Ei kyllä nyt kuluneella kaudella. Suter pelasi aavistuksen enemmän sekunteja av:lla ja yv:llä, mutta Weberin reaalitilastot olivat paremmat vastustajan peluutus huomioonottaen. Ja Weber otti suhteessa enemmän oman pään aloituksia kuin Suter.
Näin oli. Vielä kaudella 2010-11...
Suter/Weber:
corsi: 4.35 / 2.69
Ozone%: 44.7% / 45.3%
Corsi Rel QoC: 0.971 / 0.942
Eli kaudella 2010-11 Predators pääsi joukkueena laukomaan enemmän Suterin ollessa kentällä, vaikka Suter aloitti vähemmän hyökkäyspäästä. Suter sai myös vastaansa kovempia hyökkääjiä (tuo Corsi Rel QoC kertoo siitä). Yleisesti ottaen olen itse pitänyt rajana sitä, että kun pelaajan Relative Corsi (Corsi Rel Qoc) nousee päälle yhden, pelaaja pelaa illasta toiseen järjestäen vastustajan parhaita vastaan.
Viime kaudella Suterin tilastot tuossa olivatkin paremmat. Kuitenkin, Weber takoi vähän maaleja tehneessä joukkueessa 16 maalia kun Suter osui neljä kertaa ja Weber teki myös yhdeksän pistettä enemmän. Lisäksi Weber taklasi yli kolme kertaa enemmän kuin Suter ja vei selvästi myös blokit ja riistot. Noillakin asioilla on merkityksensä, kun arvioidaan pakkien merkitystä.
Tällä kaudella...
Suter/Weber:
Corsi: -2.98 / -0.90
Ozone%: 45.7% / 44.6%
Corsi Rel QoC: 1.262 / 1.332
...Weberilla oli parempi Corsiluku, vaikka hänellä oli vähemmän aloituksia hyökkäyspäästä ja sai vastaansa kovempia vastustajia. Jälleen Weber myös taklasi kolme kertaa enemmän kuin Suter, otti enemmän blokkeja ja teki joukkueelleen 19 maalia Suterin seitsemää vastaan. Pisteissä he olivat melkein samoissa (Weberilla 49, Suterilla uran parhaat 46 pistettä), mutta Weberin puolustustilastot, hyökkäystilastot ja fyysisen pelin tilastot olivat paremmat.
Yhteenvetona tästä sepustuksesta, että pidän Suteriakin huippupakkina, mutta ei ole oikein kauden 2010-11 corsilukujen (tai melkein identtisten peliaikalukujen) valossa verrata Weberin ja Suterin kautta 2011-12. Minä olisin antanut Norriksen Weberille nyt kahtena peräkkäisenä kautena. Perusteluna se, että hän tekee ison kasan maaleja, pisteitä, pelaa paljon vastustajan parhaita vastaan erittäin luotettavasti ja on myös fyysisessä pelissä usein kentän näkyvin puolustaja.