NFL Fantasy Football

  • 85 179
  • 955

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Mihin aikaan tuohon draft applicationiin voi liittyä ja mihin sen ikoni tulee sitten, kun se aukeaa?
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mulla ainakin toimii, eli ei muuta kun kirjaudutte sisään ja menette liigan etusivulle, niin mulle ainakin pompsahtaa kissankokoisin kirjaimin teksti "Your league is drafting now!"

Jopa minä ymmärrän tuon :)
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Ei viitsi avata omaa ketjua meidän fantasyliigalle koska eipä siellä ennenkään ole ollut paljoa tekstiä alkuhurmoksen jälkeen.

Mutta voi elämäni kevät minkä munauksen menin tekemään. Olin suunnitellut jo pitkään olevani läsnä live-draftissa kun olen viimeiset 2 missanut eri syiden takia.
Noh, tietysti se sama tapahtui eilen. Oman harkkamatsin jälkeen jäätiin hallille katsoon naistenjoukkueen peliä ja tietysti unohtui koko helkkarin drafti...
Ensimmäistä kertaa ikinä New Finland lähtee kauteen ilman Bradya...

Mutta kuten aina ennenkin, niillä mennään mitä on.

New Finland Patriots tällä kaudella:
QB
Matt Schaub
Jay Cutler

WR
Andre Johnson
Larry Fitzgerald
DeSean Jackson
Lance Moore

RB:
LeGarrett Blount
Tim Hightower
Ben Tate
Michael Bush

TE:
Jimmy Graham
Jared Cook

Def:
Eagles

D:
Mike Vrabel (joka jo lopetti uransa)
Bryan McCann
Darnell Dockett

Tyytyväinen olen rissuihin ja rb:hen ja TE:t menee vaihtoon. Ehkä pidän Grahamin, se vielä mietityttää. Koko pulustus menee vaihtoon. Autodraftissa hieno puoli on se että se sai varattua minulle 2 kickeriä. Noh, toinen vaihtoon ja jotain tilalle.

Aikamoisia Dream Teameja kyllä tuli kun ei ole kuin 10 pelaajaa liigassa.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Mutta voi elämäni kevät minkä munauksen menin tekemään. Olin suunnitellut jo pitkään olevani läsnä live-draftissa kun olen viimeiset 2 missanut eri syiden takia.
Noh, tietysti se sama tapahtui eilen. Oman harkkamatsin jälkeen jäätiin hallille katsoon naistenjoukkueen peliä ja tietysti unohtui koko helkkarin drafti...
Muistin, että olit tästä draftista etukäteen ollut innostunut ja vähän ihmetyttikin, kun et ollut paikalla ja Autopick hoiti varaamisen. Mutta aika hyvän jenginhän tuo sulle varasi, varsinkin rissut aikamoiset, kateellisena vaan katselin kun kone noita sulle varaili. Ja vähänkö vitutti kun sait vielä Hightowerin! Olin ukkoa varaamassa jo jossain neljännen kierroksen alussa. Mutta sitten ajattelin ottaa riskin ja jättää varaamisen vasta 5.kierroksen loppuun, koska epäilin että muut eivät ole hereillä eivätkä tiedosta Hightowerin potentiaalia Shanahanin RB-tehtaassa. Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes ihana Autopick varasi Lapsterille Hightowerin kaksi vuoroa ennen kuin olisi ollut taas mun vuoro. Jotain 15.vuoroa taktikkani siis toimi, mutta sitten Yahoon pre-draft ranking sotki suunnitelmat.

No vastapainoksi sitten nauratti hieman kun kone valitsi Mike "Ohio Staten apuvalmentaja" Vrabelin. Puolustuspelaajat on kyllä helppo vaihtaa, että sikäli ihan sama.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Pannaas tännekin tuo blogiposti minkä kirjoitin aiemmin päivällä, kun omaa korttiblogiani ei nyt kovin moni fantasy footballisti lue:

* *

...Suurimmat värinät tässä on ollut fantasy footballiin. Ylivoimaisesti parhaiten toimiva fantasysarja on NFL, joka ei välttämättä vaadi mitään omistautumista kauden aikana, mutta paljonkin voi keskittyä ja analysoida jos mieli halajaa. Olen täysin hurahtanut fantasyleikkeihin ja etenkin NFL-fantasyyn, jossa pelasin rookie kauteni 2+2:n 5k high stakes divarissa viime vuonna. Missasin playoffit yhdellä (1) jaardilla ja verenmaku jäi suuhun.

Rookie-kaudellani tein selkeitä virheitä, joten uuteen kauteen lähdettiin noin parin viikon valmistautumisella draftiin. Osallistun tällä kaudella kolmeen liigaan, joista 5k liigan drafti oli eilen, 3k liigan viikko sitten ja 1.5k liigan ensi lauantaina. Niille ketä ei ole jenkkilajien fantasyliigoja pelanneet kerrottakoon homman nimen olevan se, että ensin draftataan jengi (varausvuorot 1-14 jaetaan ennen draftia) ja sen jälkeen pelataan head to head matchuppeina joka viikko jokaista liigan vastustajaa vastaan. Pudotuspelit pelataan viikkoina 13-16. NFLsa pelataan yhteensä 17 viikkoa (eli ottelua), mutta viimeisellä kierroksella ei ole fantasykierrosta koska silloin starttereita usein säästellään oikean elämän playoffeihin.

Eilen pidetyssä 5k liigan draftissa mulla oli toivomani 5th pick, jolla olin suunnitellut varaavani liigan parhaan laitahyökkääjän Andre Johnsonin. Andre meni kuitenkin jo neljännellä, joten top 4 running backeista yksi putosi mulle, joka sattui olemaan Arian Foster. Fosterilla on ollut hamstring-ongelmia harjoituskauden aikana, joka jonkin verran huolestuttaa, mutta Foster on niin ylivoimainen value 5th pickillä että sitä ei mitenkään voinut sivuuttaa. Riski, mutta korkea reward kun kuitenkin todennäköisesti pystyy pelaamaan 16 viikkoa Houstonin hyökkäyksessä, joka tulee juoksemaan enemmän tällä kuin viime kaudella. Foster oli jo viime kaudella #1 koko liigassa fantasypinnoissa, joten nyt jos pääsee kolmen sakkiin niin voin olla tyytyväinen valinnastani.

Liigan varaajat olivat aika särmää sakkia, sillä ensimmäinen kunnon reach mielestäni nähtiin vasta kolmannen kierroksen keskellä kun Tim Hightowerin ja Stevie Johnsonin nimet huudettiin. Olin ottanut tokalla kiekalla RB Matt Forten, joten oli pakko jo ottaa WR ettei laitahyökkääjäosasto ole liian heppoinen. Mietin Brandon Lloydin ja DeSean Jacksonin välillä, ja lopulta arpa osui DeSeaniin. Liiga on point per reception liiga, joka tarkoittaa sitä että jokaisesta kopatusta pallosta saa aina pinnan, joka puoltaa Lloydin valintaa. Lloyd on Kyle Ortonin go-to hevonen ja tulee koppaamaan paljon palloja, kun taas DeSean on enemmän deep threat ja tulee tekemään enemmän pitkiä touchdowneja+jaardeja kuin koppailemaan palloja. Olin DeSeanin kelkassa viime kaudellakin ja se tuntui olevan aika kuoppaista menoa, kun välillä tulee kahen kätsin ja 20 jaardin pelejä, ja sit perään kuuden kopin ja 150 jaardin+2td peli. Saas nähä miten tossa flipissä sit käy.

Kokonaisuudessaaan olen varsin tyytyväinen nippuuni, joka kestää liigassa vertailun oikein hyvän. Keskushyökkääjäosastolla olen liigassa selvästi vahvimmilla, kun mulla on kolme aloittavaa running backia, joista yksi on eliitti RB, toinen varsin high end kakkos-RB ja kolmas solidi kolmos-RB. Liigassa roster spotteja on 2x RB, 3x WR, 1 QB, 1 TE ja yksi flex-paikka johon voi sijoittaa joko RB, WR tai TE. Tulen käyttämään flex-paikkaani pääosin RB Knowshon Morenoon.

Noosen nippu:

QB Ben Roethlisberger
RB Arian Foster
RB Matt Forte
WR DeSean Jackson
WR Santonio Holmes
WR Lee Evans
TE Lance Kendricks
DEF/ST Chargers
K Josh Brown
RB/WR/TE RB Knowshon Moreno

Bench
QB Kyle Orton
QB Vince Young
RB Michael Bush
RB Kregg Lumpkin
WR Jordy Nelson
WR Emanuel Sanders
WR Brian Robiskie
TE Todd Heap
DST Lions


* *

Aiemmin draftasin 3k liigan, joka suoritettiin huutokauppana. En ollut ennen moisessa lystissä ollut mukana joten pitihän sitä sit testata. Eli 14 jengiä, jokaisella annetaan $200 rollia ja sillä pitää ostaa rosteri täyteen jätkiä. Pirun hauska formaatti, jossa draftivuorolla ei ole mitään merkitystä. Omalla vuorollaan vaan laitetaan pelaaja x huudettavaksi ja sitten aletaan lyömään kylkeen. Tähänkin draftiin on useita stretegioita, joista Erick Lindgren valitsi sen missä mennään instana poikki. Hän huusi Arian Fosterin $65, sen jälkeen WR Calvin Johnsonin $45, $40 RB Felix Jonesin ja $30 WR Dez Bryantiin. Sen jälkeen jääkin kolmekybää loppuihin 11 sälliin, joten pitää luottaa täysin siihen että neljä kundia kannattelee sun jengiä, eikä yksikään ainakaan mene loukkaantumaan.

Itse venailin ja ensimmäinen stud-hankinta oli WR Andre Johnson $47:lla. Aloitin semiaggressiivisesti ja hilasin muutaman jäbän hintaa ylöspäin ja olin ihan tyytyväinen rollitilanteeseeni, mutta jouduin pulittamaan $45 RB Steven Jacksonista mikä vähän kusi strategiaani. Oli kuitenkin pakko hankkia kunnon keskushyökkääjänä, jotta RB pisteytyksessä tulee pärjäämään edes vähän alusta. Näin jälkeenpäin tein pienen virheen, kun Rashard Mendenhall olisi lähtenyt samalla $45:lla. Välillä odottaminen kannattaa, välillä ei. Tulee mielenkiintoiset hintadynamiikat sen mukaan, mitä kukin jengi tarvitsee ja kenellä on varaa uloshuutaa kenetkin.

Ekaksi auctioniksi meni mielestäni ihan kohtuullisesti. Noosen nippu tuohon lystiin:

QB Matt Ryan ($15)
RB Steven Jackson ($45)
RB Beanie Wells ($26)
WR Andre Johnson ($47)
WR Plaxico Burress ($7)
WR Mike-Sims Walker ($10)
RB/WR WR Lance Moore ($8)
TE Antonio Gates ($22)
D/ST Steelers ($5)
K Neil Rackers ($2)

Bench
QB Kyle Orton ($2)
RB Rashad Jennings ($4, loukkaantui koko kaudeksi pari päivää draftin jälkeen, äh)
RB Cadillac Williams ($1)
RB Kregg Lumpkin ($2)
WR Mike Williams (SEA) ($2)
WR Emanuel Sanders ($2)
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Ja vähänkö vitutti kun sait vielä Hightowerin! Olin ukkoa varaamassa jo jossain neljännen kierroksen alussa. Mutta sitten ajattelin ottaa riskin ja jättää varaamisen vasta 5.kierroksen loppuun, koska epäilin että muut eivät ole hereillä eivätkä tiedosta Hightowerin potentiaalia Shanahanin RB-tehtaassa.

No vastapainoksi sitten nauratti hieman kun kone valitsi Mike "Ohio Staten apuvalmentaja" Vrabelin. Puolustuspelaajat on kyllä helppo vaihtaa, että sikäli ihan sama.

Joo, kyllä se hieman suomeksi sanottuna *tti kun tajusin illalla että tilaisuus on ohi. Ensimmäistä kertaa olin tehnyt ajatuksella nuo pre-draft listat (ja näemmä vielä on opittavaa ja seuraavalla kerralla tehtävä pitempi ja parempi lista ettei tule 2xkickeriä tai jo lopettaneita pelaajia) ja itseasiassa paperille oli jo hieman kirjoiteltu näitä sleepereitä ja strategioita. Yhtenä niistä oli itseasiassa Tim Hightower jonka olin kirjannut stealiksi joten se lämmitti mieltä. Rankkasin Hightowerin sijalle 22. Eikä siinä vielä kaikki, olin ajatellut toista mustaa hevosta Ben Tatesta ja sekin vielä napsahti kohdalleen.


Rissut tosiaan osui nappiin ja varmaan aikalailla noin olisin itekin ottanut en ensimmäiset kun jostain syystä rissut on aina olleet minun syömähammas. Katselin tuossa niin Andre oli no.3 ja Larry no.6 omilla listoilla.

Autodraftin parhaus paljastui sitten alempana kun oli 2xkicker, molemmat toki hyviä ja sitten viimeisenä tosiaan Vrabel. Ihmetyttää ettei tällaisia jo lopettaneita saada pois tuolta pelistä. Eikä nuo muutkaan puolustuksen heput mitään päätä huimaavia olleet.

Tästä tietää että kausi on lähellä kun NFL Fantasy-joukkueet on saatu draftattua ja nyt vaan jännittämään.

Ja ensimmäinen treidikin on jo menossa commishin käsiteltäväksi. Veronmaksajat perhana tarjosi Hernandezia niin ei vaan pystynyt olla hyväksymättä. Nyt kun vielä tuon Bradyn saisi niin...

edit: lisäyksiä
edit 2: korjauksia
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itse olen pelannut Fantasy Footballia nyt muistaakseni viiden kauden ajan, tuloksena on kolme finaalipaikkaa, joista yksi voitto. Kyseessä on ollut joko oma, tai kaverini luoma liiga, jonka muut osallistujat ovat olleet lähinnä eurooppalaisia. Rahaa näissä liigoissa ei ole käytetty, joten siinä mielessä tämä on eronnut ainakin Noosen liigasta. Jengejä on ollut yleensä 10, mutta joskus enemmän, ja pakkipelaajia ei ole käytetty, heidän homman on ajanut DST (Defense and Special Teams) tai nykyisin DEF. Tällä kaudella osallistun kahteen liigaan, joista toinen on itse perustamani, ja toinen on kroatialaisen kaverini perustama.

Kahtena vuotena olemme käyttäneet livedraftia ja täytyy kyllä sanoa, että se on ainoa tapa hoitaa tuo drafti. Autodraftilla jengistä tulee vähän mitä sattuu, jos ei jaksa panostaa pre-draft listaan todella paljon.

Rosterini liigoissa näyttää tältä:
QB Tony Romo
RB Ahmad Bradshaw
RB Ryan Mathews
WR Anquan Boldin
WR Andre Johnson
TE Dallas Clark
R/W/T Sydney Rice
K Mason Crosby
DEF Steelers

Bench:
QB Eli Manning
RB Ryan Grant
RB DeMarco Murray
WR Hines Ward
WR Nate Washington
DEF Texans

(Draftin viimeinen, eli 10.)

QB Michael Vick
RB DeAngelo Williams
RB Shonn Greene
WR DeSean Jackson
WR Miles Austin
TE Tony Gonzales
W/R Chad Ochocinco
K Matt Bryant
DEF Chicago Bears

Bench:
QB Joe Flacco
RB BenJarvus Green-Ellis
RB Pierre Thomas
RB Danny Woodhead
WR Pierre Garcon
WR Johnny Knox

(Draftin kolmas)
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Fantasyn draftista oli tarkoitus jo aikaisemmin kirjoitella, mutta tehdään se nyt kun sattuu aikaa olemaan muutaman päivän lomalla. Rainbow Raiders lähti draftiin kolmannelta paikalta, eli ihan mukavalta positiolta. Suunnitelmakin oli hiottu timanttisen kovaksi. Runningbackithän ne pisteet isoimmat pisteet tekee, eli kaksi ensimmäistä kierrosta käytetään näihin ja jopa kolmaskin jos jäljellä on joku tasokas pisteiden puurtaja. Pari seuraavaa rundia käytetään rissuihin, ellei neljännellä kierroksella ole vielä Antonio Gates vapaana. Tämän jälkeen 6-7 kierroksilla vara RB ja aloittava QB, jonka jälkeen parit vararissut ja TE. Loput kierrokset sitten aika fiiliksillä ja kahdella viimeisellä kierroksella puolustus ja kickeri hoitoon.

Rainbow Raiders:

QB: Matt Ryan, ATL
7. kierros, 63. varaus. Quaterbackien isosta tarjonnasta kertoo se, että valintahetkellä olisin voinut myös ottaa Ben Roethlisbergerin tai Tony Romon. Valinta meni hieman fiiliksellä ja haaviin tarttui Ryan.

RB: Jamaal Charles, KC
1. kierros, 3. varaus. Salaa hieman toivoin, että ensimmäisellä tai toisella varauksella olisi mennyt joko Vick tai Rodgers, jolloin meikälle olisi tipahtanut Peterson tai Foster. Draftin aikaan C.Johnsonin sopimuskuviot olivat aika levällään, joten seiftasin ja otin Charlesin. Nyt ajateltuna, olisi kannattanut ehkä ottaa Johnson.

RB: Frank Gore, SF
2. kierros, 18. varaus. Gore oli aika selkeä valinta toisella kierroksella. Paras tarjolla ollut RB, joka tulee tekemään isot pisteet tällä kaudella.

WR: Mike Williams, TB
4. kierros, 38. varaus. Rissujen kanssa otettiin sitä mitä vain oli saatavilla. Williams näytti jo viime kaudella hyvältä, on joukkueensa selkeä ykkösrissu ja muutenkin positiiviset fibat koko Buccaneersien toiminnasta.

WR: Dez Bryant, DAL
5. kierros, 43. varaus. Väläytteli viime loppukaudesta. Lyö itsensä lopullisesti läpi ja haastaa Miles Austinin tosissaan Dallasin ykkösrissun paikasta.

TE: Marcedes Lewis, JAC
10. kierros, 98. varaus. Kun Super-Antonio meni muutamaa varausvuoroa aikaisemmin neljännellä kierroksella, päätin jättää TE:n varaamisen loppupään rundeille. Lewis tulee saamaan hyvin palloa Jaguarsin hyökkäyksessä, varsinkin maalialueella Garrard luottaa mieheen.

RB/WR/TE: Peyton Hillis, CLE
3. kierros, 23 varaus. Hillis oli kolmannella kierroksella vielä vapaana. Jotkut epäilevät yhden kauden ihmeeksi, itse uskon että upeat juoksut jatkuvat.

K: Matt Bryant, ATL
14. kierros, 138. varaus. Näistäkin hyviä löytyy pilvin pimein vielä viimeisillä kierroksilla. Bryant laittoi viime vuonna hyvin palloa haarukkaan, laittakoot nytkin. Jos ei laita, niin kalastellaan uusi.

DEF: Atlanta Falcons
15. kierros, 143. varaus. Aika sama kuin kickerin kohdalla.

Penkki:

Kyle Orton, DEN, QB, traded from Springers
Pieni hassi kävi draftissa kun otin varakuupaksi Billsin Ryan Fitzpatrickin (13. kierros, 123. varaus), jolla sattuu bye-viikko samalle viikolle Ryanin kanssa. Ilmeisen sama ongelma oli Springersillä joten vaihto päittäin Kyle Ortoniin.

Ryan Mathews, SD, RB, 6. kierros, 58. varaus
Pitäisi olla hyvä vara-RB, melko selkeästi joukkueensa ykkösvalinta. Korkeintaan Tolbert saattaa viedä osan TD-yrityksistä. Veti kuitenkin ilmeisen hyvän preseasonin.

Kenny Britt, TEN, WR, 8. kierros, 78. varaus
Penkille leveyttä. Joukkueensa ykkösrissu, toivottavasti ei sekoile itseään pelikieltoon kentän ulkopuolisilla asioilla.

Malcom Floyd, SD, WR, From Free Agents
Droppasin Danny Woodheadin ja otin tilalle ihan potentiaalisen pisteidentekijän.

Julio Jones, ATL, WR, 12. kierros, 112. varaus
Monissa arvioissa vuoden tulokas hyökkääjistä. Saanee tilaa hyvin vastustajien kiinnittäessä enemmän huomiota Roddy Whiteen.

Chad Ochocinco, NE, WR, 8. kierros, 83. varaus
Vähän toivotaan toivotaan. New Englandin hyökkäys jakaa palloa monelle ja Chad ei vielä ole päässyt oikein geimeihin mukaan. Silti luottoa löytyy että Brady - 85 yhtälö tulee toimimaan.

Siinäpä se. Loistavat runningbackit (tosin yksi saisi olla vielä lisää), perusvarmat kuupat ja kohtuullisen tasainen ja laaja rissuarmeija. Ihan tyytyväinen saa olla joukkueeseen.

E: 88 -> 85
 
Viimeksi muokattu:

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Chad Ochocinco, NE, WR, 8. kierros, 83. varaus
Vähän toivotaan toivotaan. New Englandin hyökkäys jakaa palloa monelle ja Chad ei vielä ole päässyt oikein geimeihin mukaan. Silti luottoa löytyy että Brady - 88 yhtälö tulee toimimaan.

Pakko viilata linssiä mutta Chad pelaa numerolla 85. :)

Voi olla komea haku tuo 12.kierroksen Julio Jones.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Pakko viilata linssiä mutta Chad pelaa numerolla 85. :)

Voi olla komea haku tuo 12.kierroksen Julio Jones.

Hyvä viilaus, itseltäni pienoinen aivopieru. Jonesilta odotan itsekin melko paljon.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Pistetään nyt omastakin joukkueesta sitten pieni esittely. Ensimmäistä kertaa pelaan nyt NFL:n fantasy liigaa joten kovin suurilla odotuksilla en kauteen lähde.

QB
7.rnd, 66.pick: Ben Roethlisberger
Big Ben oli mielestäni paras jäljellä olevista kuupista joten valinta osui häneen. Uskon, että tulee tekemään ihan hyvin pisteitä.
13.rnd, 126.pick: Jay Cutler
Puhtaasti varamies Benille. Ei tule pelaamaan, kuin Roethlisbergerin vapaaviikolla tai loukkaantumisen sattuessa.

RB
1.rnd, 6.pick: Rashard Mendenhall
Steelersin laadukkaan hyökkäyksen ykköspyssy, jonka uskon juoksevan hurjan määrän jaardeja tällä kaudella. Pelaa myös lähes tilanteessa, kuin tilanteessa joten myös TD:ja pitäisi tulla.
3.rnd, 26.pick: Ahmad Bradshaw
Giantsin ykkösjuoksija jolta voi myös odottaa reilusti pisteitä. Näin jälkeenpäin olisin saattanut ottaa jonkun toisen RB:n tällä vuorolla sillä luultavasti tulee jakamaan pelit Brandon Jacobsin kanssa.
6.rnd, 55.pick: Daniel Thomas
Vielä draftin aikaan hänen piti olla lähes varmasti Dolphinsin ykkösjuoksija mutta heikot otteet training campilla pudottivat miehen alaspäin. Vaikuttaa hieman hutivalinnalta mutta Reggie Bushin loukkaantumisherkkyyden tietäen saattaa vielä nostaa arvoaan.
8.rnd, 75.pick: Marshawn Lynch
Nousi Thomasin ohi kolmos RB:ksi. Mahdollisuudet pelata oikein mallikaskin kausi mutta Seattlen hyökkäyksen linja on valitettavasti näyttänyt aika reikäjuustolta.

WR
2.rnd, 15.pick: Roddy White
Atlantan erittäin heittopainotteisen hyökkäyksen supertähti. Ehdottomasti NFL:n top-3 pelaaja paikallaan. Odotan roppakaupalla pisteitä.
4.rnd, 35.pick: Brandon Marshall
Dolphinsin ykköslaituri tulee luultavasti keräämään myös hyvin pisteitä joukkueen pelityylin vaihduttua enemmän heittopainotteiseksi.
5.rnd, 46.pick: Dwayne Bowe
Viime kaudella loistanut Kansas Cityn ykköslaituri. Toivon, että pääsee samaan vireeseen mutta pre season ei ole mennyt ihan nappiin. High risk/high reward valinta, joka onnistuessaan saattaa tuoda paljon pisteitä.
11.rnd, 106.pick: Mike Thomas
Jacksonvillen ykköslaituri. Mielestäni paras vapaana ollut WR. Paljon riippuu, että saavatko yhteispelin Garrardin kanssa toimimaan. Perusvarma valinta, joka saattaa nousta korkeammalle listalla riippuen Bowesta.
15.rnd, 146.pick : Isaac Redman->Danny Amendola
Alunperin varasin Redmanin mutta vaihdoin miehen Ramsissa vakuuttaneeseen Amendolaan. Rams lähtee kauteen erittäin yllätysvalmiina ja Sam Bradford on käyttänyt Amendolaa todella paljon pre seasonilla. Saattaa osoittautua oikein hyväksi mieheksi jos Rams nousee odotetulle tasolle.

TE
10.rnd, 95.pick: Jared Cook
Tennesseen hyökkäyksen heittovaihtoehdot ovat vähissä ja Hasselbeck on kuitenkin edelleen erittäin hyvin heittävä QB. On vakuuttanut pre seasonilla ja toivottavasti vire jatkuu samanlaisena. Onnistuessaan tulee ottamaan monen monta koppia ja TD:tä.
12.rnd, 115.pick: Tony Gonzales
Cookin ollessa hieman riskivalinta niin Gonzales taas on takuuvarma pistemies Atlantan hyökkäyksessä. Ei ole enään nuoruuden vedossa mutta edelleen käytetty ase Atlantan heittopainotteisessa hyökkäyksessa.

Kicker
14.rnd, 135.pick: Rob Bironas
NFL:n historian 4. tarkin potkaisija tulee tälläkin kaudella saamaan runsaasti töitä Titansin hyökkäyksen vahvistuttua.

Def
9.rnd, 86.pick: New England Patriots
Patriotsien pakisto miellytti eniten Steelersin, Ravensin ja Jetsin jo mentyä.

Mitäs mieltä kokeneemmat pelaajat ovat joukkueestani? Itse olen juuri ja juuri tyytyväinen mutta draftin jälkeen tapahtunut Daniel Thomasin "romahdus", sekä Bradshawin todennäköinen työnjako Jacobsin kanssa hieman laskevat omaa arvosanaani suoritukselleni.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jos minä jonkin verran kokeneempana kommentoin hieman.

Big Ben on siinä mielessä riski, että Steelers on hyvin juoksupainotteinen jengi ja heittotilanteissa Ben pitää yleensä palloa kädessään hieman liian pitkään, jolloin sack-tilasto on yleensä aika suuri. Osaa toki pelata, ja olisi erityylisessä jengissä ihan huippukaveri. Nyt talentti menee periaatteessa hieman hukkaan. Hyvä haku jokatapauksessa.

Montako RB:tä liigassasi on yhtäaikaa kokoonpanossa? Mikäli kentällä on kaksi tai kolme kerrallaan, hankkisin vielä yhden juoksijan. Muuten hyvä setti.

Jacksonvillen hyökkäys meni ihan uusiksi, kun vapauttivat Garrardin sopparista. McCown ei ole vakuuttanut itseäni, joten voi olla että Thomasin arvo romahtaa. WR:t näyttävät myös hyvin kilpailukykyisiltä, joskin riskejä on aina olemassa.

Olen hämmästynyt, että Gonzales ei mennyt kaupaksi aiemmin. Vaikka kaverilla on ikää jo kiitettävästi, on hän edelleen iso osa Atlantan hyökkäystä. Hyvä haku.

Kicker liigan eliittiä.

Patriotsin pakisto saattaa olla loistava, tai sitten täysi floppi. Paljon riippuu siitä, miten Brady ja muu hyökkäys onnistuu. Jos pitävät palloa suurimman osan matsista, puolustuksen homma helpottuu. Noiden kolmen mainitsemasi jälkeen Pats on yksi parhaista valinnoista.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Big Ben on siinä mielessä riski, että Steelers on hyvin juoksupainotteinen jengi ja heittotilanteissa ...
Big Ben oli viime kaudella poissa neljästä matsista ja takoi kuitenkin aika kunnioitettavat luvut taululle. Eli eliitti kuuppa on kyseessä, vähän samalla tavalla kuin Romo. Tällä kaudella vielä Antonio Brown on noussut esille niin Big Benillä on kaks burneriä kentällä, Wallace&Brown.


...Olen hämmästynyt, että Gonzales ei mennyt kaupaksi aiemmin. Vaikka kaverilla on ikää jo kiitettävästi, on hän edelleen iso osa Atlantan hyökkäystä. Hyvä haku.
Samaa itsekin ihmettelin että kuinka Gonzalesin voi poimia 12.kierroksella. Hyvä haku

Noiden kolmen mainitsemasi jälkeen Pats on yksi parhaista valinnoista.

Tähän vielä voi lisätä Packersien DEF:n.

Yleisesti ottaen rissujen tilanne on hyvä, tosin Bowe on epävarma tällä hetkellä koska Cassell on epävarma viikolle 1 kylkivamman takia. Ja se että Charlie Weiss lähti OC:n paikalta pois.
Amendola voi olla tämän kauden Brandon Lloyd. Josh McDaniels on OC ja Bradford tulee heittämään tällä kaudella ihan hitosti.

Bradshaw voi luisua penkille jos viime kauden fumble-ongelmat tulevat takaisin.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Pistetään nyt omakin nippu, kun kausi alkaa olla ovella. Porkka Playmobils pääsi siis NFL-fantasyneitsyenä piikkipaikalta varaamaan. Ihan hyvin se meni, vaikken kääntöpaikalla olemisesta draftissa niin pidäkään. Etenkin kymmenellä managerilla tilanteet muuttui niin vauhdilla, että kahden perättäisen kanssa ei paljon enää ehtinyt tutkailemaan tilannetta.

1./1. Adrian Peterson, MIN - RB
2./20. Drew Brees, NO - QB
3./21. Greg Jennings, GB - WR
4./40. Santonio Holmes, NYJ - WR
5./41. Wes Welker, NE - WR
6./60. Fred Jackson, BUF - RB
7./61. Tim Hightower, WAS - RB
8./80. Pittsbugh Steelers, DEF
9./81. Marquis Colston, NO - WR
10./100. Brandon Pettigrew, DET - TE
11./101. Reggie Bush, MIA - RB
12./120. Donovan McNabb, MIN - QB
13./121. Benjamin Watson, CLE - TE
14./140. Josh Brown, STL - K
15./141. Plaxico Burress, NYJ - WR

Ensimmäinen matsi olisi sitten Ilmasirkusta vastaan, Aaron Rodgers ja Darren McFadden keräävät varmasti vastustajalla kovin pinnaa. Jos tuo NFL fantasyn projektio pitää paikkaansa, niin se ehdottelee meikäläiselle voittoa lukemin 121,46 - 157,12. Saa nähdä miten hyvin arvio pitää kutinsa.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Rosterini liigoissa näyttää tältä:
QB Tony Romo
RB Ahmad Bradshaw
RB Ryan Mathews
WR Anquan Boldin
WR Andre Johnson
TE Dallas Clark
R/W/T Sydney Rice
K Mason Crosby
DEF Steelers

(Draftin viimeinen, eli 10.)

Mihin hukkasit kakkoskierroksen varauksesi? Bradhshaw ja Clark ovat aikaisintaan kolmoskiekan varauksia, Romo vitos+. Olet liian kevyt RB:ssa jotta voisit pärjätä 10 jengin liigassa.

QB Michael Vick
RB DeAngelo Williams
RB Shonn Greene
WR DeSean Jackson
WR Miles Austin
TE Tony Gonzales
W/R Chad Ochocinco
K Matt Bryant
DEF Chicago Bears

(Draftin kolmas)

QB ekalla rundilla on aina reach, ellei saa Rodgersia häntäpäässä. QB puuli on niin syvä, että vielä vitoskiekankin jälkeen saa hyvän kundin matkaan. RB:sta vähän samat sanat kuin edellisessäkin, DeAngelosta riippuu paljon. Jos pysyy kondiksessa niin voi olla top 10 RB. Iso JOS. WR:ssa pari hyvää boom or bustia Chad ja Knox.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itse olen tottunut ottamaan QB:n ekalla kiekalla. Tässä toisen liigan draftissa olin ottamassa RB:tä, mutta kun Vick oli vapaana, päätin napata hänet. Tällä taktiikalla olen tosiaan pärjännyt todella hyvin. Ainoa kerta, kun jäin pudotuspelien ulkopuolelle, oli kun nappasin Bradyn ekalla kiekalla ja pirulainen pelasi muistaakseni uransa huonoimman kauden, ja kakkos-QB:ta ei oikein löytynyt.

Kierrätän juoksijoita aika paljon, eli seuraan kautta tiiviisti, haen hyviä match-uppeja ja noukin tulevia tähtiä (esim. Peyton Hillis viime kaudella). Tällöin draftilla ei ole niin suurta merkitystä.

Ekassa liigassa draftasin seuraavasti:
1/10 Romo
2/11 Johnson
3/30 Bradshaw
4/31 Clark (tämä siis ennen Manning-uutisia..)
5/50 Mathews
6/51 Boldin
7/70 Grant
8/71 Steelers
9/90 Manning
10/91 Rice
11/110 Ward
12/111 Crosby
13/130 Washington
14/131 Murray
15/150 Texans

Tokassa taas näin:
1/3 Vick
2/18 Jackson
3/23 Williams
4/38 Austin
5/43 Greene
6/58 Ochocinco
7/63 Green-Ellis
8/78 Gonzales
9/83 Flacco
10/98 Bears
11/103 Garcon
12/118 Bryant
13/123 Knox
14/138 Thomas
15/143 Woodhead
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kierrätän juoksijoita aika paljon, eli seuraan kautta tiiviisti, haen hyviä match-uppeja ja noukin tulevia tähtiä (esim. Peyton Hillis viime kaudella). Tällöin draftilla ei ole niin suurta merkitystä.

Ekassa liigassa draftasin seuraavasti:
1/10 Romo

Tälle kaudelle noita mockdrafteja useamman kahlanneena ja pari virallistakin, niin kyllä Romon ensimmäisen kierroksen varaus on melkoista turhuutta. Oikeastaan aina on Romo (ja vastaavat) ollut saatavilla vielä 4.-6. kierroksilla, kun taas noilla kierroksilla on hyvin hankala löytää enää kovin päteviä RB:itä, lähinnä Shonn Greene, Ryan Matthews ja Tim Hightower tippuvat noille rundeille. Hilliksiä ja Fostereita ei välttämättä joka vuosi tipu taivaista ja tuommoisten löytöjen varaan ei ihan hirveästi kannata laskea, ainakaan jos liigassa muutkin ovat hereillä waivermarkkinoilla.

RB:t ovat kuitenkin niitä jotka kaikkein tasaisimmin pisteitä tuovat. Toki niin tekee myös hyvät QB:t, mutta niissä taas taso on laaja ja tarve yksi / joukkue, niin siihen peilattuna en itse draftaisi QB:ta ykköskierroksella kuin mahdollisesti ihan häntäpäässä ja silloinkin valittavana pitäisi olla Rodgers/Vick. Lähinnä erona on juuri se, että pelissä pystyy peluuttamaan 2-3 RB:tä versus 1 QB. Rissuihin en itse ihan hirveästi luota, melkoista arpapeliä ja suoritus riippuu rissun lisäksi myös QB:n päivästä/loukkaantumisesta/jne.

Itse lähdin molempiin drafteihin sillä periaatteella, että kolmella ensimmäisellä kierroksella pyritään ottamaan 3kpl RB.

Tässä vielä toisen draftin saalis, positiona 9/10.

Kakkapylly Browns:

9. Ray Rice RB
12. Darren McFadden RB
29. Matt Forte RB
32. Antonio Gates TE
49. Mike Williams WR
52. Matt Ryan QB
69. Beanie Wells RB
72. Johnny Knox WR
89. Tim Hightower RB
92. Mario Manningham WR
109. A.J. Green WR
112. Matthew Stafford QB
129. San Diego Chargers DEF
132. Stephen Gostkowski K
149. Jared Cook TE (dropattu ja tilalle Antonio Brown WR)

Tähän tiimiin olen jopa tyytyväisempi kuin tuohon JA:n liigaan draftattuun.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tälle kaudelle noita mockdrafteja useamman kahlanneena ja pari virallistakin, niin kyllä Romon ensimmäisen kierroksen varaus on melkoista turhuutta. Oikeastaan aina on Romo (ja vastaavat) ollut saatavilla vielä 4.-6. kierroksilla, kun taas noilla kierroksilla on hyvin hankala löytää enää kovin päteviä RB:itä, lähinnä Shonn Greene, Ryan Matthews ja Tim Hightower tippuvat noille rundeille. Hilliksiä ja Fostereita ei välttämättä joka vuosi tipu taivaista ja tuommoisten löytöjen varaan ei ihan hirveästi kannata laskea, ainakaan jos liigassa muutkin ovat hereillä waivermarkkinoilla.

Periaatteessa joo, Romon nappasin ns. herätedraftina. Tiedostan kyllä, että hänen mukanaan tulee iso riski, sillä hän ei ole kovin varma QB. Luin artikkelin, jossa käsiteltiin QB:iden schedulen vaikeutta, ja sen mukaan jätkät oli laitettu paremmuusjärjestykseen. Tässä listassa Romo oli kärjessä ja kymppidraftilla QB-valikoima oli vähentynyt jo kolmella kaverilla (Rodgers-ykkösvaraus, Vick-kakkosvaraus ja Brady-ysivaraus), näillä kehnoilla perusteluilla nappasin hänet ekana. Kakkoskierroksella lähti vielä Rivers ja kolmannella Brees.

Ihan näin välihuomautuksena, kahdessa tekemässäni mockdraftissa sekä Rodgers, että Vick lähtivät viimeistään ekan kierroksen puolivälissä, eli itsellä ei sillä perusteella ollut mitään saumaa saada kumpaakaan.

Foster meni minun draftissa viime vuonna ihan kärkivarauksena, joten häntä en pitäisi niinkään suurena löytönä, kuten Hillisiä. Itse olen tosiaan pelannut muistaakseni viisi kautta fantasyä ja aina olen löytänyt hyviä matchuppeja RB:iden osalta.

Tässähän on taas kyseessä mielipideasia. Monet tykkäävät draftata RB:n ekalla kolmella kiekalla ja sitten vasta katsotaan muita, toiset taas tekee eri tavalla. Katsotaan miten kukin pärjää, eikö niin? Jos olisin napannut Romon sijaan esim. (terveen) Peyton Manningin, tästä tuskin nousisi samanlaista turhuus-keskustelua.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Tässähän on taas kyseessä mielipideasia. Monet tykkäävät draftata RB:n ekalla kolmella kiekalla ja sitten vasta katsotaan muita, toiset taas tekee eri tavalla. Katsotaan miten kukin pärjää, eikö niin? Jos olisin napannut Romon sijaan esim. (terveen) Peyton Manningin, tästä tuskin nousisi samanlaista turhuus-keskustelua.

Peyton ja Romo ovat fantasyssä aika lailla samaa tasoa sillä erotuksella että Peyton menee ekalla tai viimeistään toisella kierroksella ja Romo 3-6.kierroksella. Tarkoitan siis fantasypisteissä. Viime kaudellakin jos Romo olisi pelannut 16 ottelua hänellä olisi ollut enemmän pisteitä kuin esim Bradylla jos nyt oikein muistan. Romo on hyvä fantasypick ja draft-arvoonsa nähden huikea valinta.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Romo on hyvä fantasypick ja draft-arvoonsa nähden huikea valinta.

Sitähän minäkin, mutta Dallas on kuitenkin vaikeasti ennustettavissa oleva jengi, saattaa voittaa divisioonansa, tai olla viimeinen. Tämä riippuu paljolti juuri Romon suorituksesta.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Ihan näin välihuomautuksena, kahdessa tekemässäni mockdraftissa sekä Rodgers, että Vick lähtivät viimeistään ekan kierroksen puolivälissä, eli itsellä ei sillä perusteella ollut mitään saumaa saada kumpaakaan.

Lämpeän tähän touhuun nyt vähän, mutta...

Se että muut draftaavat idioottimaisesti ei tarkoita sitä, että sinunkin pitäisi tehdä niin. Tuolla kiekan käänteesä saat helposti vielä Romon, Benin, Ryanin, Schaubin tai Staffordin ilman että value kovin paljoa kärsi kolmannella kierroksella, jos päätät ottaa QB:n ajoissa. Mikäli muut jätkät vetävät noin päin persettä, niin tuossa käänteesä oli ehkä saatavilla Andretakin kovempia stealeja. Andre+Ray Rice (tms top 5 RB) olisi aivan älytön alku dratiin, kun nyt hukkasit sen ottamalla QB:n kolmea kierrosta liian aikaisin.

Esimerkkinä:
1st round Andre
2nd round Charles/Rice/Foster/CJ/AP/Mendenhall
3rd round Romo/Ben/Ryan/Stafford

Ja nyt menit:
Andre
Romo
Bradshaw


Otatko oikeasti mielummin Andren, Romon ja Bradshawin kuin Andren, (esim) Ricen ja Bradshaw'n? Romon saatat ehkä joutua vaihtamaan Roethlisbergeriin tai Ryaniin. Drop-off QB:n osalta ei juuri minkäänmoinen, mutta Rice -> Mathews on älytön pudotus. Näetkö pointin? Kyseessä vielä kymmenen jätkän liiga, jolloin QB heppuja jää kyllä. Esim Staffordin ja Bradfordin mätsääminen olisi ihan hyvä stretegia, mutta ei niin että otetaan Staff ekalla rundilla ja menetetään lahjana saatu etu. Vielä ysikierroksellakin saa oikein päteviä pelinrakentajia kymmenen hengen liigassa, eikä top 6 kuupan nappaaminen ole mikään must.
 

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
Laitetaan nyt tännekin vielä oma fantasy jengi. Tosiaan jatkoajan liigassa irtosi ykkösvuoro meikäläiselle. Romosta kun tässä on ollut puhetta, niin kuin olen jo maininnutkin toisessa ketjussa, on eka kausi minulle ilman Cowboys kapelimestaria. Aika hyvinhän kaveri pisteitä napsii. Olsin tänäkin vuonna Romon saanut, mutta valitsin tokalla kiekalla Bradyn ja Hillis heti perään. Viime vuonna voitto irtosi lähinnä rb kolmikon vuoksi (Foster, Rice ja McFadden) Mut joo, tälläsellä kokoonpanolla yritetään mestaruus uusia:

1. (1) Adrian Peterson RB
2. (20) Tom Brady QB
3. (21) Peyton Hillis RB
4. (40) Dwayne Bowe WR
5. (41) Jason Witten TE
6. (60) Cedric Benson RB
7. (61) Santana Moss WR
8. (80) Pierre Garcon WR
9. (81) Joseph Addai RB
10. (100) New York DEF
11. (101) Steve Smith WR
12. (120) Lawrence Timmons LB
13. (121) Joe Flacco QB
14. (140) Dwight Freeney DE
15. (141) A.J. Green WR
16. (160) Heath Miller TE
17. (161) Patrick Chung S
18. (180) Josh Brown
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Esimerkkinä:
2nd round Charles/Rice/Foster/CJ/AP/Mendenhall

Noista kavereista oli minulle saatavilla enää Mendenhall, vaikka olisin ottanut RB:n ekalla kiekalla, eli kaikki menivät ennen minun ekaa pickiä.

Miksi minun pitäisi draftata samalla tavalla kuin sinä? Jos sanon, että olen pärjännyt samalla taktiikalla aiemminkin (lähes aina 10 jengin liiga), miksen pärjäisi nytkin?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Fantasyn parin viime kauden tilastoja selaamalla yli 250 fantasypinnan pelinrakentajia on liigassa reilu kymmenen. Yli 200 pinnaa tahkoavia on keskimäärin parisenkymmentä. Eli kymmenen hengen liigassa jokaiselle pelaajalle löytyy melko helposti hyvät pinnat tahkoava QB ja kelvollinen varapelinrakentaja. Yli 200 pinnaa tahkonneita runningbackejä on liigassa ollut keskimäärin kymmenen. Noin 200 pinnaa tai yli tehneitä laitahyökkääjiä on ollut keskimäärin neljä.

Kymmenen kärjen huonoimman ja parhaimman ero pelinrakentajissa on ollut keskimäärin ~83 pinnaa kaudessa.

Yleisesti käytössä on 2 runningbackia. 20 parhaan running backin parhaimman ja huonoimman piste-ero on ollut keskimäärin 178,5 pinnaa kaudessa.

Samoin rissuja on se pari käytössä. 20 parhaan wide receiverin parhaimman ja huonoimman piste-ero on ollut keskimäärin 72 pinnaa kaudessa.

Mitä näillä lukemilla koitan kertoa? Pistehyödyn jonka saa ottamalla alussa huippu pelinrakentajan menettää helposti passaamaalla muille paremmat RB:t, koska hyvän ja keskinkertaisen pelinrakentajan tekimien pisteiden erotus on huomattavasti pienempi kuin huipun ja keskikertaisen running backin. Running backien, että pelaavassa rosterissa on paikka kahdelle RB:lle ja vain yhdelle QB:lle. Rissut taas ovat se tasaisin ja vähiten pisteitä tekevä sektori näiden pelipaikkojen kesken.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös