtuuden rajoissa. Tähän asti tulleet esittelyt ovat olleet ihan hyvän kokoisia, ei tarvitse enää olla pidempiä. Ajattelin että keksisin itselleni jotain omaa, mutta on niin paljon ideoita jo viety, kuten keski-ikä, paras kausi... ja sen tyyliset. Eli ainakin omalta osalta joudun oman esittelyni aika pitkälle kopioimaan muilta, haittaako???

2) Tuo kuulostaa hyvältä ajalta. Jos joku ei pääse viikonlopun aikana koneelle, hän voi ilmoittaa valintansa vaikkapa The Rockille, joka on hoitanut muutenkin rästivarauksia ja toiminut ns. apulaisjärjestäjänä Ghostille.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Omasta mielestäni managereille on suotava mahdollisuus tuoda esiin syitä, miksi on on koonnut joukkueen/ketjut juuri sillä lailla kun sen on tehnyt. Mikäli tuhraa palstatilansa pelkästään "mun isi-muiden isi" tyyliseen potaskaan, on se oma tappionsa. Ääniä sillä tavalla ei kuitenkaan saa, sillä äänestäjät osaavat kyllä itsekin arvioida joukkueen iskukykyä.

Mikäs oli ajatus tuosta "ensimmäisen äänestysvaiheen" toteutuksesta? Perustetaanko jokaiselle divisioonalle oma ketju jossa äänestetään kyseisen divisioonan joukkueita, vai suoritetaanko kaikkien divisioonien äänestys yhdessä megaketjussa? Onko se ketju kenties tämä ketju?
 

Kyle

Jäsen
Lyöppäs Rock, Ghost.. kuka nyt äänestyksen hoitaakaan, joku takaraja koska joukkue-esitysten oltava valmiit ja koska äänestetään. Saataisiin vähän ripeuttä tähän hommaan, koska kuitenkin kun Jatkoajassa ollaan kiistellään seuraava 3 sivuja ollako vai eikö olla.

Itse ehdotan että esim. Perjantaina oltava esittelyt valmiina ja silloin tähän(tai uuteen) ketjuun, jokainen sitten valitsee divisioonien parhaat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös