Viestin lähetti JLand
Hilliard & Barber samassa paketissa toisivat melko varmasti ykköskierroksen varauksen.
#2 tai #3 WR ja uransa ehtoopuolella oleva RB? Henkilökohtaisesti en tuohon luottaisi, mutta mene ja tiedä.
Viestin lähetti JLand
Ei normaalia ykkösvarausta kummallisempi? Väität siis että esimerkiksi Carson Palmer ja Eli Manning lähtevät samalta viivalta?
En. Tottakai ykkösvaraustenkin välillä on aste-eroja. Palmeria ja Manningia verratessa vaakakuppi kallistuu mielestäni Elin puoleen. Tuo on tosin jokseenkin huono esimerkki, koska en ollut enkä ole vieläkään kovinkaan vakuuttunut Bengalsin päätöksestä varata Palmer.
Tässä ei kuitenkaan ollut kyse siitä onko Eli lupaavampi kuin viime vuoden paras ykkösvaraus. Puhe oli kymmenestä vuodesta (pl. Peyton-vuosi). Missään nimessä en usko, että Eli on joku vuosikymmenen lahjakkuus - sanoi Accorsi mitä tahansa. Eikä taida uskoa kovin moni asiantuntijakaan. Itse olen tietysti täysin amatööri, mutta jos sillä jotain merkitystä on, niin pelinrakentajista asettaisin esim. Michael Vickin, David Carrin ja Byron Leftwichin Manningin edelle. Eli on viimeisen kolmen vuoden aikana ykköskierroksella varattujen pelinrakentajien listalla kuitenkin aika korkealla.
Viestin lähetti JLand
Ja Cotton Bowlissa aivan omaa luokkaansa.
Omaa luokkaansa? Eikö Rashaun Woods kerännyt tuossa pelissä pitkälti yli 200 jaardia?
Viestin lähetti JLand
Tietyt asiantuntijat pitävät Big Benia parempana ja itsekin olisin ollut erittäin tyytyväinen Roethlisbergeriin, mutta jos katsotaan miesten tähän mennessä tehtyjä tekoja niin kyllähän Eli on selvästi edellä etenkin siksi, että Big Ben on pelannut MAC:ssa huomattavasti heikompia vastuksia vastaan. Ja se ero SEC:n ja MAC:n välillä ei ole mikään vähäteltävä asia.
Vertailitkin tuossa jo Maninngia Roethlisbergeriin, mutta otetaas vielä Manning vs. Rivers tarkasteluun.. Ihan itse en kaikkia kohtia ole keksinyt, vaan sain ideoita draftin aikaan eräältä (Giants) keskustelupalstalta. Viime kauden tilastoja siis:
QB Rating:
Manning - 148.1
Rivers - 170.5
Etu: Rivers
Completion %:
Manning - 62.4
Rivers - 72.0
Jaardeja ilmassa:
Manning - 3600
Rivers - 4491
Touchdowneja ilmassa:
Manning - 29
Rivers - 34
Syötönkatkot:
Manning - 10
Rivers - 7
YPC:
Manning - 8.2
Rivers - 9.3
Jaardeja maassa:
Manning - miinus 28
Rivers - 109
Kaksi kovinta peliä:
Manning - 33-65, 462 yds., 1 TD, 2 INTs
(#2 LSU kotona ja #17 Florida vieraissa)
Rivers - 64-90, 737 yds., 8 TDs, 2 INTs
(#7 OSU & #9 FSU - molemmat vieraissa)
Sukunimi:
Manning <-> Rivers
Etu: Manning
Lisäksi on huomioitavaa, että Eli Manning ei kertaakaan heittänyt vieraskentällä yli 300 jaardia. Rivers teki niin puolestaan jokaisessa vieraspelissään eli yhteensä kuusi kertaa.
Tietenkään tilastot eivät kerro koko totuutta. Riversillä oli mm. selvästi Manningia enemmän taitoa ympärillään, mikä tietenkin johtaa parempiin numeroihin (menneellä kaudella N.C. Statea taisivat tosin loukkaantumiset jonkun verran häiritä). Kuitenkin on selvää, ettei Rivers tilastojen valossa ainakaan täysin Manningin jalkoihin jää. Lisäksi pitää muistaa, että välittömästi kauden päätyttyä Riversia pidettiin vielä alhaisena ykköskierroksen varauksena.. Nousu viiden kärkeen vaatii jo vankkoja workout-näyttöjä, joten täysin joukkuekavereidensa varassa Rivers ei varmasti ollut. Miksi Manning siis olisi jotenkin suvereeni lahjakkuus? Entä onko hän tosiaan potentiaalisen top10 varausvuoron verran Riversia parempi? Ei. Accorisi mokasi käsittämättömällä tavalla. Luovutti aivan liikaa. Ja se, että hän teki sen tilanteessa, jossa San Diego oli selkä seinää vasten ja Giants täysin ajajan paikalla tekee siitä vieläkin uskomattomampaa. Olisin aivan murhaamistunnelmissa, jos Ozzie Newsome olisi toiminut samalla tavalla.
Ylempänä käsittelin kuitenkin vain pelinrakentajia. Jos otetaan tarkasteluun kaikki pelipaikat, niin Eli Manning ei ollut paras välttämättä edes tästä draftista (Gallery tai Sean Taylor todennäköisesti). Viime vuoden ryhmästä asettaisin puolestaan satavarmasti ainakin Charles Rogersin Elin edelle. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö Elista voisi tulla parempi kuin kaikista tässä viestissä mainitsemistani pelaajista, mutta vielä tässä vaiheessa en tähän usko.
Mutta tuota ”normaalia ykkösvarausta lupaavampi” -kommenttia ei ollut tarkoitettu loukkaukseksi. Kuten olen jo todennut, Eli on erittäin lahjakas pelaaja - normaalin ykkösvarauksen tapaan. Ei kuitenkaan misään nimessä samalla tavalla omaa luokaansa kuin esim. Lebron James tai Alexander Ovechkin. Tästä olen varma.
Viestin lähetti JLand
Jay Glazer sanoi illalla draft illallisella mielestäni osuvasti: "Ignore those who now say he's riding on the family name, but make sure to remember them when he's ripping apart defenses in the first of many Manning Bowls with his big brother."
Tervetuloa muistuttamaan. Suhteellisen turhaa se kylläkin on, sillä jos Eli tosiaan nousee Peytonin tasoiseksi pelaajaksi, olen ensimmäisenä myöntämässä olleeni väärässä.
Minun kohdallani ei tosin voida puhua mistään anti-manningismista, sillä Peyton on ehdottomia suosikkipelinrakentajiani. Eikä minulla mitään kummempaa Eli Manningiakaan vastaan ole. Täytyy tosin myöntää, että Elin osakkeet laskivat minun silmissäni selvästi, kun hän aloitti isänsä kanssa tämän diivailun viime viikolla. Taitaa Elikin luulla olevansa parempi kuin onkaan. Ei ole kuitenkaan eka kerta kuin jotain tuollaista on tapahtunut, joten eipä se mikään iso juttu ole.. TO teki saman ihan vähän aikaa sitten.
Viestin lähetti JLand
Kymmenen vuoden päästä se nähdään oliko Eli lopulta Ryan Leaf vai Peyton.
Veikkaisin, että jotain tuolta väliltä.