NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

• 276 126
  • 1 192

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Itse vajaassa viikossa opin maalinteon salat.

Olen toki läntisen konferenssin 13., kun kautta on noin 15 kierrosta pelattu. Turpaan on tullut tasaisesti, mutta en ole nollille jäänyt kuin kerran ja puolustuksekseni on sanottava, että joukkueeni on liigan ylivoimaisesti paskin, palkat melkein lattissa ja rosteri sen mukainen.

Riparimaaleja tulee, kun heittää löysää rannaria maalille ja kaikki luongoista ja brodeureista miikawiikmaneihin sylkevät helppoja irtokiekkoja.

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, eiköhän se maalinteko sieltä tule, mutta tuo CPU:n/AI:n päättymätön syöttöralli alkaa hajottamaan. Edellisessä pelissä tuli jo mieleen, että miksi aikanaan vuonna 2002 haistatin EA:n lätkä- ja futispeleille paskat. Toki EA Sports on nyt ottanut isoja askeleita eteenpäin.

Jos tosiaankaan ei muuten saa tehtyä maaleja kuin vetämällä tarkasti yläputken alle kilpikäden ylänurkkaan tai pelkillä ripareilla niin voihan perse! Kyllähän nyt jollain Ovechkinilla täytyy voida tehdä maaleja esim. pankin jaloista vetämällä längeistä.

Yhden pelin pelaan vielä tänään ja huomenna haen GTA IV:n MediaMarktista.

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Joo, eiköhän se maalinteko sieltä tule, mutta tuo CPU:n/AI:n päättymätön syöttöralli alkaa hajottamaan. Edellisessä pelissä tuli jo mieleen, että miksi aikanaan vuonna 2002 haistatin EA:n lätkä- ja futispeleille paskat

Kannattaa siirtyä pelaamaan 2k10, jos haluaa pelata järkevää kiekkoa tekoälyä vastaan ilman koneen järjetöntä etua. Tässä pieni video tähän ketjuun, kun tuota toista ei niin peljoa lueta.

cpu-cpu 2 erää peliä
http://www.2khockey.net/video_CPUgameplayDET-CHI091409.php

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Myytkö sä redwings19 tätä peliä vai oletko yksi pelin suunittelijoista? En ole koskaan nähnyt kenenkään mainostavan yhtä peliä näin paljoa. NHL2k10:n aion itse ostaa kun halpenee sitten ensi vuoden puolella. Täyttä hintaa en maksa, joskin harkinnassa on tuo reilu 30 tarjous.

Mutta joo itse aiheesta, NHL10:ä en vielä paljoa ole pelannut. Mutta sen mitä olen, on tullut kyllä huomattua että maalinteko on kohtuu vaikeata ja tuo koneen hullu syöttely hyökkäysalueella hieman ärsyttää. Lisksi koneelta ei tunnu saavan kiekkoa ollenkaan pois, vaan pitää lähinnä keskittyä puolustamaan maalinedustaa tarkasti. Hyvä peli tämä silti on ja tulee kyllä pelattua enemmän tässä nyt. Etenkin kun saadaan tuo EASHL kunnolla käyntiin.

EASHL:n takia todennäköisesti BAP-ura jäänee tänä vuonna aikas lyhyeksi.

redwings19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Datsjuk
Myytkö sä redwings19 tätä peliä vai oletko yksi pelin suunittelijoista? En ole koskaan nähnyt kenenkään mainostavan yhtä peliä näin paljoa. NHL2k10:n aion itse ostaa kun halpenee sitten ensi vuoden puolella. Täyttä hintaa en maksa, joskin harkinnassa on tuo reilu 30 tarjous.

En myy, enkä ole suunnittelija. Peli vain on helvetin hyvä ja pitää vähän mainostaa, että porukka edes tietää että tuollainenkin lätkäpeli on ja vieläpä paljon lähempänä lätkää kuin ea. Eikös tuota saa 29-40e joka paikasta, mutta ei enempää tässä ketjussa, kunhan mainitsin.

ipaz

Jäsen
Joo, eiköhän se maalinteko sieltä tule, mutta tuo CPU:n/AI:n päättymätön syöttöralli alkaa hajottamaan. Edellisessä pelissä tuli jo mieleen, että miksi aikanaan vuonna 2002 haistatin EA:n lätkä- ja futispeleille paskat. Toki EA Sports on nyt ottanut isoja askeleita eteenpäin.

Itse siirsin tason all-starsista takaisin pro:lle, kun tuo koneen syöttöralli ja poke check alkoi nyppimään, vaikka slaiderit on melkein nollilla. Kauden ensimmäiset 10 peliä meni saldolla 0-8-2. Muutenhan peli olisi ihan hyvä jos vain tietokoneen AI pelaisi hyökkäyspäässä hiemankin järkevämmin. Pro tasolla pelaaminen on vaan liian helppoa.

Toinen itseäni häiritsevät asia All Stars tasolla oli se että kun pääsee matsissa johtoon, niin kone hakee jonkun superboostin ja tulee väkisin tasoihin ja ohi. Ihan sama vaikka Komisarekilla pääsee ajamaan täys pommin johonkin Giontaan, niin mikkihiiri vaan luimuilee välistä ja laittaa kiekon maaliin.

Onko PS3 versiossa kiihdytysnappi? Itse en ole sitä löytänyt ja koneen hyökkääjät tulevat ainakin takakarvauksessa todella kovaa tökkimään kiekkoa pois. Olisi hyvä jos edes muutama askeleen pääsisi karkuun.

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Itse siirsin tason all-starsista takaisin pro:lle, kun tuo koneen syöttöralli ja poke check alkoi nyppimään, vaikka slaiderit on melkein nollilla. Kauden ensimmäiset 10 peliä meni saldolla 0-8-2. Muutenhan peli olisi ihan hyvä jos vain tietokoneen AI pelaisi hyökkäyspäässä hiemankin järkevämmin. Pro tasolla pelaaminen on vaan liian helppoa.

Toinen itseäni häiritsevät asia All Stars tasolla oli se että kun pääsee matsissa johtoon, niin kone hakee jonkun superboostin ja tulee väkisin tasoihin ja ohi. Ihan sama vaikka Komisarekilla pääsee ajamaan täys pommin johonkin Giontaan, niin mikkihiiri vaan luimuilee välistä ja laittaa kiekon maaliin.

Itselle ainakin boxilla koneen maalinteko muuttuin realistisemmaksi, eikä tullut noita "väkisin tasoihin ja ohi" tilanteita, kun pudotin tietokoneen vaikeustason nolliin.
Loistava peli tämä kyllä on, jäähyjä tulee paljon realistisemmin, kiekottoman pelaajan taklaamisesta napsahtaa lähes aina kakkonen ja taklaus on sopivan vaikeaa, ei enää liian helppoa. Paljon -09 parempi.

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Loistava peli tämä kyllä on, jäähyjä tulee paljon realistisemmin, kiekottoman pelaajan taklaamisesta napsahtaa lähes aina kakkonen

Samoin tuntuu että kun yrittää survoa hyökkäyspään maalinedestä kiekkoa sisään, niin n. kerran kolmesta saa siitä palkinnoksi estämisjäähyn. Jos kiekko ei ole lavassa ja pakki on tarpeeksi lähellä, niin osumiahan siitä tatin veivaamisesta tulee.

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Samoin tuntuu että kun yrittää survoa hyökkäyspään maalinedestä kiekkoa sisään, niin n. kerran kolmesta saa siitä palkinnoksi estämisjäähyn. Jos kiekko ei ole lavassa ja pakki on tarpeeksi lähellä, niin osumiahan siitä tatin veivaamisesta tulee.

Paina vision control pohjaan noissa tilanteissa, niin pelaaja ei yritä taklata vaan ainoastaan huitoa kiekkoa.

Suosikkijoukkue
Pata

Ainakin x-boxilla tästä pääsee eroon painamalla muistaakseni vasemmalta alemman liipasimen pohjaan, jää taklailut siinä vaiheessa vähemmälle

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Tasona itselläni on Superstar ja säädöt on joka kohdassa erit kun alkuperäisessä ja nyut tuntuu että on löytynyt tarpeeksi haastavat sliderit :) Itsellä vetoja pelissä se 20-35 ja samoin koneella. Eilen tuli tuloksia 4-1 5-3 2-0 joten hyvät säädöt on! Ja maalinteko on vaikeata mutta näillä säädöillä sinne pääseminenkin on vaikeeta :D

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
No niin, tänään tämä tekele tuli vihdoinkin kotiin. Valikot ovat ainakin sekavammat jos ei muuta. Sellainen tuli mieleen, kun kansista oli hajonnut jo valmiiksi se levyn pidike, niin voisinko mennä Giganttiin vaatimaan uusia kansia, vai tyydynkö laittamaan pelin vain jonkin vanhan pelin kansiin?

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onks toi nyt sitten L2-näppäin? Mitä muuta tollasta hyödyllistä sillä sitten voi tehdä mitä ei kerrota ohjevihossa?

Esim. pakilla laukoessa jos pohjassa kun virittää lämäriä niin yrittää hakea vetoa siten, että sen voi ohjata. Lisäksi pelaajaa kääntyy kiekkoa kohti nappia painettaessa. Napauttamalla L2 näppäintä pelaaja ottaa spurtin. Painamalla L2 näppäintä yhtäaikaa R1 näppäimen kanssa pelaaja tekee ns. jättösyötön. En tiedä mitkä kaikki noista on ohjekirjassa, tai josko napilla tekee vielä jotain muuta.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Esim. pakilla laukoessa jos pohjassa kun virittää lämäriä niin yrittää hakea vetoa siten, että sen voi ohjata. Lisäksi pelaajaa kääntyy kiekkoa kohti nappia painettaessa. Napauttamalla L2 näppäintä pelaaja ottaa spurtin. Painamalla L2 näppäintä yhtäaikaa R1 näppäimen kanssa pelaaja tekee ns. jättösyötön. En tiedä mitkä kaikki noista on ohjekirjassa, tai josko napilla tekee vielä jotain muuta.

Spin-o-raman tekee, kun pitää L2:sta pohjassa ja pyöräyttää oikeata tattia.

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Ugh! Millä yhdistelmällä pelaajan saa tekemään "Brian Cambellit" ? Netissä jotain jantteria vastaan pelatessa kyseinen peluri teki muutaman tällaisen muuvin.

Roster managementissa tallensin joukkueen ketjuja uuteen uskoon, ja sainkin ne viimein myös säilymään siten. Onlineen mentäessä oli yllätys suuri kun ketjut olivat pompsahtaneet jälleen "originaaleiksi". Missä mättää?

Hyvältä vaikuttaa muuten.

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Tälläinen tuli vastaan internetin ihmeellisestä mailmasta.
http://www.bringit.com/
Eli homman nimi pelata esim. NHL 10 rahasta. Tiedä sitten miten homma pelittää...

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
On jäänyt (edelleen) epäselväksi se että tekeekö pelaajat ns. "baseball-lyönnin" automaattisesti vai pitääkö sitä koettaa jollain tietyillä näppäimillä? Kyseessä siis esim. ilmaan nousseen rebound-kiekon mätkäiseminen suoraan ilmasta. Miten sen saan tehtyä?

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Entä se kun pitäisi vastustajan maalin läheisyydessä hakkaa irtokiekko sisään ilman että jätkä lähtee jäähylle poikittaisesta, niin mikä nappi se PS3:lla on kun pitää olla pohjassa?

Purezone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yksi ihme juttu on tapahtunut tässä jo muutaman kerran kun olen pelaillut. Pelitilanne päättyy siihen kun vastustajan maalivahti sulkee kiekon allensa. No, menen siinä jälkitilanteessa kerran vähän "tökkäisemään" maalivahtia (ns. pyyhkäisy/tökkäisy napilla joka on RB), jonka vastustajan puolustaja tietysti huomaa ja tulee hieromaan naamaani ja haastamaan tappeluun. Jätän reagoimatta tähän mitenkään, ja mitä tapahtuu? Saan itse 2 minuutin jäähyn väkivaltaisuudesta.

Saako tuosta maalivahdin häiritsemisestä muka väkivaltaisuudesta jäähyn, kun kaveri joka tulee naamaa hieromaan "pääsee tilanteesta" ilman jäähyä.

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
Mahtaa olla pirun tyhmä kysymys, mutta mistä noita asetuksia voi muokata? Siis syöttönopeutta yms. Itse en ainakaan tuolta asetuksista mitään löytänyt, vai enkö vain katsonut riittävän tarkasti?

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Mahtaa olla pirun tyhmä kysymys, mutta mistä noita asetuksia voi muokata? Siis syöttönopeutta yms. Itse en ainakaan tuolta asetuksista mitään löytänyt, vai enkö vain katsonut riittävän tarkasti?

Asetuksissa on se "peliasetukset", sieltä pystyy säätämään.

Saako tuosta maalivahdin häiritsemisestä muka väkivaltaisuudesta jäähyn, kun kaveri joka tulee naamaa hieromaan "pääsee tilanteesta" ilman jäähyä.

Riippuu vähän tilanteesta. Jos menet tökkimään veskaria ja sieltä joku tulee sinua kurmoottamaan naamaan, niin harvoin selviät itse ilman jäähyä. Se on sitten vähän tuurista kiinni, että saako kone jäähyn. Kunhan vain koneen ukko saa tarpeeksi kauan aikaa leipoa omaa ukkoasi turpaan niin usein kone lähtee jäähylle. Hyvin usein on mun peleissä jaettu kakkoset kummallekin noista.

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Voihan perkele, millä nuo rankipodkut saa maaliin? Olen saanut kaksi pelitilannerankkaria plus kahdet rankkarikisat päälle ja osumatarkkuus on pyöreä nolla. Ei siis yhtään maalia rankkarista ja yrityksiä kuitenkin seitsemän. Olen harhauttanut, olen laukonut ja silti se veskari torjuu aina leikiten. Kuvakulmakin on niin perseestä, ettei siitä hahmota tilannetta.

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harjoittelua...

Sain pelin tänään, ja olin ehtinyt hakea NHL:n ja SM-liigan rosteripäivitykset netistä. Slideritkin oli fiksailtu sen yhden Philly-fanin ohjeiden mukaan. Kaikki oli siis valmista...

... totaaliseen itsensä nöyryyttämiseen. Olen päättänyt opetella Default-näppäimet tattilaukauksineen kaikkineen. Aloitin kauden JYPillä (kuinkas muuten), ja KalPa avauserän jälkeen 0-3 johdossa. Aloitukset sentään voitin, kuten laukauksetkin, mutta maalinteko ei onnistu. YV:tä tarjottiin vaikka kuinka (Tuppuraista hakattiin käsille useampaan otteeseen, noinko ex-joukkuekaveria muistetaan?), mutta ei tulosta. No, peli päättyi lopulta 0-4 ja totesin kaipaavani harjoitusta, joten heti perään YV-drillit päälle...

... ja en enää ihmettele JYPin maalinteko-ongelmaa. Saan maalin viidellä nollaa vastaan -pelissä ehkä joka kymmenennellä vedolla. Suurin osa vedoista löysiä kuteja suoraan logoon tai päätyplekseihin. Loput onnistuneet one-timerit Tuokkola napsii komeasti. Nyt joku voisi kuvitella, että haukun pelin pystyyn.

Väärin kuviteltu. Peli on MAHTAVA! Tämähän vaatii taitoa! Tätä ei pysty hallitsemaan parin napin rämpytyksellä ja patenttimaaleilla, vaan pelien voittaminen edellyttää malttia puolustuksessa, järkeviä hyökkäyksiinlähtöjä ja tarkkoja laukauksia. Ei vaan millään vielä taivu tatit tahtooni, vaan vetopaikoissa tähtääminen sekoittuu luistelusuunnan kanssa lähes poikkeuksetta, ja syötöt lähtevät välillä aivan väärään suuntaan (tai Malmivaara pomputtaa sinisen yli, kele).

Pelin hienous onkin siinä, että nyt mailankäyttö, syöttäminen ja laukaukset ovat kaikki taitoja, jotka vaativat harjoittelua. Lapaan syöttäminen ei ainakaan näillä asetuksilla ole mikään itsestäänselvyys, vaan Pihlmanit ja Virtaset hakevat välillä Vänän/Hakkaraisen tms. syöttöjä kurkottamalla, jaloistaan tai missaavat kokonaan. Ensimmäinen one-timer-maali Pihlmanilla AV-neliön keskeltä odottaa vielä itseään, mutta voin kertoa, että se tulee räjäyttämään pankin mustalinnun pesässä :D

Nyt taas powerpointin kimppuun. Huomenna sitten kaksinpelirämpytystä luvassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy