NHL 21 – yleinen keskustelu

  • 161 497
  • 889

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Millähän perusteella? Minä kyllä luulen, että silloin tämä juurikin tasoittuisi. Ihan sama, jos välität VR:n tullessa jonain päivänä änäriin, että kyllä ne samat naamat oppii siinäkin jumalaksi. Eiköhän ne ihmisiä ole, kuin muutkin.

Koska keskiverto pelaajan ja niitten huippupelaajien ero on lähinnä siinä puolustuspelissä ja silloin se korostuisi vielä entisestään jos boteista tehdään vielä tyhmempiä. Jokainenhan tuossa pelissä osaa hyökätä. täysin eriasia jos muuttu VR peliksi, kun et silloin näe ns seläntaakse jne miten nyt näkee kun ylhäältäpäin kuvattu.

Ei ole. Vertaisin ennemmin niihin jäppisiin, jotka 90-luvulla kun pelattiin Segalla Mortal Kombatia ym. kaksinpelejä, käyttivät kaikki mahdolliset bugit voittaakseen. Eli saivat täyden nautinnon siitä, kun voittivat kaverin painamalla alaspäinnappia ja näpyttämällä B:tä. Noihin toki tuolloin porukalla keksittiin sitten aina rangaistus, eli jos teki tuon saman liikkeen vaikka kahdesti peräkkäin, niin se oli automaattisesti tappio. Sitä ihmettelen, että jos jo tuolloin ala-asteikäiset junnut keksivät keinot karsia tylsät bugit pois peleistä, miksi nykyään aikuiset miehet ovat niin paljon tylsämielisempiä, että tyytyvät tuohon bugitteluun.

Valitetaan kiekon suojaamisesta ja sitten oneria laittamisesta tyhjiin ja verrataan bugiin niin olemme tästä asiasta lähtökohtaisesti täysin erimieltä. Tossa pelissähän ei oikeastaan kunnon vilppejä edes ole kuten joskus aiemmin oli kiekkorystyllä maaliviivalla pitäen vähän pelaajaa nytkyttäen ja siitä mokke hyppäsi pois ja sai aina laittaa etukulmaan tyhjiin, se oli mielestäni bugi. Ei se että laitetaan oneria takikselta tyhjiin.


Edit. Kavereiden kesken tota peliä enemmän pidetään salibandy pelinä laitettuna jääkiekon ulkomuotoon.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
On kaksi täysin eriasiaa mennä voittamaan kaukaloon peli jossa pelaa lajia nimeltä jääkiekko ja sitten on nämä tapaukset jotka tekee kaikkensa välittämättä vastustajan ja lajin kunnioituksesta vittuakaan ja hakien vain pelin heikkouksia pelistä toiseen. Tämän vuoksi se GMC takaisin. Pysykööt ns. bugijannut muissa pelimuodoissa. Tästä väittelystä puuttuu enää kuolematon lausahdus "opetelkaa kitisijät puolustamaan".
 
Viimeksi muokattu:

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
On kaksi täysin eriasiaa mennä voittamaan kaukaloon peli jossa pelaa lajia nimeltä jääkiekko ja sitten on nämä tapaukset jotka tekee kaikkensa välittämättä vastustajan ja lajin kunnioituksesta vittuakaan ja hakien vain pelin heikkouksia pelistä toiseen. Tämän vuoksi se GMC takaisin. Pysykööt ns. bugijannut muissa pelimuodoissa. Tästä väittelystä puuttuu enää kuolematon lausahdus "opetelkaa kitisijät puolustamaan".
Mitenkäs muuten sitten, kun nää huiput tulee tuonne GMC muotoon? Sehän muuttuu sitten samanlaiseksi paskaksi kuin nytkin. Tietysti, jos valitsee porukkaan vain tuttuja. En muista enää tarkasti, mutta kai se oli oman porukan kesken? Monihan on halunnut tämän nimenomaan onlineen ja se toisi tämän saman ongelman takaisin. Silloin pudotuspelit pelattaisiin ties ketä vastaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mitenkäs muuten sitten, kun nää huiput tulee tuonne GMC muotoon? Sehän muuttuu sitten samanlaiseksi paskaksi kuin nytkin.
Ei muutu, kun siellä nimenomaan oli säännöt tätä perseilyä vastaan. Voit hakea säännöt esim täältä, ketjujen pitäisi olla vielä tallessa. Esim. Jatkoajan liigasta omaksi omalle foorumille muuttuneesta liigasta kengittiin bugittelijat hiiteen jokainen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkäs muuten sitten, kun nää huiput tulee tuonne GMC muotoon? Sehän muuttuu sitten samanlaiseksi paskaksi kuin nytkin. Tietysti, jos valitsee porukkaan vain tuttuja. En muista enää tarkasti, mutta kai se oli oman porukan kesken? Monihan on halunnut tämän nimenomaan onlineen ja se toisi tämän saman ongelman takaisin. Silloin pudotuspelit pelattaisiin ties ketä vastaan.
GMC:n ideanahan on aina ollut, että sinne voidaan valikoida pelaajat, ja jos mukaan eksyy joku "väärä" pelaaja, niin se voidaan potkia pois.

Ne ovat sitten ihan erikseen, jotka ovat GMC:tä toivoneet avoimeksi onlinen puolelle. Ei siinä oikein olisi mitään järkeäkään, koska GMC ei toimi siten, että pelaajat eri joukkueiden puikoissa vaihtelevat, vaan aina on alusta loppuun oltava samat pelaajat mukana. Aika vähän siinä olisi ideaa, että jokaiselle paikalle arvotaan randomilla pelaajat, joista kukaan ei tiedä mitään ja joista osa ihan varmasti jättää pelejä pelaamatta, jolloin homma ei vain etene.

GMC:n tarkoituksena on olla kaveriporukoiden ja muiden yhteydessä olevien ryhmien pelimuoto.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Ei muutu, kun siellä nimenomaan oli säännöt tätä perseilyä vastaan. Voit hakea säännöt esim täältä, ketjujen pitäisi olla vielä tallessa. Esim. Jatkoajan liigasta omaksi omalle foorumille muuttuneesta liigasta kengittiin bugittelijat hiiteen jokainen.
Joo, en tiiä. Siinä on aika paljon hommaa, jos koko ajan pitää olla potkimassa ja hankkimassa pelaajia. Tää änäri on kuitenkin muuttunut NHL 14 ajoilta, niin periaatteessa 8/10 pitäisi potkia pois. Valitettavasti valtaosan toive on tuolla EA:n ja Redditin foorumilla nimenomaan online GMC. Sehän haastaisi Hutin, joten en usko ainakaan maksuttomana tulevan. Normipeliinhän sitä ei näillä näkymin tule, koska ei ole tarpeeksi käyttäjiä.

Meillä oli ihan Jatkoajan ulkopuolinen porukka, jossa tiedettiin kaikkien pelityylit. Tämä toimi ihan hyvin, mutta kaatui alkuunsa noihin latausaikoihin. Lisäksi jokainen treidi piti hyväksyttää ja siihen pitäisi olla aktiivinen ylläpitäjä. Pitemmän päälle siirryttiin sitten takaisin Hutin ja EASHL:n pariin. Eli ihan hyvä idea, mutta toteutus ontui. Mielenkiintoisempaahan siitä saa, kun jokaisella ei oo suht samoja jengejä. Toivottavasti jotain tämän GMC:n tyylistä EA pystyisi tuomaan peliin, vaikka DLC:mä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, en tiiä. Siinä on aika paljon hommaa, jos koko ajan pitää olla potkimassa ja hankkimassa pelaajia. Tää änäri on kuitenkin muuttunut NHL 14 ajoilta, niin periaatteessa 8/10 pitäisi potkia pois. Valitettavasti valtaosan toive on tuolla EA:n ja Redditin foorumilla nimenomaan online GMC. Sehän haastaisi Hutin, joten en usko ainakaan maksuttomana tulevan. Normipeliinhän sitä ei näillä näkymin tule, koska ei ole tarpeeksi käyttäjiä.
Minä en ole törmännyt oikein missään siihen, että toivottaisiin jotain online GMC:tä, jos tarkoitat tällä sitä, että siihen voisi liittyä kuka tahansa. Kuten aiemmin totesin, niin ei GMC pelimuotona sovellu ollenkaan sellaiseen, kun GMC:ssä ei ole mitään pointtia, jos pelaajat joukkueiden takana vaihtuvat joka kerta kun pelataan. Jos taas samat pelaajat ovat alusta asti mukana, niin random pelaajista koottu GMC on ihan päätön ajatus, kun kukaan ei lähtökohtaisesti tunne toisiaan ja kaikkien pitäisi aktiivisesti pelata pelejä, että homma ylipäätään etenee.

GMC oli hyvin suosittu pelimuoto aikanaan, eikä EA:n selitykset "ei ole tarpeeksi käyttäjiä" uppoa kyllä ollenkaan.

Lähtökohtaisesti GMC:tä pyöritettiin ja pyöritettäisiin tiiviiden porukoiden kesken, tai sitten vaikkapa jatkiksessa, jolloin kaikki tietävät säännöt etukäteen. Alkuun voi mukaan tulla pyörijöitä mitkä joudutaan potkimaan pois, mutta aika pian jäljelle jää vain niitä pelaajia, jotka oikeasti toimivat sääntöjen mukaan, eikä millekään jatkuvalle potkimiselle ole tarvetta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Kaiparaitis Ei ollut paljon hommaa, kun alunperinkin liigaan tuli niitä jotka halusivat pelata pelaamisen ilosta, ei voittamisen pakosta. Jokaisessa liigassa oli aktiivinen ja motivoitunut ylläpitäjä ja itse olin sitten apuna tarvittaessa mielelläni ja olisin sitä myös jatkossa. Niinhän se usein oikeassakin elämässä menee että saman liigan vastustajien pelityylit tulee tutuksi ja niitä voi sitten muokata sen mukaan.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Minä en ole törmännyt oikein missään siihen, että toivottaisiin jotain online GMC:tä, jos tarkoitat tällä sitä, että siihen voisi liittyä kuka tahansa. Kuten aiemmin totesin, niin ei GMC pelimuotona sovellu ollenkaan sellaiseen, kun GMC:ssä ei ole mitään pointtia, jos pelaajat joukkueiden takana vaihtuvat joka kerta kun pelataan. Jos taas samat pelaajat ovat alusta asti mukana, niin random pelaajista koottu GMC on ihan päätön ajatus, kun kukaan ei lähtökohtaisesti tunne toisiaan ja kaikkien pitäisi aktiivisesti pelata pelejä, että homma ylipäätään etenee.

GMC oli hyvin suosittu pelimuoto aikanaan, eikä EA:n selitykset "ei ole tarpeeksi käyttäjiä" uppoa kyllä ollenkaan.

Lähtökohtaisesti GMC:tä pyöritettiin ja pyöritettäisiin tiiviiden porukoiden kesken, tai sitten vaikkapa jatkiksessa, jolloin kaikki tietävät säännöt etukäteen. Alkuun voi mukaan tulla pyörijöitä mitkä joudutaan potkimaan pois, mutta aika pian jäljelle jää vain niitä pelaajia, jotka oikeasti toimivat sääntöjen mukaan, eikä millekään jatkuvalle potkimiselle ole tarvetta.
Mie luulen, että tuo online tarkoittaa ihan vaan toimintaa onlinen puolella. Ihan niillä tiiviillä porukoilla.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Minä en ole törmännyt oikein missään siihen, että toivottaisiin jotain online GMC:tä, jos tarkoitat tällä sitä, että siihen voisi liittyä kuka tahansa. Kuten aiemmin totesin, niin ei GMC pelimuotona sovellu ollenkaan sellaiseen, kun GMC:ssä ei ole mitään pointtia, jos pelaajat joukkueiden takana vaihtuvat joka kerta kun pelataan. Jos taas samat pelaajat ovat alusta asti mukana, niin random pelaajista koottu GMC on ihan päätön ajatus, kun kukaan ei lähtökohtaisesti tunne toisiaan ja kaikkien pitäisi aktiivisesti pelata pelejä, että homma ylipäätään etenee.

GMC oli hyvin suosittu pelimuoto aikanaan, eikä EA:n selitykset "ei ole tarpeeksi käyttäjiä" uppoa kyllä ollenkaan.

Lähtökohtaisesti GMC:tä pyöritettiin ja pyöritettäisiin tiiviiden porukoiden kesken, tai sitten vaikkapa jatkiksessa, jolloin kaikki tietävät säännöt etukäteen. Alkuun voi mukaan tulla pyörijöitä mitkä joudutaan potkimaan pois, mutta aika pian jäljelle jää vain niitä pelaajia, jotka oikeasti toimivat sääntöjen mukaan, eikä millekään jatkuvalle potkimiselle ole tarvetta.
Tässä viestiketjussa on hieman kommentteja online Franchise moodista, joka tarkoittanee jollain lailla samaa: Why is there no online franchise mode? - Operation Sports Forums
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Sehän on koko GMC:n idea muutenkin ollut. Eli puhut siis tavanomaisesta GMC:stä?
No jengi haluaa 82 ottelua runkosarjaa ja playoffit päälle onlinessa. Eli Be a Gm tyylinen ratkaisu. Kai se sitten eroaa hieman GMC moodista. Varmaan tarkoitetaan, että on oma manageroima joukkue ja sillä lähdetään valloittamaan kannua onlinen puolelle. Erona GMC moodiin, että ei ole mitään ylläpitäjänä. Mukana siis kaikki nää Be a GM jutut. Näin minä olen ymmärtänyt noista keskusteluista..
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
No jengi haluaa 82 ottelua runkosarjaa ja playoffit päälle onlinessa. Eli Be a Gm tyylinen ratkaisu. Kai se sitten eroaa hieman GMC moodista. Varmaan tarkoitetaan, että on oma manageroima joukkue ja sillä lähdetään valloittamaan kannua onlinen puolelle. Erona GMC moodiin, että ei ole mitään ylläpitäjänä. Mukana siis kaikki nää Be a GM jutut. Näin minä olen ymmärtänyt noista keskusteluista..
Tälläinen vaihtoehto kuulostaisi kyllä ihan täysin nyky-EA:n ratkaisulta ja tottakai tämäkin sutaistaisiin peliin vasemmalla kädellä vähän sinnepäin. Mutta oletko nyt aivan varma että jengi tätä haluaa?
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Tälläinen vaihtoehto kuulostaisi kyllä ihan täysin nyky-EA:n ratkaisulta ja tottakai tämäkin sutaistaisiin peliin vasemmalla kädellä vähän sinnepäin. Mutta oletko nyt aivan varma että jengi tätä haluaa?
No millainen se on Maddenissa? Vai poistiko ne sen sieltä? Sen tyylistä toivotaan pitkälti.
 

Barney

Jäsen
Mä oon aikoinani käyttänyt aivan vitusti aikaa pokerin opetteluun, koska tiesin että siinä on (oli) helppoa rahaa liikkeellä. Samalla uhrasin täysin nautinnon tuosta pelistä lopuksi ikääni. Siitä tuli ansaintakeino. Sitä en ymmärrä, miksi ihmeessä kukaan menettelisi samoin videopelin kanssa, jossa rahaa ei voi tienata.
Voihan. NHL:ssä toki summat ovat paljon pienempiä kuin monessa muussa pelissä, mutta jos joku pelaaja on niin ylivoimainen, että hän onnistuu voittamaan vuoden aikana lähes kaikki turnaukset, niin ihan kohtalaisille vuosiansioille siinä pääsee. Aika harvalla siihen toki on mahdollisuus, mutta on noilla vähän heikommillakin pelaajilla mahdollisuus voittaa jotain netissä järjestettäviä pienempiä rahaturnauksia ja niin edelleen.

Tämän vuoksi se GMC takaisin.
Tuskinpa on tulossa. GMC:tä EA jo kokeili ja ei se kyllä miksikään varsinaiseksi hitiksi noussut. Kuinka moni ostaisi pelin GMC:n takia ja kuinka paljon kustannuksia EA:lle tulisi kyseisen pelimuodon uudelleenlanseerauksesta ja ylläpidosta? Todennäköisesti nuo GMC:n mukanaan tuomat tulot eivät onnistuisi edes kattamaan noita kustannuksia. Tämän takia EA käyttää resurssejaan mieluummin uusien ominaisuuksien kehittämiseen HUT:issa, sillä se on se pelimuoto, jolla he tekevät rahaa.

EA:ta voi kritisoida monesta asiasta, mutta niin ikävää kuin se onkin, niin kyseessä on pörssiyhtiö, jonka ensisijaisena tehtävänä on tuottaa osakkeenomistajilleen voittoa. EA:lla ei ole tällä hetkellä jääkiekkopelin puolella kilpailijaa, joten hirveästi resursseja heidän ei tarvitse laittaa pelin kehittämiseen. HUT tuo heille erittäin paljon lisätuloja, joten pelimuotojen osalta ne panokset laitetaan pitkälti sinne, mikä on ihan ymmärrettävää. Siinä vaiheessa, jos jonain vuonna NHL-pelien myynti yhtäkkiä romahtaisi tai EA:lle tulisi joku vakavastiotettava kilpailija, niin pelissä voisi tapahtua jotain isompia kehitysaskeleita.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Barney Itsehän en ymmärrä ja toivon koko sydämestäni että kaikki mahdolliset menossa olevat lakisyyteet EA:ta kohtaan menevät läpi ja EA ja muut samankaltaiset rahastuslaitokset pakotetaan polvistumaan. Kaikki tuo sanomasi on juuri sitä, jota nämä ultimate teamit ja muut rahastuspelimuodot ovat pelaamiselle tehneet, eli pilanneet sen nautinnon syöpäisyydellään ja pelifirmojen loputtomalla rahanahneudella.
 

Barney

Jäsen
@Barney Itsehän en ymmärrä ja toivon koko sydämestäni että kaikki mahdolliset menossa olevat lakisyyteet EA:ta kohtaan menevät läpi ja EA ja muut samankaltaiset rahastuslaitokset pakotetaan polvistumaan. Kaikki tuo sanomasi on juuri sitä, jota nämä ultimate teamit ja muut rahastuspelimuodot ovat pelaamiselle tehneet, eli pilanneet sen nautinnon syöpäisyydellään ja pelifirmojen loputtomalla rahanahneudella.
Niin ikävää kuin se onkin, niin ei noiden pelifirmojen tarkoituksena ole maksimoida pelaajien nautintoa, vaan maksimoida osakkeenomistajien voittoja. Valtaosa niistä, jotka haukkuvat vuodesta toiseen EA:n pelejä ostavat kuitenkin vuosittain sen uuden version. Itse en ole jaksanut enää pariin vuoteen koskea NHL:ään, mutta jos tätä asiaa tarkastellaan yrityksen näkökulmasta, niin melko hyvää toimintaa EA:lta. Monopoliasemassa peliä ei kannatakaan kehittää kovinkaan paljon vuosittain ja tuo Ultimate Team on ollut pelimuotona todella nerokas rahantekoväline EA:lle. EA:n osakkeenomistajat ovat olleet todennäköisesti melko tyytyväisiä, kun eri peleihin tulleiden Ultimate Teamien jälkeen kyseisen yrityksen osakekurssi on muistikuvieni mukaan yli kuusinkertaistunut.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Barney Ja juuri siksi nykyään pelaan pelejä, jossa pelintekijät oikeasti välittävät pelaajakunnastaan, eikä vain tuottojen maksimoinnista. Mutta tästä laajempi keskustelu kuuluu muihin ketjuihin sitten toki.

Laitetaan esimerkki vielä siitä, miten pelimaailman meno pitäisi oikeasti olla:
 

Liitteet

  • CDProject.jpg
    CDProject.jpg
    397,9 KB · kertaa luettu: 135

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No jengi haluaa 82 ottelua runkosarjaa ja playoffit päälle onlinessa. Eli Be a Gm tyylinen ratkaisu. Kai se sitten eroaa hieman GMC moodista. Varmaan tarkoitetaan, että on oma manageroima joukkue ja sillä lähdetään valloittamaan kannua onlinen puolelle. Erona GMC moodiin, että ei ole mitään ylläpitäjänä. Mukana siis kaikki nää Be a GM jutut. Näin minä olen ymmärtänyt noista keskusteluista..
Mun mielestä kuvailit tässä juuri sen millainen GMC pelimuoto on. Sen koko ideahan on olla Be A GM -pelimuoto, jota pelataan onlinessa. Ainakin muistelisin, että GMC:ssä sai aikanaan laitettua halutessaan ihan normaalin täyden runkosarjan ja playoffit, jos niin halusi. Ainakin kun itse pelasin GMC:tä, niin ei siinä mitään erityistä ylläpitäjän roolia ollut. Joku pelaajista toki laittoi homman pystyyn ja pystyi potkimaan pelaajia jne, mutta sehän on aika pakollinen juttu joka tapauksessa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
GMC:tä EA jo kokeili ja ei se kyllä miksikään varsinaiseksi hitiksi noussut.
Oletko nyt ostanut EA:n puheet GMC:n vähäisestä suosiosta, vai perustuuko tämä omiin kokemuksiin? Mitä itse muistelen, niin GMC oli ihan pirun suosittu pelimuoto aikanaan. Sitä käytettiin kaveriporukoiden ja yhteisöjen keskuudessa todella paljon ja se vei pelaajia tavallisesta vs-pelaamisesta, koska oli niin suosittu. Todennäköisempää lienee, että EA halusi jostain syystä pelaajien keskittyvän tavalliseen vs-pelaamiseen tai HUTtiin, joka tietysti on rahasampo EA:lle.
 

Barney

Jäsen
@Barney Ja juuri siksi nykyään pelaan pelejä, jossa pelintekijät oikeasti välittävät pelaajakunnastaan, eikä vain tuottojen maksimoinnista. Mutta tästä laajempi keskustelu kuuluu muihin ketjuihin sitten toki.
Toisaalta aika harvalla pelejä tekevällä yrityksellä on samanlaista monopoliasemaa kuin EA:lla. Urheilupelien suhteen EA:lla ei ole käytännössä ollenkaan kilpailijoita (futiksen puolella toki PES, mutta heillä ei ole lisenssejä yms.), joten tulos on tuossa. Tarkoituksenani ei ole puolustella EA:ta, mutta käytännössä jokainen pelifirma toimisi samalla tavalla kuin he, mikäli kyseinen firma olisi samassa tilanteessa EA:n kanssa.

Aika lailla päinvastainen tilanne kuin urheilupeleissä on sitten Battle royale -pelien puolella. Tuolla on niin hyvä kilpailutilanne, että pelit ovat pääosin ilmaisia. Rahaa nuokin tekevät sitten myymällä pelin sisällä erilaisia asioita, mutta itse pelit ovat yleensä ilmaisia, sillä muuten kilpailijat veisivät pelaajat. Noita on myös pakko koittaa jatkuvasti kehittää kovan kilpailutilanteen takia.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Nähtävästi esim. FUTin puolella on jotain tapahtunut EA:n strategian osalta koska hyvän joukkueen saa melkoisen helposti ja vastaan Rivalsissa (sen mitä joitakin kymmeniä pelejä olen pelannut) ei ole tullut kertaakaan selvästi parempi ratingisiä joukkueita vaan osapuilleen samantasoisia kuin minulla. Sama juttu NHL:än puolella HUTissa. Oma joukkueeni on ollut 9-10.divareissa täysin kilpailukykyinen eikä ole tarvinnut miettiä mikromaksujen käyttöä kuten ei myöskään FUTissa (jota tosin ekan kuukauden jälkeen en ole pelannut kuin satunnaisesti painopisteen siirryttyä lähes täysin Änäriin sekä futiksen osalta ensisijassa PESiin).

Varmasti meneillään olevat oikeusjutut ovat tuoneet tuollaisia muutoksia Ultimate Teameihin. Britanniassa kuulemma on kansalaisaloite mennyt parlamenttiin ja ilmeisesti menossa läpi. Britannia on tietääkseni EA:n yksi tärkeimpiä markkina-alueita -FIFAssa ja sitä kautta koko maailmassa - kokonaisuuden osalta joten jos Britannia kieltää loot boxit samalla tavalla mitä Hollanti ja Belgia ovat tehneet jo (ainakin Belgia, Hollannista en ole aivan varma onko mennyt jo läpi mutta tietääkseni sielläkin on asiaa ajettu) niin varasuunnitelma on pakko olla ja luulen että tuossa mitä olen sekä HUTissa että FUTissa havainnut (FUTissa melko suppea otos mutta kuitenkin jotain suuntaa antava) on sillä jotain tekemistä näiden menossa olevien oikeusjuttujen osalta.

Totta on mitä aiemmin on puhuttu yrityksen näkökulmasta - etenkin pörssiyhtiöiden - että yrityksen ensisijainen tehtävä on tuottaa voittoa osakkeenomistajilleen (sama on myös yksityisissä osakeyhtiöissä). Ja koska kilpailua ei Änärin puolella ole niin ei hirveästi radikaaleja uudistuksia välttämättä ole edessä. FIFAlla on sen sijaan uskottava kilpailija PES joka on minusta mennyt monessa suhteessa ohitse - ainakin minun silmissäni ja tiedän muitakin jotka ovat samaa mieltä. NBA:lla on 2K uskottava kilpailija ja osa pelaajista mitä olen kuullut puhuvan pitävät 2K:n korispeliä EA:n vastaavaa parempana kuten PESin pelaajista osa (monet) pitävät sitä FIFAa parempana. Valitettavasti lätkä on niin pieni laji maailmanlaajuisesti että useammalle kuin yhdelle pelille ei välttämättä ole markkinoita. Esim. jopa rugby on lätkää isompi laji maailmanlaajuisesti ja rugby-peleille olisi ehkäpä enemmän tilaa markkinoilla useammalle kuin lätkäpeleille. Ehkäpä lätkän osalta ainoa vaihtoehto että tulisi uusi uskottavasti EA:n haastava peli markkinoille olisi että sillä olisi joku täysin oma juttu joka veisi pelaajia EA:ltä pois jolloin EA:nkin pitäisi kehittää NHL:ä. Se mikä tämä oma juttu olisi on eri asia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös