NHL 22 – yleinen keskustelu

  • 207 498
  • 1 301

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Vissiin uusi Tuner julkaistu tänään? Peli tuntuu taas samalta kuin NHL 21. Syötöt menee läpi, poke checkit ei tee mitään, irtokiekot liimautuu vastustajan lapaan takaisin.

Toivottavasti samaan ei mentäisi. Tykkäsin paljon tästä uuden änärin gameplaysta ainakin ennen tätä päivitystä, realistisemman tuntuista ja syöttäminen on vaikeampaa jne. Viime änäri taas oli melkoisen kauheaa pelattavaa, johtuen juuri tuosta syöttämisen helppoudesta, mikä johti pelkkiin onetimermaaleihin ja käsittämättömän tylsiin peleihin.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Millä asetuksilla pelailette kun nyt pakasta vedettynä ohjauksessa tuntuu olevan ihan liikaa viivettä? Aivan kuin tervassa mentäisiin. Peli tuntuu jotenkin raskaalta valikoita myöden. PS5 alustana.

Pelaan franchise modea ja olen tässä nyt muutaman päivän hakenut säätöjä. Mulla on täysi simulaatio, vaikeustasona tähtipelaaja ja lämärin ja rannelaukauksen tarkkuutta nostettu molemmille koneelle ja itselle kumpaakin 15 pykälää. Koska tossa täyden simulaation normiasetuksessa äijät ei osu kolmesta metristä edes ladon seinään. Lopulta päädyin ottamaan myös tossa moodissa pelaajien asenteen pois päältä, koska tuntui, että mitä enemmän turpaan tulee, niin sitä huonommiksi pelaajat tulee.
Näillä asetuksilla tuntuis nyt aika hyvältä.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Toivottavasti samaan ei mentäisi. Tykkäsin paljon tästä uuden änärin gameplaysta ainakin ennen tätä päivitystä, realistisemman tuntuista ja syöttäminen on vaikeampaa jne. Viime änäri taas oli melkoisen kauheaa pelattavaa, johtuen juuri tuosta syöttämisen helppoudesta, mikä johti pelkkiin onetimermaaleihin ja käsittämättömän tylsiin peleihin.
Kaveri veti mustekala X-factorilla CHEL:Ssä eikä koko paska aktivoitunut kertaakaan. Jotain siellä on muutettu, suoraan sanottuna sontaa.
 
Millä asetuksilla pelailette kun nyt pakasta vedettynä ohjauksessa tuntuu olevan ihan liikaa viivettä? Aivan kuin tervassa mentäisiin. Peli tuntuu jotenkin raskaalta valikoita myöden. PS5 alustana.
Supertähti, täysi simulaatio ja 8 min erät. Kamerana true broadcast, visuaaliset jutut autenttiselle ja ilmaisimet pois. CPU jäähyt 90, CPU syötöt vähän heikommaksi ja pelinopeus kolmosella, koska muuten lagaa (tätä voi kompensoida laskemalla vähän luistelujuttuja)
 
Onko edelleen niin että jos olet vaikka rouhija tai kovanaama rooliltasi odotetaan sinulta silti vain pisteitä ja maaleja? Onko roolin mukaisia tehtäviä tullut mukaan?
Pelannut vain pelinrakentajalla, mutta kuullut juttua että joo vain pisteillä on merkitys. Muutenkin nuo valmentajan tehtävät ja jäällä tehdyt asiat ei matchaa ollenkaan, juuri samanlaista kuin tuo mun ensimmäinen viesti.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Huhhu, nyt kyllä peli tarjoaa huonoja yhteyksiä. 45 minuuttia yrittänyt löytää pelejä eashl:n dropista, eikä toivoakaan vihreästä palkista. Ei jumalauta.
 
Pelannut vain pelinrakentajalla, mutta kuullut juttua että joo vain pisteillä on merkitys. Muutenkin nuo valmentajan tehtävät ja jäällä tehdyt asiat ei matchaa ollenkaan, juuri samanlaista kuin tuo mun ensimmäinen viesti.
Eipä varmaan tartte tota sitten vielä ainakaan aloittaa vaikka ideasta tykkäänkin, varsinkin nyt kun on tullut taas tarinamuotoa mukaan. Jos haluan olla poliisi kentällä 2m 110kg pakkina en todellakaan pelaisi kaikkia ylivoimia ja olisi pistemies, vaan nimenomaan puolustaen omaa päätä ja omia tähtiukkoja. Sitä mie haluaisin. Plussat ja kehut tulisi taklauksista ja oman pään pitämisestä puhtaana. Valmentaja antaisi tehtäväksi kovia taklauksia 10 per peli, puolusta ykkösketjun ukkoja jos saavat kovuutta, pidä alivoimalla oma maali puhtaana yms.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huhhu, nyt kyllä peli tarjoaa huonoja yhteyksiä. 45 minuuttia yrittänyt löytää pelejä eashl:n dropista, eikä toivoakaan vihreästä palkista. Ei jumalauta.
Jos se löytää pelaajia vain jostain jenkeistä, niin sitten voi olla vain pelaajat kortilla. Muuten saattaa olla omassa yhteydessä mätää, jos kaikkien kanssa näyttää muuta kuin vihreää.
 

Jerkkuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Mites tota porukoilla varsinkin sparri pelaajilla ja miksei clubi pelaajillakin, niin mites on nyt vaikuttanut se että osa pelureista lähteny pelaamaan PS5 puolelle. Nyt vähän aikaan on taas tilanne että community on ns splitannut. Onko vaikeuttanut pelin löytämistä? Tiedä sitten miten suuri osa pelureista ja communitystä siirtynyt PS5 puolelle..
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mites tota porukoilla varsinkin sparri pelaajilla ja miksei clubi pelaajillakin, niin mites on nyt vaikuttanut se että osa pelureista lähteny pelaamaan PS5 puolelle. Nyt vähän aikaan on taas tilanne että community on ns splitannut. Onko vaikeuttanut pelin löytämistä? Tiedä sitten miten suuri osa pelureista ja communitystä siirtynyt PS5 puolelle..
EASHL:n osalta vaikuttaa siltä, että valtaosa pelaa PS4:n puolella, vaikka käytössä olisikin PS5. Yksi syy tähän on ECL, joka pelataan kuitenkin PS4:n puolella ja lisäksi lähes jokaisesta joukkueesta löytyy edelleen pelaajia, joilla ei ole PS5 käytössä.

Pelejä on toistaiseksi löytynyt hyvin PS4:n puolella. Itselläkin käytössä PS5, mutta pelkästään PS4-versiota on julkaisusta lähtien pelattu.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
EASHL:n osalta vaikuttaa siltä, että valtaosa pelaa PS4:n puolella, vaikka käytössä olisikin PS5. Yksi syy tähän on ECL, joka pelataan kuitenkin PS4:n puolella ja lisäksi lähes jokaisesta joukkueesta löytyy edelleen pelaajia, joilla ei ole PS5 käytössä.

Pelejä on toistaiseksi löytynyt hyvin PS4:n puolella. Itselläkin käytössä PS5, mutta pelkästään PS4-versiota on julkaisusta lähtien pelattu.

ECL:ä kaksi eri konsolisukupolvea ei vaikuta niin paljoa - mitä yleisesti voisi tässä tilanteessa - koska voidaan sopia että pelataan sillä konsolisukupolvella mille löytyy eniten joukkueita. Mutta myönnän olleeni niissä ennakoinneissani - mitä joitakin kuukausia sitten esitin - väärässä ja teen sen ilolla. Otin melkoisen synkän skenaarion EASHL:ä mitä tässä tilanteessa olisi voinut käydä ja onneksi näyttää vahvasti ettei se toteutunut.

Sen sijaan EASHL:än surkea toimivuus alkuvaiheessa on yllättänyt minut. 20 ja 21-versioissa ei ollut samanlaista ongelmaa. Taisi olla eilen tai toissapäivänä joku päivitys kuulemma julkaistiin ja en tiedä miten se on vaikuttanut koska sen jälkeen en ole pelannut EASHL:ä.

Meillä on nyt uusi joukkue koska aiemmin perustetun Raindancersin perustaja siirtyi muualle (koska sai pelipaikan sieltä mistä halusi alunperin) joten aloitimme uudestaan, uudella seuralla jolla oma identiteetti. Seuran nimi on Puckrats ja toistaiseksi mukaan mahtuu mutta meillä on kuitenkin niissä peleissä mitä olemme saaneet pelattua - sekä Raindancersin että Puckratsin kanssa - ollut helppoa saada täyden miehistön pelejä. Näin ollen emme ole akuutissa pelaajapulassa mutta emme vielä ole sulkeneet ovia mahdollisilta uusilta pelaajilta koska hyvä olisi olla rosterissa ehkä 8-10 pelaajaa nykyisen noin 6-7 sijasta.

Edit: Kävin katsomassa niin rosterissa meillä on tällä hetkellä 7 pelaajaa ja yksi paikka on varattu @Heatley lle joka pelasi Raindancersissa joten etusijalla siten vanhana pelaajana. Tuolloin olisi kahdeksan rosterissa jos hän haluaa jatkaa Puckratsissä. Näinollen sanoisin että kahdelle pelaajalle olisi vielä tilaa joukkueessa koska kaikki eivät aina pääse pelaamaan ja tavoitteena on saada joka kerta täysi joukkue kaukaloon ilman botteja ja stuntteja.
 
Viimeksi muokattu:
Vähemmän yllättäen Pistelinko87:n tie on ollut kivikkoinen änärin parissa. Ensinnäkin pelinhankinta. Julkaisu perjantaina hyppäsin fillarin selkään ja pyöräilin lähi-elektroniikkakauppaan. Mairea hymy korvissa pelihyllylle mennessäni huomasin, että NHL 22 -hylly oli tyhjä.

Marssin hieman turhautuneena kassalle. Kysyin, että missäs helvetissä se uusi änäri on. Johon työharjoittelua poika ääni vapisten sanoi, että en osaa sanoa. Kuumennuin hieman ja aloin ihmisten keskellä korottamaan ääntäni, että et tiedä vai. Hän kuulutti paikalle toisen myyjän, joka törkeästi nauraen sanoi, että pelit tulevat meillä valittettavasti myyntiin iltapäivällä, kun tilaus myöhästyi. Kävelin myyjän kanssa samaa matkaa ulos kaupasta ja tinkasin edelleen, että miten on mahdollista että peli ei ole tullut.

Myyjä rauhoitteli, että rauhoitus nyt. Paikalle tuli myös kauppakeskuksen vartija ja hän käski poistumaan paikalta, jos en osta mitään. Huutelin edelleen vartijan olan yli mm. että "en oo tulos iltapäiväl takaisin, en ole käyttämässä neljääkymmentä euroa teidän kauppaan, ähäkutit!".

Matka jatkui sen jälkeen läheiseen elektrooniikkaliikkeeseen, jossa vanhempi naismyyjä oli todella kuutamolla. Tulin paikalla ja otin aurinkolasit päästäni ja sanoin "moromoro, mis uus änäri". Myyjä katsoi ihmeessään ja totesi "anteeksi mikä" johon vastasin "niin siis, että uusi NHL 22 -videopeli". Myyjä oli autuaan tietämätön ja lähdin kaupasta menemään.

Onneksi 7 kilometrin päässä ollut Prisma pelasti minut. Juoksin kaupan käytävää pitkin pelihyllylle ja ystävällinen miesmyyjä näytti minulle missä uusi änäri oli. Hymy valtasi Pistelingon suupielet. Menin kassalle ja ostokset maksoivat 41 euroa, koska ostin myös kotimatkalle Fazerin uutuus suklaapatukan Islannin. Uskomatonta, että pelinhankintaan meni koko aamupäivä, varsinkin kun ilmoitin pomolleni "tulevani myöhässä töihin kiireellisen menon vuoksi".

Pääsin kotiin töistä iltapäivällä ja pelasin koko viikonlopun!

Botit tuntuvat tässä pelissä tekevän mitä haluavat. Tästä kerron stoorin myöhemmin!
 
Viimeksi muokattu:

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse pelaan konetta vastaan pelkästään enkä tuolla onlinessa. Miten he'*::*ssä pelaajat voivat olla näin hitaita vaikka kaikki säädöt pistää täysille? Tosta ei meinaa saada autenttisen näköistä touhua vaikka mitä tekis. Ja mitä tähän peliin on tuotu uutta? Joku älytön x-factor mistä näet missä joku pelaaja on hyvä. Valikko tuntuu bugittavan. Mainostetaan että kaikki uutta ja hienoa ja todellisuudessa ei viitsitä edes Liiga joukkueiden logojen värejä pistää oikein... Onneksi täällä voi purkaa kiukkua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä mä muuten sanon että n. 95% näistä tekoälyn tekemistä paskapomppumaaleista voisi välttää sillä jos se oman kiekottoman pelaajan valinta olisi edes vähän loogista. Ei vaan vittu mitenkään ikinä vaihdu sinne mihin pitäisi ja kohta on kiekko lyöty tyhjään maaliin.
 

Juna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ostin tosiaan uusimman NHL:n muutaman vuoden tauon jälkeen. Vannoutuneena offline-pelaajana aloitin seuratilan lopulta Columbuksella, koska tuolla Seattlen naurettavalla farmijoukkueella ei pystynyt pelaamaan. Loin ehkä parisenkymmentä pelaajaa, muun muassa noita Columbuksen KHL- ja NCAA-prospecteja, jotka pelistä puuttuu.

Joitain satunnaishuomioita ensimmäisten pelikertojen jälkeen:
- Maalinteko huomattavasti vaikeampaa kuin edellisessä omistamassani versiossa (NHL19). Kolme peliä pelattuna tähtipelaaja-vaikeustasolla viiden minuutin erillä, ja olen saanut 80 laukauksella yhden maalin, hieno sivallus Bjorkstrandilta. Ottelut olen hävinnyt 0-1, 0-1 ja viimeisimmän 1-2 jatkoajalla.
- Tietokone ampuu vähän aiempaa hanakammin, ja omallekin maalivahdille tullut noissa kolmessa pelissä lähes 60 laukausta, joten sielläkin prosentit kunnossa.
- Pelaajien vaihtoarvot on aika matalat ja lähellä toisiaan. Esimerkiksi Laine on pelissä eliittikehityksellä varustettu nuori 85-kokonaisuuden pelaaja, mutta vaihtoarvonsa ei ole merkittävästi parempi kuin vaikka saman tasoisella ylipalkatun sopimuksen omaavalla ikämiehellä Voracekilla. Eron tulisi olla aika merkittävä, jos ajatellaan nimenomaan sitä, millaisiksi heidät on tuohon peliin tehty. Aikeissani oli ja on edelleen kaupata Laine, mutta vastine jäänee pettymykseksi.
- Vaihtotoimintoihin oli ilmestynyt ainakin minulle entuudestaan tuntematon "etsi kauppa" -painike, josta pystyi katsomaan kenelle tahansa pelaajalleen valmiita kauppoja, mihin muut joukkueet olisivat valmiita. Tämä oli kätevä tapa heittää rosterin ulkopuolelle jääneet pienehkön vaihtoarvon pelaajat pihalle, muun muassa Max Domin sain vaihdettua tällä tavalla pariin varausvuoroon. Joillekin pelaajille noita vaihtotarjouksia oli lähes 20, mutta esimerkiksi Laineelle tai edes Werenskille ei ollut ainuttakaan. Se vähän ihmetytti, ettei yksikään joukkue olisi kiinnostunut Werenskistä.
- Itse pelaaminen tehottomuden lisäksi oli jotenkin tukkoista. Minulle ei ainakaan vielä uponnut tämä pomppivampi ja vaikeammin käsiteltävä kiekko. Oli hivenen ärsyttävää, kun hieman huonomman kiekonhallinnan Andrew Peeke ei saanut varmaan yhtään syöttöä kiinni, vaan kaikki meni jotenkin lavan läpi. No eiköhän tähänkin totu, onhan sentään vähän erilaista. Tai sitten, jos ei totu, niin tulee suutuspäissään heivattua tuo Peeke hiuksista vittuun, ja hommattua Bobi Lehtonen takaisin työmaalle.
- Ketjujen kemiat ja niiden merkitys oli minun makuuni liian monimutkainen. Eniten tässä hämmensi se, että yksi kolmikko, johon oli kasattu työmyyrä, pelinrakentaja ja maalintekijä sai kemiakseen +3 ja toinen samoin roolitettu ketju -2. Enkä suoraan sanottuna ymmärtänyt saati jaksanut alkaa selvittelemään mistä moinen edes johtuu. Menee jo minullekin liian pikkutarkaksi hieromiseksi.
- Muutamia muitakin pienempiä uudistuksia (valmennuksen palkkaaminen, paljon hehkutettu x-factor yms.) oli, mutta niihin ei mielipiteitä näin lyhyellä otannalla voi tietenkään olla. Enkä usko, että olisi jatkossakaan. Vaikuttaa minulle vähän sellaisilta "ihan sama" -uudistuksilta.

Yleisvaikutelma ehkä pieni pettymys, mutta ei minulta tuon pahempaa kritiikkiä varmasti heru jatkossakaan. Eiköhän tuohon kohta totu, ja pelaile säännöllisen epäsäännöllisesti helposti sen pari-kolme vuotta, kuten aiempiakin versioita.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Olenkohan ainoa josta tuntuu, että tekoäly tekee tässä maaleja ihan vitun helposti? Saatan pyörittää peliä 80% vastustajan alueella, tekoäly saa muutaman paikan koko pelissä ja naulaa niistä. Jatkuvasti.
 
Olenkohan ainoa josta tuntuu, että tekoäly tekee tässä maaleja ihan vitun helposti? Saatan pyörittää peliä 80% vastustajan alueella, tekoäly saa muutaman paikan koko pelissä ja naulaa niistä. Jatkuvasti.
Et. Näin on ollut jo vuosia ja aika vähän tuolle asialle voi tehdä, jos haluaa pelata vähänkään haastavaa tekoälyä vastaan ja kun momentum iskee tekoälylle vauhtia. Omaa maalivahtia voi säädellä tehokkaammaksi, mutta se on haastava saada hyvään balanssiin.

Itse olen tyytynyt kurinalaiseen keskustan puolustamiseen, eli otan sentterin / laiturin omassa päässä haltuun ja puolustan keskustan pois mailapelillä pakottaen tekoälyn laukomaan sivuilta, jolloin he eivät saa maalia niin helposti aikaiseksi. Tämä onnistuu niin kauan, kun tekoäly ei omaa liimalapaa ja poke check toimii, tai pelaajan vaihtaminen toimii kuten olettaisi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En tiiä, mutta on tää jotenkin ihan helvetin rasittavaa välillä. Omat pelaajat tuntuu etenkin ihan saatanan heikoilta ja kiekot saa riistettyä naurettavan helposti. Pienikin hipaisu ja pelaaja nurin.

Jos ihan rehellisesti pitäisi vastata jos joku kysyy että kannattaako ostaa, niin suoraan sanottuna en suosittele.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo, sellaiset puolitoista peliä jaksoin pelata nyt. Aloitin toisen dynastymoden Bostonilla kun tuli uudet kokoonpanopäivitykset, siinä hankin sitten sen Raskin vapaana agenttina mutta se nyt tuntuu kyllä selvästi paremmalta mitä tuon Toronto-tallennuksen Lankinen. Bostonilla voitin 5-1 Detroitin ja siinä taas on vähän sellainen "liian helpon" tuntuinen kun ekat 8 peliä olen voittanut.

Siirryin sitten tuohon Toronto-tallennukseen kun siinä kausi on paljon pidemmällä, olkoonkin että kokoonpanoissa on pientä viivettä ja esim. Anton Lundellin kokonaisuus on sitä luokkaa että hän pelaa AHL:ssä. Tässä tuli sitten taas ne ihan klassiset vitutuksen aiheet, eli tekoäly pyörittää halutessaan minun puolustusalueella peliä ihan miten huvittaa ja syötöt menee 100% varmuudella omille ja tik-tak-toe kiekko tyhjään maaliin. Lisäksi tekoälyn pelaajat ei tunnu väsyvän ollenkaan, siellä joku läski-Laine on puoli erää jäällä mutta jaksaa vaan pyöriä hyökkäysalueella ympyrää ja takoa ketjukavereiden kanssa kiekkoa maaliin vaikka minulla on ihan tuoreet ukot jäällä, kiekkoon vaan ei pääse.

Kamelin selän katkaisi sitten luonnollisesti se ettei Kevin Lankinen saa vittu mitään kiinni maalissa. Joo, pari ekaa maalia oli sellaisia että ei oikein mahtanut mitään mutta sitten alkoi myös se järkyttävä imurointi. Maskiton veto ja täysi aika valmistautua, tää saatanan paska imuroi sitten kainalosta vedon maaliin. Oliko että tekoäly teki kolmella perättäisellä vedolla maalin. Tähän päälle sitten tuossa pelissä se tekoäly aloitti ihan järjettömän headhunttauksen meikäläisen pelaajia kohtaan ja pelaajia tippuu aivotärähdyksen takia pois kun loukkaantuvat. Tähän kun lisää noiden omien pelaajien pumpulimaisen pehmeyden ylipäätään pysyä siinä vitun kiekossa niin ei vaan jaksa.

EA Sports - fucked up the game.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo annoin vielä pienen mahdollisuuden:

Ekaksi tekoälyn maali missä ihan älytön kiekonriisto minun hyökkäyspäässä, vastahyökkäys ja en saa mitenkään kiekkoa pois vaikka ajan niin iholle kuin mahdollista. Omat botit ei edes yritä puolustaa ja joku vitun puukäsi laukoo kiekon yläpeltiin. Pian tämän jälkeen tekoälyn pelaaja pakittaa perse edellä kuin Jaromir Jagr konsanaan maalin eteen ja kiekko maaliin. Neljä minun pelaajaa ympärillä, botit pyörii kuin puolukka siellä kuuluisalla alueella ja vaikka miten yritän niin en saa vaihdettua ketään pelaajaa siitä läheltä itselle.

Keskeytin tuon pelin ja yritin vielä kerran Bostonilla. Samaa paskaa. Sain pari maalia tehtyä, mutta tekoäly kuittasi maalit heti ihan käsittämättömillä osumilla. Toisessa veto nollakulmasta, veskari ihan kiinni tolpassa ja mitään kiekonmentävää tilaa ei ole. Paitsi kun tämä vitun veskari päättää liikkua niin se sössii kiekon itse maaliin. Tämän jälkeen toinen maali sitten jollain 10 metrin päästä katkaistulla syötöllä, pääsen sitten vielä itsekin katkomaan tekoälyn syötön mutta jotenkin magneettisesti se kiekko pomppii takaisin tekoälylle, eka veto epäonnistuu mutta Rask antaa niin vitun paskan reboundin ja tietenkään ei yhtään pakkia missään ja kiekko tyhjiin.

En mä vaan ihan tällaista jaksa. Tähän päälle sitten vielä se että tekoäly onnistuu nykyään katkaisemaan n. 99% minun omista syötöistäni vähänkin paremmassa maalipaikassa vaikka näihin asetuksiin en ole koskenut. Jos ei muuten niin se osuu sitten luistimeen tai muuten joku ihan älytön syötön katkaiseminen. Mua ei pätkääkään haittaa se että häviän pelejä ihan sellaisen normaalin pelaamisen jälkeen missä esim. itse en saa kiekkoa sisään ja tekoäly puolustaa ihan "normaalisti", mutta liian usein tulee näitä pelejä missä tekoälyn momentum on ihan järjetön ja maalit tuollaista saatanan paskaa mitä ei nää yhdessäkään oikeassa jääkiekkopelissä koskaan.

Palataan asiaan jos joskus osaavat tehdä parempia pelejä, nyt vaan tuntuu siltä että ei ihan jaksa. Mitään kunnollista kultaista keskitietä näihin ei tunnu olevan, NHL19 tuntui monelta osin tekoälyä vastaan ihan liian helpolta mutta toisaalta siinä ei sentään tällaisia paskakuvioita tullut ikinä vastaan, enemmän vitutti se ettei tekoäly laukonut kuin n. 5 kertaa pelissä. Tässä on nyt sitten etenkin alun jälkeen tullut tätä ihan ihmeellistä sekoilua, en tiedä mitä vittua on tapahtunut mutta sen alun innostuksen jälkeen tuo tuntuu tällä hetkellä ihan kelvottomalta pelata. Itse asiassa kun tarkemmin mietin niin se ei edes rajoitu tuohon tekoälyn dominanssiin, myös omilla pelaajilla esim. syöttöjen vastaanottaminen ja ihan ylipäätään syöttäminen on ihan käsittämättömän hankalaa. Syötöt lähtee ihan mihin sattuu ja jos liikkuvalle pelaajalle yrittää syöttää niin nämä ei osaa ottaa sitä vastaan. Varmaan puolet hyökkäyksistä kusee siihen kun pelaaja ei saa syöttöä haltuun vaikka se tulee suoraan lapaan.

Vittu mitä paskaa.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen tyytynyt kurinalaiseen keskustan puolustamiseen, eli otan sentterin / laiturin omassa päässä haltuun ja puolustan keskustan pois mailapelillä pakottaen tekoälyn laukomaan sivuilta, jolloin he eivät saa maalia niin helposti aikaiseksi. Tämä onnistuu niin kauan, kun tekoäly ei omaa liimalapaa ja poke check toimii, tai pelaajan vaihtaminen toimii kuten olettaisi.

Joo, maalinedus on sumoutettava tukkoon. Toi täytyisi itsellä saada vielä paremmin mukaan tuo pokecheckin käyttö, vetojen blokkailu on hanskassa jo kokolailla hyvin. Mutta kyllä ne suorat hyökkäykset vielä aika hyvin saa selvitettyä (ellei tee virhettä ja päästä tekoälyä ylivoimahyökkäykseen), mutta pahin on, kun kone pääsee kiekon kanssa oman pään kulmiin ja alkaa pyörittää. Sen tulemista kulmista ja maalin takaa maalille on helvetin hankala estää ja viimeistelykyky maalivahdin nenän edestä on jäätävä. Ensimmäinen sääntö on, että joku äijä on aina oltava maalivahdin edessä tai muuten tulee suoraan syötöstä takatolpalle ja punalamppu palaa. Omat pakit muuttuu koneen myllätessä jotenkin entistä puujalkaisemmiksi, jolloin koko kulmaan meno on monesti ihan tyhmä temppu. Parempi odottaa siellä lähellä omaa maalia, ellei ole varma. että saa pois.

Toinen mikä on pistänyt merkille ja on ollut näin jo kauemmin, että tuntuu, että kone saa jonkun viimeisen minuutin buustin, koska niin usein taistelemalla kasassa pysynyt korttitalo leviää viimeisellä minuutilla. Silloin ei saisi enää melkeinpä päästää ampumaan ollenkaan.

Mutta kumminkin, on tässä näitä säätöruuveja, joten jos jaksaa säätää, niin eiköhän sieltä se sopiva taso löydy. Aikaa ja testaamista se vaatii ja sitten vielä kun itse pelaan franchise modea, että sais vaikeustason niin, että alussa ei vielä liian hyvin pärjää, jolloin tulee painoarvoa sille joukkueen kasaamisellekin siinä.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Et. Näin on ollut jo vuosia ja aika vähän tuolle asialle voi tehdä, jos haluaa pelata vähänkään haastavaa tekoälyä vastaan ja kun momentum iskee tekoälylle vauhtia. Omaa maalivahtia voi säädellä tehokkaammaksi, mutta se on haastava saada hyvään balanssiin.

Itse olen tyytynyt kurinalaiseen keskustan puolustamiseen, eli otan sentterin / laiturin omassa päässä haltuun ja puolustan keskustan pois mailapelillä pakottaen tekoälyn laukomaan sivuilta, jolloin he eivät saa maalia niin helposti aikaiseksi. Tämä onnistuu niin kauan, kun tekoäly ei omaa liimalapaa ja poke check toimii, tai pelaajan vaihtaminen toimii kuten olettaisi.
Joo, mutta tässä versiossa on kyllä vielä pahemmin havaittavissä tätä. Siis aivan jatkuvalla syötöllä pidän tekoälyn vedot jossain alle 15 ja silti ne jollain kairaa maalit viimeistään vikassa erässä. Todella rasittavaa. Omat jätkät vetelee 90 laukasu statseilla pleikseihin ja jostain onnistuneista takatolppa syötöistä ei voi kun unelmoida.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vittu mitä paskaa.
Enhän minä pelaamatta malttanut näin vapaapäivänä olla kuitenkaan. Tein nyt sen mitä on suositeltu eli vähän tekoälyn slidereita tietyssä kohtaa alaspäin. Tämä itse asiassa auttoi vähän, toki edelleen tuo syöttöprosentti on sielä 90% tuntumassa mutta ne kaikkein järjettömimmät syötöt on vähentyneet.

Ainut vaan että tämä ei auttanut tuohon saatanan rasittavaan perusongelmaan eli kun tekoäly haluaa tehdä maalin niin kiekkoa ei saa millään pois. Äsken tilanne missä yritin kaikilla mahdollisilla keinoilla rikkoa tekoälyn tekemistä mutta en saanut edes rangaistusta itselleni aikaiseksi. En osu mailaan, en palaajan jalkaan tai mihinkään muuallekaan. Kiekko on kuin liimattuna lavassa. Sitten alkaa se vitunmoinen syöttöralli, ei mitään mahdollisuutta saada kiekkoa pois ja kohta se on maalissa. Huoh.

Ylivoimaisesti vittumaisinta tässä on se että itsellä tuolla hyökkäyspäässä ei sitten ennen tällaista onnistu mikään. Pelaajat ei kestä pystyssä, vastustaja saa kiekon pois jos luistelee ohi ja sen jälkeen tuli pari maalia putkeen sellaisella momentumilla ettei sitä saa katki mitenkään. Ihan järjetöntä.

Alan olla sitä mieltä että tämä on hyvin lähellä kaikkien aikojen vittumaisinta ja paskinta peliä koskaan. On mulla ennenkin mennyt vati nurin "liian hyvän" tekoälyn kanssa mutta ei tämä saatana ole tällaista paskaa ollut koskaan. Siis mitä järkeä tässä on? Ei pelaamisen pitäisi olla sitä että siellä on jotkut perusasetukset ja niitä pitää runkata sitten jokaisen itsensä ensin niin kauan että jollain tuurilla löytää edes välttävästi pelattavat asetukset. Ihan järjetöntä.
 

Ralph

Jäsen
Kokeilin muutaman vuoden tauon jälkeen Be a Pro -pelimuotoa. Kaksi peliä CHL:ää ja joukkue lähti siitä lomille, mutta molemmissa peleissä tehot 1+1 ja Sabres varasi meikäläisen ykkösenä NHL:ään. Tein pelaajasta duunarilaiturin, mutta laitoin toiseksi pelipaikaksi sentterin, koska monipuolinen kaveri. En haluiaisi pelata keskellä vaan vapaammin laidalla, mutta kun eka CHL-matsi meni niin hyvin, niin minut siirrettiin toiseen peliin kakkosketjun laidalta ykkösen keskelle.

Katotaan joskos Sabresissakin mua peluutettaisiin enemmän keskellä. Jack Eichelin laidalla olisi ideaali paikka, eikä niin että Eichel on kakkosen keskellä ja minä ykkösen.
 

Janilzki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Forza Azzurri
Kokeilin AlTiton slidereiden suosittelemaa syötöntarkkuutta laittaa CPU:lle, eli täysin nollille. Samalla myös CPU:n syötön vastaanottamisen helppoutta lähes minimiin. Tällä keinolla se väheni siihen 85%-88% asteelle. Ainakin omissa käsissäni peli helpottui tosin liikaa, ja tekoälystä tuli melko tuhnu. Nostin takaisin vähän korkeammalle kumpaakin jotta saisi vastusta ja varmaan joutuu elämään tämän prosentin kanssa, koska itse pelissä tulee kuitenkin syötönkatkoja ihan kivasti ja riittävästi tarpeisiini.

Tärkeimmät statistiikat itselleni ovat tosiaan laukaukset, tai paremminkin torjunnat. Vuodesta toiseen on ollut hankala saada laukaukset sopivalle tasolle niin, että oman maalivahdin torjuntaprosentti ei olisi alle .900.

Tässä viimeisin tulos nykyisillä asetuksilla. Vastustajan jäähyherkkyyttä täytynee pienentää hieman (Nyt täydet 100). Pelitapahtumiin nähden olin sen verran purjeessa että vastustaja otti liikaa jäähyjä. Laukaukset ihan ok, jos katsoo maalimääriä. Täytynee ottaa muutama peli alle ja katsoa pysyykö pakka kasassa.


TOROTT
Maalit12
Laukaukset2023
Taklaukset1717
Hyökkäysalueaika05:0609:00
Syöttäminen89,6%82,5%
Aloitusvoitot1115
Rangaistusminuutit12:0004:00
Ylivoima0/20/5
Ylivoima-aika04:0010:00

Miten olet saanut vastustajan ottamaan liikaa jäähyjä? Mikä slideri vaikuttaa noihin? Itselläni ongelma on täysin päinvastainen..eli ottavat aivan liian vähän jäähyjä.. max 1 ottelua kohden. Itse kyllä istun kakkosia oikein urakalla.
Myöskin AlTiton sliderien mukaan mennään ja koittanut säädellä agressiivisuutta tekoälylle jopa 100 ja itselle paljon vähemmän...
Silti niitä ei vaan saa boxiin. Samoin laukakset ja taklaukset huitelevat 50 tuntumissa, koneen jäädessä 20-30 paikkeille... Any advice? Pelaan siis offlinessa ja francise modea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös