NHL 04 Rebuilt 2015–2016 (PC) – vaihtoehto konsolilätkälle

  • 31 638
  • 64

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Itsekkin olen nyt koittanut tuon keskustelun innoittamana saada tätä toimimaan nyt kolme iltaa tuloksetta. Tänään pääsin jo hieman eteenpäin kun sain launcherin toimimaan, mutta vieläkin vain hetkeksi käynnistyy itse peli ja kaatuu sitten ilman mitään ilmotusta takaisin työpöydälle.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Juu, on tullut kokeiltua Win8, Win7 ja Win XP yhteensopivuustiloissa järjestelmänvalvojana, mutta ei ole tullut muutosta. Myös jossain vaiheessa kun tarpeeksi kauan on hakannut päätä seinään ja koittanut ajaa moneen kertaan niin menee koko kone ihan juntturaan. En tiedä jääkö sinne jotakin taustalle sitten pyörimään mikä tuon aiheuttaa.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Mahtaakohan sillä olla isokin vaikutus onko peli asennettu juuri C:lle vai jollekkin toiselle kirjaimelle. Tosiaan F:n juureen tein sen NHL kansion. Se ois varmaan sitten seuraava kokeilu asentaa C:lle.
 

redpecka

Jäsen
@Särkilauma Ajatko pelin xp-yhteensopivuustilassa ja järjestelmänvalvojana? Eli hiiren kakkosella launcherista ominaisuudet ja sieltä nämä valinnat.

Edit. Asennusprosessi oli mielestäni kivuton. Latasin nhl iso-tiedostot netistä (no joo, joku key siihen piti myös etsiä, mutta en jotenkin jaksa näin vanhan pelin kohdalla siitä huolehtia). Tässä pari vinkkiä:
* älä asenna peliä program files kansioon, vaan tee oma asennus kansio esim c:n juureen
* asensin vain perus pelin, ilman online-featureita tai päivitys-patcheja
* täältä saa ladattua ysärin rosterit, paidat jne. Sivulla hyvät asennusohjeet, seuraa kohta kohdalta tarkasti: Season 94-95, 95-96, 96-97, 97-98 & 98-99 Mods
Latasin ja asensin nyt, ja en ottanut noita jotain online-juttuja mukaan (ekassa valinnassa asennuksessa menin kyllä oletuskaavan mukaan enkä pro-vaihtoehdolla). Ikoni on työpöydällä, mutta en ole muka kelpo administeri-preveli pyörittämään show'ta!

Toisekseen en tajua tuota kohtaa asennusohjeissa: Copy-paste nhl2004.exe from the “NoCD” folder to the game installation directory

Löysin tuon ja kopioin, mutta mihin se oikein viskataan? Pelilataus/asennuskansio..? Öö mikä se on? No menin tuonne Pro-files (x86) EA-kansioihin tarjoamaan sitä ja sanoivat jotta tommonen jo olla - korvatako sen haluat vai mitä siinä seisot? Mä olin että no mistä minä tiedän - netissä vaan luki. Eivät selittäneet enempää.

Noteerasin nyt kyllä tuon vinkkisi, että C:n juureen, mutta teen sen vasta seuraavalla mahdollisella asennusrundilla kun nyt en ole päässyt vielä edes ihmettelemään kaatuvaa ohjelmaa.

E: Kattelin tarjontaa nyt tuolta ikonin Ominaisuuksista ja sieltä joo voisi noita preveleitä editoida, mutta uskaltaako kaikkiin laittaa vaan että joojoo, salli kaikki?
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
@Uimalakki Siis näistä ohjeista puhuin: NHL 2004 - Old Games Download

"How to play on Windows
  1. Mount disc 1 and disc 2
  2. Run setup and install game – when asked for serial key, used the one provided in the .txt file
  3. Run patch v1.04
  4. Copy-paste nhl2004.exe from the “NoCD” folder to the game installation directory
  5. Enjoy!"
1-3 kohdat meni hyvin mutta nelosta en ymmärrä. Osasin kopioida tuon mitä pyydetään, mutten osannut liittää sitä mihinkään. Selailin kansioita ja jossain se jo oli. Olisiko siis pitänyt korvata?

Ja työpöydälle ilmestyi ikoni, mutta en ole oikeutettu suorittamaan sovellusta.

Luuletko, että onnistuisi jos yritän saman tien uudestaan asentaa (poistamisen jälkeen) ja näprään advanced-asennusosiosta kohdekansion jne? Nythän menin siis "recommended asennusmoodilla".
 

redpecka

Jäsen
Mutta joo siis kyllä, tässä on tarkoitus korvata se alkuperäinen nhl2004.exe. Eli jos olet asentanut c/nhl2004 - kansioon niin exe löytyy tuosta kansiosta.
Eikun mulla meni asennus siis "recommended" ja siten programfilesiin. Kokeilen tuota uudestaan myöhemmin ja junailen pelikansion C-juureen.

Mutta tuon sivun minkä tuohon linkitin ohjeineen niin sen olin tästä ketjusta (tai yleispeliketjusta) bongannut ja sillä koitin. Jos on joku muu imurointikeskus ja nuo ohjeet niin laittaisitko vaikka kerran vielä näkyville.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tätä tuli itse pelattua joskus ehkä 6-7 vuotta sitten aika paljon. Sai kyllä aikaa kulumaan, esim. Dynasty-modea tuli tahkottua useampi kausi. Tosin sellaisia pikku hassutuksia tuli vastaan pelaajien iän suhteen, eli kun aloitin kauden 2013-14 niin Teemu Selänne luonnollisesti pelasi vielä ja kun tästä jatkoi jonkun 4-5 kautta eteenpäin niin Selänne oli edelleen mukana. Eli Selänne oli siis pelin iässä 33 kun Dynastya aloitteli niin viiden vuoden päästä 38-vuotiaana ura saattoi hyvinkin jatkua. Pelasin Floridalla ja mulla oli ykkösketju Huberdeau-Barkov-Selänne monta kautta.

Ihan hyvä peli monelta osin, mutta loppujen lopuksi meni sitten maku siihen järjettömään kahvaamiseen. Tuohon peliin se kahvaviidakko on kaiketi koodattu ihan niin syvälle peliin kuin mahdollista, joten sitä ei pelkällä modauksella pois saanut. Kulmaväännöt tuntui poikkeuksetta olevan sitä että tekoäly roikkuu mailalla kainalossa ties miten pitkään ja jäähyjä ei tule. Sitä kahvaamisen tehokkuutta sai sillä vähän hillittyä kun asetuksista pisti koukkumisen vaikutuksen nolliin mutta oli se silti aika rajua touhua.

Ihan hauskaa tuolla oli kyllä Liigaa pelata, paljon mieluummin tämän simulaation kanssa liigamestaruutta tavoitteli kuin näissä uusissa NHL-peleissä, johtuen siitä että liigapelaajat on tehty niin järjettömän paskoiksi uusiin änäreihin.
 

redpecka

Jäsen
Nämä siis sillä oletuksella, että haluat minun tapaani pelata vanhoilla rostereilla. Jos haluat vain pelata nhl2004 -peliä, voit kokeilla sitä sinun pakettiasi. Tässä tapauksessa, etsi se kansio mihin pelin asensit. Sitten etsi se kansio missä sinulla on ne lataamasi ISO - tiedostot, txt-tiedosto joka sisältää avainkoodin ja ¡nhl2004.exe-tiedoston! Sitten otat tämän exen, viet sen sinne alkuperäisen pelin asennuskansioon ja korvaat sen alkuperäisen nhl2004.exen.
Jos nyt yrittäisi saada tämän ilman mitään ekstrarostereita ensin toimimaan. 3-4 kertaa olen yrittänyt, eka meni pisimmälle kun osasin vaihtaa virtuaalilevyjä lennostakin, mutta seuraavilla kerroilla se ei ole edes kysynyt kakksoslevyä, mutta kaikissa silti tuloksena ollut ikoni työpöydälle ja en ole ollut oikeutettu runnaamaan sitä.

Oon ihan jumissa viikkojen sähläysten jälkeen.
 

Liitteet

  • nhl.PNG
    nhl.PNG
    17,3 KB · kertaa luettu: 89

redpecka

Jäsen
@Uimalakki Ymmärsin sen, että laitetaan C-juureen. Niin teinkin sitten mutta toka, kolmas ja neljäs yritys ei tuottanut mitään verrattuna siihen ekaan yrkkään jossa se oli programfilesissä - päinvastoin ei edes kysellyt virtuaalilevy kakkosen asentamista.

Sitten kysyin sulta, että sanos nyt uudestaan alusta lähtien mistä imuroin oikeat versiot jne niin sanoit ettei tarvii imuroida enää mitään jos olet onnistunut nuo ISO-tiedostolevyt imuroimaan.

No tuossa nyt on ne mun pakatut ISO-levyt kuvakaappauksessa. Mitä teen? Sanoit ettei mitään noista.

Pahoittelen ymmärtämättömyyttäni ja kiitän kärsivállisyydestäsi toistaiseksi, mutta mitä minä nyt painan? Tai lataan.

E: Enkä ole siis näillä myöhemmillä asennusyrityksillä päässyt edes niin pitkälle, että kysyttäisiin jotain patcheja, joten en, en ole ladannut sellaisia.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
1. Asenna ISO tiedostot.
Mitenhän ikinä asennan mitään kun sanot, etten saisi painaa kummastakaan näistä? (Kuvakaavio uudestaan kaikista lataamistani härpäkkeistä)

Olen siis asentanut ja uninstalloinut pelin 3-4 kertaa ja nyt ajattelin puhtaalta pöydältä viimeisen kerran kysyä kaavion kanssa että mitä kettua painan.

Mulla ei ole mitään muita kansioita kuin nuo mitkä kuvakaappasin tuohon. Jos noista ei voi mitään painaa niin pitääkö sittenkin imuroida se jokin oikea tiedostopaketti?

Anteex.
 

Liitteet

  • nhl.PNG
    nhl.PNG
    17,3 KB · kertaa luettu: 104

redpecka

Jäsen
@Uimalakki - mennääs taas yksi numero eteenpäin. Saa toki muutkin vastata.

1. Asenna ISO tiedostot. Muistaakseni tuo tapahtui Windowsilla ihan klikkaamalla hiiren kakkosta ja valitsemalla sieltä "mount" tai jotain vastaavaa. Kun asennus pyytää kakkoslevyä, valitse kakkoslevyn ISO tiedostosta "mount". 2. Anna cd-key kun ohjelma pyytää sitä. 3. Peli on asennettu.
CHECK

4. Lataa nhl2004rebuilt sivustolta se interface_1997 tiedosto.

Latasin tuon. Uskaltaako tuota ajaa kun tulee iso punainen varoitus? (En tiedä onko normaali varoitusikkuna winkympissä kun olen käyttänyt vasta muutaman kuukauden, mutta pelottavan näköinen on.)

Tiedoston kuvaus: 7z SFX
Organisaatio: Igor Pavlov
Versio 19.0.0.0
Koko 64,4 MB
 

redpecka

Jäsen
@redpecka Jos latasit sen täältä niin ei tossa pitäisi vaaraa olla. Toki mä kannatan Jokereita ja voi olla että mut on aivopesty juuri tota kautta. Mutta itse panin menemään sinne änärin asennuskansioon eikä ole näkyviä haittoja.
Joo, tuolta sen latasin. Se ensimmäinen Download siinä:

1. INTERFACE 1997 (Updated 2020-02-23)

2. 1997 TRADE DEADLINE ROSTERS (Updated 2018-01-05)
3. ...

Täytyy ottaa ennen runnaamista vähän rohkasua.
 

Rautakansleri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, RoKi, alasarjajoukkueet
Törmäsinpä itsekin tähän peliin internetin ihmeellisessä maailmassa. Valitettavasti olen tietokoneiden kanssa täydellinen tumpelo, joten asentamisesta ei omin neuvoin tullut mitään - eikä edes näiden ohjeiden avulla, niiden lukeminen kun tuntui heprealta.
1. Install the base NHL 2004 game. When prompted, choose the Advanced User Select performance settings and directory. Option. Choose Full All files copied to system. (1337.36 MB) and then change the install directory. DO NOT INSTALL TO C:\PROGRAM FILES. The recommended location is to make the install folder in C:\, such as C:\NHL 2004.

2. Run the Interface_1997.exe and extract to your C:\NHL 2004 folder. Overwrite all existing files.

3. Install the rosters. Extract the files NHL 2004 Exh.exh and NHL 2004 Exh.exha.tdb from 1997_roster.rar to C:\Users\username\Documents\NHL 2004\db\.

The files db.viv, stats.viv, and tuning.viv go to C:\NHL 2004\db. Overwrite any existing files.

4. Download and extract the rest of the files to your root C:\NHL 2004 directory. Overwrite any existing files.

5. Download and extract any desired add-ons from below, such as ditty packs and menu music. Ditties go to C:\Users\username\Documents\NHL 2004\USER\ditties while menu music goes to your root C:\NHL 2004 directory. DO NOT INSTALL ADD-ONS FROM OUTSIDE THIS FORUM. This includes official EA patches.

6. Start the game using launcher.exe found in your root C:\NHL 2004 directory. Windows 10 users may need to open up the launcher.ini file the program creates and add the line Windowed = 1 in order for the game to start.
Sain kyllä tästä osoitteesta ladattua (ymmärtääkseni) tarvittavan peruspelin, ja nyt koneellani on NHL 2004 disc 1 ja disc 2 -nimiset kansiot. Taitoni ovat kuitenkin niin olemattomat etten pääse tästä eteenpäin. Voisiko joku viitseliäs kääntää ohjeet suomeksi ja selittää ne vaihe vaiheelta niin että tällainen tietokoneista mitään ymmärtämätön pystyy asentamaan niiden avulla pelin?
 

Buster

Jäsen
Törmäsinpä itsekin tähän peliin internetin ihmeellisessä maailmassa. Valitettavasti olen tietokoneiden kanssa täydellinen tumpelo, joten asentamisesta ei omin neuvoin tullut mitään - eikä edes näiden ohjeiden avulla, niiden lukeminen kun tuntui heprealta.

Sain kyllä tästä osoitteesta ladattua (ymmärtääkseni) tarvittavan peruspelin, ja nyt koneellani on NHL 2004 disc 1 ja disc 2 -nimiset kansiot. Taitoni ovat kuitenkin niin olemattomat etten pääse tästä eteenpäin. Voisiko joku viitseliäs kääntää ohjeet suomeksi ja selittää ne vaihe vaiheelta niin että tällainen tietokoneista mitään ymmärtämätön pystyy asentamaan niiden avulla pelin?
Yritän auttaa sen mitä pystyn, sillä en omista peliä ja ei ole siitä tai noista modeista mitään käyttökokemusta:

1. Ensin menet tuonne änärin disc 1 -kansioon ja mounttaat sieltä .ccd -päätteisen (sen pienempikokoisen) tiedoston. En tiedä, mistä ja minkälaisen paketin olet ladannut. Voi myös olla pelkkä yksi .iso -päätteinen tiedosto.

Mounttaus tapahtuu ainakin Windows 10:llä niin, että painat oikealla hiirennäppäimellä sitä haluttua mountattavaa tiedostoa ja valitset avautuneesta valikosta "ota käyttöön".

2. Tämän jälkeen pitäisi avautua automaattisesti eteen kasa tiedostoja tuolta näköislevyltä, josta sitten suoritat AutoRun.exe. Jos ei mennyt automaattisesti mihinkään, niin tiedostoselaimen vasempaan pikkuvalikkoon on ilmestynyt virtuaalinen levyasema, jossa on NHL-kuvakkeen omaava levy sisällä. Painat sen auki vasemmalla ja suoritat sieltä AutoRun.exe.

3. Sitten asentelet pelin. Ensimmäisenä se kysyy asennuskoodia. Käyt hakemassa sieltä lataamastasi änärin kansiosta serials-tekstitiedostosta jonkun koodin ja laitat sen.

4. SITTEN seuraa tärkeä vaihe, kun asennusohjelma kysyy oletko edistynyt käyttäjä, vai laitetaanko tavallinen asennus. Valitset "advanced user / edistynyt asennus" ja laitat asennuskansion esim. C:\2004, tai minne tahansa muualle kuin Program Filesiin.

Sitten asennusohjelma kysyy haluatko rekisteröidä EA-pelisi, et halua - eli rekisteröi myöhemmin / register later ja painat aukeaavaan ikkunaan ok. Tämän jälkeen peli lähtee asentumaan

5. Pian asennusohjelma sanoo, että laita levy 2 asemaan. Eli käy tekemässä sille samoin kuin tuolle ykköslevylle kohdassa yksi. Eli mounttaat disc2 -kansiosta kakkoslevyn ja tämän jälkeen palaat asennusohjelmaan ja painat ok asennuksen jatkumiseksi.

6. Nyt pitäisi olla se peruspeli asennettuna.

7. Sitten menet tähän osoitteeseen, mistä voit ladata haluamiasi modeja peliin. En ole itse ladannut peliä ja asentanut modeja, joten en välttämättä osaa auttaa oikein ja askel askeleelta.

Mutta jos haluat esim. 2020-21 kauden, niin sen ketjusta lataat ESPN Interfacen, Launcherin, Rostersit ja sitten haluat varmaankin ladata myös kohdat 3a, 3b, 4, 5, 7, 8, 9, 10.

8. Ladattujen tiedostojen joukossa pitäisi olla jokin interface-nimellä kulkeva .exe -tiedosto. Vie se änärin asennuskansioonsi, eli esim. C:\NHL2004. Suorita se tiedosto järjestelmänvalvojana ja valitse extract, ja mikäli se kyselee jotain yksittäisistä tiedostoista, niin paina yes to all.

9. Sitten asennetaan rosterit. Avaat sen lataamasi roster-paketin. Valitset sieltä tiedostot NHL 2004 Exh.exh ja NHL 2004 Exh.exha.tdb ja NHL 2004 OLExh.exh ja viet ne C:\Käyttäjät\käyttäjäsinimi\Tiedostot\NHL 2004\db\. Jos tuollaista kansiota ei ole, niin luo se. Tai käynnistä peli kertaalleen päävalikkoon saakka ja sulje se, minkä jälkeen kansio on automaattisesti luotu.

10. Tiedostot db.viv ja tuning.viv viet pelin asennuskansioon C:\NHL 2004\db. Jos kysyy, että korvataanko joku tiedosto, niin tietenkin korvataan / tallennetaan päälle

11. Lataa ja pura loput paketin tiedostoista pelin asennuskansioon C:\NHL 2004. Taas korvaat vanhat tiedostot uusilla, mikäli kysyy.

12. Sitten purat loput lataamistasi paketeista (kasvot, paidat, areenat jne.) oikeisiin kansioihinsa. Esim. Ditties (erätaukomusat?) menevät C:\Käyttäjät\käyttäjänimesi\tiedostot\NHL 2004\USER\ditties, kun valikkomusiikki menee pelin asennuskansioon, eli esim. C:\NHL 2004. Tämän tarkemmin ei ollut ohjeita, en osaa auttaa näiden suhteen. Mutta tuolta mistä latailit nuo, niin siellä oli youtube-video avuksi.

13. Aloita peli käyttämällä launcher.exe -tiedostoa, joka löytyy pelin asennuskansion juuresta C:\NHL 2004. Mikäli Windows 10 käyttäjillä on ongelmia pelin käynnistämisessä, heidän täytynee ottaa pois päältä antialiasing ja anisotropic filtering, tai avattava ohjelman luoma launcher.ini -tiedosto ja lisättävä sinne rivi: Windowed = 1

Vaihtoehtoisesti voit ongelmia käynnistyksessä kohdatessasi yrittää laittaa "nhl2004.exe" ja/tai "launcher.exe" käynnistymään Windows 8 yhteensopivuustilassa, ja laittaa ne suorittamaan järjestelmänvalvojana.

(14. Pelin ollessa käynnissä, mene pelissä Options (Asetukset) AI-ruudulle ja klikkaa alakulmasta 04 Rebuilt -nappia. Sitten siirry Play Now (Pelaa nyt), Game Setup and Rules (joku asetukset ja säännöt). Laita vaikeustaso mediumille (keskitaso), erän pituus 6, rangaistukset 4, tappelut 3. Jos haluat suuremman halteen, mene Starting Lineups (aloituskentälliset) -ruudulle ja laita slideri Player Advantage -1.)

15. Vissiin eri pelimoodeja ei voi pelata kuin 30 joukkueella, joten mikäli haluaa esim. Vegasin mukaan, niin sillä pitää korvata joku muu joukkue.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös