Niin, kyllä puolustajilla väliä on, mutta draftissa ei niin paljoa. Koska kuten Troy kirjoitti, niin tarpeeksi hyviä puolustajia löytyy aina vapaista agenteistakin. Mutta kyllä mä olen joka vuosi hyötynyt kuitenkin siitä, että olen draftissa ottanut puolustajiakin. Esim. olikohan toissa vuosi kun otin Merrimanin, niin kaveri toi melkein joka kierroksella lähemmäs 20 pistettä (mikä on hyvä saldo kelle tahansa). Kuitenkin säkkien ja forced fumblejen myötä puolustajatkin pystyvät keräämään aika hyvin pisteitä.
D pelipaikan pelaaja voi olla kuka tahansa puolustaja (myös LB). DB-paikalle valitaan secondaryn jätkä ja DL-paikalle sitten kai linjamies (vaikka hämärä muistikuva on, että joskus tähänkin paikalle olisi saanut LB:n). DB ukon kannattaa olla sellainen, joka taklaa paljon (yleensä safety) ja ottaa myös syötönkatkoja. DL-miehen kannattanee olla joku pass rush spesialisti-DE. D-paikalle sitten käy kuka vaan, joka tuo pisteitä. Mulla kai tuossa yleensä juuri ollut se LB. Ja tosiaan noilla valmiilla rankingeilla ei tee yhtään mitään, siellä kone tarjoilee niitä pelaajia jossain ihan ihmejärjestyksissä. Joten jos ei luota omaan yleistietoon puolustajien kohdalla, niin sitten vaan NFL.com auki ja viime vuoden tilastot esille ja erityishuomio syötönkatkoihin, säkkeihin, taklausten määrään ja mahdollisesti vielä FF:hin. Toki voit myös jättää kokonaan varaamatta nuo puolustajat draftissa, mutta koska sellaiset kuitenkin kokoonpanossa pitää sitten itse pelikierroksilla olla, niin kyllä se varmaan kannattaa nämä kaverit myös draftista varata. Puolustajia kyllä sitten tulee aika hanakasti vaihdeltua kauden mittaan, viime kaudella taisi vain yksi puolustaja pysyä mun aloituskokoonpanossa läpi kauden.