NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

  • 275 327
  • 1 202

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tätä peliä odotetaan kuin kuuta nousevaa. Syksyllä täytyy tehdä päätös, hankinko PS3sen vai XBOX360sen.
Löytyykö mistään vielä videokuvaa uudesta "after the whistle"-moodista?
 

viikst

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Washington Capitals
"Elitserien ja SM-Liiga
NHL 10 sisältää ensimmäisen kerran täydet Elitserienin ja SM-Liigan kausi- ja pudotuspelitilat."

Tämä aivan loistava uudistus, sen verran on tullut tahkottua tuota NHL:ää näissä edellisissä peleissä, kun ei ole ollut mahdollisuutta pelata SM-liiga kautta.

Nyt mukavaa vaihtelua kun pääsee pitkästä aikaa JYPillä kautta jauhamaan.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
varsinkin tuo uusittu dynast.. siis Be a Gm-mode!

No perskeles nehän pisti sitten kunnolla sitten tuon dynastyn kuntoon. Se on itselleni se tärkein "moodi"(muut ei nappaa sitten yhtään) ja kyllä kiinnostus peliä kohtaan nousi nyt huippuun. Mahtava tuo Blackberry-homma ja muutenkin. Jos tuo Be a GM on tosiaan pelissä mukana ja miksei olisi, niin kiitos EA! Tätä on odotettu ainakin täällä päässä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Aika hyvän kuuloinen lista kieltämättä. Varsinkin kun peliä oli oikeasti pelattu ja huomioitu asioita itse, eikä pelkästään jotain tekijöiden listaa, jossa luetellaan eri ominaisuuksia.

Toi kausimoodin paluu kiinnitti huomiota itsellekin, kunpa saisi vielä valita miten pitkän kauden pelaa, ettei tarvisi sitä 82:ta ottelua tahkota....
 

Teloch

Jäsen
Ainakin tuon perusteella on vihellyksen jälkeinen peli erittäin lyhyttä. Pari sekuntia ja sitten pelitilanteen uusinta pyörimään?

Näyttihän tuo kestävän sitä kauemmin, mitä enempi sakki jaksoi töniä. Sinänsä oli mukava nähdä ihan kunnon gameplay-video, mutta miksi, oi miksi, tuokin on nauhoitettu niin että päällä taitaa olla joku rookie-taso ja puikoissa pelaaja joka taisi pelata jollain NHL94-kontrolleilla kaiken hyvän lisäksi. Ei juurikaan saanut kuvaa koneen kyvyistä ainakaan puolustuspäässä kun kaveri tulee vaan tatti tanassa suoraa linjaa ylös.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä ollut kyllä kovin odotuksia nostattava video tosiaan. Missä ne laitaväännöt olivat? Keskialueen puolella kiekko ei tainnut vaihtaa kertaakaan omistajaa, syötöt menivät aina perille ja joukkueiden puolustustaktiikkana edelleen vanha tuttu "varpusparvi".

Ilman noita hieman ehkä tökerön oloisia pillin viheltämisen jälkeen tapahtuvia tönimisiä, Crosbyn loukkaantumista ja alun yleisön ääniä olisin todennäköisesti veikannut kyseessä olevan vuoden 2009 versio. Tai 2008.

Näistä uudistuksista tekee kyllä aika pahaa maksaa se 60-70 euroa vuosittain.

Saisivat keksiä jotain oikeasti uutta vaihteeksi tai ainakin paketoida sen vähemmän homehtuneen näköiseksi.
 

Schadowan

Jäsen
Joo, ei tuo muakaan kyllä vakuuttanut. Lähes identtiselät näytti 2009 verrattuna, mitä nyt muutama uusi animaatio. Syötöt napsuivat lapaan samalla tavalla, pari onetimer maalia jne. No, pelin temmon perusteella kyseessä oli joku rookie-tason peli tosiaan, eikä tosta nyt kannata tehdä johtopäätöksiä sen kummemmn. Katsellaan.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
No joo, eipä täälläkään itse eroja 09 huomannut juurikaan.

Mutta oikeasti, saisivat tehdä tuolle luistelun mallintamiselle jotain. Ei se ole oikeasti NHL:ssä (tv:stä katseltuna) tuollaista! Miehet vetävät kuin jossain puurossa ja pelinopeus on kuin hidastetusta filmistä. Siis noi luistelun potkaisutkin vievät muka joku puoli metriä vain eteenpäin, sekä vauhti kiihtyy maksimiin sekunnissa. Myöskään luistimilla ei pelaajat pääse aivan joka suuntaan silmänräpäyksessä, kuten EA:n suunnittelijat asian kokevat. Se jää on myös liukas, jonka pitäisi näkyä. Eikä pahitteeksi olisi ohjelmoida pelaajien massoja suhteessa vauhtiin ja sen liikkeen jatkuvuuden kuvaamista.. Oppia saisi varmasti esim. autopelien kehittelijöiltä. Välillä tuo näyttää kuin joltain käsipallon/lacrossen pelinrakentelulta.

Onko näissä peleissä muuten edes ollenkaan sitä erittäin yleistä maalintakaakiertoa hyökkäyksiin lähtiessä? Tuskin, koska siinä kestäisi ikuisuuden tuolla liikkeellä.

Sitten toinen on tuo suoraviivaisuuden puute ja kiekon liimautuminen, joka tuossa Zetterbergin voittomaalissakin tuli selville. Mies (nimenomaan) köröttelee maalia kohti, kääntyykin maalinkulmalla takaisin päin, heiluu kuin paniikissa jokapuolelle, ja kiekko liimattuna lavassa tottakai. Mielummin näkisin jotain tuollaista vaikka tämän Zetterberg-videon numeroiden 6, 4, tai 1 toimintaa. Eikä siinä keskialueen ylityksessä kestä oikeasti kovinkaan kauaa..

Pelinopeutta nostamalla saa vauhtia varmasti taas peliin, mutta se ei toimi aivan realistisella tavalla.
Kyllä tuo silti kuitenkin tulee taas hommattua syksyllä.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Eikä siinä keskialueen ylityksessä kestä oikeasti kovinkaan kauaa..

Muuten allekirjoitan viestisi täysin, mutta mielestäni luistelunopeus on mielestäni ihan riittävä nykyisellään. Tuotahan voi testata harjoitusosion skating drillissä. Havlatilla luistelin game speed 2, acceleration 0 -asetuksilla kiekon kanssa kaukalon aikaan 14,8. Taitokisoissahan sällit rykii kaukalon ympäri 14 sekunnin molemmin puolin ilman kiekkoa. Silmälle tekee tepposet se, että animaatio ei ole riittävän dynaaminen ja peliä katsoo takaapäin, toisinkuin noita youtube-pätkiä. Sivulta vauhti tuntuu aina vähän kovemmalta.

Eipä noista gameplay-videoista ole vielä mitään irti saanut. PIT-DET pelissä ensimmäinen maalineduskähinä näytti aika koomiselta kun Datsjuk paiskoi Hal Gilliä kuin märkää rättiä, siellä lopussa sitten oli jo normaalimpaa naamahierontaa. Muuten tuota on turha kommentoida, syöttöavut olivat luultavasti täysillä, syötön nopeus samoin ja acceleration. Ja puolustajien tekoäly oli tuttua "peruutanpa tästä ison pahan hyökkääjän alta pois suoraan molarin syliin".

Kommentoidaan samaan syssyyn noita kolmea Littmanin ja Rammerin gameplay refinements -pätkää. Vähän hämmentynyt fiilis tuli heidän "uudistuksistaan". Kaikki "kiekko elää nyt paremmin" tilanteet olivat täysin samanlaisia kuin 09:ssä, se kolmannen videon maali missä D.Sedin tuikkaa Luongon längistä lipuneen kiekon sisään, oli varmaan yksi yleisimpiä 09 maalejani. Tosin asiaan vaikuttanee se, että olen vääntänyt maalivahtien rebound controllin 50:een, jotta irtokiekkoihin tulee edes jotain variaatiota.

Hyväksi havaitsemani uudistukset noista olivat se jo Allstars tasolla tekoälyn luoma "sumppu" puolustussiniselle sekä pelaajien yritykset kaapata kiekkoa ilmasta. Tosin itse pelissä tämäkin toimii varmasti korkeintaan välttävästi, ja tekoälyn alivoimaroikkupurkuja otetaan taas jollain takaraivolla hädässä haltuun, kun karvaaja puskee päälle. Myös tuo laitapelaaminen näytti jopa paremmalta kuin odotin, tilanne syntyy nopeasti ja sen saa myös purettua äkkiä onnistuessaan. Ei näyttänyt tulevan fiilistä mistään minipelistä, joka lähtisi käyntiin.

Be A Pro iski kyllä silti pelille kovimmat odotukset tiskiin moniin vuosiin.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Videota pukkaa tuosta uudesta Be A GM Modesta. Ihan hyvältä vaikuttaa.

Jumalauta. Joko johonkin pystyy laittamaan ennakkotilausta menemään? ;)

Hienolta näyttä todellakin. Tuo on aina vähän itseäni häiritsenyt, kun treidiin ei saa laittaa kuin 3 "asiaa". Mielestäni siinä pitäisi olla mahdollisuus laittaa ainakin pari enemmän.

Joitakin overallejakin tuosta paljastui. Mm. Malkin & Iginla 93 ja Hossa 89.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmisille ei sitten mikään kelpaa.
Jos kasataan pakettia uusiksi vuosi vuoden perään, valittaa ihmiset että korjais vaan ne bugit pelistä ja hiois paremmaks. Sitten kun tätä koitetaan, niin on hirvee nalkutus "Kun toi näyttää samallaiselta!"

Jo pelkästään curveshotin pois saaminen on riittävä parannus mulle NHL10:n, mutta on siinä paljon muutakin pientä hiomista, ja lisää tulee seuraavan vuoden "päivitykseen".

Ite oon aina pelannut paljon kiekkopelejä, mutta viime vuosina pelaaminen vanan vähenty ja vähenty, kun kävi niin tylsäks.
Nyt sitten tänä vuonna peliin tuli "se" pelastava uudistus, EASHL.
Ilman EASHL:ää olis varmaan taas tullu sillontällön alotettua uus dynasty ja sitä pelattua muutama peli. Nyt on jääny Dynastyt yms. tylsyydet pois ja on keskitytty tohon EASHL:n ja väännetty änäriä kuin heikkopää.
Vielä kun pelaa loistavalla porukalla tiimissä, jossa mikit on kaikkilla käytössä, niin se kruunaa koko paketin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Muuten allekirjoitan viestisi täysin, mutta mielestäni luistelunopeus on mielestäni ihan riittävä nykyisellään. Tuotahan voi testata harjoitusosion skating drillissä. Havlatilla luistelin game speed 2, acceleration 0 -asetuksilla kiekon kanssa kaukalon aikaan 14,8. Taitokisoissahan sällit rykii kaukalon ympäri 14 sekunnin molemmin puolin ilman kiekkoa. Silmälle tekee tepposet se, että animaatio ei ole riittävän dynaaminen ja peliä katsoo takaapäin, toisinkuin noita youtube-pätkiä. Sivulta vauhti tuntuu aina vähän kovemmalta.

(lainasin tuon, mutta vastataan nyt yleisesti)
Onko muuten tuolla acceleratiolla ollut viime vuosina minkään valtakunnan vaikutusta mihinkään? Ennen oli turbonappi joka loi ehkä väärinkäytettynä liiallisen edun, mutta nykyään kaikki kiihtyy samanlailla sekunnissa huippuunsa, eikä mitään Selännemäisiä irtiottoja pääse vahingossakaan tulemaan. Minua on jo kauan häirinnyt peleissä se vauhdin puute ja tekemisen (olematon) meininki. Äijät on jäällä kuin kauden jälkeen jossain harjoitusvuorolla.

Epäilen että 10:ssäkin joutuu vetämään game speedit kaakkoon, ennen kuin nopeus tyydyttää omia "väärän kuvakulman" silmiäni. Voi toki johtua juuri tuosta 'dynaamisuuden puutteesta', koska en vain halua nähdä että pelaaja ehtii kääntymään kolmeentoista eri suuntaan pelkästään kuljettaessaan viivojen yli. Tykkään myös että paikat tulevat nopeasti eteen, aivan kuten oikeassakin jääkiekossa, eikä että hyökkäyksessä pystyy funtsimaan monia vaihtoehtoja (varsinkin jos tietokone ei ota miestä kiinni) joista sitten valitsee parhaimman (onetimer-syötön). Harmi vaan että tuo gamespeed nostaa niiden oikeasti hitaiden tapahtumienkin nopeutta, kuten kaikki väännöt yms.

(Myös samat pelaajien tönköt kääntymiset ovat näköjään 10:ssä. Siis pelaaja tekee melkein kaiken kuin suorin jaloin, joustamatta luonnollisen oloisesti lainkaan. Menee tosin samaan dynaamisuus-kategoriaan.)

Ja vaikka kovasti kritiikkiä nyt näyttäisikin tulevan, niin kyllä EA on kuitenkin eteenpäin lähivuosina tässä mennyt. Tekisivät vaan kokonaan uudelleen tuon animoinnin ja liikkeet ja pelaajien fysiikan, niin saisi realistisemman. Tuntuu että tässä nyt ollaan menty liianmonta vuotta jo saman pelimoottorin kanssa, mitä tulee pelaajiin. No, onhan tässä jo tultu niistä volttitaklauksista parempaan ja voihan se 10:kin vielä yllättää. Odotellaan.

e:Piti käydä oikein hiukan tutkailemassa Youtubesta "niitä hyviä aikoja", kun tuli pelattua enemmänkin EA:n sarjaa. No oli kyllä aika kullannut muistot aika kovin, ja eihän tämän näköisestä pelistä pystynyt kuvittelemaankaan silloin pelaajienkaan osalta. Ja pääasia kai on että se pelattavuus toimii, grafiikka ja animaatiot vasta sitten sen jälkeen. Kuten sanoin, jään odottelmaan kuitenkin mielenkiinnolla tätä uusinta jälleen.
 
Viimeksi muokattu:

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Onko muuten tuolla acceleratiolla ollut viime vuosina minkään valtakunnan vaikutusta mihinkään? Ennen oli turbonappi joka loi ehkä väärinkäytettynä liiallisen edun, mutta nykyään kaikki kiihtyy samanlailla sekunnissa huippuunsa, eikä mitään Selännemäisiä irtiottoja pääse vahingossakaan tulemaan.

Joo en mä tarkoittanut että pelaisit väärällä kuvakulmalla, vaan kyllä se itseänikin hämää samoin kuin tuo höntsäluistelu. Joskus vaan tuota testailin tuossa harjoitusosiossa ja totesin että kyllä se maisema periaatteessa ihan oikealla vauhdilla vaihtuu, vaikkei aina siltä näytä.

Mitä minä olen todennut, niin tuo acceleration tuntuu vaikuttavan vain siihen, kuinka nopeasti pelaaja lähtee paikaltaan liikkeelle, mutta pelaaja tuntuu saavan silti maksimivauhdin parilla potkulla oli sitten tuo acceleration nollassa tai piikissä.

Tuo itseänikin rasittaa eniten luistelussa, että pelaaja liikkuu joka suuntaan (ja joka asennossa) lähes yhtä nopeasti. Sen nyt vielä sulattaa, että chriscampolit lähtee hyökkäysalueelta paikaltaan takaperin luisteluun ja ottaa sut jo keskialueella kiinni. Mutta se ketuttaa, kun tekoälyn hyökkääjä jarruttaa muutaman metrin sun pakin eteen, sit kun yrität iskeä siihen kiinni, lähtee hyökkääjä maagisesti "liukumaan" samaa vauhtia takaviistoon muutaman askeleen ja napauttaa oman pakin jaloista maalin.

Ja Tanskaselle sen verran, että itselläni tämä minuutinkin mittaisten gameplay-videoiden puhkianalysointi kuuluu tähän jokavuotiseen NHLxx-odotukseen. Pelin ostan perinteisesti jokatapauksessa.

Ja enkä nyt näkisi, etteikö kritiikkiin olisi aihettakin. Kaikkia NHL-pelejä pelanneena tietää, että lopulliselta versiolta voi odottaa mitä tahansa. Monia asioita korjataa ja parennellaan, joissakin otetaan sitten hämmentävästi takapakkia. Kuten myös NHL09:n kanssa kävi: tuskin kukaan pystyi arvaamaan, että 08:ssa hienosti toiminut maalivahtipeli ryssittiin vuodessa täysin totaalisesti. Toki päivitysten jälkeen homma on paljon parantunut, mutta alkuhämmennys oli vahva. Lainaan itseäni NHL09-ketjusta pelin ensituntemuksista yhden pelin perusteella:

Molari tuntui todella turistilta. (Legace). 16 vedosta meni viisi börsää, yksi täydellinen imaisu ja pari rystysuupaisua. Ainoan maalini "tein" niin, että Kim Johnsson syötti oman veskan längistä. Pelottavan epävarmaa työskentelyä kaikkiaan molareilta. Etenkään syöttöihin ei reagoitu vaikka kiekko tuli ihan jalan juuresta.

Että näin.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues

Komjaa, että GM uran voi aloittaa vaikka 2009 draftista. Vielä komiamman siitä tekee se, että prospektien nimet ja attribuutit voi muuttaa ennen draftia. lähde Tämä kommentti tulee ajassa 5.32:
With the prospect game the other cool thing is that you can edit those player names and their attributes so you can have a realistic draft that simulates the one that just happened or you can just have all your friends or buddies and put them in the draft aswell.

Itselleni ainakin verrattoman hieno uudistus. En oikein ole syttynyt jahtaamaan olaviniemisiä ja fredriktukosia, mutta jos 2010 draftiin muuttaa pulkkiset granlundit, niin fiilis on jo ihan erilainen yrittää nostaa varausvuoroaan ylöspäin.

Toki skouttailusta katoaa vähäinenkin fiilis jos millintarkasti vääntää attribuutit kohdalleen, mutta silläkin pääsee jo pitkälle että nimet, kätisyydet ja mitat ovat oikein.
 

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
Ei oikein vakuuttanut tuo tappelu.. Pahinta oli se, että ne näyttävät taas kestävän vain noin viisi sekuntia.

Ei vakuuttanut ei. Mitenköhän tappelut toteutetaan kun pelaa kaverin kanssa samalla konsolilla?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ei oikein vakuuttanut tuo tappelu.. Pahinta oli se, että ne näyttävät taas kestävän vain noin viisi sekuntia.

Vaikutti vähän taas perinteiseltä "näpytä lyönti-nappia mahdollisimman nopeaa niin voitat"- tyyliltä. Tosin tuohan tais olla konetta vastaan ja ehkä helpoimmalla tasolla joten voi olla erilaiset tappelut kun vastassa on osaava ihminen. Pisti myös silmään miten taas ekalla minuutilla Rangersin pelaaja veti taklauksen ohi ja loukkas itsensä törmäämällä laitaan. Saa nähdä tuleeko tuosta sellanen 08:n tapainen perstaklaus- loukkaantuminen.

E: Taklauspelistä. Pisti silmään ettei vastustaja lentäny jokaisesta taklauksesta ihan rähmälleen vaan tuli sellaisia pieniä horjumisia ja pystyi vielä jotenkin hallitsemaan kiekkoa. Laitaa vastaan jos käänsi selän taklaajalle ei tullu sitä 09:n tyypillistä lyyhistymistä jäähyn ja viiden minuutin boksia taklaajalle.

Syöttöpeli näyttää edelleen samalta tape-to-tape meiningiltä, mutta kyllähän tuossa ainakin kerran pistettiin "hieno" syöttö hyökkäyspäässä päädyn kautta kaverille. Näytti ainakin manuaali-syötöltä.

E2: Välianimaatiot menee ehkä hitusen nopeammin mitä 09:ssä, mutta kyllä niistä vieläkin voisi karsia turhimpia pois.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiukan on pettyneet fiilikset nyt kun videoita on alkanut pukkaamaan eri lähteistä. Tosin ikinä nämä pelivideot ja trailerit eivät ole itselleni antaneet oikee kuvaa pelistä ja silti sen olen ostanut ja nauttinut.

Vihellyksen jälkeinen töniminen oli kyllä surkean näköistä. Muutaman sekunnin kaikki löivät kaikkia poikittaisilla mailoilla ja sitä rataa. Toivottavasti noita hanskauksia nyt ei ole sitten joka vihellyksen jälkeen ja tavallaan väkisin väännetyn oloisia kahnauksia. Sellaisissa kohdissa siis jossa ei normaalissakaan ottelussa tapahdu mitään vääntöä vastapuolten kesken.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös