Mainos

NHL 16 – yleinen keskustelu

  • 333 722
  • 1 036

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Hyvä juttu pelkästään. Taidot ja tiimityöskentely ratkaisee.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä mieltä muut jos EASHL:stä poistuu levelit?
Kyllä tässä vähän pettynyt on. Aina uuden änärin alkuaikoina tuli pelailtua paljon myös sparrauspelejä juuri sen takia, jotta keräsi matseja alle ja piti sen keskiarvon kunnossa. Usein ne illat meni siihen, että "vielä se pari peliä niin saa seuraavan kortin", joista sitten sai vähän taas lisäpisteitä ja armoton hifistely minne lisäilee sen pari pykälää. Toki hyvä puoli on juuri kuten sanoitkin, että ne jonnet eivät pääse enää hyppimään pöydille kun ovat heti ekaan viikkoon jo hakanneet itselleen viimeisenkin kortin auki ja legenda 3:n. Aluksi aina välillä pisti vituttamaan, kun vaikka mitä teet niin se hiiren kokoinen pikakiitäjä luisteli ohi ja pisti 95 rannelaukauksillaan kiekon häkkiin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Aika vähän tuota EASHL:ää tuli aikanaan pelattua(viimeistä paria NHL:ää en ole viitsinyt edes ostaa ja niissähän tuota ollutkaan uusilla konsoleilla), mutta kommentoin itsekkin tätä.

Ensinnäkin mielestäni hyvä ettei pelaajaa voi mitenkään boostailla. Vanhemmissa oli niitä ostettavia kultamailoja/luistimia ja sitten yksi pelaaja menikin kovempaa. Tämä vielä rahan voimalla. Ilmeisesti HUT:sta tulee jo riittävästi rahaa, niin ei tarvi enää EASHL:llä rahastaa niin paljoa. Vai olenko tämän käsittänyt väärin?

Sitten tuohon leveloimiseen. Mielestäni hyvä että pelaajat ei ole valtavan eriarvoisessa asemassa sen suhteen ovatko pelanneet enemmän tai vähemmän. Sen sijaan mielestäni olisi hyvä että ne jotka pelaa enemmän saisi sitten sitä kautta vaikka lisää mahdollisuuksia kustomoida pelaajiaan, jne. Eli jotain pientä palkintoa, vaikka se olisikin sitten vaikka kosmeettista.

Siitä en taas tykkää yhtään että nuo pelaajat on kaikki saman nopeuksisia ja samanlaisia buildeja. Tuntuu aika tyhmältä, että siellä on vain toistensa klooneja sitten kentällä vastakkain/samalla puolella. Sen sijaan mielestäni tuon olisi voinut tehdä niin että jokainen pelaaja saisi tietyn määrän pisteitä ja sitten kaikki tasot voisi oman maun mukaan rakentaa. Vielä niin että esim. 80-> jälkeen maksaisi vähän enemmän ja 90-> vielä enemmän taidot. Eli joutuisit ehkä tekemään "keskiverron kaikessa" tai sitten "huipun parissa asiassa". Voisit kuitenkin itse valita tuon. Ihmettelen miksei näin ole tehty? Ei varmaan ole vain jaksettu tehdä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse toivoisin, että edelleen pystyisit itse ne buildit tekemään, mutta minkäänlaisia leveleitä ei olisi. Eli saisit samantien käyttöön kaikki pisteet. Toinen vaihtoehto olisi, että taitosi kehittyisivät sitä myöten mitä enemmän niitä käyttäisit. Lämäri pamahtaa kovempaa mitä enemmän sitä käytät jne jne. Tässä tulisi sama ongelma eli nämä grindaajat olisivat parin viikon aikana hakanneet itselleen sellaisen pelaajan että oksat pois.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tämä on hyvä näin. Nyt ne jyvät oikeasti erottuvat akanoista.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No en kyllä tykkää yhtään jos levelit poistetaan. Kuten yllä sanottiin, se oman ukon kehittäminen oli koko pelimuodon koukuttavinta antia hyvien tiimipelien lisäksi. Ei mua ainakaan koskaan haitannut, että parin ekan viikon jälkeen siellä oli niitä legendoja jo pörräämässä ostetuilla boosteillaan - sen paremmalta se vaan tuntui pelata näitä paremmin. Kyllä mullekin se Legenda 3 joka änärissä aukesi, mutta vasta siinä 4-10kk pelin ilmestymisen jälkeen eli suht maltilla tuli kuitenkin pelattua. Johonkin supertähdeksi kun edes pääsi, niin ei siinä pisteissä ihmeemmin legendakolmosille enää annettu tasoitusta. Enemmän nuo boostit vitutti, kun kortit sentään hankittiin pelaamalla, mutta boostien kanssa porukka sai jotain +10 avainattribuutteihin lisää pelkästään visaa vinguttamalla päivästä 1 eteenpäin. Niitä en siis jää kaipaamaan, mutta kortteja kyllä. Toki olenkin aina diggaillut kaiken sortin RPG-peleistä ja -ominaisuuksista pelissä kuin pelissä.

Pelaajan kehitys pois, niin tippuu meikäläisen EASHL-pelimäärä aika suuresti. Kyllä tuo vaan motivoi pelaamaan ihan eri tavalla kuin kerhopelit pelkästään. Sparrejahan tämän jälkeen ei kiinnosta vetää enää koskaan, jos toteutuu. Noin muuten toki toivotan EASHL:n lämpimästi tervetulleeksi takaisin, ei tota tämän vuoden versiota ole jaksanut pelata edes murto-osaa siitä mitä aiempia.
 

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Itse toivoisin, että edelleen pystyisit itse ne buildit tekemään, mutta minkäänlaisia leveleitä ei olisi. Eli saisit samantien käyttöön kaikki pisteet.
Tämä. Jos kaikilla olisi samat pisteet käytössä ilman boosteja, niin eikö se olisi reilua? On ihan naurettavaa, että jokainen vastustaja pelaa käytännössä samalla buildilla kuin itse. Tuskin se hirveästi tuloksiin vaikuttaa, koska parhaat ovat silti parhaita, mutta kyllähän se syö ihan saatanasti mielenkiintoa. Kyllähän tuo oman pelaajan luonti on ollut läpi historian EASHL:n yksi tärkeimmistä asioista, koska siinä on saanut muokattua juuri sellaisen pelaajan kuin itse haluaa. Sitten peliin enemmän perehtyneet ovat voineet saada siitä etua, esimerkiksi oliko nyt NHL12, jossa kiihtyvyys ja ketteryys olivat aivan turhia arvoja, joten ne pystyi pitämään minimissä ja sai kokonaisvaltaisesti paljon paremman pelaajan samalla kun noobit tykittivät ne jonnekin 90 kieppeille. Kyllä mä voin aika varmasti sanoa, että mulla on ollut aina parempi pelaaja kuin noin 99% vastustajista, koska siihen pelaajan muokkaamiseen on oikeasti käytetty aikaa. Todennäköisesti tulen pärjäämään ihan yhtä hyvin, vaikka se pelaaja olisikin samanlainen kuin muilla, mutta kun pelaajaa ei saa itse muokata sellaiseksi kuin haluaa, niin tuskin käy niin hyvä tuuri että se olisi täydellisesti itselle sopiva.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Streamable - simple video sharing

Ensimmäinen video NHL16-pelistä ja yllättäen ei niinkään pelistä, vaan sivutuotteista. Ihan kiva ideahan nämä maskotit ja savut on, mutta toivottavasti peli ei ole yhtä järkyttävä kuin edeltäjänsä sitten jäällä. Linkki vie videoon, jossa EA:n pelintekijä esittelee pelin "hallipuolta".
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pahoin pelkään, että kakkosnickjengit yleistyvät tämän EASHL-uudistukset takia. Mikäs sen mukavampaa, kuin ryöpyttää alottelijoita 15-0 kymppidivassa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Precision skating ja seamless puck pick up kuulostavat peliä pelanneen suunnalta varsin riskialtteilta ja bugisilta. Kun molemmat ovat triggeröityviä animaatioita, jotka vielä riippuvat missä kohtaa kenttää niitä käyttää niin saattaa tulla varsin erikoisia kiemuroita. Kuulemma välillä jannu kurkottaa kiekkoon ilman syytä ja luistelulinjan muutokset ovat tuoneet epätoivottuja animaatioita. Linkki vie Operation Sportsin foorumille.
Tuota animaatiopuolta täytyy parantaa kyllä huomattavasti NHL15 verrattuna. Liian usein pelaajat tekee aivan käsittämättömiä piruetteja ja seisovat ylivoimalla maalin kulmalla selkä peliin päin. Mielestäni nuo menivät vielä alkuvaiheessa paljon suoraviivaisemmin, mutta jokin asetuspaketti on ne mielestäni tyhmentänyt aivan käsittämättömälle tasolle. Pelaajien äly pysähtyneen kiekon kanssa on myös aivan hirvittävän huono. Ja kumipallona pomppiva kiekko.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pahoin pelkään, että kakkosnickjengit yleistyvät tämän EASHL-uudistukset takia. Mikäs sen mukavampaa, kuin ryöpyttää alottelijoita 15-0 kymppidivassa.
Tottakai lisääntyvät, etenkun kun pelissä huomataan mikä on se paras pelaajatyyppi bugimaaleille ja pystyssä pysymiseen/nopeaan luisteluun kohti etukulman maaleja. Mutta samahan tuo nyt toki olisi, vaikka upgradet olisivat vielä mukanakin.
 

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli mieleen tänää semmonen, että jos KHL ja NHL pääsevät sopuun, niin nähdäänkö seuraavassa änärissä myös KHL? Olisi hauska lisä. Saisi ainaki Jokereiden logon kerhojoukkueelle.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Tuli mieleen tänää semmonen, että jos KHL ja NHL pääsevät sopuun, niin nähdäänkö seuraavassa änärissä myös KHL? Olisi hauska lisä. Saisi ainaki Jokereiden logon kerhojoukkueelle.

Viimeksi kai KHL vaati että pelin nimi muutetaan NHL&KHL XX että myyvät lisenssinsä.
 

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
Jos KHL tulisi mukaan niin NHL ja KHL nimet voitaisiin ihan hyvin yhdistää ja tehdä siitä NHL. Nyt vaan Rammer myymään tuota ideaa Putinille.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tämä on hyvä näin. Nyt ne jyvät oikeasti erottuvat akanoista.
Kyllähän nuo virtuoosit ja tiimipelaajat ovat erottuneet vanhemmissa versioissa. Nyt vain sitten nähdään viikon pelin jälkeen mikä on se optimibuildi ja erot ainoastaan tehdään pituus/paino akselilla.

Se on tosi, että jokaisessa änärissä on ollut näitä kuolleita arvoja EASHL-pelimudossa ja joilla on ehkä voinut löytää edun kun on tarpeeksi syynänny. Omasta mielestä juuri tuo kikkailu ja testaaminen on/oli yksi mielenkiintoisin kun omaa pelaajaa rakensi.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pelaajien muokkaus saapuu myös nykyiselle konsolisukupolvelle. EA:n uutinen aiheesta:

NHL 16 - Edit Player Update
Jotenkin niin söpöä, kun EA saa tämänkin näyttämään niin huikealta ja isolta jutulta, vaikka kyseessä on vaan totaalisen yksinkertaisen asian palauttaminen peliin (erittäin kiva sellainen kyllä). Mutta that´s EA for you.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Jotenkin niin söpöä, kun EA saa tämänkin näyttämään niin huikealta ja isolta jutulta, vaikka kyseessä on vaan totaalisen yksinkertaisen asian palauttaminen peliin (erittäin kiva sellainen kyllä). Mutta that´s EA for you.

Aina pitää jokaisesta EA:n uutisesta etsiä jotain moittimista vaikka tämäkin oli pelkkää positiivista. Itse ainakin nostan tälle peukut ylös. Toki aina voi kysyä että miksi vasta nyt uudistukset, mutta hienoa kuitenkin että tämäkin saadaan taas mukaan.
 

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Aina pitää jokaisesta EA:n uutisesta etsiä jotain moittimista vaikka tämäkin oli pelkkää positiivista. Itse ainakin nostan tälle peukut ylös. Toki aina voi kysyä että miksi vasta nyt uudistukset, mutta hienoa kuitenkin että tämäkin saadaan taas mukaan.
No onhan tuo firman toiminta nyt nätisti sanottuna ihan perseestä. Poistetaan pelissä olevia ominaisuuksia ja tuodaan ne sitten muutaman vuoden päästä takaisin hirveän hypen kanssa. Odotan sitä, kuinka GM Connected tuodaan uutena juttuna sisään parin vuoden päästä. Aika keskinkertaisia tuotoksia nämä EA:n NHL-pelisarjan vuosittaiset painokset ovat, jotka jäisivät ilman EASHL:ää kaupan hyllylle. FIFA:ssa, jossa on luonnollisesti isompi budjetti, tekoäly on kuitenkin huomattavasti parempi ja offline-pelaaminen on oikeasti jopa mielekästä.
 

Teloch

Jäsen
Minulle jäi ainakin se kuva, että tuosta uutisoitiin lähinnä sen takia, että Agostini ehti jo samaan ettei pelaajien editoiminen ole mukana vielä tässäkään pelissä. Onhan tuo EA:n toiminta toki tuttua, mutta tälle "suurelle uutiselle" annan kyllä Agostinin aiemman lausunnon varjossa hyväksyntäni.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
No onhan tuo firman toiminta nyt nätisti sanottuna ihan perseestä. Poistetaan pelissä olevia ominaisuuksia ja tuodaan ne sitten muutaman vuoden päästä takaisin hirveän hypen kanssa.

Toki tuo on perseestä. En vaan ymmärrä sitä että valitetaan ettei tuollaisia uudistuksia tule ikinä yms. ja sitten kun sen paluusta uutisoidaan niin sekin on perseestä. Tuntuu että kaikesta EA:n toiminnasta valitetaan vain koska se nyt vaan on EA. Itseäkin vituttaa monet asiat ja varsinkin se että samat virheet tehdään pelin kanssa vuodesta toiseen. EA:lla on vaan ollut tapana tehdä jokaisesta pienestäkin uudesta tai uusvanhasta uudistuksesta isot uutiset eikä tuota voi mielestäni sanoa miinukseksi.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Poimittu Konsolifinistä:

- Mailaan on lisätty paljon fysiikkaa. Kiekon voi menettää maila-maila tai maila-vartalo -kontaktissa helpommin.
- Mailafysiikkaan ei tule slideria kuten aiemmin päättelin, vaan asetuksiin tulee on/off -nappi. Hardcorella on siis kaikkein kovimmat fysiikat käytössä.
- Pokecheck-festarit ovat ohi. Pokea on viilattu niin, että puolustajan pitää olla hyvässä asennossa ja hyvässä linjassa onnistuakseen, toisin sanoen suoraan edessä. Sivusta onnistuu vähän heikommin ja takaa epätodennäköisesti. Poke ei voi sujahtaa vartaloiden ja luistimien läpi.
- Pelaajien välistä kontaktia on viilattu, niin että käyttöön tulee paljon hienostuneempia animaatioita kuin polvilleen romahtaminen. Tämän vuoksi esimerkiksi liukumisesta halutaan tehdä loogisempaa. Isolla pelaajalla liuku ja suojaaminen tuottaa useammin toivotun tuloksen, mutta kiekon voi saada liukujalta pois tai irtoamaan hyvin ajoitetulla ja kohdistetulla taklauksella.
- Kontaktin parantaminen helpottaa myös puolustusta, sillä pieni tönäisy vetohetkellä voi estää laukauksen tai onetimerin.
- Sana stumble vilahtaa tekstissä useasti. Ilmeisesti ajatuksena on rakentaa mekaniikkaa jonkinlaiseen taklauksen vastaanottoon. Esimerkiksi Ben kertoo, että he haluavat liu'un olevan selvästi tasapainoisempi luistelutapa kuin täyden vauhdin. Tämä on tietenkin ilmiselvää, mutta sen toteuttaminen ruudulla on vähän vielä ontunut. Etenkin kun tatilla on liu'ussa sitten suhannut läpi puolustusten.
- Syöttämistä muokataan vaativampaan suuntaan. Rystysyöttö vaatii onnistuakseen enemmän aikaa ja enemmän tilaa. Nyt siis puolustaja voi pakottaa pelaajan pystylle ja hyökkääjän mahdollisuudet heittää täydellinen raketti oman jannun lapaan vähenee. Kaiken järjen mukaan rystypuolen tattisuojauksesta lähtevät syötöt pitäisivät olla tuhoon tuomittuja. Samoin selkäpäin heitetyt. Ja syötöt eivät läpäise kolmen pakin ruhoa ja mailoja yhtäaikaisesti.

Ehkä parhaiten pelin tämän hetken tilasta kertoo tämä seuraava sitaatti:

"I had other guys in the office complaining to me the other day that they couldn't get passes through easy enough which shows we are on the right track in my opinion."

Ben Ross

Hienoa Ben the Dev, olet meidän mies! Oikeaan suuntaan ollaan menossa.

Tässä vielä linkki kaikkiin NHLDevin viesteihin EA:n foorumille.

Se tässä silti eniten hämää, että toukokuussa jengi julkaisee Full feature listauksen. Sitten kuukautta myöhemmin konttorilla painitaan tuollaisen asian kanssa, jonka pitäisi olla suurinpiirtein pääkivijalkana niin pelille kuin markkinoinnille. Minä ainakin olisin saattanut mainita noista mailoista hieman ennen jotain f**kin pleijaripartoja. Ai niin, olen keski-ikäinen kurppa, enkä enää kohderyhmää.

Eikä tuo Benin sanailu välttämättä tarkoita sitä että homma toimisi tai noita uudistuksia olisi edes pelissä. Yksi Rammerin jyrähdys ja tuner-setti on taas päin sitä itseään."
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä video, jossa on yksi pelin suurimmista ongelmista eli Devilsin maalitorvi, joka on käytössä melkein 50% joukkueista. EA ei taida tietää kuinka annoying on kuulla sitä useimmilla tiimeistä. Toivottavasti tuota videota jaetaan Rammerille oikein urakalla. Linkki youtubeen.
Are The NHL 15 Goal Horns Accurate? (NHL 15 Goal Horn Analysis) - YouTube
Tuon on kyllä melkein pakko olla joku copyright juttu noiden biisien kanssa. Monessa maalilaulussa kuitenkin käytetään jotain oikeaa kappaletta tai sen kertosäettä ja EA:lla ei varmaan ole halua laittaa hilloa peliin. Toki noille torville voisi jotain tehdä. Kerta siellä kuitenkin yleisöön ja tunnelmaan ollaan viimeisimmän ja tulevan version tiimoilta alettu panostamaan.
Olen kyllä samaa mieltä, että niinkin yksinkertainen asia kuin maalilaulut ovat niitä tärkeitä pieniä yksityiskohtia tunnelman luonnissa. Etenkin kun pelaat jotain GM:ää sen 100 peliä kaudessa, niin niihin alkaa kiinnittää enemmän huomiota. Joku Chicagon maalilaulu saisi ohjaimen lentämään seinään ja hyvällä tavalla.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Joku Chicagon maalilaulu saisi ohjaimen lentämään seinään ja hyvällä tavalla.

Nyt kun mainitsit niin EA on vastannut Ask-sivullaan: For NHL 16 we do have the lighthouse in Minnesota and we've been fortunate to license many authentic goal songs this year including Chelsea Dagger for Chicago. We’ll have more information about other team goal songs coming soon.

Tuon lisäksi on erilaisia chantteja luvassa, esimerkiksi Islandersin Yes Yes Yes.

Ensimmäinen EA:n julkistus pelistä jätti kaikkine partoineen todella kylmäksi, mutta nyt on alkanut tiputella melko mielenkiintoista settiä. Editoinnin paluu, mailafysiikat ja mitä täällä ei vielä ole mainittu eli maalivahdit vedetään ilmeisesti aikalailla uusiksi. Näillä tiedoilla ostoon menee, pelkän editin vuoksi tiedän näprääväni tuota syksystä lähtien vuoden ajan.

Molareista voisi sen verran mainita, että Vancouverin Eddie Läck on käynyt heittämässä molareille täysin uudet motion capturet. Uusien animaatioiden lisäksi on vihdoin huomattu, että molarin pitäisi jäällä liikkuessaan noudattaa jotain fysiikkaa. Ilmeisesti nykyisellä askellustyylillä ei pääse kuin pieniä kontrolloituja matkoja kerrallaan, pidempiin täytyy ottaa oikeaoppinen t-liuku. Molaria pelaavia varmasti innostaa se, että kontrollit uusiutuvat ja esimerkiksi t-lui'usta voi päättää jatkaako liikettä vain peittämään vetoa vai pysäyttääkö torjuntaan.

Yhden kuvan perusteella ei tietenkään voi kovin pitkälle päätellä, mutta äkkiseltään tässä Carey Pricen asento on hieman leveämpi, mutta etenkin hanska on aivan eri paikassa kuin tässä NHL15-kuvassa, jossa Varlamovin asento näyttää 1980-luvun standup-molarilta. Voi toki olla, että Pricella on pärähtänyt jo animaatio päälle kun Kesseli laukoo.

Lähteitä:
Operation Sportsin ketju.
Between the Pipes -nimimerkki Tube-kanavallaan niputtaa ja spekuloi uudistusta hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös