Mainos

NHL 22 – yleinen keskustelu

  • 213 509
  • 1 301

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Juu näitä on tullut muutamia vastaan PS4:llä, erityisesti HUT champsien puolella. Oman kokemukseni mukaan näistä syncrojonneista saa kairattua voiton, kunhan jaksaa noudattaa seuraavia teesejä:

- Älä skippaa mitään cutscenejä, varsinkaan erien lopussa tahi maalien jälkeen.
- Kun peli jäätyy erätauolla sinertävään ruutuun, painele muutaman minuutin jälkeen Options ja X -näppäimiä, ja toivon mukaan peli etenee.
- Älä missään nimessä mene AFKiin vaan neppaile vaikka omassa päädyssä, tai muuten peli potkii sinut pois.
- Jos peli jäätyy latausruutuun matsin jo päätyttyä voittoosi, restarttaaminen johtaa silti tappioon. Tässäkin tilanteessa kannattaa vaan odottaa, optionsin ja äksän rämpytystäkin voi kokeilla.

Äärimmäisen turhauttavaa touhua tuokin toki on, mutta saapahan kustua kusettajan muroihin edes vähän.

Takuulla tältäkin palstalta näitä löytyy, joten voisiko joku kertoa edes hiukkasen taustalla olevista motiiveista? Mitä iloa saa pelaamalla peliä tällä tavoin tai edes suurempaa hyötyä, ottaen huomioon pakkapalkintojen yleisen paskuuden? Kuka jaksaa käyttää tunteja aikaansa laitoihin vetelyyn ja vastustajan luovuttamisen odottamiseen kun voisi sen sijaan pelata sitä peliä, jossa yrittää näin "pärjätä paremmin". Useilla näistä huijareista on jo valmiiksi ollut tolkuttoman nimekäs joukkue.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sen verran robottimaiselta tuo laitoihin vetely on omaan silmään näyttänyt, että veikkaan kyseessä olevan PS4 remote play -pohjainen PC:llä toimiva botti. Tavoitteen on siis oltava voittopakkojen maksimointi joutumatta itse pelaamaan peliäkään, ei tuossa mainitsemistasi syistä johtuen voi olla mitään muuta motiivia taustalla.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Innolla odotan illan omalta kohdaltani (ja myös joukkueeni ainakin useimpien pelaajien osalta myöskin) historiallista ECL-debyyttiottelua. Joukkuetoverini meillä on striimannut pelit täällä jonne ne ainakin joksikin aikaa tallentuvat jälkeenpäin katsottaviksi:





Omalle kanavalleni olen nykyään laittanut videoklippejä. Toki aina voi sinnekin striimata mutta viimeaikoina olen suosinut lyhyempien klippien lataamista. Niissä tosin voi tulla koko pelikin mutta toisinaan se tallentaa melkoisen vaihtelevasti eli joskus muutaman minuutin ja joskus esim. 25.min suunnilleen. Riippuu varmaankin milloin on edellisen klipin tallentanut josta se alkaa seuraavaa tallentamaan. Joskus taas olen koettanut painaa tallennusta ottelun päätyttyä mutta se onkin tallentanut vaan pari minuuttia lopusta tai joskus jopa vähemmän.

Pelasimme Puckratsien kanssa jo ECLn warm upissa taannoin joten systeemi on meille sikäli tuttu ja hyvä niin. Mutta aina varsinainen ECL on eri asia noin ihan tunnelman kannalta ja nimenkin siinä mielessä että warm up-nimenä jo antaa ymmärtää että kyse on lämmittelystä. Melkoisen kovaa siellä kuitenkin pelattiin ja pahoja pelejä oli myös sielläkin. Voitot jäivät meille odotetusti vielä melkoisen harvoiksi.

Joukkuepelin makuun olen 22-versiossa päässyt vaikka tein suunnitelmia alkusyksystä mm. FUTin pelaamiseen yms. jos pelimuoto Änärissä ei olisi toiminutkaan johtuen kahdesta versiosta. Uhkakuvat eivät onneksi toteutuneet miten pelkäsin ja alkukauden tekniset ongelmat on nyt korjattu. Kiva on ollut pelata EASHL:ä.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Tällainen offline pelaaja kun olen, niin kysyisin että onko kenelläkään kokemuksia tuosta lisäpaketista, jossa tulee kansainväliset peliasut ja vissiin turnauspelimuoto pelattavaksi? Osui mainos silmään ja heräsi orastava kiinnostus tahkota maajoukkueturnauksia. Laite PS4.

Kiitos mahdollisista vinkeistä.
 
Suosikkijoukkue
#17 & #29
- Jos peli jäätyy latausruutuun matsin jo päätyttyä voittoosi, restarttaaminen johtaa silti tappioon. Tässäkin tilanteessa kannattaa vaan odottaa, optionsin ja äksän rämpytystäkin voi kokeilla.

Äärimmäisen turhauttavaa touhua tuokin toki on, mutta saapahan kustua kusettajan muroihin edes vähän.
Vastaan tuli juuri jengi, joka vilisi TOTY McDavideja, Lemieuxeja ja Gretzkyjä. Ja teki tätä. Aikaisemmasta oppineena neppailin tuon lopun itsekseni, mutta nyt ollaan latausruudussa pelin päätyttyä. Ei jumalauta mitä porukkaa...

Katsotaan miten pitkään meinasi tuon pitää tuossa nyt sitten.

Edit. Ja kylläää, 1h30min odottelun jälkeen synkropelle on voitettu latausruudun kovassa taistelussa!!!

Tiimin nimi oli muuten KOLAMIEHET (KOL), logona Malmön haukkojen logo. Varautukaa +2h taukoon jos satutte tätä vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
@olkikuukkeli ja @jundebooY käykö teillä noissa edellämainituissa otteluissa pelin ensimmäisessä aloituksessa että se nytkähtää mielenkiintoisesti tai aloitus uusitaan ihan kokonaan isomman loopin takia?
Kyllä, tästä tunnistaa nämä heti. Saako tässä muuten ennen pelin alkua poistua ottelusta vai tuleeko tappio? Voisi johonkin listata näitä joukkueita mikäli EA:lle ei ole hyötyä ilmiantaa.
 

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Kyllä, tästä tunnistaa nämä heti. Saako tässä muuten ennen pelin alkua poistua ottelusta vai tuleeko tappio? Voisi johonkin listata näitä joukkueita mikäli EA:lle ei ole hyötyä ilmiantaa.

Tuohan ei siis ole kenenkään tekemä juttu, peli looppaa ja pelaatte ns eri peliä vastustajan kanssa. Kysykääpä joskus miltä se näyttää teidän pelaaminen vastustajan pelissä. Tätä on yhen tutun kanssa käyty tutun kanssa facetimen kanssa läpi, ku vastakkain tultiin rivalsissa.
 

Hunajapurkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ottawa Senators
Onko tällä hetkellä tuolla (roster sharing) tarjolla kokoonpanoa, jossa nykyisen aktiivisen kokoonpanon mukaiset kokonaisuudet ja niiden lisäksi lisättyinä pelaajia, joita ei tämän hetkisessä päivityksessä ole?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Tuohan ei siis ole kenenkään tekemä juttu, peli looppaa ja pelaatte ns eri peliä vastustajan kanssa. Kysykääpä joskus miltä se näyttää teidän pelaaminen vastustajan pelissä. Tätä on yhen tutun kanssa käyty tutun kanssa facetimen kanssa läpi, ku vastakkain tultiin rivalsissa.
Siis tapahtuu tuota muutenkin, mutta noissa synkrobottipeleissä ensimmäinen oire on tuo aloituslooppi, sitten seinille roiskiminen ja lopulta lähes loputon synkronointi eri siirtymävaiheissa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällainen uusi syncropellejaosto on syntynyt, jossa pelaavat aikaa pois (yleensä erätaukoon asti), jonka jälkeen peli jäätyy ja korjaavat siitä voiton.

Esim. HC Rannipakki (HCR) teki juuri tällaisen viime pelissä. Voiko näitä jotenkin ilmiantaa EA:lle?

Voi niitä ilmiantaa. Sieltä tulee sellainen viesti, että tosi kurjaa, että joudut moista kokemaan, mutta mitään ei tapahdu.

Viime vuoden NHL:ssä vs-pelien puolella oli top10:ssä tämmöinen syncropelle. Siellä se oli loppuun asti. Kävi katsomassa kaverin pelilistaa useamman kerran, niin lähes pelkästään "3-0 katk" -voittoja.

Ei osannut pelata juurikaan. Aina 1-0 tai 2-0 tilanteessa tilttasi peli.
 
Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
No miten nuo syncropellet käytännössä toteuttaa ton? Pystyykö siihen ihan perus reppana halutessaan vai vaatiiko jotain hakkerin taitoja. Kuulostaa erikoiselta jos tommoinen on mahdollista ollut kauan eikä näin iso pelitalo muka keksisi ratkaisua
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuohan ei siis ole kenenkään tekemä juttu, peli looppaa ja pelaatte ns eri peliä vastustajan kanssa. Kysykääpä joskus miltä se näyttää teidän pelaaminen vastustajan pelissä. Tätä on yhen tutun kanssa käyty tutun kanssa facetimen kanssa läpi, ku vastakkain tultiin rivalsissa.
Saatat olla oikeassa. Tuli nimittäin juuri äsken champions-pelissä tuo "glitchinytkähdys" hyvin pelanneen vastustajan 2-0 maalin jälkeen, ja tuo laitoihin vetely yms. alkoi välittömästi. Vastustaja sitten lähtikin pelistä muutaman minuutin päästä, ja tuloksena meikäläiselle ehkä vähemmän ansaittu voitto.
 

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Siis tapahtuu tuota muutenkin, mutta noissa synkrobottipeleissä ensimmäinen oire on tuo aloituslooppi, sitten seinille roiskiminen ja lopulta lähes loputon synkronointi eri siirtymävaiheissa.

Se aloituslooppi tulee, sen jälkeen vastustajan ruudussa myös sinä huidot sitä kiekkoa seinille jne ihan samanlailla kuin vastustaja sinun näytössä, koska pelaatte peliä eri ajassa tjms. Mistähän tuossa tilanteessa voisi johtua että tulee sitä loputonta synkroa? Tämä suurimmaksi osaksi ilmeisesti johtuu jos tulee ps4 ja ps5 konsolilla pelaavat vastakkain ps4 versiossa.

@Julma#71 itsellä ei ole champissa käynyt niin en tiedä miten toimii jos pelin pystyy taistelemaan läpi synkroajoista huolimatta, koska ilmeisesti rivalsissa molemmat saavat maksimipisteet jos telee ne 5 maalia.
 

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko muilla kyseistä vaivaa että ensin pelaat änäriä ja sitten sammutat boksin niin seuraavaksi kun käynnistät konsolin ja olet jatkamassa peliä niin peli täysin jumissa eikä tee mistään mitään. Ainut ratkaisu joko ottaa töpseli seinästä tai sitten mennä Xboxin aloitusvalikkoon ja sieltä lopettaa peli ja käynnistää uudelleen. Ja samaten änärin valikot toimivat tosi hitaasti töksäytellen offline pelienkin aikana. Taitaa olla konsolissa vika?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Se aloituslooppi tulee, sen jälkeen vastustajan ruudussa myös sinä huidot sitä kiekkoa seinille jne ihan samanlailla kuin vastustaja sinun näytössä, koska pelaatte peliä eri ajassa tjms. Mistähän tuossa tilanteessa voisi johtua että tulee sitä loputonta synkroa? Tämä suurimmaksi osaksi ilmeisesti johtuu jos tulee ps4 ja ps5 konsolilla pelaavat vastakkain ps4 versiossa.

@Julma#71 itsellä ei ole champissa käynyt niin en tiedä miten toimii jos pelin pystyy taistelemaan läpi synkroajoista huolimatta, koska ilmeisesti rivalsissa molemmat saavat maksimipisteet jos telee ne 5 maalia.

Ahaa, no tämä selittäisi jotain. Eli vastustaja mun näytöllä on periaatteessa offline? Milloin viimeksi on yhtä buginen änäri laitettu markkinoille?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistähän johtuu, että noista synkro-ongelmista on aikalailla päästy eroon EASHL:n puolella, vaikka luulisi, että isompi pelaajamäärä aiheuttaisi ongelmia paljon herkemmin? Oudolta tuntuu, että 1vs1 matseissa on eniten ongelmia ja 6vs6 toimii hyvin.

Ei luulisi olevan kovin vaikea juttu korjata tätä, jos EA olisi kiinnostunut korjaamaan asiaa.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Mistähän johtuu, että noista synkro-ongelmista on aikalailla päästy eroon EASHL:n puolella, vaikka luulisi, että isompi pelaajamäärä aiheuttaisi ongelmia paljon herkemmin? Oudolta tuntuu, että 1vs1 matseissa on eniten ongelmia ja 6vs6 toimii hyvin.

Ei luulisi olevan kovin vaikea juttu korjata tätä, jos EA olisi kiinnostunut korjaamaan asiaa.
Veikkaisin syynä olevan se että EASHL pyörii EAn servereillä ja nämä kahden väliset ovat pelaajien välisellä yhteydellä?
 

emz1

Jäsen
Ei luulisi olevan kovin vaikea juttu korjata tätä, jos EA olisi kiinnostunut korjaamaan asiaa.
Luulisin, että ensisijaisesti katsotaan sitä että kuinka laajasti tuota ongelmaa esiintyy ja sen jälkeen se priorisoidaan listalle. Jos se ei ole korkean prioriteetin ongelma niin resursseja sen selvitykseen ja testaukseen uhrataan todennäköisesti vähemmän. Tuskin kyse on siitä, että EA ei tietäisi mistä ongelma johtuu tai miten se korjataan, mutta oleellista on se että vältetään tilanne jossa korjataan 1 ongelma, mutta koodin muutoksesta aiheutuu 3 uutta ongelmaa muualle ja se vaatii taas testaamista ja resursseja jota asialle ei selkeästikään ole uhrattu.
 

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Ahaa, no tämä selittäisi jotain. Eli vastustaja mun näytöllä on periaatteessa offline? Milloin viimeksi on yhtä buginen änäri laitettu markkinoille?
Karkeesti sanottuna sun näytöllä aloitus keskiympyrästä niin vastustajan näytöllä se on vaikka hänen hyökkäysalueelta jne.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan tämän vuoden painos bugisin änäri koko historiassa. Alkuun ei saanut ottaa jäähyjä, mutta jäähyn tullessa ei saanut skipata uusintoja tai peli jäi looppiin. Tämä saatiin kuntoon ja tilalle tulikin sama looppi ongelma, mutta maalista johtuva. Nyt tuota looppaamista näyttää aiheuttavan satunnaisesti ihan mikä tahansa tapahtuma. Tuon lisäksi pelissä on lukuisia pienempiä bugeja, joihin pelaajat ovat itse joutuneet keksimään keinot. Esimerkkinä EASHL-kopissa joku jää jumiin pelaajatyypin vaihtoon ja tällöin kaikkien pitää ottaa ukkonsa pois valmiista ja homma toimii taas.

Sinänsä tuo pelin yhtäkkinen taaksepäin meneminen ole edes uusi juttu vaan samaa tapahtui jo viime ja muistaakseni sitä edellisessäkin änärissä yleensä tappelun yhteydessä.

Tähän päälle google-kääntäjän kanssa tehdyt käännökset niin kyllähän siinä väkisin tulee mieleen ettei EAta kiinnosta helvettiäkään lopputulos vaan pelkkä raha.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan tämän vuoden painos bugisin änäri koko historiassa. Alkuun ei saanut ottaa jäähyjä, mutta jäähyn tullessa ei saanut skipata uusintoja tai peli jäi looppiin. Tämä saatiin kuntoon ja tilalle tulikin sama looppi ongelma, mutta maalista johtuva. Nyt tuota looppaamista näyttää aiheuttavan satunnaisesti ihan mikä tahansa tapahtuma. Tuon lisäksi pelissä on lukuisia pienempiä bugeja, joihin pelaajat ovat itse joutuneet keksimään keinot. Esimerkkinä EASHL-kopissa joku jää jumiin pelaajatyypin vaihtoon ja tällöin kaikkien pitää ottaa ukkonsa pois valmiista ja homma toimii taas.

Sinänsä tuo pelin yhtäkkinen taaksepäin meneminen ole edes uusi juttu vaan samaa tapahtui jo viime ja muistaakseni sitä edellisessäkin änärissä yleensä tappelun yhteydessä.

Tähän päälle google-kääntäjän kanssa tehdyt käännökset niin kyllähän siinä väkisin tulee mieleen ettei EAta kiinnosta helvettiäkään lopputulos vaan pelkkä raha.
En näe omien kokemusten kautta ihan noin negatiivisesti tätä uusinta änäriä. EASHL:ää tullut pelattua "todella paljon" NHL19 lähtien ja ihan rehellisesti on sanottava, että tällä hetkellä tuntuu toimivan paremmin kuin missään aiemmassa änärissä. Toki julkaisun aikaan oli ensimmäinen viikko ongelmia täynnä ja parit päivitysten jälkeiset päivät senkin jälkeen, mutta muuten on toiminut oikein hyvin. Pikkubugeja löytyy valikoissa, mutta kun peliin asti pääsee, niin hyvin harvoin tulee vastaan mitään merkittäviä bugeja tai ongelmia.

Mutta ymmärrän HUT-pelaajien tuskan, koska ongelmat tuntuvat painottuvan eniten sille puolelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös