NHL 14 EASHL (XBOX 360 & PS 3)

  • 16 472
  • 62

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Mitenkäs tuo nopeus +7? Legendakorttiin luulisi tarvitsevan aika kasan pelattuja pelejä. Saanko pelimerkinnän jos quittaan heti parin sekunnin jälkeen? . Kaikki muut boostit saa eashl-puolella suhteellisen helposti auki paitsi nopeuden, 1-2 divarin väliä seilatessa on aika vaikeaa saada +- tilasto +100.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Mitenkäs tuo nopeus +7? Legendakorttiin luulisi tarvitsevan aika kasan pelattuja pelejä. Saanko pelimerkinnän jos quittaan heti parin sekunnin jälkeen? . Kaikki muut boostit saa eashl-puolella suhteellisen helposti auki paitsi nopeuden, 1-2 divarin väliä seilatessa on aika vaikeaa saada +- tilasto +100.

Luultavasti saa. Siinä vaan on se että sun pelaajasi putoaa AHL:n puolelle melko nopeasti ja niistähän ei pelattuja pelejä saa.
 

Anenthran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Tampereen Ilves
Luultavasti saa. Siinä vaan on se että sun pelaajasi putoaa AHL:n puolelle melko nopeasti ja niistähän ei pelattuja pelejä saa.

Eikö AHL peleistä vai saa pelaajakorttiin pelattuja pelejä? Sellainen muistikuva on että kortissa lukee jotenkin että "vain NHL:n ja AHL:n runkosarja- ja playoff-ottelut vaikuttavat suoritusten seurantaan". Voi olla että muistan väärinkin.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Eikö AHL peleistä vai saa pelaajakorttiin pelattuja pelejä? Sellainen muistikuva on että kortissa lukee jotenkin että "vain NHL:n ja AHL:n runkosarja- ja playoff-ottelut vaikuttavat suoritusten seurantaan". Voi olla että muistan väärinkin.

No täytyy sanoa että en täysin varma ole, mutta näin mä sen muistelin olevan että AHL-peleistä ei merkintää saanut.

E. Mitenkäs täällä muuten näin hiljaista on? Kyseessä kuitenkin kuningas pelimuoto.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Onko kukaan muu palstalainen kokeillut pistää 9 terillä menemään? Itse kokeilen nyt pakkina ja aika kohtuu ketterää on liikkuminen puolustuspäässä. Ketteryys säädetty 83, nopeus 89 ja kiihtyvyys 88. Pitäsköhän vetää muutamat viivat pelaajalla ja kellottaa aikaa, milloin olis sitten pelaajan liikkuminen kunnossa.
 

janbo

Jäsen
Onko kukaan muu palstalainen kokeillut pistää 9 terillä menemään? Itse kokeilen nyt pakkina ja aika kohtuu ketterää on liikkuminen puolustuspäässä. Ketteryys säädetty 83, nopeus 89 ja kiihtyvyys 88. Pitäsköhän vetää muutamat viivat pelaajalla ja kellottaa aikaa, milloin olis sitten pelaajan liikkuminen kunnossa.

Näitä on tullut joskus kokeiltua, mutta niin vaikeaa on tarkka manuaalinen ajanotto että luotettavien tulosten saaminen on todella hankalaa. Pelaajan atleettisuuden, luistinten, pituuden ja painon lisäksi nopeuteen ja ketteryyteen vaikuttaa ainakin oman vahvan näkemyksen mukaan myös käytössä oleva pelaajatyyppi. Tarkoitan että jos teet identtisen pelinrakentajan ja voimahyökkääjän, niin pelinrakentaja on vikkelämpi. Sama myös puolustusbuildien osalta. Järjestys on varmaan kaikille helppo hahmottaa.

Itse olen EASHL:ää pelannut hyökkääjänä käytännössä aina melko pienellä pelaajalla. Se sopii omaan tyyliini, jossa kiekko on harvoin lavassa montaa sekunttia, jolloin jyrätyksi tulemisen uhka on pieni, ellei tiimikavereilta tule ns. paskaa käteen. Sparripeleissä pikku-ukolla pelaaminen on yhtä keräilyä juurikin edellämainituista syistä. Pakkina sitten isompi ukko ja sparreissa ihan omat mörssärinsä.

Yleensä "klubipelaajilla" on omat mieltymyksensä joita sitten muokataan joukkueen pelitavan ja roolin mukaan. Kun pelit pelataan 6v6(pelin suola), tai maalivahdeilla ylipäänsä, niin esim. vetoarvoilla ei ole niin suurta merkitystä.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Onko kukaan muu palstalainen kokeillut pistää 9 terillä menemään? Itse kokeilen nyt pakkina ja aika kohtuu ketterää on liikkuminen puolustuspäässä. Ketteryys säädetty 83, nopeus 89 ja kiihtyvyys 88. Pitäsköhän vetää muutamat viivat pelaajalla ja kellottaa aikaa, milloin olis sitten pelaajan liikkuminen kunnossa.

Olen tässä versiossa pelannut pakkia sen n. 700 peliä ja parhain liikkuvuus ollaan löydetty 11' terillä. Ollaan vedetty harkassa viivaluistelua 11' vs. 13' terät. Tulos yllättää ettei 11' terillä jää yhtään jälkeen. 13' terillä pelaaja puskee ja käännöksen jälkeen vauhti katoaa. Oma pelaaja on 191cm ja 94kg kp ja nopeus kiihtyvyys tapissa ja ketteryyden olen pitäny 87. Hyökkäävällä ketteryyden voi tiputtaa parilla pykälällä niin tuntuma on sama tai muuten pelaaja menee 'yli ketteräksi'. Moni huippu tiimeistä pelaavat hyökkäävällä sillä sen buildin liikkuvuus on kaikista paras ja hyökkäysarvot maagisen hyvät. Oma roolini joukkueessa on enemmän 'puolustavampi' joten kp on selkeä valinta ja kuitenkin kiekolliselta löytyy käsiä hyökkäspäässäkin. Isoin miinus kiekollisen ja hyökkäävän erossa on syötöt vaikka kp pakilla olisi 90 syötöt niin hyökkäävän pakin syötöt 85 ovat huomattavasti paremmat hyökkäystietosuuden myötä.

Serellä oli hyvä pointti tuo, että hakekaa balanssia omaan buildiin ja testatkaa ihmeessä mikä tuntuu parhaimmalta.
Huomioikaa, että toisen buildi ei varmasti toimi toiselle pelaajalle pelityylinsä vuoksi. Esim. itse pelaan hyökkääjää 178cm kirpulla ja pakki on 191cm.

Ainut kiukun aihe NHL 14 versiossa, että he pilasivat kokoanaan perstaklin mikä itselle oli se ylivoimaisin pelote puolustuspelaamisessani.

Omalla pakilla 9' terillä jään auttamatta jälkeen nopeista hyökkääjistä. Tosin jotkut hyökkääjät käyttävät 9' teriä ja toimiihan se jos perustaa pelin ketteryyteen ja osaavat käyttää pelaajan liikkeen oikein.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Heips!

Olen nyt pelaillut toistakymmentä peliä sparreja (aiemmissa versioissa olen tainnut pelata yhteensä kaksi kokonaista peliä) ja alan päästä ehkä jyvälle tästä. Olen tietenkin auttamatta jäljessä niitä, jotka ovat aloittaneet tämän pelimuodon jo pelin julkaisupäivänä, mutta omaksi iloksihan tätä väännetään.

Tuli mieleeni sellainen kysymys, että montako pelaajaa tarvitaan, että saa joukkueen perustettua?
 

Anenthran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Tampereen Ilves
Heips!

Olen nyt pelaillut toistakymmentä peliä sparreja (aiemmissa versioissa olen tainnut pelata yhteensä kaksi kokonaista peliä) ja alan päästä ehkä jyvälle tästä. Olen tietenkin auttamatta jäljessä niitä, jotka ovat aloittaneet tämän pelimuodon jo pelin julkaisupäivänä, mutta omaksi iloksihan tätä väännetään.

Tuli mieleeni sellainen kysymys, että montako pelaajaa tarvitaan, että saa joukkueen perustettua?

Vähintään kaksi pelaajaa tarvitaan että pystyy pelaamaan varsinaista clubia. Tai saahan jengin tietysti perustettua yksinkin, mutta pelaamaan ei pääse ennen kun on joku muu mukana.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Vähintään kaksi pelaajaa tarvitaan että pystyy pelaamaan varsinaista clubia. Tai saahan jengin tietysti perustettua yksinkin, mutta pelaamaan ei pääse ennen kun on joku muu mukana.

Kiitän nopeasta vastauksesta!

Pitääkin heti kysyä josko kavereita kiinnostaisi.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Täällä ei tainnut olla mitään mustaa listaa, mutta laitetaanpa heads-uppia, että jos boksin puolella tulee vastaan TAMMOSTA TURUS -niminen joukkue (lyhenne ADH), niin saatte varautua peeloiluun. Uskomatonta perseilyä koko pelin ajan. Ukot on kuitenkin (rahalla?) kehitetty niin hyviksi, että voittaminen oli ilmiselvää alusta asti, vaikka ottivatkin koko ajan jäähyjä.
 

Ribals

Jäsen
Mulla olis yksi kysymys liittyen pelaajan nopeuteen: Eli vaikuttaako kiihtyvyys mitään pelaajan nopeuteen? Samassa seurassa pelaava sanoi, että sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Mulla olis yksi kysymys liittyen pelaajan nopeuteen: Eli vaikuttaako kiihtyvyys mitään pelaajan nopeuteen? Samassa seurassa pelaava sanoi, että sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään.

Kyllä se nyt ainakin jotain vaikuttaa. En sitten tiedä että kuinka paljon. Olikohan se NHL 12 vai 13 jossa muistaakseni kiihtyvyydellä ei tehnyt yhtään mitään, mutta kyllä se mun mielestä ihan tärkeä tässä versiossa on. Itellä kiihtyvyys/nopeus 89/89.
 

Ribals

Jäsen
Kyllä se nyt ainakin jotain vaikuttaa. En sitten tiedä että kuinka paljon. Olikohan se NHL 12 vai 13 jossa muistaakseni kiihtyvyydellä ei tehnyt yhtään mitään, mutta kyllä se mun mielestä ihan tärkeä tässä versiossa on. Itellä kiihtyvyys/nopeus 89/89.

Selvä. Käytiin kaverin kanssa vetämässä viivova ja sillä oli kuulemma kiihtyvyys 65 ja mulla 90 ja näytti menevän yhtä kovaa. Nopeus sillä oli samaa luokkaa. No.. sen jälkeen kävin laskemassa kiihtyvyyden 65 ja nostin kuntoa 88-90 paikkeille, kun tuntuu ukko hidastuvan merkittävästi erien lopuilla. Sain myös sillä hinnalla nostettua nopeutta pykälällä. Kuulemma kaverin ex-seurassa kenelläkään ei ollut kiihtyvyys yli 70 ja sitten saatiin sen ex-seura vastaan ja otettiin turpaan kolmella maalilla. Ja hyvin ne silti liikku. Mutta tiedä sitten..
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei noita sparreja enää kestä, ehkä joka viides peli on jossain määrin tasokasta lätkää. Yksi spede voi ansiokkaasti pilata matsin mm. roikkumalla koko ajan paitsiossa, jättämällä ohjaimen pöydälle (erityisesti maalivahdeilta todella tasokasta toimintaa), kuskaamalla kiekkoa jatkuvasti päin ekaa vastustajan pelaajaa, kärkkymällä keskialueella vaikka kahden miehen alivoimalla, hankkimalla jatkuvasti typeriä jäähyjä...you name it. Huonot pelaajat ei haittaa, kunhan tiedostavat rajansa ja pelaavat sen mukaisesti. Esimerkiksi keskialueella kärkkyminen vituttaa vielä kahta kauheammin, jos kaverilla ei ole toivoakaan saada mitään sen kiekon kanssa aikaiseksi vaikka pääsisi viisi kertaa erässä läpiajoon.

Samoin niitä botteja soisi osaavan käyttää vähän paremmin. Todella moni käyttää botteja vaan syöttöautomaatteina, samantien kun botilla on kiekko niin armoton naputus vaan päälle omasta ja botin sijainnista välittämättä, vaikka Sokea Reettakin näkisi kilometrin päästä, ettei syöttö ikinä tule perille. Jo pelkästään tänään on tullut puolenkymmentä matsia, joissa vastustaja tekee 3-5 ensimmäistä maalia, mutta voitetaan silti peli heti kun ne paskimmat yksilöt tajuavat poistua pelistä. 1 kohtuu tasokas ihmishyökkääjä saa huomattavasti enemmän aikaiseksi kahden botin kuin kahden kärkkyjä-naputtajan kanssa. Botit iskevät reboundit sisään tappavan varmasti, karvaavat hyvin ja laittavat helvetin hyvin kiekkoa liikkeelle kun vaan pyytää syöttöä oikea-aikaisesti ja fiksussa paikassa. Toki ihmispelaajan korvikkeeksi niistä ei ole mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Mitäs noi veskan statsit bugaa? Kokeilin mennä maaliin ja päästin ensimmäisen kymmenen minuutin aikana 2 maalia ja lähdin pois. Jääneelle botille tehtiin vielä pari maalia lisää ja tilastoihin merkattiin 4 päästettyä maalia, mutta kuitenkin vain 10 minuuttia peliaikaa. PMK arvo siis nöyrä 24. :(

Laaksolahti HC etsii muuten maksimikokoista maalivahtia ja kahta maksimikokoista puolustajaa, jotka lähtevät pelistä alkuvihellyksen jälkeen.

Mitä tarjoamme:

-Saat olla osana rank 270 joukkuetta. TOP 100 on täysin haarukassa kun pelejä kertyy.
-Saat nauttia huikeasta juttuseurasta chatissa.
-Statusta.

Mitä tarjoat meille:

-Maksimikokoisen botin kyseiselle pelipaikalle.


Yhteydenotot privaan.
 

Anenthran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Tampereen Ilves
Laaksolahti HC etsii muuten maksimikokoista maalivahtia ja kahta maksimikokoista puolustajaa, jotka lähtevät pelistä alkuvihellyksen jälkeen.

Pakko kompata Rantojen Kuningasta. Et voi olla tosissasi? Tällaiset jengit pilaavat koko pelimuodon. Toivottavasti oli vitsi.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Heh, luulin että tuo "mitä tarjoamme" kohta olisi viimeistään paljastanut huonon huumorin. :) Peace ja hyviä pelejä lomalle!

Edit: Mutta tosiaan vähän naureskeltiin tuolle idealle niin oli pakko postata ja nähdä reaktio. Saattaisi olla itseasiassa aika tehokaskin jippo. Kaksimetriselle bottiveskalle ei rannarit ihan helpolla uppoa.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä olisi Legenda 1 kortin omistava keskushyökkääjä vailla suht aktiivista joukkuetta, laituria pystyn myös pelaamaan. Itse olen lähes joka ilta paikalla. Boxilla siis pelailen.

Gamertag Xbox360: HopoHessu
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Tuli huomattua sekin, että työmyyrän ja rouhijan ero on aika suuri, vaikka arvot olisivat samat. Molemmilla siis kunto 91 ja työmyyrä piiputtaa jo 10min jälkeen. Rouhija jaksaa painaa päästä päähän n.15min erästä. 10 matsia pitäs vielä voittaa, niin aukeis legenda 3. Paljon muuten tulee pojoja ja loppuuko pelaajan kehittyminen siihen?

Oli muuten eilen aika hauskaa maalivahtina. Mokke ovr60 ja torjunnat 34/36. Kauhea tuuri torjunnoissa ja koko ajan karmea "hiki" päällä. No pari seuraa kysy tiimiin, mutta pakko oli kieltäytyä, koska en nyt oikeasti noin hyvä ole maalissa.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli huomattua sekin, että työmyyrän ja rouhijan ero on aika suuri, vaikka arvot olisivat samat. Molemmilla siis kunto 91 ja työmyyrä piiputtaa jo 10min jälkeen. Rouhija jaksaa painaa päästä päähän n.15min erästä. 10 matsia pitäs vielä voittaa, niin aukeis legenda 3. Paljon muuten tulee pojoja ja loppuuko pelaajan kehittyminen siihen?
Muistaakseni 170 kokemuspistettä tulee, 2500 on loppusumma. Pelaajan kehittyminen loppuu tuohon ellei sitten kiekkokaupassa ole jotain avaamatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös