Kyllä tässä vähän pettynyt on. Aina uuden änärin alkuaikoina tuli pelailtua paljon myös sparrauspelejä juuri sen takia, jotta keräsi matseja alle ja piti sen keskiarvon kunnossa. Usein ne illat meni siihen, että "vielä se pari peliä niin saa seuraavan kortin", joista sitten sai vähän taas lisäpisteitä ja armoton hifistely minne lisäilee sen pari pykälää. Toki hyvä puoli on juuri kuten sanoitkin, että ne jonnet eivät pääse enää hyppimään pöydille kun ovat heti ekaan viikkoon jo hakanneet itselleen viimeisenkin kortin auki ja legenda 3:n. Aluksi aina välillä pisti vituttamaan, kun vaikka mitä teet niin se hiiren kokoinen pikakiitäjä luisteli ohi ja pisti 95 rannelaukauksillaan kiekon häkkiin.Mitä mieltä muut jos EASHL:stä poistuu levelit?
Tämä. Jos kaikilla olisi samat pisteet käytössä ilman boosteja, niin eikö se olisi reilua? On ihan naurettavaa, että jokainen vastustaja pelaa käytännössä samalla buildilla kuin itse. Tuskin se hirveästi tuloksiin vaikuttaa, koska parhaat ovat silti parhaita, mutta kyllähän se syö ihan saatanasti mielenkiintoa. Kyllähän tuo oman pelaajan luonti on ollut läpi historian EASHL:n yksi tärkeimmistä asioista, koska siinä on saanut muokattua juuri sellaisen pelaajan kuin itse haluaa. Sitten peliin enemmän perehtyneet ovat voineet saada siitä etua, esimerkiksi oliko nyt NHL12, jossa kiihtyvyys ja ketteryys olivat aivan turhia arvoja, joten ne pystyi pitämään minimissä ja sai kokonaisvaltaisesti paljon paremman pelaajan samalla kun noobit tykittivät ne jonnekin 90 kieppeille. Kyllä mä voin aika varmasti sanoa, että mulla on ollut aina parempi pelaaja kuin noin 99% vastustajista, koska siihen pelaajan muokkaamiseen on oikeasti käytetty aikaa. Todennäköisesti tulen pärjäämään ihan yhtä hyvin, vaikka se pelaaja olisikin samanlainen kuin muilla, mutta kun pelaajaa ei saa itse muokata sellaiseksi kuin haluaa, niin tuskin käy niin hyvä tuuri että se olisi täydellisesti itselle sopiva.Itse toivoisin, että edelleen pystyisit itse ne buildit tekemään, mutta minkäänlaisia leveleitä ei olisi. Eli saisit samantien käyttöön kaikki pisteet.
Tuota animaatiopuolta täytyy parantaa kyllä huomattavasti NHL15 verrattuna. Liian usein pelaajat tekee aivan käsittämättömiä piruetteja ja seisovat ylivoimalla maalin kulmalla selkä peliin päin. Mielestäni nuo menivät vielä alkuvaiheessa paljon suoraviivaisemmin, mutta jokin asetuspaketti on ne mielestäni tyhmentänyt aivan käsittämättömälle tasolle. Pelaajien äly pysähtyneen kiekon kanssa on myös aivan hirvittävän huono. Ja kumipallona pomppiva kiekko.Precision skating ja seamless puck pick up kuulostavat peliä pelanneen suunnalta varsin riskialtteilta ja bugisilta. Kun molemmat ovat triggeröityviä animaatioita, jotka vielä riippuvat missä kohtaa kenttää niitä käyttää niin saattaa tulla varsin erikoisia kiemuroita. Kuulemma välillä jannu kurkottaa kiekkoon ilman syytä ja luistelulinjan muutokset ovat tuoneet epätoivottuja animaatioita. Linkki vie Operation Sportsin foorumille.
Tottakai lisääntyvät, etenkun kun pelissä huomataan mikä on se paras pelaajatyyppi bugimaaleille ja pystyssä pysymiseen/nopeaan luisteluun kohti etukulman maaleja. Mutta samahan tuo nyt toki olisi, vaikka upgradet olisivat vielä mukanakin.Pahoin pelkään, että kakkosnickjengit yleistyvät tämän EASHL-uudistukset takia. Mikäs sen mukavampaa, kuin ryöpyttää alottelijoita 15-0 kymppidivassa.
Tuli mieleen tänää semmonen, että jos KHL ja NHL pääsevät sopuun, niin nähdäänkö seuraavassa änärissä myös KHL? Olisi hauska lisä. Saisi ainaki Jokereiden logon kerhojoukkueelle.
Kyllähän nuo virtuoosit ja tiimipelaajat ovat erottuneet vanhemmissa versioissa. Nyt vain sitten nähdään viikon pelin jälkeen mikä on se optimibuildi ja erot ainoastaan tehdään pituus/paino akselilla.Tämä on hyvä näin. Nyt ne jyvät oikeasti erottuvat akanoista.
Jotenkin niin söpöä, kun EA saa tämänkin näyttämään niin huikealta ja isolta jutulta, vaikka kyseessä on vaan totaalisen yksinkertaisen asian palauttaminen peliin (erittäin kiva sellainen kyllä). Mutta that´s EA for you.Pelaajien muokkaus saapuu myös nykyiselle konsolisukupolvelle. EA:n uutinen aiheesta:
NHL 16 - Edit Player Update
Jotenkin niin söpöä, kun EA saa tämänkin näyttämään niin huikealta ja isolta jutulta, vaikka kyseessä on vaan totaalisen yksinkertaisen asian palauttaminen peliin (erittäin kiva sellainen kyllä). Mutta that´s EA for you.
No onhan tuo firman toiminta nyt nätisti sanottuna ihan perseestä. Poistetaan pelissä olevia ominaisuuksia ja tuodaan ne sitten muutaman vuoden päästä takaisin hirveän hypen kanssa. Odotan sitä, kuinka GM Connected tuodaan uutena juttuna sisään parin vuoden päästä. Aika keskinkertaisia tuotoksia nämä EA:n NHL-pelisarjan vuosittaiset painokset ovat, jotka jäisivät ilman EASHL:ää kaupan hyllylle. FIFA:ssa, jossa on luonnollisesti isompi budjetti, tekoäly on kuitenkin huomattavasti parempi ja offline-pelaaminen on oikeasti jopa mielekästä.Aina pitää jokaisesta EA:n uutisesta etsiä jotain moittimista vaikka tämäkin oli pelkkää positiivista. Itse ainakin nostan tälle peukut ylös. Toki aina voi kysyä että miksi vasta nyt uudistukset, mutta hienoa kuitenkin että tämäkin saadaan taas mukaan.
No onhan tuo firman toiminta nyt nätisti sanottuna ihan perseestä. Poistetaan pelissä olevia ominaisuuksia ja tuodaan ne sitten muutaman vuoden päästä takaisin hirveän hypen kanssa.
Tuon on kyllä melkein pakko olla joku copyright juttu noiden biisien kanssa. Monessa maalilaulussa kuitenkin käytetään jotain oikeaa kappaletta tai sen kertosäettä ja EA:lla ei varmaan ole halua laittaa hilloa peliin. Toki noille torville voisi jotain tehdä. Kerta siellä kuitenkin yleisöön ja tunnelmaan ollaan viimeisimmän ja tulevan version tiimoilta alettu panostamaan.Tässä video, jossa on yksi pelin suurimmista ongelmista eli Devilsin maalitorvi, joka on käytössä melkein 50% joukkueista. EA ei taida tietää kuinka annoying on kuulla sitä useimmilla tiimeistä. Toivottavasti tuota videota jaetaan Rammerille oikein urakalla. Linkki youtubeen.
Are The NHL 15 Goal Horns Accurate? (NHL 15 Goal Horn Analysis) - YouTube
Joku Chicagon maalilaulu saisi ohjaimen lentämään seinään ja hyvällä tavalla.