Niin ja, jos minulle olisi suotu vähän enemmän pelisilmää ja jos minulle olisi myös suotu paremmat kädet niin varmaan minutkin olisi varattu NHL:ään about viidennen kierroksen korvilla. Tekstisi pointti jäi hieman epäselväksi.
Oliko pointtisi, että jos Patrick Kane olisi n. 188-190 cm ja n. 85-90 kg, muuten samat ominaisuudet, niin varausnumero olisi 1-10 !! Eiku...
Pointtini oli, että vaikka pituusaspekti nhl:ssä ei ole ainoa autuaaksi tekevä asia, niin sillä on edelleen merkitystä, kun pelaajia varataan/tehdään sopimuksia änäriin. Edelleen, aina on tilaa MG:n kokoisille pelaajille, jotka korvaavat loistavasti muilla ominaisuuksilla puuttuvat sentit.
Tämän kauden rostereista tehtyä tilastoa:
Puolustajien lukumäärä NHL:ssä yht. 243 kpl, joista 32 alle 180 cm pituisia (13,17%).
Hyökkääjien lukumäärä NHL:ssä yht. 449 kpl, joista 112 alle 180 cm pituisia (24,9%).
P+H yhteensä 692 kpl, joista 144 alle 180 cm (20,81%).
Kärjistetysti, kun 10 pelaajaa on kentällä, niin niistä on 2 pelaajaa alle 180 cm ja loput 8 yli 180 cm.
Pisin joukkue keskimitaltaan oli Tamba Bay - 187,80 cm ja lyhyin keskimitta löytyi Detroitista 183,90 cm.
Edelleen, keskimäärin joka joukkueeseen mahtuu yksi alle 180 cm pakki, loput sitten yli 180 cm. (Timonen hyvänä esimerkkinä).
Oma fantasiani olisi peli (ei koskaan tulla pelaamaan), jossa vastakkain olisi all-star under 182 cm ja over 188 cm.
SM-liigan tämän hetkisen sopimustilanteen mukaan kaikkien pelaajien keskipituus on 183,4 cm.
Pisin Ässät 185,3 cm ja lyhyin Tappara 181,1 cm.
Kivana yksityiskohtana vielä Venäjän maajoukkueen ykkösylivoiman pituudet Saksan MM-kisoissa = Ovechkin, Malkin, Kovaltsuk ja Gontshar kaikki
188 cm ja Semin
185 cm. HUH HUH, sanon mä !
Ja vielä edelleen, suomalaisten miesten keskipituus on nykyään jo 181 cm.
Sekava viesti näin yötöiden jälkeen, mutta olkoon...