Aika mielenkiintoiseksi tämä sentteriasia on nyt kieltämättä kääntymässä. Roy ja Ribeiro olisivat kai parempia kuin ei mitään ja sillä jollain millillä olisivat varmaan tulleet Rangersiinkin. Eivät mitään ykkössenttereitä, joita itse odotin, mutta nyt ollaan ilman ketään... Toki on kesääkin vielä jäljellä.
Mikko Koivu ei tosiaan lähde Minnesotasta ilman käypää vaihtokauppaa, joten sen voi melkeinpä unohtaa siihen. Lisäksi tuolla sopimuksella hyvä vain, että jääkin sinne.
Saku Koivulle ei löydy käyttöä, koska alaketjut ovat täynnä Moorella ja Brassardilla (jatkon tehdessään). Muihin rooleihin ei miestä tarvita, kuten tuolla free agent -ketjussa kerroinkin. Ei auta vaikka olisi millainen mentori. Lisäksi mies olisi yllä esilletullutta ns. vanhanajan Rangersia, jossa pelaaja tulee Rangersiin ennen eläköitymistään kaukana parhaista vuosistaan, joten senkin takia iso ei. Lisäksi uskon, että mies ei ole kovin sopiva Rangersin/AV:n raastavaan pelityyliin.
Joe Thornton on se, johon uskon Satherin iskevän panoksensa, jos mies vähänkään on saatavilla Sharksin toimiston puolelta. Ensin pitää kuitenkin hoitaa nämä oman joukkueen sopimukset voimaan ja sitten katsella mitä voidaan lähettää vaihdossa. Itse en lähtökohtaisesti tähänkään ole kauhean innoissani. Ensiksi se, että Nashille saisi tästä jonkun maalisyöttelijän, on aika toiveajattelua. Nashin maalintekotyyli on/on ollut muuta kuin "syöttö lapaan ja Nash iskee verkon perukoille". Mies itse tekee paikkansa ja parhaimmillaan on itse se peliätekevä johtaja. Harmi vaan, että miehen vauhti on jo pahasti jäänyt jälkeen ja näinollen se näkyy kentällä pelityylinsä takia. Toisekseen, kuten yllä jossain mainittiinkin, ketjusta puuttuisi enää se Hagman, osoittaen että näiden aika oli jo.
Itse lähtisin kaupittelemaan Nashia johonkin, joka vielä muistaa vanhan Nashin ja elää siinä ajassa. Näin ei tule kuitenkaan käymään, joten on mielenkiintoista seurata miten tämä sentteriasia menee ja Thorntonin ehkä... kenties... tullessa, toimiiko kemia enää mihinkään. Ja toki, ketä siellä alimmissa kentissä enää pyörii, jos vaihtokauppoja tehdään (koskee siis muitakin skenarioita).