Jake78 kirjoitti:
Muutamia asioita mitkä ärsyttää:
- Kaikkein pahimpana: kone saa jollain ihme konstilla AINA kiekon selän takaa kaapattua pelaajan hallusta jollain ihme jatkovarrella. Irtokiekkoon luistellessa pitää olla kohtuuton etumatka koneen pelaajaan nähden, että sitä voi edes kuvitella voittavansa haltuun...
Samaa huomasin ärsyttävyyden kohteista viime viikonlopun tutustumissessiossa. Tuota maagista pokecheckiä toki kannattaa pienentää. Sliderin vääntö nollaan tai yhteen palkkiin auttoi huomattavasti, puck controllia ei taasen kannata nostaa hirveästi, koska se tekee kikkailusta liian helppoa.
Ensinäkemältä peli on aivan upean näköinen. Pelipaidan neulokset erottuivat yksitellen ja numerot ja nimi näkyivät brodeerattuna kohokuviona. Myös pelaajat ovat muutenkin upeasti mallinnettuja ja kooltaan toistensa kanssa samaa luokkaa kuin oikeassakin elämässä. Maalivahtien koko oli nyt normaali verrattuna esimerkiksi PS2:n '07 miniveskareihin.
Ensimmäistä peliä tapailin pro-tasolla. Näppäimet löytyivät aika nopeasti hanskaan ja huomasin ettei koneesta ollut vastusta, joten edessä oli tasonnosto. Allstar-tasollakin kyllä voitin ensimmäisen matsin, mutta kyseessä taisi olla enemmän tuuria kuin pelin helppous.
Kuten jo aiemmin sanoin, namiskat olivat yllättävänkin helposti omaksuttavissa, mitä nyt muutaman kerran tiukassa paikassa tuli hämylämyt tehtyä tai mies pyörähti maalilta kulmaan.
Skill stickistä ja autenttisen tuntuisesti pelaavista maalivahdeista huolimatta paras uudistus on mielestäni boostin poisto. Pelaajat luistelevat kovempaa kun niillä on luistellut samaan suuntaan tarpeeksi pitkään, tämän vuoksi peli soljuu erittäin mukavasti, eikä yksi pelaaja kiidä koko ajan turbo pohjassa raketin lailla.
Skill stick on mahtava, toisaalta olisi ollut hienoa, että tatilla ohjattaisiin esimerkiksi vain harhautuksia, mod näppäimiä ja tattia yhtäaikaa tempomalla saisi laukaukset ja syötöt. Nyt harhautukset olivat sivulta sivulle veivejä muutamia erikoiskikkoja lukuunottamatta, joista osa tuntui turhankin päälleliimatuilta pakkoanimaatioilta. Vapaalla tatilla voisi esimerkiksi viedä mailaa pitkälle eteen ja tuoda "pitkävedolla" taakse. Vapaalla tatilla voisi tehdä myös enemmän erikoiskikkoja, jotka toisivat mahtavaan rankkariskabaan enemmän lisäarvoa Fobba-harhautuksin, Datsjuk-veivein ja tonyamontemaisilla jarrutuksilla ja etukulmasta sisään ujutuksilla. Nythän siinä ei ole kuin pyörähdykset, joista ei ole mitään hyötyä. Tosin spin-o-raman voi keskeyttää laukomalla nopeasti, mutta tällä tyylillä tehdyt maalit eivät saa kuin kaverin vihaiseksi... Rankkariskaba aiheuttaa silti addiktiivista kerran vielä -meininkiä etenkin kaksinpelinä.
Kaikkiaan hieno peli, vaikkakin mistään suuresta tekoälyn riemujuhlasta voi vieläkään puhua. Liian suuri osa maaleista esimerkiksi syntyy pakin syöttäessä omaa molaria jalkaan ja molari sitten tietämättömänä potkii kiekon verkkoon.
Paras pelaamani lätkäpeli, '95 tosin vie vieläkin voiton kaksinpelinä yksinkertaisesti pelattavuutensa ansiosta.