Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

NHL 14 (XBOX 360 & PS 3)

  • 292 672
  • 975

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Vaihdat joukkueet Be A GM:n, niin joo. Mutta siinä vaan sitten on NHL-budjetit kaikille, joten vähän aikaa menee niin siellä pelaa NHL-ukkoja vapaista joukkueissa ja sitten on jotain Michael Keränen-Corso-Kantola vs UFA-NHL-ukko x 3-pelejä. Käsittääkseni kaikki NHL-joukkueet saa korvattua liiga/muilla joukkueilla. Eli esim liiga + Ruotsin liiga.

Tätä vähän pelkäsinkin ja tuli tehtyä tuollainen Liigan joukkueet + sekava otanta eri maiden seurajoukkueista muodostuva yhdistelmä. Pelicans mm. sainasi heti alkuun Jagrin. Hivenen hölmöä ettei esim. kotimaan liigaa pysty hakkaamaan managerimuotona, mutta typerintä lienee se ettei muiden joukkueiden vaihtoja/sainaamisia pysty asetuksista blokkaamaan täysin. GM-muodossa hyväksyisin vielä sen että AHL-joukkueista nostellaan pelaajia jne. Voisihan nuo vapaat pelaajat yrittää siirtää jonnekkin muualle, mutta vähän turhan suuri urakka enkä ole varma auttaisiko sekään mitään:D. No näillä mennään nyt kuitenkin.
 

juhna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins & Jokerit
Tätä vähän pelkäsinkin ja tuli tehtyä tuollainen Liigan joukkueet + sekava otanta eri maiden seurajoukkueista muodostuva yhdistelmä. Pelicans mm. sainasi heti alkuun Jagrin. Hivenen hölmöä ettei esim. kotimaan liigaa pysty hakkaamaan managerimuotona, mutta typerintä lienee se ettei muiden joukkueiden vaihtoja/sainaamisia pysty asetuksista blokkaamaan täysin. GM-muodossa hyväksyisin vielä sen että AHL-joukkueista nostellaan pelaajia jne. Voisihan nuo vapaat pelaajat yrittää siirtää jonnekkin muualle, mutta vähän turhan suuri urakka enkä ole varma auttaisiko sekään mitään:D. No näillä mennään nyt kuitenkin.

Toki voisit tehdä niin että muokkaat joka jengin pelaajat niin että ne ovat vähän parempia, ei näitä 50-60kok janttereita vaan 75-85kok.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Toki voisit tehdä niin että muokkaat joka jengin pelaajat niin että ne ovat vähän parempia, ei näitä 50-60kok janttereita vaan 75-85kok.

Siinä vaan pitäs muokata kaikki pelaajat kaikista joukkueista, siihen menee "hetki" aikaa..
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
PS3 - EASHL - We Kings

Haetaan aktiivisia pelaajia We Kingsiin. Oikeastaan jokaiselle pelipaikalle oisi aktiivisuutta hakusessa.
6vs.6 pelejä melkeinpä pelkästään pelaillaan. Ihmismaalivahdeilla aina. Sinulla ei tarvitse olla 700:aa ottelua ja kolmea tuhatta maalia. Tarvitsee löytyä halua pelata joukkuepeliä ja puolustaa viisikkona. Tietysti tasoa pitää olla. Kokemuksenpuutekin korvataan halulla pelailla, pelisilmällä ja tietysti enemmän pelanneet neuvovat pienissä, mutta merkittävissä asioissa.
Pelien aikana jutelllaan skypen kautta äänipuhelussa. Tämä siis tarvitsee olla. Jos ei ole ennen käyttänyt, niin ei hätiä. En mäkään ollut ennen ja hyvin simppeli oli käyttää, kun aikoinaan näiden jannujen kanssa aloin pelailemaan.

Laitelkaahan viestiä jos kysyttävää tai halua lähteä pelaamaan.
 

Les Crusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ducks
ISOPÄÄ

Sopisi myös tyhmien kysymysten ketjuun, mutta täältä löytyy oletettavasti paremmin asiasta tietävät. Eli mistä NHL-versiosta löytyy legendaarinen isopää-pelimuoto? Olikos se free4all tai jotain, eli kaikki vastaan kaikki yhteen maaliin. Oliko PS3 vai peräti PS2?
 

Kuoriämpäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Los Angeles Kings
Sopisi myös tyhmien kysymysten ketjuun, mutta täältä löytyy oletettavasti paremmin asiasta tietävät. Eli mistä NHL-versiosta löytyy legendaarinen isopää-pelimuoto? Olikos se free4all tai jotain, eli kaikki vastaan kaikki yhteen maaliin. Oliko PS3 vai peräti PS2?

NHL 06:sta (PS2) tuo pelimuoto löytyy ja nimenomaan mainitsemassasi pelimuodossa.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Isopäillähän pystyi toki pelaamaan jo muistaakseni niinkin vanhassa versiossa kuin 2002. Eikös tämä ollut se peli kun katsomossa syötiin perunamuussin näköistä popcornia jne.? Siinähän sai näitä hauskoja ja "hauskoja" viritelmiä siihen peliin. Isopäät, selostajan bassoääni, pelaajille sumopainijapuvut jne.

Aivan huikea peli kyllä. Täytyykin kaivaa seuraaviin alotteluihin naftaliinista tuo esiin nollakutosen sijaan.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Isopäillähän pystyi toki pelaamaan jo muistaakseni niinkin vanhassa versiossa kuin 2002. Eikös tämä ollut se peli kun katsomossa syötiin perunamuussin näköistä popcornia jne.? Siinähän sai näitä hauskoja ja "hauskoja" viritelmiä siihen peliin. Isopäät, selostajan bassoääni, pelaajille sumopainijapuvut jne.

Aivan huikea peli kyllä. Täytyykin kaivaa seuraaviin alotteluihin naftaliinista tuo esiin nollakutosen sijaan.

Jep, tuossa niitä isopäitä ainakin oli. Jotain kortteja piti kai saada että noita pystyi käyttämään.

Oli muuten historian surkein änäri. Sellaista arcadepaskaa että hirvittää.
 

Qkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, tuossa niitä isopäitä ainakin oli. Jotain kortteja piti kai saada että noita pystyi käyttämään.

Oli muuten historian surkein änäri. Sellaista arcadepaskaa että hirvittää.

Oliko samassa versiossa nää älyttömät hidastukset läpiajotilanteissa ja korteilla kerättävät eri tuuletukset joissa oli mm. ilotulituksia ja muuta mukavaa? Kyllä sitä pikkupoikana jaksoi pelailla, mutta nyt kun miettii millaista shaibaa se korttien keräily ja muu arcadepelleily oli niin huhhuh.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Oliko samassa versiossa nää älyttömät hidastukset läpiajotilanteissa ja korteilla kerättävät eri tuuletukset joissa oli mm. ilotulituksia ja muuta mukavaa? Kyllä sitä pikkupoikana jaksoi pelailla, mutta nyt kun miettii millaista shaibaa se korttien keräily ja muu arcadepelleily oli niin huhhuh.

Joo joo. Oli muuten kaikki nuo PS2-änärit aikamoisia arcademättöjä nyt kun miettii. Ei nollakutosellakaan kauheasti oikean jääkiekon kanssa tekemistä ollut vaan päästä päähän sohittiin ja tehtiin niitä älyttömiä kikkoja vuorotellen molemmissa päissä. No 2004 oli tosi hyvä.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK, Philadelphia Flyers, Leijonat
Pystyykö tuota automaattitallennusta ottamaan pois päältä, en tiedä onko naarmu levyssä vai mikä mutta joskus matsin jälkeen ilmoittaa autotallennuksen virheestä ja lyö jumiin koko mööpelin.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Olisko jollain jakaa hyviä slidereita Be a GM -pelimuodolle? 7-10min erille.

Siitä DefenceX :n joskus aikoinaan jakamat sliderit: JA Yksittäinen viesti

Itse pelaan muokatuilla HC Simulation asetuksilla.

Ominaisuuksien vaikutus 6, Pelinopeus 5
Väsyminen 6, Palautuminen 0, Kiihdytysvauhti 4 tai 5
CPU vaikeus 6, Aloitukset 4, Tappelut 4, Jäähyt 4
Aggressiivisuus 6, Taklausten voima 0 tai 1
Laukausten voima 4, Lämärin voima 4

Näppituntumalta heitin nuo. En tarkalleen muista kuinka ovat.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jaksaisiko joku pistää viestiä tänne kun Trade deadlinen jälkeiset kokoonpanot ilmestyvät? Vai ovatko jo ilmestyneet?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse pelaan muokatuilla HC Simulation asetuksilla...


Aika samoilla itsekin pelaan. Sellainen omasta mielestä hauska nyanssi tulee jos laittaa lämärin tarkkuudeksi 1 ja voimaksi 4.

Aiheuttaa teoriatasolla sen että osa viivakudeista menee täysillä pleksiin ja taas nappiin osuva kuti voimalla perille.

Muutenkin ihan avainjuttu koko be a gm:ssä on pelata n. 8 min erillä ja slidereillä tuunata omaan taitotasoon ja pelityyliin machaten niitä siten että lopputulokset, laukaukset, taklaukset jne vastaa realismia.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Voisko joku kertoa että miten helvetissä tuo tietokoneen maalin takana pelleily puolustetaan? Parkkeeraa maalin taakse ja siitä tekevät n. 50% tapauksista maalin. Joko ne tulee vaan sieltä takaa ja heittää yläkulmaan (edes täysiä päähän taklaaminen ei yleensä liikauta pelaajaa jos se on siihen maalin eteen tulossa) tai sitten syöttää maalin eteen, mistä yksikään oma pelaaja koskaan sitä osaa katkaista.
Vituttaa myös nuo koneen "helpot kudit" jotka veska aina sylkee eteen ja irtokiekkoihinhan ei omat pelaajat pääse koskaan ekana (yleensä mulla valittuna pelaaja joka peittää, jotenki jännästi menee usein senkin läpi). Helpoin vaihtoehto olisi tietysti olla itse eka siellä päädyssä ottamassa irtokiekko, mutta eihän noita pomppukiekkoja saa kiinni.

Jos heittäytyy niin sitten joku tietokonepelaaja luistelee heittäytyneeseen pelaajaan pahki ja sit tulee jäähy. Miksi tietokone ei saa jäähyä kun se koukkiin mun pelaajat nurin? Itse jos vähänkin vastustaja mailahäirinnästä heilahtaa niin jäähy tulee. Edellisessä pelissä jäähyminuutit 17 - 0, reilua reilua!

Niin ja vielä, miten se tietokone "taklaa" esim maalin takana takaapäin niin että menetän kiekon? Siis tökkäsee vähän (ei mailalla, kropalla) ja sit kiekko ei enää ole mun pelaajalla - tätä en osaa itse tehdä.


No, tää on kai melkeen vitutusketjun asia mutta kiinnostaisi oikeasti miten noi asiat pitäisi puolustaa/tehdä. Kuitenkin vaikeimmalla vaikeustasolla hardcoreasetuksilla tilastot 8 - 6 - 3 (Floridalla pelaan, niin näin vasta HC-asetuksille vaihtaneena ihan ok mun mielestä, paremmin alkaa kokoaika tottumaan uusiin asetuksiin), mutta maalin peleissä vituttaa joku penguins joka asuu maalin takana ja kiekkoa ei vaan saa pois vaikka mitä teet.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos heittäytyy niin sitten joku tietokonepelaaja luistelee heittäytyneeseen pelaajaan pahki ja sit tulee jäähy. Miksi tietokone ei saa jäähyä kun se koukkiin mun pelaajat nurin? Itse jos vähänkin vastustaja mailahäirinnästä heilahtaa niin jäähy tulee. Edellisessä pelissä jäähyminuutit 17 - 0, reilua reilua!
Samaan olen törmännyt, eli jäähyt jakautuvat todella epätasaisesti. En muista tarkkoja lukuja, mutta minulle tuli Coloradolla GM-pelimuodossa runkosarjassa kolmannen kauden aikana selkeästi enemmän alivoima- kuin ylivoimatilanteita. Eräässä pelissä Dallasia vastaan taklasin omalla pelaajallani vastustajan kumoon, tämän jälkeen toinen Dallasin pelaaja tuli nopeasti paikanpäälle ja hakkasi paskat pihalle tästä pelaajastani, en muista nimiä. Vastustajan tappelija sai kyllä 5 minuutin tappelujäähyn mutta lopputulos oli se, että minä jouduin alivoimalle. Menisikö tuo noin tosielämässäkin?
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Olen aikaisemminkin tainnut mainita, mutta tämän enforcerina olemisen voisi korjata paremmaksi seuraavaan versioon. Nykyäänhän tämä muistuttaa enemmän voimahyökkääjänä pelaamista kuin goonia. Vai pelaavatko George Parros, sekä Trevor Gillies jatkuvasti 20 minuuttia pelissä, samalla kun koutsi odottaa tehopisteitä?
Muutenhan Live the life on kohtuullisen onnistunut, vaikka NBA 2K sarjaan onkin vielä pitkä matka. Listaan tähän loppuun vielä asioita, jolla kovanaamana pelaamisesta tulisi realistisempaa ja mielenkiintoisempaa.

- Tappeluiden yksipuolinen aloittaminen Scott - Kessel tyyliin
- Bertuzzin sucker punchit
- Viikate isku mailalla päähän (Tämän tapainenhan on jo pelikatkoilla ja muistaakseni NHL 10:ssä)
- Baarisekoilu Karalahden tyyliin
- Muutakin pientä rottailua, kuten pureminen ja potkiminen.
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porvoon Hunters, Warriors
HUT:issa on areenoiksi tarjolla Large International ja Large North-America molemmissa 18,000 kapasiteetti. Onko noista jompi kumpi toista parempi? Vaikuttaako saatavien pucksien määrään?
 

Anenthran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Tampereen Ilves
HUT:issa on areenoiksi tarjolla Large International ja Large North-America molemmissa 18,000 kapasiteetti. Onko noista jompi kumpi toista parempi? Vaikuttaako saatavien pucksien määrään?

International on kansainvälinen kaukalo, North-America taas NHL-kaukalo. Kansainvälinen kaukalo on isompi, niin kuin myös oikeassa elämässä. Ei vaikuta saataviin puckseihin mitenkään.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saako tossa GM connectedissa jotenkin noi trade deadlinen jälkeiset kokoonpanot käyttöön? Ollaan aloittamassa uutta GMC:tä, ja vaikka laittaa aloituskokoonpanoiks "nykyinen" ni ei oo oikeet kokoonpanot, vaikka online-peleissä ja esim kausimuodossa on oikeet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös