Red Wingsillä lähti alusta taas dynastia käyntiin. Mikin asetukset on käytössä minullakin. Jonkin verran olen myös tuota NHLviewiä käyttänyt pelaijien muokkaamiseen. Useiden isokokoisten tähtipelaajien luistelunopeutta olen yrittänyt saada paremmaksi, mikä ihan kohtalaisesti onnistuukin. Kylmänviileästi vain laittaa niiden Bertuzzejen ja muiden luistelunopeuden sinne aivan maksimiin tai ainakin lähelle, niin niistä saa kentällä oikeasti vaarallisen tuntuisia ja vaikeita pysäyttää. Vastaavasti olen myös ylinopeiden pienten pelaajien luisteluarvoa huonontanut.
Humoristinen juttu on muuten pelaajien kokoeroissa. Pitkät ja painavat pelaajat ovat ehkä jonkin verran liian "leveitä" ja isoja pienempiin verrattuna. Myös isolta pelaajalta tuntuu löytyvän automaattisesti semmoinen tuplakokoinen pää pieneen äijään verrattuna...
Lisäksi mikin ohjeiden mukaan maalivahtien ominaisuuksista olen kestävyyden ja fiveholen laittanut 50, rebound-arvo 99. Nyt kiekot toisinaan uppoavat jalkojenvälistä sisään, mikä on hyvä juttu.
Kausi on vasta alullaan, 14 pelattua ottelua, joista 9 voittoa, 2 jatkoaikatappiota ja 3 häviötä. Hyvin on siis lähtenyt käyntiin. Tiukkoja matsit ovat kuitenkin olleet, useimmiten yhden tai kahden maalin voitto. Suurimaalisin ottelu on ollut St. Louisia vastaan 8-6. Nollapelejä ei ole Legacelle tullut. Usein kyllä itsellä käy niin, että ottelu lähtee käyntiin rauhallisesti ja puolustamalla, mutta kun onnistun pari maalia tekemään, niitä sitten tulee toiseen päähänkin lisää ja silloin tahtoo välillä soida omissakin eli omasta pelityylistäkin tuo johtuu.
Syöttötarkkuus pelitilanteessa on toisinaan turhan tarkka, harmi ettei tätä voi enempää säätää. Poikittaissyötöstä maalinkulmalle hyvä laukoja hyvän pelaajan syötöstä tekee aika usein helposti maalin. Siksi olen tuolla editorilla pudottanut onetimer tarkkuuden muistaakseni jopa jonnekin 10% kohdalle.
Ketjujensäädössä pelaajien välisestä kemiasta tietokone ei kauheasti älyä. Muutamissa tapauksissa kone ei mielellään sijoittaisi oikeasti hyviä tutkapareja esim. Draperia ja Maltbya samaan ketjuun. Parempia kaksikoita tältä apuvalmentajalta tuntuisi löytyisi alivoimallekin. Sama juttu Zetterberg-Datsyukin kohdalla, vain sen takia, että ne kummatkin sattuvat olemaan pelinrakentajia (PR) siellä ketjuissa.
Kuitenkin todella mukavalta peli tuntuu editorilla muokkailun jälkeen. Eipä ole näin hienoa ja realisitista kiekkoa tietokoneella tullut aikaisemmin eteen, eikä selviä huonoja puolia pelistä mielestäni löydy, paitsi nyt ehkä tuo maalivahtien liioiteltu loikkiminen, jota kyllä tahtoo tapahtuvan. Läpiajossa ja muutenkin on tärkeää yrittää saada maalivahti nurin, jonka se lähes aina tekeekin kun vaan tarpeeksi lähelle tulee.