NHL 2K7

  • 23 301
  • 147

Rocco

Jäsen
Virén kirjoitti:
Hyvä peli hauskaa on ollut, mutta kuinka helvetissä voin vaihtaa kentällistä pelintiimellyksessä ? Line chancing on "manual", mutta peli antaa vaihtaa vain pelikatkojenaikana. Ei jaksa Koivu polkea kokoajan ylipitkää vaihtoa. Peli on PS2-versio.
Jos ohjeimet eivät ole muuttuneet viime vuoden mallista niin pitämällä L1 (tai oliko se R1... en just muista kun ei ole peli käynnissä) pohjassa ja sitä ristikko-ohjainta painamalla ylös/alas vaihtuu hyökkääjät, oikea/vasen niin vaihtuu pakkiparit.
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Virén kirjoitti:
Hyvä peli hauskaa on ollut, mutta kuinka helvetissä voin vaihtaa kentällistä pelintiimellyksessä ? Line chancing on "manual", mutta peli antaa vaihtaa vain pelikatkojenaikana. Ei jaksa Koivu polkea kokoajan ylipitkää vaihtoa. Peli on PS2-versio.

Uusi kysymys tuli mieleen. Nyt kun aloitin vihdostaviimein kauden niin tapahtuu kummia. Olen koittanut jo neljä kertaa pelata pelin, mutta peli jää jumiin juuri tallnneus vaiheessa, siis ottelun jälkeen. Musiikki jää soimaan luuppina, eikä ohjain reagoi mitenkään. Mikä mättää ?
 

Pietrangelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers, SS Lazio, Bulls
Virén kirjoitti:
Uusi kysymys tuli mieleen. Nyt kun aloitin vihdostaviimein kauden niin tapahtuu kummia. Olen koittanut jo neljä kertaa pelata pelin, mutta peli jää jumiin juuri tallnneus vaiheessa, siis ottelun jälkeen. Musiikki jää soimaan luuppina, eikä ohjain reagoi mitenkään. Mikä mättää ?

Tarkista ainakin ettei omassa joukkueessa ole kun korkeintaan 2 miestä kerralla injury reservessä tai scratched.
 

agee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noniin, nyt pari kautta ko. peliä ps2:lla pelanneena voin kysyä itseltäni että miksi vitussa oon ostanut edellisinä vuosina EA:n paskapaketin?

Tää peli on jotain ihan muuta, muutamaa pikkupugia lukuunottamatta. Maalivahti tosiaan torjuu jos torjuu, eikä kiekko pysähdy näkymättömään seinään läpiajon päätteeksi, kuten EA:n peleissä. Ainoa asia joka häiritsee, on juomapullo joka on liimattu ilmeisesti maalin päälle.

Pelattavuus on mainio, tosin välillä hiukan ihmetyttää tuomarilinja. Ajella saa pää edellä laitaan mutta puhtaasta töötistä tulee kakkonen (aina vain kakkonen..) joten isoimmatkin rangaistukset tästä puuttuvat.

Tappeluita on rajaton määrä, mutta ei viitsisi Jageria istuttaa aitiossa, joten kytkin pois kaikilla pelaajilla tappelemisen. Mutta sillon hävisi myös tappelut. Johtuiko siitä että vastustajalla ei ollut gooneja jäällä vai mistä?

Hienoa on myös maalivahdin loukkaantuminen. En ole ennen moiseen näissä peleissä törmännyt. Maalivahdin ajelu on mielipuuhaa ;) Kypäräkin lentää helvetiin, mailat katkeaa, mutta sitäkään ei koskaan huomaa, muutakuin siitä että pelikatkolla pelaajaa näytetään ilman mailaa.

Loukkaantumispugista en tiedä, mutta ihmeen helposti kaikki tähtipelaajat loukkaantuvat...:)
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
agee on pistänyt oikein kunnolla tuulemaan, jos pari kautta on jo vedetty! Onnittelut.

Eiköhän tuota loukkaantumista saa slaidereilla muokattua ja itse ainakin pidän siitä, että tappelut ovat erittäin harvinaisia. Kaverin kanssa ollaan aina laitettu ne nollille. Eihän niistä saa edes virtuaalisesti mielihyvää. Jäähyjä on tosiaan aika vaikeaa saada hyvää määrää peliä kohti. Ensin mulla oli jäähyt aika suurella ja niitä sitten tulikin riittävästi. 5 minuutin erillä 27 kappaletta kakkosia on jo liikaa. Sitten kun vähensin, niin katosivat piru kokonaan. Ja konehan ei jäähyjä ota. Ainoastaan ihminen. Hyvä peli kuitenkin ja mitään isoja pugeja ei ole vielä vastaan tullut. Juomapullot ei ainakaan minua häiritse. En ole sellaisia edes nähnyt, kun peliä olen pelannut. Keskittyminen on jossain ihan muualla, kuin pelin katsomoissa, kypärissä tai pulloissa. Kyllä se on itse pelaamisessa.
 

Rocco

Jäsen
Virén kirjoitti:
Uusi kysymys tuli mieleen. Nyt kun aloitin vihdostaviimein kauden niin tapahtuu kummia. Olen koittanut jo neljä kertaa pelata pelin, mutta peli jää jumiin juuri tallnneus vaiheessa, siis ottelun jälkeen. Musiikki jää soimaan luuppina, eikä ohjain reagoi mitenkään. Mikä mättää ?

Unohda se tallennus heti pelatun pelin jälkeen. Se jää aina jumiin silloin.

Mene vaan tyynesti ohi, ja pistä just nuo rosteriasiat kuntoon ja tallenna vasta lopuksi.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Minkäslaisilla asetuksilla arvon herrat pelailee peliä? Saisko sliderit niin vois verrata omiin asetuksiini? Helvetin hyvä peli, olin jo pelannu EA:n lätkää kauden verran tätä odotellessa ja eipä tarvi EA:n peliin enää koskea muutakuin SM-liigaa joskus kaveria vastaan vois ottaa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Rocco kirjoitti:
Unohda se tallennus heti pelatun pelin jälkeen. Se jää aina jumiin silloin.

Jos tätä profiilin tallennusta tarkoitat, niin ainakaan mulla ei ole jäänyt jumiin kertaakaan. Sellainen pieni ja ärsyttävä vika löytyi, että kun haluaa vaihtaa kokoonpanosta pelaajan toiseen, esim. Vanek pois minorsiin ja Gaustad tilalle minorsista, niin kaikki ketjut on sekaisin sen jälkeen. Kauhea vaiva taas laitttaa kaikki ketjut kuntoon. Alivoimat ja ylivoimat myös. Miksei vaan voisi laittaa Gaustadia siihen samaan paikkaan, mistä Vanekin otti pois? Mutta hyvä peli. Siitä en tingi!
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Voi kyllä sanoa jo nyt, että on kyllä mahtava peli näin parin ottelun pelaamisen jälkeen.

Niin moni pikkuseikka on parantunut parin vuoden takaisesta (2K5 oli myös loistava), että pelaaminen on todellinen nautinto. Tämän lähemmäs jääkiekkoa ei EA:n tiimi tule koskaan pääsemään, vaikka tuskin haluaakaan.

Pelasin muutaman matsin Predatorseilla ja suu auki tuli alkuhetket pelattua. Joe Louis areenalla maaleja syntyi Detroitia vastaan muutama ja jokainen muistutti aitoa, erilaista osumaa. Ensimmäinen syntyi ohjauksesta siniviivakudin jälkeen, toinen 2 vs. 1 -hyökkäyksestä ja kolmas maalinedusflipperin jälkeen, hävisin kuitenkin 5-3 ja Detroit hallitsi. Toisin kuin EA:n peleissä, vastustaja pyörittää vaarallisesti eikä tee epäreilusti joka toisella kudilla maalia, jolloin peli pidetään tasaisena.

Edelleen tunnistaa kuitenkin pelin 2K5:n sukulaiseksi, että puolustuksessa tuntuu paras keino olevan heittäyminen mailalla huitaisten (taklaustehon säädin varsin pieneksi pelaajien kaatuillessa muuten kokoajan ympäri kenttää) ja esimerkiksi päätykiekkoa tavoitellessa tietokone ei osaa karvata kunnolla iholle ajaen jos kilpajuoksussa se tulee liian lähellä itse-ohjattavaa pakkia, vaan purkaminen on varsin helppoa.

Sikäli, parannettavaa on (mukavia uudistuksia olisivat myös ulosajot taklauksista ja kunnon maalineduskähinät) mutta kokonaisuutena loistava peli. Tätä tulee jauhettua kauan.
 

Rocco

Jäsen
Wrighter kirjoitti:
Jos tätä profiilin tallennusta tarkoitat, niin ainakaan mulla ei ole jäänyt jumiin kertaakaan. Sellainen pieni ja ärsyttävä vika löytyi, että kun haluaa vaihtaa kokoonpanosta pelaajan toiseen, esim. Vanek pois minorsiin ja Gaustad tilalle minorsista, niin kaikki ketjut on sekaisin sen jälkeen. Kauhea vaiva taas laitttaa kaikki ketjut kuntoon. Alivoimat ja ylivoimat myös. Miksei vaan voisi laittaa Gaustadia siihen samaan paikkaan, mistä Vanekin otti pois? Mutta hyvä peli. Siitä en tingi!

Olen huomannut saman... Tosin, jostakin löysin vaihtoehdon millä pystyy tallentamaan ketjut ns. standardiksi. Eli ne jäävät talteen sellaisina kuin itse on tallentanut. Tosin silti pitää muutosten jälkeen laittaa tyhjäksi jääneille paikoille uusi pelaaja tilalle, mutta muut ketjut eivät mene sekaisin.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olen tässä miettinyt jo pitkään, että tänä vuonna on hankittava uusi jääkiekkopeli PS2:lle. Uusin on tällä hetkellä NHL 2004. Ajattelin kuitenkin, että voisi vaihteeksi kokeilla NHL2K7 peliä NHL07:n sijaan, sillä kokeilin sitä kaverilla, eikä oikein iskenyt. Positiivisia ajatuksia herättää nämä viestit tässä ketjussa. Ilmeisesti hyvästä pelistä on kyse.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Swift kirjoitti:
Sikäli, parannettavaa on (mukavia uudistuksia olisivat myös ulosajot taklauksista ja kunnon maalineduskähinät) mutta kokonaisuutena loistava peli. Tätä tulee jauhettua kauan.

Woot, oletko muka saanut isompia jäähyjä kuin kakkosia (tappeluiden lisäksi)? Itse en ainakaan vielä yhtään vaikka yli puoli kautta tahkonnut jo... Pelkkiä kakkosia napsuu.

Osaiskos joku vastata tähän: tuleeko tähän XBOX-versioon mitään rosteripäivityksiä tms haettavaksi? Ja jos tulee niin toimiiko ne pelin euroversioonkin vai vain jenkki -sellaiseen?
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Hypodermic kirjoitti:
Woot, oletko muka saanut isompia jäähyjä kuin kakkosia (tappeluiden lisäksi)? Itse en ainakaan vielä yhtään vaikka yli puoli kautta tahkonnut jo... Pelkkiä kakkosia napsuu.

En minäkään ole, siksi kirjoitinkin "mukavia uudistuksia olisivat ulosajot taklauksista".

Ehkä kirjoitin epäselvästi, mutta tarkoitin siis, että misconductit olisivat tervetullut lisä peliin.

Mutta, silti loistava peli. Kaikki kaverit eivät tykkää, tietysti riippuu mitä hakee jääkiekkopeliltä ja mitä asioita arvostaa.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Auttakeepa tyhmää.

Mulla on ongelmia asetusten/profiilien kanssa. Onko siis niin, että tallennetut asetukset yms eivät tule mukana kun aloittaa kauden? Mulla on käynyt jopa niin että kauden aloitettua ja asetusten laiton jälkeen ne ovat hävinneet kun aloitan itse pelaamisen. Eli ohjaimen asetukset ovat kadonneet. Muutenkin kauhean sekava koko ohjaimen asetusten laittaminen.
Hermoni ei moista kestä. Ärh.

Ja PS2 rautana.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Kopteri kirjoitti:
Auttakeepa tyhmää.

Mulla on ongelmia asetusten/profiilien kanssa. Onko siis niin, että tallennetut asetukset yms eivät tule mukana kun aloittaa kauden? Mulla on käynyt jopa niin että kauden aloitettua ja asetusten laiton jälkeen ne ovat hävinneet kun aloitan itse pelaamisen. Eli ohjaimen asetukset ovat kadonneet. Muutenkin kauhean sekava koko ohjaimen asetusten laittaminen.
Hermoni ei moista kestä. Ärh.

Ja PS2 rautana.

Ainakin xboxilla homma menee niin että oma profiili luodaan ja sitä pitää itse tallentaa aina pelien jälkeen jotta tilastot tallentuu. Elikkä kerran kun olet ohjainasetukset profiiliisi tallentanut niin kyllä ne siellä pitäisi myös pysyä.

Sitten ihan muihin asetuksiin niin kannattaa tehdä säädöt ihan päävalikossa ja tallentaa asetukset erikseen, pelin pitäisi ladata ne asetukset joka kerta automaattisesti kun pelin käynnistät. Ja kun asetukset on ladattu niin ei muutakuin kausi käyntiin ja kyllä ne asetukset pitäisi sinnekin kulkea mukana samanlaisena. Jos ei kulje niin lataat kaudella erikseen ne samat asetukset.

Itseäni kismittää pari bugia pelissä mitkä oli jo 2k6:ssakin. Elikkä profiilin tallennuksessa pitää jokainen profiili erikseen tallentaa. Perseestä kun pelaan esim. kaveriani vastaan niin ei riitä että tallennan toisen profiilin vaan pitää molemmat mennä tallentamaan erikseen jotta statsit tallentuu.
Sitten toinen bugi on rankkareissa maaliin pääseminen, ainoastaan ykköspelaaja pääsee manuaalisesti maalivahdiksi rankkareissa tai kesken pelin muuten vaan. Ihan perseestä tämäkin jos menee kaverin kanssa rankkarikisaan niin toinen vaan voi olla veskana. Ja kesken pelin tulevat rankkaritkin niin niissä sama juttu, vain ykkösepelaajaa pääsee maaliin.

En ymmärrä miten tuommoista bugia ei ole korjattu, eiköhän kukaan ole asiasta pelintekijöille ilmoittanut. Taidankin itse mailata samantien heille asiasta.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nässe kirjoitti:
Sitten toinen bugi on rankkareissa maaliin pääseminen, ainoastaan ykköspelaaja pääsee manuaalisesti maalivahdiksi rankkareissa tai kesken pelin muuten vaan. Ihan perseestä tämäkin jos menee kaverin kanssa rankkarikisaan niin toinen vaan voi olla veskana. Ja kesken pelin tulevat rankkaritkin niin niissä sama juttu, vain ykkösepelaajaa pääsee maaliin.

Heh, totta, varsin ärsyttävää. Vaikken kyllä yleensä edes maaliin niissä halua...

Tuosta tuli mieleen että rankuissa ei ilmeisesti voi käyttää veivinappia? Eli onko siinä nyt sitten mitään muuta tsäänssiä kuin veivata vasemmalla tatilla jotain wannabe-kikkailua tai suoraa vetoa? Ja ne suorat vedothan ei tunnu koskaan menevän... Pari kertaa pelannut sellaset rankkukisat pelin lopuksi että varmaan joku 15. laukoja jommaltakummalta sitten lopulta onnistunut, hohhoh.

Entä onko muilla sellaista ongelmaa että välillä pelaaja ei lauo ollenkaan, vaikka kuinka laukaisunappia rämpyttää? Luistelee vaan onnessaan... Muutenkin ärsyttää kun ei-mukamas-ehdi-laukoa vaikka kyllä siihen oikeesti aikaa olis. Vai pitäiskö se muka tehdä sillä vasemman liipasimen snap-shotilla jos on kiireinen tilanne?
 

Rocco

Jäsen
Spoileri: Näin teet maalin rankkareissa ja läpiajoissa (PS2:lla ainakin toimii): Maalaa teksti jos haluat lukea.

Jos pääset läpiajoon tai ammut rankkaria, yritä tulla viistosti kohti maalia sitten että pelaajan lapa on kentän puolella. Eli leftin pelaajalla oikealta, rightin pelaajalla vasemmalta. Tähtää pelaajan luistelu kohti takatolppaa. Kun olet kohtalaisen lähellä maalia, paina pohjaan O-näppäin, eli kiekon suojaus. Tällöin pelaaja vetää kiekon omiin jalkoihin. Kun olet maalivahdin kohdalla, päästä nappi ja paina heti laukausta. Maalivahti sijoittuu kiekon mukaan ja on aina vähän jäljessä kun vapautat O-napin. Tällöin takakulma on aina auki. Onnistuu tämä myös rystyltä, mutta harvemmin. Rankkareissa tosiaan ei ole mitään kiirettä ja voit rauhassa katsoa asiat läpi.

Tällä tavalla voit tehdä maalin myös normaalissa pelitilanteessa kun/jos pääset pakkien ohi laidasta. Paras on jos pääset vauhdilla poikittain maalin edestä, silloin tällä kikalla saa tehtyä varmaan kolme maalia neljästä.

Eihän tämä kuitenkaan 100% konsti ole, mutta lähempänä 50% on onnistumisprosentti.
 
Viimeksi muokattu:
Jotain huomioita:

-Kun kiekon heittää vastustajan päätyyn(vaikka omalta alueelta), niin sen vauhti alkaa kiihtymään siinä vaiheessa,kun sen pitäisi hidastua...jännää:D:D

-Laidoissa on jotain tahmaa,kun kiekko ei tunnu kimpoavan tai liikkuvan kunnolla laidoilla.

-Ku olet aloituksessa, ja aloitat eteenpäin niin, että kiekko menee vastustajan päätyyn, tulee joka kerta pitkä kiekko.Tämä tulee aina, olit missä tahansa.Vaikka olisit vastustajan päässä ja alotat eteenpäin, niin tulee pitkä.Samoin ku oot alivoimoimalla, ja aloitat eteenpäin, tulee pitkä. :D:D

...mutta...jatkamaan kautta :D:D
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Legwand#11 kirjoitti:
Jotain huomioita:

-Kun kiekon heittää vastustajan päätyyn(vaikka omalta alueelta), niin sen vauhti alkaa kiihtymään siinä vaiheessa,kun sen pitäisi hidastua...jännää:D:D

Puck friction tai Ice friction sliderit pitäis vaikuttaa tohon.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Nässe kirjoitti:
Ainakin xboxilla homma menee niin että oma profiili luodaan ja sitä pitää itse tallentaa aina pelien jälkeen jotta tilastot tallentuu. Elikkä kerran kun olet ohjainasetukset profiiliisi tallentanut niin kyllä ne siellä pitäisi myös pysyä.

Kiitokset, täytyypä kokeilla tehdä asiat oikein :)
 
Siis mitä säätöi nää ohjainasetukset classic,intermediate ja advance on?
Jotenki muuttuu nappulat ku niitä vaihtaa,mut mitä niil käytännös tekee?
Ite pelaan tol classicil
 

ipaz

Jäsen
Legwand#11 kirjoitti:
Siis mitä säätöi nää ohjainasetukset classic,intermediate ja advance on?
Jotenki muuttuu nappulat ku niitä vaihtaa,mut mitä niil käytännös tekee?
Ite pelaan tol classicil

Jos lukee manuaalin niin asia saattaa jopa selvitä...

Ne ovat eri ohjainasetuksia. Classic on helpoin ja yksikertaisin jolloin esim. laukaisunappia pidempään painamalla pelaaja lämäisee. Advanced tilassa taasen lämäri lähtee kun painaa "modifation"-näppäintä laukaisunäppäimen lisäksi. Pelkällä laukaisunäppäimellä lähtee pelkkä "snap shot". Yksinkertaistettuna saat kahden näppäimen kombinaatiolla tehtyä pikkutarkempia juttuja Advanced-tilassa kun pelkistetyssä Classicissa. Hieman hankalampaa ainakin aluksi, mutta saa täydellisen kontrollin pelaajaan mitä edistyneemmällä asetuksella pelaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kaverinkaa pelataa kautta samalla puolella ni ei huoh ku repeilee noille joillekki bugeille.
Vastustaja vaa aina tulee vaikeimmal tasolla,sen pysäyttäminen on ihan helkkarin vaikeeta.Sillon ku ollaa hyökkäyspäässä,vastustaja tulee ja blockaa kaks meijjän miestä ja lähtee hyökkäykseen ja pääsee lähes aina yksin läpi tai kahel nollaa vastaa.Ja niitten vauhti on vitun kova,ei saa millää kii.

Sitte sellain on kyl naurettavaa, ku itelle on tulos jäähy ja vastustaja tekee maalin siirretyn rangaistuksen aikana, ni se jäähy tulee silti ::DD:D:d:Dd.
 

Pietrangelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers, SS Lazio, Bulls
Ajoittain tulee omassa päässä tlanteita jotka kestää monta minuuttia etkä pysty purkamaan kiekkoa millään. Yleensä verkot heiluu, mut eipä toi pahemmin enää häiritse. Sama pelimoottori samat bugit. NHL2K8 X360 & Playstation 3 konsoleille korjaa varmaankin paljon noita valituksen aiheita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös