NFL offseason 2008

  • 33 126
  • 358

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Viasatin alustavien tietojen mukaan 7.9 ohjelmistossa Sport 1 kanavalla on klo 20 Saints-Bucks peli ja 23:15 Chargers-Panthers. Ohjelmatiedoissa on myös merkitty Sport 3 kanavalle klo 23:15 NFL:ää, eli tuon mukaan peräti 2 NFL peliä tulisi samaan aikaan. Ei vielä tietoja löydy mikä tuo Sport 3:sen peli olisi.

Aika hyvältä näyttää jos tuo toteutuu, tänä syksynä ei taida niin paljon muuta ohjelmistoa olla, ei ainakaan koriksen EM-Kisoja eikä kaiketi mitään rugbyn arvokisojakaan. Toki formulat ja NASCAR ovat mitkä ohjelmaaikaa vievät edelleen. Eli ei tässä mitään varmaa voi sanoa, toisaalta itsellä on sellainen aikataulu että nuo 23:15 alkavat pelitkin voivat olla aika hankalia loppuun asti katsoa.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
1. (9) Marion Barber RB
Takuuvarma ykkösback, ja saa tällä kaudella varmasti paljon vastuuta.
2. (16) Peyton Manning QB
Poissa parisen viikkoa kauden alusta, mutta sen jälkeen 1-3 paras QB.
3. (33) Brandon Marshall WR
Pieni reach, mutta potentiaalia olla joukkueen ykkösrissu.
4. (40) Thomas Jones RB
Lähtökohtaisesti ykkösback, ja saa juosta aika paljon vaikka Favre tulikin heittokoneeksi taakse.
5. (57) Dallas Clark TE
Yksi viime kausien tuotteliaimmista TE:istä.
6. (64) Chris Chambers WR
Pitäisi olla San Diegon ykkösrissu?
7. (81) Ted Ginn Jr. WR
Nuori lupaus, joka palauttaa varmasti muutaman potkun maaliin.
8. (88) Terence Newman DB
Tekee paljon taklauksia ja inttereitä. Jos vastustaja uskaltaa hänen puolelle pelata.
9. (105) Jon Kitna QB
Josko muu joukkue olisi edes vähän parempi kuin viime kausina niin voisi tehdä isoja lukuja. Mutta pysyykö ehjänä kun linja vuotaa?
10. (112) Jacksonville DEF
Luotetaan tähän muuten vaan.
11. (129) Rob Bironas K
Saa ainakin potkia perkeleen paljon joka pelissä.
12. (136) Tarvaris Jackson QB
Varamies ainakin siihen asti että Manning palaa kentälle. Toivotaan että heittää jatkossa enemmän omille kuin vastustajille.
13. (153) Nick Barnett DL
Yhden liigan parhaimpien tukimiesosastojen luottomies. 100 taklausta menee varmaan rikki ja viisi intteriä.
14. (160) Marcus Trufant DB
Luotettava yleishyvä takamies.
15. (177) Justin Gage WR
Ehkä on se rissu jolle tulee eniten palloja heikohkossa joukkueessa.
16. (184) Brian Leonard RB
Oma suosikki. Tuskin tekee ihmeitä.
17. (201) Greg Olsen TE
Pienillä jaardimäärillä iso määrä TD:itä. Nuori ja potentiaalinen kaveri, Chicagon ykkös TE.
18. (208) Matt Jones WR
Vähän sama kuin Olsen. Maalin lähellä vaarallinen. Mahdoton mismatch melkein mille tahansa puolustuksen takamiehelle.

Eiköhän näillä miehillä mennä ainakin johonkin asti!
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Ilmeisesti ei vielä ainakaan tänä vuonna tule NFL:ää HD-laadulla Viasat HD-kanavalta?

HD-kanava on kyllä satelliitilla saatavilla, mutta en tähän hätään kanavan ohjelmistoa löytänyt että onko juuri NFL:lää saatavilla. No itse en kuitenkaan saa tuota koska oma kaapelioperaattori ei ainakaan vielä kanavaa tarjoile.
 

Ruato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Maajoukkueet, Porin Ässät, Detroit Lions
HD-kanava on kyllä satelliitilla saatavilla, mutta en tähän hätään kanavan ohjelmistoa löytänyt että onko juuri NFL:lää saatavilla. No itse en kuitenkaan saa tuota koska oma kaapelioperaattori ei ainakaan vielä kanavaa tarjoile.

Sama tilanne mulla. Satelliitti olisi kyllä mahdollista laittaa parvekkeelle mutta pitää nyt odotella ainakin, että NFL siirtyy sinne. Näytti olevan HD tarjonta pääasiassa jotain vanhoja mestareiden liigan pelejä.
 

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
Heitän tähän myös oman draft tuloksen. Eka kertahan tämä fantasyhässäkkä oli minulle ja opetellessa se menikin. Ei oikein tiennyt mitä pelipaikkaa kannattaisi varailla ekoilla kierroksilla. Tosin nyt sen tiedän, että runningbackkejä olis pitäny varata. Aika heikolta mun rb osasto kyl vaikuttaa. En myöskään oikein tienny missä suhteessa pitäis varata puolustajia, kuten listasta näkyy...

Noooh...ens kerralla ollaan sitten viisaampia. Tässä mun draftin saldo:

1. (4) Tony Romo QB
2. (21) Braylon Edwards WR
3. (28) Minnesota DEF
4. (45) Plaxico Burress WR
5. (52) Tony Gonzalez TE
6. (69) Devin Hester WR
7. (76) Fred Taylor RB
8. (93) DeMarcus Ware DL
9. (100) Trent Edwards QB
10. (117) Jerious Norwood RB
11. (124) Champ Bailey DB
12. (141) Aaron Stecker RB
13. (148) Patrick Crayton WR
14. (165) Ray Lewis DL
15. (172) Muhsin Muhammad WR
16. (189) Albert Haynesworth DL
17. (196) Brian Dawkins DB
18. (213) Jason Hanson K
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
1
7. (81) Ted Ginn Jr. WR
Nuori lupaus, joka palauttaa varmasti muutaman potkun maaliin.

Hyvä tiimi on ainakin paperilla, täytyy myöntää.

Itsehän olisin ottanut tämän rissun jos olisin vaan päässyt itse tilaisuuteen...

Haistelin tässä sellaista ensi kauden yllättäjää varsinkin sen jälkeen kun Pennington siirtyi Miamiin. Muutama sellainen ässä olisi ollut hihassa mutta turha kai sitä nyt on kitistä.. Eihän tuo meikäläisen tiimi nyt mikään heittopussi ole mutta tuntuu hassulta kun ei ole itse valinnut pelaajia. (viime vuonna se ei haitannut kun sain heti ensi kierroksella Bradyn itselleni. Tällä kaudella tulee tod.näk. olemaan vähemmän Pats miehiä rosterissa... Paitsi tietysti jos joku haluaa treidata Bradyn minulle uudestaan... :p)
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Heitän tähän myös oman draft tuloksen. Eka kertahan tämä fantasyhässäkkä oli minulle ja opetellessa se menikin. Ei oikein tiennyt mitä pelipaikkaa kannattaisi varailla ekoilla kierroksilla. Tosin nyt sen tiedän, että runningbackkejä olis pitäny varata. Aika heikolta mun rb osasto kyl vaikuttaa. En myöskään oikein tienny missä suhteessa pitäis varata puolustajia, kuten listasta näkyy...

Noooh...ens kerralla ollaan sitten viisaampia. Tässä mun draftin saldo:

1. (4) Tony Romo QB
2. (21) Braylon Edwards WR
3. (28) Minnesota DEF
4. (45) Plaxico Burress WR
5. (52) Tony Gonzalez TE
6. (69) Devin Hester WR
7. (76) Fred Taylor RB
8. (93) DeMarcus Ware DL
9. (100) Trent Edwards QB
10. (117) Jerious Norwood RB
11. (124) Champ Bailey DB
12. (141) Aaron Stecker RB
13. (148) Patrick Crayton WR
14. (165) Ray Lewis DL
15. (172) Muhsin Muhammad WR
16. (189) Albert Haynesworth DL
17. (196) Brian Dawkins DB
18. (213) Jason Hanson K

Sanoisin, että yllättävän hyvä porukka kun otetaan huomioon puolustus kolmannella kierroksella ja eka backki vasta seitsemännellä kierroksella. Aloittava hyökkäys Romo, Taylor, Norwood, Edwards, Burress, Gonzalez, Crayton/Muhammad ja pitäisi ihan kohtuullisesti kuitenkin mennä ja jopa hyvin jos backit pääsee pelaamaan.
 

st.lemiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Ravens, #52, #20, BSHU
Näin viime vuoden jatkoajan fantasy champpina on ihan mielenkiintoista luettavaa nää pelaajalistat. On vaan niin pirun kiireinen elämä tätä nykyä, joten en halunnut lähteä tänä vuonna mukaan.

EDIT: tosiaan siellähän luki että Delete oli ekaa kertaa näissä kuvioissa. Siihen nähden todella hyvin kyllä tuo varaus meni ts. olisi voinut mennä siis todella paljon huonomminkin..

Norwood on hyvä kaveri kyllä backiksi, mutta kun ei osaa blockkaushommia yhtään, niin tod. näk. tulee kantamaan palloa max.5-10 kertaa / peli. Ja siellä on nyt isolla rahalla hankittu Turner. Ei edes Dunnia saanut syrjäytettyä viime kaudella ykkösbackin roolista. Norwood on tosin erittäin sähäkkä kaveri, joten voi tehdä sillä yhdelläkin kannolla ihmeitä. Muttamutta, kehoittaisin silti olemaan aika tarkkana kun näitä "ykkösbackejä" loukkaantuu, niin olet ensimmäisenä hakemassa free agentteja ;)

Heittäkääs muutkin näitä omia pelaajalistoja esille, niin voi sitten ihmetellä ja arvailla kauden voittajaa jo tässä vaiheessa..
 
Viimeksi muokattu:

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
Deleteltä tosin aika ylläri vetoja varata puolustusta noin korkealla ym. Oletko aiemmin osallistunut fantasyyn? Jos kyllä niin rohkeaa pelaamista kyllä :)

Eipä ole ennen tullut osallistutta tälläiseen. Lätkässä kylläkin, mutta siinä ei ollut mitään draftia. Toi minnesotan D:n varaaminen oli puolittainen vahinko. Tarkotus oli kyllä se varata, mutta ei ihan noin korkealla varauksella.
 

Kettula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Man City, Phoenix
Yleensä mennyt draftit aivan reisille, mutta tällä kertaa jäi käteen aika tasainen tiimi jolla paluu playoffeihin voisi olla mahdollinen - tai sitten ei.

1. (11) Marshawn Lynch RB
2. (14) Maurice Jones-Drew RB
3. (35) Torry Holt WR
4. (38) T.J. Houshmandzadeh WR
5. (59) Donovan McNabb QB
6. (62) Edgerrin James RB
7. (83) Heath Miller TE
8. (86) Ricky Williams RB
9. (107) Joey Galloway WR
10. (110) Eli Manning QB
11. (131) Dallas DEF
12. (134) Shayne Graham K
13. (155) Mike Vrabel DL
14. (158) Travis Williams DL
15. (179) D.J. Hackett WR
16. (182) Nate Clements DB
17. (203) Tony Scheffler TE
18. (206) Ernie Sims DL
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Itse olin kyllä kieltämättä nähnyt vähän vaivaa draftin eteen. QB, WR, RB ja TE osastot olin kartoittanut siten että olin laittanut pelipaikasta riippuen 15-60 omasta mielestäni parasta ukkoa järjestykseen. TE:tä oli 15 ja RB:tä n.60. QB:ta ja WR:iä jotain siltä väliltä. Sitten olin jakanut ukot joka pelipaikalla ikäänkuin ykköskategoriaan ja sitten loppuihin. Tavoite oli että joka pelipaikalle saataisiin ukkoja ykköskategoriasta, ja näin ollen mikään osa-alue ei jäisi huonoksi. Ja myös viime kaudesta oppineena olin nyt päättänyt, että ensimmäiset neljä vuoroa tulisin käyttämään kahteen RB:hen ja kahteen WR:ään. Huippu-QB olisi ehkä tuota strategiaa voinut hieman sekoittaa, mutta Brady, Romo ja Manning olivat jo kakkospickillä menneet joten pysyin suunnitelmassani. Loppuen lopuksi jengistä tuli sitten seuraavanlainen:

1. (7) Clinton Portis, RB
2. (18) Terrell Owens, WR
3. (31) Michael Turner, RB
4. (42) Chad Johnson, WR
5. (55) Chris Cooley, TE
6. (66) Jonathan Stewart, RB
7. (79) Brett Favre, QB
8. (90) Felix Jones, RB
9. (103) Donald Driver, WR
10. (114) Jason Campbell, QB
11. (127) Patrick Willis, D
12. (138) Chris Johnson, RB
13. (151) Julius Peppers, DL
14. (162) Donte' Stallworth, WR
15. (175) Antonio Cromartie, DB
16. (186) Bryant Johnson, WR
17. (199) Indianapolis, DEF
18. (210) Jeff Reed, K

Eli 5 RB:tä, 5 WR:ää, 2 QB:ta, 1 TE, 3 D-miestä, 1 DEF ja 1 Kicker.

Portis taisi olla omalla RB-listallani juuri 7. joten ei siinä sen kummempaa. Barberia mietin kyllä myös pitkään, mutta ajattelin sitten kuitenkin luottaa aiempaan luokitteluuni. Kakkosvuorolla ei enää mitään kuningasbackeja jäljellä ollut joten edessä oli receiverin ottaminen. TO, Wayne ja Fitz olivat harkinnassa, mutta tässäkin menin sitten lopulta oman listani pohjalta ja otin Owensin. Kolmoskierroksella taisi harkinnassa olla Turner ja Thomas Jones. Ajattelin että Turnerin urakehitys on menossa Jonesin kanssa erisuuntiin ja muutenkin Falcons tulee juoksemaan ensi kaudella paljon, ainakin pelien alussa.

Nelospickillä oli sitten iso dilemma edessä ottaako Chad vai ei. Kaikki häntä vähän näyttivät karttavan ja toki itsellänikin oli tiedossa hänen ongelmansa Cincinnatissa. Loppupeleissä hän oli kuitenkin liian hyvä jotta hänet olisi voinut jättää valitsematta. Kauden alku saattaa olla hidas, mutta jossain vaiheessa kyllä niitä 100+ ja 1-2 TD:n pelejä alkaa sataa, kunhan pysyy terveenä.

Viidennellä kierroksella oli jo alkanut tight endien varaaminen. Cooley ja Clark olivat tarjolla, otin Cooleyn. Kuudennella rundilla mietin lähes täyden ajan että otanko Stewartin, Lendall Whiten vai Felix Jonesin. White houkutteli sen takia että hän olisi näistä ainoa varma starter omassa jengissään kauden alussa. Toisaalta ajattelin vähän että Chris Johnson on ollut niin hyvä preseasonilla, että voi hyvinkin olla että Johnson syö Whitelta aika paljon kantoja. Ja vastaavasti uskoisin Stewartin jossain vaiheessa kautta syrjäyttävän DeAngelo Williamsin Carolinan starterina. Otin siis Stewartin. White meni pari vuoroa myöhemmin, mutta Felix Jones oli aika ihmeellisesti vielä vapaana 24 vuoroa myöhemmin joten otin hänet silloin. Välissä oli pakko ottaa QB kun alkoi laatu olemaan sillä paikalla jo aika heikkoa. Favren ja Delhommen väliltä valitsin Favren. Hän kuitenkin aika varmasti tulee pelaamaan ehjän kauden ja on kuitenkin Favre, joten pakolla heittelee touchdowneja.

Sitten huomasin että WR-osastolla oli vasta kaksi kaveria joten otin parhaan tarjolla olleen eli viime kauden Pro Bowlerin, Donald Driverin. Hänellä on GB:ssä uusi QB ja tilastot varmaankin heikkenevät viime kaudesta, mutta eiköhän hän kuitenkin ole hyvä varamies jos vaikka C.Johnson ei olekaan vireessä. Loppussa otin vielä Donte Stallworthin ja Bryant Johnsonin tuomaan leveyttä laituriosastolle. Stallworth on aivan helvetin räjähtävä pelaaja aina kun pääsee kentälle, valitettavasti hän on vaan aika usein loukkaantuneena. Ja B.Johnson taas tulee olemaan 49ersin ykkösreceiver.

Puolustuspelaajat jätin tänä vuonna loppuvuoroille, syystä että vaikka heilläkin toki voi hyvin tehdä pisteitä, löytyy liigasta kuitenkin aika paljon saman pistemäärän tuovia puolustuspelaajia. Viime vuonna mulla oli Ed Reed ja Shawne Merriman ja Patrick Willis jotka hyvin pelasivatkin, mutta kuitenkin vapailla markkinoilla oli koko ajan lähes yhtä hyviä ukkoja. No tänä vuonna luotan sitten Willisiin, Peppersiin ja Cromartiehen. Jos joku ei ukkoja tunne niin ihme on, mutta lyhyesti: Willis on viime kauden DROY ja taklaustilaston voittaja ja samalla henkilökohtainen suosikkini jo ajalta ennen draftia kun draftprofiileja lueskelin ja opiskelin. Peppersillä on takana huono kausi, mutta taisi viime preseason matsissa rekisteröidä itselleen 3 säkkiä, 2 FF:ää ja yhden fumble recoveryn. Parhaimmillaan Peppers on paras fantasy-DL-pelaaja. Ja Cromartie taas on viime kaudella läpilyönnin tehnyt San Diegon huippu-urheilullinen corner. Voitti viime kauden intteri-tilaston 10 pickillä. Ja valittiin Pro Bowliin.

Elikkä tässä mun joukkueen taustat. Mukana olen tässä fantasyhommassa nyt kolmatta kertaa. Ekalla kerralla voitin koko paskan, viime vuonna jäin pleijareiden ulkopuolelle. Tänä vuonna olin valmistautunut draftiin niin hyvin, että omasta mielestäni en oikeastaan paljon paremmin olisi voinut varata, kun ottaa huomioon että mut arvottiin järjestyksessä seitsemänneksi. Eli selkeästi luottavaisempi olo nyt kuin parina viime kautena ennen pelien alkua, mutta saa nyt nähdä miten pelit menevät. Ihan yhtä hyvännäköisiä joukkueita on muillakin ja varmaan aika tasainen kausi onkin tulossa. Kiitokset vielä kaikille että olitte niin hyvällä prosentilla mukana. Toivottavasti osallistumisprosentti säilyy yhtä korkeana läpi koko kauden. Ja nyt ei muuta kuin Week 1 odottelemaan, vastassa taitaa olla Troyn Steelersit. Toivottavasti voitto tulee kotiin, mutta kuitenkin siten että Roethlisberger ja Parker takoisivat kovat pisteet :).
 
Viimeksi muokattu:

janóz

Jäsen
Joukkueeni Red Flag:

1. (2) Adrian Peterson RB,
- ei varmaan tarvi kommentoida sen kummemin
2. (23) Drew Brees QB,
- päätin ottaa QB:n varman päälle, vaihtoehtoina olis ollut RB:t Lewis ja Turner
3. (26) Larry Fitzgerald WR,
- yksi liigan tuotteliaimmista, varmimmista ja tasaisimmista pelipaikallaan
4. (47) Jason Witten TE
- mielestäni paras fantasy-TE
5. (50) Kevin Smith RB
- toivotaan, että on joukkueensa aloittava RB, pieni riski
6. (71) Nate Burleson WR
- on Seattlen ykkös WR kauden alussa
7. (74) Chester Taylor RB
- jos se Peterson taas loukkaantuu.. Saa toki muutenkin hyvin vastuuta
8. (95) Ronald Curry WR
- pieni kysymysmerkki, katotaan miten Raiders kauden aloittaa
9. (98) Stephen Gostkowski K
- varmasti parhaiden fantasy-kickereiden joukossa
10. (119) New England DEF
- ei ehkä liigan paras, mutta tulipa otettua tähän väliin
11. (122) Ahmad Bradshaw RB
- täysi toivotaan-toivotaan valinta, nousi viime vuoden playoffeissa hyvin esiin
12. (143) Matt Leinart QB
- todennäköisesti nakkaan ulos joukkueesta jossain vaiheessa, hätävaralla
13. (146) Chris Perry RB
- taistelee aloittavan RB:n paikasta, ehkä draftini paras "löytö"
14. (167) Lofa Tatupu DL
- paljon taklauksia, muutama säkki, syötönkatko ja forced fumble
15. (170) Calvin Pace DL
- tilastojen perusteella ihan pätevä tyyppi, muuta en tiedä
16. (191) Tennessee DEF
- voi olla joillakin viikoilla jopa parempi kuin New Englandin vastaava
17. (194) Josh Brown K
- pääsee potkimaan sisätiloissa (Rams), pieni tärppi
18. (215) Ed Reed DB
- ja loppuun yksi omista suosikeista

Olin hieman epävarma noiden puolustusten ja puolustajien kohdalla, kun aiemmin ei ole yksilöitä tarvinnut varata. Joten ei ollut tietoa paljonko ne keskimäärin tuo pisteitä per kierros.

Oma draft meni ihan OK. Kokemuksesta tiedän, että Yahoon fantasypeleissä rosterin vaihtuvuus on aika suuri draftin viidennen kierroksen varauksista ylöspäin. Sitä ennen menneet ovat varmoja pistelinkoja, loput löytyy joko tuurilla omasta rosterista tai on hankittava nopeasti vapailta markkinoilta kauden ollessa käynnissä. Loukkaantumiset myös vaikuttavat todella paljon.

Hyviä porukoita muillakin, joten tasainen ja jännä kausi on tulossa. Ei muuta kuin kauden alkua odottelemaan!
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Tälläisen uutisen löysin HD:seen liittyen.

"Viasatin teräväpiirtotarjonnassa on esimerkiksi UEFA:n Mestarien liigan ja Saksan Bundesliigan otteluita, golfin US PGA Tourin kilpailuja sekä amerikkalaista NFL-jalkapalloa."

http://www.itviikko.fi/uutiset/2008...me-hd-kanavaa-perjantaista-lahtien/20085263/7

Onko tuo sitten miten paikkaansapitävää onkin sitten eri juttu, ihan kiveen en tuon perusteella vielä hakkaisi että NFL pelejä tulee HD:nä. Selvittäisin asian jos itsellä olisi mahdollista tuota Sport HD kanavaa katsoa, toivoa kyllä herättää siinä mielessä että ehkä tässä vihdoinkin vuoden parin sisällä olisi HD kamaa mahdollista laajemmin katsoa.
 

Cube

Jäsen
Voisi oman jenginkin esitellä. Tehdäänkö muuten sillä tavalla, että pidetään koko kauden ajan fantasy-keskustelu näissä "virallisissa" ketjuissa? Ei sitä kuitenkaan hirveästi ole ja tuolla roskapuolella oma ketju jäisi varmaan vähälle huomiolle.

Mutta asiaan:

1. kierros - RB Joseph Addai:
- Westbrookin ja Addain välillä piti valinta oikeastaan tehdä, vaikka harkitsin myös Barberia jo tässä vaiheessa. Westbrook olisi voinut olla kova, mutta näen Addain tasaisempana ja varmempana, joten hänen varaansa on hyvä jengi rakentaa.

2. kierros - RB Willis McGahee:
- Tästä varauksesta taisi tulla live-seurannassa jo vähän kritiikkiä, mutta olen/olin kyllä tietoinen McGaheen loukkaantumishuolista. Cameronin hyökkäyksessä saattaisi kuitenkin pelata jopa hyvin ison kauden, joten toisen kierroksen varaukseksi mielestäni helposti riskin arvoinen. Ainakin toistaiseksi Ravens-leirissä luotetaan siihen, että hän tulee missaamaan korkeintaan pari ekaa peliä, mutta toki tilanne voi vielä muuttua.

3. kierros - WR Marques Colston:
- Kuuden kärki ehti WR-osastolla jo menemään, mutta Colston oli listoilla heti heidän takaan. Täytyy toivoa, että rissuja koskeva kolmannen kauden teoria pitää paikkansa, koska Colston on kerännyt isoja tilastoja jo NFL-uransa alusta alkaen. 1000+ jaardia ja 10+ touchdownia vaikuttaisi ihan hyvältä veikkaukselta taas.

4. kierros - RB Selvin Young:
- Tykästyin Youngin peliin viime kaudella välittömästi. Touchdowneja ei välttämättä tule valtavasti, mutta jaardeja todennäköisesti aika hyvin (Youngin oma tavoite on ilmeisesti 2000 :). Taitaa olla aika selvä aloittaja Denverissä tällä erää, mutta toisaalta Young nousi itsekin pinnalle aivan puskista viime kaudella.

5. kierros - TE Kellen Winslow:
- Ensimmäiset tight endit alkoivat lähtemään, joten ilman muuta otin Winslown välittömästi, kun hän kohdalle sattui. Omalla fantasy-TE-listallani aivan kärjessä.

6. kierros - QB Jay Cutler:
- Cutler tuli valittua aika pitkälti sen vuoksi, että on noussut ainakin QB-osastolla oikeastaan suosikikseni. Jos asiaa olisi täysin objektiivisesti katsonut, niin varmaan olisi ollut järkevämpi ottaa Carson Palmer pari kierrosta aiemmin. Uskon kyllä, että Cutlerista tulee kova pelaaja, mutta tällä kaudella on Denverillä vastassa aika paljon (viime kauden) kovia heittopuolustuksia: OAKx2, KCx2, SDx2, TB, JAC, NE, NYJ. Etukäteen katsoen siis aika tiukassa tulevat jaardit ja TD:t olemaan, mutta toki voimasuhteet menevät taas uusiksi kauden alkaessa ja sen myötä.

7. kierros - WR Marvin Harrison:
- Jos saisin valita uudelleen, niin voi olla, että ottaisin seuraavaksi menneen Laveranues Colesin, mutta kyllä Harrisonkin kakkosrissuna menee, kun vaikuttaa kauden aluksi kunnossakin olevan. Aika lähellä uran loppuaan Marvin kyllä on, mutta ehkä kykenee vielä yhteen isompaan kauteen.

8 kierros - QB Jake Delhomme:
- Kuten todettua, Cutler ei ole niin varma tapaus pelinrakentajana, etteikö hyvää kakkosta tarvittaisi. Delhommen avulla voi pelata matchupeja hyvin, koska kaiketi jompi kumpi aina ok viikon pelaa (eri asia miten etukäteen tietää sen kumpi).

9. kierros - WR Santana Moss:
- Harrison ei myöskään ollut niin kova ja varma kaveri, ettei hänelle hyvää "kirittäjää" olisi tarvinnut ottaa. Moss saattaa taas pystyä 1000 jaardiin parin vaisumman kauden jälkeen.

10. kierros - TE Todd Heap:
- En toista tight endiä oikeastaan olisi tarvinnut. Jos Heap onnistuu kuitenkin pysymään ehjänä tällä kaudella, saattaa hänellä jonkinlaista vaihtoarvoakin olla, koska ainakin periaatteessa liigan parhaita hän paikallaan on. Lisäksi Cam Cameron tykkää käyttää tight endejä paljon hyökkäyksissään.

11. kierros - Pittsburgh DST:
- Vähän turha varaus. Steelersin puolustus tulee todennäköisesti olemaan taas hyvä, mutta ei välttämättä kerää silti kovin ihmeellisesti fantasy-pisteitä.

12. kierros - WR Hines Ward:
- Ward pääsi lipsumaan niin alas, että hän oli aika hyvä vaihtoehto tässä kohtaa. Varmasti pääsee ainakin tiettyinä viikkoina kakkosrissuksi.

13. kierros - D Brian Urlacher (D):
- Vähän aikaista puolustajalle (olisi pitänyt ottaa Ray Rice), mutta Urlacher kerää paljon taklauksia, säkityksiä ja syötönkatkoja, vaikka onkin pelaajana aika yliarvostettu (esim. viime kauden Vikings-peli, jossa Adrian Peterson juoksu Urlacherin yli 224 jaardin ja 3 touchdownin verran).

14. kierros - RB Ladell Betts:
- Vähän jäi RB:t kolmen ekan jälkeen huomiotta. Ei Bettskään mikään hyvä lisä ole tietenkään, mutta pidän nyt jonkin aikaa, jos vaikkapa Clinton Portis sattuisi loukkaantumaan (mitä en kylläkään toivo).

15. kierros - DL Aaron Kampman:
- Hyvä määrä sekä taklauksia että säkityksiä. Jos jostain syystä molempia ei tule, lähtee vaihtoon nopeasti.

16. kierros - RB Dominic Rhodes:
- Sen varalle, että Addai loukkaantuu. Ei muuta käyttöä.

17. kierros - K Phil Dawson:
- Potkijoita nyt voi vaihtaa kuin housuja, mutta Dawsonista on hyvä aloittaa. Saa ainakin kenkiä paljon ekstrapisteitä, mutta toivottavasti myös potkumaaleja, kun Brownsin hyökkäys yskii maalialueen lähellä.

18. kierros - DB Kerry Rhodes:
- Taklauksia, säkityksiä ja syötönkatkoja. Katkojen ennustaminen on usein vähän hasardia puuhaa, joten mielummin tällainen kaveri, joka tekee muutakin.

Kokonaisuutena siis:

QB - Jay Cutler
RB - Joseph Addai
RB - Willis McGahee
WR - Marques Colston
WR - Marvin Harrison
W/R - Selvin Young
TE - Kellen Winslow

K - Phil Dawson

DST: Pittsburgh

D: Brian Urlacher
DL: Aaron Kampman
DB: Kerry Rhodes

BN: Jake Delhomme (QB)
BN: Ladell Betts (RB)
BN: Dominic Rhodes (RB)
BN: Santana Moss (WR)
BN: Hines Ward (WR)
BN: Todd Heap (TE)

Muutoin olen ihan tyytyväinen, mutta RB-syvyyttä saisi olla enemmän.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Tehdäänkö muuten sillä tavalla, että pidetään koko kauden ajan fantasy-keskustelu näissä "virallisissa" ketjuissa? Ei sitä kuitenkaan hirveästi ole ja tuolla roskapuolella oma ketju jäisi varmaan vähälle huomiolle.
Kannatan. Viime vuoden perusteella fantasyketjuun tulee erittäin vähän viestejä tämän draftspekulaation jälkeen. Tai no ihan lopussa pientä jutustelua ehkä tapahtuu kun loppupelit ovat edessä mutta sekin on vähäistä. Eikä se sinänsä edes haittaa, onhan siellä yahoon sivulla oma pieni chat-ikkuna jossa voi jotain kuittailua aina harrastaa. Ja kohtahan pitää muuten pistää jo pystyy ihan virallinen kausiketjukin, alkaa näet offseason olla jo takana päin.
11. kierros - Pittsburgh DST:
- Vähän turha varaus. Steelersin puolustus tulee todennäköisesti olemaan taas hyvä, mutta ei välttämättä kerää silti kovin ihmeellisesti fantasy-pisteitä.
Näinhän se on. Steelers säkittää harvoin eikä syötönkatkojakaan juurikaan koskaan tule. Tai ainakaan jos viime kauden tapaan jatketaan. Pisteitä Steelersiä vastaan ei ihan hirveästi tehdä ja kokonais- ja varsinkin juoksujaardimäärät pysyvät vähissä, mutta se ei tosiaan ole se paras pisteenkeruutyyli fantasyssa.

14. kierros - RB Ladell Betts:
- Vähän jäi RB:t kolmen ekan jälkeen huomiotta. Ei Bettskään mikään hyvä lisä ole tietenkään, mutta pidän nyt jonkin aikaa, jos vaikkapa Clinton Portis sattuisi loukkaantumaan (mitä en kylläkään toivo).
Juu en toivo Portisin loukkaantumista minäkään. Hän on nimittäin TO:n ohella joukkueeni tärkein yksittäinen pelaaja.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Ikävä tulla keskeyttämään teidän draftikeskustelut, mutta voisiko joku NFL-guru vääntää jonkulaisen ennakkopaketin tulevasta kaudesta, lähinnä voimasuhteista, divisioonista, jne. tai linkittää jotain saitteja mistä saisi pohjustusta tulevaan kauteen. Pari kautta tullut kateltua kyseistä liigaa satunnaisesti ja sen verran on koukuttanut, että piti Viasatin Sporttikanavat hankkia jotta pääsee nauttii peleistä. Kiitosta paljon jo etukäteen!
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Itse en ole edes vielä oikein kunnolla siirtänyt ajatuksia alkavaan kauteen, vielä on jotenkin ajatukset ihan kesäterässä. Toki oman suosikkijoukkueen edesottamuksia on tullut seurattua harjoituspeleissä, mutta ne nyt eivät NFL:ssä kerro oikeastaan yhtään mitään kun joukkueet peluuttelevat aika lailla kakkosmiehistöjä suurimmassa osassa peleistä. Mutta NFL.comissa nyt on ainakin jonkinlainen kausiennakko jo väsätty. Tuossa ei nyt näköjään suoranaisesti ole mitään rankingia lähdetty tekemään, mutta jokaisesta joukkueesta on tehty oma ennakko. Joten edellyttäen että englanti taipuu niin tuosta nyt ainakin jotain saanee irti. Jonkinlaista suomenkielistä ennakkoa voisin tässä lähipäivinä koittaa myös kirjoitella kun olisi nyt kerrankin vapaa-aikaa vähän enemmän. Mutta mitä tulee suurimpiin suosikkeihin tulevalle kaudelle niin eiköhän ne sieltä suht tutulta suunnalta tule. AFC:stä New England, Indianapolis, San Diego ja Jacksonville. NFC:stä Dallas, Minnesota ja Seattle. Ehkä mustana hevosena voisi olla Carolina.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Näinhän se on. Steelers säkittää harvoin eikä syötönkatkojakaan juurikaan koskaan tule. Tai ainakaan jos viime kauden tapaan jatketaan. Pisteitä Steelersiä vastaan ei ihan hirveästi tehdä ja kokonais- ja varsinkin juoksujaardimäärät pysyvät vähissä, mutta se ei tosiaan ole se paras pisteenkeruutyyli fantasyssa.

Tänä vuonna säkkejä toivon mukaan tulee kun Woodley ja Timmons pääsevät vauhtiin. Erityisesti Timmonsin blitzaaminen on herättänyt huomiota pre-seasonilla. Harrison toki pelaa omalla tasollaan ja toivottavasti Aaron Smithin kuntoutuminen tuo myös painetta lisää vastustajille. Toi se ainakin edellisessä matsissa.

Edellisessä matsissa nähtiin myös se, että "FaceMe" Ike on harjoitellut pallon kiinniottamista ja tänä vuonna ne 10 tiputusta saattavat jäädä jopa kiinni.

Kausiennakosta sen verran, että ei ainakaan mulla riitä aika/näkemys koko liigan läpikahlaamiseen. Ehkä kannattanee tyytyä NFL.comin, ESPN:n, Sportingnewsin juttuihin. AFC Northista voin ehkä jossain vaiheessa jotain lätistä. Tässä on ESPN:n power ranking training camppien aikaan: http://sports.espn.go.com/nfl/powerranking
 

Ruato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Maajoukkueet, Porin Ässät, Detroit Lions
Tälläisen uutisen löysin HD:seen liittyen.

"Viasatin teräväpiirtotarjonnassa on esimerkiksi UEFA:n Mestarien liigan ja Saksan Bundesliigan otteluita, golfin US PGA Tourin kilpailuja sekä amerikkalaista NFL-jalkapalloa."

http://www.itviikko.fi/uutiset/2008...me-hd-kanavaa-perjantaista-lahtien/20085263/7

Onko tuo sitten miten paikkaansapitävää onkin sitten eri juttu, ihan kiveen en tuon perusteella vielä hakkaisi että NFL pelejä tulee HD:nä. Selvittäisin asian jos itsellä olisi mahdollista tuota Sport HD kanavaa katsoa, toivoa kyllä herättää siinä mielessä että ehkä tässä vihdoinkin vuoden parin sisällä olisi HD kamaa mahdollista laajemmin katsoa.

Pitääkin ahdistella jotakin viasat:lla ja kysellä tuosta.

Onko kukaan huomannut tämän? http://www.nfl.com/gamepass

Tuo HD optio voisi olla aika namu. Saisi katsottua mitä tahansa pelejä koko kauden ajan ja myös NFL networkin lähetykset tulisivat kaupan päälle. Olisikohan noissa mukana puoliaika-showtkin joita ei Viasat:lla nää.

Ei ole kallis jos vertaa siihen, että ottaa Viasat:n vain jefun takia. Ja tuon demon laatu oli ainakin todella hyvä kun sitä tässä omalla koneella kokeilin.
 

Ruato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Maajoukkueet, Porin Ässät, Detroit Lions
Miten on, saisiko pelejä tuon gamepassin kautta jotenkin tallennettua koneelle? Osaako joku sanoa? En pääsisi varmasti kuin joka toisen kierroksen katsomaan livenä, joten ei viitsisi maksaa tyhjästä.

Siellä sanotaan, että niitä pystyy katsomaan koska tahansa tilauksen ajan. Joten koko kauden ajan pystyisi katsomaan uusintana mitä tahansa peliä.

Tallennus olisi kyllä kova juttu mutta epäilen että ne haluaa estää sen. Muuten videot olisi netissä jaossa heti seuraavana päivänä.
 

Fakap

Jäsen
Siellä sanotaan, että niitä pystyy katsomaan koska tahansa tilauksen ajan. Joten koko kauden ajan pystyisi katsomaan uusintana mitä tahansa peliä.

Tallennus olisi kyllä kova juttu mutta epäilen että ne haluaa estää sen. Muuten videot olisi netissä jaossa heti seuraavana päivänä.

Loistavaa! Tämä on minun paketti. En tullutkaan ajatelleeksi tuota nettilevittämistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös