Ensimmäinen päivä siis takana, ja tähän väliin voisin turinoida omia mietteitä viime yön tapahtumista.
- Varaukset eivät yllättäneet. Ei tullut thomashickeyja kenenkään puolesta, vaan aikalailla yleisten rankingien mukaan mentiin. Itse olin mielessäni rankannut Bogosianin ykköspuolustajaksi, mutta eipä Doughtyllakaan metsään mennä.
- Islandersin perseily yllätti. Loistava paikka varata viidentenä, valinnan varaa oli mm. Filatovissa, Schennissä, Boedkerissa tai Wilsonissa, mutta ei kelvannut. No, lisää varauksia tälle päivälle Islanders kyllä sai, ja Snown ja kumppanien mielestä määrä taitaa korvata laadun (en toki sulje Baileyn hyvääkin onnistumista pois). Ymmärrän hyvin että Lamo pudottautui pari pykälää alemmas, mutta tässä tapauksessa oltiin jo vuoron 25 paikkeilla. Täysin eri asia.
- Treidit olivat mielenkiintoisia. Cammalleri sopii paremmin Flamesiin kuin Tanguay, Tanguay sopii paremmin Habsiin kuin Flamesiin, joten järkeviä kauppoja molemmat. Kumpikaan joukkue ei menettänyt mitään elämää suurempaa (vuoroja), mutta kokoonpanoon tuli yksi laatupelaaja.
- Umbergerin hinta yllätti. Puhutaan kuitenkin maksimissaan kakkoskentän kaverista, ja vaihdossa irtosi top20 pick. Verrattuna esim. Tanguay ja 25th pick... no, onhan Umberger halvempi ja nuorempi mutta silti vähän epäilyttää.
- Florida Panthers. Ei näin, ei perkele näin. Olen avautunut Martinista aikaisemminkin, joten nyt on allekirjoittaneella hyvä fiilis. Ihmettelin kun jotkut pitivät Martinin jatkoa tänä kesänä hyvänä juttuna, mietin että mitä hän on oikein tehnyt tuon ansaitakseen, enkä kehittänyt siihen mitään vastausta. Nyt Martin johtaa Floridaa kiitettävällä tehokkuudella yhdeksi NHL'n surkeimmista organisaatioista. Onneksi OJ pääsi pois, Coyotesissa sentään on ymmärretty avain menestykseen.