NHL 23 – yleinen keskustelu

  • 86 483
  • 405

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Hys, oot vaan paska pelaaja. Gameplay parasta ikinä ja kaikki toimii.

Terveisin,

Paska pelaaja
No siis olet kyllä oikessa. Neljä vuotta pelaamattomuutta onlinessa on varmasti tehny tehtävänsä. (tähän kaikki mahdolliset hymiöt)
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
No siis olet kyllä oikessa. Neljä vuotta pelaamattomuutta onlinessa on varmasti tehny tehtävänsä. (tähän kaikki mahdolliset hymiöt)
Tuosta 15 vuotta kestääneestä "paska peli" -itkuvirrestäsi päätellen herää kysymys: Oletko joskus ajatellut opetella pelaamaan?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tuosta 15 vuotta kestääneestä "paska peli" -itkuvirrestäsi päätellen herää kysymys: Oletko joskus ajatellut opetella pelaamaan?
Mä en ole pelannut änäreitä neljään vuoteen onlinessa, eli tottakai mun pitäisi "opetella pelaamaan" jos sinne palaisin. Väitätkö nyt sitten että tämä julkaisu on hyvä? Itse pelillä on hyvä pohja aihio, mutta se julkaistiin aivan järkyttävän keskeneräisenä ja se ei ole millään tavalla hyväksyttävää, etenkin ihmisten osalta jotka ostivat sen kalleimman mahdollisen version. Toki siitä saavat syyttää myös itseään.

Esim. Franchise Modella on ihan hauska leikkiä Ilveksellä ja ylipäätään koko Liigan ollessa mukana.
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Olen tästä paasannut ennenkin, mutta minulle ongelma ei moderneissa änäreissä oikeastaan ole ihminen ihmistä vastaan -gameplayssa, sehän on oletus-slidereillakin ihan hauskaa. Mutta kun itse haluaisin pelata Franchise Modea ja Be A Prota ja tavoitella sellaista vähän perinteisempää jääkiekkopelikokemusta, niin kokemus on selkeästi huonompi. EA:ta vaan eivät yksinpelaajat tunnu kiinnostavan pätkän vertaa.

Tekoäly pelaa tosi yksitoikkoisesti, se laukoo oikeastaan vain parhaalta maalintekosektorilta ja realistisista tilastoista on turha haaveilla. Vaikeammilla vaikeustasoilla se ei oikeastaan pelaa merkittävästi paremmin, vaan alkaa yksinkertaisesti huijaamaan. Alkuinnostuksen jälkeen tämä tämä vaan käy slidereista riippumatta sen verran rasittavaksi, että ei vain jaksa. Franchise Modeen laitetaan pari jotain uutta päälle liimattua ominaisuutta, niin voidaan sanoa, että tehtiin jotain, Be A Pro on saanut yhden ison päivityksen edellisen 8 vuoden aikana. Kun verrataan vaikka NBA 2K -sarjaan, niin ero on dramaattinen. Toki se on mikromaksuja täynnä, mutta myös yksinpelaaminen on siinä on todella hauskaa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Eilen tuli otettua ensikosketus tähän uusimpaan versioon ja ensivaikutelma on, että kyseessä on täysin sama peli kuin edellinen versio. Ainoastaan maalivahdeista on tehty jumalia onetimereita vastaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Eilen tuli otettua ensikosketus tähän uusimpaan versioon ja ensivaikutelma on, että kyseessä on täysin sama peli kuin edellinen versio. Ainoastaan maalivahdeista on tehty jumalia onetimereita vastaan.
On ne moket muutenkin jumalia jo ihan rookie-tasolla välillä noissa haasteissa. Sinänsähän se nyt ei ole yhtään paha, että maalien eteen joutuu oikeasti tekeen töitäkin, eikä vaan mene sieltä mistä aita on matalin.
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Mikä järki on, että Franchise moodissa ei pysty taktiikoita itse muokkaamaan? Esim yv muodostelmaa et pysty itse valitsemaan. Ennen peliä pystyt sen tekemään, mutta silloinkaan peli ei sitä tallenna, eli se olisi tehtävä ennen jokaista peliä niin halutessaan..
 

Nelone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Eilen tuli otettua ensikosketus tähän uusimpaan versioon ja ensivaikutelma on, että kyseessä on täysin sama peli kuin edellinen versio. Ainoastaan maalivahdeista on tehty jumalia onetimereita vastaan.

Nämä mokkejen torjunnat kyllä onetimereista ihan älyttömiä, sitten taas toisessa ääripäässä jokainen maalin edestä tai kulmalta raapaisu menee sisään.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Nämä mokkejen torjunnat kyllä onetimereista ihan älyttömiä, sitten taas toisessa ääripäässä jokainen maalin edestä tai kulmalta raapaisu menee sisään.

Onetimereihin on toki ilmeisesti pieni poikkeus, sillä pienellä otannalla väärältä puolelta läheltä nuo menevät edelleenkin kovalla prosentilla sisään. Toisin sanoen rightin pelaajalla tuo onnistuu oikealta nurkalta, vaikkei veto kova olekaan.
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Mikä järki on, että Franchise moodissa ei pysty taktiikoita itse muokkaamaan? Esim yv muodostelmaa et pysty itse valitsemaan. Ennen peliä pystyt sen tekemään, mutta silloinkaan peli ei sitä tallenna, eli se olisi tehtävä ennen jokaista peliä niin halutessaan..
Olisko nyt ollut EA:n omalla foorumilla vaiko Operation Sportsin missä tätä oltiin jotenkin selitetty niin että EA olisi tämän jättänyt siitä syystä pois koska toimit managerina niin et silloin päätä joukkueesi taktiikoita vaan sen tekee valmentaja... Ja jos tälle linjalle lähtee niin eihän se manageri mielestäni niitä pelaajiakaan ohjaimella liikuta vaan kyllä pelaajat liikkuvat ihan itse :D
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tekoäly pelaa tosi yksitoikkoisesti, se laukoo oikeastaan vain parhaalta maalintekosektorilta ja realistisista tilastoista on turha haaveilla. Vaikeammilla vaikeustasoilla se ei oikeastaan pelaa merkittävästi paremmin, vaan alkaa yksinkertaisesti huijaamaan. Alkuinnostuksen jälkeen tämä tämä vaan käy slidereista riippumatta sen verran rasittavaksi, että ei vain jaksa.
Kommentoin nyt tätä, pelaan toki vielä NHL22 versiota mutta peli taitaa olla paria pikku poikkeusta lukuunottamatta käytännössä sama peli, joten kai se kestää vertailun. Mutta tosiaan tämän on huomannut ja etenkin tuo tekoälyn "huijaaminen" on sellainen minkä pystyn kyllä täysin vahvistamaan. Joissain yksittäisissä peleissä se tekoäly käyttäytyy kuin lähes oikea vastustaja, mutta se vaihtelee ihan vitusti. Lisäksi tämä tekoälyn huijaaminen ulottuu myös omiin bottipelaajiin, etenkin maalivahteihin.

Pelasin tuossa pelin Vegasia vastaan ja tässä tuo tekoälyn huijaaminen näkyi aika rajulla tavalla. Käytännössä ihan sama millaisia paikkoja minä itse sain, niin tekoälyn veskari kykeni tekemään ihan mahdottomia torjuntoja. Käytännössä kiekko on oikeasti menossa ilmassa kohti tyhjää maalia, niin jostain tulee maila siihen eteen vaikka tuo ei millään ole mahdollista. Lisäksi tekoäly teki kolme täysin identtistä maalia, kaikissa noissa annettiin sellainen äärimmäisen löysä poikittaissyöttö mihin ei yksinkertaisesti saanut sitä mailaa väliin vaikka kuinka tökki, lisäksi oma maalivahti liukuu ihan ulos tuosta tilanteesta vaikka olisi esim. voinut tökätä sen kiekon siitä pois. Mutta veskari on suunnilleen toisessa laidassa kaukaloa ja tekoälyllä on tyhjä maali edessä. Peli oli about puolivälissä kun tekoäly oli laukonut 7 kertaa ja tehnyt neljä maalia, joista kolme siis tuollaisia kuin kuvailin. Lisäksi tekoälyn bottipelaajiin ei päässyt siis oikeasti mitenkään kinni, kiekot oli liimattu lapaan ja se niiden oman pään syöttöralli oli ihan käsittämätöntä, ei mitään mahdollisuutta saada kiekkoa.

Tein sitten ihan kylmästi tuossa niin että keskeytin kyseisen pelin tuon 4-0 maalin jälkeen (joo meni hermo) ja aloitin pelaamaan tuota peliä uudestaan. Kappas, tuo toinen yritys oli sitten ihan erilainen. Ei se täydellistä jääkiekkoa ollut edelleenkään, mutta tekoäly ensinnäkin pelasi ihan eri tavalla. Se laukoi jo ekaan kymmeneen minuuttiin varmaan kuusi kertaa, joo toki paljon haetaan paikkoja sieltä parhaalta sektorilta ja näin, mutta nuo aiemmin mainitut älyttömyydet loistivat poissaolollaan. Peli oli erittäin tasainen, voitin tuon 2-1 ja omat molemmat maalini olivat siinä mielessä ns. kunnon tekomaaleja että toisen pistin ihan jäätävllä onetimerilla yläpeltiin ja toisen pääsin namuttelemaan takatolpalta tyhjiin. Tekoäly taisi sitten tehdä läpiajosta, pelissä heille tuli laukauksia muistaakseni 17 ja se on yllättävän hyvä lukema.

Ja mainitaan vielä että ei ole ihan yksi eikä kaksi kertaa kun näitä älyttömyyksiä tapahtuu ihan jopa saman pelin sisällä, en ymmärrä oikeasti että miksi vittu tällainen on pitänyt tehdä. En tiedä vaikuttaisiko tuohon sitten jos säätäisi sen tekoälyn oppimiskyvyn ihan nolliin, pelaisikohan ne silloin vähän yksinkertaisempaa peliä ja vetoja tulisi enemmän? Tuntuu että tuo kusetusmoodi lähtee päälle silloin kun hallitsee peliä selvästi niitä vastaan, silloin alkaa nuo kaikkein älyttömimmät kusetukset tässä.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Olisko nyt ollut EA:n omalla foorumilla vaiko Operation Sportsin missä tätä oltiin jotenkin selitetty niin että EA olisi tämän jättänyt siitä syystä pois koska toimit managerina niin et silloin päätä joukkueesi taktiikoita vaan sen tekee valmentaja... Ja jos tälle linjalle lähtee niin eihän se manageri mielestäni niitä pelaajiakaan ohjaimella liikuta vaan kyllä pelaajat liikkuvat ihan itse :D
Saako tuossa modessa laittaa ketjujakaan enää oman mielensä mukaiseksi jos valmentajan hommat on suljettu pois?
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Ketjujen muokkaus onnistuu.
Hehe, tottakai. Tuo on sitten aika paljon ristiiriidassa sen EA:n selityksen kanssa että et voi muokata YV-kuvioita koska se on koutsin eikä managerin hommaa. Monikohan GM tuolla oikeassa NHL:ssä sitten suunnittelee ja piirtelee koutseille ketjukoostumukset taululle ennen matseja...
 

Beezer # 34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators (Suomalaiset maalivahdit)

Torogood

Jäsen
Voitko ilmoitella tänne, kun nuo taktiikat on korjattu niin, että ne pitää paikkaansa.
On tämä kyllä touhua jumankauta.
Onko EA edes kommentoinut asiaa millään tavalla? Olen itse sitä mieltä, että esim. Hyökkäysalueen karvaustaktiikat ovat aivan humppuukkia ja ainut mikä oikeasti saa pelaajat toimimaan taktiikan tavalla on träppi. 1-2-2 agressiivinen tuntuu ainakin omalla kohdalla siltä, että kaikki pelaajat säntäävät kiekolle, eikä siten että ”yksi pelaaja karvaa ja pakottaa pelin joukkuekavereiden ulottuville laidoille”
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
En kyllä ymmärrä, että kuinka on ees mahdollista saada vain yksi taklaus koko matsissa. Luulisi, että tekoälykin taklaa jonkun verran, vaikka ei itse taklaakaan. Toinen juttu, miksi itse saa joka huitaisusta jäähyn? Itsekin haluaisi joskus pelata yv:tä, mutta kun tuntuu ettei mistään vihelletä. Nää jäähyt on mielestäni jotenkin epäbalansissa edelleen. Toisaalta, jos itse saa kaksi yv:tä ja tekee toisella maalin. Vastustaja 7 yv:tä ja maali. Lisäksi yksi av maali. Ikävä on kyllä NHL 14 aikoja. Sitä tuli pelattua eniten (2500) peliä kevyesti. Ei ollut tällaisia ihme veivejä ja muuta, mutta pelattavuus oli jotenkin vapaampaa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Markettikin näyttää olevan pilalla heti alkuunsa. Pakasta tuli pelin parhain pakki ja hyökkääjä ( Letang 88, Matthews 88) ja hyvä jos markkinahinta on edes 200k. 150k on varmaa sopiva jos haluu heti coinssit.

Kyllä noista pitäisi lähtöhintojen olla jotain ihan muuta kuin 150k.

Niin ja 87 Josi oli hädintuskin 100k ja taitaa olla koko pelin toisteksi parhain pakki.

Edit. Otetaan vähän takaisin parhaimmista, että onhan siellä 88kok nykyään McDavid ja MacKinnon, ehkä.
 
Viimeksi muokattu:

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Eivätkö hut-mestareiden sijoituspisteet enää vaikuta vastuksen etsimisessä? Tuntuu aika typerältä pelata pelaajia vastaan, jotka ovat todennäköisesti 10.divarissa.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Minulla meni kyllä tänään käpy tuohon HUTin onlinepeliin. Ehkä aika lopullisesti. Jatkossa pelaan vain ne kokoonpanotaistelut. HUT-mestareissa olin kolmessa ottelussa selkeästi hallitsevampi/parempi pelaaja. Mikään ei minulla mene koskaan sisään ja sitten vastustajalla menee ihan jokainen ripuliranne viivasta ja sitten ne harvat laukaukset jotka veskari saa kiinni torjui aina siihen maalin eteen vastustajalle. Vedot minulle noin 30-10 ja 7-2 turpaan.

Vastustajalta kiekon saaminen irti on mahdotonta, en muista ainakaan aiemmissa versioissa tuollaista paskaa olleen puolustaminen. Kokoajan pylly pystyssä tullaan vastaan ja meikäläisen isot puolustajat ei saa taklaamalla kiekkoa irti joltain Gaudreaulta.

Lähes kaikki tuossa online-pelissä on tällä hetkellä pielessä.

Ainiin ja sitten se mailannostaminen 10/10 tulee huitomisjäähy. Vituttaa.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä saa vaihdettua pelin kuvakulman, niin että oma joukkue vaihtaa puolta (välillä alhaalla. Välillä ylhäällä), kun uusi erä alkaa?
 

Torogood

Jäsen
Mistä saa vaihdettua pelin kuvakulman, niin että oma joukkue vaihtaa puolta (välillä alhaalla. Välillä ylhäällä), kun uusi erä alkaa?
Olis mielenkiintoa nähdä, että pysyiskö vastustajat matsissa, jos se kuvakulma vaihtuis aina erään. Väitän että olis ihan hyvä uudistus. Esittämääsi kysymykseen en tiedä vastausta, mutta veikkaan ettei ole ”ns” normi online-matseissa mahdollista. Varmaan säädetty, niin että peleissä joissa on rahaa palkintona voidaan kuvakulmaa vaihtaa…
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla meni kyllä tänään käpy tuohon HUTin onlinepeliin. Ehkä aika lopullisesti. Jatkossa pelaan vain ne kokoonpanotaistelut. HUT-mestareissa olin kolmessa ottelussa selkeästi hallitsevampi/parempi pelaaja. Mikään ei minulla mene koskaan sisään ja sitten vastustajalla menee ihan jokainen ripuliranne viivasta ja sitten ne harvat laukaukset jotka veskari saa kiinni torjui aina siihen maalin eteen vastustajalle. Vedot minulle noin 30-10 ja 7-2 turpaan.

Vastustajalta kiekon saaminen irti on mahdotonta, en muista ainakaan aiemmissa versioissa tuollaista paskaa olleen puolustaminen. Kokoajan pylly pystyssä tullaan vastaan ja meikäläisen isot puolustajat ei saa taklaamalla kiekkoa irti joltain Gaudreaulta.

Lähes kaikki tuossa online-pelissä on tällä hetkellä pielessä.

Ainiin ja sitten se mailannostaminen 10/10 tulee huitomisjäähy. Vituttaa.

Yritän taas tänäkin vuonna vastata näihin viesteihin niin, ettei ole tarkoitus pahoittaa mieltä.
Tuon yllä olevan perusteella väitän, että et kyllä ollut ainakaan parempi pelaaja noissa peleissä, mitkä mainitsit. Itsekään en ole mikään huippupelaaja, mutta en pysty allekirjoittamaan noita väitteitäsi juuri lainkaan. Ainoastaan nuo "perse edellä" -tulijat nostavat välillä verenpainetta, mutta kyllä niitäkin saa taklattua, tai mailalle kiekon sohittua pois.

Itse käytän mailaa ja taklauksia puolustamiseen ja olen saanut vasta muutaman kampitusjäähyn ja nekin ihan aiheesta kun olen tökännyt väärästä suunnasta.
Hyökkäyspäässä vetojen määrällä ei tässä pelissä ole hirveästi merkitystä, vaan niiden laadulla = onko one-timer, tuleeko ohjuri jne. Itselleni tullut HUT:ssa aika paljon sellaisia pelaajia vastaan, jotka laukovat todella paljon/melkein koko ajan ja harvoin ne ovat voittaneet peliä. Aika nopeasti huomaa ne paljon vetäjät, ja sitten voi alkaa lukea niiden vetoja pois ja pääsee vastahyökkäyksiin aika usein.
Välillä toki menee suoratkin vedot ja ripuliranteet sisään, mutta mun mielestä ei yhtään liian usein. Joskus saakin mennä helppoja maaleja.

En tosiaan ole mikään huippu HUT:ssa, mutta tämän vuoden versiosta olen kyllä nauttinut nyt n. 60-70 pelin verran oikeinkin paljon.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olis mielenkiintoa nähdä, että pysyiskö vastustajat matsissa, jos se kuvakulma vaihtuis aina erään. Väitän että olis ihan hyvä uudistus. Esittämääsi kysymykseen en tiedä vastausta, mutta veikkaan ettei ole ”ns” normi online-matseissa mahdollista. Varmaan säädetty, niin että peleissä joissa on rahaa palkintona voidaan kuvakulmaa vaihtaa…
Ainak8n vuoden 2022 pelissä pystyi vaihtamaan. En pelaa online matseja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös