Roger Moore
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Upeeta Ville upeeta, KuPS
Kyllä mulle tuo NHL19 periaatteessa kelpaisi hyvin, mutta sen verran perso olen kuitenkin sille että saa edes suht tuoreilla kokoonpanoilla pelata. Toki toisaalta kyllähän ne ns. franchise-pelaajat aika hyvin on tainneet tuohonkin verraten pysyä vanhoissa jengeissään ja toisaalta kun noita dynasty-modeja pelailee niin kyllähän niissä sitten viimeistään parin kauden aikana tulee jotain ihan mielipuolisia siirtojakin.Kiekkonälän täytän vanhoilla änäreillä ja EHM'llä.
EHM:n 2007 versiota on tullut pelattua ns. helvetisti ja siihen taisi ainakin vielä kaudelle 2014-15 asti saada ajantasaiset rosterit. En tiedä onko nykyään saatavilla enää uusia kokoonpanoja. Tossakin vaan kyllästyin vähän siihen että esim. NHL:ää manageroidessa oli välillä ihan naurettavan helppo saada itselleen kärkivarausvuoroja, olen tainnut parhaimmillaan saada draftattua itselle tyyliin Connor McDavidin, Jack Eichelin, Patrik Laineen ja Jesse Puljujärven. Auston Matthewsin taisin saada jonkun treidin kautta.
Liigalla tuo EHM on kyllä ihan kiva, tosin siinäkin on se ongelma ettei tekoäly ymmärrä roolitusten päälle kovin paljoa. Siellä saattaa siis käytännössä joku "Kimmo Kuhta" pelata nelosketjussa kun tekoäly tekee sopimuksia aina parhaille pelaajille sopimuksia, ja sitten itse pystyy tarkkailemaan markkinoita ja ottamaan rooliin sopivat pelaajat. Olen joskus nimittäin ihan läpällä pelannut SaiPalla tuota ja valmentanut joukkueen pari kertaa finaaleihin ja voittanut mestaruudenkin.
Itse asiassa jos lätkämanagerointia haluaa pelata niin uskomatonta mutta totta, legendaarinen Maso Hockey Manager on varmaan itselle sopivin vaihtoehto :D Joo, onhan siinäkin omat hassutuksensa mutta siinä pystyy oikeasti pitkäjänteisellä työllä rakentamaan kunnon jengiä esim. junioritoimintaan panostamalla. Tossa on myös se hyvä että jos joukkueen rahatilanne menee pakkaselle niin silloin ihan oikeasti ollaan kusessa, EHM 2007:ssä tuntuu olevan niin että vaikka rahat on pakkasella niin se vaikuttaa lähinnä siihen millaisia sopimuksia pystyy tekemään uusille pelaajille. Lisäksi usein saattaa käydä niin että "New ownership take control" ja kassaan ilmestyy yhtäkkiä vitusti rahaa, ainakin joskus mulla kävi muistaakseni Ässillä pelatessa tuollainen että joku oligarkki osti seuran ja rahaa oli 12 miljoonaa. Hups.