NHL 22 – yleinen keskustelu

  • 207 748
  • 1 301

Janilzki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Forza Azzurri
Mites ne on saaneet kokoonpanot laitettua? Puuttuu varmaan taas tärkeiltä pelaajilta kasvot ja varmaan liikaa vaadittu, että Kemell löytyisi?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Kyllä Kemell löytyy? Ainakin kovasti se on minulla draftissa kiikarissa Anaheim Ducksilla.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
No eihän se posti sitä peliä yllättäen saanut toimitettua julkaisupäiväksi. Näköjään kiertää taas jonkun ihan älyttömän lenkin, kun seurantatunnuksella tsekkasin missä päin on. No, kaipa tuo jouluksi ehtii perille.
 

Janilzki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Forza Azzurri
Minä muokkasin änäriin kymmenisen vuotta sitten täysin oikeat Liigajoukkueet. Siirsin pelaajat, tein puuttuvat ja korjasin kaikki arvot. Muistaakseni parhaat kokonaisuudet oli lähes 80 ja huonoimmat 60. Useampi päivä siihen meni, mutta eipä tuntunut kaikki pelaajatkaan ihan samalta.

Tuohon aikaan pelasin täysin offlinessa, enkä hakenut edes rosteripäivityksiä. Osaisiko joku siis kertoa, miten noille kaikille omille muokkauksille käy, jos lataan uudet kokoonpanot EA:lta tai vaikka sitten aikanaan toiselta pelaajalta? Leikitään ajatuksella, että tekisin viime kauden kunniaksi Josh Kestnerin Tepsiin tai vaikka Tampaan, lentääkö hän bittiavaruuteen, kun lataan ensimmäisen kokoonpanopäivityksen?
Täältä kanssa käsi pystyyn. Eli muokkaan myös ukkoja, kun ei ne muuten tappele. Onhan siinä hommaa, kun AHL:nkin käy läpi. Jos jollain entisellä goonilla on tappelut harvoin, se pitää olla AINA! Mun lätkässä pelataan kovaa, eikä mitään neitikiekkoa! Samoin myös siirrellyt pikkusen muokattuja tyyppejä omaan jengiini vaikka AHL kehittymään ja seuraavalla kaudella jospa marjat olivat kypsiä poimittaviksi ja ylennystä NHL:ään. franchisea pelaan ja kaikki itse pelaten, ei simua yhtään. Vastaus kysymykseesi: minulla toisiaan rosterin päivityksen yhteydessä vanhat muokkaukset katoaa, vaikka kovasti mainostetaan rostereiden yhdistämistä...ei vaan onnistu.
 
Siellä se nyt asentelee taas kerran. On tosiaankin hankala olla hankkimatta kun ainut peli mitä pleikalla pelaan ja hoki niin lähellä sydäntä. Kirpaisee kyllä EA antaa aina toi 70e mitä lie nykyisin, ei mielestäni sen arvoinen ole vuoden välein.,.. Mutta minkäs teet kun ei ole kilpailua. Noh, satoja pelitunteja taas edessä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Hutissa ei peliäkään pelattuna ja McJesus rosterissa. Eipä ole koskaan ollut minkäänlaista tuuria aloituspaketeissa, mutta tämä vähän paikkaa.

Siellä se nyt asentelee taas kerran. On tosiaankin hankala olla hankkimatta kun ainut peli mitä pleikalla pelaan ja hoki niin lähellä sydäntä. Kirpaisee kyllä EA antaa aina toi 70e mitä lie nykyisin, ei mielestäni sen arvoinen ole vuoden välein.,.. Mutta minkäs teet kun ei ole kilpailua. Noh, satoja pelitunteja taas edessä.

On kyllä järjetöntä, että digikopio maksaa 30€ enemmän kuin levy. Joo, ei todellakaan ole mikään vihreä talous meillä.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
No eihän se posti sitä peliä yllättäen saanut toimitettua julkaisupäiväksi. Näköjään kiertää taas jonkun ihan älyttömän lenkin, kun seurantatunnuksella tsekkasin missä päin on. No, kaipa tuo jouluksi ehtii perille.
Itse olen lopettanut pelien fyysisten kappaleiden ennakkotilaamisen, jos julkaisupäivä on perjantai. Useamman kerran käynyt niin, että peli on tullut vasta seuraavana maanantaina. Mahtava fiilis siinä vaiheessa kun tajuaa, että muut hakkaa jo peliä julkkarina, ja itse nohevana ennakkotilaajana nuolee näppejään.

Voisihan tuon uusimman änärin hankkia jossain vaiheessa parin vuoden tauon jälkeen. Vaikuttaa kaltaiselleni pelkälle offline-pelaajalle olevan hyviä uudistuksia pitkästä aikaa.

Edit. Näköjään Jatkoajaltakin tullut ihan positiivissävytteinen arvio pelistä:

 

Lämpö

Jäsen
NHL13 -> NHL18 -> NHL22

Jollain tavalla tätä nyt ihan odotti. Aiempia versioita tullut tahkottua aika tavalla offlinessä. Mielenkiinnolla odotan kokoonpanojen jakoa, koska sekä NHL13 että 18, olen muokannut reilu 30 eurooppalaista joukkuetta ”pelikelvolliseksi”, eli arvot jotain 70-90 ja vetänyt niillä änärikauden läpi. Kova homma, mut kyllä se jollain tavalla ihan palkitsevaakin on. Mutta, jos joku tekisi tänä vuonna muokkauksen puolestani. Oliko niin, että vasta joulukuussa tulee jako-ominaisuus peliin mukaan?
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Jos kiinnosta EASHL ja olet joukkuetta vailla niin huutele. Meidän porukalla kaikilla on tai ainakin kolmella on ps5 alustana. En oo kattonu onko meidän neljäskin seppä jo liittynyt joukkueeseen joka siellä on pyörinyt. Onhan meillä ollut yksi ei kaverin porukan tyyppi pyörimässä,mutta en oo kysyny,että onko vielä mukana. Heittääkää viestii jos kiinnostaa. Pelipaikka on melkeinpä valittavissa sen verran montaa eri paikkaa on viime kausina tullut pelattua,paitsi ei veskarin tonttia.

Löyty yks bugi tai koodaus virhekkin jo seuratilan pistepörssistä. Muuan David Pasternakin kohalla on aivan toinen henkilö eli Ryan Getzlaf. Eli käytännössä Pasternakkia ei ole koko pistepörssissä..
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
5 peliä Rivalsia takana tänään ja kolme niistä uusintapellejä... Sama vatutus, kun viime vuonna...
Pokea ja kuokkua saa kyllä aika huolettomasti viljellä...
Jaska se musta Hut-ruutu, mikä pomppaa katkolla juuri, kun on vaihtamassa ketjuja, aina väärä ketju jää jäälle, kun ei nää sen mustan ruudun takia mitään...
Huomaa kyllä, että ei mene syötöt laserilla lapaan, yksi isäntä teki koko ajan pitkiä, kun tod.näk. paineli vain syöttöä, eikä antanut suuntaa...
Noi pakko uusinnat vattuun, niin ehkä tätä jaksaa pelata...
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Jos kiinnosta EASHL ja olet joukkuetta vailla niin huutele. Meidän porukalla kaikilla on tai ainakin kolmella on ps5 alustana. En oo kattonu onko meidän neljäskin seppä jo liittynyt joukkueeseen joka siellä on pyörinyt. Onhan meillä ollut yksi ei kaverin porukan tyyppi pyörimässä,mutta en oo kysyny,että onko vielä mukana. Heittääkää viestii jos kiinnostaa. Pelipaikka on melkeinpä valittavissa sen verran montaa eri paikkaa on viime kausina tullut pelattua,paitsi ei veskarin tonttia.
Ihan vaan varmuuden vuoksi kysyn (jos tuo meikäläisen perustama jengi ei saavuta suurempaa sukseeta), että oletteko ECL:ään menossa ensi kaudella?
 

Buster

Jäsen
Itse olen lopettanut pelien fyysisten kappaleiden ennakkotilaamisen, jos julkaisupäivä on perjantai. Useamman kerran käynyt niin, että peli on tullut vasta seuraavana maanantaina. Mahtava fiilis siinä vaiheessa kun tajuaa, että muut hakkaa jo peliä julkkarina, ja itse nohevana ennakkotilaajana nuolee näppejään.
Täällä päin ei nykyään jaeta perjantaina edes postia! Toisaalta se saattaa tarkoittaa, että tilattu julkkariesine ilmestyy postilaatikkoon jo torstaina mikäli se on lähetetty ajoissa - ainakin toivottavasti näin. Ei ole tainnut tulla ennakkotilattua mitään sen jälkeen, kun noita jakelupäiviä täällä taas säädettiin.

Olikohan se NHL 12, mikä ei tullut julkaisupäiväksi postilaatikkoon, niin välittömästi ajo kauppaan ja hyllystä peli käteen. Syynä juurikin fear of missing out, eli kaverit sitä jo pelasivat ja vihulaisetkin hankkivat etumatkaa. Ja harmitti vielä, että olisin voinut jo kahdeksalta aamulla sen käydä kaupasta hakemassa tuon noin kello 12 sijaan, jos vain olisi postin kujeilusta ollut tietoinen ennakkoon. Puolestaan NHL 10 rikoin kannen muovitkin, kun tempaisin päällysmuovin niin innokkaasti ja kiireellä auki juostessani postilaatikolta sisään kohti konsolia käsien täristessä innosta. Se vaan oli tärkeää tuolloin.

Kieltämättä kiinnostaa joulukuussa, että millaista rosteria on tarjolla tuon roster sharen kautta. Ehkä pyhiksi ottaa, niin saa taas perinteisen perheen sisäisen joulun lätkäherruuden ratkaistua. Tuohon kun joku muokkaa attribuutit järkevästi ja mahdollisesti tekee/tehdään sliderit vielä samaan yhteyteen, niin offline-kokemus voi muuttua hyvinkin dramaattisesti. Puhumattakaan tulevaisuudessa jostain historiarostereista.

Oliko se NHL 13 vai 14, missä NHL Viewerillä muokkasin rosterit täysin uusiksi NHL, AHL, SM-Liiga ja vielä iso kasa muita merkittäviä pelaajia muualta. Hommassa auttoi suuresti, kun useassa suunnassa porukka rostereita puuhaili ja mietti, niin sai heidän työtä hyödyntää ja yhdistellä. Otin vielä kaikista pelissä olevista valmiskasvoistakin kuvat, joiden perusteella laitoin uusille ja olemassa oleville pelaajille edes vähän oikean näköisen naamavärkin. Kaukalon kokoa sai muokattua ja halleja vaihdettua, ettei kaikilla ollut Liigassa sama kaukalo. Lopputulos oli parasta offline-pelaamista sitten jonkun NHL 06:sen, jota pelasin PC:llä modien kanssa.

Hienoa, että viimein annetaan käyttäjille virallinen mahdollisuus rikastuttaa pelisarjaa offlinen osalta ja toivottavasti asiantuntevat ihmiset saisivat mahdollisimman vapaasti muokata noita. Että tulevaisuudessa olisi mahdollista aloittaa kaudesta 1998 ja drafteissa tulisi oikeaa pelaajistoa nykyaikaan asti. Varmaan ei vielä ole tuollainen mahdollista, en tiedä. Sen näkee sitten joulukuussa.

Sekin on jo paljon, että eurosarjat muuttuvat pelattaviksi, kun porukka niitä innokkaasti väkertää kohdalleen toivottavasti. Ja maajoukkueet pientenkin osalta, toivottavasti. Olympiahuumaa helmikuussa ja skoda cupia kesän alla kunnon rostereilla ja arvoilla, kuulostaa hyvältä. Ja eiköhän Jokeritkin sinne rustatata luotuna joukkueena. En tiedä montako vuosipainosta änäristä pelattiin niin aikanaan, että minä tein Jokerien 96' tai 97' miehistön Jääkiekkolehdestä. Muilla oli sitten HIFK:n 98' joukkue ja Ässien 94'. Hyviä aikoja.
 
Viimeksi muokattu:

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko tässä NHL:ssä tulokkaat jo oikeissa tiimeissä? Lundellit yms…

Itse en ole vielä ehtinyt käynnistää peliä, mutta aiemmin ei kai ole ollut default-rostereissa tulokkaat mukana, vaan ovat tulleet ensimmäisessä päivityksessä.

Jos muuten, joku EASHL-jengi kaipaa silloin tällöin pelailevaa huonoa ja usein humalaista pelaajaa PS4-alustalla, niin olen käytettävissä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös