Mainos

NFL season 2007–2008

• 108 470
  • 1 252

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Lippuja saisi vielä SB:iin. Fanien sivustolla on tarjolla halvimmillaan lippuja hintaan 2800 taalaa. Näillä pääsee ylimmille paikoille stadionille. Tosin, kyseessä on vielä huutokauppa, että varmoja liput eivät ole.
Jos pistät 18 500 taalaa tiskiin, per lippu, niin saat aika hyvät paikat tosi läheltä kenttää. Minimimääräostos on neljä lippua. Paljonkohan jenkkilässä ihmiset oikeasti maksaa noista lipuista että pääsevät katsomaan pelin?

Cube

Jäsen
Cam Cameron on Baltimoren uusi OC. Aika hyvä kaappaus mielestäni. Ravensin hyökkäys on rakenteeltaan vähän sellainen "köyhän miehen Chargers", joten kyllä tämän myötä on perusteltua odottaa, että se olisi ensi kaudella sellaista (jopa ylempää) keskikastia liigassa.

Willis McGaheen kannalta tilanne lienee herkullisin, koska Cameron oli osaltaan tekemässä Tomlinsonista tähteä San Diegossa ja myös Ronnie Brown oli pelaamassa selvästi parasta kauttaan viime vuonna ennen loukkaantumistaan.

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Atlanta Falcons nimitti uudeksi päävalmentajaksi entisen Jaxin DC Mike Smithin.

Seuraavaksi lienee Redskinsien vuoro löytää koutsi. Näihin saappaisiin olisi ehdokkaana Jim Fassel, Steve Spagnuolo tai Jim Zorn.

Onko minulla harhoja päässä vai yrittävätkö seurat palkata nimenomaan vanhoja DC:tä? Aika moni joka on ollut vahvoilla ovat juuri olleet DC...

Hyperhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seahawks, Supersonics, Tappara, Kiekko-Vantaa
Toivottavasti Zorn pysyy Seattlessa, siellä sitä tarvitaan. Seahawkseilla avautuu vuoden päästä HC-pesti, johon haluaa ( ellei paikkaa ole jo luvattu) sisäpiiristä myös Mora jr ( joka jo veti ks. joukkueen valmentajahakemuksen pois).

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Onko minulla harhoja päässä vai yrittävätkö seurat palkata nimenomaan vanhoja DC:tä? Aika moni joka on ollut vahvoilla ovat juuri olleet DC...
Tällä hetkellä liigassa on 31 päävalmentajaa (Skins on tällä hetkellä vielä ilman). Heistä 14 omaa hyökkäyspuolen valmennustaustan. Itse olisin ollut ihan varma, että tämä luku on huomattavasti pienempi, mutta näköjään jakauma menee sittenkin aika tasan. Nämä 14 "offensive geniusta" ovat Tony Sparano, Tom Coughlin, Andy Reid, Mike McCarthy, Brad Childress, Gary Kubiak, Sean Payton, Jon Gruden, Mike Shanahan, Lane Kiffin, Norv Turner, Ken Whisenhunt, Scott Linehan ja Mike Holmgren. Sellainen vaikutelma itselleni on syntynyt, että puolustuksen ukoista tulee ehkä vähän parempia head coacheja noin yleisesti. Toki jokainen on tapaus erilainen, eikä se DC-tausta tee kenestäkään vielä hyvää HC:tä, mutta ehkä puolustuksen ukot ovat yleensä enemmän sellaisia ison auktoriteetin omaavia vanhan koulukunnan ukkoja. Hyökkäyksen kaverit ovat sitten ehkä vähän enemmän sellaisia rauhallisia ja ns. uudenaikaisempia valmentajia. Tosin kuten sanoin niin poikkeuksia on paljonkin. Esim. Tony Dungy on aika rauhallinen kaveri kun taas joku Holmgren osaa olla aika vittumainenkin halutessaan.

EDIT. Niin ja Redskins sitten vaihtoi molemmat koordinaattorinsa. Hyökkäyksestä vastaa jatkossa Seattlen QB-coach Jim Zorn ja puolustuksen ykkösmieheksi ylennettiin omasta organisaatiosta Greg Blache. Samalla ilmoitettiin, että Williams tai Saunders ei kumpikaan jatka Washingtonissa, joten Gregg Williamsin nimi voidaan siten unohtaa Redskinsien päävalmentajaspekulaatioista. Itse olisin ainakin nähnyt Williamsin oikein hyvänä korvaajana Gibbsille, mutta Snyder ei ollut samaa mieltä. Suurin suosikki päävalmentajaksi on Jim Fassel, joka ei lukemani perusteella kovin hyvässä maineessa liigassa ole.

Viimeksi muokattu:

Crazy Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins & Winnipeg Jets
Taas se on täällä, nimittäin Super Bowl! Tuo peli pelataan ilmeisesti sitten helmikuun ekana sunnuntaina ja maikkarilla näkyy? Minähän en kyseistä lajia seuraa muuten kuin tuon Super Bowlin verran. Oliko näin että P. Manningin pikkuveli pelaa Giantseissa?

Itse asetun tässä kamppailussa jossa vastakkain on Patriots ja Giants, Giantsien puolelle. Ehkä siksi että Giants on altavastaaja, heh. Vähän sama kuin viime vuonna asetuin karhujen puolle. Innolla odotetaan peliä...

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Edelliseen löyhästi liittyen, Wilfork oli saanut taas huikaisevat 5000 $ sakot epäurheilijamaisesta käytöksestä. Vince onkin keräillyt jo hyvän määrän sakkoja tälle vuodelle. Miksiköhän Roger "suspension" Goodell ei anna Wilforkille vihdoin rangaistusta, jolla olisi jotain merkitystä? Muistan mm. Joey Porterin joskus nauraneen tuollaisille sakoille, jotka eivät NFL-staran tuloilla tunnu yhtään missään. No tämä viimeisin tempaus nyt ei mikään sikapaha ollut, mutta kyllä on kauden edetessä Wilforkin touhua katsellessa tullut mieleen, että mikään muu kuin pelikielto ei olisi äijän kohdalla paikallaan.

Bradyn Tompan jalka elää ja voi hyvin.

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
NFL-kausi huipentuu sitten ensi yönä, toivottavasti Patriotsin kannalta onnellisesti. Tuomas Heikkisen kommentteja odotan kyllä jälleen erittäin suurella mielenkiinnolla, varmasti paljon asiaa jälleen miehen suusta kuullaan. Mielenkiintoista on nähdä miten Giants pystyy laittamaan kampoihin Patseille, toivottavasti nähdään tasainen ottelu.

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
NFL-kausi huipentuu sitten ensi yönä, toivottavasti Patriotsin kannalta onnellisesti. Tuomas Heikkisen kommentteja odotan kyllä jälleen erittäin suurella mielenkiinnolla, varmasti paljon asiaa jälleen miehen suusta kuullaan. Mielenkiintoista on nähdä miten Giants pystyy laittamaan kampoihin Patseille, toivottavasti nähdään tasainen ottelu.

Heikkinen on kyllä kommentaattorinakin varsin pätevä tyyppi. Toivottavasti Giants vie sata-nolla. Muita toiveita ei tällä erää ole. No tärkeintä, että olisi kuitenkin tiukka ja jännä matsi jossa paljon tapahtumia. Kysymysmerkkejä Burress ja Brady joista jälkimmäinen ehdottomasti isompi ongelma joukkueelleen jos joku menee vikaan. Toisaalta en usko, että Bradyn jalassa mitään sen isompaa vaivaa olisi. Superbowlia varten vain pelataan kaikki varman päälle.

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Se olisi sitten taas sen omalta kohdalta vuoden ainoan NFL-pelin aika. Ihan hienoa tuo loppuottelu on aina katsoa, vaikkei muuten lajia seuraakaan.
Jos yrittäisi pari tuntia nukkua ennen peliä ja sitten pelin jälkeen samoilla silmillä töihin.

Fordél

Jäsen
Onko kellään tietoa monelta tuo itse matsi alkaa? Ajattelin jos vähän pystyisi ottamaan unta alle ja heräisi vasta sitten kun siellä on täysi tohina päällä. Ihme homma, että maikkari ei näytä matsia uusinta esimerkiksi maanantaina päivällä.

Cube

Jäsen
Onko kellään tietoa monelta tuo itse matsi alkaa? Ajattelin jos vähän pystyisi ottamaan unta alle ja heräisi vasta sitten kun siellä on täysi tohina päällä. Ihme homma, että maikkari ei näytä matsia uusinta esimerkiksi maanantaina päivällä.
1.17 Suomen aikaa taitaa olla avauspotkun luvassa.

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Itseltäni jää ottelu tänä vuonna väliin, mutta pitää laittaa matsi nauhalle ja katsoa sitten joskus kun ehtii. Onneksi SB:ssä pelaavat joukkueet ovat mitä ovat niin ei hirveästi haittaa vaikka ei peliä suorana näekään. Tottakai olisi aivan jäätävää jos Giants matsin hoitaisi, mutta en vain näe että tällaista mahdollisuutta olisi. Jotenkin vaan Giants ei Eli Manning QB:na ja Tom Coughlin HC:na voi Super Bowlia voittaa. Jotenkin vaan se ei mun mielestä sovi isoon kuvaan. Toisaalta ei kyllä jonkun Tampa Baynkaan olisi ikinä pitänyt voida Super Bowlia voittaa joten kaipa NFL:ssä sitten mitä vaan voi tapahtua. Mutta voittakoon Pats nyt sitten Bowlin jälleen kerran, ja vetäköön 19-0 kauden ja tehköön historiaa ja pitäköön juhlansa ja nauttikoon voittoa seuraavasta ylihypetyksestä. Ei voi muuta toivoa kuin, että ensi kaudella tahti sitten muuttuu ja Pats palaa sille normaalille tasolleen (mikä tietenkin sekin on aika korkea). Toista samanlaista kautta en kyllä yksinkertaisesti kestäisi.

Semenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trojans, Steelers, La Liga, jääkiekko lajina
Nyt täytyy toivoa Giantsia. Steelersin ohella toinen suosikkiporukkani. Mutta onko niillä mitään mahdollisuuksia? Kun katsoo Giantsin loppukautta niin miksei, minun mielestäni saivat homman hyvin kasaan. Ja vaikka ei minulla hirveästi ole Patseja vastaan niin ei sovi minun pirtaan nuo sääntörikkomukset ja tuollainen rekordi. Ei saa olla liian hyviä. :)

Onhan tässä se huono puoli, että juuri kun olin tilaamassa Giantsin Strahan paitaa, niin menee ne super bowliin. Entäs jos ne voittaa ja meikä kulkee ensi kesänä Trojansin peleissä paita päällä. Kevyt glory hunter :). Pitänee ostaa siis Polamalun paita :).

Pitäisi vaan vielä päättää, että katsooko pelin kolmoselta vai Viasatilta. Viasatilta tulee tietty koko ajan niitä NFL pelaajien puffeja, mutta selostajat selostaa niitä pelejä työkseen. Huomiointikyky muutenkin parempi. Toisaalta sitten taas vieras kieli jne. Mites muut Viasatin katsojat?

Cube

Jäsen
Onhan tässä se huono puoli, että juuri kun olin tilaamassa Giantsin Strahan paitaa, niin menee ne super bowliin. Entäs jos ne voittaa ja meikä kulkee ensi kesänä Trojansin peleissä paita päällä. Kevyt glory hunter :)
No en nyt tiedä. Olisihan tuo ihan piristävää, että välillä asiat olisivat noinkin päin. Vielä kivempi olisi nähdä New Englandin rämpivän pari kautta oikein kunnolla, niin näkisi miten moni "Patriots since 2001" -tyyppi pysyisi messissä.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Olenko väärässä, vai onko jälleen kerran tehty Urheilulehdessä ns. juosten kustu artikkeli?

Eikös kyseessä ole herra nimeltä Blaxibo Burress ja eikös New England vienyt runkosarjan 16-0. Kun en nyt ihan kaikkea muista, niin minkäköhän kauden matsista nyt oikein mahtaa olla kysymys tässä Pittsburgh pelaajan kohdalla mainitussa asiassa?

http://www.urheilulehti.fi/muutlajit/uutiset/article148170-1.html

Niin, pakollinen loppuveikkaus tähän. Giants voittaa 27-21.

Edit, kaivoinkin itse vastauksen, eli NFL:n sivujen mukaan kyseessä Plaxico eli olin tämän suhteen väärässä.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Olenko väärässä, vai onko jälleen kerran tehty Urheilulehdessä ns. juosten kustu artikkeli?

Eikös kyseessä ole herra nimeltä Blaxibo Burress ja eikös New England vienyt runkosarjan 16-0. Kun en nyt ihan kaikkea muista, niin minkäköhän kauden matsista nyt oikein mahtaa olla kysymys tässä Pittsburgh pelaajan kohdalla mainitussa asiassa?

http://www.urheilulehti.fi/muutlajit/uutiset/article148170-1.html

Niin, pakollinen loppuveikkaus tähän. Giants voittaa 27-21.

Edit, kaivoinkin itse vastauksen, eli NFL:n sivujen mukaan kyseessä Plaxico eli olin tämän suhteen väärässä.

Niin ja samoin tuon toisenkin asian suhteen. Kysehän on siitä, että Steelersien Smith takasi(siis ennen ottelua) voiton. Tästä sitten NE sai lisävirtaa jne.

edit:linkki: http://www.post-gazette.com/pg/07340/839593-66.stm

Cube

Jäsen
Olihan tuossa muutama outo kohta, mutta päällisin puolin ihan jees. Amerikkalainan jalkapallo ei varmastikaan ole ko. toimittajan leipälaji, joten ihan pätevästi hoidettu, oli mukana sitten bluffia tai ei.

Jos vähän negatiivisuutta nostaisin kuitenkin esiin, niin puheet "manhattanilaisista" laittoivat kyllä vähän naurattamaan, koska Giants nyt treenaa ja pelaa itse asiassa New Jerseyn puolella. No ehkä joillekin New York = Manhattan, mene ja tiedä. Eipä kyseessä mikään vakava moka tietenkään ole, koska itse lajin kanssa asialla ei ole juurikaan tekemistä. Lisäksi se Plaxico Burress meni ihan oikein.

Niitä muita outoja juttuja olivat esim. Justin Tuckin kutsuminen kookkaaksi. Onhan hän toki pitkä (195cm), mutta tuolla painolla (125kg) ei todellakaan voi sanoa Tuckin olevan "kookas DT", vaikka tietysti iso mies onkin. Kaiken lisäksi Tuck on todellisuudessa DE, mutta Giantsissa on sille paikalle vähän tunkua ymmärrettävästi, joten Tuckia käytetään myös vieraalla pelipaikalla.

Näistä DT/DE -jutuista päästäänkin kolmanteen juttuun mikä tuossa kirjoituksessa häiritsi - koska kyseessä on suomenkielinen artikkeli, olisi ehkä myös hyvä käyttää suomenkielisiä termejä. Täällä Jatkoajassa nyt kirjoitellaan mitä sattuu tietysti ja englanti ja suomi menee usein sekaisin, mutta kyseessä ei olekaan mikään virallinen yhteys. Sen sijaan tuntuu vähän oudolta, että Urheilulehdessä kirjoitetaan esim. "Giantsin DL:ää", kun voisi ihan yhtä hyvin (oikeastaan yksinkertaisemmin) sanoa "Giantsin puolustuslinjaa". Tällä tavoin myös lajista ei-niin-hyvin-ymmärtävät voivat lukea tuon jutun ja tietää edes vähän mistä on kyse.

Mutta tosiaan, kokonaisuutena ei mitään ihmeempää valittamista tällä kertaa. Hyvä, että Urheilulehtikin on huomioinut Super Bowlin ja itse asiassa useampaan kertaan, kun tarkemmin tuota sivustoa katselin. Ehkä joskus tulevaisuudessa näitä juttuja alkaa ilmestymään myös runkosarjan aikana (ehkä on jo ilmestynytkin - en varmaksi tiedä, kun en pahemmin Urheilulehden tekemisiä seuraa).

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Olihan tuossa muutama outo kohta, mutta päällisin puolin ihan jees. Amerikkalainan jalkapallo ei varmastikaan ole ko. toimittajan leipälaji, joten ihan pätevästi hoidettu, oli mukana sitten bluffia tai ei.

Ei ehkä leiplaji, mutta Seppänen itse asiassa kirjoittelee NFL:lään liittyvää asiaa UL:dessä suhteellisen usein eli mikään ihan amatööri hän ei ole lajin suhteen. UL:dessä on ollut yllättävänkin paljon juttua tämän kauden aikana, ei paljon mutta monessa lehdessä on jotain juttua ollut ja nyt viimeisimmässä lehdessä Brady oli kannessa, vaikka juttu olikin lehdessä melko lyhyt ja oli sitten Seppäsen tekemän top10 kaikkien aikojen pelaajista.

Mitä tuohon juttuun tuleen, niin vähän oudosti kyllä tuossa käytetään sanaa takasi. Tuosta voi kyllä myöskin saada sellaisen kuvan että henkilö olisi tehnyt jotain toimintoja itse pelissä sen takaamiseksi, jos asiata ei niin tiedä, eikä välttämättä tajua että kyseessä oli ennakkoon verbaalisesti tehty takaus. Esimerkiksi hieman selkeämpi ilmaisu olisi voinut olla teki takauksen, mutta ei tuossa sinänsä mitään väärää ollut. Siitä olen samaa mieltä Harrison tulee varmasti tekemään tai ainakin yrittämaan Burressiin kovia niittejä ja jopa myöhästyneitä, eikä välttämättä takaustenkaan takia, mutta se kuuluu Harrisonin peliin.

Cube

Jäsen
Ei ehkä leiplaji, mutta Seppänen itse asiassa kirjoittelee NFL:lään liittyvää asiaa UL:dessä suhteellisen usein eli mikään ihan amatööri hän ei ole lajin suhteen. UL:dessä on ollut yllättävänkin paljon juttua tämän kauden aikana, ei paljon mutta monessa lehdessä on jotain juttua ollut ja nyt viimeisimmässä lehdessä Brady oli kannessa, vaikka juttu olikin lehdessä melko lyhyt ja oli sitten Seppäsen tekemän top10 kaikkien aikojen pelaajista.
Ahaa, tuota en tiennytkään, koska kuten sanoin, en Urheilulehteä juurikaan seuraa ja olin jo tottunut siihen ajatukseen, että tätä lajia ei suomalaisessa mediassa juurikaan huomioida. Todella hieno juttu, että olin väärässä. Ilmeisesti Seppänenkin sitten tietää ihan oikeasti mistä puhuu, eikä vain raapinut tätä yhtä juttua kasaan esim. luettuaan ensin muutaman amerikkalaisen ennakon pelistä. Pisteet siitä, minun mielenkiintoni on ainakin herätetty.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Kiitokset asiallisista kommenteista. Tässä tosiaan huomaa, ettei itse ole laji-ihmisiä (yksinkertaisesti aika loppuu kesken, jos tätäkin lajia tulisi pelien katsomisen ohella intensiivisesti seurattua), mutta hyvä että tuli selväksi.

Itse olisin ymmärtänyt jutun aivan täysin oikein ja kerralla, jos siellä olisi käytetty sanaa "lupasi". Ainakin itsellä menee tuo takaaminen ja sen käyttö kategoriaan "voiton takuumies" eli pelien jälkeiseen hehkutteluun, joten ymmärsin väärin.

Se, mitä itse on ehtinyt vähän Urheilulehdestä NFL-juttuja seurata, niin pääosin ne ovat hyviä. Olisi jutun kuitenkin voinut kirjoittaa selkeämminkin, niin tällainen massakuluttaja olisi sen kerrasta ymmärtänyt.

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Itse olisin ymmärtänyt jutun aivan täysin oikein ja kerralla, jos siellä olisi käytetty sanaa "lupasi". Ainakin itsellä menee tuo takaaminen ja sen käyttö kategoriaan "voiton takuumies" eli pelien jälkeiseen hehkutteluun, joten ymmärsin väärin.

Näin juurikin tuon voi tuossa kirjoitusmuodossa ymmärtää. Seppäsellä on mennyt termit ehkä hieman sekaisin, hän on ajatellut englanniksi sanaa guarantee, jonka voi käätää takaamiseksi, mutta tuo takaaminen ei suomeksi ole samalla lailla käsite tässä yhteydessä ja sille voi tulla eri merkityksiä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy