Mainos

New York Rangers 2010-2011

• 109 719
  • 312

Ralph

Jäsen
Mielenkiintoista nähdä miten ketjukoostumukset menevät.. Redden ei ilmeisesti mukaan mahdu?

A.Frolov - B.Dubinsky - M.Gaborik
V.Prospal - C.Drury - R.Callahan
A.Anisimov - E.Christensen - M.Zuccarello Aasen
S.Avery - B.Boyle - D.Boogaard

M.Staal - D.Gilardi
M.Del Zotto - M.Rozsival
M.Gilroy - S.Eminger

H.Lundqvist
M.Biron

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Kohtuu hyvä nippu alkaa Rangersilla olemaan kasassa. Suurin kysymysmerkki lienee ykkössentteri, itse ainakin epäilen Dubinskyn kykyjä ottaa kaikki hyöty irti Frolovista ja Gaborikista. Toisaalta, kukapa tietää jos mies tällä kaudella tekee lopullisen läpimurron sentterieliittiin. Muutoin rosterista löytyy mukavasti syvyyttä ja etenkin Zuccarello Aasenin otteita odotan mielenkiinnolla. Ja pelaahan joukkueessa myös Sean Avery, jonka härnäämistä ja touhuamista on aina ilo katsella :)

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mielenkiintoista nähdä miten ketjukoostumukset menevät.. Redden ei ilmeisesti mukaan mahdu?
...
Sanoisin että Dubinsky ei vieläkään ole se kaivattu ykkössentteri (lähtökohtaisesti), vaan sitä hoitaa tod.näk. Prospal, tai jopa jälleen Christensen, joka sitä lopulta yllättävän hyvin hoisikin, vaikka olikin "vain waiver-kaappaus". Rangers tuskin teki myöskään hyvin pelanneelle Prustille jatkosopimusta istuttaakseen häntä katsomossa. Averyltä en odota toista "sukelluskautta" ja näen lähtökohtaisesti hänet top3-ketjuissa. Drury taasen (lähtökohtaisesti) ei voi millään olla joukkueen kakkossentteri. Norjan pojasta (ja muista tulokkaista) ei ole mitään mielikuvaa vielä mihin sopisivat. Mieluiten tosiaan top3-ketjuihin. Anisimov saa vieläkin parantaa peliään vakiopaikkaan ja Boogaard istuu katsomossa kun (jos) valmennus näkee ettei hän osaa pelata. Sen kuitenkin lupaan että maaliton kausi menee katki, jos vaan pääsee pelaamaan, tuppaa noi nelosketjun goonit aina sen yhden heittävän Rangersissa.

Mutta toki pelaajat ovat taas erilaisilla fiiliksillä kauden alussa ja training campin jälkeen, kuin mitä oli kauden loputtua, joten positiivisia yllätyksiäkin voi ilmestyä.

Puolustus on varmaan jotain tuota luokkaa, jos Redden ei mahdu. En tosin vielä usko, että suunnitelma A on häntä peluuttaa AHL:ssa. Voisiko Druryä peluuttaa..?

Mutta tervetuloa Froloville. Uudet naamat ovat aina tervetulleita, varsinkin ne joilla on hiukan odotusarvoisesti enemmänkin näytettävää.

Eipä toi nyt mikään "näillä mennään kuuhun" -kokoonpano ole, aika paljon odotusarvoa, vailla varsinaisia näyttöjä lähiajoilta/vielä. Mutta puolustuksesta täytyy olla jo ihan mielissään. Kyllä sitä taas huomaa, että pikku hiljaa alkaa odottelemaan kautta.

Viimeksi muokattu:

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Mites Grachevin ensi kausi? En nyt tietenkään mainitse nimeä puhuttaessa ensi kauden ykkössentteristä, mutta joutuuko kaveri vielä kokonaiselle AHL-kaudelle? Tietenkin voi campillä säväyttää ja hankkia pelipaikan jo alusta alkaen ylhäältä, mutta mihin koloon häntä noissa kenttäkoostumuksissa sitten änkisi?

Voipi olla, että Evgeny saa ravata AHL:n ja NHL:n väliä korvaten loukkaantumisia ja vasta tulevan jälkeinen kausi olisi hänen "läpimurto" kautensa.

Puolustus on varmaan jotain tuota luokkaa, jos Redden ei mahdu. En tosin vielä usko, että suunnitelma A on häntä peluuttaa AHL:ssa. Voisiko Druryä peluuttaa..?

Kyllä tuo Reddenin lähettäminen AHL:än on juuri se ainut keino millä Rangers tästä tilanteesta selviää. Staalille kuitenkin on sopimus tehtävä, eikä Reddeniä kukaan hullu ota takalinjoilleen noilla summilla. Mikä muu suunnitelma olisi vaihtoehto?

Ja Druryn peluuttaminen farmissa olisi kyllä sellainen naamalle ulostaminen, että hellurei. Drury on kuitenkin joukkueen kapteeni ja vaikka palkka onkin aivan järjetön, on hänellä pelillisestikin enemmän annettavaa kuin pujottelukeppi-Reddenillä. Eli mielestäni Druryn farmipeluutuksesta on turha edes puhua.

Viimeksi muokattu:

Shawshank

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers & Tampereen Ilves
Ihan positiivisen sävyyn otan itse Frolovin vastaan. Viime kaudella maalimäärä jäi odotettua pienemmäksi, mutta itse oon aina tykkäillyt kovastikkin miehen tavasta pelata. Useita Kings otteluita nähneenä Frolovilla oli useita otteluita, jossa hän oli selkeästi "supertähti" tasolla, mutta sitten taas heilahduksia vaihtojen ja pelin sisällä on hirveästi. Isona taitavana miehenä tuo kuitenkin mukavan ulottuvuuden ja antaa paljon lisää variaatiota kenttä sommitelmiin.

Lukeudun myös itse niihin, jotka odottavat jo ensi kaudella M.Zuccarello Aasen:ilta kovastikkin. Pieni koko ei ole ongelma, jos vaan itseluottamus ja pelirohkeus saadaan heti alusta asti hinattua ylös. Taito ja näkemys herralla on niin uskomaton että kaikki potenttiaali nousta isoon ruutuun jo ensi kaudella on olemassa. Alussa heti pari onnistumista ja rutkasti vastuuta niin saadaan "hobitista" kaikki tehot irti. Mielenkiintoinen ja meidän kannalta äärimmäisen osuva hankinta.

Onhan tuo Reddenin lähettäminen AHL:n tuolla palkalla aika karski juttu, mutta väistämätöntähän tuo. Innolla jään odottamaan mitä tuleman pitää.

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mikä muu suunnitelma olisi vaihtoehto?
...
Drury on kuitenkin joukkueen kapteeni ja vaikka palkka onkin aivan järjetön, on hänellä pelillisestikin enemmän annettavaa kuin pujottelukeppi-Reddenillä. Eli mielestäni Druryn farmipeluutuksesta on turha edes puhua.
Ajattelin lähinnä kenties joidenkin muiden pelaajien myymistä. Ja ymmärrän kyllä (kuten kaikki) ettei kapteenia lähetetä AHL:aan, mutta ne pelilliset annit haluaisin nähdä. Retorinen kysymys.

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS

A.Frolov - B.Dubinsky - M.Gaborik
V.Prospal - C.Drury - R.Callahan
A.Anisimov - E.Christensen - M.Zuccarello Aasen
S.Avery - B.Boyle - D.Boogaard

M.Staal - D.Gilardi
M.Del Zotto - M.Rozsival
M.Gilroy - S.Eminger

H.Lundqvist
M.Biron

Hyvältä näyttää ketjut, paitsi itse vaihtaisin Druryn ja Anisimovin paikkaa, ainakin aluksi. Voisi koittaa jopa tällaista kahta ekaa ketjua:

Prospal - Dubi - Gabo
Frolov - Anisimov - Callahan/Avery

Staalille sopimus vielä tähän toivottavasti ei perinteisellä Rangers tyylillä (yliyliyli rahakas) ja Redden kokonaan ulos joukkueesta niin on joulu, juhannus, uusivuosi, synttärit ja lottovoitto samaan aikaan.

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Staalille sopimus vielä tähän toivottavasti ei perinteisellä Rangers tyylillä (yliyliyli rahakas) ja Redden kokonaan ulos joukkueesta niin on joulu, juhannus, uusivuosi, synttärit ja lottovoitto samaan aikaan.

Veikkaan, että Staalin sopimus ei ole ylirahakas, tuskin muuten olisi mennyt ihan näin pitkälle. Kai.

Frolov on mun mielestä hyvä hankinta ja tuo leveyttä maalintekoon. Kolme miljoonaa ei myöskään ole mitenkään liikaa mahdollisesta jopa 35-40 maalin miehestä. Toisaalta en voi olla täysin huojentunut ennen kuin Staalilla on nimi paperissa. Olisin toivonut tämän tapahtuvan ennen uusia sopimuksia.

Peluutuksesta puhuttaessa en usko, että Dubinsky ainakaan aloittaa keskellä. Mielestäni Tortorella teki selväksi, että mies oli aikaansaavampi loppukaudesta laitahyökkääjänä. Luulen, että Tortorella lähtee campille näistä asetelmista:

Frolov - Christensen - Gaborik
Dubinsky - Anisimov - Callahan
Avery - Prospal - Zuccarello-Aasen/Grachev
Boyle/Boogard - Drury - Prust

Kärkkymässä tähän on vielä Weise, Byers ja Dupont.

Itse kokeilisin seuraavasti:

Callahan - Dubinsky - Gaborik
Frolov - Anisimov - Avery
Prospal - Christensen - Grachev/MZA
Boyle - Drury - Prust

Sentteriosasto näyttää todella ohuelta. Toisaalta nyt jos koskaan Anisimov ja Dubinsky, miksei myös Christensen voivat nousta pelaajien eliittiin.

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Itse kokeilisin seuraavasti:

Callahan - Dubinsky - Gaborik
Frolov - Anisimov - Avery
Prospal - Christensen - Grachev/MZA
Boyle - Drury - Prust

Sentteriosasto näyttää todella ohuelta. Toisaalta nyt jos koskaan Anisimov ja Dubinsky, miksei myös Christensen voivat nousta pelaajien eliittiin.

Itse lahtisin viime kauden perusteella taas nain:

Frolov - Prospal - Gaborik
Callahan - Christensen - Zuccarello-Aasen
Dubinsky - Drury - Avery
Boyle - Anisimov - Prust

Toki taytyy muistaa etta meilla on valmentaja jonka sanavarastoon ei todellakaan kuulu jatkuvuus, joten voinee olettaa etta pakka sekoittuu kauden aikana lahes joka pelin jalkeen kulki peli tai sitten ei. Pelkaan yli kaiken sita etta Biron epaonnistuu totaalisesti yksittaisessa pelissa jonka johdosta Lundqvist pelaa 70 pelia - putkeen.

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteriosasto on jo aika täynnä (Prospal, Christensen, Dubinsky, Boyle, Anisimov, Drury..) mutta Todd White treidattiin Rangersiin Thrashersista.

EDIT:
Toiseen suuntaan Patrick Rissmiller ja Donald Brashear.

Tortorella taisi männä viikolla todeta, että ainakin Dubinsky sekä ehkä myös Prospal aloittavat kauden laidalla.

Jos unohtaa, että Staal on vieläkin vailla sopimusta tai uskoo, että Redden pelaa ensi kauden AHL:ssä niin tämä siirto näyttää hyvältä:
- Saatiin kokenut sentteri, joka teki kaudella 2008-2009 yli 70 pistettä
- Päästiin eroon kahdesta täysin turhasta pelaajasta

Toisaalta nyt näyttää siltä, että Stepanilla, Grachevilla sekä MZA:lla on äärimmäisen kova paikka murtautua Campilta kokoonpanoon sekä, että Anisimovilla on tiukempi kiritys kakkosen keskelle jos homma ei lähde pelaamaan.
Lisäksi voidaan miettiä onko nyt jompikumpi kaksikosta Christensen/Prospal turha?

Mielestäni kuitenkin hyvä hankinta paikalla johon sitä eniten tarvittiin.

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Rangersin vuoro olla NHL.comin 30 in 30 -sarjassa.
Lähtijät ja tulijat, sekä kolme nuorta seurattavaa tarkastelussa.

Koska joukkue ei ole (valitettavasti) uusiutunut mitenkään erityisen huomattavasti tulevalle kaudelle, artikkelin loppukaneetti on kohtalaisen oikeassa:
"The Rangers appear to be in the same place they were last season. They are a good but not great team that remains dangerous thanks to having an elite goaltender in Lundqvist."

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Onpas täällä hiljaista. En ole mitään uutisia ehtinyt tai edes jaksanut etsiä, mutta oletan että Staal on edelleen ilman sopimusta. Mitenkä Sather aikoo taikoa cappiin tilaa että saa Staalin sopimuksen tehtyä, nythän ollaan miinuksella.

Koskas nuo campit alkavat?

Onpas täällä hiljaista. En ole mitään uutisia ehtinyt tai edes jaksanut etsiä, mutta oletan että Staal on edelleen ilman sopimusta. Mitenkä Sather aikoo taikoa cappiin tilaa että saa Staalin sopimuksen tehtyä, nythän ollaan miinuksella.
Reddenin heittämisestä farmiin on ainakin paljon puhuttu, vapautuisi 6,500 milliä cappia.

Ralph

Jäsen
Tim Kennedy saapuu yhdeksi vuodeksi 550 000$ palkalla. Redden mitä ilmeisimmin farmiin kun Staalkin sopparin vielä tarvii.

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
Sentteriosasto kasassa

Rangersin toimistossa on tapahtunut sitten edellisen kirjoitukseni. Frolov saapui Kingsistä ja White Thrashersistä. JoukaHaisen heinäkuussa mainitsemat huhut Frolovista osuivat siis oikeaan. Pidetään jalat maassa miehen suhteen, mutta jos Tortorella löytää Froloville oikeat ketjukaverit, niin uskon tulosta syntyvän ainakin paremmin kuin Kotalikin osalta.

Keskushyökkääjäosasto näyttää varsin runsaalta:

Prospal
Drury
Dubinsky
Christensen
Anisimov
Boyle
White

Kyseisiä ukkoja on jo niin monta, että Tortorellalla miettimistä, kuka laitetaan laitaan ja kuka lättyjen heittäjäksi. Koska muut NYR-fanit ovat heittäneet jo mehukkaita ketjuspekulaatioita hyökkäyksen osalta, niin laitetaan omakin ehdotus esiin:

Dubinsky-Prospal-Gaborik
Frolov-White-Callahan
Anisimov-Drury-Avery
Kennedy/Boyle-Christensen-Boogaard/Prust

CatGarfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Internazionale, Newcastle, NY Rangers, HIFK, ManU
Dubinsky-Prospal-Gaborik
Frolov-White-Callahan
Anisimov-Drury-Avery
Kennedy/Boyle-Christensen-Boogaard/Prust

Kyllahan Kennedy noin oletusarvoisesti kilpailee kolmosketjun paikoista, ellei jopa kakkoseen voisi paasta, kunhan alkaa keskittymaan oikeisiin asioihin MSG:n kirkkaissa valoissa...mutta mutta, tuo on toissijaista. Hyokkays on aika koykainen, eika puolustuksellakaan kuuhun menna. Veskariosasto on ainoa, joka oletusarvoisesti on liigan huippua (tuon kirjoitettuani voidaan olla varmoja, että Biron FLOPPAA).

Taytyy kylla antaa Slatsille krediittia Boogaardin hankkimisesta ja "that disgrace of a colored hockey player" ulostamisesta. Ja se on kans hienoa, että Slats on osannut lukea lehtiä, ja tajunnut panna Reddenin 6M$ anno farmiin rasittamasta palkkakattoa... mutta kun ei tuo epapateva seniili paska edes tuolla kikkailulla saa Staalille sopimusta sorvattua.

Olen, jos mahdollista, nyt vittuuntuneempi Slatsiin kuin viime kaudella. Biron, Boogaard, hyvia juttuja. Girardi saa nayttaa jotain aika erikoista ollakseen palkkansa arvoinen. Ja ainoa viime kauden potentiaalia omaava RFA on edelleen ilman sopimusta. Siis se tarkein. Muilla voi pyyhkia lattioita, jos Staalille ei Slats saa sorvattua edes 2-3v.sopimusta.

Oma veikkaukseni: Staal vaihdetaan akselille Pit/Phi/Wsh kassilliseen nitroja ja 6. kierroksen varausoikeuteen vuonna 2090 ja sen jälkeen Dolan jarjestaa lehdistotilaisuuden kertoen kuinka Staalin vaatimukset olivat kohtuuttomia organisaation resursseille ja kuinka hanella on taysi luottamus Satherin tekemisiin. Samana iltana MSG antaa AP:lle yksinoikeudella lehdistotiedotteen, jossa kerrotaan Chris Cheliosin 5 vuoden sopimuksesta vaivaiseen 7M$/kausi.

Ei minua vituta.

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Olen, jos mahdollista, nyt vittuuntuneempi Slatsiin kuin viime kaudella. Biron, Boogaard, hyvia juttuja.

Et ilmeisesti anna Frolovin ja Whiten sopimuksille paljon arvoa.

Harmillista, siella saattaisi ensi kaudella olla muitakin kuin Gaborik jotka tekevat maaleja.

Eikohan Staal sopimuksensa saa, en nae mitaan syyta miksi mies treidattaisiin muualle ja eikohan tuon Kennedyn tapauksen jalkeen ole aika selvaa etta Redden lahtee alas pelaamaan.

En kylla nae mitaan syyta miksi Boogaard olisi ollut hyva hankinta, painvastoin. Hankitaan ensin Brashear aivan kasittamattomalla palkalla, laitetaan hanet Hartfordiin pelaamaan 2 min per peli ja hankitaan Shelley tilalle joka itseasiassa hoitaa hommansa kohtuullisesti ja tekee tulosta hyokkayspaassa. Mutta, kun Shelley pyytaa 3 vuotista sopimusta ei tahan suostuta missaan nimessa, annetaan Shelleyn menna toiseen seuraan ja hankitaan Boogaad tilalle isommalla rahalla ja pitemmalla sopimuksella. Ja tama mies ei ole tehnyt ainuttakaan maalia 222 peliin.

Hei haloo.

Olen harvinaisen luottavainen tulevaan kauteen, liput harjoituspeleihin seka runkosarjaotteluihin on hommattu alkukauden osalta ja nyt pitaisi muutama viikko jaksaa odottaa. Ei kylla mitenkaan jaksaisi.

CatGarfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Internazionale, Newcastle, NY Rangers, HIFK, ManU
Et ilmeisesti anna Frolovin ja Whiten sopimuksille paljon arvoa.
En erityisemmin. Frolov nyt ei ihan mikään tusinapelaaja ole, ja mieheltä voi odottaa paljonkin. Jos paukuttaa sen 30 maalia tai enemmänkin, olen erittäin tyytyväinen. Valitettavasti historia on osoittanut, ettei monikaan itäeurooppalainen tähtistatuksen kynnyksellä muissa seuroissa pyörinyt ole pystynyt pelaamaan MSG:ssa edes aiempien kausien tasollaan, saati pystynyt parantamaan. Toki poikkeuksia on, ja toivon Frolovin olevan juurikin sellainen. Sattuneesta syystä en vain ole kovin luottavainen, että potentiaali realisoituisi. NYC ja MSG on vain niin monille ollut liian vaikea paikka pelata.

Todd Whitelta en odota juurikaan mitään, miehellä on kumminkin ikää mittarissa jo 35, viime kausi ei ollut kummoinen ja Sens-kausista alkaa olemaan jo aikaa (toissa kauden 71p oli toki hyvä suoritus, mutta en jaksa uskoa, että mies paljoakaan viime kaudesta parantaa). Marginaalipelaaja mielestäni, joskaan en pane pahakseni, jos pystyy ottamaan ratkaisijan roolia. En vain 35-v. jannulta kyllä jaksa odottaa mitään kovinkaan suurta käännettä kohti parempaa kuin mitä viime kausi oli.
Harmillista, siella saattaisi ensi kaudella olla muitakin kuin Gaborik jotka tekevat maaleja.

Siis Frolov, ehkä. Ja olet siis sitä mieltä, että White pystyy jotenkin myös auttamaan maalinteko-ongelmissa?

Hei haloo.
Eikohan Staal sopimuksensa saa, en nae mitaan syyta miksi mies treidattaisiin muualle ja eikohan tuon Kennedyn tapauksen jalkeen ole aika selvaa etta Redden lahtee alas pelaamaan.

Realistisesti ajatellen odotan itsekin, että Redden pelaa alhaalla, jos yleensä siihen suostuu. Voi olla aika kova paikka Reddenille ruveta farmipelaajaksi, mutta se jää nähtäväksi(mutta se ei ole enää osa palkkakatto-ongelmaa,se). Ja Staal tullee jonkinlaisen sopimuksen tekemään, itse veikkaan vuoden sopimusta, koska aika pitkään on tämä hierominen jatkunut. Maalailin vain piruja seinille aiemmassa viestissäni. Sather kun ei ole onnistunut ainakaan allekirjoittanutta vakuuttamaan nuorten, lupaavien ja jo jossain määrin tasonsa osoittaneiden pelaajien käsittelyssä.
En kylla nae mitaan syyta miksi Boogaard olisi ollut hyva hankinta, painvastoin. Hankitaan ensin Brashear aivan kasittamattomalla palkalla, laitetaan hanet Hartfordiin pelaamaan 2 min per peli ja hankitaan Shelley tilalle joka itseasiassa hoitaa hommansa kohtuullisesti ja tekee tulosta hyokkayspaassa. Mutta, kun Shelley pyytaa 3 vuotista sopimusta ei tahan suostuta missaan nimessa, annetaan Shelleyn menna toiseen seuraan ja hankitaan Boogaad tilalle isommalla rahalla ja pitemmalla sopimuksella. Ja tama mies ei ole tehnyt ainuttakaan maalia 222 peliin.
Brashearin hankinta nyt oli jo alun alkaenkin täysin älyvapaa suoritus. Itse olisin myös pitänyt Shelleyn, mutta kun tuo ei Slatsille sopinut, en pidä ollenkaan huonona, että joukkueen kovikseksi hankittiin Boogaard. Boogaardilla kuitenkin on mainetta tappelijana, eikä ole vielä ikäloppu. Mielestäni yksi kovimmista kovanaamoista koko liigassa, enkä edes odota mieheltä pisteitä, vaan esimerkiksi Phillyn kusipäiden Gaborikin telojien rankaisua, johon mm. Brashearista ei ollut.

Hei haloo.

Olen harvinaisen luottavainen tulevaan kauteen, liput harjoituspeleihin seka runkosarjaotteluihin on hommattu alkukauden osalta ja nyt pitaisi muutama viikko jaksaa odottaa. Ei kylla mitenkaan jaksaisi.

Olen vilpittömästi iloinen puolestasi, kun jaksat olla noin innokas ja positiivisin odotuksin varustettu. Itse nyt en näe kovinkaan suurta parannusta menneisiin vuosiin, joskin jotain pientä parannusta nyt ehkä voi juuri ja juuri havaita =).

Ehkä se on tuo menneisyyden taakka, ja jo vuosikausia jatkunut tyytymättömyys Satherin toimiin ja joukkueen keskinkertaisuuteen, joka saa pessimismin minussa pintaan. Jollain tasolla kai sen on jo hyväksynyt, ettei Stanley Cupista tulla varmaan tosissaan kilpailemaan minun elinaikanani, ja sitten kun joku näkee kultaa siinä missä minä näen vain samaa vanhaa p*skaa, täytyy alkaa julistamaan omaa pessimismiään julkisesti.

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Siis Frolov, ehkä. Ja olet siis sitä mieltä, että White pystyy jotenkin myös auttamaan maalinteko-ongelmissa?

Hei haloo.
Saanen muistuttaa etta viime vuonna maalinteosta vastasi yksinaan Gaborik tehden 42 maalia joka oli 22 maalia enemman kuin Prospal seka Dubinsky jotka olivat toiseksi tehokkaimpia kyseisessa hommassa. (Callahan 19, Drury 14.. jne) Onko minun siis kohtuutonta odottaa Frolovin (kaksi yli 30-maalin kautta neljan vuoden sisaan) seka Whiten (nelja viimeista kautta antaisi paikan top 4 maalintekijoiden joukossa Rangersissa) parannusta maalinteko-ongelmiin?

Kylla, ajattelen ihan rehellisesti etta naista kahdesta on suurikin apu.

Brashearin hankinta nyt oli jo alun alkaenkin täysin älyvapaa suoritus. Itse olisin myös pitänyt Shelleyn, mutta kun tuo ei Slatsille sopinut, en pidä ollenkaan huonona, että joukkueen kovikseksi hankittiin Boogaard. Boogaardilla kuitenkin on mainetta tappelijana, eikä ole vielä ikäloppu. Mielestäni yksi kovimmista kovanaamoista koko liigassa, enkä edes odota mieheltä pisteitä, vaan esimerkiksi Phillyn kusipäiden Gaborikin telojien rankaisua, johon mm. Brashearista ei ollut.

Jaa nahtavaksi. 1,625 miljoonaa seka neljan vuoden sopimus pelaajalle joka luistelee max 2 minuuttia per peli ja ei ole tehnyt maalinmaalia useampaan vuoteen. Tassa kohtaa Sather teki loistohankinnan? Eikohan Shelleykin niita nyrkkeja olisi osannut heitella tarvittaessa ja samalla tehda pari tarkeaa maalia siella sun taalla. Toki pidin ja pidan edelleen Boogaardin hankkimisesta rosteriin, mutta tama tapa jolla kaikki hoidettiin oli aika alyvapaata touhua ja mies nauttii aivan liian isoa palkkaa pelillisiin ansioihin nahden.

Tappelemattomuus ei suinkaan ollut suurin ongelma viime vuonna, se oli maalinteko ja taisteluilmeen puuttuminen.

Ymmarran hyvin karsimattomyytesi ja tuskasi. New York on taynna naita ihmisia jotka jaksavat valittaa ja haukkua organisaatiota joten mikas siina jos se tekee olon paremmaksi. Pitaahan se sisalla vellova viha johonkin purkaa, ymmarran taysin. Itse en vain jaksa suunnata moista energiaa turhuuksiin vaan odotan joka kautta vesi kielella vaikka odotukset olisi vaikka kuinka alhaalla. Ehka olen ainutlaatuinen ihminen, mutta rakastan menna Madison Square Gardeniin ilta toisensa jalkeen katsomaan Rangersin pelaavan, olivat he kuinka surkeita tai hyvia tahansa. Havion jalkeen vituttaa ja voiton jalkeen hymyilyttaa. Se kuuluu hokiin ja aina ei voi voittaa.

Minkas teet.

ps. Jostain kuulin etta Rangers olisi osoittanut kiinnostusta 31-vuotiasta Ruslan Fedotenkoa kohtaan, voi olla etta tulee campille tryoutille. Mitaan takeita ei tasta huhuilusta ole, kummastuttaa vain etta viime kaudella oli kovasti puhe etta joukkuetta pitaa nuorentaa.

Viimeksi muokattu:

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
Training camp preview

Täälläkin odotellaan kauden alkamista innolla ja sydän toivoa täynnä. Vaikka Cupia tuskin Manhattanilla nostellaan, on jääkiekon seuraaminen ja suosikkijoukkueen kannattaminen itsessään niin palkitsevaa puhaa, että jo elokuussa alkaa malttamaton NHL-kauden odotus.
Sen kunniaksi ajattelin hieman referoida sekä kommentoida Andrew Grossin harjoitusleiriennakkoa täällä.
Ensiksi vuorossa ovat puolustajat:

Leirille Rangers lähtee NHL-listoillaan seitsemän puolustajaa: Del Zotto, Staal, Girardi, Eminger, Rozival, Redden sekä Gilroy. Näistä Staal on joukkueen ykköspakki, mutta vielä RFA ja on mahdollista, että hän palaa kokoonpanoon vasta leirin jälkeen. Toivottavasti sekä todennäköisesti kuitenkin ennen kauden alkua!
Rozival on Grossin mukaan ainoa mahdollinen kauppatavara puolustajista, mutta en pidä kauppakumppanin löytymistä kovinkaan todennäköisenä. Reddeniä taas pidetään lähes varmana farmipelaajana, jos ja kun Rangers tarvitsee tilaa palkkakattoonsa.
Eminger ja Gilroyn voidaan katsoa taistelevan peliajasta lupaavimpien juniorieden kanssa, joten ainoastaan Del Zotto ja Girardi voivat lähteä leirille lähes varmoina pelipaikastaan.

Lisäksi leirille osallistuu kasa varsin lupaavia prospecteja ja muita mahdollisia kandidaatteja taistelemaan paikasta auringosta. Näistä Ryan McDonagh, Pavel Valetenko sekä Mike Sauer omaavat parhaimmat mahdollisuudet, mutta Grossin mukaan on syytä muistaa myös Kundratek, Williams, Niemi sekä McCue. Ymmärtääkseni myös ensi kauden KHL:ssä pelaava, seuraava dariuskasparaitis Mikhail Pashnin sekä viime kesän ykkösvaraus Dylan McIlrath osallistuvat leirille, mutta lähinnä hakemaan kokemusta.
Mutta ei näytä huonolta tulevaisuu: Del Zotto, Staal, McDonagh, Valetenko, McIlrath sekä Girardi.

...seuraavaksi odotuksia pelaajakohtaisesti...

Viimeksi muokattu:

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
Del Zotto:
Hyökkäyssuuntaan loistavan tulokaskauden pelannut DZ on vasta 20-vuotias, mutta jo nyt varsin isossa roolissa. Mieheltä odotetaan vähintäänkin yhtä tuotteliasta (37 tehopistettä) kautta sekä parannusta puolustuspään otteisiin. Viime kaudella DZ oli ajoittain pahasti ulkona, mutta on osin joukkueen johdon moka, ettei Tortorellalla ollut asettaa nuoren ja innokkaan lupauksen rinnalle varmaa sekä kokenutta mentor-tyyppistä pelaajaa.
Varmuuden lisääntymisen lisäksi odotan DZ asettuvan mestaroimaan Rangersin ykkösylivoimaa, ja pyrkivän minimoimaan mahdollisen toisen kauden tutinan.

Staal:
Rangersin paras puolustaja oli viime kauden loppupuolella erittäin hyvä. Todellinen all-around pelaaja ja äärimmäisen tärkeä sekä järkevä tukipilari Rangersin puolustuksen tulevaisuudelle. On erittäin varma omassa päässä ja viime kaudella onnistui paremmin myös ylöspäin. Rangers haluaa sitoa Staalin pitkäksi aikaa, ja tästä sopimuskiistassa ilmeisesti nimenomaan on kyse (Gross kertoilee, että diili on "lähellä" ja hinta n.4,5 milj.). Potentiaalia vaikka vielä kuinka paljon...

Girardi:
Staalin aisapari satiin sidottua neljäksi vuodeksi ehkä hilppasen liian kalliilla, mutta jokatapauksessa tärkeälle paikalle. Keskitasoa parempi peruspakki, joka kuitenkin pystyy myös avaamaan peliä nopeasti eteenpäin sekä pimentämään vastustajan ykköspelaajia.

Rozsival:
Suuren palkkansa takia varsin halveksittu pelaaja, joka oli viime kauden ensimäisellä puoliskolla suorastaan paska. Paransi joulun jälkeen mutta jäi varsin vaatimattomaan kolmeen maaliin ja 20 syöttöön. Ensi kaudella mieheltä on lupa odottaa enemmän; Rozi omaa kaikesta huolimatta varsin vakuuttavan viivamiehen taidot sekä voi tuoda nuoreen pakistoon kaivattua kokemusta sekä varmuutta. Jos sitten ensi kesänä kävisi kaupaksi?

Gilroy:
Aloitti kauden varsin hyvin, mutta vajosi depth chartissa aina A.Erikssonin taakse. Moni fani syytti Tortorella kohtuuttomasta kohtelusta, mutta suoraan sanottuna Gilroy oli puolustuspäädyssä ajoittain todella pihalla ja vastaavasti hyökkäyssuuntaan tehot jäivät odotettua valjummiksi. Yksi vuosi sopimusta jäljellä ja on pyörinyt kauppahuhuissa varsin aktiivisesti.
Itse toivon, että miehelle annetaan mahdollisuus, ja että tällä kertaa Gilroy saa pelinsä nopeammin kasaan ja ennenkaikkea pystyy tasaisempiin suorituksiin.

Eminger:
Hankittiin lähtökohtaisesti 7. pakiksi enkä kaverista juuri mitään tiedä. Tuo leveyttä pakistoon, mutta onko mies näyttänyt kaikkea potentiaaliaan? Kuitenkin "vasta" 26-vuotias veteraani...

Redden:
Huoh. Rangers on tälle kaudelle minun ja monen muun silmissä kasattu niin, että Redden aloittaa kauden farmissa. 33-vuotiaalla veteraanilla on kova työ vakuutta Tortorella ja kumppanit alkukaudesta, että hän on ansainnut paikkansa kokoonpanosta. Myös Huet-tyylinen ratkaisu lienee mahdollinen...
Mutta paskat fiilikset tulee kun tilannetta kertaa; Reddenin ammatilaisura on vaakalaudalla jo tässä iässä ja lisäksi mies on erittäin huonossa huudossa fanien keskuudessa, jotka tuntevat itsensä ja kannattamansa seuran tulleen kusetetuksi. Toisaalta Redden on myös Satherin ehkä pahin moka ikinä, eikäse, että mies on suojatyöpaikalla kolmosparissa joka ilta muistuttamassa tästä emämunauksesta varmasi tunnu kivalta.

McDonagh:
Iloisempiin aihioihin; Rangers sai vihdoin suostuteltua tämän isokokoisen huippulupauksen jättämään rennot opiskelija-ajat ja keskittymään ammattilaisuran luomiseen. Lienee selvää, että on ainakin joukkueen puolelta pettymys jos Ryan ei ole pre-seasonin jälkeen kokoonpanossa. Toivottavasti tulokas onnistuu. Tavallaan hänellä on Grossin mukaan helpompi tilanne kuin Gilroylla ja DZ:lla viime kaudella kun Emingerin myötä McDonaghin ei ole PAKKO onnistua ja pelata joka ilta. Odotukset ovat kuitenkin korkealla.

Valetenko:
Isokokoinen venäläinen on pelannut kaksi viimeistä kautta KHL:ssä, mikä osoittaa, että hän pystyy pelaamaan ammattilaissarjassa. Pelaajasta en osaa sanoa mitään, mutta tiedossa on, että Rangrsissa hänen odotetaan taistelevan pelipaikasta NHL:ssä.

Lopuksi vielä oma "Depth chart":

Staal
Girardi
Del Zotto
Rozsival
Eminger
McDonagh
Gilroy
Redden
Valetenko
Sauer
Kundratek
Williams
Niemi/Kassen/McCue

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
Traverse City prospect tournament

Rangers osallistuu jo perinteisesti ennen harjoitusleirin alkua Red Wingsien järjestämään prospect-turnaukseen huomisesta eteenpän. Tapahtumassa kahdeksan NHL-joukkueen lupaukset kohtaavat viisi päivää kestävässä turnauksessa. Se tarjoaa prospecteille hyvän mahdollisuuden pelata tiukkoja pelejä, isolla peliajalla, ennen varsinaista leiriä. Kokoonpanoon saa nimetä vain neljä ammattilaista (NHL, AHL, ECHL). Usein turnauksessa on nähty tulevalla kaudella läpilyöviä pelaajia, kuten Del Zotto viime syksynä.

Rangersin kokoonpano:

Hyökkäys

Jason Bast, Ryan Bourque, Evgeny Grachev, Roman Horak, Chris McKelvie, Randy McNaught, Brendan Shinnimin, Jason Wilson, Andrew Yogan, Derek Stepan, Kelsey Tessier, Christian Thomas, Ethan Werek

Puolustus

Lee Baldwin, Sam Klassen, Tomas Kundratek, Daniel Maggio, Brandon Manning, Ryan McDonagh, Dylan McIlrath, Jyri Niemi

Maalivahdit

Scott Stajcer, Cam Talbot

Erityisen paljon kiinnostaa McI:n ja McD:n otteet.
Muut joukkueet ovat Dallas, Detroit, Minnesota, St. Louis, Carolina, Columbus sekä Atlanta.

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Ihan mielettömän tarkkaan ei ehdi änäriä nykyään seurata, joten olisi yksi pikku kyssäri; mitä helvettiä tapahtui Reddenille?

Kaveri oli enemmän kuin lahjakas, Ottawassa oli vielä ihan jees ja tolleen, mutta nyt, pakin parhaassa iässä; farmikamaa? Onko tälle jutulle joku looginen selitys?

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tälle on tasan yksi ja ainoa looginen selitys. Rangers tarvitsee tilaa cappiinsa ja näin ollen aivan liian ylikallis Redden saa mennä AHL:n puolelle.

Mies oli kyllä Ottawassa hyvä hetken, mutta sen jälkeen ura tullut kiven lailla alaspäin. Omassa päässä edelleen käsittääkseni kohtuu hyvä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy