NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 331 463
  • 1 042

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Episodi Lue ketjua taaksepäin. Olet noin kolmas kysyjä joka tämän saman asian tässä ketjussa kysyy. Edelliseltä sivulta esimerkiksi löytyy vastaus.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Näyttää olevan pelkkää huttia viime sivut, onko mitä uudistuksia Be a GM puolelle tullut vai onko kyseinen pelimuoto työnnetty syrjään? Harmi, että tuo hutti näyttää olevan EA:n puolella keskiössä, itse kun en tuohon pelimuotoon lämpene sitten yhtään.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näyttää olevan pelkkää huttia viime sivut, onko mitä uudistuksia Be a GM puolelle tullut vai onko kyseinen pelimuoto työnnetty syrjään?
Lähinnä noita vanhoja ominaisuuksia tuodaan takaisin. Ainut uudistus taitaa olla pelaajien moraali, joka vaihtelee esim. kokoonpanosiirtojen tai joukkuepalavereiden mukaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Näyttää olevan pelkkää huttia viime sivut, onko mitä uudistuksia Be a GM puolelle tullut vai onko kyseinen pelimuoto työnnetty syrjään? Harmi, että tuo hutti näyttää olevan EA:n puolella keskiössä, itse kun en tuohon pelimuotoon lämpene sitten yhtään.
Pelaajakemiat ja joukkuekeskustelut tod. näk. ainoa lisä be a gm:n, muuten täysin sama. (tämä perustuen nähtyihin videoihin)
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Huttia ja tuttia.. vitutusketjukamaa että NHL pelien ketjut ovat aina täynnä tätä nettipelischaissea! Huteille ja tuttiliigoille pitäisi olla oma ketjunsa ja itse pelille omansa! Onko tähänkin versioon tulossa nuo lähes vitutusta aiheuttavat lukitut pelipaidat? Ja onko sm liiga yhä 10 vuoden takaisilla pelipaidoilla?
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
Ja onko sm liiga yhä 10 vuoden takaisilla pelipaidoilla?

Itseasiassa EA on aika hyvin pitänyt ajantasalla Liiga-joukkueiden pelipaidat, mainoksia lukuunottamatta tietenkin.

Toiveissa olisi että pelissä pääsisi aloittamaan kauden Liiga-joukkueilla, mikä ilmeisesti toteutuu. Lisäksi tietysti että kaikkien liigojen rosterit olisi ajantasalla.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Huttia ja tuttia.. vitutusketjukamaa että NHL pelien ketjut ovat aina täynnä tätä nettipelischaissea! Huteille ja tuttiliigoille pitäisi olla oma ketjunsa ja itse pelille omansa! Onko tähänkin versioon tulossa nuo lähes vitutusta aiheuttavat lukitut pelipaidat? Ja onko sm liiga yhä 10 vuoden takaisilla pelipaidoilla?
Hyvää huomenta Jyväskyläänkin (tai mahdollisille lähialuelle). HUT:lle on oma ketjunsa, joka yleensä perustetaan kun peli ilmestyy.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Huttia ja tuttia.. vitutusketjukamaa että NHL pelien ketjut ovat aina täynnä tätä nettipelischaissea! Huteille ja tuttiliigoille pitäisi olla oma ketjunsa ja itse pelille omansa! Onko tähänkin versioon tulossa nuo lähes vitutusta aiheuttavat lukitut pelipaidat? Ja onko sm liiga yhä 10 vuoden takaisilla pelipaidoilla?
Kuka nykypäivänä edes jaksaa tahkota tuota peliä tietokonetta vastaan? Nettipeliominaisuudet ovat tärkeimmät ominaisuudet. Lukitut pelipaidat my ass.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kuka nykypäivänä edes jaksaa tahkota tuota peliä tietokonetta vastaan? Nettipeliominaisuudet ovat tärkeimmät ominaisuudet. Lukitut pelipaidat my ass.
Itse aion yrittää nyt pitkästä aikaa vuosiin ekan kerran ihan pelata offlinessa, kun tuo offline-seasons sai vähän heräämään halua. Slidereiden löytyessä Be a GM:ää kokeiluun pelien muodossa, siltikin hyvin todennäköisesti lyhyeen peliura offlinessa jää.
 

Turri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, Braehead Clan
Kuka nykypäivänä edes jaksaa tahkota tuota peliä tietokonetta vastaan? Nettipeliominaisuudet ovat tärkeimmät ominaisuudet. Lukitut pelipaidat my ass.

Itse aion pelata tata tietokonetta vastaan, todennakoisemmin enemman kuin onlinessa random-pelaajia vastaan. Varsinkin kun kaikki loytaa nuo "glitch-maalit" yms, niin nuo nettimatsit muuttuu siihen, etta yritetaan sita samaa bugirannetta joka kerta kun paastaan hyokkaysalueelle, niin itse mieluummin pelailen botteja vastaan ja yritan pelata realistisempaa latkaa.

Toki kukin tyylillaan, jos tykkaa pelata onlinessa, niin sitten pelaa. Itselleni selkeasti vahiten houkutteleva pelimuoto EASHL:n kanssa.
 

Tumbenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pakko sanoa et tykkään tuosta HUTin korttipakan avausanimaatiosta. :D
Pieniä parannuksia HUTiin ja jouhevuutta yleiseen pelaamiseen (valikot yms muut toimivat aika kankeasti tässä viimesimmässä änärissä, niihinkin parannusta) niin olen myyty. Aika samanlainen versiohan tästä uusimmasta NHL:stä tulee, mutta piristää kummasti armeijanharmaata syksyä päästä kasailemaan uutta joukkuetta pian. :) Tulis jo!
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
NHL 16:sta autenttiset maalibiisit tulevat olemaan seuraavilla joukkueilla:

Anaheim
Arizona
Boston
Columbus
Calgary
Chicago
Detroit
Los Angeles
Minnesota
Montreal
New Jersey
NY Islanders
Ny Rangers
Ottawa
Philadelphia
Pittsburgh
St.Louis
Toronto
Winnipeg
Hienoa että Arizona on mukana listassa. Harmillisesti kaikki joukkueet eivät ole, mutta toivotaan että edes maalitorvet ovat kunnossa.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Itselleni selkeasti vahiten houkutteleva pelimuoto EASHL:n kanssa.
Ihan näin mielenkiinnosta kysyn minkä takija EASHL ei kiinnosta? Mielestäni pelin paras asia, 6v6 matsit jossa kunnon joukkuepelaaminen ratkaisee ja näissä ei edes kukaan glitch maaleja käytä, niin mikä pelimuodossa kyrsii?
 

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En parempaa ketjua löytänyt, niin kyselen täällä. Maalivahtia etsin eashl 6vs6 peleihin. Joukkueessa on kokeneita pelaajia, niin EHL mestareita kuin versus puolen maailman rank 1 pelaajia jos luulet, että kiekko tarttuu hyvin, niin ottakaa yhteyttä vaikka privassa. Yhtä pakkia etsitään kanssa. Kerho on kokonaa uusi minkä oon kokoamassa kavereistani ketkä änärii on vääntäny. Pelimiehiä kaikki.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huttia ja tuttia.. vitutusketjukamaa että NHL pelien ketjut ovat aina täynnä tätä nettipelischaissea! Huteille ja tuttiliigoille pitäisi olla oma ketjunsa ja itse pelille omansa!
Ha! Oon samaa ihmetellyt. Onko peli tekoälyä vastaan pelattaessa oikeasti niin kökköä, että siitä ja pelillisistä uudistuksista ei kiinnosta enää puhua yhtään? Kaikilla huomio keskittyy näihin tutteihin ja ea-shl-juttuihin. Vai eivätkö ihmiset enää arvosta ihan puhdasta realistista yksinpelikokemusta?

Toisaalta eiköhän syy ole ihan puhtaasti se, että yksinpeli on vuodesta toiseen samaa identtistä paskaa. Ei minuakaan kiinnostaisi puhua siitä. Puhuisin tuteista.
 

Buster

Jäsen
Hyvin jaksaisi myös offlinea tahkota, mikäli se AI:ta vastaan pelaaminen olisi riittävän kivaa, sekä erilaista ja/tai tarjolla olisi jotain muuta porkkanaa. Fifassa esimerkiksi täysmanuaaleilla jaksaa ihan hyvin AI:ta vastaan myllyttää kun edes omat hyökkäykset tuntuvat jatkuvasti ilahduttavan erilaisilta, sekä jokainen maali tarjoaa onnistumisen tunteen. Jokainen hieno läpisyöttö linjojen välistä tarjoaa onnistumisen tunteen. Koriksen puolella taas NBA2K kehitellyt Spike Leen johdolla tulevan version pelaajauramoodiin oikein jotain tarinantynkää. Pelaajamoodiin joka jo muutenkin oli paras näistä kaikista urheilupeleistä.

NHL15 ei jaksanut pelata edes vähää alusta konetta vastaan (eikä kyllä vuosiin juuri muitakaan vuosipainoksia), eikä itseasiassa koko peliin ole juuri tarvinnut koskea kohta puoleen vuoteen. Jotain euroopan allstarsia kyhäsin itselle Be A GM:ään porkkanaksi, mutta sekin dynastia jäi muutamaan otteluun. Jatkuvaa AI:n kilpikonnan murtamista, mitä nyt välillä AI-joukkue kävi sen häkin heittämässä toiseen päähän. Toki vaikeustasot oli mielenkiinnosta tapissa, millä saattoi olla osansa kun oli niin jäätävää ylämäkeä ja maalintekoon tarvitsi mystisen monta tonttia kun vedot epäonnistuivat läpiajoista ja tyhjistä maaleista. Mutta aina ne hyökkäysajat tuppaavat päätymään siten, että itsellä se on tyyliin 10 minuuttia ja tekoälyllä pari minsaa. Ei tarjoa hirveästi vaihtelua kun toinen seisoo koko pelin peittämässä maalintekosektoria. Itsekin kun pääsee vielä aina sinne hyökkäysalueelle karvauksen läpi. Joskus kymmenen vuotta sitten vielä tässäkin pelisarjassa tuli semmoisiakin hetkiä, ettei voinut tehdä yhtään mitään muuta kuin luopua kiekosta!

NBA2K:n tapaan olen myös toivonut, että saisivat sekä viheriön, että kaukalon puolelle nuo pelaajat entistä yksilöllisemmiksi. Fifassa ja änärissä molemmissa kun siellä tuppaa olemaan sellainen yhteenhitsautunut joukkue vastassa, joka ajattelee yksillä aivoilla ja kaikki puolustaa pyyteettömästi kieli pitkällä vailla sooloilijoita. Olisihan se makeaa, jos pakeista vaikka Tyler Myers lähtisi kuskailemaan sitä kiekkoa omista jalalla. Pavel Datsyuk yrittäisi mailannostoilla riistellä muita useammin kiekkoa. Ottawan ylivoima pyörisi Erik Karlssonin kautta, Joe Thornton ei haluaisi laukoa, Kronwall hakisi muita useammin avojään pommeja, Rinaldon tyyliset pelaajat oikeasti taklaisivat aina kun on paikka. NBA:ssa ainakin on löysät housussa kun pelaajauralla joutuu jotain Lebronia miesvartioimaan kun se heittelee niitä hemmetin taaksepäin ponnistettuja hyppyheittojansa.

Mutta onhan se nettipuoli tärkein nykypäivänä. Ei siitä ole kahta sanaa. Mutta kyllä sitä itse mielellään offlineakin tahkoaisi ja Fifan puolella tuleekin eniten siellä viihdyttyä. Änärissä ei ole tarvinnut vähään aikaan vaivautua. Sitä on mennyt ennemmin vaikka hakkaamaan treenimoodia, tai vetelemään rankkareita. Tai sitten pelannut ihan jotain muuta peliä, jos ei EASHL-seuraa ole ollut.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Twitch ja muutama muu youtube-NHL-videoija/Twitchin NHL-striimaaja (varmaankin mm. Bacon ja Clapperton ehkä) on kutsuttu EA:n suur-striimitapahtumaan ainakin NHL16-pelin ja Fifa16-pelin osalta. Eli 3.9. on ainakin on NHL16 kokoversiosta striimiä luvassa ja aika taisi olla 22.00 Suomen aikaa, jos oikein kuulin. EA varmasti kertoo tarkemmin lähempänä sitten aikoja.

Linkki vie HowToChel-käyttäjän Twitch-sivulle.(josta löytyy myös video jossa tuon kertoo)
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Uudessa NHL:ssä mukana vihdoin aidot maalilaulut sekä -torvet. 16:sta joukkueella täysin audenttiset maaliäänet.

Rangers-katsomosta kuuluu siis "Hey! hey! hey! " maalin jälkeen jne.

Upeaa. Tätä olen odottanut.

Tässä New York Rangers-organisaation Facebook julkaisu aiheesta:

#NYR Goal Song in #NHL16 - New York Rangers | Facebook
Ei ihan ehkä vieläkään kuulostanut autenttiseltä Rangersin torvelta, mutta ehkä koska tossahan se ääni kuuluu niin paljon kovemmalla volalla kuin oikeessa pelissä. Mutta onhan tossa parempi kaiku jo kuin viime vuonna, muutenkin noi maalitorvet ovat tietyissä halleissa pelissä olleet ihmeen monotonisia ja flegmaattisia, ei ns. eläviä kuten tämä tässä. Maalilauluista iso plus, mikä se sitten Flyersinkin kohdalla tulee olemaan.

19 Authentic Goal Songs In NHL 16 & Montreal Canadiens Goal Horn + Song Preview - YouTube Tässä esimerkki myös Habsin torvi + biisi yhdistelmästä, biisin alkaessa tulee heti hyvä fiilis, aivan kuin kausi olisi jo käynnissä taas.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Ei ihan ehkä vieläkään kuulostanut autenttiseltä Rangersin torvelta, mutta ehkä koska tossahan se ääni kuuluu niin paljon kovemmalla volalla kuin oikeessa pelissä. Mutta onhan tossa parempi kaiku jo kuin viime vuonna, muutenkin noi maalitorvet ovat tietyissä halleissa pelissä olleet ihmeen monotonisia ja flegmaattisia, ei ns. eläviä kuten tämä tässä. Maalilauluista iso plus, mikä se sitten Flyersinkin kohdalla tulee olemaan.

Ainahan sitä volyymia voi itse säästää ääniasetuksista. Itselle ainakin tärkeä yksittäinen juttu, mitä torven jälkeen kuuluu. Ärsytti kun jokaisessa pelissä sieltä on arpoutunut aina seuraava NHL jukebox-listalla ollut seuraava kappale.

Pieni juttu, mutta itselle ainakin iso osa NHL-jääkiekkoa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Pieni juttu, mutta itselle ainakin iso osa NHL-jääkiekkoa.
Tästä ihan samaa mieltä. Nämä ovat pieniä juttuja, mutta kyllä lätkäfanit tietävät miten tunnelma pelissäkin luodaan. Maalin jälkeen kunnon biisi perään niin tulee vielä parempi fiilis.

Ja korjataan että noita oli siis 19 noita autenttisia biisejä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Uh. Itse ihan tuon livenä kokeneena voin sanoa välittömästi että nosti "selkäkarvat pystyyn". Loistava lisä, vaikka hieman vaisulta kuulostikin, niin silti loistava.

Tää on juuri sitä pikkukivaa jota olen EA:n änäreihin EA:n puolelta toivonut jo ties kuinka kauan. Seuraavana sitten se 2K-änäreistä tuttu "pelaajien oma rosteri-pool, jonne voi jokainen halutessaan ladata rostereita ja omat pelimusiikit takaisin.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
19 Authentic Goal Songs In NHL 16 & Montreal Canadiens Goal Horn + Song Preview - YouTube Tässä esimerkki myös Habsin torvi + biisi yhdistelmästä, biisin alkaessa tulee heti hyvä fiilis, aivan kuin kausi olisi jo käynnissä taas.

Tsiisus, että on kova kipale. Joskus täältä utelin kyseistä kappaletta ja nyt pari vuotta soinut joka aamu herätyskellon soittoäänenä. Mieletön kipale ja tuosta jotenkin tuo menee selkärankaan, kun Habsien matseja kattoo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös