#nextgenerationBlues

  • 121 903
  • 654

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toisaalta helpottavaa, että tämä vuosien raiska ja tekohengitys loppuu. 2012 syksy oli hienoa aikaa ja antoi oikeasti uskoa siitä, että Bluesista saataisiin kestävällä taloudella toimiva seura Suomen huipulle. Siitä vuosi eteenpäin ongelmat saapuivat ja ketjureaktioiden kautta konkurssiin.

Nyt uuteen nousuun Mestiksestä Espoon Jäähongan nimellä.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
No niin, nyt on sitten lyöty viimeinenkin naula arkkuun. Kiekko-Espoo ja Blues voidaan unohtaa ja Jussi aloittaa uuden projektin. Tämä ei tule olemaan helppoa ja hyvään nosteeseen lähtenyt kannattaja toiminta joudutaan aloittamaan uudestaan, ellei Jussi jotenkin onnistu haalimaan nykyistä porukkaa puolelleen. Tämä olisikin erittäin tärkeää jos haluaa saada uuden jengin Espoolaisten omaksi joukkueeksi. Yksi tärkeimmistä asioista on myös joukkueen nimi, mielestäni nuo muoviset ehdotukset joita ollaan pyöritelty pitää haudata ja lähteä rakentamaan hommaa vaikka nimellä "Honka", ihan vaan jo sen takia että jos jotain haluja lajien yhdistämisestä yhdeksi suurseuraksi tulisi, niin se olisi helpompi suorittaa ja kannattajien olisi helppo mieltää tuo läheisemmäksi.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Vaikka miten kuulostaisi keinotekoiselta, mielestäni se Espoo United olisi loistava nimi. Siinä on tyyliä ja lopulta jos koko Espoo saadaan lätkässä yhdistettyä pikkuhiljaa sen alle, niin sehän vain korostaisi nimeä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikka miten kuulostaisi keinotekoiselta, mielestäni se Espoo United olisi loistava nimi. Siinä on tyyliä ja lopulta jos koko Espoo saadaan lätkässä yhdistettyä pikkuhiljaa sen alle, niin sehän vain korostaisi nimeä.

Miten se tuossa tarkoituksessa olisi parempi kuin Kiekko-Espoo? Eikö se juuri kerro koko Espoon kattavasta kiekkoseurasta?

Ehdoton ei vieraskielisille junttinimille.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Miten se tuossa tarkoituksessa olisi parempi kuin Kiekko-Espoo? Eikö se juuri kerro koko Espoon kattavasta kiekkoseurasta?

Ehdoton ei vieraskielisille junttinimille.
Tule sinäkin jo tähän päivään ja lopeta tuo Kiekko-Espoo haikailu! Siinä olet oikeassa että tuo ulkomainen nimi kuulostaa turhan muoviselta. Nyt pitäisi hakea vähän edes tukea menneisyydestä ja jos joskus halutaan liittää lajit yhden nimen alle niin mikä olisikaan "Honkaa" perinteisempi nimi Espoossa.
 

MiNi78

Jäsen
HAISTAKAA VITTU KAIKKI SAATANAN KUSIPÄÄT JA MUNANMITTAAJAT JOTKA TÄMÄN KUOLEMAN AIHEUTTI, MYÖS SALONOJA.

Ironista kyllä, mutta Rautiota avoimesti tukenut Blues Fan Club on yksi syyllisistä. Ulosmarsseilla, poisjäänneillä ja protesteilla Raution palli olisi heilunut aikaisemmin ja asiat todennäköisesti olisivat nyt toisin. Kannattajat kuitenkin päättivät luomaan uskoa tyhjästä ja antamaan avoimen tuen espoolaisen liigakiekon kaataneelle johdolle.

Toisaalta: tehty mikä tehty. Hyvä pitää kuitenkin mielessä, että kannattajien avoin tuki johtoa kohtaan oli yksi syy siihen, miksi tämä paska ja alasajo venyi näinkin pitkälle.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miten se tuossa tarkoituksessa olisi parempi kuin Kiekko-Espoo? Eikö se juuri kerro koko Espoon kattavasta kiekkoseurasta?

Ehdoton ei vieraskielisille junttinimille.

Juurikin näin! Blues on kuopattu ja nyt on aika Kiekko-Espoon paluulle! Ei mitään typeriä vieraskielisiä muovinimiä, vaan se vanha kunnon hyviä fiiliksiä aikaan saava Kiekko-Espoo! Ainoa ongelma on, että konkurssipesällä on oikeudet tuohon nimeen. Eli Jussin pitäis ostaa toi nimenkäyttöoikeus sieltä. Toivottavasti näin myös tulee käymään. Ennen sitä Jussin on käytettä jotain koodinimeä "Espoo" joukkueelle.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mahti! Mä aloitin aikanaan kiekon seuraamisen Matinkylän Mahdista. Hieno nimi!
MAHTI-Ö-Ö-Ö!
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kiekko-Espoo alemmista sarjoista hakemaan uutta nousua. Siinä olisikin todellinen paluu juurille. Rahan sijaan haisee hiki ja paikallisderbyssä noudettaisiin K-Vantaa. Saletisti mukana.
 

snoukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä en jotenkin vielä usko että tämä oli tässä. Jos osapuolilla on tahtoa runnoa ratkaisu loppuun, tyyliin työmarkkinaneuvottelut, voisi vielä feenix-lintu nousta tuhkasta. Luulen että ainakin yksi näytös on jäljellä tarinassa, tosin tää on mutua.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mä en jotenkin vielä usko että tämä oli tässä. Jos osapuolilla on tahtoa runnoa ratkaisu loppuun, tyyliin työmarkkinaneuvottelut, voisi vielä feenix-lintu nousta tuhkasta. Luulen että ainakin yksi näytös on jäljellä tarinassa, tosin tää on mutua.
Sikäli olet oikeassa, että nyt kaikille kirkastuu, ettei Jussi aio maksaa kaikkia velkoja. Itse asiassa Jussi ei maksa mitään. Eikä kukaan ole siten myöskään saamassa juuri mitään (pl. annetut lainojen vakuudet ja Liigan maksama osakkeen lunastushinta, joka kuulemma on vähän).
Luulisi tässä vaiheessa viimeistään eräiden tahtojen heräävän karuun realismiin siitä, ettei valtit olekaan heidän käsissään. No, viikon kahden sisään olisi ratkaisut tehtävä. Tosin Salonoja tuntuu jo ratkaisunsa tehneen.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Mä en jotenkin vielä usko että tämä oli tässä. Jos osapuolilla on tahtoa runnoa ratkaisu loppuun, tyyliin työmarkkinaneuvottelut, voisi vielä feenix-lintu nousta tuhkasta. Luulen että ainakin yksi näytös on jäljellä tarinassa, tosin tää on mutua.
Kai se olisi parempi myöntää itselle että jos joku lähtee oikeusteitse hakemaan sääliä niin menettää vain kasvonsa. Aika on mennyt jo vaikka kuinka on annettu takarajaksi 30.4. Mestiskin on liian nopeasti ensi kautta ajatellen joten välivuosi koko kilpailutoimintaan olisi paikallaan.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Ironista kyllä, mutta Rautiota avoimesti tukenut Blues Fan Club on yksi syyllisistä. Ulosmarsseilla, poisjäänneillä ja protesteilla Raution palli olisi heilunut aikaisemmin ja asiat todennäköisesti olisivat nyt toisin. Kannattajat kuitenkin päättivät luomaan uskoa tyhjästä ja antamaan avoimen tuen espoolaisen liigakiekon kaataneelle johdolle.

Toisaalta: tehty mikä tehty. Hyvä pitää kuitenkin mielessä, että kannattajien avoin tuki johtoa kohtaan oli yksi syy siihen, miksi tämä paska ja alasajo venyi näinkin pitkälle.
Raution porukkaa ei olla avoimesti tuettu missään tai kenenkään toimesta! Se että kulma tuki JOUKKUETTA oli täysin eri asia ja jätti loistavan kuvan Espoolaisesta kannattajakulttuurista Suomen jääkiekko historiaan. Olisipa jäänyt huono kuva jos tammikuun jälkeen kulma olisi ammottanut tyhjyyttään ja nuo tilanteeseen täysin syyttömät junnut olisivat pelailleet tyhjälle areenalle.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jotenkin musta tuntuu, että vieraskielisiin nimiin tässä ajaudutaan väkisinkin. Ja jos näin käy, niin Espoo United on ehdottomasti parhaasta päästä.

Kunhan nyt ei tule mitään Mad Dogsia tai vastaavaa hirvitystä..
Mikä ihmeen luonnonlaki se englanninkielinen nimi nyt on?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Englanninkielinen nimi on toki järkevä, jos tavoitteena on viedä seura ulkomaille... Siitähän Jussi haaveilee edelleen, ja sarjalla sekä maalla ei tunnu olevan mitään väliä. Ei myöskään sillä, onko moisessa mitään järkeä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Itse olen kulisseissa toivonut, että Kiekko-Espoo tulisi uudeksi (uusvanhaksi) nimeksi. Tuo väkinäinen globaali-ote on jo aika mennyttä, suomalaisuus on enemmän pop ja kyllä tuossa Kiekko-Espoo nimessä olisi juuri sopivan jämäkkä ja retroileva ote. En koskaan järin pitänyt Blues nimestä, mutta hyvänen aika sentään, se on miljoonia maileja parempi kuin Espoo United. Se nimi saa jo ideatasollakin voimaan pahoin. Tuon muovisemmaksi ei voin enää mennä, ehkä Proactive Hockey Club olisi vielä pahempi. Tuo ENG kääntely on tosiaan kääntynyt juntin puolelle.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mä en kyllä toivo Kiekko-Espoo nimeä takaisin kun olen sitä mieltä tämmöiset urheiluvälineiden mukaan nimetyt jenging nimet kuten Palloseura on aika tylsiä. Toki, myönnän että nimenä Bluesin jälkeen se olisi paras vaihtoehto kun osalla porukasta on siihen jo valmiina positiivinen tunne.

Tuleeko muuten kenellekään muulle tosta Untide logosta mieleen HK:n sininen lenkkimakkara? Mutta ei tosiaan tule olemaan helppoa Salonojalla uuden seuran kasaaminen jos siihen leikkiin ryhtyy. Kuitenkin pk-seudulla on ne kaksi muuta jääkiekkobrändiä joten jos kerta jengi vaihtuu niin kaipa nekin on osalla ex-blues-faneista harkintajoukossa. Lisäksi kun Espoossa ei ole pääsarjajoukkuetta niin espoolaisten lätkäjunnujen suosikkijoukkueet on sitten tulevaisuudessa Hifk tai Jokerit. Joten siinä vaiheessa kun Espoo tekee comebäckin (noin 2-5 vuoden päästä?) liigaan niin osa ex-blues-faneista on tottunut elämään ilman liigakiekkoa tai käymään toisissa halleissa. Ja jos jengin nimi on joku muu kuin Espoo Blues niin paljon saa Salonoja pistää rahaa markkinointiin/brändäykseen että saa houkuteltua jengiä takaisin hallille. Tohon kun vielä lisää sen että miten toi halli pärjää ilman liigakiekkoa niin kalliiksi tulee tää tyhjästä rakentamisvaihtoehto Salonojallekin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kuitenkin pk-seudulla on ne kaksi muuta jääkiekkobrändiä joten jos kerta jengi vaihtuu niin kaipa nekin on osalla ex-blues-faneista harkintajoukossa.

Mulla ne olis kaikista joukkueista ne joita viimeisinä harkitsisin. Tunnustankin että joissakin elämäni vaiheissa on tullut sympattua Kärppiä ja Ilvestä johtuen silloisista kotipaikoistani. Tuosta tulikin mieleeni että ensin Jokerien ja nyt Bluesin poistuminen sarjasta on iskenyt melkoisen loven pääkaupunkiseudun etäkannattajien elämään. Vielä jokunen vuosi sitten kun heillä oli peräti kolme joukkuetta joiden peleissä saattoi käydä omaa jengiä kannustamassa. Eli parhaimmillaan pk-seudun ulkopuolista suosikkijoukkuetta näki livenä jopa useamman kerran viikossa. Nyt on jäljellä vain HIFK. Voisi olettaa sen jopa hyötyvän nykyisestä tilanteesta kun muiden joukkueiden seuraaminen on entistä enemmän television varassa.

Noin yleisesti; 80-90 -lukujen taitteessa junantuomana Espooseen muuttaneena paikallisen seuran kannattajaksi kiinnittyminen on minulle ollut keskeinen osa espoolaiseksi juurtumista, paikallisidentiteetin omaksumista. Mutta minä olen alusta asti kokenut että Helsingin joukkueet eivät ole minulle vaihtoehtoja. Ei edes silloin jos Espoossa ei ole liigajoukkuetta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mulla ne olis kaikista joukkueista ne joita viimeisinä harkitsisin.
On varmasti exblues-faneja jotka tykkäsi nimenomaan käydä paikanpäällä katsomassa matseja. Heille Jokerien ja Hifkin matsit on varmasti varteenotettava vaihtoehto jos automatka esim. Lahteen, Hämeenlinnaan tai Turkuun ei nappaa. Itseä ei KHL kiinnosta ja Hifk en pysty kanattamaan, joten itseltä loppuu kyllä lätkämatseissa käyminen ja mahdollisesti myös liigan seuraaminen tähän paikkaan. Onhan toi aikamoinen muutos kun viimesen 16 vuoden ajan tuli aina kauden aikana käytyä katsomassa noin 2/3 kotipelistä.

Nyt on jäljellä vain HIFK. Voisi olettaa sen jopa hyötyvän nykyisestä tilanteesta kun muiden joukkueiden seuraaminen on entistä enemmän television varassa.
Vaikka HIFK:iltä katoaa paikkalisvastustaja niin Jokerien ohella kyllä se Bluesin kuolemasta hyötyy. Noi Stadin porukat nyt ensinnäkin saa tod.näk ne Bluesin viimeset yritysasiakkaat ja varmaan myös osan sponsoreista. Lisäksi Hifk tulee varmasti poimimaan ne espoolaisen juniorikiekon kirkkaimmat tähdet ja ne semi-hyvät lupuakset sitten suuntaa varmaan jonnekin Lahti-Hämeenlinna-Lapeenranta askelille. Hifkin juniorituotanto ei ymmärtääkseni ollut mitenkään hyvässä hapessa joten nyt kun ne on ainoa liiga vaihtoehto pk-seudun junnuille niin luulis tonkin asian korjaantuvan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tuleeko muuten kenellekään muulle tosta Untide logosta mieleen HK:n sininen lenkkimakkara?
Se ja kyllä minulle tulee myös väistämättä Montreal Canadiens mieleen tuosta C:n muodossa olevasta hevosenkengästä..
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Canadiens mullakin mieleen tulee. Ja huonolla tavalla. Kuten viimeisin Bluesin vitsilogo, tämäkin on jonkun Jussin kaverin "suunnittelema" - ja se kyllä näkyy.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Mä en kyllä toivo Kiekko-Espoo nimeä takaisin kun olen sitä mieltä tämmöiset urheiluvälineiden mukaan nimetyt jenging nimet kuten Palloseura on aika tylsiä. Toki, myönnän että nimenä Bluesin jälkeen se olisi paras vaihtoehto kun osalla porukasta on siihen jo valmiina positiivinen tunne.

Tuleeko muuten kenellekään muulle tosta Untide logosta mieleen HK:n sininen lenkkimakkara? Mutta ei tosiaan tule olemaan helppoa Salonojalla uuden seuran kasaaminen jos siihen leikkiin ryhtyy. Kuitenkin pk-seudulla on ne kaksi muuta jääkiekkobrändiä joten jos kerta jengi vaihtuu niin kaipa nekin on osalla ex-blues-faneista harkintajoukossa. Lisäksi kun Espoossa ei ole pääsarjajoukkuetta niin espoolaisten lätkäjunnujen suosikkijoukkueet on sitten tulevaisuudessa Hifk tai Jokerit. Joten siinä vaiheessa kun Espoo tekee comebäckin (noin 2-5 vuoden päästä?) liigaan niin osa ex-blues-faneista on tottunut elämään ilman liigakiekkoa tai käymään toisissa halleissa. Ja jos jengin nimi on joku muu kuin Espoo Blues niin paljon saa Salonoja pistää rahaa markkinointiin/brändäykseen että saa houkuteltua jengiä takaisin hallille. Tohon kun vielä lisää sen että miten toi halli pärjää ilman liigakiekkoa niin kalliiksi tulee tää tyhjästä rakentamisvaihtoehto Salonojallekin.
Kiekko-Espoon ja sen seuraajan Espoo Bluesin tarina on ohi joten näiden pitäisi jäädä nyt historiaan jos kerran uuden rakentaminenkin aloitetaan lähes nollasta. Minkä tahansa nimen Jussi uudelle seuralle keksitään niin se tulee jakamaan porukkaa ja näin ollen onkin todella tärkeää onnistua tässä ja voittaa mahdollisimman paljon entisiä Blues kannattajia puolelleen. Kannattaisi varmasti keskustella Blueskannattajien, BFC:n ja muutamien brändinluojien kanssa mikä olisi se vaihtoehto jolla saadaan mahdollisimman paras tulos. Jussilla ei varmasti ole ongelmaa hallin kanssa koska IFK joutuu varmasti kohta evakkoon ja mikä olisikaan metroa parempi väliaikainen halli. Tässä tullaan menettämään monen vuoden työ ja useita faneja, mutta toivottavasti saamme mahdollisuuden tulevaisuudessa kannattaa maamme parhaan junioritehtaan tuotoksia liigassa, oman kotikaupunkimme joukkueessa, omissa väreissämme! "Sinikeltainen, se meitä yhdistää saa meidät hyppimään, huutamaan ja laulamaan".
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Miksi HIFK joutuisi evakkoon? Kai ne nyt pelaavat nykyisessä hallissaan siihen asti kunnes uusi valmistuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös