NHL 23 – yleinen keskustelu

  • 86 567
  • 405

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Mistä saa vaihdettua pelin kuvakulman, niin että oma joukkue vaihtaa puolta (välillä alhaalla. Välillä ylhäällä), kun uusi erä alkaa?
Ainakin itselle voit vaihtaa menemällä Asetukset -> ääni- ja kuva-asetukset -> kuvakulman perspektiivi -> vaihtuva.

Se ei sitten vastustajalla vaihda sitä vaan vastustaja hyökkää koko ajan ylöspäin jos sillä on mielummin ylös valittu.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Onko minulla nettiongelma vai onko muillakin tökkinyt tuo HUT Champions ihan hemmetisti?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen viime vuosina vältellyt tuota hut champpia kun kuullut pelkkää paskaa siitä. Tänä vuonna päätin kokeilla ja hyi saatana mitä "pelaamista". Annoin vastustajan seistä 1/4 erää kulmassa, kun odotti vain että olisin tullut taklaamaan ohi, jotta pääsee etukulmasta iskemään maalin. Onko tuo ylempänä tuollaista aina?
 

Naimunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Karhut, Chicago Blackhawks
Olen viime vuosina vältellyt tuota hut champpia kun kuullut pelkkää paskaa siitä. Tänä vuonna päätin kokeilla ja hyi saatana mitä "pelaamista". Annoin vastustajan seistä 1/4 erää kulmassa, kun odotti vain että olisin tullut taklaamaan ohi, jotta pääsee etukulmasta iskemään maalin. Onko tuo ylempänä tuollaista aina?

Tätä samaa oli omat rivals pelit tästä pelistä. Kulmassa seisoskelijoita, jotka myös maalin johdossa, tasatilanteessa tai ollessaan alivoimalla pyrkivät pyörimään loppupelin oman maalin takana. Ei mitään vitun järkeä kunnon pelaamisesta. Onneksi noin 90% tästä pelistä pelaan vain CHEL-pelejä.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Se on jännä, että muutama nimimerkki täällä jaksaa käydä (yrittämässä) nostamassa omaa pelillistä egoaan kertomalla, että ne, jotka peliä erehtyvät kritisoimaan, ovat itseasiassa vain paskoja pelaamaan. Peli on mitä parhainta viihdettä, gameplay on parasta vuosiin ja bugejakin saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Silti kun ketjua on lukenut niin selkeästi enemmän on ollut niitä, itseni mukaanlukien, jotka ovat peliä nimenomaan kritisoineet. Kysynkin siis, että missä ovat ne kaikki hyvät pelaajat näiden parin kirjoittajan lisäksi, kun eivät selkeästi täällä ole?

Edelleenkään - noin 70 peliä edellisen viestin jälkeen - saa tästä yhtään sen parempaa peliä kuin viime kertaisen viestini jälkeen. Pelissä on useita bugeja, joita EA:ta ei yllätys, yllätys jälleen kerran todennäköisimmin kiinnosta korjata eli ovat läsnä koko vuoden ajan. Lisäksi kun 90% HUT Rivals peleistä ovat olleet yhä edelleen sitä samaa paskaa eli vastustajalta kiekon pois ottaminen ilman jäähyä on tehty paikoin mahdottomaksi, maalivahdit ottavat aivan naurettavia torjuntoja (*) niin tietokoneella kuin ihmisvastustajalla ja yhä edelleen peli kuhisee ns. sääntömaaleja. Tässä versiossa tuo etukulmaveto ja maalintakaakierto on vieläpä tehty todella ihanaksi keinoksi tehdä maaleja, kun sitä vastapuolen ukkoa ei vaan välillä saa horjutettua tai edes kiinni. Tähän voi tulla kertomaan taas kuinka paska pelaaja olen.

Ja ne bugit...

- Haasteiden / Kokoonpanotaisteluiden päättymisen jälkeen peli freezaa niin kauaksi aikaa, kunnes painat startia ja menet takaisin peliin. Pieni, mutta ärsyttävä bugi.
- Maaleja hylätään ihan mielivaltaisesti. Eilen meikäläiseltä hylättiin kaksi identtistä maalia: Minun pelaajani oli käynyt luistimellaan vastustajan maalivahdin alueella, mutta poistui alueelta koskematta kertaakaan vastustajan maalivahtiin. Kiekko maaliin ja tuloksena hylky. Sen sijaan yhdessä pelissä kaveri teki eilen minua vastaan KOLME maalia, joissa jokaisessa luisteli kirjaimellisesti kiekon kanssa maalivahtia päin (kahdessa näistä maalivahti oli omalla alueellaan, kerran ihan siinä rajalla) ja kiekko liruu sen jälkeen maaliin. Tuloksena kolme hyväksyttyä maalia.
- Edelleen viime viikon rivalsissa ainakin meikäläisellä nuo pistemäärät näyttivät mitä sattuivat. Kuinka helvetin vaikea ne on saada näkymään oikein? Noh eipä siinä, onhan tämän vuoden täydelliseen tekeleeseen otettu mukaan huikea uudistus viime vuodesta eli enää et näe edes viime viikon pisterajoja...
- Mustaa ruutua esiintyy edelleenkin joissain Rivals-peleissä. Samoin ongelmia on ollut kokoonpanotaisteluissa.
- Maalivahti ei aina suostu syöttämään kiekkoa vaikka kuinka painaisi syöttönappia (silloin kuin se on maalivahdin hallussa tämän seistessä) ja ainoa ratkaisu on heittää kiekkoa vedolla - Jos silloinkaan.
- Yhdistetään näihin vielä kaikki vaikeudet palkintopakkojen, palaavien pelaajien pakkojen yms. kanssa.

Mutta onneksi peli on loistava ja gameplay parasta ikinä. Olen hyväksynyt sen, että olen paska pelaaja.

* tämä ei kuitenkaan edelleenkään näy torjuntaprosenteissa otteluissa - Ainakaaan itselläni. Edelleen maalivahtien torjuntaprosentit pyörivät siellä 75-85% välissä - Riippuen kuinka hyvin kassari on sinulla onnistunut. Samaan aikaan GAA pyörii siellä 1.2-1.7 luokissa. Seems legit.
 

eeMule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Mutta onneksi peli on loistava ja gameplay parasta ikinä. Olen hyväksynyt sen, että olen paska pelaaja.

Sääli, että egosi otti noin kovan kolauksen edellisistä viesteistä.

En ole kuitenkaan henkilökohtaisesti itse nähnyt yhtään viestiä, jossa kukaan kehuskelisi omilla taidoillaan tai yritä ”nostaa omaa pelillistä egoaan”. Se, että peliä ei kritisoi ei välttämättä meinaa sitä, että pitää itseä hyvänä pelaajana. Tai minä en ainakaan pidä. :)

Olen siis ilmeisen sokea, mutta jos kehtaat osoittaa minulle nämä viestit missä ihmisiä haukutaan paskoiksi pelaajiksi, niin olisin kiitollinen. Myös viestit, joissa ihmiset kertovat ettei pelistä löydy bugin bugia kiinnostaa. Puhuit vieläpä monikossa, niin oletan että niitä on useita.

Jos peli (tai sitä koskeva keskustelu) aiheuttaa noin suurta harmitusta niin tässä pari ilmaista vinkkiä:

1. Älä pelaa.
2. Älä lue peliä koskevia keskusteluja.
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Mustaa ruutua esiintyy edelleenkin joissain Rivals-peleissä. Samoin ongelmia on ollut kokoonpanotaisteluissa.
Todetaan sen verran, että tätä esiintyy näköjään myös HUT-mestareissa. Jo aiemmin yksi peli jäätyi ensimmäisellä pelikatkolla ja sain siitä lopulta tappion, ja pari peliä myöhemmin ei päästy edes sinne asti vaan alussa ilmestyi musta ruutu ja siitä sitten peli pakettiin. Rivalsin puolella tätä tosiaan käynyt muutaman kerran, samoin haasteissa.

Ihan käsittämätöntä että tämän tason bugeja esiintyy pelissä edelleen, nyt chämpissä 12 pelistä 8 voittoa, kaksi tappiota ja nämä kaksi EA-tappiota. Tuskin tuo vaikuttaa palkintoihin, kun 11 voittoa on tavoitteena enkä jaksa siitä varmaan pidemmälle pelata kuitenkaan, mutta tavoitteellisempana pelaajana saattaisi hieman enemmänkin harmittaa.
 

Kafrom

Jäsen
Peli on mitä parhainta viihdettä, gameplay on parasta vuosiin ja bugejakin saa etsiä kissojen ja koirien kanssa. Silti kun ketjua on lukenut niin selkeästi enemmän on ollut niitä, itseni mukaanlukien, jotka ovat peliä nimenomaan kritisoineet. Kysynkin siis, että missä ovat ne kaikki hyvät pelaajat näiden parin kirjoittajan lisäksi, kun eivät selkeästi täällä ole?
Niin, kyllähän juuri Jatkoajan keskustelupalstalta ilmenee se totuus pelin suhteen, ihan kun se sattuisi olemaan niin että tänne, tai ainakin tähän ketjuun postaavista valtaosa taitaa pelata enemmän offlinessa, joten odotukset peliltä ovat aivan erilaiset kuin vaikka itsellä lähinnä pelkkää 6v6 pelimuotoa hinkkaavana.

Ja mitä esimerkiksi tuohon HUT gameplayhyn tulee, niin paskaahan se omastakin mielestäni on, mutta täytyy muistaa että Rivalsissa ja Champseissa pelataan kuitenkin voitosta ja yleensä vähänkään kilpailuhenkiset pelaajat käyttävät kyllä kaikki keinot sen eteen. Aivan omissa käsissähän se on viitsiikö opetella noita erilaisia hyökkäyspään asioita, jos ei jaksa niin HUT onlinessa (tai mikä tahansa videopeli, jossa pelataan voitosta) tulee olemaan hyvin todennäköisesti epämiellyttävä ja vitutusta aiheuttava kokemus.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ja mitä esimerkiksi tuohon HUT gameplayhyn tulee, niin paskaahan se omastakin mielestäni on, mutta täytyy muistaa että Rivalsissa ja Champseissa pelataan kuitenkin voitosta ja yleensä vähänkään kilpailuhenkiset pelaajat käyttävät kyllä kaikki keinot sen eteen. Aivan omissa käsissähän se on viitsiikö opetella noita erilaisia hyökkäyspään asioita, jos ei jaksa niin HUT onlinessa (tai mikä tahansa videopeli, jossa pelataan voitosta) tulee olemaan hyvin todennäköisesti epämiellyttävä ja vitutusta aiheuttava kokemus.
Mutta hyvin suunnitellussa pelissä sen ei tarvitsisi olla näin. Pelasin HUT-champsissa jotain top 20-pelaajaa vastaan ja hävisin 3-0. Yhtä hyökkäysaluaminuuttia kohden hän laukoi alle yhden kerran, lähinnä yrittäen kahta erilaista maalia (maalin takaa, perus). Jos se ei olisi niin ylivoimaisen tehokas tapa tehdä maali, pelaaminen ei olisi niin rasittavaa näitäkään vastaan kun yritykset olisivat monipuolisempia. Mutta ei, joka änärissä on ne 2-3 maalintekotapaa, joita kannattaa floodata koko pelin ajan. Jos peli palkitsee monotonisesta tyylistä, siten pelataan.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Nää on jänniä aina ku jengi tulee tänne hermoissa avautumaan miten paska ja epäreilu peli on.

Ite meen aina itseeni ku pelaan paskasti ja mietin miten voin parantaa.
Sit ku mul menee hermo niin lähden ajelee kaikkia jotka liikkuu ja varsinkin jos ei liiku, lopputulos on et omissa soi kokoajan.

Hermo savut ja uudella yrityksellä pitää keskittyä 110% et on saumaa voittaa.

Ja oon perus keskitason pelaaja joka on pelannut sarjaa siitä asti ku keksittiin, oisko ollut '93 ;)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tekoäly ottaa todella vähän jäähyjä, vaikka sliderit melkeen tapissa. Oikeastaan ainut mitä tulee enemmän on kiinnipitäminen ja niitäkin voi koittaa lypsää painamalla kiekollisellackolmiota laidan lähellä.

Johtuuko mun pelityylistä, vai onko muilla samaa probleema. En ole nyt 3 tai 4 peliin päässyt kertaakaan ylivoimalle tekoälyä vastaan pelatessa. Toisaalta yv-kuviossakin pelaajat tuntuu sijoittuvan ihan väärin, että ei se nyt sinänsä aiheuta kuin vitutusta.
 

Abdel

Jäsen
Joo, joka vuosi aina 2011 lähtien on tullut pelattua ja sen yksinkertaisen asian on kyllä huomannut: Kun voittaa = vidun hyvä peli ja kun tulee kuonoon = paska peli. Näin se vaan on, bugit on hallittava.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Olisko nyt ollut EA:n omalla foorumilla vaiko Operation Sportsin missä tätä oltiin jotenkin selitetty niin että EA olisi tämän jättänyt siitä syystä pois koska toimit managerina niin et silloin päätä joukkueesi taktiikoita vaan sen tekee valmentaja... Ja jos tälle linjalle lähtee niin eihän se manageri mielestäni niitä pelaajiakaan ohjaimella liikuta vaan kyllä pelaajat liikkuvat ihan itse :D
Olisi mukava kuulla minkälaisella porukalla esimerkiksi Kekäläinen määrittää kioskissa hodarin hintoja ja suunnittelee vessaremontteja. Vai vieläkö tämä on osa franchise modea?
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Tekoäly ottaa todella vähän jäähyjä, vaikka sliderit melkeen tapissa. Oikeastaan ainut mitä tulee enemmän on kiinnipitäminen ja niitäkin voi koittaa lypsää painamalla kiekollisellackolmiota laidan lähellä.

Johtuuko mun pelityylistä, vai onko muilla samaa probleema. En ole nyt 3 tai 4 peliin päässyt kertaakaan ylivoimalle tekoälyä vastaan pelatessa. Toisaalta yv-kuviossakin pelaajat tuntuu sijoittuvan ihan väärin, että ei se nyt sinänsä aiheuta kuin vitutusta.
En oo vielä kerennyt uudessa änärissä pelaa kautta mutta aikaisemmissa oon ja paljon.

Mä laitan vaikeimman tason ja siiderit niin et tietokoneen jäähyt : huitominen, koukkaus, kampit ja kiekko katsomoon oletuksista, eli 50>25 ja myyn kovat pelaajat pois ja ostan niillä varausvuoroja ja pelaan junnuille ja AHL pelaajilla niin sit saa tiukkoja matseja tietokonetta vastaan.

Pari pelii niitä alle ja hut:tiin pelaan niin on edes jotain mahista, taso on noussut niin kovasti.

Tietenkin vitun nopee telkka ku alkaa reagtioajat hidastuu.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@FutureHockey noista bugeista sen verran, että millä konsolilla pelaat? Itsellä on n. 200 hut-peliä ja chellin puolella varmaan n. 50 ottelua ja kaksi kertaa on chellin puolella peli jäänyt mustaan ruutuun ja konsolina ps5. Itse olen yhden ihan selvän bugin löytänyt gameplaysta ja se liittyy noihin mailan nostoihin. Nimittäin maila ei edes ole lähelläkään pelaajaa ja silti siitä on välillä penalttia tullut.

Jotain häikkää on myös välillä ollut servereiden kanssa ja pelit eivät ole täysin rekisteröitynyt. Sijoituspisteet tullu mutta tavoitteisiin ei tilastot siirry.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Ja mitä esimerkiksi tuohon HUT gameplayhyn tulee, niin paskaahan se omastakin mielestäni on, mutta täytyy muistaa että Rivalsissa ja Champseissa pelataan kuitenkin voitosta ja yleensä vähänkään kilpailuhenkiset pelaajat käyttävät kyllä kaikki keinot sen eteen. Aivan omissa käsissähän se on viitsiikö opetella noita erilaisia hyökkäyspään asioita, jos ei jaksa niin HUT onlinessa (tai mikä tahansa videopeli, jossa pelataan voitosta) tulee olemaan hyvin todennäköisesti epämiellyttävä ja vitutusta aiheuttava kokemus.
Niin, tämähän se varmasti aika pitkälti on. Ja vaikka itse saatan kirjoittaakkin (tai no, kirjoitan) aika kärkkäästi tästä tekeleestä, niin onhan siinä toki hyvääkin. Kuitenkin joko aika on kullannut meikäläisellä muistot tai sitten nimenomaan HUTissa ollaan menty aivan helvetisti takapakkia sen jälkeen kun se ensimmäisen kerran julkistettiin.

Silloin divarijaot oli selkeät. Kaikki aloittivat 10. divarista ja sieltä noustiin sitten aina tietyn pistemäärän jälkeen per divari ja jokaisesta noususta sai vielä jonkun pienen kannustavan palkintopaketinkin. Jos divari johon nousit tuntui liian kovalta, tultiin sieltä alas aika perkeleen nopeasti. Sen muistan hyvin, että tuolloinkin jo toki I- ja II-divisioonat olivat täynnä noita keplottelijoita, jotka tekivät kaikkensa saadakseen voiton. Silloin toimi vielä pelin kaataminenkin ja se oli muoti-ilmiö silloisessa I-divisioonassa.
Taisipa silloin olla vielä erikseen joku erillinen kilpasarja, johon sitten keskittyivät enemmän ne HC-pelaajat? Kuitenkin summa summarum tuolloin muodostui hyvin nopeasti se oma divaritaso, jossa pelaaminen ei todellakaan aiheuttanut verisuonten pullistelua otsalohkossa jok'ikisessä pelissä, vaan mukaan mahtui juurikin niitä oman tason vastustajia.

Nykyisellään aloitetaan noilla karsintaotteluilla ja jos niissä sattuu arpaonni olemaan suosiollinen ja nappaat enemmän voittoja kuin häviöitä, aloitat todennäköisesti III-divisioonasta ja ainakin omalla kohdallani tuolla on jo ollut sellaista seppää vastassa, että alta pois. Näin ~90 ottelun jälkeen ei ole muuten vieläkään tullut yhtään vastustajaa vastaan, jolla olisi tilastoissa enemmän tappioita kuin voittoja..?
Tässä III-divarissa lähestulkoon joka toinen vastustaja on näitä, jotka hinkkaavat vain noita kahta maalia, jotka on jo täälläkin esiin nostettu. Juu, ne pitää puolustaa pois, mutta vaikeaahan se on, kun tekoäly tekee joissain peleissä kaikkensa, että tämä ei onnistuisi eli kuljettaa sen ei-valitun pelaajan itsestään jonnekkin huitsin tuuttaan sen sijaan, että pitäisi ukon siellä maalinedustaa puolustamassa.

Kait meikäläinen ottaa liika tosissaan tämän pelin, mutta itse toivoisin saavani edes jonkinasteisen jääkiekko-ottelun aikaan kun peliä pelaan. Siis sellaisen, että ei hinkuteta kiekkoa nurkassa jatkuvasti tai haeta sitä sääntömaalia. Tai luistella takaperin kiekon kanssa alueelle ja/tai kierretä siellä samalla pelaajalla kiekon kanssa sen viisi minuuttia kun ei siltä vain saa kiekkoa pois. Sama homma tekoälyn kanssa. Edes jonkinnäköistä järkeä soisi siihenkin tulevan niin, että nuo vuosi toisensa jälkeen nähtävät hölmöilyt jäisivät pois.

Noin muuten: Kyllä, oman pelaamisen taso ja siitä johtuvat tappiot harmittavat. Iso osa tappioistahan menee nimenomaan oman itsensä piikkiin ja se pistää vituttamaan ankarasti. Kuitenkin kun joukkoon mahtuu noita pelejä, joita olen täälläkin nostanut esille, niin se pistää turhautumaan vielä kahta kauheammin. Esimerkkinä se, että rummutat ottelussa sen 10 onetimeria, jotka vastustajan maalivahti nappaa kerta toisensa jälkeen yliluonnollisilla torjunnoillaan. Pari läpiajoa, jotka eivät nekään millään kikalla uppoa kun aina venyy joku patja tai hanska eteen. Hyviä ja kovia vetoja paraatipaikoilta, jotka nekin torjutaan. Ja kun viimein saat tehtyä maalin, hylätään se, koska pelaajasi käväisi tilanteessa luistimellaan maalivahdin alueella, tätä kuitenkaan koskettamatta. Sitten viimeisillä minuuteilla vastustaja karkaa läpiajoon, luistelee sinun maalivahtiasi päin tämän alueella kiekon kanssa ja kiekko maaliin ja tottakai maali hyväksytään. Ei sen ihan näinkään minun mielestäni pitäisi mennä.

@FutureHockey noista bugeista sen verran, että millä konsolilla pelaat? Itsellä on n. 200 hut-peliä ja chellin puolella varmaan n. 50 ottelua ja kaksi kertaa on chellin puolella peli jäänyt mustaan ruutuun ja konsolina ps5. Itse olen yhden ihan selvän bugin löytänyt gameplaysta ja se liittyy noihin mailan nostoihin. Nimittäin maila ei edes ole lähelläkään pelaajaa ja silti siitä on välillä penalttia tullut.

Jotain häikkää on myös välillä ollut servereiden kanssa ja pelit eivät ole täysin rekisteröitynyt. Sijoituspisteet tullu mutta tavoitteisiin ei tilastot siirry.
PS4 on konsolina. Sync-ruutua esiintyy noin 1/10 pelissä ihan perus Rivalsissa - enemmän tai vähemmän per tuollainen ottelu - ja haasteissa noin joka kolmas ottelu esimerkiksi freezaa ottelun päätyttyä. Kokoonpanotaisteluissa noin joka viides ottelu freezaa pelin päätyttyä. Tuo jäätyminenhän on sikäli helppo korjata, että riittää kun saa painettua startia ja palaa takaisin peliin, niin toimii, mutta eihän sen tuollaista pitäisi olla. Noita kokonaan mustia ruutuja ottelussa (tämä siis kokoonpanotaisteluissa) on ollut kolmesta neljään kertaan ja tuolloin en muuta ratkaisua ole keksinyt kuin lähteä vaan pelistä pois.

* * * * *

Mutta mutta.. Keskitytään välillä positiivisiin asioihin. Tullut tahkottua noita haasteita, Rushia, kokoonpano-otteluita sekä rivalseja sen verran, että on vihdoin saanut itselleen mieluisan joukkueen kasaan. Alkanut pikku hiljaa pelitkin sujumaan paremmin tuloksellisesti ja pystyy lähtemään jo jonkinasteiseen kilpajuoksuun vastustajaa vastaan, vaikka tällä kaikki mahdolliset MacKinnonit ja McJesukset olisivatkin. Peli lähti uomiinsa oikeastaan välittömästi sen jälkeen kun sain aikaiseksi avata parit synergiat käyttöön pelaajavalinnoilla.

88 D. Pastrnak (Sp.L.) - 85 S. Stamkos (X-Fac) - 85 R. Nash (HUT)
84 Y. Cournoyer (Po. Ic.) - 85 T. Zegras (Sp. L.) - 87 J. Gaudreau (Sp. L.)
84 J. Bratt (Prime) - 83 C. Bedard (HUT 23) - 82 Y. Kuznetsov
82 M. Marchment (HUT 23) - 80 N. Robertson (Fan. GD) - 84 M. Rantanen

85 K. Letang (Sp. L.) - 85 A. Fox
84 Z. Whitecloud (Sp. L.) - 86 J. Hiirikoski
82 J. Klingberg - 82 M. Heiskanen

82 R. Lehner (73 J. Brodeur)

Käytössä olevat synergiat: Gladiaattori, Lennossa alueella


- Aikalailla kaikki palkintopakoista, lojaaliuspakoista ja muista pakoista tulleet kortit käytetty joukkueen kehittämiseen settien kautta. Iconi-setistä iski Cournoyerin pöytään (valittavana olisivat olleet myös Kurri sekä Chelios), X-factorysta iski aloituspaketista ensin Mitch Marnerin, sen jälkeen settipaketista Patrick Kanen ja haastepaketista Aleksander Barkovin. Kokeilin onneani ja setitin kaikki kolme tuossa uudelleen arvonnassa, mutta lopputuloksena valinta kolmikosta Barkov - Stamkos - Sarah Nurse. Ei ollut lopulta kovinkaan vaikea valinta.
- Spotlighteja olen kerännyt tarkoituksella. Letang ja Whitecloud olivat ensimmäiset ja nopeasti toimiviksi todetut. Sen jälkeen sitä mukaa kun sai lisää noita keräilykortteja tai pelaajakortteja setteihin, on tullut hankittua näitä enemmän. 29 ottelua olisi vajaana tuosta, että pääsee valitsemaan tuon suoran 88ovr Spotlight-kortin ja tässä vähän olen funtsinut, että mihinkä valinta kohdistuu. Alex DeBrincat houkuttelisi, mutta toisaalta saisin Whitecloudista suoraan täyteen kehitetyn version jos sen valitsisin. Jo tuo 84ovr on toiminut hyvin, niin ei se sen huonommin voisi mennä 88:llakaan!
- Rick Nashista haaveillut siitä asti kun sain tietää, että pelistä löytyy. Ikonikortti pitää jossain kohtaa haalia itselleen, mutta toistaiseksi mennään tuolla HUT-versiolla miehestä. Täydentänyt loistavasti tuon ykkösketjun ja ei ole joka kerta katollaan kun vastustaja tulee iholle.
C. Bedard puolestaan matkannut melkeinpä alusta asti mukana ja tulee matkaamaan pitkään. Ei ole loistava arvoiltaan enkä ole liiemmin onnistunut tehojakaan tuolla tekemään, mutta jotenkin vain nousee välillä sen verran vakuuttavasti esille, että on saanut kausikortin joukkueeseeni.
- Robin Lehner ylivoimaisesti paras maalivahti, jota olen tähän mennessä kokeillut. Jake Oettinger, Andrei Vasilievskiy, Ilya Sorokin.. Kaikki ovat olleet pelkkää paperia Lehneriin verrattuna.

ps. Onpahan muuten aikamoisen työn takana noiden fantasy-korttien hankkiminen :D Joku Nazem Kadrin fantasy-kortti vaatii 40 keräilykorttia ja noita ei liiemmin liikaa tipu. Seteistäkin 87ovr pelaajalla saat KAKSI keräilykorttia ja oliko kolmella 84ovr kortilla yhden keräilykortin. Ei riitä meikäläisen lompakko eikä kokoelmat kyllä noita hankkia, joten ei auta kuin toivoa, että käy suunnaton pakkaonni kun Rivalsin ja Kokoonpanojen palkintopakat ensi viikolla tulevat.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tässä pelissä ehkä eniten vituttaa nuo botit. Tuntuu, että siellä vaihtelee bottien taitotaso ihan tulokkaasta supertähdeksi. Esimerkki tulokastason toiminnasta kun vastustaja pisti ohjaimen pöydälle ja piti kiekkoa hallussaan kulmassa niin oma botti kyllä menee selän puolelle kiinni, mutta tönöttää siinä vaikka lopun elämänsä, ei töki, ei yritä taklata, seisoo vain. Parissa pelissä olen tänään taas saanut sellaiset syöttörallit hyökkäyspäässä, missä kiekottomat botit ihan oikeasti liikkuvat siellä kentällä tyhjään tilaan. Välillä taas tuntuu, että seisovat jossain kahden vastustajan keskellä H.Moilasina. Samaa on havaittavissa puolustuspäässä, kun välillä ne botit ihan oikeasti pitävät sen maalinedustan ja saattavat jopa sitoa vastustajan mailan syötön tullessa, mutta välillä taas seilaavat teillä tietämättömillä. Tuli tuossa myös hävittyä jatkoilla yksi peli, missä kampitin vastustajan ja sen jälkeen kiekko oli jo pelaajana lavassa, mutta siirtyikin magneetin tavalla siitä vastustajan lapaan takaisin ja pääsi syöttämään maalin eteen bottipakin "läpi" ja maali. Hieman näissä kaikissa skenaarioissa tuo jatkoaika huomioonottaen haisee momentum, koska ei mulla järkevämpää selitystä tule miksi tuo bottien taso noin helvetisti vaihtelee jopa pelien sisällä.

Toinen mihin haluaisin vähintään tulevaisuudessa enemmän huomiota on pelaajien energiat. Vastustajan ykköspakkipari painoi yli 40minuutin peliajalla ja silti näytti siltä ettei missään tunnu. Nyt vaikuttaa, että suurin asia mistä huomaat ukkojen olevan poikki on syöttönapin jäykkyys ja taitaa tuo ohjainkin hieman enemmän täristä. Ihan reilusti saisi luistelunopeutta, tasapainoa, taklausten voimaa vähentää, kun energiat ovat menossa loppuun.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Olihan tuo hut silloin ekan kerran julkistuksessa tosi kova juttu. Pelaajilla oli tietyn pituiset urat, jotka sitten loppuivat. Eli jos sait vaikka Crosbyn, niin ura loppui. Tuo korttihan ei silloin ihan halpa ollut. Tällöin turvauduttiin kehittämään esimerkiksi Liiga pelaajista supertähtiä harjoituskorteilla. Itsekin kehitin Joel Armian silloin. Juurikin nuo divarit olivat myös hyvä juttu, kuten palkkakattokin. Sitten kun vielä löysi jonkun pienipalkkaisen maalivahdin, joka oli oikeasti hyvä.. Itsellä tämä oli Ari Sulander. Ai että noita aikoja. Muistaakseni tällöin ykkösenä oli Youngblood nimimerkillä pelannut kaveri monta vuotta. Tällöin tasoerot eivät välttämättä olleet niin kovia, mutta peli muistutti jääkiekkoa paljon enemmän kuin nyt. Harmi, että nämä ajat eivät enää palaa takaisin..
 

Miqlis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas täytyykö sitä nyt sitten grindata viime vuoden tapaan kaikki Pro Am -haasteet. Näköjään ainakin 13 haasteen suorittamisen jälkeen tuli Huttiin tehostekeräilykortin takuupelaajapaketti, joten ajattelisi ettei Hut-palkinnot siihen lopu, kun 29 vielä suorittamatta niitä. Vuosi sittenhän siitä tuli Xfactor pelaajan valintapaketti, kun kaikki suoritti. Vai onko jollain tietoa jo tämän vuoden tilanteesta onko sama juttu?
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaahas täytyykö sitä nyt sitten grindata viime vuoden tapaan kaikki Pro Am -haasteet. Näköjään ainakin 13 haasteen suorittamisen jälkeen tuli Huttiin tehostekeräilykortin takuupelaajapaketti, joten ajattelisi ettei Hut-palkinnot siihen lopu, kun 29 vielä suorittamatta niitä. Vuosi sittenhän siitä tuli Xfactor pelaajan valintapaketti, kun kaikki suoritti. Vai onko jollain tietoa jo tämän vuoden tilanteesta onko sama juttu?
Ei tule ainakaan X-factor-pelaajaa noista Pro Am-jutuista. Haasteissa on X-factor-haasteet, joista saa lopussa X-factor-pelaajan.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mikähän helvetin juttu tämä on, että varatut pelaajat vetävät Franchisessa häkki päässä? Ei auta vaikka muokkaa pelaajaa kohdasta tekisi muutoksia varusteisiin. Hemmetin typerä bugi taas. Onko tätä esiintynyt muilla?
 

Liitteet

  • häkkipää.jpg
    häkkipää.jpg
    777,5 KB · kertaa luettu: 114

Torogood

Jäsen
Niin, tämähän se varmasti aika pitkälti on. Ja vaikka itse saatan kirjoittaakkin (tai no, kirjoitan) aika kärkkäästi tästä tekeleestä, niin onhan siinä toki hyvääkin. Kuitenkin joko aika on kullannut meikäläisellä muistot tai sitten nimenomaan HUTissa ollaan menty aivan helvetisti takapakkia sen jälkeen kun se ensimmäisen kerran julkistettiin.

Silloin divarijaot oli selkeät. Kaikki aloittivat 10. divarista ja sieltä noustiin sitten aina tietyn pistemäärän jälkeen per divari ja jokaisesta noususta sai vielä jonkun pienen kannustavan palkintopaketinkin. Jos divari johon nousit tuntui liian kovalta, tultiin sieltä alas aika perkeleen nopeasti. Sen muistan hyvin, että tuolloinkin jo toki I- ja II-divisioonat olivat täynnä noita keplottelijoita, jotka tekivät kaikkensa saadakseen voiton. Silloin toimi vielä pelin kaataminenkin ja se oli muoti-ilmiö silloisessa I-divisioonassa.
Taisipa silloin olla vielä erikseen joku erillinen kilpasarja, johon sitten keskittyivät enemmän ne HC-pelaajat? Kuitenkin summa summarum tuolloin muodostui hyvin nopeasti se oma divaritaso, jossa pelaaminen ei todellakaan aiheuttanut verisuonten pullistelua otsalohkossa jok'ikisessä pelissä, vaan mukaan mahtui juurikin niitä oman tason vastustajia.

Nykyisellään aloitetaan noilla karsintaotteluilla ja jos niissä sattuu arpaonni olemaan suosiollinen ja nappaat enemmän voittoja kuin häviöitä, aloitat todennäköisesti III-divisioonasta ja ainakin omalla kohdallani tuolla on jo ollut sellaista seppää vastassa, että alta pois. Näin ~90 ottelun jälkeen ei ole muuten vieläkään tullut yhtään vastustajaa vastaan, jolla olisi tilastoissa enemmän tappioita kuin voittoja..?
Tässä III-divarissa lähestulkoon joka toinen vastustaja on näitä, jotka hinkkaavat vain noita kahta maalia, jotka on jo täälläkin esiin nostettu. Juu, ne pitää puolustaa pois, mutta vaikeaahan se on, kun tekoäly tekee joissain peleissä kaikkensa, että tämä ei onnistuisi eli kuljettaa sen ei-valitun pelaajan itsestään jonnekkin huitsin tuuttaan sen sijaan, että pitäisi ukon siellä maalinedustaa puolustamassa.

Kait meikäläinen ottaa liika tosissaan tämän pelin, mutta itse toivoisin saavani edes jonkinasteisen jääkiekko-ottelun aikaan kun peliä pelaan. Siis sellaisen, että ei hinkuteta kiekkoa nurkassa jatkuvasti tai haeta sitä sääntömaalia. Tai luistella takaperin kiekon kanssa alueelle ja/tai kierretä siellä samalla pelaajalla kiekon kanssa sen viisi minuuttia kun ei siltä vain saa kiekkoa pois. Sama homma tekoälyn kanssa. Edes jonkinnäköistä järkeä soisi siihenkin tulevan niin, että nuo vuosi toisensa jälkeen nähtävät hölmöilyt jäisivät pois.

Noin muuten: Kyllä, oman pelaamisen taso ja siitä johtuvat tappiot harmittavat. Iso osa tappioistahan menee nimenomaan oman itsensä piikkiin ja se pistää vituttamaan ankarasti. Kuitenkin kun joukkoon mahtuu noita pelejä, joita olen täälläkin nostanut esille, niin se pistää turhautumaan vielä kahta kauheammin. Esimerkkinä se, että rummutat ottelussa sen 10 onetimeria, jotka vastustajan maalivahti nappaa kerta toisensa jälkeen yliluonnollisilla torjunnoillaan. Pari läpiajoa, jotka eivät nekään millään kikalla uppoa kun aina venyy joku patja tai hanska eteen. Hyviä ja kovia vetoja paraatipaikoilta, jotka nekin torjutaan. Ja kun viimein saat tehtyä maalin, hylätään se, koska pelaajasi käväisi tilanteessa luistimellaan maalivahdin alueella, tätä kuitenkaan koskettamatta. Sitten viimeisillä minuuteilla vastustaja karkaa läpiajoon, luistelee sinun maalivahtiasi päin tämän alueella kiekon kanssa ja kiekko maaliin ja tottakai maali hyväksytään. Ei sen ihan näinkään minun mielestäni pitäisi mennä.


PS4 on konsolina. Sync-ruutua esiintyy noin 1/10 pelissä ihan perus Rivalsissa - enemmän tai vähemmän per tuollainen ottelu - ja haasteissa noin joka kolmas ottelu esimerkiksi freezaa ottelun päätyttyä. Kokoonpanotaisteluissa noin joka viides ottelu freezaa pelin päätyttyä. Tuo jäätyminenhän on sikäli helppo korjata, että riittää kun saa painettua startia ja palaa takaisin peliin, niin toimii, mutta eihän sen tuollaista pitäisi olla. Noita kokonaan mustia ruutuja ottelussa (tämä siis kokoonpanotaisteluissa) on ollut kolmesta neljään kertaan ja tuolloin en muuta ratkaisua ole keksinyt kuin lähteä vaan pelistä pois.

* * * * *

Mutta mutta.. Keskitytään välillä positiivisiin asioihin. Tullut tahkottua noita haasteita, Rushia, kokoonpano-otteluita sekä rivalseja sen verran, että on vihdoin saanut itselleen mieluisan joukkueen kasaan. Alkanut pikku hiljaa pelitkin sujumaan paremmin tuloksellisesti ja pystyy lähtemään jo jonkinasteiseen kilpajuoksuun vastustajaa vastaan, vaikka tällä kaikki mahdolliset MacKinnonit ja McJesukset olisivatkin. Peli lähti uomiinsa oikeastaan välittömästi sen jälkeen kun sain aikaiseksi avata parit synergiat käyttöön pelaajavalinnoilla.

88 D. Pastrnak (Sp.L.) - 85 S. Stamkos (X-Fac) - 85 R. Nash (HUT)
84 Y. Cournoyer (Po. Ic.) - 85 T. Zegras (Sp. L.) - 87 J. Gaudreau (Sp. L.)
84 J. Bratt (Prime) - 83 C. Bedard (HUT 23) - 82 Y. Kuznetsov
82 M. Marchment (HUT 23) - 80 N. Robertson (Fan. GD) - 84 M. Rantanen

85 K. Letang (Sp. L.) - 85 A. Fox
84 Z. Whitecloud (Sp. L.) - 86 J. Hiirikoski
82 J. Klingberg - 82 M. Heiskanen

82 R. Lehner (73 J. Brodeur)

Käytössä olevat synergiat: Gladiaattori, Lennossa alueella


- Aikalailla kaikki palkintopakoista, lojaaliuspakoista ja muista pakoista tulleet kortit käytetty joukkueen kehittämiseen settien kautta. Iconi-setistä iski Cournoyerin pöytään (valittavana olisivat olleet myös Kurri sekä Chelios), X-factorysta iski aloituspaketista ensin Mitch Marnerin, sen jälkeen settipaketista Patrick Kanen ja haastepaketista Aleksander Barkovin. Kokeilin onneani ja setitin kaikki kolme tuossa uudelleen arvonnassa, mutta lopputuloksena valinta kolmikosta Barkov - Stamkos - Sarah Nurse. Ei ollut lopulta kovinkaan vaikea valinta.
- Spotlighteja olen kerännyt tarkoituksella. Letang ja Whitecloud olivat ensimmäiset ja nopeasti toimiviksi todetut. Sen jälkeen sitä mukaa kun sai lisää noita keräilykortteja tai pelaajakortteja setteihin, on tullut hankittua näitä enemmän. 29 ottelua olisi vajaana tuosta, että pääsee valitsemaan tuon suoran 88ovr Spotlight-kortin ja tässä vähän olen funtsinut, että mihinkä valinta kohdistuu. Alex DeBrincat houkuttelisi, mutta toisaalta saisin Whitecloudista suoraan täyteen kehitetyn version jos sen valitsisin. Jo tuo 84ovr on toiminut hyvin, niin ei se sen huonommin voisi mennä 88:llakaan!
- Rick Nashista haaveillut siitä asti kun sain tietää, että pelistä löytyy. Ikonikortti pitää jossain kohtaa haalia itselleen, mutta toistaiseksi mennään tuolla HUT-versiolla miehestä. Täydentänyt loistavasti tuon ykkösketjun ja ei ole joka kerta katollaan kun vastustaja tulee iholle.
C. Bedard puolestaan matkannut melkeinpä alusta asti mukana ja tulee matkaamaan pitkään. Ei ole loistava arvoiltaan enkä ole liiemmin onnistunut tehojakaan tuolla tekemään, mutta jotenkin vain nousee välillä sen verran vakuuttavasti esille, että on saanut kausikortin joukkueeseeni.
- Robin Lehner ylivoimaisesti paras maalivahti, jota olen tähän mennessä kokeillut. Jake Oettinger, Andrei Vasilievskiy, Ilya Sorokin.. Kaikki ovat olleet pelkkää paperia Lehneriin verrattuna.

ps. Onpahan muuten aikamoisen työn takana noiden fantasy-korttien hankkiminen :D Joku Nazem Kadrin fantasy-kortti vaatii 40 keräilykorttia ja noita ei liiemmin liikaa tipu. Seteistäkin 87ovr pelaajalla saat KAKSI keräilykorttia ja oliko kolmella 84ovr kortilla yhden keräilykortin. Ei riitä meikäläisen lompakko eikä kokoelmat kyllä noita hankkia, joten ei auta kuin toivoa, että käy suunnaton pakkaonni kun Rivalsin ja Kokoonpanojen palkintopakat ensi viikolla tulevat.
Naulasit omatkin näkemykset pelistä lähes täydellisesti. Ihmettelen, että itselle ei oikeasti ole koskaan tullut mitään kunnon takaperinluistelijoita vastaan.

Divarit oli aivan loistava pelimuoto, olis hiponu täydellisyyttä, jos ykkösdivarin voittamisen jälkeen olis joukkue saanut jonkinlaisen pytyn. Rivalssia ei kerkeä ikinä pelaamaan niin montaa peliä, että pääsisi äärimmäiseen. Tulee kyllä väännettyä sitä siltikin. Chämppiä joskus jaksaa muutaman ottelun tahkoa, yksinkertaisesti taidot eivät vaan riitä enää tietyssä kohtaa, joten en näe pelaamisessa silloin mitään iloa. Ja joo ”siinähän oppii parhaiten kun pelaa parempiaan vastaan” Ei todellakaan opi yhtään mitään, varsinkaan kun pelitapa ko. Vastuksilla on aina lähes identtinen.

Mitä omaan pelaamiseen tulee, niin vaihtelee aikalailla fiiliksen mukaan. Joskus saatan heittää kiekkoa päätyyn irtokiekoksi ja rynniä perään, kontrollilähtöjä sun muuta ”oikeaa jääkiekkoa” Välillä on mukavaa hikoilla, mutta silloin peli menee myös enemmän tunteisiin. Maaleja yritän mahdollisimman paljon tehdä suorilla vedoilla tai ripareilla, toki en tietenkään jätä käyttämättä tilaisuutta jos maalin eteen pääsee kulmasta vastustajan toheloinnin vuoksi. Eniten maalinteossa verenpainetta nostaa se, että oikeasti kunnon syöttökuvion ja totaalinen vastustajan jallittaminen, johtaa juuri mainitsemaasi maalivahdin kumiukkotyyliseen torjuntaan. On muutenkin vähän outoa, kun kovat suoraan syötöstä lähtevät kudit eivät uppoa, mutta kiekon tökkäisyyn maalivahti ei koskaan ehdi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös