NHL 15 (Hockey Ultimate Team)

  • 214 839
  • 1 087

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Taas on alkanut kiinnostamaan HUT pitkästä aikaa (xbox 360:llä) ja Sabressi joukkueen nimi, jos sattunut jotakin vastaan tulemaan. Pelin hommaamisen jälkeen tuli hakattua paljon ja kerättyä jengejä, nyt on muutaman päivän aikana tullut kerättyä Toronto ja St.Louis, mutta mitään merkittäviä vahvistuksia ei tullut, sääli.

Joukkue ei juuri ole muuttunut, vaan samoilla pelaajilla menty pitkä tovi.

Seguin - Kopitar - Perry
Boedker - Tavares - St.Louis
Pavelski - Spezza - RNH
Chimera - Boyle - Neal

Sekera - Ehrhoff
Bufyglien - Vlasic
Daley - Krug

Vaihdosta löytyy J.Staal, Koivu, Richards isompina niminä.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Miten homma oikeasti toimii HUTissa divareiden välillä; jos pelaan 1. divarissa ovatko vastustajani aina 1.divarista?

Välillä tuntuu, että pieksee vastustajia 6-1 kun toisaalta ei saa mitään aikaseksi vastustajan taidon takia.

Oma joukkue:

1.
Hall-Modano-Duchene
Lidström (C) - Keith
2.
Benn-Bergeron-Kessel
Suter - Karlsson
3.
Kopitar-Kesler-Parise
Pietrangelo - McDonagh
4.
St.Louis-Gilmour-Pacioretty


Carey Price


Edellämainitulla porukalla peli kulkee 1.divarissa aika nätisti.
 

Stoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Oulun Kärpät ja FC Barcelona
Miten homma oikeasti toimii HUTissa divareiden välillä; jos pelaan 1. divarissa ovatko vastustajani aina 1.divarista?
Eivät ole. Itse olen monesti 1. divarissa pelatessa saanut vastustajia myös niinkin kaukaa kuin 5. divarista. En ole ihan varma hakusysteemin toiminnasta, mutta ymmärtääksen lähtökohtaisesti etsii samasta divarista vastustajaa. Mikäli samasta divarista ei vastustajaa löydy, hakusysteemi laajentaa hakua alempiin ja/tai ylempiin divareihin myös.
 

motamoro

Jäsen
Eivät ole. Itse olen monesti 1. divarissa pelatessa saanut vastustajia myös niinkin kaukaa kuin 5. divarista. En ole ihan varma hakusysteemin toiminnasta, mutta ymmärtääksen lähtökohtaisesti etsii samasta divarista vastustajaa. Mikäli samasta divarista ei vastustajaa löydy, hakusysteemi laajentaa hakua alempiin ja/tai ylempiin divareihin myös.

Ei aina samasta divarista mutta varsin usein. Yhteen aikaan oltiin kaverin kanssa molemmat 2. divarissa, mikit päähän, party pystyyn ja testaamaan josko päästäisiin vastakkain jos painetaan samaan aikaan hakua. Saatiin 7 matsia pelattua putkeen, kunnes nousin ykköseen. Tämän jälkeen koitettiin samallalailla 10 kertaa putkeen hakua, mutta ei päästy yhdelläkään kertaa enää vastakkain. Sen jälkeen luovutettiin ja sovittiin, että HUTtia taas vastakkain seuraavan kerran kun molemmat on samassa divarissa :)
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Joo ei millään pidä paikkaansa, nyt kun 1. Divarissa on pelannut ensimmäiset pelit ja saldo näyttää 4-0-0, niin ei nuo kaikki samassa divassa ole. Jokseenkin helppoja pelejä ollut. Joukkue on nyt sellainen millä nauttii joka pelissä pelata. Kurri tuli pakasta, Girouxin jätin jengiin ja Myersin että Rinteen ostin.
 
Olikohan taas joku kampanja päällä, kun avaamattomiin oli ilmestynyt yksi ilmainen pakka. No, pelkkää kuraahan sieltä tuli. Ei oikein jaksaisi enää keräillä, kun jäljellä olevissa joukkueissa on sen verran kalliita pelaajia. Näitä ei tietysti koskaan nosta pakoistakaan. Lisäksi tuli kerättyä pari joukkuetta juuri hirveässä kiimassa. 18 pakasta tuloksena Alzner, soppareita, noin 37 Bob Romea ja iso hatullinen sitä itseään.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Samaa mietin ja oli vielä myytäviä kortteja perhana! PS3:lla tuli kuraa + O´Reilly. XOnella en vielä ole avannut.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Juu, oli tuossa n. kuukausi taukoa HUTista (ja oikeastaan koko änäristä). Taitaa jäädä kokonaan pelaamatta nyt, yritin pitkästä aikaa HUTia pelata ja peli pätki ihan helvetisti. Syötöt ei menneet yhtään lapaan, kun tuon tökkimisen takia ajoitukset ihan päin vittua. Vastustaja vissiin osasi tuon tökkimisen kanssa pelata - ei syötellyt ollenkaan hyökkäysalueella. Sitten teki helpon maalin nollakulmasta syötön kovusella kudilla.

Yleensä en peleistä kesken lähde, mutta tuo pelin tökkiminen vitutti niin paljon että lähdin kesken ja vaihdoin peliä. Miksi ne ei voi laittaa HUTia niin, että nuo paskanettiset pelaavat sitten vaikka keskenään? Tulee pää kipeäksi tollasesta. Sitäpaitsi - kun koittaa tuon lagin aikana tehdä oletimeria... no, se ei laukase jos se "katkon" aikana painaa laukasunappia.

PS: Niin, pakasta tuli Varlamov... ei sekään jaksa innostaa pelata.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Olikohan taas joku kampanja päällä, kun avaamattomiin oli ilmestynyt yksi ilmainen pakka.
Joo ja nyt Storesta saa kaksi ilmaista All-Star-pakkaa.

Joukkue tällä hetkellä:

Benn (C) - Kesler - P. Kane
Nash - Bergeron (A) - Kurri
Boedker (All-Star Game) - Koivu - Wheeler (TOTW)
Sharp - E. Staal - Oshie

Bouwmeester - Letang (Movember)
Hedman - J. Carlson (TOTW)
M. Staal - Karlsson (A)

Luongo
Lehtonen

Ykkösdivarin mestaruuksia tulee ja peli toimii mielestäni optimaalisesti, mutta silti muna vähintäänkin puolikovana yrittää saada jotain jättipottia pakoista, mutta ei tule. Joskus kun saisi jotenkin ASG-Buren. Tai edes tavallisen.
 
Viimeksi muokattu:

Ribals

Jäsen
Lindros - Datsyuk - Sakic(A)
Kessel - McDavid(C) - Kopitar(A)
Callahan - Johansen - Bödker
Gallagher - Strome - Nischuskin

Kortit: Lindros legenda, Sakic milestone, McDavid 85ovr TOTY, Callahan huonompi TOTY, Gallagher TOTY ja Strome POTG.

Keith - Shattenkirk
Bouwmeester - Pietrangelo
Kronwall - Barrie

POTG Scriviens maalissa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Oli ilmeisesti poistuneet ne kultapussit joista sai myytäviä kortteja. Xboxilla sain auki vain ne kaksi nyt tullutta pussia ja tätä kultapussia en tuolla nähnyt.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Oli ilmeisesti poistuneet ne kultapussit joista sai myytäviä kortteja. Xboxilla sain auki vain ne kaksi nyt tullutta pussia ja tätä kultapussia en tuolla nähnyt.
Mulla oli kokoelmissa.

Noista Storen ilmaispusseista tuli Filip Forsberg... siitä vois jopa saada rahaa, jos vois myydä. Eipä voi :)
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
HUTin pelaaminen loppui joulukuun alussa, mutta nyt viimeisen kahden viikon aikana olen suorittanut erästä projektia eli kaikkien kokoelmien keräämistä. Tällä hetkellä kaikki muut paitsi Pittsburgh on kerättynä ja rahaa "tilillä" on reilu miljoona pucksia. Crosby ja Malkin vaan maksaa yhteensä about 200 000 enemmän kuin mitä olisi varaa... Pitänee varmaan vaan ahkerasti tehdä fyrkkaa tuolla huutokaupassa.

Niin ja olisi mulla kysymyskin muille. Jos saan tuon Pittsburghin kerättyä, niin kannattaako minun jättää se Croby joukkueeseen vaikken pelaisi tätä pelimuotoa enää. Varmaan NHL 16 tulee aikanaan ostettua ja kiinnostaisi ne "aloitusbonukset" vanhasta joukkueesta. En ole aiemmin HUTia pelannut, joten saako noista pelaajista jotain aloituspakkoja vai miten se menee?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En suosittele. Ei se peli tajua katsoa ketä pelaajia sulla on, katsoo vain määrän. Myy Crosby ehdottomasti pois...

Millä koneella muuten @regularflex pelaat?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Itsekin koitan keräillä joukkueita täyteen. Hiukan hidasta, kun puckseja ei tule mistään (taas tuossa "daily bonuksessakin" day 0/7 ollut jo useamman päivän). Voisi EA vähän korvata tuota, jäänyt monesti saamatta pucksit!

Nyt Philly keräyksessä, mutta Girouxia ei taida ihan tonnilla saada... heh.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Muistakseni Tampa, Capitals, Penguins ja Hawks enää keräämättä Onella ja noita en edes kerää. Ei ole pienintäkään kiinnostusta ollut juurikaan edes avata koko HUT:a aikoihin ja eipä olisi edes kolikoita vähää alusta mm. Stammeriin.
 
Tuohon edelläolevaan olisi pari kommenttia. Itse pyöritän ylivoimaa pelaamalla kiekon viivan kautta kulmaan, josta sitten the playmaker jakaa joko neliön keskelle tai maalin kulmalle. Tai menettää kiekon, kuten ~80% kerroista. Oma ongelma ylivoimassa on vain se, että osa syötöistä, oli se sitten vaikka puolen metrin syöttö, pomppii ja kaveri painuu läpi. Mulle tehdään enemmän maaleja minun pelatessa ylivoimaa, kuin alivoimaa. Tähän on tullut pientä muutosta, kun olen siirtynyt pelaamaan ylivoimaa juuri sillä periaatteella, että viivan kautta pelataan kiekko tasan kulmaan.

Ja mitä tuohon kuljetamiseen tulee, itse suosin myös kuljettamista. Lähinnä sen takia, että levityssyötöt tuntuvat menevän aina perseelleen tai pomppivan vastaanottajan lavassa ja koska välttelen kiekonmenetyksiä keskialueella, heitän kiekon joko suosiolla kulmaan tai yritän kuljettaa.

Ylipäätään tällä hetkellä pelaaminen on aika rautalankamallia. Tiukkaa puolustamista, keskustan tukkimista, vastahyökkäyksiä ja PS:n tyylistä soturikiekkoa. Ja syystä tai toisesta nautin pelaamisesta ehkä enemmän kuin vuosiin. Jengini on paperilla sysipaska, joten lähden jokaiseen otteluun altavastaajana. Ja mua syö huomattavasti vähemmän hävitä näille Datsjukeja täynnä oleville jengeille, kuin tuntuu hyvältä voittaa. Ja tosiaan oma jengi on täysin tietoinen valinta, jota kyllä kehitän, jos sopivia palasia löytyy. En enää naaraa huutokaupoista pelaajia, vaan kaikki ovat pakasta tulleita. Suosittelen kaikille oman rupujengin aloittamista! Tällä hetkellä itse pelaan kakkosdivarissa (nelosdivaria lukuunottamatta kaikki mestaruuksia ja vain kolmosdivarissa nousu ei tullut ensimmäisellä yrityksellä).

Laitetaan vielä oma tämän hetken dream team:

Perron - Pirri (A) - Kucherov (A)
MacArthur - C. Smith - Stålberg
Nieto - Shore - Frolik
Nevins - Messier - Turnbull

Roszival - Holden
Goligoski - Braun
Vatanen - Methot

Montoya
Schneider

Suurimpia pettymyksiä on ykkösen täydentävä Perron ja kolmosketjussa Frolik. Frolikin tehot kolmosketjussa on 40 ottelussa 2+3 ja Perronilla alle 0,5/peli, kun samaan aikaan Pirri & Kucherov takovat pisteitä tasaisesti. Pirri, Kucherov, Roszival ja Vatanen ovat ehdottomasti mukana niin pitkään, kun tätä muotoa pelaan.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Itse suosin ylivoimalla nopeaa syöttöpeliä, jolla saa avattua neliötä eikä jää tila pieneksi kiekollisella, sitten vain vedoille hyvistä paikkaa. Itse pystynyt parantamaan huomattavasti ylivoimaa ja vastustajan purut tulevat yleensä aina maalivahdin torjunnasta kuin että menetän sen. Ykkösyv:
Seguin - Kopitar - Kurri
Myers - Tavares
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Itse suosin ylivoimalla nopeaa syöttöpeliä, jolla saa avattua neliötä eikä jää tila pieneksi kiekollisella, sitten vain vedoille hyvistä paikkaa. Itse pystynyt parantamaan huomattavasti ylivoimaa ja vastustajan purut tulevat yleensä aina maalivahdin torjunnasta kuin että menetän sen. Ykkösyv:
Seguin - Kopitar - Kurri
Myers - Tavares

Sama homma itsellä.

Omat:
YV1:

Hall - Modano - Duchene
Karlsson - Lidström

YV2:

Kopitar - Bergeron - Benn
Pietrangelo - Keith

Jotenkin ei vaan kulje peli yhtään. Viimeisestä kymmenestä ottelusta häviöitä peräti 6. Kaikkein hirveintä kun overall 99:ksi kehitetty Carey Price päästänyt useassa pelissä + 4 maalia. Edellisessä pelissä meni 2 sisään siniviivalta ilman mitään maskia.

Kaikkien turhauttavinta on kun viet peliä niin laukauksissa kuin hallinnassa ja silti häviät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös