Näyttää.Näyttääkö Viasat/Viaplay draftin tänäkin vuonna?
Ok, jotain tällaista amerikan-hömppää aavistelinkin. Eli moni saa leikkiä asiantuntijaa ja tehdä listoja joilla ei kuitenkaan ole mitään merkitystä koska NHL-organisaatiot itse tekevät päätökset.Niin, mikähän olisi se draftin viihdearvo oikeasti kun näitä listoja ei tehtäisi
Kyllä niitä listoja silti tarvitaan. Eiväthän he listan mukaan lähde varaamaan, mutta helpottaa tietyllä tavalla elämää. Eikä niitä listoja tehdä NHL-organisaatoita varten, vaan ihan meille faneille/seuraajille. Ei tuo scouttaaminen yksinkertaista ole ja listat pitävät scoutitkin ajan hermoilla. Ja niitäkin laaditaan usean scoutin toimesta.Ok, jotain tällaista amerikan-hömppää aavistelinkin. Eli moni saa leikkiä asiantuntijaa ja tehdä listoja joilla ei kuitenkaan ole mitään merkitystä koska NHL-organisaatiot itse tekevät päätökset.
Kyllä ne NHL-organisaatiot tietää ne pelaajat, ei siihen tarvita kymmeniä eri "asiantuntijoiden" listoja.
Ja sitten jollain junnu-kisoilla on erityisen suuri paino-arvo draftaukseen. Sen kun onnistuu jotain Slovakia ja Tanska peleissä heittää hatullisen niin näyttää hyvältä tilastoissa ja sitten oman seurajoukkueen kanssa melkein kiikareilla. Ai niin, eiks meillä nyt olekkin yks lähes tällainen tyrkyllä...
Ei mikään ihme että junnujen kannattaa lähteä kohottamaan markkina-arvoaan P-Am junnusarjoihin. Pelkkää showta ja sirkusta.
Tästä parivaljakostahan on sanottu että tää kaksikko on kaikkien aikojen tasasin. Joten uskon että pikkuasiat tulee ratkaisemaan tän valinnan. Loppupeleissä se voi olla siitä kiinni että miten noi haastattelu meni ja minkälaisia anaylyysejä Dr. Aimee Kimballi pojista teki. Ja ilmeisesti toi haastattelu oli ainakin Hischier kohdalla menny ihan lepoisissa merkeissä jos on Buttoniin uskomista (Linkki youtubeen 0:50 - 1:35). Lisäksi uskon että vaakakuppia Hischierin suuntaan kääntää toi Patrickin loukkaantumishistoria ja että on ilmeisesti parempi/nopeampi luistelija.Hischier noussut ykköseksi, mutta tiukkaa on edelleen: 5 vs. 4 -äänin, yhden scoutin ääni Makarille.
Joo, kyllä minä itse olen edelleen Hischierin valinnan puolella. Mutta kuten todettua, niin luotan Sheron ja Castronin ammattitaitoon valita joukkueeseen pitkällä aikavälillä oikea pelaaja. Ja siinä kohtaa pienet asiat, kuten loukkaantumishistoria ja asennepuoli saattavat todellakin ratkaista valinnan. Ei sillä, että kummallakaan olisi sillä puolella ongelmia.Tästä parivaljakostahan on sanottu että tää kaksikko on kaikkien aikojen tasasin. Joten uskon että pikkuasiat tulee ratkaisemaan tän valinnan. Loppupeleissä se voi olla siitä kiinni että miten noi haastattelu meni ja minkälaisia anaylyysejä Dr. Aimee Kimballi pojista teki. Ja ilmeisesti toi haastattelu oli ainakin Hischier kohdalla menny ihan lepoisissa merkeissä jos on Buttoniin uskomista (Linkki youtubeen 0:50 - 1:35). Lisäksi uskon että vaakakuppia Hischierin suuntaan kääntää toi Patrickin loukkaantumishistoria ja että on ilmeisesti parempi/nopeampi luistelija.
Itse näen tilanteen niin, että Hischier menee ensimmäisenä, koska Devilsillä jo löytyy isokokoisia senttereitä Zachan sekä McLeodin osalta. Toki Patrick noihin nähden on parempi prospect, mutta näen Hischierin monipuolisempana sekä dynaamisempana pelaajana, jonka vahvuudet ovat hieman erilaiset. On parempi tekemään peliä sekä nopeampi luistelemaan.
Ja tässä on vielä TSN:n (Buttonin) viimeinen mock draft:
http://www.tsn.ca/the-final-31-who-goes-after-nico-and-nolan-1.784050
Aikamoista juttua Pronmanilta:
Kurt Twitterissä: "Pronman: "[It] has been indicated to me from several NHL sources that the Devils are leaning towards selecting Makar first overall.""
Pronmanin lopullisessa mock draftissa Devils varaa siis Makarin ykkösvuorolla.
Noh, jos jonain vuonna nähdään ylläri ykkösvaraus niin kaipa tää vois olla se vuosi ja onhan tota Makaria pidetty sellaisena mustana hevosena. Lisäksi mitä nyt noita kärkipään poikien haastatteluja katsellu niin Makar on ehkä antanut itsestään kaikista fiksuimman kuvan. Ja kuten tässä ketjussa ollaan puhunut niin Devilsillä on ollut tsygoloogi Dr. Aimee Kimball arvoimassa poikien henkisä ominaisuuksia.Pronman ei itse ehdota Makaria first overallina, mutta omiin lähteisiinsä vedoten uskoo Devilsin varaavan hänet ykkösenä.
Ketäs suomalaisia olisi todennäköisesti menossa huomenna?
Heponiemi
Salo
Luukkonen
Nyman
Ikonen
Olikos vielä muita potentiaalisia?
Ketäs suomalaisia olisi todennäköisesti menossa huomenna?
Heponiemi
Salo
Luukkonen
Nyman
Ikonen
Olikos vielä muita potentiaalisia?
menijo... Jets #24Vesalainen ainakin
Kristian Vesalainen meni jo Jetsiin.Vesalainen ainakin
Näyttäähän noita olevan ihan hyvin tulossa lisäksi. Toivottavasti Koskenkorva tai Kupari menisi myös.Räsänen, Oksanen, Moilanen, Virtanen, Talvitie ja Luostarinen nyt ainakin.
menijo... Jets #24
Näyttäähän noita olevan ihan hyvin tulossa lisäksi. Toivottavasti Koskenkorva tai Kupari menisi myös.