NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

  • 274 544
  • 1 202
Suosikkijoukkue
HIFK
joo, älä ainakaan osta boxia! Jää pelaaminen vähille kun kone on takuuhuollossa enemmän kuin hyllyssä käytössä. Itselläkin suunnitteilla vaihtaa pleikkaan ennen änärin ilmestymistä.
Nimimerkillä onneton boxin omistaja
Harmittavan usein ovat Xboxit tosiaan hajonneet. Taitaa kuitenkin koskea vanhempia malleja ja parin viime vuoden aikana myyntiin tulleet mallit taitavat olla yhtä kestäviä kun uudet pleikkarit. Silti itseäkin harmittaa, kun ostin viime vuonna Xboxin koska sattui olemaan 200e euroa halvempi, kuin Playstation 3. Alkavat nykyään olemaan osa malleista jo samanhintaisia ja onhan Playstation 3:lla vielä pidempi tulevaisuus edessä. Enemmän ominaisuuksia ja Blue-ray muunmuassa.
Xboxin parhaita puolia on loistava ohjain ja helppo live-pelaaminen. Olen kyllä tyytyväinen Xboxiin, mutta ennemmin Playstationilla pelittäisin.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Harmittavan usein ovat Xboxit tosiaan hajonneet. Taitaa kuitenkin koskea vanhempia malleja ja parin viime vuoden aikana myyntiin tulleet mallit taitavat olla yhtä kestäviä kun uudet pleikkarit.

Ei kuitenkaan aina koske vanhempia malleja, mun 2007 heinäkuussa ostettu elite on kolmatta kertaa takuuhuollossa, toisen ja kolmannen keikan välissä kaksi viikkoa kotona. Ettei menisi aivan aiheen viereen, niin innolla odottelen uuden änärin ilmestymistä ja toivon mukaan budjetti sallii, että uusi änäri tulee meidän talouteen pleikkarille.
 

Laksola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Ei kuitenkaan aina koske vanhempia malleja, mun 2007 heinäkuussa ostettu elite on kolmatta kertaa takuuhuollossa, toisen ja kolmannen keikan välissä kaksi viikkoa kotona. Ettei menisi aivan aiheen viereen, niin innolla odottelen uuden änärin ilmestymistä ja toivon mukaan budjetti sallii, että uusi änäri tulee meidän talouteen pleikkarille.


Itselläni on ollut boxi nyt pian kaksi vuotta ja kertaakaan ei ole tarvinnut huoltaa. Päivääkään en ole katunut xboxin hankintaani.

NHL 10 on ilman muuta pakko-ostos ja toivottavasti parannukset ovat yhtä hyviä, kuin miltä kuulostavat. Aitoutta ei koskaan voi olla liikaa ja live-peleistäkin voi tulla ihan mielenkiintoisia, kun siellä ei aina ole niitä raukkaranari ym. raukkamaalin tekijöitä. Tulee usein mietittyä et millainen elämä täytyy ihmisellä olla, että jaksaa tuhlata sitä pelaamalla änäriä ja jauhamalla tuhannessa pelissä aina sitä samaa maalia. No, mitäpä tuohon nyt sanoisi?

-L-
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Harmittavan usein ovat Xboxit tosiaan hajonneet. Taitaa kuitenkin koskea vanhempia malleja ja parin viime vuoden aikana myyntiin tulleet mallit taitavat olla yhtä kestäviä kun uudet pleikkarit.

Itse ostin oman Xboxini 2007 tammikuussa eikä tuo ole kertaakaan hajoillut. Taitaa nämä uudemmat mallit tosiaan olla hieman kestävämpiä kuin nuo ihan ensimmäiset. En tosin sitten tiedä kumpaan kategoriaan mun X360 lasketaan. Tapauskohtaisiahan nämä hajoilut kuitenkin ovat...

Mitä tulee ite NHL 10:iin, niin lupaavalta vaikuttaa. Vähän vaan epäilyttää tuo momentum-systeemi. Toivottavasti tuota ei vedetä yhtälailla överiksi kuin vanhemissa NHL:ssä oli aikoinaan.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Pelikuvaa tulossa ulos tuossa torstaina joten olkaa valmiina sitten :-)

Näin ilmoitetaan netissä että 28.päivä tätä kuuta on mahdollista nähdä eka kertaa liikkuvaa kuvaa tulevasta NHL 10 pelistä. Saapa nähdä miltä näyttää.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Tuosta ps3 vs. x360 keskustelusta sen verran, että minulla xbox on toiminut lähes moitteetta.. Paitsi levisi juuri nhl 09:n julkaisun jälkeen. Ja konsoli kuitenkin oli jo reilut pari vuotta vanha. Syksyn jälkeen toiminut ihan huoletta minulla. Ohjain vain kulunut. Sry offtopic.


Itse aiheeseen. Jälkikahakat kuulostavat hyvältä, jos vain livessä ei mene sitten ihan yli tuo touhu. Momentum -systeemia olen jo kaipaillutkin, koska perustan pelini lähinnä taklauksiin (okei, nykyisin myös kunnon karvaukseen).

Myös fhr -sivustolle tulee varmasti aika ajoin uutisia suomeksi koskien NHL10 -peliä, joten kannattaa tutkailla.. Menipä luetteloksi tämäkin postaus.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Pelikuvaa tulossa ulos tuossa torstaina joten olkaa valmiina sitten :-)

Näin ilmoitetaan netissä että 28.päivä tätä kuuta on mahdollista nähdä eka kertaa liikkuvaa kuvaa tulevasta NHL 10 pelistä. Saapa nähdä miltä näyttää.

En ole varma, mutta taitaa kuitenkin olla niin että tuo on sellainen traileri-tyyppinen pätkä ennemmin kuin suoraan itse pelistä otettua kuvaa. Eli siis "pelikuvaa" luvassa. Mielenkiintoista kyllä nähdä sinänsä.

Mielenkiintoista nähdä jatkossa, että ovatko saaneet sen "laitapelin" sujuvaksi osaksi peliä, vai käykö niinkuin kiekolle joskus NHL:ssä tuppaa käymään, eli kiekko lähtee kuin "imuriin" välillä esim. maalivahdin suojiin tai pelaajien mailoihin.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
En ole varma, mutta taitaa kuitenkin olla niin että tuo on sellainen traileri-tyyppinen pätkä ennemmin kuin suoraan itse pelistä otettua kuvaa. Eli siis "pelikuvaa" luvassa. Mielenkiintoista kyllä nähdä sinänsä.
Tämä kyllä paljon mahdollista. No pääasia että jotain liikkuvaa kuvaa saataisiin jo pelistä. Oli se sitten trailerityyppisenä tai itse pelikuvana.

Miten muuten muistatteko miten aikaisin NHL 09 demo julkaistiin viime syksynä ennen virallisen pelin julkaisua?
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten muuten muistatteko miten aikaisin NHL 09 demo julkaistiin viime syksynä ennen virallisen pelin julkaisua?
Playstation 3:lle demo ilmestyi 28.8, ja Xbox 360:lle 3.9. Ja pelihän ilmestyi Xboxille 11.9, ja Playstationille 25.9.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Playstation 3:lle demo ilmestyi 28.8, ja Xbox 360:lle 3.9. Ja pelihän ilmestyi Xboxille 11.9, ja Playstationille 25.9.
Niin just. Kiitos tiedosta. Eli turha odottaa demoa kovin aikaisin liikenteeseen ainakaan näin Xboxin omistajana.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Löytyi traileri hfboardseilta, tosin heikolla laadulla, mutta aivan hienolta näyttää tuo yleisön toteutus ja peli muutenkin.
Ite just etsiskelin traileria pelistä mutta en löytänyt. Onneksi joku löysi sen. Ihan loistavalta näyttää ja yleisö on kyllä hyvin mukana ainakin tuossa videossa. Toivotaan että itse pelissä myös. Tuo Ovyn "maali" polviltaan oli aika jäätävää.
 

Vaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika siistiltä vaikutti, laitaväännöt ihan luontevia, pari uudenlaista torjuntaa, yleisön reaktiot ja AO:n jäätävä häkki. Odotukset on nyt aika korkeella, harmi vaan että Xboxille tätä saakin odottaa aika kauan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Eipä tuollainen video juuri mitään kerro. Sen verran, että noita asioita koitettu saada itse peliin, mutta käytännössähän tuo on luokkaa alkuvideo, tms. Eikä mistään itse pelistä videota.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Nostetaas ketjua pikkaisen taas esiin. Tuli tässä mieleen että olisi joskus tulevaisuudessa aloittaa tuo Be a Pro -ura ihan kotoisesta SM-Liigasta. Ensin tahkoisi muutamankin vuoden sitä, sitten joku NHL-seura tekisi varauksen ja sitten tulevaisuudessa pääsisi taalajäille.
Taitaa vaan olla märkä uni...
 

Holkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Nostetaas ketjua pikkaisen taas esiin. Tuli tässä mieleen että olisi joskus tulevaisuudessa aloittaa tuo Be a Pro -ura ihan kotoisesta SM-Liigasta. Ensin tahkoisi muutamankin vuoden sitä, sitten joku NHL-seura tekisi varauksen ja sitten tulevaisuudessa pääsisi taalajäille.
Taitaa vaan olla märkä uni...

tuo on helvetin hieno idea! Saattaisi tietenki kyllästyä pelaamaan monta kautta sm-liigaa jos varausta ei kuulu eikä näy. Tuo olisi tosi hieno uudistus, mutta taitaa se olla vain märkä uni...

Pelistä sen verran, että toivottavasti nämä ''bugi'' maalit on karsittu esim, vanhanaikainen ja suoraan-syötöstä-maalinkulmalta. Tietenki siinä tulee taas uusia ''bugi'' maaleja mutta ainakin 09 kyrvät pois ja heti.
 

Teloch

Jäsen
Itsekin olisin kovasti sen kannalla että SM-Liigasta AHL:n kautta NHL:ään pitäisi viedä tie Be a Pro-moodissa, mutta sellaista tuskin ikinä lisätään. Nykyään kuitenkin pelit suunnitellaan pullamössöpelaajille, joiden on kolkuteltava änärin portteja noin viiden pelin jälkeen tai koko moodi haukutaan paskaksi mennen tullen. Pitäisivät vaan tuon tissiposkimoodin mukana, mutta halukkaille vaikka rasti ruutuun ja hardcore mode päälle, jolloin ensimmäiset pari vuotta menisivät helpostikin alemman tason sarjoissa. Kelpais mulle.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Be a pro -moodissa on mielestäni suurin ongelma se, että vaihdossa ollessaan pelaaja joutuu vain istumaan ja katselemaan mitä kentällä tapahtuu. Ainakaan itse en koe saavani suuriakaan kicksejä siitä, että seuraan konsolin ohjaamaa ottelua ilman että voi siihen mitenkään vaikuttaa. EA on toki huomioinut tämän ja vähentänyt odotteluun kuluvaa aikaa nostamalla pelaajan ketjun peliaikaa epärealistisen korkeaksi. Ratkaisuksi siis on NHL-pelisarjaa pidempään seuranneelle vähemmän yllättävästi valittu helppo, mutta realismia oleellisesti vähentävä keino.

Mielestäni parempi tapa olisi ollut nopeuttaa pelin kulku vaikkapa kymmenkertaiseksi siksi aikaa kun pelaaja on vaihdossa, ja näyttää sillä aikaa vain tilastojen kehitystä tekstimuodossa. Maalit ja jäähyt + jotain muuta voitaisiin toki näyttää "livenä". Sitten kun on pelaajan vuoro tulla kentälle, palaisi kuva takaisin kaukaloon, vieläpä siten että ensin näytettäisiin valmentajan ohjeistus seuraavan vaihdon ajaksi (jotain tyyliin "menet vasemmaksi laidaksi, aja kaikkea mikä liikkuu" tai "oikea laita, vahdi numeroa 11"). Tällä tavoin pelaajan peliaika voisi olla uran alussa vaikka sen nelosketjun muutaman minuutin luokkaa, mutta edes 20 minuutin erillä odotteluaika ei tulisi liian suureksi.

Suurta kehitystä vaatisi tietysti myös sopimusneuvottelujen toteutus, samoin kaipaisin suurempaa "roolipelimäisyyttä" esimerkiksi median kanssa toimimisen kautta. Nämä nyt eivät mielestäni olisi edes kummoisia toteutettavia, mutta kun EA:n tapa kehittää NHL-sarjaa tuntuu olevan periaatteessa hyvien ideoiden ottaminen muista pelisarjoista ja niiden hyvin, hyvin puolivillainen toteuttaminen jääkiekkopuolelle.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Itsekin olisin kovasti sen kannalla että SM-Liigasta AHL:n kautta NHL:ään pitäisi viedä tie Be a Pro-moodissa, mutta sellaista tuskin ikinä lisätään.

Tässä haastattelussa (ajassa 4.00 eteenpäin) tuottaja David Littman kertoo, että Be-a-Prohon tulee uusia tapoja aloittaa ura. Uskoisin että ainakin drafti tulee mukaan kuvioihin, mutta voi olla jotain muutakin.

Tässä taasen Operationsportsin previkka E3:lta ja ensimmäiset ajatukset pelitestien jälkeen.

Syöttöpeli kuulostaa oikeinkin hyvältä. Ehkä nyt saadaan jotain selvää eroa pelaajiin myös syöttöjen puolesta. Ainoat kysymysmerkit itselle heräsi siinä, että pelaakohan tekoäly myös samoilla syöttösäännöillä, vai heittääkö tekoälyn derekboogaardit edelleen kaksi sekuntia ennen loppua niitä lämärin lailla viuhuvia lättyjä omista jalkojen välistä takatolpalle, josta isketään voittomaali? Online-pelejä koskien mietin, että voikohan vastustajan "pakottaa" pelaamaan tietyllä syöttöasetuksella. Toivottavasti, sillä eiköhän tuolla netissä kaikki muuten pelaa sillä aikaisemmista versioista nähdyllä teipistä-teippiin -asetuksilla.

Tuon previkan perusteella vihellyksen jälkeiset väännöt kuulostavat etenkin nettipeliin aivan yhtä pelottavan huonolta idealta kuin epäilinkin. Etenkin jos siellä sitten vain lopulta vain kaksi jätkää pyyhkii toistensa turpaa.

Laitakahinat kuulostivat korvaani jo paremmalta sen vuoksi, että pelaajan ja laidan välistä voi ehtiä jopa luikertelemaan nappia painamalla. Mikään ei ehkä tuhoaisi tätäkään ideaa tehokkaammin kuin se aikaisemmista peleistä nähty neljän metrin päästä otettu sadasosasekunnissa tapahtuva kiinnipito laitaa vasten.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Tuli hankittua PS3 viikko sitten, ja nyt sitten vaan kuumeisesti odotellaan tätä uututta, joka julkaistaan juuri meikäläisen synttäreiden alla :()

Vaikuttaa toi syöttöhommeli kyllä hyvältä, varsinkin kun pystyt vaiheittain siirtymään tuohon hardcore-moodiin niin halutessasi. Tossa aiemmin linkitetyssä tunnin testauksessa tuli esiin hyviä nuansseja muutenkin mm. tuon laitaväännön/kiekon potkimisen osalta.

Nyt vaan kovaa reeniä 09:llä vielä..
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Itse odotan paljon jopa niinkin pientä uudistusta, että pelikatkoilla näytettäisiin maalivahtien tilastoja. Pelaajien kohdalla homma toimii, mutta useita kertoja ottelussa näytetään maalivahtien paino ja pituus... Ketään ei tuollainen informaatio kiinnosta, joten siihen saisi myös parannuksen tehdä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse odotan paljon jopa niinkin pientä uudistusta, että pelikatkoilla näytettäisiin maalivahtien tilastoja. Pelaajien kohdalla homma toimii, mutta useita kertoja ottelussa näytetään maalivahtien paino ja pituus... Ketään ei tuollainen informaatio kiinnosta, joten siihen saisi myös parannuksen tehdä.
Juuri näin. Tälläiset pienet yksityiskohdat tekevät kokonaisuuden ja luovat realismia. NHL09:ssä maalivahdit torjuvat/yrittävät torjua vihellyksen jälkeiset laukaukset. Ennen antoivat kiekon vain tulla päin. Nämä ovat pieniä asioita, mutta luovat paremman pelikokemuksen. Uudessa versiossa yleisö on kuulemma paremmin mukana. Kuulostaa hyvältä ja odotankin jo sitä hetkeä, kun vahvistin ja kotiyleisö raikuu kovaan ääneen, kun olen tehnyt game sevenissä voittomaalin jatkoajalla...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin ei vakuuttanut. Täytyy tosin sanoa, että NHL09:n trailerkaan ei vakuuttanut minua, mutta pelin ostin ja loistava pelihän se on. Jotenkin nämä trailerit eivät onnistu ainakaan lätkäpeleissä kertomaan sitä oikeaa totuutta pelistä. Paistaa silmiin vain pelaajien sivuttaisluistelu ja muut vastaavat omituisuudet. Mikään traileri ei kuitenkaa ostopäätöstäni muuta, koska se ei anna ikinä sitä oikeaa kuvaa. Gameplay-videot kertovat sitten jo totuuden.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.

Paras lätkäpeli ikinä. Parempaa ei tule, ennenkuin Mikko Koivu siirtyy trailerista kansikuvapojaksi. Sitä odotellessa.

Mutta jos totta puhutaan, niin onhan nuo trailerit ihan järkyttävän näköisiä, esim. NHL09:n vastaava alkaa vaan vituttamaan aina, peli itsessään on päivitysten jälkeen todella hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös