Minkälainen momentum tässä NHL11:ssa on? Itse olen tykännyt pelata NHL10:ssä BAGM:ää vaikeimmalla tasolla ja siinä menee maku koko pelistä, kun momentum tuntuu ajoittain siirtyvän täysin vastustajan puolelle jo ensimmäisen erän puolivälissä ja jatkuvan katkotta koko ottelun loppuun asti. Yhtäkkiä täydellisesti osuneet/ajoitetut 90+ taitoisen kaverin taklaukset ei enää pure pienimpiinkään vastustajiin, luisteluvauhdista katoaa 50 %, kaikki aloitukset hävitään ja tietysti avopaikoista lauotut laukaukset osuu tolppaan tai toisella laidalla makaavan maalivahdin räpylään.
Ajoittain tulee pelissä tilanteita, jossa on sama pistää se ohjain pöydälle odottamaan maalia tai pelikatkoa, kun vastustaja aloittaa syöttörumbansa. Pelivälineen perässä on turha juosta, sillä sitä ei voi saada haltuunsa. Joku taklaustaidoton Phaneuf ajaa vastustajan pikkukaveria täydellä vauhdilla laitaa vasten ja lentää itse perssiilleen, Chara tulee ja tökkää kiekon seuraavan kaverin lavasta suoraan Crosblylle, joka ei saa sitä kuitenkaan vapaasta tilanteesta huolimatta haltuunsa vaan kauempaa tulee vastustaja, joka nappaa sen helposti ja jatkaa pyöritystä.
Runkosarjassa tuntuu olevan selkeä rytmi, että viisi peliä pelataan normaalisti, sitten tulee se liki mahdoton matsi. Mikäli tässä tulee voitto, niin sitten seuraava todellinen koetinkivi tulee kymmenennessä peräkkäisessä matsissa, kun peliä ei enää voi voittaa. Vastustajan farmista nostettu 68 taitoinen seiskaveskari napsii kaikki kiinni ja oma veskari imaisee pari puolesta kentästä tullutta huitaisua.
Onko NHL11:ssä nämä samat ominaisuudet? Ei tarvetta ostaa, mikäli on.