Newcastle United FC 2019–2020 – syöksylaskua divariin

  • 26 565
  • 237

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Vanhana, joskaan ei kovin aktiivisena Newcastle fanina seuraan mielenkiinnolla, mitä tästä mahdollisesta omistajan vaihdosta seuraa.

Kirjoitan tämän viestin oikeastaan siksi, että olen hurahtanut Netflixin myötä Newcastlen pahinpaan vastustajaan eli Sunderlandiin. Siinäpä vasta on joukkueella surkea kehityskulku, mutta viihteellisesti varsin mielenkiintoinen tarina ja tavallaan olen erittäin kiinnostunut, miten tarina jatkuu. Onko muut Newcastlen seuraajat seuranneet Sunderlandin tarinaa Netflixistä?

Jahas. Ensimmäinen gloryhunter ilmoittautuu ja vielä pitää Sunderlandista. Eisaatana.

No vitsit vitsinä. Hieno sarja kaikkineen Sunderlandista, ja molemmilla kausilla vielä onnellinen loppu.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Suosikkijoukkue
FPS
Jahas. Ensimmäinen gloryhunter ilmoittautuu ja vielä pitää Sunderlandista. Eisaatana.

No periaattessa tämä osui paremmin kuin ehkä arvasit. Jos totta puhutaan, niin meikäläinen alkoi kannattamaan Newcastlea 96, jolloin Shearerin kauppa oli kaikkien aikojen kallein. Olin toki tutustunut seuraan aiemminkin, mutta kieltämättä hauska yhteensattuma. Alunperinkin lähdin ostojoukkuetta kannattamaan, joten olen ylpeä glory hunter alusta loppuun.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tänään sitten vahvistuu huhut, ihan Timesia myöten, että kaupat on jo tehty. Enää odotellaan Valioliigan omistajatsekkausta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Onko vielä ollut mitään vakavasti otettavia huhuja tulevista hankinnoista pelaajiston tai valmennuksen osalta?

Valmentajiksi vahvimmat huhut olleet Allegri ja Benitez. Tosin jos/kun kausi pelataan loppuun kesällä voi hyvin olla että Bruce hoitaa sen pätkän.

Pelaajapuolella Bale mainittu mahdollisena ostona ja Cavani, Mertens ja Vidal ilmaisina siirtoina.
 
Pelaajapuolella Bale mainittu mahdollisena ostona ja Cavani, Mertens ja Vidal ilmaisina siirtoina.

Tässä kommentissa ei ole tippaakaan katkeruutta, mutta jotenkin noiden nimien lukemisen jälkeen totesin itselleni spontaanisti: ”ei, miksi?!”

Kyllähän tuon porukan yhteinen nimittäjä on uran viimeinen rahastus. Siis laatupelaajia ehdottomasti, mutta varmastiko sellaista mitä nouseva suurseura kaipaa?
 

Ralph

Jäsen
Kyllähän tuon porukan yhteinen nimittäjä on uran viimeinen rahastus. Siis laatupelaajia ehdottomasti, mutta varmastiko sellaista mitä nouseva suurseura kaipaa?
Sanoisin, että tällaisilla isoilla nimillä kasvatetaan kiinnostavuutta ympäri maailmaa ja hommataan lisää faneja sekä tällaiset nimet toimivat houkutteina nuoremmille uusille potentiaalisille tähdille. Eli muutama tällainen pelaaja hommataan puhtaasti lisäämään näkyvyyttä. Toki myös ovat edelleen hyödyllisiä pelaajia, kun Newcastle taistelee Euro-paikoista.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Sanoisin, että tällaisilla isoilla nimillä kasvatetaan kiinnostavuutta ympäri maailmaa ja hommataan lisää faneja sekä tällaiset nimet toimivat houkutteina nuoremmille uusille potentiaalisille tähdille. Eli muutama tällainen pelaaja hommataan puhtaasti lisäämään näkyvyyttä. Toki myös ovat edelleen hyödyllisiä pelaajia, kun Newcastle taistelee Euro-paikoista.

Jotakuinkin näin. Kaksi ilmaista siirtoa ja yksi uutta haastetta hakeva ”tähti.”
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Saattaa muuten ensi kesänä olla kaikkien aikojen ostajan markkinat jos alemman keskikastin jengit ajautuu kunnolla talousvaikeuksiin.

Sieltä vaan poimimaan parhaat pelaajat jos joukkueilla alkaa olla talous tiukalla.

Oisko tässä se Pochettinon seuraava projekti?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Saattaa muuten ensi kesänä olla kaikkien aikojen ostajan markkinat jos alemman keskikastin jengit ajautuu kunnolla talousvaikeuksiin.

Sieltä vaan poimimaan parhaat pelaajat jos joukkueilla alkaa olla talous tiukalla.

Oisko tässä se Pochettinon seuraava projekti?

Sama jo ensi siirtoikkunassa. Englannissa juuri kiertää huhu että noin kolmella seuralla on varaa ostaa pelaajia nyt kesällä. Siihen päälle mahdolliset palautettavat televisio-rahat jne. niin rikkailla seuroilla voi olla yllättävän hyvät markkinat.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Vahvat huhut nyt että tänään julkistettaisiin jo. Ramadan alkaa huomenna ja näin. Pochettinon kanssa uudet omistajat jo kokoustaneet ja Spursiin oltu yhteydessä. Jeesuksenvittu kun tätä on odotettu.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Ei ole managerille paineita pahemmin. Jos ei homma luista, niin maksaako siitä hengellään? ;)
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ei ole managerille paineita pahemmin. Jos ei homma luista, niin maksaako siitä hengellään? ;)

Emmä tiedä, kannattaa varmaan kysyä Sheffieldin saudi-omistajalta. Siellä kun ollaan jo hetki oltu vallankahvassa. Tai sitten ManUn johtoportaalta joka on tehnyt yhteistyötä Mohammed Bin Salmanin (joka Newcastlen oston takana myös) johtaman ministeriön kanssa vuodesta 2017. Tai Espanjan jalkapalloliitolta joka järjesti siellä viimeisimmän Espanjan super cupin. Tai Chelsealta ja Poolilta joille kelpaa Uberin saudi-miljoonat jne jne.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Jos lähtee tosiaan tuolle linjalle, että ”se kuka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven”, niin futismaailmasta tulee mieleen ainostaan Riku Riski, joka voi sanoa asettaneensa henkilökohtaiset arvonsa urheilullisen menestyksen edelle.

Muiden parempi pysyä visusti hiljaa suurseuroista huippupelaajiin ja ihan sinne lajin kattojärjestöön asti. Toki kaikki fanit me ollaan puhtaita pulmusia jokainen.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Jos lähtee tosiaan tuolle linjalle, että ”se kuka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven”, niin futismaailmasta tulee mieleen ainostaan Riku Riski, joka voi sanoa asettaneensa henkilökohtaiset arvonsa urheilullisen menestyksen edelle.

Muiden parempi pysyä visusti hiljaa suurseuroista huippupelaajiin ja ihan sinne lajin kattojärjestöön asti. Toki kaikki fanit me ollaan puhtaita pulmusia jokainen.

Näinpä. Kyllä mä tosin myös tiedän pari pitkän linjan Newcastle-fania joille tää uusi omistaja on liikaa. Mulle ne uudet omistajat ovat FAn, UEFAn, Valioliigan ja brittien hallituksen ongelma. Ei mun. Tosin ymmärrän ja kunnioitan myös vastakkaisia näkemyksiä.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Näinpä. Kyllä mä tosin myös tiedän pari pitkän linjan Newcastle-fania joille tää uusi omistaja on liikaa. Mulle ne uudet omistajat ovat FAn, UEFAn, Valioliigan ja brittien hallituksen ongelma. Ei mun. Tosin ymmärrän ja kunnioitan myös vastakkaisia näkemyksiä.
Menee vähän off topic mutta jos alkaisin boikotoida pelien seuraamista oman ja järjestävän tahon arvojen ristiriitaisuudesta perusteella, niin ei sitä kyllä pystyisi mitään FIFA:n ja UEFA:n alaista toimintaa katsomaan.

En tiedä onko se vain kasvojen poispäin kääntämistä ja ongelmien kieltämistä mutta en vain jaksa alkaa sekoittaa jalkapalloa ja politiikkaa/korruptiota koska se suo on sen verran loputon ja omat vaikutusmahdollisuudet aika nollissa asian suhteen.

Arvostan kyllä kaikkia jotka jaksaa taistella korruptiota ja vääryyttä vastaan kuten esimerkiksi Riski.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jeesuksenvittu kun tätä on odotettu.

Onko tätä muuten tutkittu tarkemmin, olisiko Jeesus voinut olla hermafrodiitti?

Pochettino on varmaankin paras vaihtoehto manageriksi ja Levy haluaa todennäköisesti päästä eroon turhista palkkakuluista. Olisi aika uusi tilanne Pochettinolle toimia managerina seurassa, missä ei tarvitse anella jokaista puntaa polvillaan omistajan edessä. Nuo aikaisemmin esiin tuodut kokeneet pelaajat olisivat hyviä juttuja joukkueen kannalta, niiden ympärille olisi hyvä rakentaa nuorempaa kaartia ja myös fanituotteet voisivat mennä kivasti kaupaksi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Onko tätä muuten tutkittu tarkemmin, olisiko Jeesus voinut olla hermafrodiitti?

Pochettino on varmaankin paras vaihtoehto manageriksi ja Levy haluaa todennäköisesti päästä eroon turhista palkkakuluista. Olisi aika uusi tilanne Pochettinolle toimia managerina seurassa, missä ei tarvitse anella jokaista puntaa polvillaan omistajan edessä. Nuo aikaisemmin esiin tuodut kokeneet pelaajat olisivat hyviä juttuja joukkueen kannalta, niiden ympärille olisi hyvä rakentaa nuorempaa kaartia ja myös fanituotteet voisivat mennä kivasti kaupaksi.

Tämähän se on se pointti juurikin. Paljon on huhuja liikkeellä että on oltu jo huippuagentteihin oltu yhteydessä pelaajia koskien. Sitten jos/kun tämä varmistuu, niin uusilla omistajilla on kuulemma aika pian julkistus missä kerrotaan tulevista suunnitelmista. Fiksusti pitää lähteä rakentamaan, mutta samalla näyttää niin huippupelaajille ja -valmentajille hauista että tosissaan ollaan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Se on tietysti hyvä, että uusi joukkue tulee sarjataulukon kärkitaisteluun. Mutta onhan tämä todella syvältä. Onnea nyt vain harakoille tulevista pytyistä ja CL kausista. Eikö niitä ole jo sama juhlia, kun ne tullaan ostamaan vaikka väkisin... jokatapauksessa. Itselleni tämä on yksi syy lisää vieroittautua valioliigasta, mutta ehkä siellä keskikastissa on ihan kivaa ja romanttista. Ehkä saadaan yllätyspiste harakoilta kerran viidessä kaudessa:).

Minun mielestä tämä on aika selkee keissi ja Harakat tulee seuraamaan Chelsean ja Cityn viitoittamaa tietä ja tulee menestymään pomminvarmasti.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Se on tietysti hyvä, että uusi joukkue tulee sarjataulukon kärkitaisteluun. Mutta onhan tämä todella syvältä. Onnea nyt vain harakoille tulevista pytyistä ja CL kausista. Eikö niitä ole jo sama juhlia, kun ne tullaan ostamaan vaikka väkisin... jokatapauksessa. Itselleni tämä on yksi syy lisää vieroittautua valioliigasta, mutta ehkä siellä keskikastissa on ihan kivaa ja romanttista. Ehkä saadaan yllätyspiste harakoilta kerran viidessä kaudessa:).

Minun mielestä tämä on aika selkee keissi ja Harakat tulee seuraamaan Chelsean ja Cityn viitoittamaa tietä ja tulee menestymään pomminvarmasti.

Niin. Chelsean ja Cityn (ja PSGn) tie ei ole vaan mahdollinen nykyään FFPn takia. Eli rahankäytön ja pitkän tähtäimen suunnittelun pitää olla huipputasoa. Katsoo esim. Evertonia, missä on helvetisti rahaa takana ja miten siellä on onnistuttu jne. Leicester ja Wolves sitten positiivisina esimerkkeinä. Tarkoitus on kuitenkin nostaa Newcastle pysyvästi sinne suurseurojen joukkoon. Jos ja kun kaupat menevät läpi kuun loppuun mennessä siis. Mä itse henkilökohtaisesti olisin tyytyväinen, jos kolmen kauden päästä oltaisiin noustu taistelemaan top6-sijoituksista.

Ja ei Valioliigassa pelkästään tuhlaamalla pärjää, katsoo vaikka ManUn nykymenoa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Se on tietysti hyvä, että uusi joukkue tulee sarjataulukon kärkitaisteluun. Mutta onhan tämä todella syvältä. Onnea nyt vain harakoille tulevista pytyistä ja CL kausista. Eikö niitä ole jo sama juhlia, kun ne tullaan ostamaan vaikka väkisin... jokatapauksessa. Itselleni tämä on yksi syy lisää vieroittautua valioliigasta, mutta ehkä siellä keskikastissa on ihan kivaa ja romanttista. Ehkä saadaan yllätyspiste harakoilta kerran viidessä kaudessa:).

Minun mielestä tämä on aika selkee keissi ja Harakat tulee seuraamaan Chelsean ja Cityn viitoittamaa tietä ja tulee menestymään pomminvarmasti.
Mä en vielä heittäisi kirvestä kaivoon sen suhteen, että nykyvaljussa voisi ostaa automaattista menestystä.

Jos katsoo viimeisen viiden vuoden pelaajiin käytettyä rahaa/myynneistä saatua rahaa, niin totta ykkösenä on City 667 miljoonaa miinuksella.

Sitten löytyy joukkueita jotka ovat polttaneet rahaa aika saatanasti ilman toivottua menestystä Mauno miinuksella 538, Arsenal 297, Everton 250, West Ham 207 ja Brighton 238.

Poolilla, Spurs ja Chelsea taas ovat kaikki noin 120-130 miljoonan paikkeilla. Okei Chelsea tässä huono esimerkki koska aiemmin rahaa on palanut ja Hazardin myynti kattaa ison osan tuosta mutta siellä on alettu mennä kestävämpään suuntaan rahankäytössä.

Ehkä paras esimerkki löytyy putoamistaistelun puolelta. Norwich on ainut joukkue joka on muuten plussalla! 28 milliä ja viime kesänä käyttivät 6 miljoonaa kun taas Villa 155 miljoonaa! ja molemmilla on sama kohtalo edessä, Norwichilla on vain huomattavasti paremmat lähtökohdat ensi kauteen.

Kuten @mikko600 totesi niin tähän kun vielä lisätään FFP niin ei se raha tuo automaattisesti onnea. Lisäksi kyseessä on Newcastle niin eiköhän Ashley vielä peräänny tästä kaupasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Joo toki FFP jarruttaa, mutta kun takana on kunnolla massia, niin kiertotietkin on mitä moninaisimmat. Toistaiseksi ei kuitenkaan ole lätkäisty ihan hirveitä sanktioita sääntörikkomuksista. Cityä uhkaava eurobänni on merkittävin. Siellä on kuitenkin lakimiesarmeijat tutkimassa porsaanreikiä jne. Yksi selvin kiertotie on laittaa oma kakkosjoukkue. Siis Cityllähän taisi olla jokin aussiporukka. Ja kyllä minä vertaisin Cityyn ja Chelseaan edelleen. Ainakin nämä Brightonit ja West Hamit voidaan laittaa ihan eri pelilaudalle. Niiden massit kertoo enemmän Valioliigan voimasta suhteessa muihin huippusarjoihin. Manukin kuitenkin yrittää pyörittää kannattavaa bisnestä ja kerää rahat sitä kautta. Olen ymmärtänyt, että Glazerit ennemmin nostaa pinkkaa omille tilileilleen, samoin kuin Kroenke Arsussa ja Enic/Lewis Spursissa. Koronan jälkeinen aika saattaa pistää korttipakan vähän eri järjestykseen ja tässä tapauksessa edesauttaa Newcastlea.

No mutta joo... onhan tässäkin oma kiinnostusmomentti. Katsotaan miten käy.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Joo toki FFP jarruttaa, mutta kun takana on kunnolla massia, niin kiertotietkin on mitä moninaisimmat. Toistaiseksi ei kuitenkaan ole lätkäisty ihan hirveitä sanktioita sääntörikkomuksista. Cityä uhkaava eurobänni on merkittävin. Siellä on kuitenkin lakimiesarmeijat tutkimassa porsaanreikiä jne. Yksi selvin kiertotie on laittaa oma kakkosjoukkue. Siis Cityllähän taisi olla jokin aussiporukka. Ja kyllä minä vertaisin Cityyn ja Chelseaan edelleen. Ainakin nämä Brightonit ja West Hamit voidaan laittaa ihan eri pelilaudalle. Niiden massit kertoo enemmän Valioliigan voimasta suhteessa muihin huippusarjoihin. Manukin kuitenkin yrittää pyörittää kannattavaa bisnestä ja kerää rahat sitä kautta. Olen ymmärtänyt, että Glazerit ennemmin nostaa pinkkaa omille tilileilleen, samoin kuin Kroenke Arsussa ja Enic/Lewis Spursissa. Koronan jälkeinen aika saattaa pistää korttipakan vähän eri järjestykseen ja tässä tapauksessa edesauttaa Newcastlea.

No mutta joo... onhan tässäkin oma kiinnostusmomentti. Katsotaan miten käy.

Cityllä on itseasiassa kahdeksan joukkuetta jotka kuuluu samaan organisaatioon ympäri maailmaa.



CFG has 2,000-plus employees who oversee more than 1,500 footballers who play 2,500 games a year for its eight clubs across Europe, North and South America, Asia and Australasia. Marwood is responsible for all of these apart from Manchester City, who are led by Txiki Begiristain, the sporting director.”

”CFG’s teams are Yokohama, New York City, Melbourne City, Girona, Uruguay’s Atlético Torque, China’s Sichuan Jiuniu and India’s Mumbai City.”

Ja siinä oikeassa olet että Newcastle tulee olemaan varallisuudeltaan ihan omassa kastissaan Valioliigassa. Vain PSG on periaatteessa lähellä koko maailmassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös