Alle 18-vuotiaiden MM-kisoja on tullut jonkin verran katsottua ja niiden pelien perusteella on muutama pelaaja, jotka näkisin todella potentiaalisina pelaajina. Kanadan pelejä olen lähinnä katsonut, johtuen siitä, että CHL-pelejä en katsonut kauden aikana. No, mennään itse asiaan:
Kanadan puolustajien pelaaminen on ollut äärimmäisen vakuuttavaa. He pelaavat järkevästi, antavat helpon ensimmäisen syötön ja pystyvät kiekolliseen peliin. Shea Theodore, Samuel Morin, Madison Bowey, Josh Morrissey ja Dillon Heatherington ovat olleet parhaat pakit Kanadalla imo. Theodore on loistava luistelija, avaa peliä hienosti ja on vahva ylivoimalla. Morin on 201-senttinen, ulottuva puolustaja, jonka hyökkäyspotentiaali on loistava. Luistelu on vahvaa noinkin isolle pelaajalle. Boweyn laukaus on todella kova ja löytää yleensä tiensä kohti maalia. Vankka puolustaja, ei tee paljon virheitä. Morrissey on näistä viidestä mielestäni taitavin kiekon kanssa. Sen lisäksi hyvä omassa päässä. Heatherington on luultavasti eniten stay-at-home puolustaja, jolla on myös jonkun verran hyökkäyspotentiaalia.
Henkilökohtainen suosikkini tänä vuonna varattavista olevista Kanadan hyökkääjistä on ollut Frederik Gauthier. Iso sentteri, suojaa kiekkoa hyvin ja on vaarallinen maalin lähellä. Taitava, kova laukaus. Ei kuulemma ollut parhaimmillaan seurajoukkueessaan kauden lopussa, mutta on ollut hyvä tässä turnauksessa. Morgan Klimchuk on snaipperi, joka tekee erittäin paljon töitä myös ilman kiekkoa. Yan-Pavel Laplante on jatkanut siitä, mihin jäi Ivan Hlinkan turnauksessa. Hyvä luistelija ja kova työntekijä, joka on alivoimalla tärkeä. Myös fyysinen Zach Nastasiuk ja taitava, luova Laurent Dauphin ovat pelanneet hyvin.
Maalivahti Philippe Desroriers on ollut loistava. Joka pelissä, jonka olen nähnyt, Desroriers on tehnyt huipputorjuntoja, kun Kanada on ollut vaikeuksissa. Desroriers ei ole järin iso veskari, mutta liikkuvuus, tekniikka ja luotettavuus ovat parasta A-luokkaa. Jos pelaa kisojen lopun hyvin, en näe syytä miksi ei olisi 1.-2. kierroksen varaus.