NHL 22 – yleinen keskustelu

  • 207 826
  • 1 301
Joo en tiedä kumpi tässä on tällä hetkellä rasittavampaa, tekoälyn täydelliset syötöt vai se että käytännössä kaikki minun vähänkin paremmat syötöt onnistutaan katkaisemaan, oli tilanne mikä tahansa.
Kokeilin AlTiton slidereiden suosittelemaa syötöntarkkuutta laittaa CPU:lle, eli täysin nollille. Samalla myös CPU:n syötön vastaanottamisen helppoutta lähes minimiin. Tällä keinolla se väheni siihen 85%-88% asteelle. Ainakin omissa käsissäni peli helpottui tosin liikaa, ja tekoälystä tuli melko tuhnu. Nostin takaisin vähän korkeammalle kumpaakin jotta saisi vastusta ja varmaan joutuu elämään tämän prosentin kanssa, koska itse pelissä tulee kuitenkin syötönkatkoja ihan kivasti ja riittävästi tarpeisiini.

Tärkeimmät statistiikat itselleni ovat tosiaan laukaukset, tai paremminkin torjunnat. Vuodesta toiseen on ollut hankala saada laukaukset sopivalle tasolle niin, että oman maalivahdin torjuntaprosentti ei olisi alle .900.

Tässä viimeisin tulos nykyisillä asetuksilla. Vastustajan jäähyherkkyyttä täytynee pienentää hieman (Nyt täydet 100). Pelitapahtumiin nähden olin sen verran purjeessa että vastustaja otti liikaa jäähyjä. Laukaukset ihan ok, jos katsoo maalimääriä. Täytynee ottaa muutama peli alle ja katsoa pysyykö pakka kasassa.


TOROTT
Maalit12
Laukaukset2023
Taklaukset1717
Hyökkäysalueaika05:0609:00
Syöttäminen89,6%82,5%
Aloitusvoitot1115
Rangaistusminuutit12:0004:00
Ylivoima0/20/5
Ylivoima-aika04:0010:00
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Tänään tuli ostettua PS4 versio ja jostain syystä menty huonompaan suuntaan kuin edellinen teos, tai en sitten tiedä onko se enemmän autenttista ettei nää milloin kiekko on itsellä hallussa ja poket osuu jostain 10m päästä. Peli myös täytetty aivan turhilla animaatioilla esim nuo pyörähtelyt ennen jokaista aloitusta. Sitten usein pakottaa katsomaan uusinnan maalista vaikka kuinka koittaa jatkaa peliä. Samat ja ainoat maalintekokaavat takatolppa ja etukulma tukevasti voimissaan siitä en toki yllättynyt mutta visuaalisesti otettu mielestäni takapakkia ja pelaajakuvatkin näyttävät olevan jotain pari vuotta vanhoja.
 
Eli nyt jos aloitan Be a Pron esimerkiksi memorial cupista niin varaustilaisuuden jälkeen esim Ovechkin on Washingtonissa eikä Vegasissa? Anteeksi tyhmä kysymys mutta olen änärin kanssa aika keltanokka.

Olisihan se pitänyt arvata. Vasemmalla kädellä tehty tämäkin kokoonpanopäivitys. Liigassa ja AHL:ssä nopeasti katsottuna vääriä/puuttuvia pelaajia. NHL:ään nopeasti vaan hutaistu nuo pakolliset tulokkaat seuroihinsa. Huoh.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kokeilin AlTiton slidereiden suosittelemaa syötöntarkkuutta laittaa CPU:lle, eli täysin nollille. Samalla myös CPU:n syötön vastaanottamisen helppoutta lähes minimiin. Tällä keinolla se väheni siihen 85%-88% asteelle. Ainakin omissa käsissäni peli helpottui tosin liikaa, ja tekoälystä tuli melko tuhnu. Nostin takaisin vähän korkeammalle kumpaakin jotta saisi vastusta ja varmaan joutuu elämään tämän prosentin kanssa, koska itse pelissä tulee kuitenkin syötönkatkoja ihan kivasti ja riittävästi tarpeisiini.
Joo pitää nyt vähän tutkia mikä olisi itselle se sopiva säätöasetus tuohon. Toisaalta sen verran vielä noista tekoälyn syötöistä niin paljonhan ne tekee noita "helppoja syöttöjä" eli keskialueella antaa niitä idioottivarmoja syöttöjä toisilleen, se varmaan osaltaan nostaa sitä syöttöprosenttia. CPU:n hyökätessä osaan aika hyvin puolustaa ne pois, suurin osa niiden maaleista tulee itse asiassa noiden ihan älyttömien pomppujen kautta mikä kääntyy aina tekoälylle.

Sen tässä on huomannut että se "satunnaisuus" tosiaan tarkoittaa käytännössä 9/10 kertaa sitä että kiekko menee tekoälyn kannalta edullisesti. Nyt on ehkä pahimmat hajoilut saatu pois itseltä kun vähän on itsekin yksinkertaistanut pelaamista. Onhan se totta että nuo yliluonnollisen hyvät syötöt on oikeastaan ainoa tapa miten tekoälyn saa kunnolla haastavaksi itselle.

Kokoonpanojen suhteen sellaista lievää hymyilyä aiheutti Tuukka Rask. Kaveri nimittäin tuli vastaan Buffalossa. Joo, onhan se teknisesti vapaa agentti mutta fakta taitaa olla kuitenkin se että mihinkään muualle Rask ei tule sopimusta tekemään kuin Bostoniin. En edes muistanut koko miestä ennen kuin oli eka peli Bostonia vastaan. Rask oli sitten tehnyt jonkun 3,5 millin sopimuksen Buffaloon ja kokonaisuus on 90. Semmosta joo. Olisihan tuo saattanut itsellekin kelvata noiden mrazekien ja muiden turhakkeiden tilalle. Ei sekään toki varmaan sen paremmin olisi kiekkoja torjunut, muttta olisi edes vähän parempi veskari.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samat ja ainoat maalintekokaavat takatolppa ja etukulma tukevasti voimissaan siitä en toki yllättynyt

Tekisi nyt oikeasti mieli kysyä, että eikö nämä ole nyt ihan oikeassakin elämässä aika varmoja paikkoja, jos päästät sen syötön takatolpalle tai päästät toisen vetämään parhaalta vetosektorilta. Kyllä tuossa mielestäni tulee myös kivasti ihan suorista vedoista sekä ohjureita ja ripareista maaleja. Myös tuota takatolpalle syöttämistä on sen verran vaikeutettu, että ainakin osissa tilanteissa siitä voi syyttää ihan omaa puolustamista.
 
Osaako joku kertoa miten varmistaa, että EA Play ei enää veloita minulta kuukausittain rahaa. Lisäsin kortin PSN Storeen ja ostin EA Playn sieltä kautta ja sen jälkeen poistin korttitiedot Storesta. Riittääkö tämä katkaisemaan EA Play tilauksen vai mitä pitää tehdä?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osaako joku kertoa miten varmistaa, että EA Play ei enää veloita minulta kuukausittain rahaa. Lisäsin kortin PSN Storeen ja ostin EA Playn sieltä kautta ja sen jälkeen poistin korttitiedot Storesta. Riittääkö tämä katkaisemaan EA Play tilauksen vai mitä pitää tehdä?
Tietääkseni tuo ei riitä. Sun pitää mennä Storen oikean yläkulman kolmeen pisteeseen, siitä tilauksiin, jossa voit katkaista EA Playn automaattisen veloituksen.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Osaako joku kertoa miten varmistaa, että EA Play ei enää veloita minulta kuukausittain rahaa. Lisäsin kortin PSN Storeen ja ostin EA Playn sieltä kautta ja sen jälkeen poistin korttitiedot Storesta. Riittääkö tämä katkaisemaan EA Play tilauksen vai mitä pitää tehdä?

Omissa käyttäjätiedoissasi on kohta "Tilaukset" josta löydät EA Playn ja sieltä valitset "Poista automaattinen uusinta". Tuolla tavalla välttämättä korttitietoja ei tarvitse poistaa mutta meni se varmaankin noinkin että poistit korttitiedot koska sitten eivät voi veloittaa ellei lompakossa ole rahaa. Eli ehkä kannattaa kuitenkin poistaa automaattinen uusinta käytöstä.

Ainakin itselläni oli alussa kun otin EA Playn (silloin EA Access-nimellä) korttitiedot ja kun poistin ne niin olen saanut uusittua tilauksen lompakon kautta eli kun siellä on ollut rahaa. Korttitiedot nähtävästi pitää olla vain rekisteröityessä ja ehkä niillä on kuukausitilauksessa enemmän merkitystä kuin vuositilauksessa. Itselläni uusinta on hoitunut vuosittain lompakossa olevien rahojen kautta eikä korttitietoja enää ole tarvinnut olla myöhemmin.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tekisi nyt oikeasti mieli kysyä, että eikö nämä ole nyt ihan oikeassakin elämässä aika varmoja paikkoja, jos päästät sen syötön takatolpalle tai päästät toisen vetämään parhaalta vetosektorilta. Kyllä tuossa mielestäni tulee myös kivasti ihan suorista vedoista sekä ohjureita ja ripareista maaleja. Myös tuota takatolpalle syöttämistä on sen verran vaikeutettu, että ainakin osissa tilanteissa siitä voi syyttää ihan omaa puolustamista.
Tämä on ollut mukava huomata, että nämä kaverit jotka hakevat vain sitä syöttöä takatolpalle eivät tässä änärissä pärjää. Ovat olleet taitavia pelaajia, ja olen ollut pelillisesti alakynnessä useassa pelissä, mutta tässä pelissä tuntuu että tiukasti puolustamalla ja kaverin virheitä kyttäämällä voi pärjätä. Sopii meikäläiselle erittäin hyvin kun olen selkeästi taitavampi puolustus- kuin hyökkäyspäässä.
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän tämä vaan maistuu. Ei ole tähän mennessä oikeastaan muuta valittamisen arvoista kuin tuo ylitehokas pokecheck jota voi surutta naputtaa suunnasta kuin suunnasta, jäähyjä siitä tulee todella harvoin.
 

ipaz

Jäsen
Olisihan se pitänyt arvata. Vasemmalla kädellä tehty tämäkin kokoonpanopäivitys. Liigassa ja AHL:ssä nopeasti katsottuna vääriä/puuttuvia pelaajia. NHL:ään nopeasti vaan hutaistu nuo pakolliset tulokkaat seuroihinsa. Huoh.

Eikös tämä ensimmäinen kauden alun jälkeinen päivitys ole aina ollut hutaisten tehty. FA-listalla varmaan vieläkin Marcus Kruger ja Jussi Jokinen jo tiedä monettako vuotta putkeen. NHL-sarja on väheksynyt rosteripäivityksiä vuosikaudet.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tämä vaan maistuu. Ei ole tähän mennessä oikeastaan muuta valittamisen arvoista kuin tuo ylitehokas pokecheck jota voi surutta naputtaa suunnasta kuin suunnasta, jäähyjä siitä tulee todella harvoin.

Samaa mieltä, mukavaa pelaamista Hutissa ollut, mutta tuo pokettaminen alkaa välillä semisti vituttamaan. No sitten vaan itse samalla mitalla, koko ajan vaan pokella, jos on sellainen vastustaja vastassa.
Parhaita on ne pelit, kun molemmat pelaa "Jääkiekkoa" ja erilaisia tilanteita tulee. Ei pelkkää pokea ja kiekonsuojauspörräämistä.
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samaa mieltä, mukavaa pelaamista Hutissa ollut, mutta tuo pokettaminen alkaa välillä semisti vituttamaan. No sitten vaan itse samalla mitalla, koko ajan vaan pokella, jos on sellainen vastustaja vastassa.
Parhaita on ne pelit, kun molemmat pelaa "Jääkiekkoa" ja erilaisia tilanteita tulee. Ei pelkkää pokea ja kiekonsuojauspörräämistä.

Juuri näin, suurin osa ollut kyllä ihan mukavia pelejä ja sitte on näitä pokecheckin spämmääjiä, joita vastaan voi hyvällä omallatunnolla hakata myös pokea surutta.
 

Nemonieminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Isles
Tekisi nyt oikeasti mieli kysyä, että eikö nämä ole nyt ihan oikeassakin elämässä aika varmoja paikkoja, jos päästät sen syötön takatolpalle tai päästät toisen vetämään parhaalta vetosektorilta. Kyllä tuossa mielestäni tulee myös kivasti ihan suorista vedoista sekä ohjureita ja ripareista maaleja. Myös tuota takatolpalle syöttämistä on sen verran vaikeutettu, että ainakin osissa tilanteissa siitä voi syyttää ihan omaa puolustamista.
Täysin samaa mieltä että noi menee oikeastikin maaliin, turha noista on valittaa!
 

Naimunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Karhut, Chicago Blackhawks
Ei vittu mitä paskaa taas, onko samaa muilla?

jokainen eashl-matsi keskeytyy jossain noin puolenvälin tienoilla synkronointeihin ja tätä jatkuu loputtomiin asti. Välillä peliä pääsee jatkamaan huimaan seuraavaan pelikatkoon asti kunnes taas sama homma..
 

Johannes77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Karvilan kivekkäät ja Old Hogs
Minua tuo poke homma ei haittaa pätkääkää. Ennemmin helvetin peruuttelijat. Jos on yhtää katsonut vaikkapa tv:stä lätkää niin siinähän poketetaan kokoajan ja häiritään mailalla muutenkin. Tämä on mailalla pelattava peli.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei vittu mitä paskaa taas, onko samaa muilla?

jokainen eashl-matsi keskeytyy jossain noin puolenvälin tienoilla synkronointeihin ja tätä jatkuu loputtomiin asti. Välillä peliä pääsee jatkamaan huimaan seuraavaan pelikatkoon asti kunnes taas sama homma..
Juu, EASHL on valitettavan rikki tällä hetkellä. Viikko ilman hotfixiä. Aikamoista.

Pakko sanoa että tuo L2:n käyttäminen kiekon suojaamiseen on aivan älyttömän rasittavaa ja tekee pelistä vitun vaikean EASHL:ssä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minua tuo poke homma ei haittaa pätkääkää. Ennemmin helvetin peruuttelijat. Jos on yhtää katsonut vaikkapa tv:stä lätkää niin siinähän poketetaan kokoajan ja häiritään mailalla muutenkin. Tämä on mailalla pelattava peli.
Näinkin, mutta välillä tuntuu että se pokettamisen vaikutus on ihan liian tehokas. Aiemmissa änäreissä ei ainakaan oman mielikuvaan tuntunut tuollaiselta että se kiekko lähtee niin helposti lavasta, nyt tuntuu lähtevän ihan mitättömästä hipaisusta.
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua tuo poke homma ei haittaa pätkääkää. Ennemmin helvetin peruuttelijat. Jos on yhtää katsonut vaikkapa tv:stä lätkää niin siinähän poketetaan kokoajan ja häiritään mailalla muutenkin. Tämä on mailalla pelattava peli.

Juu poketetaan kyllä, mutta pahimmillaan tuon spämmääminen on ihan naurettavaa kun maila voi tulla vaikka pelaajan takaa jalkojen läpi suoraan kiekkoon. Eihän oikean jääkiekon pokettaminen oo mitään tähän verrattuna.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kun änäriä olen lähinnä pelannut kavereiden kanssa samalla sohvalla, niin synkro-virheet ovat olleet tuttuja vain nettikeskusteluista. Eilen kuitenkin sellainen pamahti kun tätä 10h kokeilua kaverin kanssa tahkottiin. Eli siis ihan perus pikapelissä yhden konsolin ääressä peli kertoi että ”synkronoidaan”, ja itse matsi pyöri tuon näytön takana omalla painollaan. Minneköhän helvettiin se peli piti synkronoida? Ei voinut ainakaan olla pidempi matka kuin käyttömuistin ja massamuistin väli pleikkarissa.
 

nksh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Vähän vaikea päästä sisään usean vuoden tauon jälkeen, muutaman offline pelin pelaillut konetta vastaan mutten ole suuremmin tykännyt vielä. Samat maalivahdin ärsyttävät animaatiot, jäyhät vaihtopenkkiläiset ynnä muut iskee muistinsyövereistä ikävästi mutta ei niistä sen enempää. Millä asetuksilla pelailette kun nyt pakasta vedettynä ohjauksessa tuntuu olevan ihan liikaa viivettä? Aivan kuin tervassa mentäisiin. Peli tuntuu jotenkin raskaalta valikoita myöden. PS5 alustana.
 
On tää be a pro ihan vitsi. Peli vastustajalle 4-1 ja valmentaja haluaa vahvat vaihdot loppu pelissä. No pääsemme maalin päähän ja annan toiseen maaliin syötön. Vikalla minuutilla kaveri sitten tekee tyhjiin ja olen kentällä. Tästä hyvästä valmentaja lyttää ja miinusta tulee koska kaverin maali oli veitsen kääntämistä haavassa. Muutenkin tuntuu että kaikki pitää tehdä itse
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Vissiin uusi Tuner julkaistu tänään? Peli tuntuu taas samalta kuin NHL 21. Syötöt menee läpi, poke checkit ei tee mitään, irtokiekot liimautuu vastustajan lapaan takaisin.
 
On tää be a pro ihan vitsi. Peli vastustajalle 4-1 ja valmentaja haluaa vahvat vaihdot loppu pelissä. No pääsemme maalin päähän ja annan toiseen maaliin syötön. Vikalla minuutilla kaveri sitten tekee tyhjiin ja olen kentällä. Tästä hyvästä valmentaja lyttää ja miinusta tulee koska kaverin maali oli veitsen kääntämistä haavassa. Muutenkin tuntuu että kaikki pitää tehdä itse
Onko edelleen niin että jos olet vaikka rouhija tai kovanaama rooliltasi odotetaan sinulta silti vain pisteitä ja maaleja? Onko roolin mukaisia tehtäviä tullut mukaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös