NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 331 416
  • 1 042

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pelilliset muutokset tuntuvat aika vähäisiltä verrattuna NHL15, mutta tärkeintä onkin saada kaikki tutut pelimuodot takaisin, jotta siitä hyvästä pelattavuudesta voidaan nauttia paremmin.
Omasta mielestäni taas tuntui erilaisemmalta ja paremmalta mitä NHL15. Toki sitten online-peleissä sen näkee mitä on, kun kokoversio saapuu EA Accessiin, mutta samapa tuo kun peli on jo ennakkotilattu ja "maksettu".
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omasta mielestäni taas tuntui erilaisemmalta ja paremmalta mitä NHL15. Toki sitten online-peleissä sen näkee mitä on, kun kokoversio saapuu EA Accessiin, mutta samapa tuo kun peli on jo ennakkotilattu ja "maksettu".
Vähän erilaiselta kyllä tuntuu, mutta paremmasta en tiedä.. EASHL:n nettikoodi on kyllä niin syvältä, että kunnolla tuota pystyy arvostelemaan vasta kun pelaa offlinessa.

Ja siitä puheenollen, toivottavasti nettipelaaminen toimii julkaisuversiossa paremmin. Nykyisellään EASHL on välillä lähes pelikelvoton, kun input lagia on sekunnin verran.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Nyt lähti varaukseen NHL16. 71€ (ja jotain senttiä) Ea Access jäsenyydellä Deluxe Edition jossa 40 kultapakettia mukana. Xbox kaupasta siis.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Nyt lähti varaukseen NHL16. 71€ (ja jotain senttiä) Ea Access jäsenyydellä Deluxe Edition jossa 40 kultapakettia mukana. Xbox kaupasta siis.
Ois jännä laskea nuo erot kultapakettien hinnoilla, mitä tekisivät jos pelin ostaisi sillä perus 60e hinnalla ihan kaupasta ja siihen sen 15 pussia ennakkotilaajana. Ymmärtääkseni Deluxe-versiossa on niitä jotain "Deluxe"-pusseja, eli vissiin se 17.5k coinspussi, vai mikähän se nyt oli.

Itse tosiaan sain 25 pussia ja mulle maksettiin pelistä 10snt. kun vein nuo vanhat pelit vaihdossa, joita en enää tarvitse.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ois jännä laskea nuo erot kultapakettien hinnoilla, mitä tekisivät jos pelin ostaisi sillä perus 60e hinnalla ihan kaupasta ja siihen sen 15 pussia ennakkotilaajana. Ymmärtääkseni Deluxe-versiossa on niitä jotain "Deluxe"-pusseja, eli vissiin se 17.5k coinspussi, vai mikähän se nyt oli.

Ihan vissiin perus kultapakkoja. Maksavat 1.50e ainakin nhl15 kipaleelta. Joten jos saa 25 pakkaa enemmän kuin 60e maksavasta tilauksesta jää voitolle noin 26-27 euroa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ihan vissiin perus kultapakkoja. Maksavat 1.50e ainakin nhl15 kipaleelta. Joten jos saa 25 pakkaa enemmän kuin 60e maksavasta tilauksesta jää voitolle noin 26-27 euroa.
No jää ja jää. Nuo ennakkopussit on aina olleet täynnä paskaa pääosin, mitä ostetuista pusseista joskus saa oikeasti tähtipelaajia (yli 90ovr). Joku kerroin noissa ennakkopusseissa on pienempi, sillä kokemuksella mitä meikä noita on aukonut verrattuna siihen mitä olen aukonut/nähnyt auottavan maksettuja pusseja. Mutta voitolle silti toki jää.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
No jää ja jää. Nuo ennakkopussit on aina olleet täynnä paskaa pääosin, mitä ostetuista pusseista joskus saa oikeasti tähtipelaajia (yli 90ovr). Joku kerroin noissa ennakkopusseissa on pienempi, sillä kokemuksella mitä meikä noita on aukonut verrattuna siihen mitä olen aukonut/nähnyt auottavan maksettuja pusseja. Mutta voitolle silti toki jää.

En muista noin yleisesti miten on tullut ennakkopusseista mutta viime vuonna sain Pekka Rinteen ensimmäisestä ennakkotilaus pussista. Olihan sillä kiva aloittaa pelit;)
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En muista noin yleisesti miten on tullut ennakkopusseista mutta viime vuonna sain Pekka Rinteen ensimmäisestä ennakkotilaus pussista. Olihan sillä kiva aloittaa pelit;)
Sulla on käynyt sitten jäätävä tuuri. Mä en ikinä ole saanut yhtään tähtipelaajaa noista pusseista, NHL15-pelissä Mike Green oli paras noista "korvaus NHL14 HUT"-palkkiopusseista ja ennakkokoodin menetin kun oli Anttilan tiedoissa kuollut sähköpostiosoite jäänyt tietoihin vahingossa ja eivät lähettäneet uutta sitten kun kyselin asiasta noin kolme kertaa. Myös sen mitä olen katsonut näitä youtube-videoita noista pussiavauksista, en muista nähneeni yhtään superukkoa tulleen niistä.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Sulla on käynyt sitten jäätävä tuuri. Mä en ikinä ole saanut yhtään tähtipelaajaa noista pusseista, NHL15-pelissä Mike Green oli paras noista "korvaus NHL14 HUT"-palkkiopusseista ja ennakkokoodin menetin kun oli Anttilan tiedoissa kuollut sähköpostiosoite jäänyt tietoihin vahingossa ja eivät lähettäneet uutta sitten kun kyselin asiasta noin kolme kertaa. Myös sen mitä olen katsonut näitä youtube-videoita noista pussiavauksista, en muista nähneeni yhtään superukkoa tulleen niistä.

https://www.youtube.com/watch?v=85J6a0ITH9E

Ylläolevassa linkissä joku saa Marian Hossan. Tosin en ihmettele jos näistä ilmaispakoista tarvitaan keskimääräistä parempaa munkkia. Tosin kun aloin miettimään niin en vannokaan enää että omani tuli pre-order packista. On myös mahdollista että olikin näitä bonus pakkoja joita sai vanhan pelaajan etuna.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Jaa-a, betasta jäi kyllä kovin paska maku suuhun. Toki oli beta, mutta viive, jatkuva kaatuilu ja itse peli tuntui samalta mitä edellinen painos. Olisin kaivannut ihan normidemoa pelattavaksi, jotta osaisi yhtään arvioida pelituntumaa paremmin.

Mitä muuta uutta tällä on tarjota Eashl:n lisäksi? Maskotit? Jea! Toivottavasti viiveongelmat ja kaatuilut saadaan kokoversioon kuriin. Suurin syy ps4:n ostoon oli juurikin edellinen änäri, joten pakko tämäkin on hyllyyn hankkia, joskin sarjaa jo 2004 -vuodesta asti joka vuosi pelanneena, ensi kertaa tuli oikeasti rahastuksen maku. Fifa-sarja houkuttaisi, mutta futista nykyisin todella vähän seuraavana ja sarjaa vähän pelanneena, en osaa.

Sijoittaisinko rahani vaan falloutiin?

Mitä mieltä muut?
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Jaa-a, betasta jäi kyllä kovin paska maku suuhun. Toki oli beta, mutta viive, jatkuva kaatuilu ja itse peli tuntui samalta mitä edellinen painos. Olisin kaivannut ihan normidemoa pelattavaksi, jotta osaisi yhtään arvioida pelituntumaa paremmin.

Mitä muuta uutta tällä on tarjota Eashl:n lisäksi? Maskotit? Jea! Toivottavasti viiveongelmat ja kaatuilut saadaan kokoversioon kuriin. Suurin syy ps4:n ostoon oli juurikin edellinen änäri, joten pakko tämäkin on hyllyyn hankkia, joskin sarjaa jo 2004 -vuodesta asti joka vuosi pelanneena, ensi kertaa tuli oikeasti rahastuksen maku. Fifa-sarja houkuttaisi, mutta futista nykyisin todella vähän seuraavana ja sarjaa vähän pelanneena, en osaa.

Sijoittaisinko rahani vaan falloutiin?

Mitä mieltä muut?

Itsellä ei kyllä kaatunut kertaakaan,eikä myöskään lagia ollut. Jotain 20 peliä tuli yhteensä pelattua.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mitä mieltä muut?
Ei kannata ostaa.

Menin itsekin viime vuonna samaan halpaan eli tuli ostettua PS4 lähinnä änärin ja Assassin's Creedin takia (tämäkin sarja mennyt jo rahastukseksi). Änäri tuntui alkuun ihan kivalta ja erilaiselta, mutta loppujen lopuksi rupesi vituttamaan pelin olemattomat pelimuodot ja täksi vuodeksi ne sitten saisi maskottien kera lähes 70 eurolla. Huhupuheiden mukaan EA olisi jopa saanut oikeat maalitorvet jo jokaiselle jengille, siinäkin hommassa menee korkeintaan puoli tuntia asettaa ne jokaiselle joukkueelle. Olisi kiva tietää missä asioissa EA:n ykkösprioriteetit ovat olleet. EASHL:ään "panostaminen" tietää taas sen, että kovimmat sarjan fanit tulevat laittamaan hymyssä suin rahansa EA:n keräyskippoon ja mikään ei muutu pelissä ensi vuodeksi. Sad but true.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
@Jonisti @kurhela Millä pelaajatyypeillä pelailitte? Itse koin ihmeellistä "viivettä" kun vaihdoin maalinsylkijän voimahyökkääjään. Ei sillä edes pystynyt pelaamaan, joten pakko oli jatkaa maalitykillä.
 

Barney

Jäsen
Itse koin ihmeellistä "viivettä" kun vaihdoin maalinsylkijän voimahyökkääjään. Ei sillä edes pystynyt pelaamaan, joten pakko oli jatkaa maalitykillä.
Voimahyökkääjä oli IMO paras pelaajatyyppi, jos yhteys oli oikeasti hyvä. Pienikin viive niin kankea voimahyökkääjä oli heti hätää kärsimässä. 6v6 peleissä, joita itse lähinnä pelasin, ainoat käytettävät pelaajatyypit taisivat olla työmyyrä, voimahyökkääjä ja rouhija. Rouhijaa en itse edes kokeillut, koska en ole aikaisemmissa änäreissäkään siitä tykännyt ja se on parhaimmillaan jos pelaa sentterinä. Pelinrakentajalla ja sniperilla ei tee mitään puolustuspäässä, jos vastassa on oikeasti kova jengi. Noobeja vastaan nyt pystyi läpsyttelemään vaikka kovanaamalla (joka oli oikeasti yllättävän hyvä!). Jos nuo roskamaalit vähän vähentyisivät eikä jokainen tyhjä maali menisi ohi, niin seuraavassa änärissä tulee olemaan erittäin hyvä EASHL ja etenkin EHL.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaa-a, betasta jäi kyllä kovin paska maku suuhun. Toki oli beta, mutta viive, jatkuva kaatuilu ja itse peli tuntui samalta mitä edellinen painos. Olisin kaivannut ihan normidemoa pelattavaksi, jotta osaisi yhtään arvioida pelituntumaa paremmin.

Mitä muuta uutta tällä on tarjota Eashl:n lisäksi? Maskotit? Jea! Toivottavasti viiveongelmat ja kaatuilut saadaan kokoversioon kuriin. Suurin syy ps4:n ostoon oli juurikin edellinen änäri, joten pakko tämäkin on hyllyyn hankkia, joskin sarjaa jo 2004 -vuodesta asti joka vuosi pelanneena, ensi kertaa tuli oikeasti rahastuksen maku. Fifa-sarja houkuttaisi, mutta futista nykyisin todella vähän seuraavana ja sarjaa vähän pelanneena, en osaa.

Sijoittaisinko rahani vaan falloutiin?

Mitä mieltä muut?
Itse pelasin betaa ensimmäisestä päivästä lähtien joka päivä. Kahdella eri accountilla, yhteensä noin 70 matsia (varmaan enemmän kuin kukaan muu missään jatkoajan joukkueista).

Ensimmäiset 10-20 peliä tuntuivat todella paskalta, nimenomaan tuon viiveen takia. Tuon jälkeen viivettä esiintyi pahasti enää muutamassa pelissä, eli pääosin pääsin pelaamaan melkolailla ilman merkittävää viivettä. Peli taisi kaatua yhteensä noin 5-6 kertaa, mikä oli lopulta varsin vähäinen haitta. Välillä oli ongelmia löytää peliä tai muuta pientä, mutta viiveen lisäksi mitään erityisen suurta ongelmaa ei tullut vastaan.

Mutta kun tuosta viiveestä sitten päästiin eroon, niin peli alkoi maistumaan. Tykkään siitä, että pelaajien sooloilua on vaikeutettu juuri oikealla tavalla, eli järkevästi pelaamalla sooloilijat on melkolailla helppo saada kuriin. Haastetta tulee vasta sitten, kun vastassa on oikeasti hyvä joukkue, jonka pelaaminen ei perustu yhden tai kahden huippupelaajan sooloiluun, vaan koko viisikon hyvään yhteispeliin. Sooloilun vaikeuttaminen näkyi myös jatkoajan joukkueissa, sillä monet ovat niin tottuneita sooloilemaan, etteivät siitä betan aikana irti päässeet ja tämä johti lukuisiin epäonnistuneisiin hyökkäyksiin, sekä kiekonmenetyksiin. Tällaiset pelaajat voivat tuhota koko joukkueen pelin melko tehokkaasti, vaikka sinällään ovatkin varsin taitavia pelaamaan.

Tietokoneen ohjaamia pelaajia on muutettu juuri oikealla tavalla EASHL:ää ajatellen. Eli tietokoneen pelaajilla on aiempaa enemmän järkeä, syötöt lähtevät nopeammin, paremmin ja oikeissa paikoissa. Samaan aikaan syöttöpyynnöllä lähtevät syötöt ovat aiempaa heikompia, eli pyyntöä täytyy käyttää vähemmän ja järkevämmin, kuin ennen. Tämä ei kuitenkaan ole mikään ongelma, sillä useimmissa tapauksissa tietokone osaa syöttää ihan pyytämättäkin oikeaan paikkaan. Muutoin tietokoneen tekoäly on juuri oikealla tavalla parempi, eikä kuitenkaan missään nimessä liian hyvä. Ihmispelaajan on varsin helppoa olla tietokonetta parempi, jos vähänkään tietää mitä tekee. Nykyisellään tietokonepelaajat mahdollistavat hyvän pelin myös pienemmällä ihmispelaajien määrällä, mutta eivät kuitenkaan ole liian hyviä ihmispelaajiin nähden.

Testasin läpi kaikki EASHL:n pelaajatyypit, sekä hyökkäyksestä, että puolustuksesta. Erot olivat paikoin isoja, paikoin melko pieniäkin. Itse ihastuin eniten hyökkääjistön pelaajatyypeista kahden suunnan hyökkääjään, sekä puolustuksesta puolustavaan pakkiin. Molemmat olivat aikalailla parhaimmistoa kiekonriistojen osalta, joka taas on paras tapa puolustaa koko pelissä. Mailojen nostelua monet harrastavat ihan liikaa siihen nähden, miten herkästi niistä annetaan jäähyjä. Kiekon tökkiminen on hyvin tehokasta ja jäähytöntä, mikäli sitä osaa käyttää oikeissa paikoissa. Taklaaminen ei ole helppoa, mutta sitäkin tyydyttävämpää, kun se pommi lopulta osuu kunnolla.

Uskon ja toivon, että nämä valmiiksi muovatut pelaajatyypit eivät ole ainoa ratkaisu lopullisessa pelissä, vaan pelaajia pääsee entiseen tapaan kehittämään myös itse. Jos näin ei kuitenkaan ole, niin se on kyllä iso virhe EA:lta.

Kaikenkaikkiaan vaikean alun jälkeen minulle jäi erittäin hyvä fiilis tästä betasta. Muutoksia on tapahtunut maltillisesti, mutta kaikki oikeaan suuntaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nimenomaan näen tietokonepelaajien hyvyyden negatiivisena EASHL:ssä, koska se ei pakota ihmisiä pelaamaan täydellä kentällisellä. Toki sentään enää niitä ei oikein saa kierrettyä, mikä on iso plussa. Edettiin kohtalaisella vauhdilla joukkueen kanssa ykkösdivariin ja viimeiset 3-4 päivää vastaan tuli musertavissa määrin ainoastaan kahden ihmisen joukkueita. Toki varmaan osasyynä porukka yritti saada vain maksimaalisen määrän pelejä alle tässä vaiheessa kun ei millään ole mitään väliä. Silti hieman huolestuttavaa ja botteja vastaan jos haluaa pelata, niin silloin sitä pelailisi ennemmin offlinessa. Se haki jopa viidellä ja kuudella duoja, silloin harvoin kun sen verran saatiin samaan aikaan koppiin. Kyllä ne duot nyt pääosin kellistyi, mutta ennemmin sitä tosiaan pelaisi ihmispainotteisia joukkueita vastaan, eli triosta ylöspäin.

Ei botit kokonaisuutena ole ihmisiä parempia, mutta ero on supistunut ja joillakin osa-alueilla ne ovat ihmistä parempia (irtokiekot, nollareaktiot). En tiedä bottipelaajien arvoistakaan, mutta ne tuntuisivat olevan kohdillaan tai sitten vain pelaavat yli arvojensa. Ei ole kivaa kun bottipelaajat ratkovat ihmisten välisen pelin jollain bottimaalilla, tai parilla häkillä. Noh, happamia jne.

Kuutisenkymmentä peliä tuli myllytettyä, enkä oikein osaa lopullista arviota muodostaa. Välillä ihan kivaa, välillä maistuu paska. Pääosan ajasta vähän sellaista harmaata ja hengetöntä säheltämistä. Pelinopeus laahaa kun kiekkoa joutuu vuorollaan kuskailemaan urakalla ja kaksi-kolme nopeaa peräkkäistä syöttöä ansaitsisi uppauksen youtubeen (kärjistys). Toki vanhana patuna yritetään edelleen työläästi sopeutua, ettei enää passaa hosua ja syöttää heti kun näkyy puolikas lapa jossain vapaana. Silti melko usein lopulta sekin passi vain pomppi vastustajan tippauksen kautta omille (ne saisi jäädä useammin katkojan haltuun, edelleen). Peli myös sakottaa nykynopeudella aika huolella jos seisot väärässä paikassa, kestää aika kauan hakeutua tyhjään tilaan. Että onhan tämä haastavampaa ja ihan hyvä niin. Parhaat matsit oli näitä monivuotisia joukkueita kuten Muroa ja Sisun porukkaa vastaan. Molemmilla toki oli reippaasti vajaat kentälliset, sekä väännöt noita vastaan jäi ainakin itsellä vain kolmeen. Muunmaalaisia vanhoja kiistakumppaneita ei omana peliaikanani tullut vastaan.

Katsellaan millainen kokoversio on ja mihin suuntaan EA peliä, sekä buildeja vie tunereilla. Olihan nuo builditkin sinänsä mielenkiintoisia. PWF:n mailapuolustaminen nyt ei ollut mitenkään erityinen snipuun ja playmakeriin verrattuna, ehkä jopa huonompi. Mutta voimahyökkääjällä saikin vastaavasti taklattua ihmisiä kiekosta irti, mistä oli isoa hyötyä molemmissa päissä. Liikkuminen vain muodostui itselle ongelmaksi, oliko sitten viivettä, vai muuten vain niin penteleen huojuva ja kankea liikkeissään. Samaten se tuntui aika hyvin väsyvän kun pari kertaa veti kentän päästä päähän putkeen coastaamatta. Snipulla maalinteko. Playmakerilla sai välillä pakotettua syöttöjä läpi. Työmyyrällä puolustaminen ja 2. paras syöttäminen. Rouhijan liike tuntui parhaimmalta. Vaikutti enforcerillakin olevan omat vahvuutensa pitkän mailan ja tietynlaisen koskemattomuuden muodossa, mutta sitä ei tullut kokeiltua.
Niin kauan kun tietokonepelaajat eivät ole yleisesti ottaen ihmispelaajia parempia, niin en näe ongelmaa. Olen itsekin usein pelannut joukkueissa, joissa ei vaan porukkaa aina riitä täysiin kentällisiin, vaikka täydellä kentällä pelaaminen onkin hauskinta. Väittäisin, että suurimmalla osalla joukkueista on samaa ongelmaa. Vaikka joukkueessa olisi paljon pelaajia, niin joskus on vaikeaa saada pelaajia samaan aikaan kehiin. Joskus taas pelataan pienemmällä kaveriporukalla, johon ei haluta sekottaa muita mukaan.

Minulle tärkeintä on pelata hyvien tyyppien kanssa, ihan sama monta pelaajaa vastassa on. On selvää, että aina tietokonepelaajia tulee olemaan vastassa enemmän tai vähemmän, joten on hyvä etteivät ne ole pelkkiä pujottelukeppejä, joka tuntuu todella tylsältä. Turhien tietokonepelaajien kanssa pelaaminenkin on todella hirveää, kun niihin ei voi luottaa ollenkaan. Tulee sellainen tunne, että ihmispelaajien on pakko hyökätä ja puolustaa täysillä jatkuvasti, joka nyt ei vain ole kauhean tehokasta pidemmän päälle.

Se nyt vaan on faktaa, että useiden eri syiden takia täysiä ihmiskentällisiä ei läheskään aina saada kehiin, joten tietokonepelaajien hyvyys on tässä tilanteessa pelkästään positiivinen asia.

Syöttöjä katkotaan nykyään aiempaa herkemmin, eli mielestäni realistisemmin. Vapaaseen paikkaan syöttäminen on aiempaa tärkeämpää. Nimenomaan pitkät kuskailut ovat se ongelmatekijä, kun ei haluta tai uskalleta syöttää. Tämä voi toki johtua pelikavereistakin, jos eivät osaa etsiä kunnolla vapaata syöttöpaikkaa. Pelinopeus on mielestäni todella sopivalla tasolla nykyään.
 

sajuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Milläs ton deluxen saa muka 71e pintaan?


Ja mitens jos ostaa ton 4e ea accesin niin pitääkö se olla sit vielä voimassa pelin ilmestymispäivänä vai riittääkö että on digitaalisen pelin ostohetkellä että pääsee sen muutaman päivän aikasemmin vääntämään..?

Onko toi Ea access tilaus kuukauden kerrallaan ja voi sit irtisanoa tosta vaan?

EDIT: Vai onko tuo ea access sellainen että ei pääse irtisanomisen jälkeen änäriä edes pelaamaan jos sen tuolta ostaa kuukauden subscriptionilla ja sit irtisanoo?
 
Viimeksi muokattu:

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Milläs ton deluxen saa muka 71e pintaan?


Ja mitens jos ostaa ton 4e ea accesin niin pitääkö se olla sit vielä voimassa pelin ilmestymispäivänä vai riittääkö että on digitaalisen pelin ostohetkellä että pääsee sen muutaman päivän aikasemmin vääntämään..?

Onko toi Ea access tilaus kuukauden kerrallaan ja voi sit irtisanoa tosta vaan?

EDIT: Vai onko tuo ea access sellainen että ei pääse irtisanomisen jälkeen änäriä edes pelaamaan jos sen tuolta ostaa kuukauden subscriptionilla ja sit irtisanoo?

En osaa kaikkeen vastata, mutta osaan ainakin. Eli omistamalla Accessin saat kaikista EAn peleistä ja sisällöstä 10% alennusta. Näin siis sai noin 71e maksavan deluxe paketin.

Olemalla jäsen saa ilmaiseksi pelata ja ladata pelejä. Näitä ovat esimerkiksi Battlefield 4, Titanfall, Joku NFS, NBA 15, NHL15, FIFA 15, Madden, UFC. Ilmeisesti kaikki(?) EA:n pelit tulevat ilmaiseksi kaikille jäsenille. Luonnollisesti ei tietenkään heti julkaisun jälkeen vaan esim FIFA 15 tuli keväällä, NHL 15 jo aikaisemmin?

Itse ainakin olen noita pelejä lataamalla ja tekemällä tilauksia/pelinsisäisiä ostoja jäänyt roimasti voitolle.

Irtisanomisehdoista en tiedä mitään tai siihen miten se vaikuttaa hankittuihin ilmais/alennussisältöihin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja ollaan vain eri mieltä noista bottipelaajista. Minulle sopii se, että botit olisi sen verta huonoja, että on pala kurkussa kun joutuu triona pelaamaan täyttä viisikkoa vastaan. Ihan perushuttua, että on muinoin joutunut hyökkäämään puolustuspää edellä. On jopa joutunut pelaamaan sen verran nopealla ukolla, että ehtii varmasti edes takakarvaamaan jos jää jälkeen. Itselläkin kun normipäivänä on vain max. alkuiltaan saakka aikaa pelailla, niin omia tuskin on monestikaan enempää kuin se vähimmäismäärä millä viitsitään lähteä pelaamaan, eli kolme. Toki kuten todettua, niin ne samat botit ovat muissakin pelimuodoissa. Joten ei niitä voi aivottomiksi tehdä.

Ongelma duojen suhteen ratkeaisi sillä ehkä helpoiten kaikkien kannalta, jos EA antaisi hakuun vaihtoehdon, jolla voisi esim. blokata duot niin halutessaan pois. Pelatkoon ne keskenään kun niitä riittää, Ne voisi sitten kukin joukkue oman makunsa ja fiiliksensä mukaan sulkea omasta haustaan kokonaan pois. Toki ei itsellä ole sinänsä ongelmaa niitä vastaan pelata, jos omallakin joukkueella on tyyliin kolme-neljä pelaajaa. Mutta silloin harvoin kun sen kopin saa täyteen, niin sitä ehdottomasti haluaisi mitata tasoaan ihmisjoukkuetta vastaan. Oli aika ahdistava pari peliä täysillä kentällisillä kovia duoporukoita vastaan. Olkoonkin, että meidän täyden viisikon peli on ollut jo vuosia aika hakemista kun juurikin parissa viime painoksessa on tyyliin 3-4 vain pääosin saatu samaan aikaan koppiin.
Yhteen aikaan pelasin joukkueessa, jossa meitä ei ollut yhteensäkään täyttä kentällistä, joten pelattiin aina 2-4 miehellä (nykyään en kahdella enää jaksa pelata), jolloin rupesi todellakin korpeamaan tyhmien bottien kanssa pelaaminen. Siinä antaa helvetisti tasotusta vastustajalle, kun ei voi pelaata samalla tyylillä, kuin voisi täyden ihmiskentällisen kanssa. Hyökkäyspeli kärsii väkisinkin, jos kolme ihmispelaajaa joutuu tekemään kaiken, kun tietokoneeseen ei voi luottaa. Tai jos hyökkäyspelin ei anna kärsiä, niin sitten soi omissa ihan pirusti. Nyt tässä NHL16:ssa tuo tilanne ei ole lähimainkaan niin paha, kun se on aiemmin ollut ja pelaaminen voi olla hauskaa vaikkei olisi täyttä kentällistä ihmispelaajia.

Olihan jo betassakin automaattinen painotus, että 5-6 pelaajan joukkueita asetettiin toisiaan vastaan, kun taas 2-4 pelaajan joukkueita asetettiin vastakkain aina mahdollisuuksien mukaan. En ihmettelisi, vaikka tähän saataisiin vielä parempiakin säätöjä ja mahdollisuuksia vaikuttaa vastaan tulevan joukkueen pelaajien määrään.

Ajattelet tietokonepelaajien hyvyyttä kokoajan pelkästään siitä näkökulmasta, että itse pelaat täyden ihmiskentällisen joukkueessa. Tämä ei kuitenkaan suurimmalle osalle pelaajista ole arkipäivää, vaan useammin pelataan 2-4 pelaajalla. Ja tällöin tietokoneen paremmuus on positiivinen asia. Hyvä vain, että EA ajattelee enemmistöä. Totuus on myös se, että kovimmat joukkueet pelaavat hyvin usein täydellä miehityksellä ja he saavat hyvin usein myös vastaansa täyden miehityksen joukkueita, jolloin tietokoneen hyvyydellä ei ole mitään merkitystä. Kyllä minä näen edelleen, että nyt tietokonepelaajat ovat juuri niin hyviä, kuin niiden pitäisikin olla.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Moni ainakin konsolifinissä on haukkunut tuota että bottipelaajat on parempia, koska se vähentää 6vs6/5vs5 pelejä EASHL:ssä ja täytyy ihmetellä että miksi ihmeessä. Itse ainakin olen aivan totaalisen täysi noita aivottomia zombieidiootteja, jotka oikein korostuivat pahemman kerran NHL!5 next genissä, bottipakki mm. kylmästi vaan pysähtyi oman maalin kulmalle, kun kiekko oli vapaana maalin takana ja sieltä pääsi vastustaja täysin rauhassa ottaamaan kiekon ja nousemaan vetopaikkaan, lisänä sitten nuo luistelut ties missä kentällä kun pelaajia piti merkata, yms.

Jos vihdoin botti on fiksu ja hyvä pelikaveri niin EASHL:ssä, kuin normipeleissäkin, se on vain ja ainoastaan hyvä asia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Omasta mielestäni nuo botit on kyllä kiekollisena paljon fiksumpia, kuin aiemmin. Onhan siellä tosiaan noita selvästi bugin tapaisia ongelmia vielä, kuten juuri tuo että jää välillä jumiin maalin kulmalle ja kiekko jää vapaaksi, mutta eiköhän noi ole ihan korjattavissa. Syöttöä ei kuitenkaan tarvitse enää niin usein pyytää, koska botti sen tajuaa antaa huomattavasti fiksummin kuin ennen. Ennen tuntui, että pyyntöä pitää nakuttaa paikasta kuin paikasta, mutta nyt kun haet itsesi vapaaksi, niin todella hyvin tulee kiekot lapaan.
Kiekottomana botti toki osaa olla edelleen vitun tyhmä. Välillä kolme bottia luistelee rinnallasi yrittäen muka "puolustaa" sinua vastaan eikä kukaan tee mitään. Ei fyysisyyttä, ei mailahäirintää.
Silti näkisin, että kaikilla osa-alueilla on menty eteenpäin.
 
Täällä kehutaan tosiasiaa että ei voi enää sooloilla ja yhteispeli on kaikki kaikessa. Se on ehdottomasti hyvä asia mutta itse kaipaan kyllä sitä pikku kynäilyä välillä. En tiedä tarkalleen mikä overall noissa EASHL beta buildeissä oli (75-80!?) mutta useimmiten kun erehdyit kokeilemaan kikkaa niin kiekko irtosi jo pelaajan huonon taitotason takia.

Ymmärrän sen että kukaan ei jaksa katsella kun yksi pelaaja leipoo koko kentän läpi mutta ainakin betassa ei ollut mitään järkeä lähteä useimmiten edes haastamaan. Se riitti että puolustava pelaaja luistelee taaksepäin samalla kun hakkaa sokeasti poke nappia niin ei ollut mitään mahiksia päästä ohi kikalla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta ymmärrän. Toisaalta kun puhuin bottipelaajien hyvyydestä, niin tarkoitin ennenkaikkea noita irtokiekkojen napsimisia ja olen myös vanhanaikainen EASHL-peluri, joka mieluiten näkee sen bottipelaajan pelkkänä syöttölautana ja kiekonhallinan apuvälineenä, eikä ratkaisijana. Mutta se on kuitenkin hyvä tosiaan, ettei niitä enää ohitella enää miten sattuu ja niihin voi jossain määrin luottaa puolustuksen suhteen.
Tällaisena sen itsekin näen, enkä koe että siinä mielessä suurta muutosta on tapahtunut. Tietokoneet hyvin harvoin edelleen tekevät maaleja tai ratkaisevat pelejä. Tärkeintä on, että niihin voi puolustuspäässä luottaa edes jossain määrin.

Olen pelannut EASHL:ää alusta asti, eli NHL09:stä lähtien. Olen siis todellakin tottunut tietokoneen turhuuteen, mutta myös alkanut kyllästymään siihen. Etenkin, kun nyt näin millaisia tietokonepelaajat voivat olla, kun ne tehdään hieman järkevimmiksi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä kehutaan tosiasiaa että ei voi enää sooloilla ja yhteispeli on kaikki kaikessa. Se on ehdottomasti hyvä asia mutta itse kaipaan kyllä sitä pikku kynäilyä välillä. En tiedä tarkalleen mikä overall noissa EASHL beta buildeissä oli (75-80!?) mutta useimmiten kun erehdyit kokeilemaan kikkaa niin kiekko irtosi jo pelaajan huonon taitotason takia.

Ymmärrän sen että kukaan ei jaksa katsella kun yksi pelaaja leipoo koko kentän läpi mutta ainakin betassa ei ollut mitään järkeä lähteä useimmiten edes haastamaan. Se riitti että puolustava pelaaja luistelee taaksepäin samalla kun hakkaa sokeasti poke nappia niin ei ollut mitään mahiksia päästä ohi kikalla.
Kyllä niitä kynäilijöitä (hyviäkin) betassakin näkyi paljon. Kynäily onnistuu edelleen, jos homman osaa ja kynäilee järkevässä paikassa, eikä yritä ohittaa viittä pelaajaa yksin ahtaassa tilassa. Kyllä betan pelaajillakin pystyi kikkailemaan ihan hyvin, mutta kikkojen puolustaminen on tehty helpommaksi, eli mielestäni realistisemmaksi. Aiemmin kikkailemalla on voinut oikeasti tehdä yksin kaiken, joka ei ole kenenkään mielestä hauskaa, ei edes sen kikkailijan mielestä pidemmän päälle..
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Kyllä niitä kynäilijöitä (hyviäkin) betassakin näkyi paljon. Kynäily onnistuu edelleen, jos homman osaa ja kynäilee järkevässä paikassa, eikä yritä ohittaa viittä pelaajaa yksin ahtaassa tilassa. Kyllä betan pelaajillakin pystyi kikkailemaan ihan hyvin, mutta kikkojen puolustaminen on tehty helpommaksi, eli mielestäni realistisemmaksi. Aiemmin kikkailemalla on voinut oikeasti tehdä yksin kaiken, joka ei ole kenenkään mielestä hauskaa, ei edes sen kikkailijan mielestä pidemmän päälle..

Samaa mieltä. Kynä nappulalla tehdyt spede kikat meni tarpeeksi usei vituiksi ja joutui vartalo/liikesuunta harhauttamaan jengiä enemmän. Varsinkin pelintekijällä tuntui kulettelu, pikkukynääminen ja kiekon suojaaminen onnistuvan juuri tarpeeksi hyvin. Monella pelaajatyypillä kun tuli betaa paiskottua niin tuntui myös se että pelaajien välillä oli todellisia eroja joka ainakin minulla toimi piristyksenä uuteen pelin mentäessä. Jos alkoi puuduttaa yksi, niin uutta kehiin ja muokkaa omaa pelitapaa niin että vahvuudet kullakin tulee esiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös