Mainos

NHL 24 -keskustelu

  • 107 617
  • 588

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rohkenen väittää, että tässä voi olla kyse ylitulkitsemisesta. Jos voitat selkeästi paremman pelaajan, niin ko. pelaaja todennäköisesti voittaa lähes aina pelinsä, joten ei se mitään sattumaa ole, että on ollut voittoputkessa ennen tuota tappiota. Joskus se huono tuuri vain osuu kohdalle.
Vuodet vierii ja vieläkin väännetään samasta asiasta. Paria viimeistä änäriä en ole pelannut, mutta aiemissa on ihan satavarmasti jonkinlainen momentum-juttu ollut myös onlinessa.

Vanhemmissa peleissä selostajat mainitsivat erikseen "momentumin siirtymisestä" ja aika usein alkoi tuntua kuin pelaisi ilman vastustajaa. Toisinpäin tuntui, että pelaisi eri ulottuvuudesta käsin.

Tyypillistä oli paukuttaa helposti 5-0 johtoon ja viimeistään kolmannessa erässä vastustaja paukutti yhtä helposti tasoihin. Samalla et saa yhtään syöttöä omille, vedot kilisee tolppaan tai ohi, pelaajien luistelu muuttuu tahmeaksi ja jäykäksi.

Tavallaan sen ymmärtääkin, koska muuten pelit päättyisi perus pelaajilla tyyliin 20-15 lukemiin.
On ns. Jarrutettava peliä, jotta se pysyy tasaisena ja lukemat kurissa.

En kyllä hetkeäkään pidä sitä vastustajan huonona tuurina, jos voitan täysin ansaitsemattomasti jonkin pelin. Ei huono tuuri näytä siltä, että sutaisen kamalia maaleja sisään, samalla kun vastustajalla on selkeästi ongelmia tehdä asioita pelissä, jotka pitäisi onnistua useimmiten.

Oikeassa elämässä noita hetkiä voi sattua, kun joukkue täynnä ihmisiä toimii yhdessä. Pelissä tuo on keinotekoista ja ärsyttävää.

Peli on kuitenkin aika simppeli ja jollain tavalla aika "onneton" esitys loppujen lopuksi.

Kilpailullinen pelaaminen on asia erikseen, koska siinä peliä pelataan täysin eri näkökulmasta, kuin mistä perus pelaaja peliä katselee.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kilpailullinen pelaaminen on asia erikseen, koska siinä peliä pelataan täysin eri näkökulmasta, kuin mistä perus pelaaja peliä katselee.
Samaa peliä siinäkin pelataan, eli ei ole tämän aiheen suhteen ollenkaan eri asia.

Jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta mitään kunnollisia todisteita tuosta dynamic difficultysta ei ole kukaan koskaan esittänyt.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vuodet vierii ja vieläkin väännetään samasta asiasta. Paria viimeistä änäriä en ole pelannut, mutta aiemissa on ihan satavarmasti jonkinlainen momentum-juttu ollut myös onlinessa.

Vanhemmissa peleissä selostajat mainitsivat erikseen "momentumin siirtymisestä" ja aika usein alkoi tuntua kuin pelaisi ilman vastustajaa. Toisinpäin tuntui, että pelaisi eri ulottuvuudesta käsin.

Tyypillistä oli paukuttaa helposti 5-0 johtoon ja viimeistään kolmannessa erässä vastustaja paukutti yhtä helposti tasoihin. Samalla et saa yhtään syöttöä omille, vedot kilisee tolppaan tai ohi, pelaajien luistelu muuttuu tahmeaksi ja jäykäksi.

Tavallaan sen ymmärtääkin, koska muuten pelit päättyisi perus pelaajilla tyyliin 20-15 lukemiin.
On ns. Jarrutettava peliä, jotta se pysyy tasaisena ja lukemat kurissa.

En kyllä hetkeäkään pidä sitä vastustajan huonona tuurina, jos voitan täysin ansaitsemattomasti jonkin pelin. Ei huono tuuri näytä siltä, että sutaisen kamalia maaleja sisään, samalla kun vastustajalla on selkeästi ongelmia tehdä asioita pelissä, jotka pitäisi onnistua useimmiten.

Oikeassa elämässä noita hetkiä voi sattua, kun joukkue täynnä ihmisiä toimii yhdessä. Pelissä tuo on keinotekoista ja ärsyttävää.

Peli on kuitenkin aika simppeli ja jollain tavalla aika "onneton" esitys loppujen lopuksi.

Kilpailullinen pelaaminen on asia erikseen, koska siinä peliä pelataan täysin eri näkökulmasta, kuin mistä perus pelaaja peliä katselee.

Kyllähän se tietty tahmeus on se kuvaavin juuri, mistä tämän huomaa parhaiten. Myös alivoimalla jostain syystä pelaajat saavat melkoisen piristysruiskeen, ja alivoimmaalien teko on ihan liian helppoa
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Kyllähän se tietty tahmeus on se kuvaavin juuri, mistä tämän huomaa parhaiten. Myös alivoimalla jostain syystä pelaajat saavat melkoisen piristysruiskeen, ja alivoimmaalien teko on ihan liian helppoa

Onneksi tätä on jonkun verran hiottu vuosien aikana. About vuosina 2002-2012 alivoima oli oikeasti ylivoima. Pahimmillaan varmaan jossain 2004-2007 versioissa. Hirveä dopingbuusti heti kun pääsi alivoimalle vaikka olisi ollut pitkävaihto alla näillä alivoimapelaajilla. Nykyään sentään ylivoima saattaa tuntua ylivoimalta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onneksi tätä on jonkun verran hiottu vuosien aikana. About vuosina 2002-2012 alivoima oli oikeasti ylivoima. Pahimmillaan varmaan jossain 2004-2007 versioissa. Hirveä dopingbuusti heti kun pääsi alivoimalle vaikka olisi ollut pitkävaihto alla näillä alivoimapelaajilla. Nykyään sentään ylivoima saattaa tuntua ylivoimalta.
Joo, tässä on menty kyllä paljon eteenpäin. Muistan vieläkin ne pitkään kestäneet ajat, jolloin alivoima ei tuntunut oikein miltään. Hädin tuskin huomasi, että yksi pelaaja puuttuu. Samalla tietysti ylivoima ei myöskään tuntunut ylivoimalta - itseasiassa ylivoimalla maalin tekeminen saattoi olla haastavampaa, jos pelasi AI:ta vastaan, koska AI suojeli alivoimalla omaa maalia paremmin kuin tasakentällisin.

Nykyään ylivoimalla voi sentään jossain määrin pyörittää sitä ylivoimaa ja alivoimalla ollessa se puuttuva pelaaja merkitsee kohtalaisen paljon.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
PC:lle jos jostain ihmeen syystä taas ikuisuuden jälkeen julkaistaisiin, niin saattaa mennä peli ostoskoriin. Trailerin perusteella grafiikka ja liikkeen animointi on näissä peleissä mielestäni polkenut jo vuosia paikoillaan. Yllättävän geneerisen näköistä edelleenkin ollakseen vuosi 2023. Oikeastaan paljoa ei ole ainakaan visuaalisesti niistä ajoista peli kehittynyt, kun viimeeksi olen pc-versiota pelannut.
 

ipaz

Jäsen
PC:lle jos jostain ihmeen syystä taas ikuisuuden jälkeen julkaistaisiin, niin saattaa mennä peli ostoskoriin. Trailerin perusteella grafiikka ja liikkeen animointi on näissä peleissä mielestäni polkenut jo vuosia paikoillaan. Yllättävän geneerisen näköistä edelleenkin ollakseen vuosi 2023. Oikeastaan paljoa ei ole ainakaan visuaalisesti niistä ajoista peli kehittynyt, kun viimeeksi olen pc-versiota pelannut.
Tiedä sitten miten paljon eri EA:n studiot tekevät yhteistyötä, mutta ainakin futiksessa FIFA-sarjasta EA Sport FC:ksi nimensä muuttaneessa pelissä on käytössä uusi Hypermotion V-teknologia pelaajien liikkumisen mallintamisessa.

NFL:ssä Madden 24:ssa taas on pelaajien mallinnuksessa ja liikkeissä käytetty uutta SAPIEN skeleton-nimistä tekniikkaa, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti tuota Hypermotionia.

Koska futis on eniten myyty peli maailmassa, niin siihen tulee kaikki EA:n uudet kehitetyt teknologiat ensimmäisenä ja Maddeniin sitten joskus vuosi myöhemmin. Ja lätkään sitten ehkä joskus.

Frostbiten pelimoottori tuli NHL-sarjaan ensimmäistä kertaa vasta 2021 NHL 22:een, kun Maddenissa ja Fifassa se oli käytössä jo viitisen vuotta kauemmin. Ensin FIFA 17 ja vuotta myöhemmin Madden 18.

Tuossa NHL 24 ekassa trailerissa ei vielä sanottu mitään mistään uusista teknologioista, mutta joku huhu netissä pyöri että Hypermotion olisi ehkä myös NHL-sarjassa. Epäilen näitä huhuja kyllä erittäin vahvasti.
 
Viimeksi muokattu:

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kauan himoittu one-touch passing on jo hyvä syy hankkia painos. Sekä sen ansiosta tulee olemaan jälleen paras jääkiekkopeli mitä on tehty.
 

Johannes77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Karvilan kivekkäät ja Old Hogs
Vuodet vierii ja vieläkin väännetään samasta asiasta. Paria viimeistä änäriä en ole pelannut, mutta aiemissa on ihan satavarmasti jonkinlainen momentum-juttu ollut myös onlinessa.

Vanhemmissa peleissä selostajat mainitsivat erikseen "momentumin siirtymisestä" ja aika usein alkoi tuntua kuin pelaisi ilman vastustajaa. Toisinpäin tuntui, että pelaisi eri ulottuvuudesta käsin.

Tyypillistä oli paukuttaa helposti 5-0 johtoon ja viimeistään kolmannessa erässä vastustaja paukutti yhtä helposti tasoihin. Samalla et saa yhtään syöttöä omille, vedot kilisee tolppaan tai ohi, pelaajien luistelu muuttuu tahmeaksi ja jäykäksi.

Tavallaan sen ymmärtääkin, koska muuten pelit päättyisi perus pelaajilla tyyliin 20-15 lukemiin.
On ns. Jarrutettava peliä, jotta se pysyy tasaisena ja lukemat kurissa.

En kyllä hetkeäkään pidä sitä vastustajan huonona tuurina, jos voitan täysin ansaitsemattomasti jonkin pelin. Ei huono tuuri näytä siltä, että sutaisen kamalia maaleja sisään, samalla kun vastustajalla on selkeästi ongelmia tehdä asioita pelissä, jotka pitäisi onnistua useimmiten.

Oikeassa elämässä noita hetkiä voi sattua, kun joukkue täynnä ihmisiä toimii yhdessä. Pelissä tuo on keinotekoista ja ärsyttävää.

Peli on kuitenkin aika simppeli ja jollain tavalla aika "onneton" esitys loppujen lopuksi.

Kilpailullinen pelaaminen on asia erikseen, koska siinä peliä pelataan täysin eri näkökulmasta, kuin mistä perus pelaaja peliä katselee.
Jep. Ja nythän se momenttun tuodaan esille ihan suoraan ilman piilottelua. Se pressure system
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Tais tulla EA:lle vähän suurempana yllätyksenä se palautteen määrä mitä saivat kun kävi ilmi että hybridi kontrollit oltiin jätetty pelistä pois niin olikos se nyt eilen vai edellispäivänä kun tuli ilmoitusta EA forumille että ovat päättäneet sittenkin pistää hybridi kontrollit mukaan :D

Tästä oli EA forumilla ihan virallinenkin ilmoitus jota en nyt tähän osannut linkata mutta täytyy kyllä sanoa että olivat ilmeisesti aliarvioineet pelaajamäärän jotka käyttävät hybridi kontrolleja vieläkin. Ei se skill stick kaikille sovi vaikka varmasti opittavissa siinä missä muutkin ja tästä uusimmasta mikälie total control olikaan ei ole edes tietoa että millanen on...

Täytyy jostain alelaarista tää sitten hankkia jossain kohtaa kun ei ole enää vuosiin tullut hankittua uutena kun aina odotellut niitä ekoja alennuksia mitkä suht nopeasti kuitenkin yleensä heti julkasun jälkeen on tullut...

Mutta kyllä se nyt viimeistään nähtiin että tarpeeksi kovaa meteliä pitämällä hieman karkeampaan sävyyn ja vielä tarpeeksi monen ihmisen toimesta niin johan alkaa EA:lla tapahtua.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tais tulla EA:lle vähän suurempana yllätyksenä se palautteen määrä mitä saivat kun kävi ilmi että hybridi kontrollit oltiin jätetty pelistä pois niin olikos se nyt eilen vai edellispäivänä kun tuli ilmoitusta EA forumille että ovat päättäneet sittenkin pistää hybridi kontrollit mukaan :D

Tästä oli EA forumilla ihan virallinenkin ilmoitus jota en nyt tähän osannut linkata mutta täytyy kyllä sanoa että olivat ilmeisesti aliarvioineet pelaajamäärän jotka käyttävät hybridi kontrolleja vieläkin. Ei se skill stick kaikille sovi vaikka varmasti opittavissa siinä missä muutkin ja tästä uusimmasta mikälie total control olikaan ei ole edes tietoa että millanen on...
Pakko kyllä sanoa, että skill stick ihan takuulla sopisi jokaiselle pelaajalle, kunhan rohkaistuu sitä kokeilemaan ja opettelemaan. Itse pelasin änäreitä aikanaan ensin näppiksellä, sitten vanhoilla kontrolleilla pleikalla ja silti tottuminen skill stickiin oli nopeaa ja helppoa.

Skill stick on nopean opettelun jälkeen kaikin tavoin parempi ja jopa helpompi, kun vertaa klassiseen tai hybridiin.

Skill stickin ensimmäisinä vuosina en kauheasti ihmetellyt, jos joku halusi pelata vanhoilla kontrolleilla, mutta nykyään kyllä ihmettelen, kun se parempi vaihtoehto on ollut olemassa jo todella kauan.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Pakko kyllä sanoa, että skill stick ihan takuulla sopisi jokaiselle pelaajalle, kunhan rohkaistuu sitä kokeilemaan ja opettelemaan. Itse pelasin änäreitä aikanaan ensin näppiksellä, sitten vanhoilla kontrolleilla pleikalla ja silti tottuminen skill stickiin oli nopeaa ja helppoa.

Skill stick on nopean opettelun jälkeen kaikin tavoin parempi ja jopa helpompi, kun vertaa klassiseen tai hybridiin.

Skill stickin ensimmäisinä vuosina en kauheasti ihmetellyt, jos joku halusi pelata vanhoilla kontrolleilla, mutta nykyään kyllä ihmettelen, kun se parempi vaihtoehto on ollut olemassa jo todella kauan.
En muista koska tuli skills tick, oisko ollut joku 2006??? Muistan ku vaihdoin ku oli vaikeeta ennenkuin helpotti, pelistä saa niin paljon enemmän irti!

Mikä muuten maailman ennätys?
Oon pelannut alusta asti, 93" tais tulla eka Sega Mega Drivelle.
Vieläkin jaksaa innostuu.
 
En muista koska tuli skills tick, oisko ollut joku 2006??? Muistan ku vaihdoin ku oli vaikeeta ennenkuin helpotti, pelistä saa niin paljon enemmän irti!

Mikä muuten maailman ennätys?
Oon pelannut alusta asti, 93" tais tulla eka Sega Mega Drivelle.
Vieläkin jaksaa innostuu.
Joo, olisiko ollut vuosi 2006 ja NHL 07. Mielestäni tuo oli iso positiivinen mullistus ja tätä varten piti Xbox hommata ja käytännössä oma siirtyminen PC NHL-peleistä tapahtui tässä vaiheessa konsoleille.

NHL 93-pelistä aloitin itse ja siitä lähtien ollut kyllä menoa tähän päivään saakka. Jos pitäisi merkittävimmät versiot mainita, niin 93, 98, 2000, 2002 ja 07 pompahtavat ensimmäisenä mieleen.

Tämän vuosittaisen toistuvan perinteen voisi nyt katkaista, ellei kentältä tule kuulumaan julkaisun jälkeen jotakin positiivista. Videoiden perusteella ei vakuuta vielä.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Itselläni ensimmäinen oli snessillä nhl1995 ja siitä lähtien on jokainen versio ollut. Tosin tätä aikaisemmin pelasin kaverin isoveljen kanssa jotain aikaisempaa versiota. Varmaan 93 tai 94 oli kyseessä.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Itsellä oli ensimmäinen änäri PCllä 93-94, sitä tuli vuosittain hankittua se PClle aina NHL09 asti joka oli viimeinen PC versio. Tosin viimeisimmät pelit tuli kaikki hakattua ohjaimella ku oli parempi sillä pelata.
NHL10 eteenpäin sitten pleikkarin alustalla, oli se sitten ps2-3-4 ja nyt 5.

-Sanoisin et 95 oli tämän yläpuolen kuvakulman versioista paras ja jäänyt siksi mieleen, tuli animaatiota ja muuta viihdykettä lisää.

-96 oli vähän hybridi, yritettiin saada graffoja paremmaksi mut peli kärsi.

-97 sit mullisti grafiikoillaan ja kamerakulma muuttui tähän nykyiseen, joten nostan sen aika korkeelle. Toki 98 otan tähän samaan koska jatkoi samaa rataa, mutta tuli SM-liiga mukaan legendaarisilla oranssitakeilla selostuksen osalta.

Tätä jatkuikin lähes sinne 2009 asti grafiikka ja pelattavuus parannuksilla vuosittain.

Sitten tuli mullistus, piti siirtyä konsolille. Tuttua kylläkin koska pleikkari silloin jo oli ja ohjaimella tutusti pelailtu. Noh, 10-12 meni pleikkarikakkosella muistaakseni.


-13 olikin sitten pleikkari 3:lla, siinä tuli ekan kerran sitten kokeiltua HUTtia johon jäikin koukkuun.

-14 olikin sitten pelattavuuden kanssa ihan uusi ulottuvuus sekä HUTin säännöllinen pelaaminen alkoi. Tämä peli on ja oli sen ajan ja jopa EAn urheilupeli historian parhaita.

Tämän jälkeen olikin sit pitkä pätkä "samaa" peliä kunnes PS4 astui kuvaan.

EAlla on menny vähän silleen et se ensimmäinen versio uudella konsolilla aina harjoitellaan ja sitä seuraava peli on täynnä muutoksia.

Loppukaneettina voin sanoa, että odotuksen NHL24 on korkealla koska vertautuu juurikin tuohon NHL14 versioon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitten tuli mullistus, piti siirtyä konsolille. Tuttua kylläkin koska pleikkari silloin jo oli ja ohjaimella tutusti pelailtu. Noh, 10-12 meni pleikkarikakkosella muistaakseni.
Tässä kohtaa taitaa muisti vähän pätkiä, koska tietääkseni NHL 10-12 ei julkaistu PS2:lle ollenkaan, vaan viimeinen PS2 änäri oli 09.

Myöskin SM-liigan mukaantulon suhteen taisi mennä vähän ohi, sillä muistaakseni SM-liiga oli ensimmäistä kertaa pelattavissa NHL 2001:n lisäosassa ja olikohan varsinaisessa pelissä mukana ensimmäistä kertaa NHL 2002:n myötä.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Tässä kohtaa taitaa muisti vähän pätkiä, koska tietääkseni NHL 10-12 ei julkaistu PS2:lle ollenkaan, vaan viimeinen PS2 änäri oli 09.

Myöskin SM-liigan mukaantulon suhteen taisi mennä vähän ohi, sillä muistaakseni SM-liiga oli ensimmäistä kertaa pelattavissa NHL 2001:n lisäosassa ja olikohan varsinaisessa pelissä mukana ensimmäistä kertaa NHL 2002:n myötä.

Itse muistelisin SM-Liigan olevan varsinaisessa pelissä vasta 2004. Sitä ennen taisi olla tuossa 2001. Ainakin 2003 se puuttui.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
2004 oli ensimmäinen änäripeli missä oli liigajoukkueet ihan varsinaisen pelin mukana. NHL 2001:ssä oli sitten tosiaan se erillinen lisäosa tuohon SM-Liigaan ja se piti hommata erikseen, ja olisikohan tuo ollut jopa pelkästään PC:lle saatavilla.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Kaverilla oli 90-luvulla PC:lle NHL 96, NHL 97 ja NHL 98 (taisivat olla nuo versiot) joita silloin tällöin hänen luonaan pelasin vaikka en muuten tuolloin itse pelannut Änäriä. Sellainen hämärä muistikuva on että jossain näistä versioista olisi jokin SM-liigaan liittyvä kokoonpano yms. asia ollut. Siksi muistelen kaverini ostaneen silloin uusimman version koska on HIFK-fani (oli tuolloin ja on edelleen ja itseasiassa jatkislaisia) ja halusi pelata HIFK:lla.

Muistelen että olisimme pelailleet tuolloin SM-liigapelejä siellä hänen koneellaan Änärillä. Mutta varmuuteen en mene tästä asiasta. Varmasti teistä muista jotka itse olette aktiivisesti tuolloinkin pelanneet peliä ja sen jälkeen joka vuosi tähän päivään saakka muistatte/tiedätte paremmin.

Itse tosiaan olen vasta aktiivisemmin pelannut PS4:a eteenpäin Änäriä - NHL 17-18 olleet vähemmän pelattuja ja NHL 20:a eteenpäin aktiivisemmin - joten pitkää perspektiiviä minulla ei tähän asiaan ole kuten monilla muilla täällä.
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porvoon Hunters, Warriors
Nyt taas se aika vuodesta kun perheellinen tämä otos ”pakotetaan” hankkimaan.


Itselläni käytössä EA-play josta noita alennuksia saanut uuteen änäriin.

Nyt huomasin että tästäkin on tullut parempi tai ainakin kalliimpi 99€/vuosi versio onko kenelläkään tätä käytössä? Lähinnä siis että mitä tähän saa lisää versus 25€/vuosi joka itsellä. Luin sopimusehtoja mutta yövuoron jälkeen tämä ei nyt oikein aukene..
 

Miqlis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt taas se aika vuodesta kun perheellinen tämä otos ”pakotetaan” hankkimaan.


Itselläni käytössä EA-play josta noita alennuksia saanut uuteen änäriin.

Nyt huomasin että tästäkin on tullut parempi tai ainakin kalliimpi 99€/vuosi versio onko kenelläkään tätä käytössä? Lähinnä siis että mitä tähän saa lisää versus 25€/vuosi joka itsellä. Luin sopimusehtoja mutta yövuoron jälkeen tämä ei nyt oikein aukene..

Tässä erot! Eli käytännössä HUT:ttiin pientä etua alkuun.
 

Liitteet

  • IMG_5739.jpeg
    IMG_5739.jpeg
    179,2 KB · kertaa luettu: 203
  • IMG_5740.jpeg
    IMG_5740.jpeg
    106,4 KB · kertaa luettu: 204

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Tässä kohtaa taitaa muisti vähän pätkiä, koska tietääkseni NHL 10-12 ei julkaistu PS2:lle ollenkaan, vaan viimeinen PS2 änäri oli 09.
Joo tää pätkä meni pleikkari kolmosella.


Myöskin SM-liigan mukaantulon suhteen taisi mennä vähän ohi, sillä muistaakseni SM-liiga oli ensimmäistä kertaa pelattavissa NHL 2001:n
Totta. 98 tuli maajoukkueet.
2001 tosiaan SM-liiga.
 

Naska Paapuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPes, Dallas Stars
NHL 2001 ensimmäinen oma NHL-peli, ja siitä se rakkaus koko lajiin oikeastaan roihahti. NHL04 PS2:lla kavereiden kanssa ihan älytöntä hupia, oli hiukan muistikuvien mukaan "kieli poskella" tehty versio, pelaajien kuminaamoineen ja eikös selostamossa ollut kuuluisat M. Saukkonen & T. Jutila? In memoriam "Poikkiputkesta kimmahtaa!", "Tällä kaverilla ei ole hassumpi laukaisuprosentti, Ei tosiaan... Yks kuti yks maali - Onnistuiskohan kaksi ja kaksi..?" (tarkistin vielä Wikipediasta ja vasta NHL06 oli herrat mukana, oli miten oli)

Xbox 360 -versioita sitten kavereiden kanssa tuli tuntimäärällisesti varmaan eniten hakattua, NHL09 - NHL14 pelasin aina Be A Pro:t läpi ja sitten onlinessa EASHL:ää. Oi noita aikoja...

Xbox Onella sitten ei hirveästi enää ole jaksanut näitä hinkata, tuntuu aina vaan hieman uudelleenlämmitetyltä eikä mitään uutta ja mullistavaa ole oikeastaan tullut. Täytyy katsoa jos Xbox Series X:n poistaisi piakkoin tulevaa Forzaa silmällä pitäen niin sitten pukin konttiin alennusmyynneistä voisi tämän uusimman version ottaa jälleen työn alle.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Olen pelannut kaikkia EA:n NHL-versioita tuoreeltaan (useimpia heti Suomen julkaisupäivästä lähtien) Nintendolla, Segan Megadrivella, PC:llä, Playstationilla, PS2:lla, Xbox 360:lla, PS4:lla ja nyt PS5:lla. Jo ennen näitä ainakin Blades of Steeliä. 2K:n NHL:kin oli joskus kokeilussa, mutta en välittänyt. Olen varmasti jotenkin tyhmä, koska aion kyllä taas tämän ostaa, koska en oikeastaan jaksa pelata muita pelejä. Hetken jaksaa tahkota jotain muuta, mutta aika pian alkaa tympiä ja pitää vaihtaa tuttuun ja turvalliseen NHL:n.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös