New York City

  • 279 923
  • 994

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Manhattanin ympäriristeily oli tosin ihan hauska, kun samalla näki vähän Bronxia ja muuta syrjäisempää kulmaa. Kestiköhän pari tuntia ja startti sieltä Hudsonin puolelta.
Full Island Cruisella näkee New Yorkin kaikki 5 boroughia, vapaudenpatsaan, vilauksen Yankee stadiumista ja vaikka mitä jännää vesiltä käsin. Tsekattiin toi keväällä, oli kyllä omasta mielestä ihan hieno kokemus NY-ensikertalaiselle varsinkin. Lämpimästi päälle, jos aikoo olla kansipaikoille. :)

Circle Line Full Island 3 Hour Cruise


(Linkki Circle Linen sivuille)
 

Rocco

Jäsen
Olen käynyt Nykissä kolmesti aiemminkin, mutta kaipailisin silti raflavinkkejä. Missä dinerissa kannattaa käydä aamiaisella, missä on parhaat sushit ja burgerit? Entä missä kannattaa käydä illallisella?
Jos haluaa vähän nostalgiaa, niin kannattaa mennä Seinfeldin suosimaan ravintolaan, josta kertoo myös Suzanne Vegan kappale "Tom's Diner", eli Tom's Restaurant.. Tosin eihän sarjaa oikeasti ole tuolla kuvattu.

Sitten ehdoton paikka syödä on Katz Deli. Aivan uskomattomia leipiä ja se liha... jessus miten maistuvaa.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Viimeksi JFK:n immigrationjonossa meni noin 2 tuntia, riippuu aika paljon tuurista kuinka ruuhkaiseen hetkeen osuu. Kertaakaan en alle tunnin kyllä ole selvinnyt ja koneesta hotlalle kantsii kyllä varata joku 3 tuntia helposti, niin ei pinna kiristy jos aikataulut venyy.

Tähän hyvänä vinkkinä on se että kannattaa oikeasti pitää kiirettä kun tulee koneesta ulos. Pyrkiä siis kävelymatkalla koneesta passintarkastukseen ohittamaan mahdollisimman monta ihmistä. Viimeksi kun olin JFK:llä niin pääsin alle 30 minuutissa passitarkastuksen läpi. Toki sekin vaikuttaa todella paljon jos tulee samanaikaisesti monta konetta.
 

kepardi

Jäsen
Sitten ehdoton paikka syödä on Katz Deli. Aivan uskomattomia leipiä ja se liha... jessus miten maistuvaa.
Tuli käytyä tuolla Katz's Delissä. Ruokavalinta ei ihan osunut kohdilleen (vaaleaa leipää, "soft salami" ja muutama suolakurkku). Olisi pitänyt kysyä tarjoilijalta suosituksia. Muutenkin oltiin kyllä oikein kunnon turisteja kun paikan omintakeisia käytäntöja ihmeteltiin (ovella annettiin palautettava "maksukortti", tippi maksettiin pöytään mutta lasku ovella jne).

Mutta todella persoonallinen ja käymisen arvoinen paikka ehdottomasti.
 
Kokeneemmilta kävijöiltä mielusti kuulisin vinkkejä lentojen ja majoituksen suhteen, tällä hetkellä lokakuulle näyttäisi olevan 580e Finnairin suorat lennot kannattaako tarttua kiinni vai odotella muita tarjouksia?

Hulluilta päiviltä saanee ensi syksynä jälleen suorat lennot 500 eurolla, mutta kun viestihistorian perusteella asuinpaikkasi taitaa olla Kouvola, se ei välttämättä paljon lohduta.

Viimeksi kun olin JFK:llä niin pääsin alle 30 minuutissa passitarkastuksen läpi. Toki sekin vaikuttaa todella paljon jos tulee samanaikaisesti monta konetta.

Ja sitten kun siellä on vielä niitä kielitaidottomia italiaanoja, aasialaisia ja muita jonojen ruuhkauttajia hommaa viivästyttämässä, niin tulee väistämättä sellainen fiilis, että voisikohan meille korkeimpien luottoluokitusten valtioiden asukeille järjestää ihan omat jonot. Saisivat muut sitten vängätä virkailijoiden kanssa sillä omalla äidinkielellään (jota virkailija ei tietenkään ymmärrä) ja heilutella käsiään ihan keskenänsä.

Toissa vuoden reissulla pääsimme itsekin läpi nopeasti, joten viime keväänä hommasin meille jo saapumispäivälle liput Rangersin seitsemältä alkavaan matsiin, kun koneen saapumisaika oli 15:50. Pääsimme lopulta MSG:hen, kun ekaa erää oli pelattu vähän alle puolet, ja kyllähän siinä pinna oli vähän kireällä.

Knicksin matsit on käsittääkseni todella suosittuja ja MSG yleesä buukattu täyteen - kannattaa siis pistää töpinäksi. Nhl-matseihin olen itse hoitanut liput aina StubHubin kautta ja homma toiminut hyvin. Verkossa maksu ja liput saa printattua itse. Toiminee ihan samalla lailla myös korislippujen kanssa.

Kyllä toimii. Eli pitää huomioida, että lippujen kohdalta pitää löytyä StubHubissa se "instant download" -merkintä. FedEx kun ei taida ihan Suomeen lippuja kantaa. Ticketmasteristä (joka on siis virallinen myyntikanava) tosin saa melko varmasti Knicksin lippuja halvemmalla kuin StubHubista, mutta se on sitten eri asia, kuinka sieltä enää tässä vaiheessa löytyy vierekkäisiä paikkoja. Ticketmasterin liput pitää noutaa hallin lippuluukulta ennen peliä, mutta se on hyvin vaivaton toimenpide.

Itse kyllä olisin valmis lyömään vetoa, että änärikin pyörii tuossa vaiheessa. Devilsin peliinkin pääsee kätevästi, junamatka Penn Stationilta on vain reilut 20 minuuttia.
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Devilsin peliinkin pääsee kätevästi, junamatka Penn Stationilta on vain reilut 20 minuuttia.

Itse kävin katsomassa Devilsin pelin ja junalla kulkeminen oli tosiaan kaikin puolin vaivatonta. Liput hyvissä ajoin ticketmasterista ja ennen peliä luukun kautta nappaamassa ne kouraan. Eikä sekään nyt harmittanut, että Devilsin peliin sai alasivukatsomoon helvetin hyville paikoille liput n. 100 taalalla kappale. Vastaaville paikoille MSG:lle maksaa moninkertaisesti.
 

Grafix

Jäsen
Kokeneemmilta kävijöiltä mielusti kuulisin vinkkejä lentojen ja majoituksen suhteen, tällä hetkellä lokakuulle näyttäisi olevan 580e Finnairin suorat lennot kannattaako tarttua kiinni vai odotella muita tarjouksia?

Muistaakseni kerran on tullut lenneltyä Finskin suoralla Nykiin, muulloin aina välilaskulla yleensä Saksan kautta. Lufthansalla on melkein koko ajan jonkinlaisia tarjouksia Nykiin (tälläkin hetkellä lennot myynnissä alle 500 euron) ja jos ei ihan välttämättä halua tuota Finnairin suoraa lentoa, niin suosittelen lämpimästi.

Esim Munchenin tai Frankfurtin kautta lennettäessä yhteydet on kohdillaan ja vaihtoaika kentillä on aika passeli. Lufthansalla on myös useampia vuoroja päivässä Nykiin eli perille pääsee tarvittaessa aika joustavastikin. Tarjoilut, kalusto ja palvelu myös pelittää ainakin omasta mielestä suomalaista vaihtoehtoa huomattavasti paremmin.


Majoituksesta sen verran kannattaako maksaa itsensä kipeäksi hotellista joka sijaitsee hyvällä paikalla Manhattania vaiko samantasoinen kauempaa halvemmalla ja päräyttää metrolla sitten mestoille.

Minkälaiseen hintahaarukkaan sulla noi hotlat osuu? Midtownista löytyy kyllä ihan hyvällä hinta/laatusuhteella majoitusta reilun 100 taalan luokassa. Tarjouksesta jopa edullisemminkin. Lexingtonilla esim Affinia Shelburne on erittäin jees, samoin Roger Smith siinä vähän matkan päässä samalla kadulla. Sijainti hyvä Grand Centralin vieressä, eli pääsee joustavasti minne tahansa.

Koska toi julkinen liikenne toimii erinomaisesti, niin toki syrjemmästäkin pääsee liikkumaan ihan joutuisasti siihen ytimeen. Ihan makuasia, itse tykkään varsinkin lyhyemmillä reissuilla siitä, että hotlalta pääsee helposti kävellenkin liikkumaan vaikka MSG:iin tai hyviin safkapaikkoihin tms.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Muistaakseni kerran on tullut lenneltyä Finskin suoralla Nykiin, muulloin aina välilaskulla yleensä Saksan kautta. Lufthansalla on melkein koko ajan jonkinlaisia tarjouksia Nykiin (tälläkin hetkellä lennot myynnissä alle 500 euron) ja jos ei ihan välttämättä halua tuota Finnairin suoraa lentoa, niin suosittelen lämpimästi.

Syksyllä aloittaa myös Norwegian Arlandasta ja Oslosta 787:lla. Ei tosin ainakaan vielä ole Finnairia halvempi, minulla kuumottaisi tuo 499:n tarjous, joka tosin näemmä voimassa vain huhtikuuhun asti. Itse lentämisessä en kyllä ole mitään järisyttävää eroa huomannut firmasta riippumatta.

Pieni toive olisi NHL:n alkaminen, tosin jos sarja alkaa tammikuussa, ekat pelit lienevät aika hyvin loppuunmyytyjä. Pohdinkin, että jos siirtyisi hetkeksi Philadelphiaan/Washingtoniin kiekon perässä, ei liene kovin iso pyrähdys? Kai noissa pariksi päiväksi riittää nähtävää?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pieni toive olisi NHL:n alkaminen, tosin jos sarja alkaa tammikuussa, ekat pelit lienevät aika hyvin loppuunmyytyjä. Pohdinkin, että jos siirtyisi hetkeksi Philadelphiaan/Washingtoniin kiekon perässä, ei liene kovin iso pyrähdys? Kai noissa pariksi päiväksi riittää nähtävää?
En tosin usko, että Philadelphiassakaan yhtään sen vähemmän on tunkua noihin mahdollisiin tammikuun matseihin, sielläkin varmaan paikallisella porukalla polttelee päästä katsomaan Flyersin pelejä. Washingtonin osalta en tiedä mikä on hallin keskimääräinen täyttöaste, onko aina tupa täynnä vai ei.

Saatana, muutaman kuukauden myöhässä starttaa kausi jos se nyt kohta käynnistyy. Marraskuun alkupuolella oltiin reissussa, NHL-matsi jäi tylysti tällä kertaa näkemättä eli Minnesota Wild olisi osunut torstaille silloin ja hotelli oli aivan Madison Square Gardenin kupeessa. Perjantai-illan Knicks-matsinkin jätin siellä väliin kun ei huvittanut lähteä, tallustelin seitsemän aikaan hakemaan purtavaa ja oli siinä yllättäen joka toinen vastaantullut kaveri myymässä lippuja. Viikkoa aiemmin olisi ollut Miami Heat kylässä, sinne olisin varmaan ainakin yrittänyt mahtua sekaan, kun on Heat ennenkin tullut nähtyä ja olisi ollut nasta jatkuvuuden merkeissä nähdä se jengi nyt uudestaan parin vuoden tauon jälkeen, tuoreena mestarina vielä.
 
Pieni toive olisi NHL:n alkaminen, tosin jos sarja alkaa tammikuussa, ekat pelit lienevät aika hyvin loppuunmyytyjä. Pohdinkin, että jos siirtyisi hetkeksi Philadelphiaan/Washingtoniin kiekon perässä, ei liene kovin iso pyrähdys? Kai noissa pariksi päiväksi riittää nähtävää?

Kyllä kai noissakin kaupungeissa aikansa saa kulumaan, mutta lätkän takia sinne ei todellakaan kannata lähteä. Vaikka Rangersin pelit olisivat loppuunmyytyjä (mihin en usko), saat sinne StubHubista helposti lippuja ihan kohtuuhintaan. Ei lätkä mikään ykkösasia tammikuussa ole, kun Knicks on liekeissä ja NFL:ssä on ratkaisupelit meneillään. Devilsin ja Islandersin matseihin taas liput ovat halpoja, tosin Islandersin peleihin matkustaminen ei ole ihan yksinkertaista. Devilsin matsiin tosiaan pääsee junalla nopeasti ja helposti.

Muistaakseni kerran on tullut lenneltyä Finskin suoralla Nykiin, muulloin aina välilaskulla yleensä Saksan kautta. Lufthansalla on melkein koko ajan jonkinlaisia tarjouksia Nykiin (tälläkin hetkellä lennot myynnissä alle 500 euron) ja jos ei ihan välttämättä halua tuota Finnairin suoraa lentoa, niin suosittelen lämpimästi.

Itse laskin Hulluilta päiviltä lennot jonottaessani, että ajankäytöllisesti se ei mielestäni ole huono veto. Puolentoista tunnin jonottamisella saa suorat lennot 500 euroon, ja siinä säästi koneenvaihdoissa kaikilta viideltä ihmiseltä monta tuntia. Toki tämä laskelma ei ole ihan pätevä, jos Lufthansan lento on paljon mukavampi.

Alasivukatsomolla tarkoitin siis toki alakatsomoa ja "pitkää sivua".

No sitä pitkää sivuahan suomen kielessä sanalla "sivukatsomo" nimenomaan tarkoitetaan. Pääty on pääty, kaarre on kaarre ja sivu on sivu.
 
Viimeksi muokattu:

Grafix

Jäsen
Itse laskin Hulluilta päiviltä lennot jonottaessani, että ajankäytöllisesti se ei mielestäni ole huono veto. Puolentoista tunnin jonottamisella saa suorat lennot 500 euroon, ja siinä säästi koneenvaihdoissa kaikilta viideltä ihmiseltä monta tuntia. Toki tämä laskelma ei ole ihan pätevä, jos Lufthansan lento on paljon mukavampi.

Joo, toki suora lento on tietenkin lähtökohtaisesti varmasti sinänsä kivempi vaihtoehto. Itse en ole kyllä kokenut noita koneenvaihtoja minään ongelmana - sen saman puoltoista tuntia itse hengaan mielummin Frankfurtissa bissellä ku Stockalla jonossa :D
 

scholl

Jäsen
Joo, toki suora lento on tietenkin lähtökohtaisesti varmasti sinänsä kivempi vaihtoehto. Itse en ole kyllä kokenut noita koneenvaihtoja minään ongelmana - sen saman puoltoista tuntia itse hengaan mielummin Frankfurtissa bissellä ku Stockalla jonossa :D

mannertenvälisissä koneenvaihto K-Euroopassa voi tullessa pahentaa jetlagista toipumista. Jos se kone on siellä Frankussa tai jossain muualla kuudelta tai seitsemältä aamulla niin koneessa ei saa kunnolla nukutuksi ja sitten pitäisi notkua muutama tunti siellä kentällä ennen jatkolentoa, joka saapuu HKI-Vantaalle vasta joskus alkuiltapäivästä. Sitten jos menee nukkumaan niin rytmi nyt viimeistäänkin menee sekaisin. Jos saa suoran lennon Nykiin niin on se paljon näppärämpi. Sitten jos joutuu vaihtamaan siitä syystä, että HKIstä ei lennetä jonnekin niin on koulukuntaeroja sen suhteen, haluaako koneenvaihdon tapahtuvan Euroopassa vai Amerikassa.
 

julle-jr

Jäsen
mannertenvälisissä koneenvaihto K-Euroopassa voi tullessa pahentaa jetlagista toipumista. Jos se kone on siellä Frankussa tai jossain muualla kuudelta tai seitsemältä aamulla niin koneessa ei saa kunnolla nukutuksi ja sitten pitäisi notkua muutama tunti siellä kentällä ennen jatkolentoa, joka saapuu HKI-Vantaalle vasta joskus alkuiltapäivästä. Sitten jos menee nukkumaan niin rytmi nyt viimeistäänkin menee sekaisin. Jos saa suoran lennon Nykiin niin on se paljon näppärämpi.
Minusta jetlagista toipumisessa on kumpaan tahansa suuntaan mentäessä avainasemassa se, että perillepääsypäivänä sinnittelee hereillä iltaan asti. Näin ollen minusta ei haittaa, jos tulee kotiin vasta iltapäivällä, silloin on nimittäin enää muutama tunti väkisinvalvomista. Mulla ei tällä taktiikalla ole seuraavana päivänä käytännössä ikinä mitään pikkuväsymystä kummempaa jetlagia, koska kun on valvonut väkisin iltaan asti, tulee uni illalla silmään jo ennen kuin pää koskettaa tyynyä ja koko yö tulee nukuttua kuin tukki.

Toki suora lento on muuten aina näppärämpi, pelkästään senkin takia, että matkatavarat tulevat todennäköisemmin perille samalla lennolla matkustajan kanssa jne. Lisäksi esimerkiksi Saksan kentillä on aina katastrofi päällä, jos vähän sataa lunta. Kerran olen ollut Frankfurtissa kun koko kenttä suljettiin illalla lumisateen vuoksi. Saksalaiset ovat aina sormi suussa jos tapahtuu jotain erikoista. Sikäli ihmetyttää miten niillä noinkin hyvin menee, koska välillä tuntuu, että luovuus on kyseisellä kansalla täysin nollissa ja osataan vain edetä ennalta määrätyn suunnitelman mukaan kuin juna, mutta jos joku ongelma tulee eteen, ollaan ihan hukassa.
 
sen saman puoltoista tuntia itse hengaan mielummin Frankfurtissa bissellä ku Stockalla jonossa :D

Minun internetissäni Finnairin ja Lufthansan ero ei ole 45 minsaa per suunta, vaan Luffen New Yorkin -lennot näyttäisivät kestävän 3,5-4 tuntia suuntaansa enemmän kuin Finnairilla. Ja se aika (meno-paluussa 7-8 tuntia) kuluu jokaiselta matkustajalta, Stokkalla riittää kun yksi porukasta jonottaa.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Minusta jetlagista toipumisessa on kumpaan tahansa suuntaan mentäessä avainasemassa se, että perillepääsypäivänä sinnittelee hereillä iltaan asti. Näin ollen minusta ei haittaa, jos tulee kotiin vasta iltapäivällä, silloin on nimittäin enää muutama tunti väkisinvalvomista. Mulla ei tällä taktiikalla ole seuraavana päivänä käytännössä ikinä mitään pikkuväsymystä kummempaa jetlagia, koska kun on valvonut väkisin iltaan asti, tulee uni illalla silmään jo ennen kuin pää koskettaa tyynyä ja koko yö tulee nukuttua kuin tukki.

Mennessä toi toimii, mutta tullessa ei. Mennessä vain pidennät sitä yhtä päivää eli valvot kerrallaan esim. 24 tuntia, mutta tullessa jos et nuku koneessa niin silloin päivänpituudesta tulee aivan mieletön. Iltapäivällä tulee jo se 24h täyteen ja sitten kun venaat iltaan niin puhutaan helposti 30 tunnin ylittämisestä. Ainakin mulla on aina niin että vaikeuksia tulee silloin kun matkustetaan Eurooppaan takaisin, ei sinnepäin. Saattaa mennä viikko, että toipuu ja saa rytmistä kiinni.
 

julle-jr

Jäsen
Mennessä toi toimii, mutta tullessa ei. Mennessä vain pidennät sitä yhtä päivää eli valvot kerrallaan esim. 24 tuntia, mutta tullessa jos et nuku koneessa niin silloin päivänpituudesta tulee aivan mieletön. Iltapäivällä tulee jo se 24h täyteen ja sitten kun venaat iltaan niin puhutaan helposti 30 tunnin ylittämisestä.
No juu, toki jos koneessa ei nuku ollenkaan, tulee päivästä varmaan liian pitkä. Mutta kyllä koneessa aina vähän pystyy nukkumaan eikä siihen vaikuta onko lento suora vai ei. Ja välilaskun jälkeen voi vielä nukkua lyhyellä lennollakin, jolloin on kotona joten kuten tolkuissaan ja pärjää iltaan asti.
 

scholl

Jäsen
No juu, toki jos koneessa ei nuku ollenkaan, tulee päivästä varmaan liian pitkä. Mutta kyllä koneessa aina vähän pystyy nukkumaan eikä siihen vaikuta onko lento suora vai ei.

mulla vaikuttaa esim. jos tuun Nycistä. Mua alkaa väsyttää sen verran myöhään, että en ole ehtinyt nukkua paljon, kun kone tulee Keski-Eurooppaan, jos olen saanut unta. Nykistä tuleva kone Helsinkiin tulee joskus hieman ennen yhdeksää eli silloin on nukkunut jo jonkun verran, kun herätetään ja on nopeasti himassa ja voi nukkua lisää. Sen sijaan Frankussa tai vastaavassa mestassa välilasku on joskus 5.30-7.00 ainakin mun kokemusten mukaan ja jatkolento lähtee vasta selvästi myöhemmin, jolloin sitä on perillä vasta siihen aikaan, ettei viitsi mennä enää nukkumaan. Eli jos lentoemännät alkaa tarjoamaan brekkaria joskus ennen viittä niin eihän siinä ole ehtinyt nukkumaan mitään, koska se on vasta iltaa jenkkiaikaa.
 
Eli jos lentoemännät alkaa tarjoamaan brekkaria joskus ennen viittä niin eihän siinä ole ehtinyt nukkumaan mitään, koska se on vasta iltaa jenkkiaikaa.

Mutta on kai niissä lentoemoissa Lufthansalla se hyvä puoli, että puhuvat sivistyskieltä paremmin kuin Finnairin vastaavat. Sitä sinä varmasti osaat arvostaa?
 

Grafix

Jäsen
Minun internetissäni Finnairin ja Lufthansan ero ei ole 45 minsaa per suunta, vaan Luffen New Yorkin -lennot näyttäisivät kestävän 3,5-4 tuntia suuntaansa enemmän kuin Finnairilla. Ja se aika (meno-paluussa 7-8 tuntia) kuluu jokaiselta matkustajalta, Stokkalla riittää kun yksi porukasta jonottaa.

Joo, sama netti meil on, chillout :)
Pointtina siis se, että mua ei tosiaan haittaa snadisti pidempi lentoaika jos sillä säästää dinaareja ja pääsee kuitenkin myös aiemmin päivällä perille kohteeseen.
Btw, 477e näytti olevan nopsasti katottuna LH:lla edullisin reissu nyt omppuun, minust ihan jees - jonottamatta :D
 

scholl

Jäsen
Mutta on kai niissä lentoemoissa Lufthansalla se hyvä puoli, että puhuvat sivistyskieltä paremmin kuin Finnairin vastaavat. Sitä sinä varmasti osaat arvostaa?

Niin ja siellä saa Warsteineria. Arvostan muutenkin Lufthansaa, koska olen sen aikoinani joskus valinnut työnantajaksenikin. Kerran Lufthanseat, aina Lufthanseat henkisesti, mutta pointti on se, että tunnen yhtiön aika hyvin, joten tiedän, mitä he tekevät hyvin ja mitä huonosti. Lennän kuitenkin aika paljon Finnairilla nimen omaan aikataulusyistä. Moniin kohteisiin Helsingistä kätevät aikataulut, vaikka palvelu onkin todella heikkoa. Nykyäänhän Finnairin lentokalusto on hyvää ja uudenaikaista, joten siitä ei tarvitse enää marista kuten 90 luvulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös