NHL Entry Draft 2008

• 76 168
  • 289

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Sinne meni Big Duncanin spekuloima Jake Gardiner. Olisi loistava pelimies ollut, mutta tämähän tarkoittaa vain yhtä asiaa. Aaron Nessin todennäköisyys Wildin pickinä voimistuu. Jesh.

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Jos Predators ei tartu Pickardiin, toivottavasti Flyers tarttuu. Jos Pickard menee Predsiin niin sitten Flyers lienee pakin perässä... noitahan tuntuu riittävän tällä kertaa.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Meni kuin menikin Bengt-Åken poika Capitalsiin. Toivoittavasti otettiin pelillisistä, eikä nostalgisista syistä.

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wildin oli ilmeisesti pakko päästä varaamaan heti...kukakohan sieltä on tulossa? En usko että Nessin takia oltaisi väkisin haettu sitä yhden pykälän siirtoa.

Sieltä tulee siis joko joku täysin nevöhöörd, Greg Nemisz tai Aaron Ness. Tai ihankukatahansamuu. Ei Risebroughista ja kumppaneista aina tiedä.

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Veikkaan, että Carlson.

Ei. Tyler Cuma. I'ma Cuma on your face. Tai jotain muuta hauskaa.

Todella hyvä luistelija, Burnsmaisesti siirtynyt puolustajasta hyökkääjäksi hiljattain, kova liideri.

Miten tästä taas tuli sellainen "mitäs vittua?" -fiilis?

Ja vielä tällainen puolustavampi puolustaja. Niitä saatanan käsiä hei. Noh, on siellä Skoula. Ja sitten nukkumaan ja kuuntelemaan...Tätä

Edit: Cuma...mitä vit...

Aivan. Täysin samat fiilikset.

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Noh, Jatkoajan draftisetistä kun lukee pelaajan kuvauksen, niin tulee hyvin paljon Burnsmainen fiilis pelaajasta. Cumaa kun ei ole tullut seurattua sitten yhtään, johtuen kai siitä että jotkut lähteet rankkasivat pelaajan jopa top-10 paikkeille.

Ja se Jatkoajan pelaajakuvaus...

Tyler Cuma on kahteen suuntaan pelaava puolustaja, jolla on napakka laukaus. Hän näkee kentän hyvin ja pystyy lukemaan peliä kelvollisesti. Tilanteesta riippuen Cuma osaa antaa joko oivan avaussyötön tai nousta itse hyökkäykseen. Pelasi menneellä kaudella ylivoimaa pointilla. Hyökkäyspeliin osallistuminen ei haittaa Cuman puolustustyöskentelyä, vaan hän on luotettava pelaaja myös omassa kenttäpäädyssä. Hyvä luistelija. Osoittanut johtajan elkeitä.

Tummennettu kohta voisi aikalailla olla myös BB:n pelaajakortista.

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Nyt Homie kun poimii maalivahdin niin hyvä tulee. Olisi kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa jäljellä eli Markström ja McCollum.

EDIT: Homie sitten treidas Emingeriin ja 3rd round pickkiin. Pieni pettymys.

Cube

Jäsen
EDIT: Homie sitten treidas Emingeriin ja 3rd round pickkiin. Pieni pettymys.
Aika kova veto McPheeltä saada (käytännössä) täysin turhalla pelaajalla tuollainen palautus. Hyvinhän Eminger pleijareissa pelasi mahdollisuuden saatuaan ja ilmeisesti tuossa sarjassa vakuutti myös Philadelphian johdon. Noita pakkeja vaan Capsilla on muutenkin ihan riittävästi.

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Nyt olisi muuten jollain joukkueella mahdollisuus napata Colby Robak. Ihmettelen suuresti, ettei mennyt jo ensimmäisellä kierroksella. Lupaava hyökkäävä puolustaja joka omaa hyvän peliälyn ja suht hyvän laukauksen.
Toisella kierroksella ennustan meneväksi myös Jyri Niemen sekä Joonas Rask'n.

Mutta mihin aikoihin tämä toinen päivä alkaa?

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
On kyllä kaikki lukemani draft-ennakot olleet lähes täysin identtisiä, siitä huolimatta olen erittäin yllättynyt jos Chet Pickardia ei varata jo ensimmisen kierroksen alussa (numerolla 1-5), vaikkakin (kuten tiedämme) maalivahdit ovat aina riskibisnestä.

Olen kyllä erittäin yllättynyt, voi juma.. : / No excuses

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
Jaha, se olikin sitten Buffalo joka varasi seuraavaksi.
Itse ei oikein meinaa pysyä enää perässä kun noita pickejä vaihdellaan niin paljon.

Oli viimehetken juttu kun en eilen nukkumaan mennessä vielä ollut tuota hoksannut. Losiin meni alkuperäisen 13. position lisäksi 2009 3. kierroksen varaus. Hieman kovalta kuulostaa hinta moisesta vaihdosta, ilmeisesti oli hirveä hinku saada Myers varmasti riveihin.

d2uce

Jäsen
The live stream of Rounds 2-7 begins at 9:30 a.m. ET Saturday, with the first pick at 10.

Eli 16.30 paikallista aikaamme alkaa ja 17.00 ensimmäinen varaus.

Onko vielä tietoa mahdollisesta streamista? Richsportsonline ei ainakaan näytä.

Toisella kierroksella menee varmasti Jyri Niemi ja myös Säteri varmaankin. Muita Suomalaisia tuskin varataankaan ennen 3. kierrosta, ellei mitään Tikhonovin kaltaisia yllätyspickejä tule.

SaucerPass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs
Itse odotan mielenkiinnolla mihin seuraan Corey Trivino ja Zac Dalpe päätyvät. Molemmat keskushyökkääjät ovat mahdollisia steal-pickeja, joista voi kehittyä luotettavia pistenikkareita isoon liigaan. Dalpe nosti osakkeitaan huimasti tällä kaudella pelatessaan BCHL:ssä eli samassa junnuliigassa, josta Kyle Turris varattiin viime vuonna. Samoin kuin Turris siirtynee Dalpe varauksen jälkeen NCAA:n ja osoitteeksi on muodostumassa Ohio State.

Trivino pelasi tällä kaudella Ontarion Junior A liigassa eli häntäkään ei nähty suurissa junnuliigoissa. Trivino on puhdas playmaker, jolle syöttö on aina ensimmääinen vaihtoehto. Kiekollisten taitojensa ja sulavan luistelunsa puolesta Corey kuuluu ehdottomasti draftin eliittiin, mutta Junior A-tausta nostattaa kysymyksiä. Ensi kaudeksi Trivinokin siirtyy rajan yli NCAA:han ja Boston Universityyn.

Kiinnostavin suomalaisnimi tulee tänäänkin olemaan Jarmo Kekäläinen. St. Louisilla on käytössään heti toisen kierroksen alkuun kaksi peräkkäistä pickiä (33 ja 34), ja mielenkiintoista on nähdä mitä organisaatio niillä tekee. Hyviä pelaajia on vielä paljon tarjolla, mutta ihme ei olisi, jos toinen pickeista kaupattaisiin.

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Ensimmäinen päivä siis takana, ja tähän väliin voisin turinoida omia mietteitä viime yön tapahtumista.

- Varaukset eivät yllättäneet. Ei tullut thomashickeyja kenenkään puolesta, vaan aikalailla yleisten rankingien mukaan mentiin. Itse olin mielessäni rankannut Bogosianin ykköspuolustajaksi, mutta eipä Doughtyllakaan metsään mennä.

- Islandersin perseily yllätti. Loistava paikka varata viidentenä, valinnan varaa oli mm. Filatovissa, Schennissä, Boedkerissa tai Wilsonissa, mutta ei kelvannut. No, lisää varauksia tälle päivälle Islanders kyllä sai, ja Snown ja kumppanien mielestä määrä taitaa korvata laadun (en toki sulje Baileyn hyvääkin onnistumista pois). Ymmärrän hyvin että Lamo pudottautui pari pykälää alemmas, mutta tässä tapauksessa oltiin jo vuoron 25 paikkeilla. Täysin eri asia.

- Treidit olivat mielenkiintoisia. Cammalleri sopii paremmin Flamesiin kuin Tanguay, Tanguay sopii paremmin Habsiin kuin Flamesiin, joten järkeviä kauppoja molemmat. Kumpikaan joukkue ei menettänyt mitään elämää suurempaa (vuoroja), mutta kokoonpanoon tuli yksi laatupelaaja.

- Umbergerin hinta yllätti. Puhutaan kuitenkin maksimissaan kakkoskentän kaverista, ja vaihdossa irtosi top20 pick. Verrattuna esim. Tanguay ja 25th pick... no, onhan Umberger halvempi ja nuorempi mutta silti vähän epäilyttää.

- Florida Panthers. Ei näin, ei perkele näin. Olen avautunut Martinista aikaisemminkin, joten nyt on allekirjoittaneella hyvä fiilis. Ihmettelin kun jotkut pitivät Martinin jatkoa tänä kesänä hyvänä juttuna, mietin että mitä hän on oikein tehnyt tuon ansaitakseen, enkä kehittänyt siihen mitään vastausta. Nyt Martin johtaa Floridaa kiitettävällä tehokkuudella yhdeksi NHL'n surkeimmista organisaatioista. Onneksi OJ pääsi pois, Coyotesissa sentään on ymmärretty avain menestykseen.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
No, niin. Kohta alkaisi varaustilaisuuden toinen päivä, mutta onko joku onnistunut löytämään livekuvaa mistä voisi seurata, tuo justin.tv mikä eilen toimi, ei tunnu toimivan ainakaan nyt?

Banx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Pittsburgh Penguins, TPS, WBS Penguins
Näistä näkee

NHL Networkista Livewire tai sitte TVUPlayerillä kun kattoo Versusta ni pitäis näkyä. Täällä ainakin näkyy.

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kun nyt kaikilla on kysely päällä, niin kysytään itsekin. Mistä tätä pystyisi kuuntelemaan? Itse kun olen näköjään kovemman tason lapanen NHL.comia selaamaan, niin en sieltä löydä. Eikö NHL Radion kuitenkin pitänyt kiekat 2-7 lähettää?

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Kun nyt kaikilla on kysely päällä, niin kysytään itsekin. Mistä tätä pystyisi kuuntelemaan? Itse kun olen näköjään kovemman tason lapanen NHL.comia selaamaan, niin en sieltä löydä. Eikö NHL Radion kuitenkin pitänyt kiekat 2-7 lähettää?

Etusivulla pyörii ne viisi uutista. Uutinen numero ykkösessä on play nappi. Sitä painat ja voila! Ei tarvitse kuunnella vaan voit katsella :)

Pitääpä tuota koittaa, ongelmana todennäköisesti tulee olemaan kuitenkin oman koneen yli-jumalallinen p*skuus, joten taitaa kuitenkin mennä "kuuntelemiseksi" vaikka kuva siinä välillä ruudussa vaihtuisikin.

Tuosta en olisi huolissani. Jos minun koneellani tuo pyörii hyvin, pitäisi sen toimia jokaisen koneella... Tai ainakin omasta mielestäni tämä kone on sysi paska.. Onneksi ensi viikolla tulee uusi kannettava.

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Etusivulla pyörii ne viisi uutista. Uutinen numero ykkösessä on play nappi. Sitä painat ja voila! Ei tarvitse kuunnella vaan voit katsella :)

Pitääpä tuota koittaa, ongelmana todennäköisesti tulee olemaan kuitenkin oman koneen yli-jumalallinen p*skuus, joten taitaa kuitenkin mennä "kuuntelemiseksi" vaikka kuva siinä välillä ruudussa vaihtuisikin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy