NHL 15

  • 413 326
  • 1 284
Kaikkihan täällä on varmaan jo pelistä sanottu, mutta laitetaanpas itsekin nyt pieni värssy.

Minun ja EA:n NHL-sarjan suhde on kestänyt jo yli kymmenen vuotta. NHL 94 ostettiin aikoinaan Sega Mega Drivelle ja sitä hakattiin sen verran, että ohjaimiakin kului useampia. Siitä lähtien jokainen NHL on löytänyt tiensä meikäläisen pelihyllyyn, mutta nyt taisi tulla loppu. Viime vuodet EASHL ja Be a GM on ollut mulle ne ykkösjutut ja GM nimenomaan niin, että simuloin pelit tuolla viime vuodet mukana olleella seurannalla. Ja toki äijäporukalla vedettiin sitten kaljaa ja pelattiin onlineä porukalla ja be a pro on ollut myös mukavaa vaihtelua. Toisin sanoen kaikki, minkä vuoksi olen tätä peliä fiilistellyt, on viety pois (vain sen takia, että HUT tuo EA:lle noiden rahalla ostettavien pucksien takia lisää?). Toki tuo HUT jaksaa vielä koukuttaa, mutta eihän tämä peli ole mitään muuta, kuin HUT höystettynä puoliksi tehdyllä paskalla. Varsinkin kun HUTissakin on vielä naurettavaa rahastusyritystä, kun noita joukkuepakoista tulleita kortteja ei voi myydä. Täysin luokatonta. Puitteet ja aika suhteutettuna huonoin jääkiekkopeli konsolimaailmassa. Ketä lämmittää, että voit valita mailamerkeistä CCM:n tai Bauerin, jos koko tuote on alusta loppuun täyttä paskaa.

Tämän siitä saa, kun kaikki kilpailu katoaa. Ei kai siitä EA:ta voi syyttää, että vetävät riman alta, kun noita pelejä kuitenkin ostellaan.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Pystyykö uusilla konsoleilla pelaamaan OTPta ihan 1vs1, tai 2vsBotit? Ja koskas tuo tulee?
 

Hammeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Minnesota Wild, Juventus
Uusi päivitys puklattu ulos, mukana OTP:

Gameplay:
- Improved penalty logic for goalie interference calls.
- Improved goalie decision making when playing the puck outside of the crease.
- Pass Assist sliders have been tuned so that they now have the desired effect depending on the user setting.
- Fixed issue where strategy overlay would show when User Strategy Adjustment slider is turned up.
- Fixed rare issue where players would enter an unusual animation state after being body checked during a poke check.

HUT:
- Fixed rare crash issues that can occur when sending won auction item to your Collection.
- Fixed hang during matchmaking search in Versus.
- Users will now be able to change auction prices faster.
- Users that lose connection from their opponent are returned to HUT.

Online Team Play:
- Play with up to ten players, locked to a single position using real-world rosters.

Be A GM:
- All-New NHL Entry Draft:
- The NHL Entry Draft has been completely re-done to create a more authentic experience.
- Users will be put on the clock and now only have 3 minutes to make a draft pick just like real life.
- Users can call timeouts to extend the amount of time they have for a draft pick.
- Teams can now trade at any point during the draft.
- CPU teams can offer trades at any point during the draft.

New uniforms for the following teams:
- Philadelphia Flyers 3rd jersey
- Pittsburgh Penguins 3rd jersey
- Tampa Bay Lightning 3rd jersey
- Moose Jaw Warriors (WHL) 3rd jersey
- Red Deer Rebels (WHL) 3rd jersey
- Sarnia Sting (OHL) 3rd jersey
- Boisbriand-Blainville Armada (QMJHL) 3rd jersey

Be A Pro:
- Addressed shootout coach feedback overlay issue.

E: Joko mä olen (A) vieläkin kännissä, (B) sokeaakin sokeampi, (C) eilistä tyhmempi tai (D) kaikkia mainituista, mutta mistähän helvetistä tuo OTP nyt sitten tuolta pelistä löytyy? Vai onko nyt taas tullut EA:lta pieni lipsahdus ja unohdus?
 
Viimeksi muokattu:

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Ei oo ku Jokerit. V*TTU"
Uusi päivitys puklattu ulos, mukana OTP:



E: Joko mä olen (A) vieläkin kännissä, (B) sokeaakin sokeampi, (C) eilistä tyhmempi tai (D) kaikkia mainituista, mutta mistähän helvetistä tuo OTP nyt sitten tuolta pelistä löytyy? Vai onko nyt taas tullut EA:lta pieni lipsahdus ja unohdus?

Onko kukaan testannu be a GM:ää että onko tuo draftsetti tosiaan jo lisätty? Muistaakseni sen piti tulla n. viikon päästä vasta..
 

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
E: Joko mä olen (A) vieläkin kännissä, (B) sokeaakin sokeampi, (C) eilistä tyhmempi tai (D) kaikkia mainituista, mutta mistähän helvetistä tuo OTP nyt sitten tuolta pelistä löytyy? Vai onko nyt taas tullut EA:lta pieni lipsahdus ja unohdus?
Löytyy saman valikon alta mistä mennään 1vs1 online matseihinkin. Pari peliä tuli kokeiltua ja käytännössä sama asiahan tuo on kuin EASHL:n sparripelit, erona vain oikeat joukkueet ja pelaajat. Aikamoista sekoilua ja peleissä pyörii ties minkälaista hiihtelijää. Lisäksi pelit tuntuivat kestävän aika kauan, kun ilmeisesti kaikilla pelaajilla on mahdollisuus pausettaa pelit kolmeen kertaan pelin aikana. En muista oliko sparripeleissä tällaista mahdollisuutta, muttei ainakaan yhtä paljoa pauseja niissä matseissa tullut.
 

Hammeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Minnesota Wild, Juventus
Löytyy saman valikon alta mistä mennään 1vs1 online matseihinkin. Pari peliä tuli kokeiltua ja käytännössä sama asiahan tuo on kuin EASHL:n sparripelit, erona vain oikeat joukkueet ja pelaajat. Aikamoista sekoilua ja peleissä pyörii ties minkälaista hiihtelijää. Lisäksi pelit tuntuivat kestävän aika kauan, kun ilmeisesti kaikilla pelaajilla on mahdollisuus pausettaa pelit kolmeen kertaan pelin aikana. En muista oliko sparripeleissä tällaista mahdollisuutta, muttei ainakaan yhtä paljoa pauseja niissä matseissa tullut.
Juu, mulla ei vaan tuo 5v5 valikko näkynyt tuollakaan ennen kuin käynnistin pelin muutaman kerran uudestaan. Tauoista sen verran, että kyllä ne taitaa edelleen olla sen 3 per joukkue.

Itsellä on nyt alla 9 matsia OTP:tä ja on kyllä ollut aivan pirun hauskaa. Parissa matsissa oli jotain pentuja pelaamassa, jotka ei halunnut syöttää kiekkoa kenellekään eikä tietenkään haluttu yhtään puolustaa, ja turpaanhan noissa matseissa sitten tuli sen ansiosta.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
OTP tuntui lagailevan aika lailla, kun yhden matsin kokeilin.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Voiko tässä änärissä antaa negatiivista palautetta nettipelin vastustajasta? Kaveri sikali koko matsin vihellysten jälkeen ja kruunasi kaiken poistumalla matsista 4 sekuntia ennen loppua tekemäni voittomaalin jälkeen (sentään sain niistettyä lopussa Suomi-Ruotsi matsin voitoksi :))... Jossakin änärissä pystyi joko antamaan peukkua tai miinusta nettipelin vastustajalle. Onko niin enään? PS4 versio siis kyseessä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olipas aika järkkyä tuo OTP. Ihan helvetin sekavaa pelaamista ja yhtälailla tuolla ne yli-innokkaat jonnepakit on kokoajan ylimpänä miehenä hakkaamassa lapaa jäähän.

Ei jatkoon. Onneksi on PS3 ja EASHL. Pätkii tuon 10-0.
 
Viimeksi muokattu:

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kolme peliä tuli pelattua OTP:tä sentterinä, ja jatkuvasti se katse hakeutui väärään pelaajaan, koska sentterin väri on nyt sininen eikä punainen. Pelit tuntuvat myös kestävän melko pitkään, kun jokaiseen otteluun tuhlaantui vähintään 30 minuuttia.
 

DANSKU

Jäsen
Onko nyt oikeesti niin kun lähetän pelaajan GM-modessa AHL:llään niin ne vaan on siellä. Ei keräänny pelejä alle, ei kehity siellä? Tosi perseestä. Vaikka ei voikkaan hallita AHL niin voisi kone edes arpoa siellä jotain tuloksia ja pisteitä pelaajille.
 

Ribals

Jäsen
Kolme peliä tuli pelattua OTP:tä sentterinä, ja jatkuvasti se katse hakeutui väärään pelaajaan, koska sentterin väri on nyt sininen eikä punainen. Pelit tuntuvat myös kestävän melko pitkään, kun jokaiseen otteluun tuhlaantui vähintään 30 minuuttia.
Ihme kyllä, miksi on pitänyt vaihtaa värien järjestys ihan totaalisesti. Itse en ole vielä OTP:tä kokeillut, pitäisi tänään kokeilla.
 

Ribals

Jäsen
Juu.. tuli tuota OTP:tä kokeiltua ja siihen se sitten jääkin. Ei helvetti mitä sontaa, kokoajan kaikki katollaan tuon uuden fysiikkahomman takia. Myös pelaajat tuntuivat tosi kankeilta ja peli oli tosi hidasta. Ihan hyvä, että tähän peliin ei tullut EASHL:ää, jos se olisi tuon tasoista. Ensivuotta odotellessa tällä saralla.
 

Teloch

Jäsen
Ei keräänny pelejä alle, ei kehity siellä?

Kyllä ne siellä kehittyy, mutta mitään tilastoja ei tosiaan kerry sinne tietoihin. Ja siinä kehittymisessäkin kestää. Meni muistaakseni lähemmäs 30 peliä omassa kaudessa, ennenkuin ensimmäiset hajapisteet ilmestyivät pelaajien progress reporteihin.
 
Hommasin NHL15 PS3:lle. Mitä mieltä täällä ollaan 1vs1 online arvopeleistä? Onko huomattavasti muutoksia NHL14 verrattuna? Äsken Price ja Rask päästi oudon helppoja kuteja sisään, voitin 6-3 tuon pelin Montrealilla. Se olikin eka voitto mulle NHL15 1vs1 onlinessa. Muutenkin tullut kyllä maaleja hyvin puolin ja toisin. Saldo nyt 2-2-1. NHL14 pelissä taso oli parhaimmillaan 62. PSN ID: Jomppa_K, haasteita otetaan vastaan jos kiinnostaa ja on aikaa pelailla. YV:täkin saa laittaa täällä jos joku haluaa matsia ottaa. Pelaan omasta mielestäni reilua ja monipuolista jääkiekkoa että pelko pois.. :) Olen joka päivä linjoilla. Voidaan myös alkaa suunnittelee EASHL juttuja jos joillakin riittää intoa?
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
XBOX 360 GM Connected liiga Sons Of Finland etsii yhtä aktiivista manageria.

Alotimme juuri kauden ja Penguins olisi ainoana joukkueena vapaana. Herrasmies säännöt ja sykli 5 päivän välein.

Nopein saa paikan, varasijoille otetaan myös jos tulee lopettamisia.

sonsoffinland.munfoorumi.com

Rekisteröidy foorumille omalla gamertagille.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Toimii, ja mielestäni tuo on nyt tehty todella hyvin kun voi tehdä treidejä läpi draftin, kun joka joukkueella on tuo 3 min aikaa. Toki onneksi on myös mahdollisuus simuloida suoraan omaan varausvuoroon.
Toimiihan se drafti myös jo käynnissä olevissa ennen päivitystä alotetuissa save fileissa?
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Nyt noin 30 1vs1 online-peliä takana. Kävin haukkumassa tuolla vitutusketjussa peliä, mutta hiukan pehmentynyt ajatus tuosta. Onhan tuo nyt lähes samaa kuraa kuin ennemmin, mutta ihan hyviä muutoksia löytyy myös. Ylivoima ainakin muuttunut paremmaksi. Nyt pystyy pyörittämään paremmin ylivoimaa, eikä esimerkiksi pakki tee viivalla kiekon kanssa paitsiota käännöksessä, kuten tapahtui edellisessä versiossa.
Peli muuttunut pykälän realistisemmaksi, tosin vastustajan pakit liimaa kiekon ihmeellisesti, kun yrität antaa kovan syötön ohi. Laukaukset pakeilla on lähes samallaisia kuin oikeassa elämässä(lue Liiga), vedot saattaa mennä sen 1-2 metriä ohi maalista.
EASHL en ole pelannut kuin pari peliä. joten sen hyvyyteen en totea mitään.
Kyllä se tästä, ensi vuonna pitää päivittää xbox uudemmaksi ja silloin toivon, että muutokset peliin ovat suurempia...
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Voisko joku kertoa mulle, miten tota poketusta vastaan on tarkotus hyökätä? HUTia olen koittanut pelata, mutta nyt on ehkä pakko jo luovuttaa - ei vaan tule vittu mitään. Jouduin jo luopumaan periaatteestani etten lähde peleistä kesken pois...

Oma syöttö% ollut jo kohta 10 peliä n. 50. Jätkät ei saa edes omia aloitusvoittoja kiinni, saati sitten jotain siniviivalle syöttöjä. Miksi se kiekko menee noiden läpi? Ja miten tuota poketusta olisi tarkoitus käyttää niin kuin moni vastustaja tuntuu käyttävä - kiekko lentää aina jonnekkin helvettiin asti, ja jostain syystä mun pelaajat ei niihin ehdi kuin 10% tapauksista. itse kun koitan pokettaa, niin jäähyhän siitä tulee.

Ehkä siirryn Be a GM:n pariin. Siitäkin tosin poistettu ominaisuuksia, se oli oikeastaan parempi edellisessä änärissä.

Ehkä vaan meen salille tjsp. Uloshan ei voi mennä, kun siellä on helvetin kylmä ja tuulee niin, että jääkiteet porautuu silmiin.

EDIT: Onkohan be a GM modessa mahdollista jossain muuttaa joukkueen taktiikoita? Miksen löydä tuolta valikoista sitä?
 
Viimeksi muokattu:

Hammeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Minnesota Wild, Juventus
Olihan tuo OTP ihan hauskaa siihen asti, kunnes nämä Suomen "NHL-mestarit" löysivät tiensä sinne. Ei mitään muuta kuin bugimaalia yksi toisensa perään. Nyt vielä harrastavat sitäkin, että yksi näistä meidän "ylpeyksistä" menee vastustajan puolelle pelaamaan pakkia ja pelissä tämä sitten pitää kiekkoa vaan omassa päädyssä odottaen, että kaverit tulevat ottamaan kiekon pois ja pääsevät sitä kautta helpommin tekemään bugirannareitaan. En yhtään ihmettele minkä takia suomalaisia haukutaan ja inhotaan peliympyröissä, kun 90% näistä näyttää olevan pelkkiä kusipäitä.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
En yhtään ihmettele minkä takia suomalaisia haukutaan ja inhotaan peliympyröissä, kun 90% näistä näyttää olevan pelkkiä kusipäitä.
Tämä ei pidä paikkaansa ainakaan niissä kaikista isoimmissa ja suosituimmissa peleissä. Suomalaisia (kaikkia) pahempia kanssa- tai vastapelaajia on omien kokemuksien mukaan venäläiset, puolalaiset ja ranskalaiset. Pleikkarikansa on varmaan keski-iältään vähän nuorempaa, joten siitä en mene takuuseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös