Uskotteko kotona, tämän kauden Cowboys on oikeasti kova joukkue ja ihan potentiaalinen super bowl -joukkue NFC:n puolelta. Viime yönä Dakin potiessa pohjettaan Cooper Rush laittoi pystyyn näytöksen, heittäen 325 jaardia, kaksi touchdownia ja yhden syötönkatkon. QB-rating jäi alle 45, joten mitään silkkaa ilotulitusta Rushin esitys ei ollut muutama säkki mukaan lukien.
Se minkä takia olen itse innoissani tuosta voitosta on tapa jolla se kairattiin lopussa. Pelin ollessa tasan viimeisellä neljänneksellä Cowboysin puolustus suoraan sanottuna perseili ja vanha Cowboys tuntui taas nostavan päätään. Siellä oli pelinrakentajan taklaamista liian myöhään, varaslähtöä 4&5 -tilanteessa ja kaksi unnecessary roughness virhettä Randy Gregoryn toimesta. Kaikesta tästä huolimatta Vikings onnistuttiin pitämään 3 pisteessä ja aikaakin jäi kelloon vielä noin 3 minuuttia. Rush pelasi erinomaisen driven, jonka kruunasi erinomainen heitto Amari Cooperille maalialueen kulmaan, touchdown ja kuusi pistettä. Vikingsille jäi vielä noin 50 sekuntia aikaa, mutta puolustus hoiti oman osansa, ja Dallasille kirjattiin jälleen yksi voitto lisää.
Menneiden aikojen Cowboys olisi ottanut viimeisellä hyökkäysvuorolla muutamia rangaistuksia ja lopulta Rush olisi heittänyt interin taskun romahduksesta johtuneen kiireen seurauksena. Tämä joukkue tuntuu todella olevan toista maata. Suurimman krediitin olen itse taipuvainen antamaan Kellen Moorelle, joka loistavien pelikutsujen lisäksi tuntuu saaneen rakennettua kaikille hyökkäyksen pelaajille rajattoman itseluottamuksen. Jännä nähdä minne mies päätyy päävalmentajaksi ensi kaudella.
Ei niin hyvää, etteikö jotain pahaakin. Trevon Diggs joutui ilmeisesti jättämään ottelun kesken viimeisellä neljänneksellä. Alustavien arvioiden mukaan kyseessä on nilkan nyrjähdys. Toivottavasti tarkemmissa tutkimuksissa ei paljastu mitään vakavampaa.
E. Korjattu Trevon Diggsin nimi