Onko tosiaan niin että hutissa ei enää ole divareita?
Ainakin itselläni tuon sai ensimmäisen käynnistyskerran yhteydessä "asetella" oikealle tasolle, niin että keltainen jäi ruudulta piiloon. En kyllä tiedä mistä tuo myöhemmin on muutettavissa, mutta kuvittelisi nyt jotenkin onnistuvan.Mutta sitten ihan oikea kysymys: Saako tuota pelikelloa ruutuun millään ilman sitä perhanan keltaista palkkia? Ihan järkyttävä visuaalinen ratkaisu ja blokkaa todella pahasti itse peliä. Valikoista tarjotaan vain kahta eri vaihtoehtoa, eli joko tuolla palkilla tai ei mitään. Olisi kiva nähdä pelikello ja esimerkiksi jäähyjen kestot ruudulla, en tajua miksei noita voitu sijoittaa esimerkiksi ruudun yläreunaan paljon paljon pienempänä.
Sama homma on ollut joka vuosi Be a Prossa eli varattuja pelaajia ei varata uudestaan, jos rostereissa on merkattu varaus ko. prospektille. Onhan se epäloogista, mutta itse mieluummin otan tuon vaihtoehdon.Pieni ärsyttävä epäloogisuus Be a Prossa liittyy tuohon varaustilaisuuteen. Jos tulet itse valituksi toisena LA Kingsiin, miten ihmeessä se Quinton Byfield voi olla siellä samassa joukkueessa...
Itsellä meni tuo sama homma myös aivan oikein eli Owen Tippet oli vastassa ja hänet piti päihittää. Tippet teki 1+1 ja minä 0+0 ja -3. Media oli kuitenkin sitä mieltä että minä vein kisan 100-0 ja sain haasteesta pisteet kotiin.Lisää Be a Pro:n hienouksia.
Ennen matsia Rangersia vastaan tuli haastattelu joltain A-luokan toimittajalta, joka jotain kysyi Calder kisasta ja niin edespäin.
Sain sitten haasteen tehdä enemmän pisteitä kuin vastustajan tulokaspelaaja.
Noh, eihän tuossa mitään vikaa ole, mutta kun kyseinen Rangersin tulokas ketä enemmän pisteitä pitäisi tehdä, oli maalivahti Igor Shesterkin, joka ei edes pelannut maalissa koko matsin aikana.
Tämän tarinan kruunaisi se, että Shesterkin olisi tehnyt lopulta enemmän pisteitä.Lisää Be a Pro:n hienouksia.
Ennen matsia Rangersia vastaan tuli haastattelu joltain A-luokan toimittajalta, joka jotain kysyi Calder kisasta ja niin edespäin.
Sain sitten haasteen tehdä enemmän pisteitä kuin vastustajan tulokaspelaaja.
Noh, eihän tuossa mitään vikaa ole, mutta kun kyseinen Rangersin tulokas ketä enemmän pisteitä pitäisi tehdä, oli maalivahti Igor Shesterkin, joka ei edes pelannut maalissa koko matsin aikana.
Kyllä saa päävalikosta ja sieltä asetuksista.Mutta sitten ihan oikea kysymys: Saako tuota pelikelloa ruutuun millään ilman sitä perhanan keltaista palkkia? Ihan järkyttävä visuaalinen ratkaisu ja blokkaa todella pahasti itse peliä. Valikoista tarjotaan vain kahta eri vaihtoehtoa, eli joko tuolla palkilla tai ei mitään. Olisi kiva nähdä pelikello ja esimerkiksi jäähyjen kestot ruudulla, en tajua miksei noita voitu sijoittaa esimerkiksi ruudun yläreunaan paljon paljon pienempänä.
Onko tähän kenelläkään vielä hyviä slaidereita jaossa?
Tuntuu kieltämättä hieman toistolta kuunnella kolmantena vuotena vieläkin noita rookie-juttuja.Itselle huvittavin/ärsyttävin juttu Be a Prossa on nuo loukkaantumiset. Kahdesti olen loukkaantunut 30 sekunnin pelin jälkeen. No, tavoite suoritettiin, ei kiekon menetyksiä:) Eikö tässä sitten pysty loukkaantumaan kunnolla? Nyt äijä on 75 kokonaisuudeltaan ja pelaan ykkösketjussa. Huomaa kuinka joutuu kannattelemaan koko joukkuetta.
Alkaa myös olla toistoa noissa Cybulskin radio-ohjelmissa, kun sama Bernard hokee: "Rookie has brilliant and blaa blaa..." Silti, ehkä tää on paras yritys EA:n taholta pitkään aikaan. Luultavasti kehittävät tuotakin jonkun verran PS5.
Jos ensimmäistä PS5:lle tehtyä NHL-peliä odottelet, niin se saattaa olla suuri pettymys. PS4:n ensimmäinen NHL (eli NHL 15) oli ehkäpä koko pelisarjan suurin farssi. Kun liian pienellä tiimillä tehdään täysin uutta peliä uudelle pelimoottorille, niin eihän siinä ehditä kaikkea saamaan valmiiksi. Toki tässä yrittää toivoa, että EA oppi tuosta farssista jotain, eikä käy samalla tapaa seuraavan konsolisukupolven kanssa.Itse ajattelin odotella PS5:sta ja ehkä hannkia pelin vasta uudelle konsolille. Ehkä!
Jos ensimmäistä PS5:lle tehtyä NHL-peliä odottelet, niin se saattaa olla suuri pettymys. PS4:n ensimmäinen NHL (eli NHL 15) oli ehkäpä koko pelisarjan suurin farssi. Kun liian pienellä tiimillä tehdään täysin uutta peliä uudelle pelimoottorille, niin eihän siinä ehditä kaikkea saamaan valmiiksi. Toki tässä yrittää toivoa, että EA oppi tuosta farssista jotain, eikä käy samalla tapaa seuraavan konsolisukupolven kanssa.
Mutta mitä tähän NHL 21-peliin tulee, niin kaikesta näkee EA:n pääfokuksen olevan aina vain enemmän moninpelipuolella. Yksin pelaaville pettymyksiä tulee joka suunnalta. Uudistukset ovat toki itse pelaamani EASHL:n puolellakin kohtalaisen vähäisiä, mutta peli tuntuu kuitenkin riittävän tuoreelta ja muutokset ovat pääasiassa positiivisia.
Tämän haluaisin minäkin tietää, kun ei peliä vielä ole ja oikeastaan Be a pro on ainoa syy tämä uusin edes ostaa. Sehän selviäisi kun pistäisi sen simulointirangaistuksen päälle ja simuloisi menemään. Tosin aikaisemmissa änäreissä olen tippunut ihan omien huonojen otteiden takia joskus AHL:ään.Osaako kukaan vahvistaa väitettä, ettei Be a Prossa voisi tippua AHLään?
Ärsyttää että on luotu pelimuotoon syvyyttä, mutta samalla poistettu sitä.
Eiköhän se ole mahdollista, mutta toisaalta en tästäkään olisi yllättynyt markkinointikikkana. Näiden "isojen" tubettajien täytyy päästä voittamaan junnuliigassa tai markkinointi mielessä CHL:ssä mestaruus siten, että ratkaisevat mestaruuden jatkoajalla jollain fancy uudella kikalla, jonka jälkeen draftataan isoon glory hunter tiimiin kuten Rangers tai Pittsburgh. Sen jälkeen ykköskentässä debyyttimatsiin tehot 3+2 ja videon jälkeen arvontaan tilaajien kesken 1 versio pelistä kummallekkin konsolille.Onko tässä edes mahdollista tulla varatuksi johonkin muualle kuin Rangersiin tai Kingsiin ensimmäisellä kahdella vuorolla? Olen nähnyt kaikkien päätyvän vain jompaan kumpaan näistä kahdesta seurasta. Hieman myös syö omaa fiilistä, kun haluaisi pelata sellaisena myöhempien kierrosten varauksena, niin oletkin automaattisesti pelaamassa hahmosi vuorosanojen mukaan vain ja ainoastaan Calderista kun olet varaustilaisuuden kärkinimiä.