Cube kirjoitti:Ketjun aiheeseen liittyen Ferrikselle (Ferrisille?) sellainen kysymys, että mikä Peter Muellerissa niin paljon kiehtoo, että Staalia tai Bäckströmiä ennen kaverin Capsiin haluaisit? :) Minulle on jäänyt Mueller näistä kärkivarauksista varmaankin eniten pimentoon, en edes tarkkaan tiedä millaista sentterityyppiä hän edustaa. Pleijareissa taitaa parhaillaan olla ainakin hyvässä vireessä?
Ei tuo Mueller mulle mikään henk.koht. suosikki ole, kuka tahansa noista senttereistä kelpaa kyllä. Kessel on ainut, jonka olen nähnyt pelaavan ja sekin näkeminen rajoittuu pariin junnumaajoukkuepeliin.
Muellerin nimen olen tuonut esiin ihan vaan siksi, että hänestä löytyy paljon Makfi-varauksen tunnuspiirteitä, jonka vuoksi en olisi kauhean yllättynyt jos kaveri tulisi valituksi.
1. Pelaa WHL:ssä. Kuten kaikki vähänkään Makfin varaamista seuranneet fanit tietävät, George varaa aina WHL:stä kun se vaan on mahdollista. 2000-luvulla ei taida olla OHL:stä tai QMJHL:stä varattu kuin yksi tai kaksi kenttäpelaajaa. Nyt näyttää viime vuosina rinnalle tulleen tuo yliopistosuuntaus, ilmeisesti koska pelurit ovat sitä kautta pitempään seuran "hallussa". Itse voisin lyödä vetoa, että jos rinnakkain ovat samantasoinen OHL- ja WHL-pelaaja (Staal, Mueller), niin vaaka kääntyy WHL-pelaajaan.
2. Hyvät pudotuspelitilastot. Kuten mainitsitkin niin Mueller on pelannut nyt yli kymmenen peli piste per peli -tahdilla ekoissa pudotuspeleissään. Runkosarjassakin tuli toki samaa tahtia pisteitä. Makfi on ennenkin varannut pelaajia, jotka eivät välttämättä kerää runkosarjassa huippupisteitä, mutta sitten pudotuspeleissä ovat parhaimmillaan. Mm. Boyd Gordon oli tälläinen pelaaja varauskaudellaan (runkosarja 66 22+29, pudotuspelit 23 10+12).
3. Hyvä koko & hyvä liike, raitin puolen sentteri + kaikinpuolin turvallisen oloinen varaus (vrt. Kesselin kusipäisyyshuhut, Staalin "puolivaloilla pelaaminen potentiaaliin nähden". Ylläolevat asiat kun yhdistetään Makfin tapaan tehdä ns. yllättäviä vetoja korkeillakin varausvuoroilla (Gordon, Fehr, Bourque, Pokulok jne), niin en yllättyisi jos Muellerin nimi tultaisiin kuulemaan Capsien kohdalla.
Toki myös Kesselissä ja Bäckströmissä löytyy heidän valintaansa puoltavia seikkoja. Ensimmäisellä tuo yliopistotausta ja jälkimmäisellä kyky pelata jo nyt miesten sarjassa. Jotenkin etukäteen aatellen tuo Staal tuntuisi ylläolevista pelureista kaikkein ei-Makfimaiselta vedolta, jo pelkästään sen takia että OHL:stä ei ole paljoa varauksia Capseihin tullut Makfin aikana.
Mutta kuten sanoin niin eipä näitä jehuja ole tullut paljoa nähtyä toiminnassa. Tämä Hurri-Bäckströmkin on mulle aika tuntemattomuus, joten täytyy ottaa ja seurata häntä nyt mahdollisimman tarkasti Europeleissä ja mahd. MM-kisoissa.
Itselläni on sellainen mutu, että Caps saattaa yrittää hankkia jonkin kolmesta ekasta varausvuorosta, jos näyttää sille, että sitä kautta olisi mahdollista saada oman listan ykköspelaaja. Kaksi ekan kiepin ja 3 tokan kiepin vuoroa antavat kohtuullisen hyvät mahdollisuudet nousta ylöspäin kaupan myötä. Jos tämä ei onnistu ja kolmella ekalla vuorolla ovat Makfin mieleiset pelaajat menneet, niin en näkisi yhtään ihmeellisenä, että Caps voisi siirtyä kaupan myötä pari vuoroa aleskinpäin, jos oma haluttu pelaaja (esim. Mueller) on vielä silloin tarjolla.