NHL 22 – yleinen keskustelu

  • 206 732
  • 1 301

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sattuu oikeasti aivoihin näitä viestejä lukiessa, ihan vaan tuon teknisen säädön ja toistuvien ongelmien takia. Älkää hyvät ihmiset kiduttako itseänne tämän juostenkustun pelisarjan kanssa vaan vaihtakaa FIFAn puolelle. Lätkäfani olen itsekin henkeen ja vereen ja futis kiinnostaa lajina vain satunnaisesti, mutta peleinä nuo ovat täysin eri planeetalta ja FIFAn puolelta on irronnut paikoittelen jopa sitä samaa riemua, mitä 10v takaiset änärit ja EASHL parhaimmillaan tarjosivat kun nämä pelit oikeasti toimivat ja niille löytyi pelaajia. Onhan tuossakin omat ongelmansa ja mulkerot pelaajansa, mutta ainakaan ei tarvitse menettää aikaa turhaan odotteluun ja hermoja sen takia kun peli on yksinkertaisesti rikki.
Monien kohdalla kyse on siitä, että lätkä kiinnostaa lajina paljon enemmän. Vaikka joukkueurheilua molemmat, niin onhan FIFAn pelaaminen todella erilaista.

Mutta jos EASHL on oma juttu, niin minun on ainakin todella vaikea suositella FIFAn puolelle siirtymistä, koska EASHL toimii nykyisellään oikein hyvin. Onhan siinä joitain bugeja, mutta ei kuitenkaan sellaisia, jotka haittaisivat pelaamista merkittävästi, vaan kyse on oikeasti pikkujutuista. Yleensä pelikertojen aikana ei tule törmättyä mihinkään bugeihin, vaan kaikki toimii hyvin.

Jos vertaan omia EASHL-kokemuksia vaikka viiden tai kymmenen vuoden päähän, niin nykyisellään EASHL on paljon parempi kuin silloin. Pelit toimivat paremmin kuin koskaan, pelejä löytyy todella hyvin, jos pelaa täysiä pelejä kuudella hengellä, sekä peli on ihan yleisesti ottaen parempi ja pelaaminen monipuolisempaa kuin koskaan aiemmin.

Muutenkaan ei kannata liikaa keskittyä siihen, mitä täältä tai muilta foorumeilta yms. lukee. Ihmiset totutusti avautuvat negatiivisista kokemuksista paljon herkemmin kuin positiivisista. Väitän, että suurimmalla osalla pelaajista ei ole merkittäviä ongelmia änärin kanssa, vaikka ajoittaisiin bugeihin tai ärsyttäviin vastustajiin törmäisikin. Peli ei todellakaan ole niin rikki, kuin voisi pelkästään tätä ketjua lukemalla päätellä.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Monien kohdalla kyse on siitä, että lätkä kiinnostaa lajina paljon enemmän. Vaikka joukkueurheilua molemmat, niin onhan FIFAn pelaaminen todella erilaista.

Mutta jos EASHL on oma juttu, niin minun on ainakin todella vaikea suositella FIFAn puolelle siirtymistä, koska EASHL toimii nykyisellään oikein hyvin. Onhan siinä joitain bugeja, mutta ei kuitenkaan sellaisia, jotka haittaisivat pelaamista merkittävästi, vaan kyse on oikeasti pikkujutuista. Yleensä pelikertojen aikana ei tule törmättyä mihinkään bugeihin, vaan kaikki toimii hyvin.

Jos vertaan omia EASHL-kokemuksia vaikka viiden tai kymmenen vuoden päähän, niin nykyisellään EASHL on paljon parempi kuin silloin. Pelit toimivat paremmin kuin koskaan, pelejä löytyy todella hyvin, jos pelaa täysiä pelejä kuudella hengellä, sekä peli on ihan yleisesti ottaen parempi ja pelaaminen monipuolisempaa kuin koskaan aiemmin.

Muutenkaan ei kannata liikaa keskittyä siihen, mitä täältä tai muilta foorumeilta yms. lukee. Ihmiset totutusti avautuvat negatiivisista kokemuksista paljon herkemmin kuin positiivisista. Väitän, että suurimmalla osalla pelaajista ei ole merkittäviä ongelmia änärin kanssa, vaikka ajoittaisiin bugeihin tai ärsyttäviin vastustajiin törmäisikin. Peli ei todellakaan ole niin rikki, kuin voisi pelkästään tätä ketjua lukemalla päätellä.

Samaa mieltä. EASHL:ä on ollut koko version ajan tähän saakka todella hauska pelata. Julkaisun jälkeen näytti hetken huonolta kun oli niitä teknisiä ongelmia mutta sittemmin niiden väistyttyä on kaikki toiminut erittäin hyvin. Myöskin vastustenhaku on toiminut vaikka siinä ennen julkaisua pelkäsin että tulee ongelmia koska kaksi versiota on olemassa mutta on ollut ilo olla väärässä. EASHL:ä olenkin pääosin tässä versiossa pelannut. Joulukuun puolenvälin tienoilla aloitin HUT-jengin kehittämisen siinä sivussa tähtäimessä NHL Gaming Worldchampionship keväällä koska oletettavasti on tulossa myöskin PS4-sarja eikä kilpailu ole pelkästään PS5-pelaajille.

FIFA22n hankin syksyllä sen takia että se olisi korvaava peli mikäli EASHL:ä ei olisi järkeä pelata johtuen tuosta kun pelkäsin ettei pelimuoto toimi tässä versiossa pelaajakunnan jakautumisen takia. FUTia suunnittelin pelaavani mutta lopetin sen koska olisi ollut liian aikaa vievä kun EASHL alkoikin toimimaan ja joukkueemme toiminta alkoi pyörimään hyvin. Sen sijaan HUTia voin pelata tässä sivussa mm. niin että ennen EASHL-pelejä jonkun HUTin pelaan. Myös HUTissa oli syksyllä teknisiä ongelmia jonka vuoksi en aloittanut sitä silloin vaan vasta nyt vuodenvaihteessa noin kuukausi sitten.

Koska en hankkinut ennakkotilausversiota ja ennakkotilaajan bonuksia niin käytin muutaman kympin poikkeuksellisesti mikromaksuihin jolla sain alkuun jo jotakin pohjaa joukkueelle. Näin ei tarvitse pelata kilpailukykyisen joukkueen rakentamiseen yhtä paljon kun jos aivan nollista aloittaisi rakentamisen. Ja koska maksoin julkaisun aikaan myynnissä olevasta levyversiosta 40 € suunnilleen ja siihen muutama kymppi pointseja niin sama suunnilleen jos olisin ostanut ennakkotilauksesta ja saanut siinä korttipakkoja tuohon hintaan. Monilla muilla on tässä vaiheessa hyviä joukkueita joten liikaa takamatkalta ei ole järkeä lähteä.

Samaa mieltä tuosta että liikaa negatiiviset kokemukset nousevat foorumeilla esiin. Sama pätee moneen muuhunkin asiaan. Ja monille esim. yrityksille annetaan herkemmin negatiivista kuin positiivista palautetta ja muunmuassa mediassa negatiiviset uutiset lähes aina ovat esillä asiasta kuin asiasta eikä positiiviset.

Mielestäni Änäri on kyllä pelinä kehittynyt ja hauska on pelata sitä 20-versiosta lähtien. Suhteessa resursseihin on Änärin osalta tehty hyvää työtä oikeaan suuntaan. FIFA22 on minusta paras FIFA pitkään aikaan mutta esim. verrattuna PES2021 on FIFA mennyt väärään suuntaan vaikka ovatkin tässä viimeisimmässä ottaneet askelia taas parempaan suuntaan. Mutta kokonaisuutena minusta Änäri on siihen nähden mennyt paljon eteenpäin kun en innostunut NHL18:a sen kankeuden ja huonojen serverien sekä bugien takia ja kun 20-versiosta lähtien aloin pelaamaan säännöllisesti on peli ollut aivan toista kuin silloin (vaikka tässä viimeisimmässä on toki tiettyjä bugeja ollutkin). Jos Änäri olisi 18-versiossa ollut sama mitä nyt niin luultavasti en olisi silloin FIFAan vaihtanut vaan pelannut Änäriä kuten nyt.

FIFAa on välillä ihan kiva pelata mm. kaveripelejä mutta esim. EASHL Änärissä on toimivampi pelimuoto verrattuna Pro Clubsiin jossa 11vs11 ilman botteja aikaansaaminen on vaikeaa ja joukkuepelejä kun haluan niin pelaan kyllä mieluummin EASHL:ä vaikka laji on eri toki. FIFAssa kaveripelien ohella Careeria tykkään verkkaiseen tahtiin pelata sekä silloin tällöin online seasonia. Kuitenkin tällä hetkellä kilpailulliset tavoitteeni ovat Änärissä esim. ECL:ä 6vs6:a ja nyt NHL22 Gaming Worldchampionshipissä. FIFAnkin puolella osallistuin joku aika sitten SPL Openiin ihan huvikseni mutta koetan keskittyä enemmän toiseen jotta kehitystä tulisi enemmän. Myöskin aika on nykyään rajallisempaa pelien osalta kuin joskus aiemmin. Pitää priorisoida mihin tuon peliajan käyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Beezer # 34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators (Suomalaiset maalivahdit)
Ihmetyttää noi pingien taivaisiin nousut yhtäkkiä.
Itsellä 200 nopeus, joten siitä ei voi olla kiinni.
Eilen illalla pelasin ensin kaksi peliä, jotka sujuivat normaalisti ja sen jälkeen kaksi peliä, joita ei vaan pystynyt väylän tökkimisen takia pelaamaan. Ensimmäinen tökkiminen alkoi, kun tein maalin. Sitten alkoi pingit huitelee siellä keltaisella aikaajoin.
Onko noilla vastuksilla sitten ps4 koneet tai sitten muuten vedetään ketunhäntä kainalossa. En tiedä, mutta ihan turha edes pelata silloin, kun pingit huitelee keltaisella ja punaisella.
Tulee vaan turhia tappioita noista.
Eipä voi mitään.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Ja jotta tuo "kipailulliset tavoitteet" ei aiheuttaisi ristiriitaa liittyen myöhempään ajankäyttöön liittyvään toteamukseen niin selvennän sitä hieman. Nuo tavoitteet eivät ole mitään hienoja kuten maailmanmestaruus GWC:ä tai ECL:ä mestaruus ja pistepörssin voitto tai vastaavia. Tavoitteeni liittyvät yksinomaan omaan kehitykseeni esimerkiksi GWC:ä parantaa viimevuotista tulostani tai ainakin pitää se samana sekä myöskin ECL:ä omalta osaltani tehdä pisteitä ja auttaa joukkuetta voittamaan sekä joukkueen osalta edes joku voitto debyyttikaudella saavuttaa (kuten olemme jo tehneet kertaalleen toistaiseksi ja joitakin pelejä on vielä jäljellä).

Näillä pelillisillä ja ajallisilla panostusmäärillä ei tavoitteiden näissä peleissä pidä olla mitään ihmeellisiä. Monet pelaajat pelaavat moninkertaisesti minuun verrattuna ja FIFAssakin huolimatta että yhdessä vaiheessa sitä pelasin paljon on edelleen pelaajia jotka ovat moninkertaisesti pelanneet - saati nyt kun taukoa on ollut välillä ja pelejä mm. 1vs1:ä murto-osa siitä mitä FIFA19:a. Änärissä suhdeluku on aivan toinen verrattuna moniin pelaajiin edelleen vaikka olen nyt kokeneempi mitä NHL20:a alussa. Eli maltillisesti ajattelen näitä asioita.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmetyttää noi pingien taivaisiin nousut yhtäkkiä.
Itsellä 200 nopeus, joten siitä ei voi olla kiinni.
Siis yhteyden nopeudella ei ole mitään tekemistä pingien kanssa. Etenkin mobiiliyhteydet (4G/5G) voivat olla todella nopeita, mutta yhteys ei ole vakaa, jolloin pingi heittelee miten sattuu. Myös lankaa pitkin tulevat kuituyhteydet voivat olla epävakaita, jos kaikki ei ole kunnossa.

Erittäin todennäköistä on, että pingin heittely on nimenomaan omasta yhteydestäsi kiinni. Meillä EASHL-joukkueen sisällä ongelmia on pääsääntöisesti niillä, joilla on käytössä mobiiliyhteyksiä. Itselläni on käytössä kuituyhteys ja pingi on päivästä toiseen erittäin vakaa, eikä ongelmia ole juuri koskaan.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Jos vertaan omia EASHL-kokemuksia vaikka viiden tai kymmenen vuoden päähän, niin nykyisellään EASHL on paljon parempi kuin silloin. Pelit toimivat paremmin kuin koskaan, pelejä löytyy todella hyvin, jos pelaa täysiä pelejä kuudella hengellä, sekä peli on ihan yleisesti ottaen parempi ja pelaaminen monipuolisempaa kuin koskaan aiemmin.
No se on hienoa jos näin satumaisen hyvin kaikki on toiminut, mutta useamman viimeisen julkaisun kohdalla homma on mennyt oman jengini kanssa kutakuinkin niin että pelejä saa hakea yleensä muutamasta minuutista jopa varttiin saakka, hyvin usein matsit jämähtivät ekan aloituksen kohdalla, ja samaa ruljanssia saatiin sitten toistaa illan aikana niin hanakasti, että lopulta parin tunnin aikana päästiin pelaamaan tuurilla ehkä juuri ja juuri kaksi kokonaista matsia. Ehkä niissä 6vs6-peleissä kaikki sitten sujuu kuin unelma ja pelejä löytyy sormia napsauttamalla, mutta muilla pelaajamäärillä touhu on todella turhauttavaa. Onhan se ihan kiva jauhaa paskaa kavereiden kanssa aikansa, mutta tuo jatkuva odottelu ja lopulta toistuvasti samoja vastustajia vastaan pelaaminen rupesi vituttamaan niin tanakasti kollektiivisesti että päätettiin vaihtaa lajia ja peliä kokonaan, ja sen jälkeen pelaaminen on ollut taas aidosti hauskaa. PS3:n aikaan kaikki oli vielä toki toisin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No se on hienoa jos näin satumaisen hyvin kaikki on toiminut, mutta useamman viimeisen julkaisun kohdalla homma on mennyt oman jengini kanssa kutakuinkin niin että pelejä saa hakea yleensä muutamasta minuutista jopa varttiin saakka, hyvin usein matsit jämähtivät ekan aloituksen kohdalla, ja samaa ruljanssia saatiin sitten toistaa illan aikana niin hanakasti, että lopulta parin tunnin aikana päästiin pelaamaan tuurilla ehkä juuri ja juuri kaksi kokonaista matsia. Ehkä niissä 6vs6-peleissä kaikki sitten sujuu kuin unelma ja pelejä löytyy sormia napsauttamalla, mutta muilla pelaajamäärillä touhu on todella turhauttavaa. Onhan se ihan kiva jauhaa paskaa kavereiden kanssa aikansa, mutta tuo jatkuva odottelu ja lopulta toistuvasti samoja vastustajia vastaan pelaaminen rupesi vituttamaan niin tanakasti kollektiivisesti että päätettiin vaihtaa lajia ja peliä kokonaan, ja sen jälkeen pelaaminen on ollut taas aidosti hauskaa. PS3:n aikaan kaikki oli vielä toki toisin.
Selvästi kohdallesi on osunut huonoja kokemuksia, mutta uskallan väittää, että liioittelet nyt aika pahasti.

Olen pelannut EASHL:ää sen alkuajoista asti (muistaakseni 09 oli ensimmäisen kerran mukana) ja erittäin aktiivisia vuosia oli PS3:n aikaan parin version verran, sekä nyt NHL19 lähtien. Viimeisten neljän version aikana olen pelannut karkeasti arvioituna noin 3000 EASHL-ottelua.

Ongelmia on matkan varrelle mahtunut, joista suurimmat olivat muistaakseni joko 19 tai 20 aikana, kun pukukoppivirhettä pukkasi niin paljon, että pahimmillaan pelaaminen oli aikalailla mahdotonta. Lisäksi nyt 22:n ensimmäiset 1-2 viikkoa toimi todella huonosti, kun pelit jäivät synkronointiin jumiin.

Mutta väitän kyllä, että on aika valtavaa liioittelua väittää, että "useamman viimeisen julkaisun kohdalla pelit ovat jämähtäneet hyvin usein ensimmäisen aloituksen kohdalla". En todellakaan tähän usko, koska kokemusta näistä julkaisuista minulla on todella paljon, sekä tietysti tiedän joukkuekavereiden kokemukset samoista versioista yhtä hyvin kuin omani, jonka lisäksi on skenessä sisällä olleena kuullut aika nopeasti, jos yleisiä ongelmatilanteita on ollut käsillä, vaikka en olisi niihin itse juurikaan törmännyt.

Sen sijaan muistan kuinka toimivuus oli erittäin heikolla tasolla PS3:n aikaan. Viimeisinkin kunnollinen PS3-versio, eli NHL14 oli täynnä ongelmia. Joka toisessa ottelussa vähintäänkin osa pelaajista kärsi ikävästä lagista, joka teki pelaamisesta todella tuskaista ja vaikeaa. Pelien löytäminen oli nykyistäkin vaikeampaa, koska pelaajamäärät olivat matalampia. Lisäksi ihan pelien aikana jouduttiin kärsimään useista pienistä bugeista, jotka nykyään loistavat poissaolollaan.

Minulla ei ole mitään tarvetta kehua nykyisen änärin toimivuutta väkisin, vaan kerron rehellisesti omista kokemuksistani, sekä siitä mitä olen muilta kuullut. HUT:n ja vs-pelien kohdalla ongelmia on enemmän, mutta EASHL on ollut jopa hämmästyttävän ongelmaton, jos unohdetaan julkaisun jälkeinen viikko ja yksi päivityksen jälkeinen viikko myös, joka oli muistaakseni marraskuun alussa.

Jos olet itse siirtynyt pelaamaan enemmänkin FIFAa, niin hieno juttu, mutta ehkä ne omat kokemuksesi nykyisestä änäristä ovat lopulta varsin vähäisiä. Ainakin sellaisen kuvan olen saanut.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Jos olet itse siirtynyt pelaamaan enemmänkin FIFAa, niin hieno juttu, mutta ehkä ne omat kokemuksesi nykyisestä änäristä ovat lopulta varsin vähäisiä. Ainakin sellaisen kuvan olen saanut.
Kuva on täysin oikea, ja pelin pelaaminen tuossa moodissa on jäänyt vähäiseksi nimenomaan mainituista syistä. En minä jaksa vapaa-aikaani tuhlata ylettömästi pelisarjaan jossa samat ongelmat toistuvat vuodesta toiseen, etenkin kun parempia vaihtoehtoja on tarjolla. Ymmärrän että ilmeisenä EA NHL-fanipoikana voi olla ikävä että läheisestä pelisarjasta sanotaan ikäviä asioita, ja itsekin suorastaan rakastin vanhempia ja paremmin toimineita pelimoodeja aikoinaan, mutta viime vuosilta kokemukset ovat olleet pääasiassa vain ja ainoastaan negatiivisia. Ei noita kannata henkiökohtaisesti ottaa ja hyökätä aina kimppuun inttämään vastaan, tämä on ollut maksavana asiakkaana oma kokemukseni tarjolla olleesta tuotteesta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuva on täysin oikea, ja pelin pelaaminen tuossa moodissa on jäänyt vähäiseksi nimenomaan mainituista syistä. En minä jaksa vapaa-aikaani tuhlata ylettömästi pelisarjaan jossa samat ongelmat toistuvat vuodesta toiseen, etenkin kun parempia vaihtoehtoja on tarjolla. Ymmärrän että ilmeisenä EA NHL-fanipoikana voi olla ikävä että läheisestä pelisarjasta sanotaan ikäviä asioita, ja itsekin suorastaan rakastin vanhempia ja paremmin toimineita pelimoodeja aikoinaan, mutta viime vuosilta kokemukset ovat olleet pääasiassa vain ja ainoastaan negatiivisia. Ei noita kannata henkiökohtaisesti ottaa ja hyökätä aina kimppuun inttämään vastaan, tämä on ollut maksavana asiakkaana oma kokemukseni tarjolla olleesta tuotteesta.
Ihan turhaan käännät tätä fanipoikailuksi, kun voisi keskustella asiasta järkevästi. Tykkään jääkiekosta ja haluan pelata lätkäpeliä, ei siinä sen kummempaa. EA:lla on ollut ala-arvoisen paskoja pelejä vuosien varrella ja nykyinenkin sitä saattaa olla HUT:n puolella, mutta EASHL toimii hyvin, joten miksi lähtisin väkisin puhumaan paskaa jostain, mikä toimii hyvin ja minkä parissa viihdyn vapaa-ajallani erittäin hyvin?

Minä vain kerroin oman mielipiteeni ihan rehellisesti, koska halusin antaa näkökulmaa myös sellaiselta pelaajalta, joka ei koe pelin olevan pelikelvoton. Sinähän tässä lähdit hyökkäämään päälle, kun ilmeisesti et pitänyt siitä, että minulla on asiasta rehellisesti erilainen näkemys, sekä myös paljon enemmän kokemusta. Minun näkökulmastani sinä lähdit dissaamaan peliä maanrakoon, vaikka et sitä ilmeisesti edes itse tällä hetkellä pelaa. Puhuit enemmänkin jostain menneistä kokemuksista, kuin siitä mikä tilanne on tällä hetkellä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja sinulla on siihen täysin oikeus. Suo se toki muillekin.
Olenko jossain kohtaa sanonut jotain siihen suuntaan, että muilla ei olisi oikeutta omaan mielipiteeseensä?

Sinun kommenttisi fanipoikailusta ja kimppuun hyökkäämisestä puolestaan kertovat ihan suoraan, että sinä et hyväksy minun mielipidettäni, vaikka kuinka yrität niin väittää.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Sinun kommenttisi fanipoikailusta ja kimppuun hyökkäämisestä puolestaan kertovat ihan suoraan, että sinä et hyväksy minun mielipidettäni, vaikka kuinka yrität niin väittää.

Ei. Kommentti fanipoikailuista liittyi vaan siihen että usein sillä osastolla on tapana takertua samantien jos jonkun näkemys jostain ei vastaan heidään omaansa - etenkin jos kyseinen näkemys on vieläpä kriittinen - ja ikäänkuin koittaa inttämällä inttää mustaa valkoiseksi. Teikäläinenhän tässä otti alunperin kiinni meikäläisen viestiin eikä toisinpäin, eikä ole todellakaan ensimmäinen kerta tässä ketjussa. Tämän toistuessa tietynlaiset stereotypiat nousevat väistämättä mieleen.

Se on hienoa jos saat tästä pelistä oikeasti irti niin paljon kuin sanot, mutta muista että se ei päde jokaisen pelaajan kohdalla, ja vähintäänkin erikoista on tuo vihjailu että pitäisi olla jatkuvasti aktiivinen pelaaja että saisi esittää kritiikkiä tätä peliä kohtaan.

Tämä oli minun osaltani tässä, jos haluat jatkaa niin anna mennä. Tokkopa tämä kinastelu silti kovinkaan monta kiinnostaa ketkä haluavat keskustella ja lukea juttuja itse pelistä.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä olen kokenut saaneeni hyvin vastinetta rahoilleni tämän vuoden versiossa, ja pidän siitä. Pelaan lähinnä offlineä eli franchise, Be a Pro modeja sekä HUTissa Squad Battlea (siinä kerran rank 1 saavutettu, tosin ei sitä modea jaksa montaa viikkoa pelaa). Champs ja Rivals, niistä lähinnä aika myrkyllisä kokemuksia.

Eli offlinereille voin omasta kokemuksesta suositella.
 

Beezer # 34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators (Suomalaiset maalivahdit)
PS5:llä tuntuu toimivan tämän suhteen paljon paremmin. En ole kuullut kenenkään PS5-pelaajan valittavan lagipiikeistä tai jäätyilystä, paitsi jos jollain on omassa yhteydessä ollut ongelmia.

Siis yhteyden nopeudella ei ole mitään tekemistä pingien kanssa. Etenkin mobiiliyhteydet (4G/5G) voivat olla todella nopeita, mutta yhteys ei ole vakaa, jolloin pingi heittelee miten sattuu. Myös lankaa pitkin tulevat kuituyhteydet voivat olla epävakaita, jos kaikki ei ole kunnossa.

Erittäin todennäköistä on, että pingin heittely on nimenomaan omasta yhteydestäsi kiinni. Meillä EASHL-joukkueen sisällä ongelmia on pääsääntöisesti niillä, joilla on käytössä mobiiliyhteyksiä. Itselläni on käytössä kuituyhteys ja pingi on päivästä toiseen erittäin vakaa, eikä ongelmia ole juuri koskaan.
Siis itsellä on modeemista johtoa pitkin, eikä siis mikään mobiliidata tai wifin kautta. Joten ei varmasti ole omasta yhteydestä kiinni. Kuituyhteys on täälläkin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei. Kommentti fanipoikailuista liittyi vaan siihen että usein sillä osastolla on tapana takertua samantien jos jonkun näkemys jostain ei vastaan heidään omaansa - etenkin jos kyseinen näkemys on vieläpä kriittinen - ja ikäänkuin koittaa inttämällä inttää mustaa valkoiseksi. Teikäläinenhän tässä otti alunperin kiinni meikäläisen viestiin eikä toisinpäin, eikä ole todellakaan ensimmäinen kerta tässä ketjussa. Tämän toistuessa tietynlaiset stereotypiat nousevat väistämättä mieleen.
Puhut jatkuvasti takertumista ja kiinni ottamisesta. Sitäkö se on, jos vastaan viestiisi ja kerron asioista oman mielipiteeni? Oletatko siis, että kun kirjoitat keskustelupalstalle jotain, niin kukaan ei saa vastata viestiisi ja kertoa samoista asioista omaa näkemystään?

En ole mielestäni inttänyt mitään, vaan alusta alkaen vain kertonut oman näkemykseni. Se ehkä poikkeaa siitä mitä tässä ketjussa on pääasiassa nähty, mutta jokaisella on oikeus omaan näkemykseensä.

Sinähän tässä takerruit todella vahvasti siihen, että kehtasin esittää eriävän mielipiteen. Vaikuttaa siltä, että suutuit, kun kaikki eivät olleetkaan kanssasi samaa mieltä. Minähän en kieltänyt sinun kokemuksiasi, vaikka mielestäni haistoin rivien välistä liioittelua ja mutuilua, koska et ole ilmeisesti tätä nykyistä versiota pelannut ollenkaan tai juurikaan? Olemme kuitenkin NHL22:n ketjussa, niin itse ainakin toivoisin, että jos täällä esitetään kyseisestä pelistä painavia mielipiteitä, niin ne pohjataan omaan kokemukseen, eikä pelkkään mutuiluun.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis itsellä on modeemista johtoa pitkin, eikä siis mikään mobiliidata tai wifin kautta. Joten ei varmasti ole omasta yhteydestä kiinni. Kuituyhteys on täälläkin.
Kuituyhteyskin voi temppuilla, jos kaikki ei ole kunnossa. En siis sanoisi, että "ei varmasti ole omasta yhteydestä kiinni". Olen itse käyttänyt kuitua nyt yli kymmenen vuoden ajan, eikä se todellakaan ongelmaton ole, vaikka onkin lähtökohtaisesti paljon vakaampi kuin mobiiliyhteydet.

Asiaan saa nopeasti aika paljon selvyyttä, kun soittaa oman operaattorin tekniseen tukeen ja pyytää heitä katsomaan, että onko kaikki kunnossa. Jos signaalivahvuus on heikko, niin yhteys voi olla todella epävakaa. Signaalin vahvuuteen voi vaikuttaa esimerkiksi seinäpistokkeet, kaapelit ja modeemi. Omalla kohdallani olen kohdannut ongelmia kaikkien näiden kanssa, mutta yleisin on vikaantunut modeemi.

Heikkoa signaalivahvuutta ei yleensä huomaa tavanomaisessa netin käytössä, mutta pelatessa pienetkin ongelmat tuntuvat herkästi.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kaikenlaisia tässä tuleekin vastaan. Nyt toisella puolella Wichita Raiders-niminen jengi, joka minun 3-0 johtaessa alkoi vain heitellä kiekkoa katsomoon. Koska mitään synkroerroria ei ole tullut tai ollut lähelläkään, ilmeisesti tarkoitus on vain pitkittää peliä niin pitkään, että lähden? No, itse pistin Muhammed Ali-dokkarin yleltä pyörimään ja katson sitä välillä ohjaimen tattia nitkauttaen. Heitelköön kiekkoa katsomoon jos näin haluaa tunnin perjantai-illasta käyttää. Onneksi on muitakin harrastuksia itsellä, joita voi kotisohvalta harrastaa.

Edit. Jaa, tiesi sittenkin mitä teki. Näköjään enää ohjaimen räplääminen silloin tällöin ei estä sitä, että pelistä lentää pihalle. Eli minun 8-0 tilanteessa vastustaja väsytystaktiikalla sai voiton. On tämä yksi saatanan työmaa ja edelleenkään ei vissiin voi tappiotta pelistä poistua jos huomaa, että tällainen on tulossa vastaan?
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Kaikenlaisia tässä tuleekin vastaan. Nyt toisella puolella Wichita Raiders-niminen jengi, joka minun 3-0 johtaessa alkoi vain heitellä kiekkoa katsomoon. Koska mitään synkroerroria ei ole tullut tai ollut lähelläkään, ilmeisesti tarkoitus on vain pitkittää peliä niin pitkään, että lähden? No, itse pistin Muhammed Ali-dokkarin yleltä pyörimään ja katson sitä välillä ohjaimen tattia nitkauttaen. Heitelköön kiekkoa katsomoon jos näin haluaa tunnin perjantai-illasta käyttää. Onneksi on muitakin harrastuksia itsellä, joita voi kotisohvalta harrastaa.

Edit. Jaa, tiesi sittenkin mitä teki. Näköjään enää ohjaimen räplääminen silloin tällöin ei estä sitä, että pelistä lentää pihalle. Eli minun 8-0 tilanteessa vastustaja väsytystaktiikalla sai voiton. On tämä yksi saatanan työmaa ja edelleenkään ei vissiin voi tappiotta pelistä poistua jos huomaa, että tällainen on tulossa vastaan?
Kyllä tässä pelissä tuntuu olevan aika paljon sellaista porukkaa jolle voittaminen on kaikki kaikessa, huolimatta siitä miten älyvapaaksi oma ajankäyttö menee. Monenlaista touhottajaa tullut vastaan, joita joutuu miettimään että mitä helkkaria nää hessut saa tämän pelin pelaamisesta. Näiden kaikkien glitchereiden ja muiden pelleilijöiden lisäksi ihmetyttää tyypit joiden ainoana taktiikka on luistella täysillä ylös kulmaan (syöttelemättä tietenkin) ja heittää sokkosyöttö maalille katsomatta ollenkaan linjoja tai pelaajien sijoittumisia. Saako tuollaisesta edes onnistumisen tunnetta?
 

Torogood

Jäsen
Kaikenlaisia tässä tuleekin vastaan. Nyt toisella puolella Wichita Raiders-niminen jengi, joka minun 3-0 johtaessa alkoi vain heitellä kiekkoa katsomoon. Koska mitään synkroerroria ei ole tullut tai ollut lähelläkään, ilmeisesti tarkoitus on vain pitkittää peliä niin pitkään, että lähden? No, itse pistin Muhammed Ali-dokkarin yleltä pyörimään ja katson sitä välillä ohjaimen tattia nitkauttaen. Heitelköön kiekkoa katsomoon jos näin haluaa tunnin perjantai-illasta käyttää. Onneksi on muitakin harrastuksia itsellä, joita voi kotisohvalta harrastaa.

Edit. Jaa, tiesi sittenkin mitä teki. Näköjään enää ohjaimen räplääminen silloin tällöin ei estä sitä, että pelistä lentää pihalle. Eli minun 8-0 tilanteessa vastustaja väsytystaktiikalla sai voiton. On tämä yksi saatanan työmaa ja edelleenkään ei vissiin voi tappiotta pelistä poistua jos huomaa, että tällainen on tulossa vastaan?
Sama henkilö tais viime tai toissa vuonna samanlaisella nimellä (white raiders) harrastaa tota kiekkoa katsomoon hommaa, mut ilmeisesti silloin oli syncro vielä tolla tyylillä mahollista ja näköjään on vieläkin:D? Aattelin ite silloin et mitähän tää meinaa, et onko vaa legit tarkotus kuluttaa minun aikaa ja saada minut pelistä poistumaan, mutta yhteys jossain vaiheessa katkesi ja myöhemmin tajusin, että syncro kyseessä.

Vähän jännä, kun ei ole itselle tullut oikeastaan parin viime vuoden aikana yhtään tommosta kunnon ajan haaskaajaa vastaan. Vaikka niitä näyttää olevan aika paljon pelissä kumminkin….
 

Torogood

Jäsen
Kyllä tässä pelissä tuntuu olevan aika paljon sellaista porukkaa jolle voittaminen on kaikki kaikessa, huolimatta siitä miten älyvapaaksi oma ajankäyttö menee. Monenlaista touhottajaa tullut vastaan, joita joutuu miettimään että mitä helkkaria nää hessut saa tämän pelin pelaamisesta. Näiden kaikkien glitchereiden ja muiden pelleilijöiden lisäksi ihmetyttää tyypit joiden ainoana taktiikka on luistella täysillä ylös kulmaan (syöttelemättä tietenkin) ja heittää sokkosyöttö maalille katsomatta ollenkaan linjoja tai pelaajien sijoittumisia. Saako tuollaisesta edes onnistumisen tunnetta?
Pelityylejä on monia:D Mikäli vastustaja harrastaa jonkinlaista sangen ärsyttävää pelitapaa, vaikkapa oman maalin takana seisoskelu alivoimalla tai muuta yleistä pelleilyä, niin on paras itsekin heittäytyä hankalaksi.

Itse olen suosinut seuraavaa: Johtoon mieluiten 2 tai 3 maalilla, jonka jälkeen 1-4 päälle ja pelin loppuun asti tarkoitus vain puolustaa heittämällä kiekko välittömästi sen saatuasi pois omalta puolustusalueelta tai punaviivan jälkeen välittömästi päätyyn. Tiedä sitten onko tämä verrattavissa perinteiseen ajanpeluuseen, mutta välillä ihan hauskaa, jos vastuksen pelityyli on sieltä jostain…
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kokemuksia PS4 versiosta.
Hutissa kohta 100 ottelua pelannut, ja kertaakaan ei ole peli tiltannut lopullisesti.
Bugeja on kyllä näkynyt joitain kuten se, että kesken tilanteen tulee yhtäkkiä aloitus. Tuota tapahtuu todella harvoin, joten pystyn elämään sen kanssa. Muuten aika lieviä juttuja, nyt kun maalinjälkeiset odotussessarit on korjattu.

EASHL ollaan taas kovaa vauhtia pelaamassa tuhat ottelua tällekin kautta. Kaikki pelit on pelattu loppuun ellei
jompikumpi ole luovuttanut. Ei siis kokonaisen pelin paskovia bugeja lainkaan. Pelejä löytyy hyvin kun aloittaa klo 18 jälkeen, muuten saa kyllä viettää aikaa hakiessa otteluita ja joskus joutuu tyytymään pelaamaan kahta vastaan. Meillä yleensä 3-5 pelaajaa.

Ainut mikä EASHL kaivaa mieltä on se että vieläkin voi voittopelin päätyttyä tulla vain loppuvalikko eteen ja mitään pisteitä ei lasketa. Tapahtui kerran 3. jatkoajan jälkeen ja vitutus oli taattu. Tätäkin tapahtuu todella harvoin luojalle siitä kiitos. Mitähän tuossa tapahtuu voiko vastustaja bugauttaa tuon lopun jotenkin, koska aina se tuntuu olevan meidän joukkue jonka voittoa ei lasketa?

Jokatapauksessa nautin suuresti tämän pelin pelaamisesta ja voin vain ihmetellä miten niin monilla peli tuntuu olevan "rikki" koko ajan samalla kun itse vääntää satoja otteluita ilman mitään ongelmia. Ja tosiaan vaikka sulla ois kämpässä 6000 megan 7G liittymä niin se WIFI pätkii pelatessa. Eli piuhaa koneeseen. Mobiilinetti ei sitten kestä edes yhtä ottelua ilman lagipiikkejä, joten jos sellaisella pelaa niin ei varmaan edes tarvitse miettiä mistä yhteysongelmat johtuvat. Myös jos konsoli on liian kauan auki niin kaikki toiminnot hidastuvat ja peleihin tulee viivettä. Restartakkaa konsolia. Tiedän ihmisiä joilla saattaa olla koko päivän konsoli auki ja sitten valitetaan kun joka ikkunassa tulee lagia ym outoja juttuja. Nähdään kaukaloissa!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainut mikä EASHL kaivaa mieltä on se että vieläkin voi voittopelin päätyttyä tulla vain loppuvalikko eteen ja mitään pisteitä ei lasketa. Tapahtui kerran 3. jatkoajan jälkeen ja vitutus oli taattu. Tätäkin tapahtuu todella harvoin luojalle siitä kiitos. Mitähän tuossa tapahtuu voiko vastustaja bugauttaa tuon lopun jotenkin, koska aina se tuntuu olevan meidän joukkue jonka voittoa ei lasketa?
Tämä liittyy jollain tavalla siihen, että ottelun aikana yhteys palvelimeen katkeaa. Ilmeisesti yhteys palautuu, mutta katkeamisen vuoksi ottelua ei tilastoida. Tämän pystyy yleensä ennakoimaan, jos ottelun aikana esiintyy teknisiä ongelmia, kuten sitä, että ottelu kelautuu taaksepäin edelliseen aloitukseen asti.

Tietääkseni tätä ei voi aiheuttaa itse, eli on vain huonoa tuuria, jos näin käy. Meille ei ole tätä osunut muistaakseni kohdalle nyt moneen viikkoon, mutta joskus harvoin näin käy.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Aika tylyä kyllä, että toiminta, joka vähän syö pelinsisäisiä mikromaksuja on näin valvottua kun taas peleissä perseilevät ja pelin massiiviset bugit saavat olla ihan rauhassa...
Joo ja kun marketti vuotaa kuitenkin vaikka miten valvovat. Nimimerkillä perus 86 kultaukko + tuuletus vaihtuu helposti TOTY-korttiin. Ei paljoa banaania näkynyt. Noi mukautuskortit bugittaa vissiin ihan helvetin pahasti valueltaan. Voi nimittäin kokeilla pelkillä pelaajakorteilla mitä pitää TOTY-korttia vastaan tarjota että treiditarjous kelpaa. Tarkoitan sitä ettet saa ”vaihtoarvo ei riitä” ilmoitusta.
 

Brutus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo ja kun marketti vuotaa kuitenkin vaikka miten valvovat. Nimimerkillä perus 86 kultaukko + tuuletus vaihtuu helposti TOTY-korttiin. Ei paljoa banaania näkynyt. Noi mukautuskortit bugittaa vissiin ihan helvetin pahasti valueltaan. Voi nimittäin kokeilla pelkillä pelaajakorteilla mitä pitää TOTY-korttia vastaan tarjota että treiditarjous kelpaa. Tarkoitan sitä ettet saa ”vaihtoarvo ei riitä” ilmoitusta.
Tässä tämä oikea tapa kaupantekoon onkin. Ei kannata laitella niitä kortteja maksimeilla myyntiin ja toisen ostettavaksi eli kuten minä kiireessä ja ajattelematta tein. Korttivaihdoilla menee läpi ilman banaaneita ja aika kivuttomasti juuri noilla mukautuskorttien lisäämisillä.

Itsellä vielä jäljellä puolet eli 14 vrk banneja markettiin. Yllättävän kivutonta ollut. Ainoa mikä hieman nyppii on, että pitäs kehitellä XF-Matthews ja en nyt pysty ostamaan hänen peruslappuaan eli joko mennään kolikoilla läpi siitä tai sitten luotan tuuriin ja ostelen pakkoja rahalla, koska näiden ostoa EA ei kyllä tietenkään minulta rajoittanut :D
Juu, en osta pakkoja. Kerään kolikot ja kehitän kortin niillä, jos nyt oikeasti vielä harkinnan jälkeenkin tarve on se rosteriin saada.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Onko tietoa, milloin nuo miesten ja naisten mm-kisat lisätään peliin? Eikös niiden pitänyt ilmestyä tämän tammikuun aikana.

EAn NHL-pelin Facebook-sivulle on tullut tieto patchistä koskien molempia MM-kisoja eli huomenna torstaina pitäisi tulla.

Tässä tietoa tuon Facen kautta olevan linkin kautta: NHL 22 January IIHF Patch Notes
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös