NFL season 2007–2008

  • 107 351
  • 1 252

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
Joo, no toki tilanne voi muuttua. Mutta ne pelit mitä olen Henryltä nähnyt, niin syötönkatkoja hän näyttää saavan, mutta muuten mun mielestä hän ei ole mikään hyvä CB.
Pakko hieman tarttua tähän. Mielestäni kyseessä ei voi olla säkää tai huono corneri jos neljässä pelissä kaverilla on 4 irmaa ja johtaa syötönkatkotilastoa. Henryhän pelaa aika isolla tyynyllä joten ei siis ole samalla tavalla pumppaava tai fyysinen corneri kuin esim Harris.
Tjoo...meikäläinen monesti sortuu siihen, että olen liian kärkkäisestikin puolustamassa tähtipaitojen pelaajia. Henrystä sen verran vielä, että eihän mikään Champ Bailey ole mutta varsin hyvin hoitaa oman tonttinsa. Kyllähän sieltä välillä aina joku koppeja ottaa ja isojakin pelejä välillä, mutta kelläpä muullakaan ei ottaisi. Cornerin homma on siitä paskamainen, että kukaan ei huomaa sua jos hoidat hommasi hyvin mutta heti näkyy tulostaululla kun tulee moka.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Pakko hieman tarttua tähän. Mielestäni kyseessä ei voi olla säkää tai huono corneri jos neljässä pelissä kaverilla on 4 irmaa ja johtaa syötönkatkotilastoa. Henryhän pelaa aika isolla tyynyllä joten ei siis ole samalla tavalla pumppaava tai fyysinen corneri kuin esim Harris.
Tjoo...meikäläinen monesti sortuu siihen, että olen liian kärkkäisestikin puolustamassa tähtipaitojen pelaajia. Henrystä sen verran vielä, että eihän mikään Champ Bailey ole mutta varsin hyvin hoitaa oman tonttinsa. Kyllähän sieltä välillä aina joku koppeja ottaa ja isojakin pelejä välillä, mutta kelläpä muullakaan ei ottaisi. Cornerin homma on siitä paskamainen, että kukaan ei huomaa sua jos hoidat hommasi hyvin mutta heti näkyy tulostaululla kun tulee moka.
Turhaa kiistelyä tämä nyt, mutta joo oot ihan oikeassa. Lähinnä mun mielikuvat Henrystä on juuri nuo että antaa hirveästi tilaa laitureilla ja sitten pari kertaa on poltettu aika isosti. Mutta niinhän sitä kaikki cornerit varmaan joskus on, ja nämä Henryn heikommat pelit on sitten varmaan sattunut juuri niihin peleihin mitä minä olen häneltä nähnyt.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Turhaa kiistelyä tämä nyt, mutta joo oot ihan oikeassa. Lähinnä mun mielikuvat Henrystä on juuri nuo että antaa hirveästi tilaa laitureilla ja sitten pari kertaa on poltettu aika isosti. Mutta niinhän sitä kaikki cornerit varmaan joskus on, ja nämä Henryn heikommat pelit on sitten varmaan sattunut juuri niihin peleihin mitä minä olen häneltä nähnyt.

Joo, kannattaa antaa Randylle tilaa. Kyllä minä lupaan kiittää Henryä sitten pelin jälkeen.

Vaikka usko on Patriotsiin kuin Äiti venäjään niin silti pelko hiipii puseroon siitä että tuleeko ensimmäinen tappio ensi viikonloppuna. Ei siksi että Pats olisi huonompi kuin Dallas vaan siksi etten vieläkään usko 16-0 tulokseen, enkä uskokaan ennenkuin viimeinen peli on pelattu ja se voitettu. Tämä on sitä faniuttamisen realisointia. :p Ja tällä kaudella ei ole kovin montaa kompastuskiveä näköpiirissä, Dallas ensimmäisenä, Colts seuraavana, ehkä Ravens...
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Vaikka usko on Patriotsiin kuin Äiti venäjään niin silti pelko hiipii puseroon siitä että tuleeko ensimmäinen tappio ensi viikonloppuna. Ei siksi että Pats olisi huonompi kuin Dallas vaan siksi etten vieläkään usko 16-0 tulokseen, enkä uskokaan ennenkuin viimeinen peli on pelattu ja se voitettu. Tämä on sitä faniuttamisen realisointia. :p Ja tällä kaudella ei ole kovin montaa kompastuskiveä näköpiirissä, Dallas ensimmäisenä, Colts seuraavana, ehkä Ravens...
No perkele, kommentoidaan nyt tähänkin kun on tänään vauhtiin jo päästy. Mä veikkaan että Pats kyllä Cowboyt kaataa, en usko että matsista tulee edes hirveän tiukka. Romo heittänee pari katkoa ja Brady repii secondarya tarpeeksi paljon hajalle. Mutta itsekään en usko että Patriots 16-0 vetäisi. Vaikka nyt näyttääkin siltä että pysäyttäjää heille ei yksinkertaisesti löydy. En usko että mikään jengi tulee tuohon lähitulevaisuudessa pystymään (siis 16-0:aan). Patriots joutuu pelaamaan sekä Dallasia, Indianapolista että Baltimorea vastaan vieraissa. Kovista jengeistä vain Pittsburgh kohdataan kotona. Nykykunnossa Ravens ei kyllä mikään haastaja edes ole, mutta paljon ehtii tapahtua ennen joulukuun alkua. Itse veikkaan että Patriots kokee ehkä kauden ainoan tappionsa marraskuun 4.päivä RCA Domessa.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
No perkele, kommentoidaan nyt tähänkin kun on tänään vauhtiin jo päästy...

Oikein! Kommentteja pitää tullakin. 4.päivä se tapahtuu kaikkien odottama ja pelkäämä revanssi.. En halua aloittaa vielä jauhamista siitä koska se mitä tapahtui viime vuonna on vieläkin arka asia erään jo ulos potkitun WR:n takia. ;) Mutta JOS tappion pitää tulla niin toivon kaikkien futisjumalien nimiin ettei se nimenomaan tapahtuisi tuossa ottelussa. Sillä jostain kumman syystä Coltseja on pidetty koko kausi askeleen edellä tai parempana kuin Pats vaikkka molemmat ovat kohdanneet vaan sontajoukkeita tähän mennessä. Chargerskaan ei kyseisellä hetkellä ollut oma itsensä ja luulen että he vapauttivat demoninsa tuossa viime pelissä.

Mutta hyvin pitää Romon pelata sunnuntaina jos aikoo Patsit päihittää, se on varma. En jaksa uskoa että sekään riittää vaan tarvitaan ripaus Bradyn huonouttakin jotta Dallas poistuisi pois voittaja. Mutta ken tietää. Pallo on soikea...
 

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
Joo, kannattaa antaa Randylle tilaa. Kyllä minä lupaan kiittää Henryä sitten pelin jälkeen.
Se voipi olla ettei Henry ees pelaa patsia vastaan. Eihän kukaan juurikaan oikeasti usko Dallasin voittavan tätä peliä. Minä kuitenkin jättäisin sen pienen takaportin auki Cowboyssille...Sen melkein uskaltaa luvata, ettei Romo pelaa yhtä heikosti ja Owens tiputtele palloja samalla tavalla mitä Bills pelissä. Kunnon lataus peliin ja pisteet himaan!

Minä kuulun myös siihen joukkoon joka EI usko Patriotsin 16-0 sarjaan. Todennäköisesti se kömmähdys tulee jotain ns. rupusakkia vastaan.

Näyttäis muillakin olevan kohtuu rauhallinen päivä duunissa kun ehtii tänne näin kovasti kirjotteleen :D
 

Satanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Southampton,Chelsea sympatiat Lukko,ifk
Täällä ei ole paljoa kirjoitettu sunnuntain Lions - Redskins pelistä. Itsellä oli ennen peliä kuva, että Lionsin hyökkäyspelin pitäisi toimia hyvin ja varsinkin heittopeli. Pelissä kyllä taasen teki suuren vaikutuksen Redskinsin puolustuspeli, jossa tuntui heidän linjan jättävän todella paljon tilaa juoksupelille (verrattuna niihin harvoihin muihin matseihin mitä on tullut katsottua) ja linjan miehet pääasiassa yrittivät kiertää hyökkäyslinjaa ja jättivät juoksut linebackereille. Olenko vain nukkunut aiemmissa matseissa tuossa vai oliko tuo jotenkin erilaista pelaamista kuin normaalisti hyökkäyksen linjalta?

Hienosti seurattu. Etukäteen oli tiedossa että Lions ei osaa eikä halua juosta. Linjaa pelattiin todella sivulla sen takia, että pass rush olisi parempi heittoa vastaan. Juoksu-uhkaa kun ei ollut olemassa. Kuten ehkä huomasit Skins ei juuri blitzanut vaan 4 miehen rush riitti o-linjan päihittämiseen. Kaiken kaikkiaan hyvä game-plan Redskinseiltä.
 

Montonen

Jäsen
Mutta JOS tappion pitää tulla niin toivon kaikkien futisjumalien nimiin ettei se nimenomaan tapahtuisi tuossa ottelussa. Sillä jostain kumman syystä Coltseja on pidetty koko kausi askeleen edellä tai parempana kuin Pats vaikkka molemmat ovat kohdanneet vaan sontajoukkeita tähän mennessä.

Eli mielestäsi esim. Titans (3-1), Texans (3-2) ja Bucks (3-2) ovat sontajoukkueita tällä kaudella? Ei sillä etteikö näin voisi olla, mutta hieman kunnioitusta niille, jotka sitä alkukauden perusteella ansaitsevat.

16-0 mahdollisuudesta on puhuttu nimenomaan Patsin kohdalla ja muutenkin heitä on hehkutettu enemmän, mielestäni. Riippuu toki siitäkin mitä medioita seuraa. Colts ja Pats kohtaavat jo runkosarjassa, mutta todellinen revanssin paikka Patseille olisi pudotuspeleissä, toivottavasti konferenssifinaalissa. Coltsin 16-0 sarjaan en usko tämän vuoden AFC Southissa.

Niin, ja on se TO vekkuli, eihän siitä voi olla tykkäämättä, varsinkin kun pelaaminen on taas hauskaa. Saas nähdä kyykyttääkö "original 81" sitä toista kasiykköstä.
 

Cube

Jäsen
Pakko hieman tarttua tähän. Mielestäni kyseessä ei voi olla säkää tai huono corneri jos neljässä pelissä kaverilla on 4 irmaa ja johtaa syötönkatkotilastoa.
Toisaalta Henry otti Clevelandissa neljän kauden aikana 17 syötönkatkoa, mutta silti ei löytynyt käyttöä pidemmällä aikavälillä. Ihan hyvä pelaaja hän kyllä silti on, muttei minunkaan mielestä paljoa muuta. Vielä kun Hamlin ja Roy Williams eivät ole parhaimmillaan heittopuolustuksessa, niin mielenkiintoista tulee olemaan.. Newman on kaiketi parhaimmillaan todella hyvä, mutta tasaisuuden kanssa taitaa olla vähän ongelmia? Miten käy, kun tuo secondary alkaa kohtaamaan oikeasti hyviä heittohyökkäyksiä? Tähän asti vastassa ollut vasta Eli ja Giants (16.), Trent Green ja Miami (17.), Grossman ja Chicago (28.), Bulger ja St. Louis (23.) sekä Trent Edwards ja Buffalo (31.).

Itselleni Dallas on myös aina ollut aika inhokki. Johtuu varmaan siitä, kun Redskins on tavallaan vähän sellainen kakkossuosikki. Muutenkin Cowboys on vähän sellainen punaniska-team, mutta niinhän noi kaikki.

Mutta katsellaan katsellaan, niin kuin tuppaan toistelemaan..
 

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
Tähän asti vastassa ollut vasta Eli ja Giants (16.), Trent Green ja Miami (17.), Grossman ja Chicago (28.), Bulger ja St. Louis (23.) sekä Trent Edwards ja Buffalo (31.).

Toisaalta on varmaan osaltaan Dallasin ansiota, että nämä joukkueet ovat rankingissa näinkin alhaalla? Nooh...maanantaina ollaan sitten paljon viisaampia. Minä en usko sitten millään siihen, että Dallas perseraiskataan pystyyn New Englannin toimesta. Veikkailen, että voipi tulla yllättävän tiukkakin peli. Jos vetoa pitäisi alkaa lyömään, niin mun roposet menisivät Patsille .Sen verran selkeä ennakkosuosikki kuitenkin on. Mutta totta kai toivon Dallasin yltävän yllätykseen ja viemään pelin.

Hieman ihmetyttää, että Cowboys on niinkin monen kaverin inhokki joukkue. Luulisi periaatteessa päin vastoin, koska kuitenkin joukkue on yksi NFL menestyneimmista ja kuuluisimmista joukkueista. Toisaalta tällä on myös kääntöpuolensa. Sekin vielä puoltaisi Dallasin puolesta kun mtv3 aloitti superbowlien näyttämisen tv:stä -90 luvulla, niin silloin oli juuri Dallas se kurko joukkue. Nyt tosin viime vuosina on ollut aika hiljasta ja varmaan siitä tämä inhokki leima varmasti osiltaan johtuukin. Toisaalta ihan mukavaa tää on kun syntyy keskustelua ja olishan se tylsää jos me kaikki hehkutettais Dallasin tai jonkun muun joukkueen nimeen. Sitä varten on sitten joukkueiden omat foorumit.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Eli mielestäsi esim. Titans (3-1), Texans (3-2) ja Bucks (3-2) ovat sontajoukkueita tällä kaudella? Ei sillä etteikö näin voisi olla, mutta hieman kunnioitusta niille, jotka sitä alkukauden perusteella ansaitsevat.

Ok, ehkä sontajoukkue sana oli aika raju noille tiimeille mutta kaikella kunnioituksella eivät kyseiset joukkueet tule todennäköisesti kamppailemaan Superbowlissa, ainakaan tällä kaudella. Kuitenkin kun katsotaan mitkä joukkueet nuo kolme ovat voittaneet niin ei voi vielä sanoa että ne olisi tasaista massaa parempia.

Toisaalta on varmaan osaltaan Dallasin ansiota, että nämä joukkueet ovat rankingissa näinkin alhaalla? Nooh...maanantaina ollaan sitten paljon viisaampia. Minä en usko sitten millään siihen, että Dallas perseraiskataan pystyyn New Englannin toimesta. Veikkailen, että voipi tulla yllättävän tiukkakin peli. Jos vetoa pitäisi alkaa lyömään, niin mun roposet menisivät Patsille .Sen verran selkeä ennakkosuosikki kuitenkin on. Mutta totta kai toivon Dallasin yltävän yllätykseen ja viemään pelin.

Hieman ihmetyttää, että Cowboys on niinkin monen kaverin inhokki joukkue. Luulisi periaatteessa päin vastoin, koska kuitenkin joukkue on yksi NFL menestyneimmista ja kuuluisimmista joukkueista. Toisaalta tällä on myös kääntöpuolensa. Sekin vielä puoltaisi Dallasin puolesta kun mtv3 aloitti superbowlien näyttämisen tv:stä -90 luvulla, niin silloin oli juuri Dallas se kurko joukkue. Nyt tosin viime vuosina on ollut aika hiljasta ja varmaan siitä tämä inhokki leima varmasti osiltaan johtuukin. Toisaalta ihan mukavaa tää on kun syntyy keskustelua ja olishan se tylsää jos me kaikki hehkutettais Dallasin tai jonkun muun joukkueen nimeen. Sitä varten on sitten joukkueiden omat foorumit.

Tässähän tämä faniuttamisen suola on. Jokaisella on oma suosikki ja oma mielipide. En minäkään kyllä itseasiassa ymmärrä tuota Anti-Dallas juttua... Kun moni on sanonut vihaavansa Dallasia niin en ole kyllä nähny kovin monen kehuvan Patsejakaan. Paitsi tietysti pelillisessä mielessä. Ja ymmärrän kyllä jos organisaatiosta ei tykätä, onhan niillä kuitenkin ylivoimaisin jengi tällä vuosituhannella. ;) Tulee mieleen tällä palstalla kirjoitettu "epäreilua että tuollainen jengi pelaa tässä sarjassa"

Mutta en usko että kukaan on voittamaton vaikka kuinka haluaisin sitä. Joten mielummin toivon koneen yskähtävän kerran tai kahdestikin runkosarjan puolella ettei sitten siellä "tosipeleissä" käy kuin kissalan pojille.

Pitää vielä palata tuohon Lions vs Redskins peliin. Olin ihan varma että Kitna olisi ollut taas "air-show":n herra mutta mitä vielä. Kaveri tylsytettiin täysin. Katselin osan pelistä ja pakko nostaa hattua Skinsien puolstukselle. Tuli mieleen että tuossa ottelussa selostajatkin ihmettelivät kuinka huonosti Kitna pelaa. Sitten joku vielä heitti siihen MVP-läppää kun pass jaardeja ei ollut kuin kourallinen toisella puoliskolla.

EDIT: Huh, meinasi melkein unohtua. Carolinan aloittavana kuuppana toimii todennäköisesti Mr Vinny "Dad" Testaverde. Siistiä ettei ikä ole niin iso asia NFL:ssä. Onhan Vinny vain 43-vuotias.
 
Viimeksi muokattu:

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Varmasti on menestynein organisaatio, mutta samalla myös yksi NFL:n tyylittömimmistä ja ylimielisimmistä.

Tyylittömin? Mitä tarkoitat tuolla?

Ja ylimielisyydessä ei ole mitään vikaa niin kauan kun se ei ole pelkästään T.O tai Chad Johnson tyylistä keulimista. Molemmat ovat kyllä hyviä pelimiehiä mutta joskus tuntuu että heidän puheet ja teot antavat ymmärtää että he olisivat parempia kuin esim Rice.. Ja he eivät ole LÄHELLÄKÄÄN Jerryä. Jos keulitaan niin sitten pitää pystyä takaamaan omat puheet.
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti on menestynein organisaatio, mutta samalla myös yksi NFL:n tyylittömimmistä ja ylimielisimmistä.

Nämä eivät kyllä mene minullekaan jakeluun, voitko tarkentaa? Mediahype ja -whine ovat yksi asia, mutta ei niillä ole organisaation kanssa mitään tekemistä.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Sillä jostain kumman syystä Coltseja on pidetty koko kausi askeleen edellä tai parempana kuin Pats vaikkka molemmat ovat kohdanneet vaan sontajoukkeita tähän mennessä. Chargerskaan ei kyseisellä hetkellä ollut oma itsensä ja luulen että he vapauttivat demoninsa tuossa viime pelissä.
Mun mielestä se on kyllä ollut ihan toisin päin, Patseja ovat kaikki hehkuttaneet ansaitusti kun taas Indy on jäänyt vähemmälle huomiolla. Tai toki hekin ovat oman osansa kehuista saaneet, mutta eivät kyllä siinä mittakaavassa mitä Patriots. Mutta kyllä Pats on enemmän ylistystä ansainnutkin kuin Indy, onhan se paljon ylivoimaisempia voittoja ottanut. Ja San Diegoon minä en jaksa tällä kaudella enää uskoa. Pleijareihin ehkä, mutta tippunevat taas ekalla kierroksella, riippuu tietysti kuka on vastassa.

delete kirjoitti:
Hieman ihmetyttää, että Cowboys on niinkin monen kaverin inhokki joukkue. Luulisi periaatteessa päin vastoin, koska kuitenkin joukkue on yksi NFL menestyneimmista ja kuuluisimmista joukkueista. Toisaalta tällä on myös kääntöpuolensa. Sekin vielä puoltaisi Dallasin puolesta kun mtv3 aloitti superbowlien näyttämisen tv:stä -90 luvulla, niin silloin oli juuri Dallas se kurko joukkue. Nyt tosin viime vuosina on ollut aika hiljasta ja varmaan siitä tämä inhokki leima varmasti osiltaan johtuukin.
Vaikea sitä on selittää miksi ei jostain jutusta pidä. Itsehän tätä härpäkkää olen alkanut seuraamaan vasta viime vuonna joten mulle ei 90-luvun menestys hirveästi merkitse. Jotenkin vaan kun on näitä eri sivuja lukenut ja eri jengien historioita opiskellut niin on vaan jotenkin jäänyt Dallasista sellainen ärsyttävä fiilis. Kaikki pikkuasiat yhdessä sitten tekee sen kokonaiskuvan. Esim Jerry Jonesista en pidä. Troy Aikmanista pidän kaikkein vähiten näistä isoista quupista. Kuten Cube kirjoitti, Dallasista on sellainen punaniskajoukkueen kuva. Jotenkin se on oikein perijenkkiläinen joukkue. Ja kun en nyt mikään suuri yhdysvaltojen ystävä ole niin ei oikein tuollainen America´s Team lässytys kiinnosta. Jos vedetään tähän vielä politiikkakin mukaan niin Cowboys on sellainen rebublikaanijoukkue. Tiedän että tämä kuulostaa ihan naurettavalta, mutta tuolla lailla ne mielikuvat mulle muodostuu.

Ja Patriooteista sen verran, että mun mielestä heidän organisaationsa on kyllä todella mallikelpoinen. Eikä mulla muutenkaan ole mitään Patseja vastaan. Belichek on kyllä yksi ärsyttävimmistä valmentajista mun mielestä, mutta kyllähän se valmentaa osaa. Oikeastaan Belichekin takia en sillä lailla hirveästi Patseista tykkää, mutta muuten kyllä ihan ok jengi. Ja kyllähän Bradya on aina hieno seurata.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Sekin vielä puoltaisi Dallasin puolesta kun mtv3 aloitti superbowlien näyttämisen tv:stä -90 luvulla, niin silloin oli juuri Dallas se kurko joukkue.

Voi olla että monetkin tänne kirjoittelevat eivät ole ihan tuolta ajoilta NFL:lää seuranneet, toki varmasti niitäkin on jotka ovat. Itse aloitin noihin aikoihin NFL:llän seuraamisen, tai oikeastaa vähän aiemminkin, toki se ei ollut olosuhteiden johdosta mitään erityisen intensiivistä. Itselle kyllä Dallas on jossain määrin suosikki, ei mitenkään erityisen suuri mutta kuitenkin, tuolloin kuin aloitin seuraamisen Dallashan oli ihan susijengi, veti silloin jonain vuonna 1-15 rekordin. Kuitenkin sitten nousi Super Bowl voittoon hyvinkin nopeasti ja tuolta ajalta jäi itselleni joukkue lieväksi suosikiksi. Varsinkin pidin Smithin juoksupelistä ja hyökkäyksen linjahan tuolloin Cowboysilla oli äärimmäisen kova.

Amerikassa Cowboyshan on myös monien inhokki, vähän sellainen love or hate tyyppinen organisaatio kyllä kyseessä. Politiikallahan Amerikkalaisessa urheilussa ei ole niinkään merkitystä, siis kannattapohjissa ja muissa ei ole poliittisilla kannoilla ja yhteiskunnallisella statuksella niinkään merkitystä toisin kuin Euroopassa saattaa olla.
 

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
Tjooh..eipä meikäläistäkään niin kiinnosta se America's team lässytys ja oikeastaan oli ihan sattuman kauppaa, että aloin alun perin kannatamaan Cowboysseja. En ollut kuullutkaan silloin aikoinaan Aikmanista, Smithistä, Sanderssista & Irwinistä yhtään mitään tai saati siitä miten menestykäs ja perinteikäs seura Dallas on. Nimittäin Cowboys vetäsi heti kärkeen kaksi perättäistä SB:tä kun aloin seuraamaan (ja itsekin pelaamaan) lajia. Tässä on kuitenkin rapiat 15 vuotta seurattu enemmän tai vähemmän Cowboyssin otteita, niin tuskinpa oikein helpolla alkaan takkia kääntämäänkään :D

En tiä, mut kait punaniska kuvaus tavallaan voipi osua oikeaankin? En ole koskaan ajatellut asiaa sillä tavalla, poliittisesta näkökulmasta puhumattakaan. Ja en minäkään mikään jenkkifani oo, mutta tavallaan tuntuu hölmöltä haukkua samassa lauseessa amerikkalaisia ja sitten vannoa samaan hengen vetoon nyt vaikka sitten Dallasin nimeen. Sen ymmärrän hyvin että patsien, steelerssin ja coltsien kannattajia varmasti löytyy täältä enemmän kuin Cowboyssien. Ovathan nämä jengit pärjänneet viime vuosia kohtuu hyvin...
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Politiikallahan Amerikkalaisessa urheilussa ei ole niinkään merkitystä, siis kannattapohjissa ja muissa ei ole poliittisilla kannoilla ja yhteiskunnallisella statuksella niinkään merkitystä toisin kuin Euroopassa saattaa olla.
No ei tietenkään, enkä sitä nyt sillä republikaani-jutulla tarkoittanutkaan. Yritin vaan kuvailla niitä mielikuvia mitä mulla Cowboyseista ja Texasista yleisesti on. Sellaista stereotyyppistä lierihattumeinikiä. Eli tavallaan kyse on mun omista ennakkoluuloista. Eikä deleten mitään takkia pidäkään kääntää. Tämä on tosi hienoa että täällä on eri jengien faneja. Paljon enemmänkin kyllä saisi olla. Tällä hetkellä taitaa olla edustettuna Steelers, Cowboys, Ravens ja Patriots. Eagles taisi olla jonkun kakkosjengi ja vähän vähemmän kirjoittavista Giants ja Bears taisivat saada kannatusta. Niin ja taisihan Redskins ja Lionskin olla edustettuna joten ihan suht laajahan tuo kirjo loppuen lopuksi on.
 

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
Minäkin oikeastaan huomasin vasta tänä syksynä, että perkules täälähän keskustellaan muistakin lajeista kuin lätkästä ja kaiken lisäksi jefulla vielä oma ketjukin. Samantien anomaan kirjoitus oikeuksia jatkoaikaan. Liiton sivuilla on niin vähän keskustelua NFL:stä ja täälähän vaikuttaa olevan ihan oikeesti todella asian tuntevaa väkeäkin. Liiton keskustelupalsta on oikeastaan talviunessa siihen asti ku vaahteraliiga alkaa..tai no voi olla ehkä vähä liioitellusti sanottu, mutta kuitenkin...niin lähinnä siksi toin tämän ilmi ettei kukaan ihmettele mistäs tää delete on tänne yht'äkkiä ilmestyny jännitämään ja vänkäämään Cowboyssin puolesta :D
 

Cube

Jäsen
Tyylittömin? Mitä tarkoitat tuolla?

Nämä eivät kyllä mene minullekaan jakeluun, voitko tarkentaa? Mediahype ja -whine ovat yksi asia, mutta ei niillä ole organisaation kanssa mitään tekemistä.
Kirjoittakaa vaikka googleen classless New England Patriots, niin kaiketi niitä viitteitä löytyy. Toki omassa suosikissa harvemmin haluaa vikaa nähdä, mutta on aika kumma juttu, miten niin monessa yhteydessä amerikkalaisen jalkapallon parissa työskentelevät ihmiset ovat tavalla tai toisella antaneet Patrioitsille ja ennen kaikkea Belichickille tuon leiman. Ja nyt viimeisimpänä paskaa niskaansa on saanut Mike Vrabel, mutta kaipa sekin on vain sattumaa.

Toki oletan, että tämäkin juttu laitetaan täysin kateuskortin piikkiin, joten en jaksa alkaa sen enempää vääntämään.
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjoittakaa vaikka googleen classless New England Patriots, niin kaiketi niitä viitteitä löytyy. Toki omassa suosikissa harvemmin haluaa vikaa nähdä, mutta on aika kumma juttu, miten niin monessa yhteydessä amerikkalaisen jalkapallon parissa työskentelevät ihmiset ovat tavalla tai toisella antaneet Patrioitsille ja ennen kaikkea Belichickille tuon leiman. Ja nyt viimeisimpänä paskaa niskaansa on saanut Mike Vrabel, mutta kaipa sekin on vain sattumaa.

Ei kai sitä tarvitse mitään vääntää, kerrot vaan miksi joukkue on mielestäsi tyylitön. Jos syy on se, että "ku muutkin sanoo" ni voi hohhoijaa.

Ja eikö siinä videossa näkynyt, että Vrabel blokattiin?
 

Cube

Jäsen
Ei kai sitä tarvitse mitään vääntää, kerrot vaan miksi joukkue on mielestäsi tyylitön. Jos syy on se, että "ku muutkin sanoo" ni voi hohhoijaa.
Niin, tuskinpa meistä kukaan kovin tarkkaan tietää miten eri NFL-organisaatioita pyöritetään ja mitä kulissien takana tapahtuu. On siis ihan järkevää kuunnella mitä sanovat ne, jotka asioista ovat oikeasti perillä. NFL-sisäpiirin kommentit New Englandista eivät aina ole kovin ylistäviä, vaikka samalla toki organisaation osaamista ja menestystä oikeutetusti arvostetaan ja hehkutetaan.

Toki perusteina voi käyttää myös näitä ilmiselvempiä juttuja, kuten tätä vakoilua. Joo joo, muutkin sitä varmasti tekevät, mutta kummasti eivät jää kiinni samalla kun New Englandia on epäilty tuosta puuhasta ennenkin. Myös Patriots pelaajien ja Belichickin käytös viime pleijareiden voitossa San Diegosta ja häviössä Indylle oli vähemmän tyylikästä, kuten joku kameramiehen töniminenkin.
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, tuskinpa meistä kukaan kovin tarkkaan tietää miten eri NFL-organisaatioita pyöritetään ja mitä kulissien takana tapahtuu. On siis ihan järkevää kuunnella mitä sanovat ne, jotka asioista ovat oikeasti perillä. NFL-sisäpiirin kommentit New Englandista eivät aina ole kovin ylistäviä, vaikka samalla toki organisaation osaamista ja menestystä oikeutetusti arvostetaan ja hehkutetaan.

Toki perusteina voi käyttää myös näitä ilmiselvempiä juttuja, kuten tätä vakoilua. Joo joo, muutkin sitä varmasti tekevät, mutta kummasti eivät jää kiinni samalla kun New Englandia on epäilty tuosta puuhasta ennenkin. Myös Patriots pelaajien ja Belichickin käytös viime pleijareiden voitossa San Diegosta ja häviössä Indylle oli vähemmän tyylikästä, kuten joku kameramiehen töniminenkin.

Voit tietysti olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta aika heppoisin perustein lokeroit IMO organisaation tyylittömäksi.

Monet ovat sitä mieltä, että Ray Lewis on murhaaja, mutta ei se minun päässäni tee Ravensista tyylitöntä organisaatiota.

Ja vakoilustahan ei vain epäily aikaisemmin - New England on ihan todistettavasti tehnyt sitä iät ja ajat. Kuten teki Jimmy Johnson Cowboysien kanssa jne. Jos se tekee organisaatiosta tyylittömän, niin mikäs siinä.
 

Cube

Jäsen
Voit tietysti olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta aika heppoisin perustein lokeroit IMO organisaation tyylittömäksi.
Voi olla, mutta kerro nyt edes yksi mielestäsi tyylittömämpi organisaatio, niin ymmärrän paremmin miten sinä puolestasi termin ymmärrät.

Itse käsitän termin hyvinkin pohjoisamerikkalaisittain, eli "no class" on kunnioituksen puutetta vastustajia kohtaan ja juuri sitä on New England Patriots.

Monet ovat sitä mieltä, että Ray Lewis on murhaaja, mutta ei se minun päässäni tee Ravensista tyylitöntä organisaatiota.
Fanit puhuvat mitä puhuvat, mutta onko jotain näyttöä siitä, että joku NFL:n sisältä olisi tuota mieltä? Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että Ray Lewis on harvinaisen pidetty mies muiden pelaajien keskuudessa. ESPN laittaa tosin pian ulos taas yhden NFL-kyselyn, josta käy ilmi, että edelleen kanssapelaajat pitävät Reiskaa liigan "pelottavimpana" vastustajana. Veikkaan, ettei murhaamisella ole asian kanssa kuitenkaan juurikaan tekemistä.
 

13~

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastataan nyt ensin näihin

Voi olla, mutta kerro nyt edes yksi mielestäsi tyylittömämpi organisaatio, niin ymmärrän paremmin miten sinä puolestasi termin ymmärrät.

Ei minulla ole varaa sanoa yhtään organisaatiota tyylittömäksi.

Broncos kusetti koko liigaa merstaruuskausillaan ylittämällä capin, mutta siinä ei se tee heistä minun silmissäni tyylittömiä.

Monet GM:t rakentavat joukkuettaan perse edellä hankkimalla kovia nimiä skillpositioille vaikka perusta on perseestä. Fanien kusettamista? Ehkä, muttei tyylitöntä.

Itse käsitän termin hyvinkin pohjoisamerikkalaisittain, eli "no class" on kunnioituksen puutetta vastustajia kohtaan ja juuri sitä on New England Patriots.

Minä en tiedä liigassa yhtään joukkuetta, joka ei kunnioittaisi vastustajiaan. Ja nyt sinä ihan oikeasti toivottavasti kerrot, että miten Pats näin muka tekee.

Ray Lewis...

Google ei enää olekaan hyvä argumentti? Ylläri. :)

En ole Bobilta kysynyt, mutta luulen, että Patriots ei tarvitse minua puolustamaan itseään. Ei minua haittaa, että joukko ihmisiä pitää Patseja tyylittöminä - vielä suurempi jengi uskoo jumalaan, eikä se minua hetkauta vaikka en itse hommasta perustakaan.

Kyse on siitä, että tällä palstalla voi mielestäni osoittaa jotain perusteluita mielepiteilleen. Jos mielestäsi Patriots on tyylitön, koska förasivat vastustajien signaaleita, se on ihan ok - sano vain asia. Sitten voidaan puhua siitä, että dumaat samalla Cowboysin 90-luvun dynastian jne, mutta kuitenkin käydä ihan oikeaa keskutelua asiasta.

Mutta jos perustelu on se, että olet lukenut jostain, että joku sanoo, niin mitän vitun arvoa sillä on kellekään? Aletaan kaikki quottailemaan vaan, ei tarvitse perustella enää mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös